Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kuntár Bence

13 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vannak, akik szeretnek kitűnni a tömegből, egysebességes, nagykerekű, vagy éppen kiskerekű bringákon. De előfordul, hogy az egész mezőny különleges alakokból áll és a frissítőpontokon sör folyik az izotóniás ital helyett. Alapvetően a 24 órás csapatverseny is inkább egy…..
… mindezt 24 órán keresztül. Persze közben kell enni is, sőt rengeteget inni, valamint a menetek után a zuhanyzás is ajánlott. Az egész napos mókázás megterhelő testnek és léleknek egyaránt. Csapatfőnökünk András már beszámolt „nagysikerű” szereplésünkről, de…..
Lassan tele vannak már a táskáink is, utolsó fázisába érkezett a 24 órás MTB versenyre való készülés. Igazából egy Ikarus is kevés lenne, ha minden szívünknek kedves kiegészítőt vinni szeretnénk, így redukálni kell a pakkot. De mi az, ami feltétlen szükséges?…..
Bonyolult dolog más fejével gondolkodni, vajon mi járhat az agyában, min álmélkodhat? Néha rájövünk, néha mellétrafálunk, néha érezzük az irányt. De más fenekével érezni? Mi van? Hát ennyire nehéz valakinek nyerget ajánlani bringázáshoz! Egy próbát azért teszek…..
Nemcsak kenyérrel él az ember. Főleg igaz ez egy 24 órás MTB versenyre, ahol szervezetük extrém igénybevételnek van kitéve. Jó lesz a vacsorára szánt finomfőzelék? Vagy hozzunk otthonról szalonnát? Talán, azt azért mégsem kéne! Összeszedtünk pár elengedhetetlen italt és…..
Kik ezek a kerékpárosok kopogós cipővel? Talán ez is összefügg a láb szőrtelenítésével? Vagy mi lehet a célja a speciálisan bringázáshoz készítettet lábbeliknek? Ha érdekelnek a részletek, ebben a bejegyzésben megtalálod a válaszokat.   Alapvetően három típust kell…..
A kerékpáros szezon közepe közeleg, edzeni elengedhetetlen. Szerencsére csapattársam, és tanítványom, Balázs is ráért, így együtt vágtunk neki a napnak. Az időjárás remeknek ígérkezett, a helyszínre érve pedig meglepetésekkel is találkoztunk! Fél tíz tájékán…..
Sokan szeretik, ha vastag, de van, aki az egészen vékonyra esküszik. Használnak olyat is, amin nagyok a bütykök vagy, pont hogy kicsik, de újabban egyre többen mennek gumi nélkül is. Mármint belső gumi nélkül, mert ugye most a bringák gumiabroncsa a téma... Két sajtos tallérnyi…..
Kuntár Bence 2014.06.25 13:22:06
@shitgun: Első körben a cikk egy zanzásított változatát tettük fel. Így, hogy látom az igényt a teljesre, bővítettem!
A Sickratmen nagysikerű slágere ihlette cím nem véletlen, tudniillik a kerékpárosok között rengetegen szőrtelenítik a lábukat. Miért jó ez, mi állhat ennek a hátterében? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ. A teljesítmény centrikus világban igen nagy jelentőséget…..
Kuntár Bence 2014.06.19 10:57:55
@Kacsura: Jogos!
Köszönöm szépen, javítottam!
A profi bringások kerékpárjait alaposan szemügyre véve mindig találunk pár érdekességet. Személyre szabott kiegészítőket, egyedi alkatrészeket, különleges fényezést. Sokszor csak szakértő szemnek is nehezen észrevehető apróságokról van szó, de néha elgurul a gyógyszer és…..
Na, holnapra megint beraktak egy zárthelyi dolgozatot, nem lesz időm edzeni. Felhős az ég, hátha elázom, mint a múltkor, inkább nem megyek ki. Ma a haver sem megy, inkább nézem a Giro-t.  A kifogások végtelenek, ha olyan napunk van, hogy nem szeretnénk sportolni. Pedig a 24 órás…..
Fú, de magasan van az ülés, nem is ér le a lábad! Hogy tudsz így biciklizni? Mi van, ha meg kell állnod? Nem vagy még impotens? Ilyen és ehhez hasonló kérdések tucatja merül fel a tapasztalatlan kerékpárosban, ha bringája beállítása került terítékre és ránéz egy sportoló…..
Nem kell félni, csak 8 darab csőről lesz szó, aztán cső! De ezek anyaga, hossza, egymáshoz és a talajhoz viszonyított helyzetük mind fontos szerepet játszanak abban, hogyan érezzük majd magunkat a bringán. Az egyszerűség kedvéért merevfarú bringát veszünk alapul, de az…..
Kuntár Bence 2014.05.06 14:14:02
@Imre Baric:
Kedves Imre!

Köszönöm a hozzászólását!

Igaza van abban, hogy nyeregvázcső-szög adta helyzetet, üléspozíció szempontjából lehet korrigálni a nyereg helyzetével, esetleg egyenes- vagy hátranyúlásos fejjel rendelkező nyeregcsővel.Megfordítva a logikát, ha eltérő nyeregvázcső-szögű vázaknál állítgatni kell az ülésen, akkor belátható, hogy mégis számít.

A fejcsőszögnél történő változás viszont tényleg komoly hatással van a kormányzásra, mivel ezen sem a kormányszár hosszával, sem annak magasságával nem tudunk változtatni. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kormányzást a villa előrenyúlása (offset) és a kerék utánfutása is nagyban befolyásolja, ezek is meghatározóak a fejcsőszög mellett.

A képpel kapcsolatban: alcím az is lehetett volna, hogyan teheti tönkre a divat a geometriát. Azért írtam, hogy csemege, mert ritka mikor egy vázon mind a három említett tulajdonság egyszerre megfigyelhető, és jó szemléltetésnek gondoltam.

@Mojzes Pál:
Nagyon helyesen teszi! Alapvető probléma manapság az embereknél a mély hátizmok, stabilizáló és tartóizmok gyengesége. Általában ősszel, télen érdemes elkezdeni fejleszteni ezt a területet, amikor úgyis kevesebb lehetőség adódik a kinti tekerésre. Nagyon fontos, hogy ha valaki a végtagok izomzatának fejlesztését tervezi, akkor azt előzze meg törzserősítés. Én is szembesültem már azzal, hogy a láb erejét, amit pedálozás közben kifejtek, egyszerűen nem bírja megtartani a törzsizomzat, gyakorlatilag elcsavarja a törzset.

@efi: Egyetértek!