Adatok
Lovrin
0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vannak olyan liberális, polgári üzenetek, melyek rosszabbak a nyíltan perverz propagandánál.
Miért? Mert a rossz nyílt propagálása sok esetben kontraproduktív, sokakban ellenhatást vált ki. Pl. a nyugati nagyvárosokban a szivárvárványos gyerekkúrókkal együtt vonuló kisgyerekek látványa nagyon…..
Lovrin
2024.06.18 08:52:41
A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..
Már előző nyelvi cikkemben akartam erről írni, de gondoltam, legyen külön cikk.
Az uráli-altáji nyelvek egyik sajátossága a hangrend, azaz a magánhangzók minősége alapján kategorizálva vannak a szavak, s az egyes szavak illeszkedése a hangrendtől függ.
A téma közismert, ezért nem elemezném…..
Amikor Rákosi Mátyás új himnuszt szeretett volna íratni Magyarországnak, a felkért Illyés Gyula és Kodály Zoltán megijedt a feladattól, de a top tenünkben listázott többnyire középszerű vagy annál is rosszabb műdalok alkotói híján voltak az aggályoknak, és bátran bevállalták, hogy megírják az új…..
Lovrin
2019.04.12 16:21:35
Aki követett Facebookon, az láthatta, ahogy az utóbbi időben kiposztoltam egy-egy aktuális kérdésről szóló korábbi jóslatomat. Persze még messze vagyunk attól, hogy ezek beválását a gyakorlatban is láthassuk, de az első pletykák, szivárgások már most ebbe az irányba visznek.…..
Tanulságos írás jelent meg az iho-n, ahol vélhetően vagy a kivitelező, vagy a NIF embere magyarázza a bizonyítványt azzal kapcsolatban, hogy miért szükséges 10 hónapos leállás a vonatközlekedésben a Rákos-Hatvan vonalon.
Eleve igen érdekes az írás eleje, ahol bemutatásra…..
Lovrin
2019.02.05 13:34:18
@konrada: Pedig ez sosem akart helyiérdekű vonal lenni, 1867-ben még nem épültek helyiérdekű vasutak.
Egyszerűen a Magyar Északi Vasút számára ez a nyomvonal volt a legegyszerűbb és legolcsóbb. Mondjuk azért sem ragozták túl, mert ahogy elkészült a vonal csődbe is mentek. Ebből a csődtömegből lett a MÁV :)
Valamennyit lehetne egyengedni a vonalon egy-két alagúttal, de nem ez a magyar vasúthálózat fő hiányossága.
A nagyjából ideális nyomvonalra később megépült a Gödöllői HÉV.
Egyszerűen a Magyar Északi Vasút számára ez a nyomvonal volt a legegyszerűbb és legolcsóbb. Mondjuk azért sem ragozták túl, mert ahogy elkészült a vonal csődbe is mentek. Ebből a csődtömegből lett a MÁV :)
Valamennyit lehetne egyengedni a vonalon egy-két alagúttal, de nem ez a magyar vasúthálózat fő hiányossága.
A nagyjából ideális nyomvonalra később megépült a Gödöllői HÉV.
Ha Eger elesik, utána nem állhat meg se Miskolc, se Kassa. Az apró várakat lerázza a török, mint a diót.
- olvashattuk annak idején Gárdonyi híres regényében, az Egri csillagokban. Akkor sikerült megvédeni a töröktől, most a vasút éppen elveszíteni akarja, egy tíz hónapos vágányzár keretében...
Lovrin
2019.01.29 19:27:43
@cradbox: Nem láttál te még reggel 6-7 óra körül vidéki kisvárosi buszállomást
Magyar idő szerint hétfő hajnalban ment le az amerikai HBO-n a Last Week Tonight with John Oliver idei utolsó adása, ami a világszerte egyre népszerűbb tekintélyelvű vezetőkkel foglalkozott. Az epizód fő szegmense végül természetesen Donald Trumpra futott ki, de a példák között ott volt Putyin és…..
Akik első pillantásra azt hitték, lakberendezési tanácsokat fognak kapni, tévedtek. A blog címe a mérvadó, a cikkben pedig az Balaton északi partjának villamosításáról lesz szó.
Kijött a várva várt (?) eredmény a tenderről, minden akadályt elhárult, kezdődhet végre a…..
Mi fog történni?
2019-ben folytatódik a Rákos-Hatvan közötti vasúti vonalszakasz felújítása. Mondandónk pozitív része itt nagyjából véget is ér: szokás szerint a projekt erősen vitatható és takarékos, a költsége viszont jó magas. De a legnagyobb baj, hogy a munkák miatt jövő februuártól decemberig,…..
BLGBlog
Most nevess! - Eléggé beteg ahhoz Jim Carrey új sorozata, hogy úttörő lehessen
2018.10.15 09:25:41
Először is: végre! Nem azt mondom, hogy ez a sorozat fogja megváltani a világot, de végre valami új szín tűnt fel abban az unalmas térben, amely állítólag annyi zseniális sorozatot termel. Kicsit már a könyökömön jön ki, hogy ez a sok igényes sorozat mennyire keresztbe tett Hollywoodnak és hogy mi…..
Olyan dilemma kezdett el foglalkoztatni, mellyel úgy érzem megintcsak érthetetlenül keveset foglalkozunk. Itt ez a pici ország Európa közepén, körülvéve számtalan országgal, mégis elszigetelve, igaz barátok nélkül működve 1000 éve, saját nyelvvel, identitással, kultúrával. Mert kikkel lennénk mi…..
Lovrin
2018.10.15 18:00:26
@nookedli: vannak akik letesznek 1 nyelvvizsgát de meg se tudnak szólalni
Az ősz eleje a blogokon az őszi tájat bemutató fotókról szól, ebben nem szeretnék lemaradni én sem, ezért teszek közzé egy válogatást kedvenc őszi fotóimból és úticéljaimról.
Egy szép erdei kirándulás
Magyarországon nem csak kisvasutakon tehetünk kirándulást gyönyörű erdőségekben, ráadásul ezekkel…..
Igaz-e a liberális - klasszikus - közgazdaságtan azon állítása, miszerint a profit a vállalkozó szent tulajdona, s hozzá semmi köze a bérmunkásnak?
Természetesen nem.
A profit a tőke és a munka közös eredménye minden esetben,
A munkás személye természetesen bármikor…..
Lovrin
2018.08.10 22:14:51
@Mr. Hyde: Marx cáfolatát meg elvégezte már a történelem... Sosem értettem miért pont abból a korból miért pont erre a filozófusra tekint a fél baloldal szentírásként. Marx a társadalmi igazságtalanság ellen akart küzdeni a maga korában. Ha MA akarok küzdeni a társadalmi igazságtalanság ellen, annak még csak nem is előfeltétele hogy Marxot bármilyen formában be kelljen bizonyítanom, vagy érintőlegesen foglalkozzak vele.
Ostoba cikk a Népszavában, de érdemes olvasni, mert kiválóan felmondja a ballib mítoszokat a témában.
Lássuk a cikk főbb abszurd állításait:
"Kimaradhattunk volna a háborúból, de a nacionalizmus, az irredentizmus, a tekintélyelvűség és a felsőbbrendűség érvényre…..
Béndekpuszta tipikusan az a fajta település, amit nem nagyon érdemes a térképen keresni, mivel nincs is rajta. Történt ugyanis, hogy miután az utolsó lakója 1983-ban elhagyta, a falu házait lebontották, és az utolsó tégláig elhordták. Amit az ember elhagyott, azt a természet birtokba vette, és…..
Lovrin
2018.08.09 22:59:25
@agyramegy: Szegedtől-Makótól nem messze de a határ romániai oldalán van Bolgártelep. Szabályos sakktáblás telepített falu volt, műholdképen látszik mekkora volt, látszanak a házhelyek. Már csak 20-an lakják, állítólag van pár magyar is ott.
Nemrég Szerbiában jártam, elsősorban a bezárt belgrádi Főpályaudvar miatt, másodrészt pedig kipihenni a tanév fáradalmait, és ha már ott jártam, mindenképpen szerettem volna kicsit a bácskai mellékvonalakon fotózni is. Pár éve ugyanis már fotóztam arra, de azóta jelentősen megváltozott a képük: az…..
Az Index is beszámolt róla, hogy ma délután Erdei iskola állomás hegy felőli kitérőjénél kisiklott a 60-as villamos/Fogaskerekű Vasút (ki-ki hogyan szereti). Egyelőre nem csak a hivatalos jelentések, de a nem hivatalos csatornák sem árultak el valószínűsíthető baleseti okot, ezért én sem szeretnék…..
Lovrin
2018.08.06 18:24:10
@¿Qué tapas hay?: "A völgyoldali hosszabbítás - látszólag - ésszerű, de kérdés, hogy ez az egy megállónyi közös üzem megéri-e a teljes meglévő vonali infrastruktúra (peronok magassága, szélessége, hossza) átalakításának, valamint a járműtelep átépítésének költségeit. Mekkora megtakarítás érhető el azoknál a nem turisztikai célú utasoknál egy átszállás megtakarításával, akiknek a városmajori villamosmegállóban megálló 56, 59 és 61-es villamos nem alkalmas az úticéljuk megközelítésére?"
A fogas kihasználatlanságának az oka pontosan az, hogy nincs a Moszkván. És ezzel pont eltűnik az emberek látóteréből és a mentális térképéről. Ha a Moszkván lenne a végállomás, szem előtt lenne, külön átszállás nélkül elérhető lenne, a vonal mellett lakóknak már egyből metrókapcsolatot adna. Ehhez képest még a menetidő is másodlagos: ha még hosszabbítva is lassabb maradna mint a busz, akkor is lenne egy réteg akit nem érdekelne az egész, a Moszkván felszáll arra ami éppen indul.
Egyébként teljesen igazad van, a fogas felújítása huszonhatodrangú feladat Budapest közlekedésében, és aránytalanul drága. De a mostani helyzet az, hogy lépéskényszer van, leamortizálódott az egész, nincs tovább a jelenlegi formában. Innentől három lehetőség van:
- Felújítjuk új funkciót keresve neki: sokba kerül, de legalább lesz értelme.
- Felújítjuk úgy ahogy van: szintúgy sokba kerül, de semmi értelme.
- Bezárjuk: politikailag fel kell valakinek vállalni, amit senki sem akar.
A fogas kihasználatlanságának az oka pontosan az, hogy nincs a Moszkván. És ezzel pont eltűnik az emberek látóteréből és a mentális térképéről. Ha a Moszkván lenne a végállomás, szem előtt lenne, külön átszállás nélkül elérhető lenne, a vonal mellett lakóknak már egyből metrókapcsolatot adna. Ehhez képest még a menetidő is másodlagos: ha még hosszabbítva is lassabb maradna mint a busz, akkor is lenne egy réteg akit nem érdekelne az egész, a Moszkván felszáll arra ami éppen indul.
Egyébként teljesen igazad van, a fogas felújítása huszonhatodrangú feladat Budapest közlekedésében, és aránytalanul drága. De a mostani helyzet az, hogy lépéskényszer van, leamortizálódott az egész, nincs tovább a jelenlegi formában. Innentől három lehetőség van:
- Felújítjuk új funkciót keresve neki: sokba kerül, de legalább lesz értelme.
- Felújítjuk úgy ahogy van: szintúgy sokba kerül, de semmi értelme.
- Bezárjuk: politikailag fel kell valakinek vállalni, amit senki sem akar.
A héten volt szerencsém utazni az 1-es villamossal, ami most "a nyári nagy felújításokból" sem maradhatott ki. Jelenleg pótlóbusz közlekedik a Népliget M és a Közvágóhíd H között. Amikor a pótlóbuszon éppen áthaladtunk Lurdy ház előtt, eszembe jutott egy régi elképzelésem, amit most…..
A szocialista Magyarország mindennapjait - eredeti színes fotókkal bemutató - sorozatunk folytatódik az MTI Fotóarchívummal összefogva, immár a negyedik résszel, amivel elérkeztünk 1960-ba.
1960. augusztus 26. Kislány libákkal a sekély vízben a fonyódi Balatonparton. MTI Fotó: Járai Rudolf..
Lovrin
2018.07.19 20:35:46
@armitage: Te is megkerested? Remek :) Jó szórakozás megkeresni ezeknek a régi képeknek a helyszínét és észrevenni mi minden változik pár évtized alatt és mi marad meg. Baranyában elég sok faluban maradtak meg változatlanul ezek a házak, vártam hogy itt is így lesz. Először a kép tájolását próbáltam belőni, amiben segített a háttérben látható domboldal, bekavart viszont hogy a falu legtöbb részén ebben az irányban a templomnak is látszania kéne. Illetve a négy ház elrendezésére és ablakbeosztására figyeltem amikor keresgéltem a faluban, de aztán láttam sok helyen átépítették az ablakokat, itt-ott közbeépült egy kockaház tehát ez sem mindig megbízható. Amikor az 5. ház tetejével egy vonalban lévő fasort is beazonosítottam, akkor már tudtam jó helyen járok, és valóban a kerítés volt a döntő bizonyíték, és ekkor passzolt már a jobboldalt becsatlakozó útszakasz is ami az utca másik oldalára vezet.
Franciaországban 1981-ben indult meg a TGV közlekedés, mellyel a vasút bebizonyította, hogy nem egy elavult, lassú közlekedési mód, hanem akár a repüléssel is képes felvenni a versenyt. Azóta Franciaországban többezer km-nyi új nagysebességű pálya épült, és a szomszédos országok is felismerték a…..
Kezembe került egy illemkönyv 1872-ből. Ha találkozol egy előkelőséggel, az alábbiakat célszerű betartani:
Kerülj minden bizalmaskodást, a „kis szabadságot, vagy kényelmet”.
Öltözeted ne legyen pompásabb mint az előkelőé.
Az arckifejezésedből, mozdulataidból a tisztelet áradjon.
Előkelőkkel…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
Lovrin
2018.03.21 12:40:17
@laci_52: A pocsék pályaállapotokra nem az a megoldás, hogy "elfelejtjük" a vonalat, hanem az hogy rendbe tesszük a pályát :)
@Sir Gombóc: Én úgy emlékszem hogy csak papíron 60-as, a hosszú 40-es lassújelek mellett a maradék 60-as szakasz inkább ritka kivétel. De régen jártam arra.
@Sir Gombóc: Én úgy emlékszem hogy csak papíron 60-as, a hosszú 40-es lassújelek mellett a maradék 60-as szakasz inkább ritka kivétel. De régen jártam arra.
Hova megy ez a vonat?
Verseny állami szolgáltatók között, vasúti pályafelújításra buszos kínálatbővítés - abszurdum, vagy indokolt lépés?
2017.12.05 08:50:04
Gyakran merül fel a kérdés: busz vagy vonat? Az ország sok részében az elmúlt években a vasúti menetidők növekedése a vasúttól a busz irányába terelt számos olyan utast, akik korábban vonatoztak. Ez főleg olyan viszonylatokon történhetett meg, ahol bizonyos úti célokat illetően mindkét fajta…..
A napokban elhatároztam, hogy hazaugrok pár napra különböző elintéznivalók és családlátogatás miatt Magyarországra. Találtam is szuperolcsó repjegyeket október elejére, úgyhogy lefoglaltam őket, és már csak azt kellett elintéznem, hogy eljuthassak a svéd lakástól a repülőig (vonat és buszjegy) és a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Van lila hajú, zöld hajú, dagadt néger, leszbi kinézetű, szarrá tetovált piercinges
Csak normális nincs. A progresszivizmus utálja a szépséget.
Az üzenet meg olyan bárgyú, hogy csinálj amit akarsz, persze ez alattomos, a kép mutatja hogy csak a rendszer keretein belül, amíg az a deviancia irányába mutat