Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lovrin

0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
bircahang Van idő a fejfájásra 2024.06.18 06:06:00
Vannak olyan liberális, polgári üzenetek, melyek rosszabbak a nyíltan perverz propagandánál. Miért? Mert a rossz nyílt propagálása sok esetben kontraproduktív, sokakban ellenhatást vált ki. Pl. a nyugati nagyvárosokban a szivárvárványos gyerekkúrókkal együtt vonuló kisgyerekek látványa nagyon…..
A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..
bircahang Vacilál a magyar 2021.07.22 06:06:00
Már előző nyelvi cikkemben akartam erről írni, de gondoltam, legyen külön cikk. Az uráli-altáji nyelvek egyik sajátossága a hangrend, azaz a magánhangzók minősége alapján kategorizálva vannak a szavak, s az egyes szavak illeszkedése a hangrendtől függ. A téma közismert, ezért nem elemezném…..
Amikor Rákosi Mátyás új himnuszt szeretett volna íratni Magyarországnak, a felkért Illyés Gyula és Kodály Zoltán megijedt a feladattól, de a top tenünkben listázott többnyire középszerű vagy annál is rosszabb műdalok alkotói híján voltak az aggályoknak, és bátran bevállalták, hogy megírják az új…..
Aki követett Facebookon, az láthatta, ahogy az utóbbi időben kiposztoltam egy-egy aktuális kérdésről szóló korábbi jóslatomat. Persze még messze vagyunk attól, hogy ezek beválását a gyakorlatban is láthassuk, de az első pletykák, szivárgások már most ebbe az irányba visznek.…..
Tanulságos írás jelent meg az iho-n, ahol vélhetően vagy a kivitelező, vagy a NIF embere magyarázza a bizonyítványt azzal kapcsolatban, hogy miért szükséges 10 hónapos leállás a vonatközlekedésben a Rákos-Hatvan vonalon. Eleve igen érdekes az írás eleje, ahol bemutatásra…..
Lovrin 2019.02.05 13:34:18
@konrada: Pedig ez sosem akart helyiérdekű vonal lenni, 1867-ben még nem épültek helyiérdekű vasutak.

Egyszerűen a Magyar Északi Vasút számára ez a nyomvonal volt a legegyszerűbb és legolcsóbb. Mondjuk azért sem ragozták túl, mert ahogy elkészült a vonal csődbe is mentek. Ebből a csődtömegből lett a MÁV :)

Valamennyit lehetne egyengedni a vonalon egy-két alagúttal, de nem ez a magyar vasúthálózat fő hiányossága.
A nagyjából ideális nyomvonalra később megépült a Gödöllői HÉV.
Hova megy ez a vonat? Eger elesett 2019.01.24 09:56:21
Ha Eger elesik, utána nem állhat meg se Miskolc, se Kassa. Az apró várakat lerázza a török, mint a diót. - olvashattuk annak idején Gárdonyi híres regényében, az Egri csillagokban. Akkor sikerült megvédeni a töröktől, most a vasút éppen elveszíteni akarja, egy tíz hónapos vágányzár keretében...
Magyar idő szerint hétfő hajnalban ment le az amerikai HBO-n a Last Week Tonight with John Oliver idei utolsó adása, ami a világszerte egyre népszerűbb tekintélyelvű vezetőkkel foglalkozott. Az epizód fő szegmense végül természetesen Donald Trumpra futott ki, de a példák között ott volt Putyin és…..
Először is: végre! Nem azt mondom, hogy ez a sorozat fogja megváltani a világot, de végre valami új szín tűnt fel abban az unalmas térben, amely állítólag annyi zseniális sorozatot termel. Kicsit már a könyökömön jön ki, hogy ez a sok igényes sorozat mennyire keresztbe tett Hollywoodnak és hogy mi…..
Olyan dilemma kezdett el foglalkoztatni, mellyel úgy érzem megintcsak érthetetlenül keveset foglalkozunk. Itt ez a pici ország Európa közepén, körülvéve számtalan országgal, mégis elszigetelve, igaz barátok nélkül működve 1000 éve, saját nyelvvel, identitással, kultúrával. Mert kikkel lennénk mi…..
Lovrin 2018.10.15 18:00:26
@nookedli: vannak akik letesznek 1 nyelvvizsgát de meg se tudnak szólalni
bircahang Profit 2018.08.05 06:06:00
Igaz-e a liberális - klasszikus - közgazdaságtan azon állítása, miszerint a profit a vállalkozó szent tulajdona, s hozzá semmi köze a bérmunkásnak? Természetesen nem. A profit a tőke és a munka közös eredménye minden esetben, A munkás személye természetesen bármikor…..
Lovrin 2018.08.10 21:53:39
" Tárgyi tévedéseket halmozol egymásra mert nem vagy tisztában a fogalmakkal amik objektív jelenségeket írnak le."

Amiket írtál nem objektív definíciók, csak a marxista értelmezésük.

Pl. Ha egymillió Ft-ot berakok egy vállalkozásba, az ugyanúgy tőke akkor is ha a saját munkám hozza működésbe, meg akkor is ha bérmunka. Hasonlóképpen a profit profitnak számít független attól, hogy saját vagy bérmunka termeli meg.

"Ha ez az autószerelő bérmunkást alkalmaz, akkor a másik ember munkájából származó jövedelem felett is rendelkezési jogot szerez, tehát kizsákmányol - így válik tőkéssé."

Ha nincs alkalmazottam, akkor is minden igénybe vett eszközben, minden piacon megvásárolható termékben mások munkáját is igénybe veszem és azon profitálok. Csak közbe van iktatva egy csereeszköz, a pénz ami elrejti a részleteket. Pl. egy autógyártó kiadja az ülés gyártását alvállakozónak. Oldják meg ahogy akarják, őt nem érdekli, csak legyen minden nap a gyárkapuban 1 kamionnyi autóülés. Abban ugyanúgy megvásárolja a munkások munkaidejét mintha saját cégen belül lenne egy ülésgyártó részleg ahol 300 saját alkalmazott foglalkozik ezzel. Nem munkaidőt vásárol hanem terméket. Ez ugyanígy igaz bármilyen termékre.

A másik ember munkájának a felhasználása gazdasági haszonszerzésre a társadalmi munkamegosztás alapja. Normális esetben ez kölcsönös előnyökkel jár mindkét fél részére. Ugyanolyan piaci folyamat mint a termékek esetében - a munkaerőpiacon is találkozik a kereslet és a kínálat és ennek függvényében kialakulnak az árak (bérek). Kizsákmányolásról csak akkor van szó, ha az egyik fél akarata ellenére van belekényszerítve a munkába, egy számára veszteséges helyzetbe.
Lovrin 2018.08.10 22:14:51
@Mr. Hyde: Marx cáfolatát meg elvégezte már a történelem... Sosem értettem miért pont abból a korból miért pont erre a filozófusra tekint a fél baloldal szentírásként. Marx a társadalmi igazságtalanság ellen akart küzdeni a maga korában. Ha MA akarok küzdeni a társadalmi igazságtalanság ellen, annak még csak nem is előfeltétele hogy Marxot bármilyen formában be kelljen bizonyítanom, vagy érintőlegesen foglalkozzak vele.
Béndekpuszta tipikusan az a fajta település, amit nem nagyon érdemes a térképen keresni, mivel nincs is rajta. Történt ugyanis, hogy miután az utolsó lakója 1983-ban elhagyta, a falu házait lebontották, és az utolsó tégláig elhordták. Amit az ember elhagyott, azt a természet birtokba vette, és…..
Lovrin 2018.08.09 22:59:25
@agyramegy: Szegedtől-Makótól nem messze de a határ romániai oldalán van Bolgártelep. Szabályos sakktáblás telepített falu volt, műholdképen látszik mekkora volt, látszanak a házhelyek. Már csak 20-an lakják, állítólag van pár magyar is ott.
Nemrég Szerbiában jártam, elsősorban a bezárt belgrádi Főpályaudvar miatt, másodrészt pedig kipihenni a tanév fáradalmait, és ha már ott jártam, mindenképpen szerettem volna kicsit a bácskai mellékvonalakon fotózni is. Pár éve ugyanis már fotóztam arra, de azóta jelentősen megváltozott a képük: az…..
Az Index is beszámolt róla, hogy ma délután Erdei iskola állomás hegy felőli kitérőjénél kisiklott a 60-as villamos/Fogaskerekű Vasút (ki-ki hogyan szereti). Egyelőre nem csak a hivatalos jelentések, de a nem hivatalos csatornák sem árultak el valószínűsíthető baleseti okot, ezért én sem szeretnék…..
Lovrin 2018.08.06 18:24:10
@¿Qué tapas hay?: "A völgyoldali hosszabbítás - látszólag - ésszerű, de kérdés, hogy ez az egy megállónyi közös üzem megéri-e a teljes meglévő vonali infrastruktúra (peronok magassága, szélessége, hossza) átalakításának, valamint a járműtelep átépítésének költségeit. Mekkora megtakarítás érhető el azoknál a nem turisztikai célú utasoknál egy átszállás megtakarításával, akiknek a városmajori villamosmegállóban megálló 56, 59 és 61-es villamos nem alkalmas az úticéljuk megközelítésére?"

A fogas kihasználatlanságának az oka pontosan az, hogy nincs a Moszkván. És ezzel pont eltűnik az emberek látóteréből és a mentális térképéről. Ha a Moszkván lenne a végállomás, szem előtt lenne, külön átszállás nélkül elérhető lenne, a vonal mellett lakóknak már egyből metrókapcsolatot adna. Ehhez képest még a menetidő is másodlagos: ha még hosszabbítva is lassabb maradna mint a busz, akkor is lenne egy réteg akit nem érdekelne az egész, a Moszkván felszáll arra ami éppen indul.

Egyébként teljesen igazad van, a fogas felújítása huszonhatodrangú feladat Budapest közlekedésében, és aránytalanul drága. De a mostani helyzet az, hogy lépéskényszer van, leamortizálódott az egész, nincs tovább a jelenlegi formában. Innentől három lehetőség van:
- Felújítjuk új funkciót keresve neki: sokba kerül, de legalább lesz értelme.
- Felújítjuk úgy ahogy van: szintúgy sokba kerül, de semmi értelme.
- Bezárjuk: politikailag fel kell valakinek vállalni, amit senki sem akar.
Váltó A 24-est Budára! 2018.07.22 19:11:35
A héten volt szerencsém utazni az 1-es villamossal, ami most "a nyári nagy felújításokból" sem maradhatott ki. Jelenleg pótlóbusz közlekedik a Népliget M és a Közvágóhíd H között. Amikor a pótlóbuszon éppen áthaladtunk Lurdy ház előtt, eszembe jutott egy régi elképzelésem, amit most…..
A szocialista Magyarország mindennapjait - eredeti színes fotókkal bemutató - sorozatunk folytatódik az MTI Fotóarchívummal összefogva, immár a negyedik résszel, amivel elérkeztünk 1960-ba.  1960. augusztus 26. Kislány libákkal a sekély vízben a fonyódi Balatonparton. MTI Fotó: Járai Rudolf..
Lovrin 2018.07.19 20:35:46
@armitage: Te is megkerested? Remek :) Jó szórakozás megkeresni ezeknek a régi képeknek a helyszínét és észrevenni mi minden változik pár évtized alatt és mi marad meg. Baranyában elég sok faluban maradtak meg változatlanul ezek a házak, vártam hogy itt is így lesz. Először a kép tájolását próbáltam belőni, amiben segített a háttérben látható domboldal, bekavart viszont hogy a falu legtöbb részén ebben az irányban a templomnak is látszania kéne. Illetve a négy ház elrendezésére és ablakbeosztására figyeltem amikor keresgéltem a faluban, de aztán láttam sok helyen átépítették az ablakokat, itt-ott közbeépült egy kockaház tehát ez sem mindig megbízható. Amikor az 5. ház tetejével egy vonalban lévő fasort is beazonosítottam, akkor már tudtam jó helyen járok, és valóban a kerítés volt a döntő bizonyíték, és ekkor passzolt már a jobboldalt becsatlakozó útszakasz is ami az utca másik oldalára vezet.
Franciaországban 1981-ben indult meg a TGV közlekedés, mellyel a vasút bebizonyította, hogy nem egy elavult, lassú közlekedési mód, hanem akár a repüléssel is képes felvenni a versenyt. Azóta Franciaországban többezer km-nyi új nagysebességű pálya épült, és a szomszédos országok is felismerték a…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
Lovrin 2018.03.21 12:40:17
@laci_52: A pocsék pályaállapotokra nem az a megoldás, hogy "elfelejtjük" a vonalat, hanem az hogy rendbe tesszük a pályát :)

@Sir Gombóc: Én úgy emlékszem hogy csak papíron 60-as, a hosszú 40-es lassújelek mellett a maradék 60-as szakasz inkább ritka kivétel. De régen jártam arra.
A napokban elhatároztam, hogy hazaugrok pár napra különböző elintéznivalók és családlátogatás miatt Magyarországra. Találtam is szuperolcsó repjegyeket október elejére, úgyhogy lefoglaltam őket, és már csak azt kellett elintéznem, hogy eljuthassak a svéd lakástól a repülőig (vonat és buszjegy) és a…..