Adatok
A-tech
0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Meglepett Tóth Péter államtitkár előadásában az 50. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson egy grafikonon (ld. alább) a távolsági autóbusszal és a vonattal együtt, egyenrangú utazási módként feltüntetett a TELEKOCSIZÁS. Pedig nem is tartalmazta az összes – Budapest és a nagyvárosok közötti – telekocsis…..
A-tech
2020.02.19 17:01:47
@vanek ur: Teljesen igazad van, valóban a megosztás úgy lenne teljes, ha annyi felé osztanák az útdíjat, amennyi utas van, de mivel a létszám - egy baráti utazással ellentétben - nem ismert előre, ezért ez nem megvalósítható a valóságban.
Az utas nem fog úgy foglalni, hogy "ha szerencséd van, akkor megleszünk 4-en, és csak 2500 Ft az útiköltség, de ha nem, akkor 5000 Ft ".
Ezért az, hogy megtelik-e az autó, a sofőr kockázata, ha nem, akkor kevesebbet spórol, de persze még mindig jobban jár, mintha egyedül utazna.
Szintén jogos észrevétel, hogy aki üzletszerűen tevékenykedik, profitra törekszik, az ne álcázhassa költségmegosztásnak a tevékenységét.
Az Oszkáron már 2013 óta ezt belső szabályozás oldja meg, aki bizonyos limiteket átlép, csak üzleti csomag birtokában hirdethet utakat, jól megkülönböztetve (és pár hónap múlva már a tevékenységi engedélyeinek igazolására is szüksége lesz, ha hirdetni szeretni).
Az utas nem fog úgy foglalni, hogy "ha szerencséd van, akkor megleszünk 4-en, és csak 2500 Ft az útiköltség, de ha nem, akkor 5000 Ft ".
Ezért az, hogy megtelik-e az autó, a sofőr kockázata, ha nem, akkor kevesebbet spórol, de persze még mindig jobban jár, mintha egyedül utazna.
Szintén jogos észrevétel, hogy aki üzletszerűen tevékenykedik, profitra törekszik, az ne álcázhassa költségmegosztásnak a tevékenységét.
Az Oszkáron már 2013 óta ezt belső szabályozás oldja meg, aki bizonyos limiteket átlép, csak üzleti csomag birtokában hirdethet utakat, jól megkülönböztetve (és pár hónap múlva már a tevékenységi engedélyeinek igazolására is szüksége lesz, ha hirdetni szeretni).
IFL Gazdaság
A közösség ereje, ami romba dönti a közösséget! Uber, Airbnb és a tendencia
2015.08.17 10:16:06
Az ember vágyik a közösségre. A Facebook és a többi közösségi platform ezt az alapvető szociális ígényt hivatott kielégíteni a társadalom által kreált elvárásoknak…..
A-tech
2015.08.31 23:12:27
A-tech
2015.09.01 08:06:19
@prognosys: A politikát nem bevonva a kérdésbe a fő különbség az szolgáltatást használó céljában rejlik, ami gyökeresen különbözik.
A telekocsis mindenképp utazik, de tekintve hogy autójában vannak szabad helyek, ezt felajánlja másoknak. Persze hogy win-win legyen a helyzet, nem ingyen, hanem az arányos költségtérítésért cserébe. De a lényeg, hogy profitot nem realizál, max. költséget csökkent a konkrét útja kapcsán, tehát olcsóbban eljut ő is A-ból B-be. Ez valóban nevezhető közösségi utazási formának, mert amellett hogy olcsóbb lehet, mindkét féltől alkalmazkodást kíván.
Az összekötői oldalról: Fontos, hogy a telekocsi rendszer (mondjuk az Oszkár) gyakorlatilag egy hirdetési felület, a szervezésben nem vesz részt, nem határoz meg árat, az útdíj sem megy rajta keresztül. Minden az autósra és az utasra van bízva.
A UBER sofőr célja ezzel szemben (99%-ban), hogy az idejéért cserébe, amit mások fuvarozására szán, profitit realizáljon. Hogy azt utána bármi másra elkölthesse, függetlenül a konkrét utazástól. Az szemszögéből semmi alkalmazkodásra nincs szükség, számára csak előny hogy olcsóbban kijön, mintha taxizna.
Az UBER szigorúan beékelődik az autós és utas közé, ő határozza meg a mindenkor aktuális fuvardíjat (melyből vaskos jutalékot szed), ő diktálja a feltételeket, rajta megy át a pénz.
Ezek a fő különbségek, ami miatt véleményem szerint az UBER sokkal közelebb áll a taxizáshoz mint a telekocsizáshoz, aminek sokszor tévesen aposztrofálják.
Mindemellett taxis diszpécsercégek terén nagyon szimpatikus és innovatív megoldás, tehát félre ne értsen, nekem semmi bajom vele, ha a helyén van kezelve.
A telekocsis mindenképp utazik, de tekintve hogy autójában vannak szabad helyek, ezt felajánlja másoknak. Persze hogy win-win legyen a helyzet, nem ingyen, hanem az arányos költségtérítésért cserébe. De a lényeg, hogy profitot nem realizál, max. költséget csökkent a konkrét útja kapcsán, tehát olcsóbban eljut ő is A-ból B-be. Ez valóban nevezhető közösségi utazási formának, mert amellett hogy olcsóbb lehet, mindkét féltől alkalmazkodást kíván.
Az összekötői oldalról: Fontos, hogy a telekocsi rendszer (mondjuk az Oszkár) gyakorlatilag egy hirdetési felület, a szervezésben nem vesz részt, nem határoz meg árat, az útdíj sem megy rajta keresztül. Minden az autósra és az utasra van bízva.
A UBER sofőr célja ezzel szemben (99%-ban), hogy az idejéért cserébe, amit mások fuvarozására szán, profitit realizáljon. Hogy azt utána bármi másra elkölthesse, függetlenül a konkrét utazástól. Az szemszögéből semmi alkalmazkodásra nincs szükség, számára csak előny hogy olcsóbban kijön, mintha taxizna.
Az UBER szigorúan beékelődik az autós és utas közé, ő határozza meg a mindenkor aktuális fuvardíjat (melyből vaskos jutalékot szed), ő diktálja a feltételeket, rajta megy át a pénz.
Ezek a fő különbségek, ami miatt véleményem szerint az UBER sokkal közelebb áll a taxizáshoz mint a telekocsizáshoz, aminek sokszor tévesen aposztrofálják.
Mindemellett taxis diszpécsercégek terén nagyon szimpatikus és innovatív megoldás, tehát félre ne értsen, nekem semmi bajom vele, ha a helyén van kezelve.
A-tech
2015.09.01 10:49:01
@prognosys: Az Oszkár ilyen tekintetben inkább egy hirdetési felülethez hasonlítható, ahol csak a segítségével ténylegesen megvalósult utazások után kell díjat fizetni. Mint pl a Vatera, aki szintén nem "nagykereskedő", hanem hirdetési (aukciós) portál, nála is csak a megvalósult adásvételért kell fizetni.
Az Oszkár a sofőrnek számláz ún. foglalási díjat, amit valójában az utas fizet. (fizikailag)
Az Oszkár a sofőrnek számláz ún. foglalási díjat, amit valójában az utas fizet. (fizikailag)
Tamás szerint nem különösebben izgatja a MÁV-ot, hogy egyes utasaik nemcsakhogy tudnak olvasni, de még a menetrendet is képesek értelmezni. Bár interneten nem jelölték pótjegyesnek, gond nélkül hozzácsapták a 355 forintos gyorsvonati felárat egy mezei járat…..
A-tech
2013.05.21 17:46:36
@M_R: Van jó pár ajánlat az Oszkár telekocsin: utitars.oszkar.com/honnan-Ny%EDregyh%E1za/hova-Veszpr%E9m/
kb 3000-ért elvisz.
kb 3000-ért elvisz.
Melóba, suliba jársz, minden reggel, ugyanazon az útvonalon? Keress egy kocsit, szállj be, vagy ha te vagy a sofőr, kínáld fel a üres üléseidet. A BKV-t pedig felejtsük el! Ezen az oldalon kezdődhet a szervezés és a kavarás. Ki mikor indul, hová tart, mibe ül be? Rajta!Egy…..
A-tech
2012.10.17 23:21:03
Ha már telekocsi, érdemes az Oszkár-on ( www.oszkar.com ) körülnézni, ott biztos találsz útitársat!
Tarlós István nemsokkal azután, hogy felszámolta a gigadugót okozó budaörsi buszsávot, újabb ötlettel állt elő: a legalább két utast (tehát három embert) szállító autósok hadd használják a megmaradt buszsávokat, a főpolgármester ezzel az intézkedéssel csökkentené a…..
Egyszerű dolog volna itthon, a pici Magyarországon emberi közlekedést szervezni, javítva ezzel mindenkinek a mindennapi életét, és nem pénz kérdése volna, mégis tesznek rá az illetékesek. Rendületlenül írogattam a volán társaságoknak, a MÁV-nak, a közlekedési minisztériumnak,…..
A-tech
2010.04.20 23:02:53
Hello!
Nagyon helyes, remélem népszerű lesz a blogod!
Én, mint gyakori utazó és okl. közlekedésmérnök is drukkolok, hogy sikerüljön eredményt elérni a blogon keresztül. Akár egy-egy megfelelő helyre célzott levéllel, akár a kommentekben zajló kultúrált vita által.
Olvastam, hogy "majd lesz telekocsi hirdetési lehetőség is". Ehhez lenne hozzáfűznivalóm:
Úgy gondolom, hogy a telekocsi ajánlatok a neten való szétszórásával pont az eredeti cél válik lehetetlenné. Azt nyilván nem lehet várni, hogy mindenki minden helyen egyesével meghirdeti az útját, viszont az elaprózódott hirdetési fórumok által minimálisra csökken az esély, hogy egy időpontban ugyanarra utazni kívánó autós-utas egymásra találjon.
A telekocsi pedig - saját tapasztalatból mondom - közel tökéletes megoldás a közepes és hosszabb távoli utazásokra, mind az utas számára, aki rugalmasan és olcsón eljut A-ból B-be, mind az autós számára, aki csökkentheti költségeit és adott esetben új, érdekes embereket ismerhet meg.
Szumma-szummárum, szerintem a spanyol viaszt nem érdemes újra feltalálni, hanem a meglévőt minél jobban kihasználni, illetve fejleszteni. Van tehát az Oszkár ( www.oszkar.com ) , nyugodtan mondhatom hogy Magyarországon a legprofibban megvalósított telekocsi rendszer, szerintem ennek a használatára kéne ösztönözni az autóval utazókat. Persze a végső cél egy jól működő tömegközlekedési rendszer lenne, de még amellett is van helye a telekocsinak. (lásd mondjuk Németország példáját)
Még egyszer sok sikert a bloghoz4
Nagyon helyes, remélem népszerű lesz a blogod!
Én, mint gyakori utazó és okl. közlekedésmérnök is drukkolok, hogy sikerüljön eredményt elérni a blogon keresztül. Akár egy-egy megfelelő helyre célzott levéllel, akár a kommentekben zajló kultúrált vita által.
Olvastam, hogy "majd lesz telekocsi hirdetési lehetőség is". Ehhez lenne hozzáfűznivalóm:
Úgy gondolom, hogy a telekocsi ajánlatok a neten való szétszórásával pont az eredeti cél válik lehetetlenné. Azt nyilván nem lehet várni, hogy mindenki minden helyen egyesével meghirdeti az útját, viszont az elaprózódott hirdetési fórumok által minimálisra csökken az esély, hogy egy időpontban ugyanarra utazni kívánó autós-utas egymásra találjon.
A telekocsi pedig - saját tapasztalatból mondom - közel tökéletes megoldás a közepes és hosszabb távoli utazásokra, mind az utas számára, aki rugalmasan és olcsón eljut A-ból B-be, mind az autós számára, aki csökkentheti költségeit és adott esetben új, érdekes embereket ismerhet meg.
Szumma-szummárum, szerintem a spanyol viaszt nem érdemes újra feltalálni, hanem a meglévőt minél jobban kihasználni, illetve fejleszteni. Van tehát az Oszkár ( www.oszkar.com ) , nyugodtan mondhatom hogy Magyarországon a legprofibban megvalósított telekocsi rendszer, szerintem ennek a használatára kéne ösztönözni az autóval utazókat. Persze a végső cél egy jól működő tömegközlekedési rendszer lenne, de még amellett is van helye a telekocsinak. (lásd mondjuk Németország példáját)
Még egyszer sok sikert a bloghoz4
Új MÁV blog
VDSzSz sztrájk bejelentés – előzetes tájékoztatás a MÁV-START intézkedéseiről
2009.05.04 11:27:00
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete április 30-ára bejelentett vasúti sztrájkját, május 8-án 0.00 órától 18.00 óráig tartó időszakra helyezte át. A sztrájk támogatottsága és a vasúti forgalomra gyakorolt hatása még nem ismert.
Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy…..
A-tech
2009.05.06 18:51:40
A-tech
2009.05.06 21:14:01
@Ákibard!:
Lehet hogy lesz vonat, de az is lehet, hogy nem (volt már ilyesmire példa nem is olyan rég, ha jól emlékszem)
Egy pillanatig sem feltételeztem hogy nincs bérleted.
Hogy értelmes dolog-e a telekocsi, erről ezek szerint megoszlik a véleményünk. De valószínűleg georgejr sem ítéli el annyira a dolgot, hiszen legutóbbi sztrájk idején ő is indított itt, a blogon telekocsi rovatot.
Esetleg egy pillantást megér itt az oldalon a címkefelhő alatt a "Kiemelt partnerek" rovat.
Szerintem jó dolog ha az emberek kisegítik egymást. És ezzel szerencsére nem vagyok egyedül
Szép estét!
Lehet hogy lesz vonat, de az is lehet, hogy nem (volt már ilyesmire példa nem is olyan rég, ha jól emlékszem)
Egy pillanatig sem feltételeztem hogy nincs bérleted.
Hogy értelmes dolog-e a telekocsi, erről ezek szerint megoszlik a véleményünk. De valószínűleg georgejr sem ítéli el annyira a dolgot, hiszen legutóbbi sztrájk idején ő is indított itt, a blogon telekocsi rovatot.
Esetleg egy pillantást megér itt az oldalon a címkefelhő alatt a "Kiemelt partnerek" rovat.
Szerintem jó dolog ha az emberek kisegítik egymást. És ezzel szerencsére nem vagyok egyedül
Szép estét!
Hello, Lesd meg a csatolt képeket. Szerintem érdekes. Újjáépítők magyar módra, avagy: "pimp my kispolák" - összes idom lemezből, - hátfal heggesztve (blokkra úgy emelték rá a kasznit), - eleje-hátulja kiszélesítve, peres gumik/kerekek - eredeti kompresszor-blokk. -…..
A-tech
2009.04.29 10:32:11
Karotta már megint ráért. Unalmában az EST TV magazint lapozgatta, és a 2009.04.13-i szám vége felé azt látja, megjelent a legújabb Est könyv. Ejnye már, de ismerős!Be is ugrott neki a kép, hogy amikor 2005 telén megvettük a szerkesztőségi Zsigulit, az első tankolásnál, valahol…..
A-tech
2009.04.23 12:37:02
Békén kellene hagyni a mopedautósokat, hátha maguktól belátják: autózni autóval kell, mopedezni meg mopeddel. Megmondjam miért? Mert a mopedet ki lehet kerülni, ezt meg nem. Vélemények az azonos című írásunkról...
A-tech
2009.04.22 10:14:45
@drmotto: A go-kart (nem motoros) is teljesíti ezen követelményeket.
Jogsit az 5 éves gyerekeknek is!!!
LOL
A cikk elérte célját, a sok kommentet esélytelen végigolvasni
Jogsit az 5 éves gyerekeknek is!!!
LOL
A cikk elérte célját, a sok kommentet esélytelen végigolvasni
Újabb hajós hír: Pozsony után ezúttal a magyar főváros környékéről. Az országos hírügynökség tudósítása nekem kicsit optimistának tűnik, különösen a hajóra átülő autósok becslésében, de ne nekem legyen igazam.MTI Még ez évben dunai szárnyashajók kapcsolódnak be a…..
Aki egyszer megnézett egy CT-vizsgálatnak alávetett Mc Nuggetset, biztos lehet benne, hogy ez a világ egyik legpszichedelikusabb tápláléka, amiről azonban hasonló bizonyossággal állítja aztán, hogy nem rendel belőle többet. A kompjútertomográfba fektetett Barbie babáról is…..
Az igazat megvallva, nem fűztem vérmes reményeket a kiírt fotópályázathoz, nagyon szűk a rohamkocsi-kedvelő, nosztalgiázó réteg. Szerencsére csalódtam, hiszen érkezett kép bőven. Alább egy csokor Zele Attilától, a Y-Job és az új Sprinter klasszikus, "generációk, ha…..
A-tech
2009.04.06 20:57:26
Még 2006-ban történt. A Ford meghívása az M-Sporthoz szólt, vagyis a Ford ralirészlegéhez. Igazából ez egy magáncég, amelyet a többszörös angol bajnok ralipilóta, Malcolm Wilson alapított, 1997 óta kizárólag ők fejlesztik és versenyeztetik a WRC autókat. Székhelyük az…..
A feleségem megint írt valamit, inkább nem szólok. Olvassák szeretettel, ami jön. „Ajjaj, a 120-as Skodánkat vizsgáztatni kellene” jöttem rá hirtelen egy tavaszi délutánon. Az apám szerető közelségében töltött idő alatt gondos kezek tartották karban, alvázvédték,…..
Sokan írtatok tegnap, így sikerül még több dologgal kiegészíteni a nagy összefoglalást:- Magyar szállás?!?!: Nagy véleménykülönbségek vannak a magyar szállásokkal kapcsolatban. Azt kell látni, hogy a magyar szállásközvetítoknél ki tudod húzni azt az idoszakot amíg munkát…..
Mi férfiak a nagy dudákra gerjedünk. Állítólag tudat alatt bennünk van, hogy a csöcsös csajok jobban szoptatják majd az ivadékainkat, így hatékonyabban örökítjük a génjeinket.
Vélemények az azonos című publikációnkról...
Láttam egy hirdetést, ami fapados weboldalt hirdet, "ócsóért". Kisebb-nagyobb rendszerességgel hívnak fel ismerősök, hogy kellene egy olcsó weboldal. Rendszeres kérés ez az ügyfelek felől is: csináljunk valami olcsó megoldást.Nem egyszerű dolog elmagyarázni azt, hogy…..
UPDATE1: 18 órától országos vasutas sztrájk! VDSZSZ.HU: Minél hamarabb szeretnénk a sztrájkkal eredményeket elérni, ezért a VDSzSz Szolidaritás december 14-én 18 órától az egész országra kiterjeszti a határozatlan idejű általános vasutas sztrájkot. December 14-én újra…..
A-tech
2008.12.14 01:54:08
Kötött pálya
A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele - Visszásságok vasutunk világából 5.
2008.12.05 16:00:00
A webes menetrend nem lát a jövő szombaton túl. A MÁV-csoport internetes menetrendjének, az Elvirának (volt) a szlogenje az intelligens menetrend, és nincs is ezzel baj, az Elvira tényleg egy jó (bár nem hibátlan) kereső, a hasonló osztrák vagy német netes menetrenddel szemben is…..
A-tech
2008.12.05 22:32:24
Utazzunk mind Oszkárral ( www.oszkar.com ) a MÁV meg gondolkodjon a menetrendjén amíg szépnen egyszer csak érdektelenné válik...
na.
na.
Túl jó lenne az, ha papírpénzzel is fizethetnénk a parkolásért. És úgyis jön az euró. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Gyermekét egyedül nevelő anya, hátrányos helyzetbe került!!!
Tisztelt Illetékesek!
Gyermekemet egyedül nevelem,ápolási díjon vagyok. Győrben találtam csak munkahelyet heti 2 napban, hajnalban kelve , este érve haza. Másnapokra a munka jellege miatt, emberekkel foglalkozom nem tudom…..
A-tech
2008.02.05 12:45:00
Kedves hátrányos helyzetbe került hölgy!
Nem tudom Ön honnan jár Győrbe, de az Ön számára megoldást jelenthet, ha találna ugyanarra közlekedő autóst és betársulna hozzá. A www.oszkar.com autós-utas közvetítő portálon sok hirdetés van Győrből illetve Győrbe.
Remélem tudtam ezáltal segíteni.
Üdvözlettel!
Nem tudom Ön honnan jár Győrbe, de az Ön számára megoldást jelenthet, ha találna ugyanarra közlekedő autóst és betársulna hozzá. A www.oszkar.com autós-utas közvetítő portálon sok hirdetés van Győrből illetve Győrbe.
Remélem tudtam ezáltal segíteni.
Üdvözlettel!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Pont az értékelési rendszer segít azon, hogy lásd, kihez ülsz be / kit engedsz be az autódban. Ha tudja a sofőr, hogy értékelve lesz, még jobban odafigyel az utasbarát vezetésre, mintha egyedül menne, vagy épp ismerősökkel.