Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mozsó

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor kiválasztottam a hölgyet a képe alapján (feszes húsú, kacér mosolyú fiatalka, még húszon innen), akkor inkább a gyönge csitriujjak közötti elmenetelre, mint szakszerű masszázsra számítottam. Azt, hogy nem lehet tapasztalt masszőz, a kora alapján sejtettem, de ő pótolta a…..
Úgy tűnik, már csak a Jóistenben reménykedhetnek azok a szerencsétlenek, akik akaratuk ellenére K&H-s SZÉP-kártyán gyűjthetik a hamburgerre valót. Zoli futott egy kört a véres kardjával, de sem a PSZÁF, sem a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal nem tud javítani a…..
Úgy látszik, sok embernek fogalma sincsen arról, hogy kétkerekű járművével felhajthat-e autópályára vagy autóútra. Egyes (többnyire Európán kívüli) országokban megszokott, hogy ilyen helyeken is lehet számítani lovasszekér, kismotor, bicikli, gyalogos felbukkanására, de…..
Egészen elképesztő mélységekbe tud zuhanni a szervizekben a "nemjavítás". Gábor esetében például a Candy a mosogatógép az egész szivattyúmotorját cserélte volna 30 ezer forintért, ahelyett, hogy belerakott volna egy 300 forintos kondenzátort.Történt, hogy elromlott a 3…..
A barbis, az extra hosszú, a star warsos és a többiek. ..
mozsó 2011.09.06 10:34:37
Ezek hülyék. Ilyen fostalicskával Budaörsig el nem jutnak, nem hogy Afrikába. Vagy irgalmatlanul nagyot fognak szívni, racsnis kulccsal a kézben nyomják le a nyolcezer kilométert. Vállaljuk. Meglátjuk. A kalandért megyünk. Néha már attól félek, túl könnyű lesz. Beülünk az…..
mozsó 2011.01.11 20:40:31
Nekünk kb. 3,8 millió volt a műsor.
3 személy.
Autó megvolt. Fel kellett készíteni némileg. Laprugókat kapott újat, fékfelújítás, olajcserék, szűrőcserék.
Minden felszerelést meg kellett venni: homokvasak, rántókötél, navigáció, műholdas teló, tábori felszerelés is kellett (nem volt minden mindenkinek), tároló dobozok.
Nevezési díj, vízumok, oltások, maláriagyógyszer, biztosítás, ilyen-olyan díjak.
Vettünk saját pénzen is adományt, kis ajándékot útközbenre, de szponzorok segítségével összesen több mint 3 millió Ft értékű adományt, kötszert, gyógyszert, vitamint, cipőt, iskolaszereket, ruhát, játékot vittünk. Az adományok nagy részét egy kamion vitte.

Mire felálltunk a rajthoz, elment a költségvetés bő fele.

A rajttól a hazaérésig (haza is a kocsival jöttünk) 6000-6200 euro fogyott.
Ebből kb. 900 000 Ft-nyi volt az üzemanyag. Csurig pakolva az L300 4wd 2.5TD lefelé menet pályatempónál 16-18 l/100 km dízelt fogyasztott. Hazafelé átlag 12 l/100 km. 300-400 kg-val voltunk könnyebbek és nem rohantunk annyira.

Viszont a felszerelések java része megmaradt, nem kell legközelebb sátrat, 0 fokig jó hálózsákot, ezt-azt, navigációt, műholdas telót és egyebeket venni.

A teljes megtett távolságunk kb. 19700 km volt a kerülőkkel, viszontagságokkal, hazafelé némi városnézésekkel együtt.

Ha valaki kíváncsi bővebben a dolgokra, szívesen mesélek... bamako@polgarorseg.net
Csodálatos utóélete van a Túl hangosan szexel a palóc utcai asszony című posztunknak, amiben egy backdoor üzenetet mutattunk be. A csodás utóélet egyik fele a remek kommenthalom, olyan kis gyöngyökkel, mintfaqq: Sosem értettem az üvöltve kúrókat. Azért 20 éves kortól nem akkora…..
Kevés dolgot lehet hozzátenni a képhez, amit fia küldött nekünk Szolnokról, a tervezőnek mindenesetre hasonlóan akadálymentes életet kívánunk. Az alábbi képet a szolnoki Fehér Ház lépcsőjén készült. Mozgássérült feljárónak készült. No comment. Üdv, fia ..
Biztos meghaladja a magyar-mali export-import összértékét, ami a bamakói ex Kempinski és a Salam hotel parkoljában folyik. A magyarok Nyugat-Afrika motorizációjába kapcsolódtak be. Amikor már mindenkinek megvan az afrikai száguldásról a sztorija és a karitatív célokra hozott…..
Benne lesznek a magyarok a tévében. A mali nemzeti tévé főműsoridőben ad hírt arról, hogy a ralisok adománykat hoztak Kalabankoro egyik iskolájának. A félórás műsor az Afrika Kupa után megy először, aztán még egyszer leadják. Egy iskola életében tényleg fordulat állt be,…..
Mauritánia gazdasága egyszerű képlet, vannak ásványok és van hal az óceánban. Az ásványokat viszik a multik, a franciák vitték volna az olajat, de nem kaptak kivételes elbánást – egyesek szerint ezért állt le a Dakar -, a halat meg viszik a kínaiak. De nem ingyen. Már…..
Hajnalban katonai kísérettel gördültek ki csapatok a mauritán Tidjikja város melletti bozót kempingből. Ez az etap volt az eddigi összes Budapest-Bamako legkeményebb szakasza. A reggeli eligazításon sokan megrémültek a viszontagságos úttól és inkább az egyszerűbb aszfalt utat…..
A mezőnye ma reggel rettenetes homokviharban vágott neki a 10. nap közel 500 kilométeres távjának. A reggeli eligazításon Nouadhibou rendőrfőnöke is ott volt és biztosított mindenkit, hogy a teljes mauritán távon jelen lesz mind a rendőrség, mind a katonaság és biztosítja a…..
Kirk Kapitány legutóbbi bejegyzése óta semmi hír. Próbáltam hívni őket, nem kapcsolható. Írtam nekik e-mailt, nincs válasz. Tud valaki valamit? A határon úgy tudom átjutottak, de hol vannak most?..
Budapest-Bamako Bemegyünk! 2008.01.20 18:29:00
Csak ennyit írt a fotó mellé Kirk kapitány: "bemegyünk". Gondolom ez még nem Mauritániát jelenti, csak a lent említett udvart, ahol járművek teljes átvizsgálása következik. Ha így van, akkor azt hiszem most aztán lesz idő hosszabb beszámolókat írni. ..
Kirk kapitány jelenti a fedélzetről: "Az olasz alföldön siklunk épp Franciaország felé. Zökkenőmentes, beállt a nyugis jövés-menés a fedélzeten, kis kávé itt, kis olvasgatás ott, kiscsoportos foglalkozások csomaghegyek között.Tegnap állítólag a dakaros Szalay azt…..
mozsó 2008.01.13 20:03:42
SZVSZ ha egy Dakaros autó indulna a Budapest-Bamakon, nem biztos, hogy nyerne!

Lehet, hogy drága, elvileg megbízható, strapabíró és gyors gépek azok, de itt nem az időeredmény dönt a verseny kategóriában sem. A Dakaron sem kevesen esnek ki műszaki hibából, akár már az európai szakaszokon is!

Ha kicsit utánanéztek, itt pontokat lehet gyűjteni és veszíteni. Ha az etap végének kijelölt időpontig beérsz, kapsz X pontot. Mindegy, hogy éppen beértél 5 mp-el hamarabb, vagy fél órával előtte, ugyanannyi pontot kapsz. Ha késel, pontot vonnak le.
A napi startnál kiadott aznapi munkalapon feltüntetett pluszfeladatokkal (keresd meg ezt vagy azt a pontot GPS-el, mit látsz ott, mi van odaírva, hozd el onnan, amit ott találsz, és hasonló stb.) lehet pluszpontokat szerezni és így előrébb kerülni a versenyhelyezésben.

A 150 körüli számú induló csapatból csak harmincvalahány indult versenykategóriában, a többiek túráznak, nekik az élmény, a részvétel és a célbaérés/hazajutás a fontos.

Hogy még emellett kb. 125 millió Ft értékű segélyt visznek Mauritániába és Maliba? Hogy ezt a segélyt közvetlenül a rászoruló falunak/iskolának/klinikának/egyéb intézménynek adják és nem, egy kormánynak/hivatalnak, ami esetleg eltéríti? Nos, szerintem annál jobb, ez a hab a tortán!

Az indulók leginkább egyszerű mindennapi emberek, akik meg tudták oldani, hogy legyen egy jobb-rosszabb autójuk, amivel el mernek indulni. Van köztük, aki nem először indul. Megtehetik, hőát tegyék. Saját döntésük, hogy bevállalták az esetleges rizikót is, ami talán várhatja őket az úton. Ezért őket bántani, zaklatni szerintem nem kell.

Környezetszennyezés Afrikában a verseny? Lehet. Minden autó szennyez. Azok a roncsok is, amikkel ott járnak. Odakerül a versennyel néhány tíz vagy százegynéhány a helyieknél valószínűleg jobb állapotú, elvileg kevésbé környezetszennyező jármű, amelyeket a célnál a helyiek megvesznek. Nálunk is így kezdődött a régi szocialusta autók cseréje, nem? Hoztuk be "nyugatról" a jobb, vagy jobbnak vélt használtakat...

Ha minden jól megy, jövőre én is bevállalom! Javarészt saját forrásból...
Holnap reggel 7:30-kor indul a Budapest-Bamako! Már csak egyet kell aludni és a Kossuth térről elrajtol a 400 fős mezőny.A magyar szakaszon a következő útvonal mellett érdemes az úttesthez minél közelebb ácsorogva kereplőzni, trombitát fújni és rózsát, valamint csókokat dobálni…..