Adatok
lehel kürtje
0 bejegyzést írt és 93 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1950-es évek. Átkelés dagálykor, Hollandia
..
lehel kürtje
2016.03.19 22:47:00
@zombigyilkos: Miért lettek volna az indiánok elnézőek a fehér gyerekekkel szembe? hisz a telepesek is irtották őket nemre és korra való tekintet nélkül.
(Első rész)
4. Magyar sors Vajdaságban
Vajdaságban, nem pedig: "a Vajdaságban" – egyébként ez is olyasmi, amiről a magunkfajta megismerszik, hiszen tartományunk nevét a szerbiai magyar szövegekben kizárólag névelő nélkül használjuk, míg a magyarországi sajtó valamiért kötelességének érzi, hogy…..
2015 fordulópont volt az európai politikában - egy év alatt kifordult sarkából a világ.
A mögöttünk hagyott esztendő során évtizedeket öregedtünk. Ennyi drámai tapasztalatot, ilyen tempóban, ilyen töménységben nagyon rég nem szereztünk.
Tabuként tisztelt dogmák omlottak össze és váltak…..
Božo Petrov, a nevető harmadik
A vasárnapi parlamenti választásokon az ellenzéki HDZ-vezette jobbközép koalíció képviselői szerezték a legtöbb mandátumot. Ám hiába győzték le szoros küzdelemben a szociáldemokrata pártot (és az ő koalíciós partnereit) a mandátumok több…..
Orbán Viktor és tettestársai szerda este nyilván pezsgőt bontottak. Nagy nap nekik ez. Sikerült addig hergelniük a menekülőket, amíg azok össze nem csaptak a rendőrökkel. Ronda képeket sugároznak a tévék – lehet ujjal mutogatni, hogy hát tessék! Ezt akartátok? Ezeket, értitek,…..
Ezt állítja legalább is a Jutarnji List horvát napilap, amelynek hétvégi száma Toroczkai Lászlóval és ezzel az állítással a címlapján jelent meg. A lap felidézi újságíróinak februári látogatását Ásotthalmon, ahol Toroczkai először beszélt a horvátoknak a fal/kerítés…..
lehel kürtje
2015.06.24 13:39:34
@s: Ha egyesek elvárják azt, hogy a menekültek ilyen nagy számban is befogadják az országok, akkor én nekik csak a következőt tudom javasolni:
elvonatkoztatva attól, hogy a menekültek mennyire felelősek a saját helyzetükért, akkor bizony a közel keleti problémáért 95%-ban (még talán keveset is mondok) az Amerikai Egyesült Államok felelős (mondjuk a maradék 5%-t az EU /bár önmaga sem egységes hisz szuverén országok szuverén elképzelésekkel rendelkeznek/, Oroszország, Izrael, Irán, Szaudarábia, Katar és a többi ország). Tehát ilyen alapom a menekültek nagyon nagy részét az USA-nak kéne befogadnia, nem pedig az Unió szuverén országainak és az egyéb európai országoknak. Az Afrikából jövő menekültek (és bevándorlókat) pedig egyértelműen a gyarmatosítóknak kéne befogadni (hisz ők fosztották ki évszázadokig a kontinenst), mint pl Franciaország, Anglia, Hollandia, Belgium, Portugália, pirinyónyi részt Olaszország és Németország, valamint az a későbbi századokban az USA. A többi európai országnak köze nincs Afrikához, és nem is tartozik az afrikaiaknak, mivel nem részesültek az ottani ásványkincsek kiaknázásában.
elvonatkoztatva attól, hogy a menekültek mennyire felelősek a saját helyzetükért, akkor bizony a közel keleti problémáért 95%-ban (még talán keveset is mondok) az Amerikai Egyesült Államok felelős (mondjuk a maradék 5%-t az EU /bár önmaga sem egységes hisz szuverén országok szuverén elképzelésekkel rendelkeznek/, Oroszország, Izrael, Irán, Szaudarábia, Katar és a többi ország). Tehát ilyen alapom a menekültek nagyon nagy részét az USA-nak kéne befogadnia, nem pedig az Unió szuverén országainak és az egyéb európai országoknak. Az Afrikából jövő menekültek (és bevándorlókat) pedig egyértelműen a gyarmatosítóknak kéne befogadni (hisz ők fosztották ki évszázadokig a kontinenst), mint pl Franciaország, Anglia, Hollandia, Belgium, Portugália, pirinyónyi részt Olaszország és Németország, valamint az a későbbi századokban az USA. A többi európai országnak köze nincs Afrikához, és nem is tartozik az afrikaiaknak, mivel nem részesültek az ottani ásványkincsek kiaknázásában.
A montenegrói Vijesti adta hírül, hogy az egyik kotori gimnázium idén érettségiző tanulója, bizonyos Vanja Jotić egy olyan pólóban jelent meg a tablókép-fotózáson, amin a "NEM FELEJTETTÜK EL – NEM A NATO-RA!" megfogalmazású felirat szerepelt, háttérben az 1999-es bombázások…..
lehel kürtje
2015.06.05 14:48:52
@Sigismundus: Először is, a délszláv polgárháborúk (1991-95) a szerbek, horvátok és bosnyákok között teljesen különálló volt a koszovói háborúval és az azt követő bombázásokkal (1999). Előbbinél nem (habár itt lényegesen fontosabb lett volna a nemzetközi szervezetek által generált kompromisszum elérése), utóbbinál volt külső katonai beavatkozás. Értelem szerűen valószínűleg a NATO (USA) azért avatkozott be, hogy megakadályozza, hogy a szerbek és az albánok kiirtsák egymást, ami eléggé a küszöbön is állt (szerbek voltak kedvezőbb helyzetben). Mivel a vezetés Milosevic kezében összpontosult (aki történetesen szocialista volt, de a radikális párt is elég erősen tolta a szekerét), így őt is megbukva szerették volna látni.
lehel kürtje
2015.06.05 15:00:52
@Sigismundus: A helyi magyarok egytől egyig Milosevic ellenessek voltak (kivéve néhány fanatikus kommunistát, mint amilyen Kertész Mihály is volt), de a többség tényleg elítélte a bombázást, mert az nem csak katonai célpontok felé irányult. Aztán mikor a hidakat, épületeket fel kellett építeni, újítani, akkor a pénzeket az esetek többségében a vajdaságiaktól nyúlták le, míg a szerbiaiak lényegében alig voltak megterhelve ilyen téren (pl napjainkban is vannak olyan települések Szerbiában, pontosabban dél Szerbiában, ahol a többség egyszerűen nem fizeti az áramot, és ha szervek le akarják kapcsolni, akkor számolni kell vele, hogy az odaküldött embereket agyonverik :D).
Milosevicet és rendszerét (bármennyire is kiállhatatlan ember volt a magyarok szemében), egyedül csak a helyi embereknek volt joguk leváltani, nem pedig külső (USA) nyomásra másnak. A bombázás helyett találhattak volna valami más módot is arra, hogy kezeljék a feszültséget, akár nagyszámú békefentartóval is (mint amilyen KFOR).
Végezetül, én nem csak a bombázásokkal nem értek egyet, hanem magának a NATO-nak a létével sem, amelyet egykoron a Varsói szerződés ellenpólusaként hoztak létre, de már negyed évszázada nemlétezik.
Milosevicet és rendszerét (bármennyire is kiállhatatlan ember volt a magyarok szemében), egyedül csak a helyi embereknek volt joguk leváltani, nem pedig külső (USA) nyomásra másnak. A bombázás helyett találhattak volna valami más módot is arra, hogy kezeljék a feszültséget, akár nagyszámú békefentartóval is (mint amilyen KFOR).
Végezetül, én nem csak a bombázásokkal nem értek egyet, hanem magának a NATO-nak a létével sem, amelyet egykoron a Varsói szerződés ellenpólusaként hoztak létre, de már negyed évszázada nemlétezik.
lehel kürtje
2015.06.05 17:01:20
@bikmakk: Én nem teljesen értek egyet veled. Szerintem nincs olyan, hogy "nagy szerb", vagy éppen "nagy magyar". Ki számít annak? És hol a határ a "kicsi" és a "nagy" között?
Természetesen mint minden háborúban, így ezekben se volt jó vagy rossz oldal (hisz mindenkinek a saját oldala volt a jó), hanem inkább úgymond a "miénk" és az "övék". Háborús bűnök minden háborúban vannak, mindegyik oldalon, mert legkönnyebb a védteleneket (nőket és gyerekeket) leölni, a fegyveresekkel ellen már senki sem annyira bátor.
Természetesen mint minden háborúban, így ezekben se volt jó vagy rossz oldal (hisz mindenkinek a saját oldala volt a jó), hanem inkább úgymond a "miénk" és az "övék". Háborús bűnök minden háborúban vannak, mindegyik oldalon, mert legkönnyebb a védteleneket (nőket és gyerekeket) leölni, a fegyveresekkel ellen már senki sem annyira bátor.
Serbia Insajd
Náci karlendítéssel köszönt egy kisgyerek az 1946-os kommunista parádén
2015.04.14 15:41:09
Most még Párizsban, de április 16-tól a Belgrádhoz közeli Pancsován mutatják be, az U ime naroda – Politička represija u Srbiji 1944-1953 ("A nép nevében – Politikai elnyomás Szerbiában 1944 és 1953 között") című fotókiállítást.
A 20. század viharos éveinek a…..
Pepita Croatia
Horvátországban majdnem a külhoni szavazatokkal nyert a jobboldali jelölt
2015.01.12 09:30:18
Kolinda Grabar Kitarović, Horvátország első női köztársasági elnöke ünnepli győzelmét
Vajon mekkora hiszti lenne, ha mégis a külhoniak döntenének? És hasonló esetben Magyarországon?
Ez volt Horvátország történelmében a legszorosabb köztársasági elnökválasztás. Az…..
lehel kürtje
2015.01.13 18:34:10
@lehel kürtje: Közben annyira érdekelt, hogy vettem a fáradságot és rákerestem :D
Szóval: Dalmáciában, Szerémségben, Szlavóniában, Karlovacban a jobboldaliak nyertek. Míg Zágráb városában, Istra és környékén, valamint az északnyugat horvátországi megyékben a baloldaliak.
Szóval: Dalmáciában, Szerémségben, Szlavóniában, Karlovacban a jobboldaliak nyertek. Míg Zágráb városában, Istra és környékén, valamint az északnyugat horvátországi megyékben a baloldaliak.
53 évnyi szembenállás után töri meg a Kuba ellen bevezetett gazdasági embargót az USA, s ezzel várhatóan mélyreható átalakulásokat indít el. A változás nagyon látványos lehet, hiszen amerikai állampolgárok jelenleg nem utazhatnak a szigetországba, amellyel szemben kereskedelmi…..
lehel kürtje
2014.12.19 14:03:31
@Ronald: Ez így közel sem a teljes igazság. Kuba spanyol gyarmat volt (főkép cukor és kávé ültetvények), az USA több ízben megkísérelte kivásárolni, de a spanyolok nem akarták eladni. Köztudott tény, hogy a gyarmatokon (így Kubán is) a gyarmatosítók egy hozzájuk lojális vezetőt tettek kormányzóvá, akinek az egyik alapvető feladata a forradalmárok leverése is volt. Kuba Spanyolországhoz lojális vezetése folyamatosan korlátozta a rabszolgatartást (cél volt a rabszolgaság megszüntetése). Ez szemben állt egyes kubai (Kubán született, Spanyolországhoz nem lojális) földesurak/ültetvényesen és a Kubában növekvő amerikai tőkések (így az USA) elképzeléseivel. Ezért az amerikaiak támogatták a forradalmat. Sőt, be is avatkoztak, megnyerték az spanyol-amerikai háborút, Kuba az USA gyámsága alá került (mondhatni változott a kizsákmányoló neve). Mindeközben a rabszolgaságot is eltörölték, így a kubai gazdaság szinte tönkre ment, ráadásul az amerikai tőke is mind jobban növekedett.
Néhány évtized után Batista (Castroék elődje) puccsot követett el és gyakorlatilag innét kezdődik Kuba tényleges önállósága. Azonban Batista rendszere nem tetszett az amerikaiaknak, így közvetve-közvetlenül támogattak egy forradalmat (amit Castro vezetett), ami végül egy olyan rendszerhez vezetett, ami az amerikaiaknak még rosszabb volt.
Néhány évtized után Batista (Castroék elődje) puccsot követett el és gyakorlatilag innét kezdődik Kuba tényleges önállósága. Azonban Batista rendszere nem tetszett az amerikaiaknak, így közvetve-közvetlenül támogattak egy forradalmat (amit Castro vezetett), ami végül egy olyan rendszerhez vezetett, ami az amerikaiaknak még rosszabb volt.
lehel kürtje
2014.12.19 14:11:50
@Ronald: Hawaii geopolitikailag sokkal fontosabb az USA-nak mint Kuba, és ez különösen igaz volt 70-80 éve.
25 évvel ezelőtt ezen napon kezdődött és tartott 10 napig a Ceausescu-rezsim megbuktatása, amelyet a diktátor sem élt túl. A kommunista diktatúrák közül egyedüliként a román rendszer megdöntése torkollott fegyveres összecsapásokba 1989-ben...
lehel kürtje
2014.12.16 19:23:05
@p_ilonka: Ceausescu fölött azok mondtak ítéletet, akik ép annyira bűnösök voltak a kommunista gaztettekért, mint a pártelnökük. Valójában ezzel a kivégzéssel mentették meg magukat.
lehel kürtje
2014.12.16 19:37:02
@Hajszás Láncos: Azóta pedig ép ezek a nemzetiségek nyomják el azokat, akik (szerintük) korábban őket nyomták el. Szóval ne csodálkozzanak a románok se, ha egyszer vissza nyal a fagylalt.
Magyar kommenteket olvasva alakult ki bennem a következő álláspont.
Ha valaki megváltoztatja a véleményét, s új véleménye tetszik nekem, akkor az egy bölcs ember szellemi fejlődése.
Ha viszont valaki megváltoztatja a véleményét, s az új véleménye nem tetszik nekem, akkor…..
Serbia Insajd
Hatezer euróért árul egy szerb férfi magyar állampolgárságot az interneten
2014.12.11 10:43:45
A verbászi Vojislav T. egy szerb internetes apróhirdetéses portálon, a kupujemprodajem.com (adokveszek) oldalon árul magyar állampolgárságot, számolt be a belgrádi Blic napilap.
Fotó: blic.rs; a képernyőn látszik a hirdetés
"Magyar állampolgárság szabályosan" - áll a…..
lehel kürtje
2014.12.11 23:23:12
@vajdasagi: Valójában 6000 euró végül is tényleg nem nagy pénz, mert össze össze lehet kaparni innen onnan. Viszont az se mindegy, hogy egy ezt a 6000 eurót miért gyűjtöd össze? Arra, hogy legyen egy magyar - ergo EU-s útleveled? Arra azért szerintem elég sok pénz, elég nagy kiadás! Mert ha megszerzed, valamiből el is kell indulnod, és valamiből ki kell húznod az első fizetésig. Mert azért elindulni sem bírsz 1000 dinárral a vak világba!
Az is igaz, hogy volt régen tartalékuk az embereknek, de gondolj abba is bele, hogy húsz éve már kifejezetten elég rossz az életszínvonal ebben az országban, és ez a tartalék pénz sem tart örökké. Akinek volt is az szerintem gyorsan felélte a 2000-es évek elejéig.
Azok akik állami vállalatokban/szervekben dolgoznak (kezdve a rendőrségtől, az egészségügyön és a különböző helyi tisztségviselőkön át a megmaradt kevés termelő vállalatokig) és a jól menő privát vállalatokban dolgoznak nem fognak elmenni. Az átmeneti elvándorlás (mert sokan akiknek itthon van a családjuk csak dolgozni mennek külföldre nem élni) legfőképp az alsó osztálybelieket (akik messze a legnagyobb arányban vannak jelen Szerbiában) és a fiatalokat (függetlenül a szakképesítéstől, közép vagy felsőfokú végzetségtől) érinti. Legalább 50-60 olyan embert ismerek, akik az év 10 hónapját nyugateurópában töltik, dolgozva.
Az is igaz, hogy volt régen tartalékuk az embereknek, de gondolj abba is bele, hogy húsz éve már kifejezetten elég rossz az életszínvonal ebben az országban, és ez a tartalék pénz sem tart örökké. Akinek volt is az szerintem gyorsan felélte a 2000-es évek elejéig.
Azok akik állami vállalatokban/szervekben dolgoznak (kezdve a rendőrségtől, az egészségügyön és a különböző helyi tisztségviselőkön át a megmaradt kevés termelő vállalatokig) és a jól menő privát vállalatokban dolgoznak nem fognak elmenni. Az átmeneti elvándorlás (mert sokan akiknek itthon van a családjuk csak dolgozni mennek külföldre nem élni) legfőképp az alsó osztálybelieket (akik messze a legnagyobb arányban vannak jelen Szerbiában) és a fiatalokat (függetlenül a szakképesítéstől, közép vagy felsőfokú végzetségtől) érinti. Legalább 50-60 olyan embert ismerek, akik az év 10 hónapját nyugateurópában töltik, dolgozva.
lehel kürtje
2014.12.15 23:56:16
@vajdasagi: Már bocs, de az első pontod teljesen komolytalan. Vajon az ilyesmit hogy méred le, hogy a horvátok vagy a szerbek a nacionalistábbak? Mert ha még az egyiket a kettő közül mondjuk a norvégokhoz hasonlítod, akkor még elfogadható is lenne a különbség felállítása. De így...
Most ez ép olyan mint ha a szerbek és a horvátok átlagos inteligencia hányadosát hasonlítanád egymáshoz. A különbség szinte nincs, vagy elenyésző. De ha bármelyik kettő átlagos inteligencia hányadosát hasonlítod mondjuk az ugandaiakéhoz, akkor észlelhető a különbség.
Most ez ép olyan mint ha a szerbek és a horvátok átlagos inteligencia hányadosát hasonlítanád egymáshoz. A különbség szinte nincs, vagy elenyésző. De ha bármelyik kettő átlagos inteligencia hányadosát hasonlítod mondjuk az ugandaiakéhoz, akkor észlelhető a különbség.
lehel kürtje
2014.12.16 11:56:05
@vajdasagi: Azzal teljesen egyet értek veled, hogy minden nép nacionalizmusa a történelmi változások hatására alakult ki, így egészen másra alapszik a szerb, a horvát, a magyar és a román nacionalizmus.
Viszont az utána írottakkal már nem teljesen értek egyet. Bár mindenkiben, így a vajdasági szerbekben is él egyfajta (társadalmi, de jobban inkább gazdasági) diszkrimináció az ide menekült szerbekkel, de a vajdasági szerbeken kivül ismerek jónéhány szerbiai szerbet, sőt egy csomó menekült szerbet is (Boszniából és Horvátországból). Hogy úgy mondjam, egyáltalán nem látom, hogy az egyik (bár nem szeretem ilyenkor ezt a szót használni) "nagyobb" szerb lenne mint a másik, vagy hogy kevésbé lenne büszke arra, hogy szerb.
Itt inkább arról van szó, hogy a szerbiai szerbség inkább jobboldali beállítottságú, míg a vajdasági szerbség inkább bal (bár álltalában kicsi a különbség). Viszont Szerbiában (Magyarországgal ellentétben), a baloldal (azon belül is a szocialisták és a szociáldemokraták) is eléggé nacionalista. Nem véletlen, hogy a polgárháború idején ép egy baloldali vezető vezette harcba az országot. Miloševićek akkor nagyobb arányban voltak a szerb parlamentben, mint most a Fidesz a magyarban. Bár igaz az is hogy a rendszerváltás kezdetén minden keleteurópai országban a szocialisták kerültek hatalomra. Bár ez már egy másik történet.
Lényegében véve, én itt is a különböző területekről érkező szerbek között is inkább mentális különbségeket látok, mint sem nacionalista különbségeket.
Viszont az utána írottakkal már nem teljesen értek egyet. Bár mindenkiben, így a vajdasági szerbekben is él egyfajta (társadalmi, de jobban inkább gazdasági) diszkrimináció az ide menekült szerbekkel, de a vajdasági szerbeken kivül ismerek jónéhány szerbiai szerbet, sőt egy csomó menekült szerbet is (Boszniából és Horvátországból). Hogy úgy mondjam, egyáltalán nem látom, hogy az egyik (bár nem szeretem ilyenkor ezt a szót használni) "nagyobb" szerb lenne mint a másik, vagy hogy kevésbé lenne büszke arra, hogy szerb.
Itt inkább arról van szó, hogy a szerbiai szerbség inkább jobboldali beállítottságú, míg a vajdasági szerbség inkább bal (bár álltalában kicsi a különbség). Viszont Szerbiában (Magyarországgal ellentétben), a baloldal (azon belül is a szocialisták és a szociáldemokraták) is eléggé nacionalista. Nem véletlen, hogy a polgárháború idején ép egy baloldali vezető vezette harcba az országot. Miloševićek akkor nagyobb arányban voltak a szerb parlamentben, mint most a Fidesz a magyarban. Bár igaz az is hogy a rendszerváltás kezdetén minden keleteurópai országban a szocialisták kerültek hatalomra. Bár ez már egy másik történet.
Lényegében véve, én itt is a különböző területekről érkező szerbek között is inkább mentális különbségeket látok, mint sem nacionalista különbségeket.
Afroamerikai tinédzserek kalapácsokkal verték agyon a 32 éves Zemir Begićet vasárnap hajnalban. A fiatalember még gyermekként, 1996-ban települt le Saint Louis Bevo Mill nevű városrészében. Saint Louisban található a világ legnagyobb bosnyák diaszpórája, mintegy hetvenezres. A…..
lehel kürtje
2014.12.03 17:14:29
@bikmakk: Igen, de én igazából nagyobb csoportokra gondoltam, főképp a 80-100.000+ diaszpórára. Nézegetve a wikipédiát (ami ugye többé kevésbé hivatalos forrásokra hivatkozik) a szerbek legnagyobb diaszpórája Németország és Ausztria. És ha még hozzávesszük a szintén német többségű Svájcot, akkor ebben a három országban több mint 1 millió szerb él. Míg északamerikában (USA, Kanada) ez a szám a negyedmilliót sem éri el. Szóval valami oknál fogva a szerbek jobban nyitottak NY Európa felé, mint amerika felé. Összehasonlítva mondjuk a magyar diaszpórával, ahol meg pont a fordítottja figyelhető meg, kb ugyan ez az arány (sőt talán nagyobb arányban is) amerikának kedvez NY Európával szemben. Mondjuk ez eléggé érdekes.
A horvátok megint más tészta, ők valahogy nagyobb kalandoroknak bizonyultak a szerbeknél, hisz messzebbre mentek nagyobb számba, pl. negyedmillióan vannak Argentinaban, ennél is többen Chilében, és hát ugye Ausztráliában is bőven 100 ezer fölött vannak.
A horvátok megint más tészta, ők valahogy nagyobb kalandoroknak bizonyultak a szerbeknél, hisz messzebbre mentek nagyobb számba, pl. negyedmillióan vannak Argentinaban, ennél is többen Chilében, és hát ugye Ausztráliában is bőven 100 ezer fölött vannak.
lehel kürtje
2014.12.03 17:41:27
@Mercel: Nézd! Félre értés ne essék, én ezt nem konkrétan csak a cigányra írtam (bár őrájuk a legnagyobb arányban jellemző). A naplopó, semmitevő, bűnözőkre célzok főkép. Akik között bőven akadnak magyarok is!
És nem (csak) konkrétan a magyarországi cigánykra gondoltam, mert ugyan ez a probléma egész Keleteurópában jelen van.
Nem vagyok szociológus, de szerintem van megoldás erre a problémára (no persze nem az amire te kisarkítottad a mondandómat). Az más kérdés, hogy a hitvány politikusok sehol se akarják kezelni a problémát, sőt legtöbbször tagadják is hogy van. Szó mi szó én alapvetően minden fajta segélyt (leszámítva a rokkantakat és a nyomorékokat) heti 40 órás társadalmi munkához kötnék, a gyerekeknek kötelező volna elvégezni az általános iskolát, sőt még a középiskolát is - mivel ugye az oktatás ezen a szinten ingyenes - lenne bár szakmájuk. Fordított esetben nincs segély. A szegények, akiknek tényleg nincs mit enni (főkép mert nincs szakmájuk, elhanyagolták az iskolát, vagy lusták dolgozni) azok ne vállaljonak 7-8 gyereket, akik megint csak éheznek (az államok legtöbbször minden gyerek után adják a segélyt). Én az ilyen szegényeknek olyan segélyt adnák, hogy ne szüljönek 1-2 gyereknél többet, amíg nem tudják biztosítani az egzisztenciájukat elfogadható mértékben. Egy két évtized alatt jelentősen megcsappanna a szegények száma. Ez mindjárt biztosítana egy alapot, és tökéletesen lehetne alkalmazni a társadalompolitikát.
De kárnak is írok ilyen fikciókat, továbbra is az lesz, hogy nyakra főre szülik a gyerekeket a segély végett, nem dolgoznak (és nem csak azért mert nincs munka), és nyavajognak hogy nincs mit enni, és nem elég a segély. Nem egy olyan embert ismerek aki kevesebb havi munkabérrel rendelkezik, mint amennyi segélyt ezek kapnak.
Borzasztó haragszok ezekre a lehetetlen emberekre (akik nem csak cigányok)!
És nem (csak) konkrétan a magyarországi cigánykra gondoltam, mert ugyan ez a probléma egész Keleteurópában jelen van.
Nem vagyok szociológus, de szerintem van megoldás erre a problémára (no persze nem az amire te kisarkítottad a mondandómat). Az más kérdés, hogy a hitvány politikusok sehol se akarják kezelni a problémát, sőt legtöbbször tagadják is hogy van. Szó mi szó én alapvetően minden fajta segélyt (leszámítva a rokkantakat és a nyomorékokat) heti 40 órás társadalmi munkához kötnék, a gyerekeknek kötelező volna elvégezni az általános iskolát, sőt még a középiskolát is - mivel ugye az oktatás ezen a szinten ingyenes - lenne bár szakmájuk. Fordított esetben nincs segély. A szegények, akiknek tényleg nincs mit enni (főkép mert nincs szakmájuk, elhanyagolták az iskolát, vagy lusták dolgozni) azok ne vállaljonak 7-8 gyereket, akik megint csak éheznek (az államok legtöbbször minden gyerek után adják a segélyt). Én az ilyen szegényeknek olyan segélyt adnák, hogy ne szüljönek 1-2 gyereknél többet, amíg nem tudják biztosítani az egzisztenciájukat elfogadható mértékben. Egy két évtized alatt jelentősen megcsappanna a szegények száma. Ez mindjárt biztosítana egy alapot, és tökéletesen lehetne alkalmazni a társadalompolitikát.
De kárnak is írok ilyen fikciókat, továbbra is az lesz, hogy nyakra főre szülik a gyerekeket a segély végett, nem dolgoznak (és nem csak azért mert nincs munka), és nyavajognak hogy nincs mit enni, és nem elég a segély. Nem egy olyan embert ismerek aki kevesebb havi munkabérrel rendelkezik, mint amennyi segélyt ezek kapnak.
Borzasztó haragszok ezekre a lehetetlen emberekre (akik nem csak cigányok)!
Itt az idő Orbán számára, hogy lépjen. Ha ezt elszalasztja, vége van. S a jövő történelemkönyvei csak jelentéktelen figuraként fognak írni róla.
Az USA-ból egyre több jel érkezik, hogy a süllyedő Negyedik Birodalom készen áll egy véres háborúra, élettere zuhanásának…..
Jobbegyenes
Amire nincsenek szavak - Moszul püspöke elsírta magát interjú közben
2014.11.20 11:32:37
Van, amire nincsenek szavak. Csak harag van, tehetetlen düh, ökölbe szorult kéz, és mélységes, iszonyú szégyen. Ha ezt a videót megnézed, ezt fogod érezni. (A megrázó rész 0:48-tól)
Mor Nicodemus Dauud Sharaf moszuli püspök a világ talán legősibb keresztény…..
lehel kürtje
2014.11.21 20:16:55
@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Az a te dolgod hogy miben hiszel.
De undorító dolog tőled, hogy több százmillió keresztény halálát kívánod.
A világnak az lenne áldás, ha nem lennének olyanok akik így gondolkodnak mint te!
Az a te dolgod hogy miben hiszel.
De undorító dolog tőled, hogy több százmillió keresztény halálát kívánod.
A világnak az lenne áldás, ha nem lennének olyanok akik így gondolkodnak mint te!
A romániai államfőválasztás második fordulóján Victor Ponta valamikor éjfél körül gratulált Klaus Johannisnak államfői győzelméhez. A büszke ortodox román egy protestáns szásznak. Romániában. Ez volt az a hír, ami felrobbantotta a Facebookot, a választópolgárok nemigen…..
Győztünk a magyarok ellen, újra bebizonyosodott, nemcsak nagyválogatottunk, hanem utánpótlásunk is jobb, mint déli szomszédunké. Az u19-es szlovák válogatott Dunaújvárosban a korosztályos Európa bajnoki selejtező első szakaszában a D csoport döntő mérkőzésén hintettek három…..
lehel kürtje
2014.11.16 20:34:11
@Csehszlovák Kém: Ok, gratulálok hozzá, de komolyan.
Viszont én se erőlködöm tovább, mivel nem cáfoltad a tényeket melyet közöltem (ami a nagy válogatottat illeti), ezért azt úgy veszem, hogy tisztában vagy vele és elismered.
Viszont kíváncsi vagyok, kinek szurkolsz jobban: a cseheknek vagy a szlovákoknak (Pl. ha mondjuk egymás ellen játszanak tétmeccset)?
Viszont én se erőlködöm tovább, mivel nem cáfoltad a tényeket melyet közöltem (ami a nagy válogatottat illeti), ezért azt úgy veszem, hogy tisztában vagy vele és elismered.
Viszont kíváncsi vagyok, kinek szurkolsz jobban: a cseheknek vagy a szlovákoknak (Pl. ha mondjuk egymás ellen játszanak tétmeccset)?
lehel kürtje
2014.11.17 16:09:39
@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ja, persze. Azóta (2-3 éve) meg folyton betliznek az ilyen kutyaütő csapatokkal mint Lichtenstein, Lettország, Litvánia,...
A csütörtöki szemrevételezéskor megállapították, hogy használatba vehetik az új stadiont Białystokban, amelyben több mint 20 ezer néző fér majd el, ami a városi Jagiellonia klubjának is otthont ad majd. A Jagiellonia Białystok jelenleg a tabella 3. helyén áll.
Fotó:…..
lehel kürtje
2014.11.15 23:41:08
@Jagellón Figyelő: Már csak azért kérdem, mert ha jól emlékszek a 2000-es évek elején ott játszottunk egy döntetlent, ami azért is értékes volt, mert akkor jól kezdtük a selejtezőt, a vége persze rossz lett.
(Szabó Árpád írása)
(...) Aztán most, pár éve elkezdődött valami megint, mintha az elfeledett őrület, melyet sikerült kiszorítani a hétköznapok bejárati ajtaján kívülre most a spájzablakon keresztül próbálna visszamászni. Minden Ukrajnával kezdődött, mikor visszaléptek…..
Gyorsposzt h mindenki tippelhessen.
Kispest - FTCTippunk: 1-2Betta: 3-0KTE - VideotonTippunk: 1-1Betta: 2-0Paks - PápaTippunk: 2-1Betta: 0-2UTE - FelcsútTippunk 1-1Betta: 0-2
Mai Bettank Candice Swanepoel
Pécs - ETOTippunk 1-1Betta: 2-0DVSC - DunaújvárosTippunk 2-1Betta: 0-2Haladás -…..
Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke átlát a szitán! A tegnapi, botrányosan félbeszakadt belgrádi Szerbia-Albánia focimeccs incidensét szerinte az európaiak és az amerikaiak azért szervezték meg, hogy destabilizálják Szerbiát Vlagyimir Putyin orosz elnök holnapi…..
lehel kürtje
2014.10.15 19:57:22
Viszont a történetnek van egy politikai vetülete is. No nem csak az albán-szerb vonalon, hanem a szerb-szerb vonalon is.
Szinte nyílt titok, hogy Vucicék az EU és Oroszország közül előbbit választották (természetesen a másik kárára - hiszen ez most gazdaságpolitikailag is elég életszerű az ukrajnai válság óta) és hát ugye jön a "nagy testvér" első embere a parádéra... Mindez persze nagy tömegeknek (még a Haladó párt szavazóinak se) nem tetszik, hiszen kicsit ellentétes a patriótizmussal. Szerintem ez az egész is a balhé mögött áll.
Tegnap belinkeltem itt egy videót (www.youtube.com/watch?v=Vrxu-nqvx7w) amelyben a beugró ember a szerb Radikális párt tagja (amely ugye nem lépte át a parlamenti küszöböt).
Egyébként ez a "Nagy Albánia" is megérne egy mesét, hisz magába foglalja napjaink Albániája és Koszovó mellett: fél Makedóniát (pontosabban keleti részt), kelet Görögországból egy Koszovó nagyságú részt, kelet Crna Gorát, Presevo völgyet szinte majdnem Nisig, és Szándzsák nagy részét.
Szinte nyílt titok, hogy Vucicék az EU és Oroszország közül előbbit választották (természetesen a másik kárára - hiszen ez most gazdaságpolitikailag is elég életszerű az ukrajnai válság óta) és hát ugye jön a "nagy testvér" első embere a parádéra... Mindez persze nagy tömegeknek (még a Haladó párt szavazóinak se) nem tetszik, hiszen kicsit ellentétes a patriótizmussal. Szerintem ez az egész is a balhé mögött áll.
Tegnap belinkeltem itt egy videót (www.youtube.com/watch?v=Vrxu-nqvx7w) amelyben a beugró ember a szerb Radikális párt tagja (amely ugye nem lépte át a parlamenti küszöböt).
Egyébként ez a "Nagy Albánia" is megérne egy mesét, hisz magába foglalja napjaink Albániája és Koszovó mellett: fél Makedóniát (pontosabban keleti részt), kelet Görögországból egy Koszovó nagyságú részt, kelet Crna Gorát, Presevo völgyet szinte majdnem Nisig, és Szándzsák nagy részét.
lehel kürtje
2014.10.16 12:29:06
@maxval a bircaman: Boszniát nem lehet felosztani egy nagyon egyszerű oknál fogva! Ugye köztudott hogy két entitásból áll: egy a szerbeké egy pedig muzulmán-horvát (bár mostanában ép Dodiktól hallottam egy olyat, hogy támogatná egy harmadik entitás - Herceg Bosna - létrejöttét, ami horvát többségű lenne). Viszon ezek az entitások se etnikailag homogének, mert legnagyobb részükön is csak relatív többséget éri el az egyik nemzet. A szerb entitás - Republika Srpska nem hivatolos fővárosa Banja Luka is például ilyen, itt is a szerbek aránya 50-55% körül mozog. Ezeket a területeket nem lehet felosztani, próbálták (Tudjman és Milosevic idejében), de nem lehet, mert mert annyi konklávé lenne mint csillag az égen. Ezért igyekeznek fentartani a status quot.
Csak példának okárt Banja Luka mellett megemlítenék néhány nagyobb várost:
Tuzla muzulmán többségű, de mindez csak relatív - <50%
Zenica muzulmán többségű kb 55%
Mostar egy jó példa, ahol 35% muzulmán, 35% horvát, 20% szerb,...
Itt ilyen városok vannak. Lehetetlen háború nélkül felosztani!
Csak példának okárt Banja Luka mellett megemlítenék néhány nagyobb várost:
Tuzla muzulmán többségű, de mindez csak relatív - <50%
Zenica muzulmán többségű kb 55%
Mostar egy jó példa, ahol 35% muzulmán, 35% horvát, 20% szerb,...
Itt ilyen városok vannak. Lehetetlen háború nélkül felosztani!
lehel kürtje
2014.10.18 22:55:04
@Dragan Rafajlovic:
Igaz! De az száz éve volt!
Akkori trianoni szerződést az USA nem ratifikálta (pedig akkor vált vezető hatalommá). Az akkori terület felosztás és elosztás inkább a franciák nevéhez írható. Akkoriban a franciáknak, az angoloknak és a vesztes oldalon harcoló németeknek volt.
Ma már a franciáknak és az angoloknak nem nagyon van beleszólásuk, a németek meg az USA oldalán állnak.
Igaz! De az száz éve volt!
Akkori trianoni szerződést az USA nem ratifikálta (pedig akkor vált vezető hatalommá). Az akkori terület felosztás és elosztás inkább a franciák nevéhez írható. Akkoriban a franciáknak, az angoloknak és a vesztes oldalon harcoló németeknek volt.
Ma már a franciáknak és az angoloknak nem nagyon van beleszólásuk, a németek meg az USA oldalán állnak.
Helyesebben szólva: Nagy-Albánia térképe egy zászlón. Valaki egy drónt irányított a pálya fölé, azon függött a zászló. Bővebben a Sport Géza vonatkozó cikkében. A meccset a 42. percben félbeszakították a káosz és a verekedés miatt. Az albán miniszterelnök testvérét…..
lehel kürtje
2014.10.14 23:35:01
@bikmakk:
Persze, tudom. Csak milyen pihent ész kell ehhez, hogy valaki (főleg egy albán!!!!) kigondolja, hogy elindít egy shquipokoptert egy fudbal meccsen?
Persze, tudom. Csak milyen pihent ész kell ehhez, hogy valaki (főleg egy albán!!!!) kigondolja, hogy elindít egy shquipokoptert egy fudbal meccsen?
lehel kürtje
2014.10.15 00:05:51
@bikmakk: Az biztos! :)
Bár azért egészen más a "gyűlölet" háttere a román-magyar és a szerb-albán között. Utóbbinál eléggé friss.
Az köztudott, hogy az albánok jól tudnak provokálni, a szerbek pedig nem arról híresek, hogy tűrik a provokációt.
Itt egy jó video, már percek óta ezen röhögök:
www.youtube.com/watch?v=Vrxu-nqvx7w
Bár azért egészen más a "gyűlölet" háttere a román-magyar és a szerb-albán között. Utóbbinál eléggé friss.
Az köztudott, hogy az albánok jól tudnak provokálni, a szerbek pedig nem arról híresek, hogy tűrik a provokációt.
Itt egy jó video, már percek óta ezen röhögök:
www.youtube.com/watch?v=Vrxu-nqvx7w
Radikális módszerekkel kell fellépni, akár a NATO-val együtt, mert minden európai országnak is érdeke, hogy az Iszlám Állam megszűnjön. Mint volt katona, úgy látom, masszívan kell bombázni és minél előbb – így vélekedik az Iszlám Állam jelentette fenyegetésről Georg…..
Serbia Insajd
Azt füllentette a feleségének, hogy egy belföldi kirándulóhelyhez megy 8 éves fiával – egy hét múlva küldött neki SMS-t, hogy Szíriában beálltak a dzsihádistákhoz
2014.08.29 16:44:49
Szíriai gyerekkatonák kiképzése
A koszovói közvéleményt feldúlta, amikor a köztévén beszámoltak arról, hogy egy férfi ezelőtt két hónappal a felesége tudta nélkül ment el 8 éves fiukkal Szíriába harcolni.
Az esetről a fiú édesanyja, Pranvera Abazi számolt be a…..
lehel kürtje
2014.08.29 20:10:56
@lehel kürtje:
Egy tévedés már van is a mondandómban, Azerbajdzsánban nem a szuniták hanem a síták vannak többségben.
Egy tévedés már van is a mondandómban, Azerbajdzsánban nem a szuniták hanem a síták vannak többségben.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz