Regisztráció Blogot indítok
Adatok
studiorum

0 bejegyzést írt és 802 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy korábbi bejegyzésben már nekilendültem, hogy válaszoljak néhány bírálómnak. Talán nem is annyira a személyes hiúság hajtott (bár biztos abból is van bennem egy adag...), még csak nem is a „mundér becsülete” mentésének szándéka (bár az sem egészen közömbös a számomra...). Hogy mi tüzelt akkor?…..
studiorum 2018.01.26 09:37:34
@matthaios:

Köszönöm a válaszod!
studiorum 2018.01.26 11:07:21
@Pandit: 'én sokkal érdekesebbnek látom @Konzervtigris:
által felhozott gondolatot' : "... a házasságtörő asszony története arról szól, Jézus hogyan teremt meg mindent az asszonyban, ami az üdvösséghez szükséges? " (Konzervtigris)

A házasságtörő asszony története a házasságtörés súlyos bűnéről és ennek megbocsátásáról szól, melyhez a bűnbánat elengedhetetlen, de a figyelmeztetés komolyan vétele is.

Az üdvösséghez szükséges kegyelmet mindenki megkapja, de nem mindenki működik ezzel együtt. Az asszony ez esetben együttműködött.
studiorum 2018.01.26 12:11:30
@manlakos:

Azt írtam Konzervtigrisnek: Én semmi elkeserítő, vagy igaztalan állítást nem találtam hozzászólásomban. Gondolom más sem talált rajtad kívül...

Erre te: "Csak jelezni szeretném, hogy számomra is elkeserítő…"

Mi volt elkeserítő? Te olvasd el még egyszer, hogy mit írtam. Jézus megbocsátott az asszonynak, ami jó hír minden bűnbánónak.

@mezeinewsee:
Tőled sem kaptam értelmes ellenérvet Mezeinewsee.
Létezik egy katolikus alapszó, amelyet manapság bizonyos egyházi körökben nem szívesen emlegetnek. Különösen azoknak esik nehezére a nyelvükre venni, akik – olykor akár torz, állítólagos „egyházhűségből” is – az egyházi hierarchia ellen agitálnak és ezzel szakadást szítanak a katolikus hívek között.…..
studiorum 2018.01.19 23:26:52
@Petimester:

Nézzük a tényeket:

-A mesterséges fogamzásgátlás és az abortusz továbbra is súlyos bűn! A homoszexuális életmód szintén.

-A dogmák és az Egyház erkölcsi tanítása nem változik. Lásd a Katolikus Egyház Katekizmusában foglaltakat.

-Az Egyházon a poklok kapui sem vesznek erőt.

Ezek után miért ne higgyek a katolikus tanításnak?!

150 érv, hogy miért vagyok katolikus: depositum.hu/150.html
studiorum 2018.01.21 21:18:01
@kaleidoscope:

Ne adj hálát Istennek súlyosan bűnös homoszexuális kapcsolatok megáldása miatt, mert ez káromkodásszámba megy! Hát még maga az áldás, bűnös együttélésre... Emberfia nem jöhet ki ebből jól.
studiorum 2018.01.23 21:29:05
@Satori:

A katekizmusban foglaltak elfogadása és ez alapján a gyakorlati keresztény katolikus élet megvalósítása nem csak az afrikaiak és ázsiaiak, hanem minden ember üdvösségét szolgálja. A Katolikus Egyház Katekizmusának mindenhova el kell jutni megfelelő fordításban! Ez minden missziós tevékenységhez is elengedhetetlen!

A másik, amit meg kell mondanom: Matthaiostól mindnyájan tanulhattok! Őt nem kritika illeti, hanem köszönet hozzászólásai igazságtartalma és világos, egyértelmű okfejtései miatt. Én nála látom az igazság helyes kifejtését, mikor összekülönböztök vele.
A jó cselekedetekre vonatkozóan Jézus Krisztus üzenete eléggé egyértelmű. Az evangélium nem hagy kétséget afelől, hogy igazán jó tettnek valójában az számít, ami önző indítékok nélkül, azaz lényegében ingyenesen történik (Lk 14, 12-14). A viszonzás, az…..
studiorum 2018.01.09 20:36:25
@kaleidoscope:

"Szeretni eszerint annyit tesz, mint nem akarni megváltoztatni...." (pacsy)

Ezt csak magatokra nézve tartsátok követendőnek, mert mi katolikusok másképp gondolkodunk.

Érdemes átgondolni és megfogadni azt, amit korábban írtam.
Hogy ne kelljen visszagörgetni, idézem a szentírásra és az Egyház tanítására alapozott hozzászólásom.

-Vannak helyes elvárások is. Erre szükség van!

-Az evangélium szempontjából világos, hogy a valódi, szigorú értelemben vett szeretethez társulhatnak elvárások, melyek mások helyes viselkedését és tökéletesedését szolgálják.

-Ha egy szülőnek elvárásai vannak gyermekével szemben, melyek a gyermek kötelezettségeiből fakadnak, akkor jó eséllyel helyes úton tartja őt.

-Szeretni eszerint annyit tesz, mint helyes irányba változtatni akarni a másikat a szeretet, az intés és ha kell a fegyelmezés helyes eszközeivel. Ez az útja annak, hogy a másik kedves legyen Isten színe és az emberek előtt.

-Ha valóban szeretek, tehetségem és körülményeim szerint segítek másoknak a a helyes út felismerésében és annak követésében.

- A valódi (keresztény) szeretet legfontosabb jellegzetessége az, hogy ingyenes, feltétel nélküli, és üdvösségre irányuló!
studiorum 2018.01.11 12:11:00
@kaleidoscope:

Remélem az érveimet is elolvastad és átgondoltad?!
studiorum 2018.01.13 21:12:12
@kaleidoscope:

Légy becsületes! Ne akarj kihátrálni pacsyval való egyetértésedből. Ezt írtad: -"Nagyon jó írás. A negyedik bekezdés számomra különösen hangsúlyos (ami így kezdődik: "Szeretni eszerint annyit tesz, mint nem akarni megváltoztatni....")-
Ferenc pápa a béke 51. világnapjára (2018. január 1.) írt üzenetének középpontjában a „A migránsok és a menekültek: békét kereső nők és férfiak” –állnak. A menekültekkel kapcsolatos állásfoglalásai miatt nagyon erős kritikák érik a pápát szerte a világon és idehaza is, azzal vádolva őt, hogy…..
studiorum 2018.01.11 20:56:51
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

youtu.be/v_86sOpUx14

Jobban kéne aggódnod a magyarok létszámának fogyásán.
studiorum 2018.01.11 21:40:35
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Én valóban csak az egyik miatt aggódom.

Üdv!
studiorum 2018.01.11 23:20:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Az európai népeknek vissza kellene térni a gyakorlati keresztény élethez. A hatalom birtokosainak úgyszintén. Ez segítene a javak igazságos elosztásában, a mesterségesen előidézett nyomor és a korrupció felszámolásában, a társadalmi béke megteremtésében, a nemzet védelmének és az önvédelem helyes kialakításában.

Van egy kérésem: ne használj trágár szavakat.
A „Katolikus válasz” elnevezésű internetes felületen egy névtelen és egy aláírt cikkben azzal vádoltak meg négy papot – köztük engem is – hogy „szentségtörő gyakorlatot” népszerűsítünk Magyarországon. Többen is biztattak, hogy írjak valamit válaszképpen; nem is feltétlenül a magam védelmében (bár az…..
studiorum 2018.01.07 23:43:50
@Konzervtigris:

-"A házasság szentségi szerződéséből jön létre a házasság köteléke, amely a házastársakat élethosszig tartó szétválaszthatatlan életközösségbe köti." (De fide)

DE FIDE (hittétel, hitigazság, dogma).
Olyan tétel, amelyet az Egyház a rendes tanítóhivatal által, vagy pápai vagy zsinati definíció útján úgy hirdet Istentől kinyilatkoztatott igazságként, hogy e tétel tagadása eretnekség. Ez jelenti azt, hogy minden hívőnek isteni és katolikus hittel kell hinnie.

-Ne képzelődj! A pápát senki nem közösítheti ki.

-Egyszemélyes Egyház nem létezik.
studiorum 2018.01.09 12:28:32
@Pandit:

Aggodalomra semmi ok, mert egyelőre én is maradok.
studiorum 2018.01.09 22:07:19
@Pandit:

I appreciate of your kind words. :)
Egy jezsuita barátom mesélte nemrég, hogy van egy kedves barátnője, egy olasz lány, aki Londonban él. Nem embernek való élet az (infra-humano) – azt mondja. Persze – mind minden normális olasznak (s ezzel talán nincsenek is egyedül) – neki is leginkább az emberi kapcsolatok hiányoznak ott a…..
studiorum 2018.01.07 19:03:11
@in satu:

A kérdés az, hogy ki a jó az Istennek és milyen feltételnek kell ehhez megfelelni?!

"Az üdvözülésnek két alapfeltétele van:
a parancs szükségessége, és az eszköz szükségessége. Előbbire példa a tízparancsolat ismerete és megtartása, utóbbira pedig a megszentelő kegyelem állapotának szükségessége, vagy az egyházhoz való tartozás, mint az üdvözülés feltétele. A megszentelő kegyelem elnyerésének módja a keresztség szentségében való részesülés, illetve visszanyerésének lehetősége a megkeresztelt ember részére a bűnbocsánat szentsége, ami a személyes bűnök töredelmes megvallása feloldozás végett.
------
Bangha Béla, a nagy apologéta Világnézeti válaszok című munkájában a szentgyónással kapcsolatos azon ellenvetésre, hogy „én csak az Istennek gyónok”, a következőket válaszolja: „…te akarod meghatározni, bűnös ember, mi elég a bűnbocsánatra? Nem az Isten határozza-e azt meg, akit te megbántottál? Mióta szokás az, hogy a vétkes szabja meg, hogyan tesz eleget vétkéért? Aki vétkes és bocsánatot óhajt, ne maga akarja megszabni a kegyelem feltételeit, hanem azt keresse, milyen feltételekhez kötötte a megbántott Isten a bűnbocsánatot! Ha Krisztus a papságra bízta a bűnbocsánat osztását, vagy pedig a bűnök megtartását a mennyben is, akkor bizony nem elég, ha csak »az Istennek« akarsz gyónni! Gyónhatsz, de Isten feloldozást nem ad, mert azt az Egyházra bízta.”5 „Az egyházi parancs (évente gyónjál és legalább húsvéti időben áldozzál) értelmében nyilvánvalóan mögöttesen húzódik az a feltételezés, hogy évente legalább egy súlyos bűnt elkövet az ember. Ez a dolog »matematikája« és tapasztalata is!” – fogalmaz elmélkedésében Fekete András László ferences szerzetes." (jeluság.hu)

Mt 5.17
Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni.
Mt 5.18
Bizony mondom nektek, míg ég és föld el nem múlik, egy i betű vagy egy vesszőcske sem vész el a törvényből, hanem minden beteljesedik.
studiorum 2018.01.07 23:35:08
@in satu:

Az igazodási pont, vízválasztó!

"I. Cikkely
AZ ERKÖLCSI TÖRVÉNY
1950 Az erkölcsi törvény az isteni bölcsesség műve. Szentírási értelemben úgy határozható meg, hogy atyai tanítás, isteni pedagógia. Előírja az embernek az utakat és a magatartási szabályokat, melyek elvezetnek a megígért boldogsághoz; tiltja a rossz utakat, amelyek elfordítanak Istentől és az Ő szeretetétől. A Törvény egyszerre szigorú parancsolataiban és édes ígéreteiben.

1951 A törvény illetékes tekintélytől a közjó érdekében kibocsátott cselekvési szabály. Az erkölcsi törvény értelmes rendet tételez föl a teremtmények között, melyet javukra és céljuk érdekében a Teremtő hatalma, bölcsessége és jósága határozott meg. Minden törvény első és utolsó igazságát az örök törvényben találja meg. A törvényt az élő Isten, mindenek Teremtője és Megváltója gondviselésében való részesedésként az értelem jelenti ki és erősíti meg. "Az értelem rendelkezését törvénynek nevezzük." [1]

"[A törvény Isten jóságának ajándéka,] de hogy egyedül csak az ember dicsekedhessék azzal, hogy méltó volt átvenni a törvényt Istentől, mint értelmes élőlény, értelmes szabadsággal is rendelkezik, annak alávetetten, aki alávetett neki mindent." [2]

1952 Az erkölcsi törvény különböző formákban fejeződik ki, de valamennyi összefügg egymással: örök törvény, minden törvény forrása Istenben; természetes törvény; kinyilatkoztatott törvény, mely magában foglalja a régi törvényt és az új, az evangéliumi törvényt; végül polgári és egyházi törvények.

1953 Az erkölcsi törvény teljességét és egységét Krisztusban találja meg. Jézus Krisztus személyében a tökéletesség útja. Ő a törvény célja, mert egyedül Ő tanítja és adja az Istentől való igazságot: "A törvény célja Krisztus, minden hívő megigazulására" (Róm 10,4)." (KEK)

www.katolikus.hu/katek/kek01949.html
studiorum 2018.01.08 06:36:20
@in satu:

Ami a kegyelemtől elválaszthatatlan:
"VALLÁSOSSÁG (lat. religiositas): az →igazságosság társerénye, az ötödik →sarkalatos erénynek is tekinthető. Ellentéte a →vallástalanság. – 1. Erkölcstanilag az →első parancsolat követeleménye. A teol. erények: a →hit, →remény és →szeretet éltetik és formálják. A ~ késztet arra, hogy megadjuk Istennek, amivel az igazságosság szerint mint teremtmények tartozunk neki" (Magyar Katolikus Lexikon)
Az imádság minden vallás szerves része, és az emberiség vallásos hagyománya hihetetlen gazdag az ima formáit tekintve. Egy-egy valláson belül is sokféle imaút létezik. Vajon a keresztény hagyományban milyen fő jellemzői vannak az imádságnak, ami különböző intenzitással, de valahogy mégis minden…..
studiorum 2017.12.17 21:10:46
@altavista: "Ha tényleg igaz lenne ez a sok abszurditás, ...."

Lássuk barátom, melyik állítás nem igaz a fentebbiek közül?

"... félelmen alapuló belülről történő bomlasztás... "

Vajon ki és mivel bomlaszt belülről? Idézetet kérek hozzászólásomból, ami nem felel meg az Egyház tanításának.

Üdv újból a csónakban.
studiorum 2017.12.17 22:34:07
@altavista:

Hol tanítja az Egyház, hogy nekem vagy bárkinek egy erkölcstelenséget támogató szerzetest követnem kéne, aki egyben tévtanító is? Ezzel ekézné valaki az Egyházat? Ez nem a humorsarok oldala.

Gondolod, hogy minden tévtanítót, eretneket, new age praktikát követő papot, szerzetest kiközösítenek, eltávolítanak? Vagy aki a helyén marad, az mind az Egyház tanítása szerint él és beszél?

Még mindig nem írtad meg, hogy mi nem igaz a Rohr ellen felhozott vádakból? Sajnos ezt Kajla sem írta meg. Nem baj. Várok.
studiorum 2017.12.17 22:44:45
@altavista:

Köszönöm válaszod! Nem haragszom. Te se haragudj, hogy egy kissé felkaptam a vizet. Ha igazságtalanul vádolnak, sajnos ez előfordul. Békés és áldott karácsonyi ünnepeket kívánok és elnézésed kérem én is.
Meglehetősen nagy visszhangot váltott ki egy indiai rendtársunk Saju atya tánca és az oltárnál való jelenléte az egyik szeptemberi jezsuita nyolcas misén. Kommentelők sokasága fejezte ki véleményét tartalmilag és stílusban meglehetősen széles spektrumban pro és kontra. A kérdésben tekintélyes atyák…..
studiorum 2017.11.22 09:39:21
@Hermes the God in Yellow:

Mint írtam, az Ószövetségben a homoszexuálisok feletti véres törvénykezés megszűnt az Újszövetségben. Itt már az Isten végtelen szeretetéből adódó megváltás, az isteni irgalom, a megtérés szükségessége és az ehhez szükséges kegyelem túláradása jelent meg és adatott, adatik meg. Gondolj erre a jó hírre. A megtérésre mindenki meg van hívva! Gondolom ezt te is tudod. Éljünk az idővel, melyet Isten ad nekünk.

Hasznos lesz neked és a hozzád hasonlóan gondolkodó felebarátaidnak elolvasni a Hittani Kongregáció azonos neműekről szóló megfontolásait. Sok kegyelmet ennek átelmélkedéséhez és elfogadásához!

uj.katolikus.hu/konyvtar.php?h=146#JB10

Üdv!
studiorum 2017.11.25 15:22:50
@Hermes the God in Yellow:

A lényeg nem az, hogy hányféle katolikus van, hanem az, hogy mi az igazság, ez kinél van és azt mennyire követi valaki. Ettől függ örök sorsunk.

Hogy egy igazi katolikus kinek hisz, mit hisz és mit követ, azt megtudhatod a Katolikus Egyház Katekizmusából és a szentek életéből.

Alexandriai Szent Katalin mai ünnepére kívánom az Ő közbenjárását érted, magamért és mindenkiért.

www.katolikus.hu/szentek/1125.html

Könyörgés:
Mindenható, örök Isten, te Alexandriai Szent Katalin szüzet, a győzhetetlen vértanút példaképül állítottad néped elé. Engedd, hogy az ő közbenjárására hitben és állhatatosságban megerősödjünk, és az Egyház egységéért fáradhatatlanul munkálkodjunk. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön-örökké.
Mármint házasságkötés előtt vagy után? Persze, hisz mi másra is gondolhattunk volna… ;) Szexualitás, egy örökké visszatérő kérdés és szerintem nincs olyan ember az Egyház környezetében, aki valamilyen módon ne találkozott volna ezzel a sokat vitatott témával. Nem csoda, hiszen ez egyszerűen hozzá…..
studiorum 2017.11.14 08:37:34
@jabbok:

Már megbocsáss, de fordítva ültök a lovon. A kőzáport ti zúdítjátok az Egyház erkölcsi tanítására és annak híveire.
studiorum 2017.11.14 08:41:57
@mezeinewsee:

Ne siess megdobálásunkkal. Nem válik lelki javadra és megítélésednek sem kedvez.
studiorum 2017.11.25 15:07:31
@Bagradjan_01: 'A bűn mindig a következményei miatt bűn. Nem lehet bűn valami "csak úgy".'

A bűn Isten lényege és akarata elleni lázadás! Ennek következménye nem a bűn, hanem a büntetés.
Jezsuita bloggerek Gender ajánló 2017.11.20 10:25:00
A napokban fejeztem be Szőnyi Szilárd Föltámadott a Gender című könyvének olvasását. A könyv témái a női és férfi szerepek egy változó világban, feminizmus értékei és kritikája, család, szexualitás homoszexualitás és mindaz a csomó kérdés, ami e lényeges témák körül felmerül, és amely kérdések…..
studiorum 2017.11.22 11:09:25
Kedves Szőnyi Szilárd!

Ön azt vallja, hogy "...szűk körben vagy nyilvánosan állást foglalok az ügyben, messzemenő tolerancia jellemez: nemhogy nem olvasok senkinek a fejére semmiféle bűnt, hanem empatikus vagyok a saját nemükhöz vonzódó embertársaim iránt, sőt támogatom például a regisztrált élettársi kapcsolatot (a házasodást nem).

A regisztrált élettársi kapcsolathoz szólva: A Hittani Kongregáció azt írja, hogy "Amikor a homoszexuális együttéléseket törvényesen elismerik, vagy törvényileg egyenjogúnak tekintik a házassággal, és számára biztosítják a házasság sajátos jogait, kötelező ennek világos és határozott elutasítása." ------ A homoszexuális együttéléseknek kedvező törvényhozás ellenkezik a józan ésszel, mert a házasság intézményét megillető, jogi garanciákhoz hasonlókat biztosít két azonos nemű személy együttéléséhez. ------ A homoszexuális együttélések törvényesítése szükségszerűen kiváltaná néhány alapvető erkölcsi érték elhomályosulását és a házasság intézményének lebecsülését. -------7. A homoszexuális együttélésekből teljesen hiányzanak a házasság és a család azon biológiai és antropológiai elemei, melyek ésszerűvé tehetnék az ilyen együttélések törvényes elismerését. ------ A homoszexuális együttélések még távolabbi analógiás értelemben sem teljesítenek olyan feladatokat, melyek miatt a házasság és a család sajátos és minősített elismerést érdemel. Ellenben nyomós érvek szólnak amellett, hogy az ilyen együttélések ártalmasak az emberi társadalom egészséges fejlődésére, főként ha egyre nagyobb mértékben fordulnak elő a társadalom egészében. -------- 9. Mivel a házaspárok biztosítják a nemzedékek egymást követő rendjét, s ezért kiemelkedően szolgálják a közérdeket, a polgári jog biztosítja számukra az intézményes elismerést. A homoszexuális együttélések ellenben nem igényelnek sajátos figyelmet a jogrend részéről, mert nem töltik be a közjó javára a mondott szerepet.

Nem igaz az az érvelés sem, mely szerint a homoszexuális együttélések jogi elismerése szükséges volna ahhoz, hogy az így együtt élők – együttélésük puszta ténye miatt – ne veszítsék el azon közös jogoknak hatékony elismerését, melyeket mint személyek és állampolgárok birtokolnak. Valójában ugyanis, mint minden állampolgár – személyes autonómiájuk alapján is –, folyamodhatnak az általános joghoz, hogy biztosítsák a kölcsönös érdekek jogi szituációit. ----- 10. Ha minden hívő köteles szembeszállni a homoszexuális együttélések törvényes elismerésével, akkor a katolikus politikusoknak sajátos felelősségükből következően ez fokozott kötelességük. ----- Abban az esetben, ha már érvényben van a homoszexuális együttéléseknek kedvező törvény, a katolikus képviselőnek a számára lehetséges módokon tiltakoznia kell, s ki kell nyilvánítania ellenvéleményét: ez az igazság melletti tanúságtétel kötelező aktusa. ----- 11. Az Egyház tanítja, hogy a homoszexuális személyek iránti tisztelet semmiképpen nem vezethet a homoszexuális magatartás jóváhagyásához vagy a homoszexuális együttélések törvényes elismeréséhez. A közjó követeli, hogy a törvények ismerjék el, támogassák és védelmezzék a házassági együttélést mint a társadalom alapvető sejtjének, a családnak alapját. A homoszexuális együttélések törvényes elismerése vagy azok házassággal való azonosítása nem csupán egy deviáns magatartás jóváhagyását jelentené, azzal a következménnyel, hogy a mai társadalom egy modelljévé teszi, hanem alapvető értékeket is elhomályosítana, melyek az emberiség közös örökségéhez tartoznak."-----

Bővebben:
uj.katolikus.hu/konyvtar.php?h=146
Kisgyermekkorom óta nagyon szeretem a bárányokat. Igazából nem tudom miért, egyszerűen mindig is aranyosnak találtam őket. Kerekded, bundás, simogatható, szelíd jószágok. Emlékszem, 7 éves voltam, amikor kiutaztunk a családdal Erdélybe, hogy meglátogassuk a rokonokat és nem messze a szállástól…..
studiorum 2017.11.17 10:14:55
@altavista:

-Nem csak az létezik, amit egy papír és ceruza képes megjeleníteni. "Több dolgok vannak a földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes". (Hamlet).

-A szó, mint érzékelhető jel, a jelzett fogalmával elszakíthatatlan kapcsolatban áll. A valóság fogalmakban való kifejezhetősége és jelentése nélkül képtelenek lennénk egymással értelmesen kommunikálni.

-A katolikus fogalmak valóságot fejeznek ki, ami nem attól nyeri érvényét, hogy mi hiszünk-e benne. A megbízhatóságon alapuló hitet botorság lenne kétségbe vonni, hiszen erre épül újabb és újabb ismeretünk az általunk nem tapasztaltak, nem tudottak esetében.

-A katolikus hit nem Karl Rahner hite, hanem a 2000 éves Katolikus Egyházé, amely Krisztus tekintélyét és felhatalmazását bírja és az Isten által kinyilatkoztatott igazságokat tévedhetetlenül őrzi és hirdeti egyéni tévedésektől függetlenül. Ennek részletesebb összefoglalása megtalálható a Katolikus Egyház katekizmusában: www.katolikus.hu/kek/tartalom.html

-Ferenc pápa eddig semmilyen tévedést nem tanított, melyet minden hívő köteles lett volna elfogadni. Ő továbbra is a látható Egyház érvényesen megválasztott feje és egységének képviselője, akiért szintén tartozunk imádkozni.

-Hogy mennyire képviselem a katolikus hitet, azt nem te és nem más dönti el, hanem hitünk tanításához való ragaszkodásom, amely visszaellenőrizhető kijelentéseimből.

-Az Ószövetségben megkövezték a házasságtörőt Mózes(!) törvénye szerint. Itt azonban nagyobb van nála, Jézus, aki nem a házasságtörést hagyja jóvá, hanem irgalmat gyakorol, azzal a kikötéssel, "Menj, de többé ne vétkezzél."

-Én nem Mózes törvényéről írtam. Azt kérdeztem, miért bűn az, ha valaki betartja Isten törvényeit? Egy alkalommal gazdag fiatalember állott az Úr Jézus elé és azt kérdezte: «Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet elnyerjem? » (Mt 19,16.) Jézus pedig monda: «Ha be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsokat.» (Mt 19,17.)

-A katolikus hit és gondolkodásmód gyökeresen különbözik az ószövetségi farizeusokétól. Hogy engem melyik oldalhoz sorolsz nem érdekes. Valójában az számít, hogy én kit és mit követek. Ha aggódsz miattam, imádkozz értem. Ugyanezt megteszem érted is.

Üdv és kegyelem! Krisztus békéje legyen veled!
studiorum 2017.11.17 19:17:27
@altavista: „A szavak csak konvenciók, önmagukban nincs jelentésük.”

Ha a szavaknak nincs jelentése, akkor nincs mit átgondolnom kommentjeiddel kapcsolatban és te sem jelentheted ki, hogy amit írtam, az többszörösen nem áll meg.

Amennyiben Ludwig Wittgenstein is kijelentette, hogy a szavaknak nincs jelentése, csak szóhasználat van, akkor nem értem, hogy hogy várhatta el, hogy figyeljenek szavára, aminek nincs jelentése?!
studiorum 2017.11.17 22:30:57
@altavista:

Sajnálom, de szerinted és szegény Wittgenstein szerint a szavaknak nincs jelentése, így nincs értelme csak betűsorokkal válaszolnom.

Üdv!
Ha közelebbről megvizsgáljuk Loyolai Szent Ignác, a Jézus Társaság alapítójának viselkedését, meglepő és olykor egészen ijesztő viselkedésformákkal találkozhatunk. Egy szent ember, egy rendalapító és mégis fellelhetők a rá vonatkozó visszaemlékezésekben olyan reakciók…..
studiorum 2017.11.16 12:33:29
@altavista:

-Olyan ember nincs, aki ne félne valamitől jogosan vagy jogtalanul. Legfeljebb ezt nem vallja be másnak.

-A félelem nem zárja ki a szeretetet és ez fordítva is áll. Vegytisztán kizárni az egyiket nem lehet és ezzel semmi baj. Sokszor a félelem ment meg minket nagyobb bajoktól. A helyes szeretet viszont nemesebb lendítőerőként és érdemszerzően működik.

-Az ellentétes dolgok léte és megkülönböztetése a valóság része és az értelmes gondolkodás alapja.

-Ami valóságosan létezik, azt kételkedésünkkel vagy tagadásunkkal nem lehet megszüntetni.

-A háromszemélyű egy Isten kinyilatkoztatása mérvadó számunkra minden más emberi véleménnyel, felfogással, világnézettel szemben.

Üdv és kegyelem!
studiorum 2017.11.17 00:29:11
@altavista:

A félelem egyáltalán nem zárja ki a szeretetet földi viszonylatban sem. Ez a szeretett lény elvesztésének lehetőségében áll. Én erről a félelemről írok, bár más jogos félelmek is lehetnek, léteznek.

Végtelenül súlyosabb az, ha Isten végtelen boldogságot adó szeretete vész el örökre számunkra, ha halálos bűnben halunk meg. Az ettől való félelmet nevezzük üdvösnek.
studiorum 2017.11.17 10:49:58
@altavista:

A rossztól való félelem természetes és nem megvetendő érzés. Ez jelen lehet szeretetünk mellett is, a szeretet személy vagy szeretete elvesztésének lehetősége miatt. Ezeket már fentebb megírtam világosan. Nincs miért ismételgetnem.
A közelmúltban jelent meg egy írás a „Katolikus Válaszon”, amely több jezsuitát marasztal el, mint „szentségtörő gyakorlat” támogatóit, ők a „magyar kaszperisták”. http://katolikusvalasz.blog.hu/2017/09/19/magyar_kasperistak De mit is javasolt Walter Kasper bíboros?..
studiorum 2017.10.27 11:15:46
@Nuntiulus Noster:

Érdemes utánanézned, hogy kik emelték magasba az Egyház erkölcsi tanítása elleni harci zászlót kürtzúgás közepette. Az, hogy ebben egyekké váltatok, akár ennek elnézésével is, tagadhatatlan tény. Amint az igazság védelmére keltünk, a frusztráció a legmagasabb fokra hágott nálatok. Ezek durva sértegetésekben történő kifejezését számtalan helyen megtalálod matthaios személy ellen is, amit többször szóvá tett. Ha nem hiszed keress utána.

Ellenem irányuló hamis vádjaidnak is nyoma van, melyet jabbok helyretett nálad. Ugyanakkor ő ezt elvakult gyűlölettel teljes megjegyzéssel helyettesítette be, amit még meg is tetézett esetleges halálom semmibevételével, hiszen szerinte én amúgy sem vagyok emberi lény. Próbáltam volna én ezt írni bármelyikőtökről.... Csak hát a mocsár nem az én világom.
studiorum 2017.10.27 12:28:21
@Nuntiulus Noster:

Jav:
Egyekké helyett: Egyé váltatok,
studiorum 2017.10.27 12:30:47
@Nuntiulus Noster:

Bocsánat: 'Eggyé' váltatok a helyes.
Több mint egy emberöltővel ezelőtt az angolszász országokban új szempontból kezdték nézni a testi és szellemi fogyatékosságot. Ennek a merőben új megközelítésnek fontos mérföldköve volt egy izgalmas és szuggesztív könyv: Nancy L. Eisland, The Disabled God [A fogyatékos Isten] című tanulmánya, amely…..
studiorum 2017.10.24 12:48:05
@jabbok:

Jézus hasonlatai egyáltalán nem sántítanak.

'aki nincs velem, ellenem van, aki nem gyűjt velem az szétszór - és közben azt is, hogy aki nincs ellenetek, az veletek van...'

Mindkét állítás igaz! A helyes magyarázat: 'Aki nincs ellenetek', vagyis nem tartozik Jézus által kiválasztott tanítványok közé, de követik a tanítványok tanítását, az is gyűjt Jézussal.

'aki megüti a jobb arcodat, tartsd neki oda a balt is - és közben meg, hogy ha rosszat szóltam, bizonyítsd be, ha pedig jót, miért ütsz...'

Az első mondat csak a türelem és engedékenység nagy fokát jelzi. A második mondat az igazságtalan cselekedet elítélése.

Egyik kijelentés sem sántít a másikhoz képest és önmagukban is tökéletesen megállnak. Javaslom a jegyzetekkel(!) ellátott Szentírás olvasását a félreértések további elkerülése érdekében.

Te háborúzol néhány társaddal együtt az Egyház bizonyos erkölcsi tanítása, matthaios személye és helyes hozzászólása ellen, így a hibát magadban, illetve magatokban keressétek.

Egyetértek az ő megjegyzésével: "Amikor intenzívebb a támadás, akkor a védelemnek is intenzívebbnek kell lennie."
studiorum 2017.10.24 12:51:18
@Satori:

Rossz oldalon állsz. Sajnálom.
studiorum 2017.10.25 23:19:25
@jabbok: "minden jó kereszténynek készebbnek kell lennie arra, hogy felebarátja állítását megmentse, semhogy elítélje. Ha nem tudja azt megmenteni, KÉRDEZZE meg őt magát, HOGYAN ÉRTI állítását. Ha helytelenül, akkor javítsa ki őt szeretettel." (LGy. 22.)

Akinek üvegből van a háza, az ne dobálódzón kövekkel.
„Ha a szíved kószál és szenved, / vidd vissza óvatosan a helyére, / és helyezd gyengéden a te Istened jelenlétébe. / És ha soha semmi mást nem csináltál egész életedben, / csak a szívedet hoztad vissza / s helyezted ismét Isten jelenlétébe, / – bár az újra meg újra elszaladt, miután visszahoztad –,…..
studiorum 2017.10.11 07:47:35
@NSKrisz:

Pontosan és részletesebben a türelem erényéről:
"TÜRELEM, hosszantűrés, béketűrés, (lat. patientia): a →bátorság részerénye, mellyel az ember szomorúsággal, de mértéktartással viseli a jelenlévő, elsősorban másoktól eredő rosszat." (részlet) lexikon.katolikus.hu/T/t%C3%BCrelem.html

"TÜRELMETLENSÉG (lat. impatientia): a →türelemmel ellentétes →vícium, a fő hibák egyike. Nem tévesztendő össze a →tolerantia ellentétével, az intolarentiával. – Kifelé panaszkodásban, ingerültségben és zúgolódásban, mértéktelen szomorkodásban, haragosságban v. cselekvőképtelenségben mutatkozik meg." (részlet)
lexikon.katolikus.hu/T/t%C3%BCrelmetlens%C3%A9g.html
studiorum 2017.10.11 11:54:53
@IILiliII:

:-)

"A mosoly a legrövidebb út két ember között." ( Vavyan Fable.)
studiorum 2017.10.11 12:20:36
@pacsy:

:)
„...kincseiből régit és újat hoz elő.” (Mt 13,51) Ezen írás előző részében – Gerald O’Collins nyomán – három szempontot soroltunk fel annak bizonyítására, hogy Ferenc pápa tanítása összhangban áll az egyházi hagyományokkal és kreatív módon továbbfejleszti a II. Vatikáni zsinat tanítását. Az eddig…..
studiorum 2017.09.10 20:30:48
@csaba_carmarthen:

Ne keverd bele szegény Becket Szent Tamást a Ferenc pápa ellenni ellenséges hadjáratba. Engem se. Köszönöm!

A villám bárhova lecsaphat. Erről egy meteorológus többet tud mondani, mint egy mezei hívő.

Üdv!
studiorum 2017.09.10 22:28:38
@csaba_carmarthen:

A nyúlfarknyi, szövegösszefüggésből kiragadott idézet helyett idézhetted volna az előzményt és az én teljes válaszomat.

A szentírási részt értem. Napjaink villámlását is, de erre már nem építek teológiai megfontolásokat, liturgikus magyarázatokat.

A Szentlélek választását nem kell lebecsülni, de a működését sem.
studiorum 2017.09.11 09:59:04
@csaba_carmarthen:

Mondtam valamit a Szentlélek ellen?
A mondanivaló szemléletéséhez egy kicsit távolabbról kell kezdenem. Nemrégiben történt, hogy egy fontos liturgikus eseményre voltam hivatalos, amit az egyik nagyobb templomban tartottak. A mise előtt vagy huszadmagammal – mi, a koncelebráló papok – a sekrestyében öltözködtünk. Én már fel is vettem a…..
studiorum 2017.08.27 17:21:33
@Yganam:

'Számomra a koldus lábának megmosása nem alázatosságot, hanem jóságot jelképez a másik ember iránt, mindenki más iránt.'

Én nem választanám el a kettőt egymástól.

Abban teljesen egyetértek, hogy "A Gondviselésben való bizonyosság a legfontosabb támasz minden kisebb-nagyobb dráma elviselésében, elfogadásában."
studiorum 2017.08.27 17:56:53
@Yganam:

'Számomra a koldus lábának megmosása nem alázatosságot, hanem jóságot jelképez a másik ember iránt, mindenki más iránt.'

Én nem választanám el az alázatosságot a jóságtól.

Azzal teljesen egyetértek, hogy "A Gondviselésben való bizonyosság a legfontosabb támasz minden kisebb-nagyobb dráma elviselésében, elfogadásában."
Kevéssel Hugo Chávez venezuelai elnök halálhírének bejelentése után fültanúja voltam egy magánbeszélgetésnek, amely egy dél amerikai jezsuita és egy európai rendtársa között zajlott le. Az európai szerzetes már-már arroganciával felérő magabiztossággal fejtegette véleményét a volt államfő vitatott…..
studiorum 2017.08.21 21:42:43
@Satori:

Ha nem a jónép félrevezetéséről van szó, akkor a felszabadításteológia téveszméje előtti hajlongásról beszélhetünk a cikk kapcsán: "... olyan értékes elemekkel járult hozzá a teológiai reflexió világméretű kibontakozásához, hogy többé senki sem hagyhatja figyelmen kívül, sőt tanulhatunk, és tanulnunk is kell belőle."

Nekünk nem felszabadításteológiánk van, hanem katolikus teológiánk.

A mi felszabadulásunk, a bűn uralma alóli felszabadulás. Ezt Krisztus megváltása hozta el és az Egyház szentségei közvetítik számunkra.

Az Egyház társadalmi igazságosságra vonatkozó tanítása nem szorul a felszabadításteológia súgásaira.

Továbbra is kérdezem, mit tanulhatunk tőlük?

Az Egyház mindig kiállt a szociális igazságosságért. Lásd: 1891, Rerum novarum, Quadragesimo anno, az Octogesima adveniens, a Laborem exercens és a Centesimus annus szociális enciklikák. Az Evangélium, témaköreit (tőke-munka, munkaadók-munkavállalók mindig új elemeket fölvető kapcsolata) az evangelizáció szempontjai szerint dolgozza föl. (Katolikus Lexikon nyomán)

Lásd még: Az egyházi szegényápolás története I-II. (Dr. Ratzinger György, 1886) antikva.hu/egyetemes-tortenelem/az-egyhazi-szegenyapolas-tortenete-i-ii-kotet

Hogy teli hassal vagy anélkül, ki, milyen nehezen figyel oda a tanítóhivatal megnyilatkozásaira és abból ki, mennyit (nem) tanul, azt te jól láthatod. Mindnyájan tudjuk kikről van szó. Talán, ha hozzájuk lenne néhány tanító/intő szavad, még érdemeket is szerezhetnél. Gúnyolódásod nem biztos, hogy beválik náluk. Ez rám se volt hatással.
studiorum 2017.08.21 22:29:12
@matthaios:

A felszabadításteológia fából vaskarika. Tévút! Mellékvágány! Ezt a jól tájékozottak tudják. Nagyon jól megfogalmaztad a lényeget, amit ne sajnálj: "Összefoglalva azt mondanám, hogy a felszabadítás teológiája a fenti értelemben véve egy zsákutca. Nem tesz különbséget a természetes és a természetfölötti rend között. Az egyébként jogos és indokolt, igazságtalanságok elleni fellépést kiragadja az erkölcstan és a szociális tanítás köréből és tévesen helyezi ezt „dogmatikai” környezetbe. Jobb kiindulás lett volna, ha az áteredő bűn és következményeinek valóságától indulnak el, mert jelentős mértékben ez az oka a társadalom egyenlőtlen fejlődésének. Ha tehát ez a betegség alapja, akkor a gyógyszer az áteredő bűn következményeit, az értelem elhomályosulását, az akarat rosszra való hajlását gyógyító kegyelem."

Satori felmenti magát az alól, amit feldicsér:

"... olyan értékes elemekkel járult hozzá a teológiai reflexió világméretű kibontakozásához, hogy többé senki sem hagyhatja figyelmen kívül, sőt tanulhatunk, és tanulnunk is kell belőle."

„... egyelőre korántsem vitán felüli és minden szempontból elfogadható”

" A mozgalom a maga egészében – minden benne rejlő kockázat ellenére – maradandó hozzájárulás a teológia egészéhez és minden jel arra mutat, hogy időszerűségét a belátható jövőben sem fogja elveszíteni."

Nekünk nincs szükségünk felemás beszédre, mozgalomra, balos ideológiának keresztény csomagolására.
„...kincseiből régit és újat hoz elő.” (Mt 13,51) 2013. március 13-án a bíborosi konklávé Ferenc pápát Róma püspökévé és az egyetemes egyház pápájává választotta. A pápa lelkipásztori és teológiai tevékenységét azóta is sokan és sokféleképpen értékelik, az egyházon kívül és belül egyaránt. Olykor…..
studiorum 2017.08.03 16:02:09
@matthaios: A pápa alárendeltjei már feltették kérdéseiket. Aki külön akar még beszélni Ferenc pápával, az kérjen tőle kihallgatást és ha kell feddje meg.
studiorum 2017.08.03 17:04:45
@matthaios: A második mondatom az itt elégedetlenkedő és nyugtalankodó fórumozó társaimra vonatkozott, amennyiben a pápa alattvalói ők is.
studiorum 2017.08.03 20:23:09
@matthaios:

Mint a hírekből tudjuk, már sokadszorra teljesítették kötelességeiket a tudással, szakértelemmel és tekintéllyel rendelkező hívek az egyház java és a lelkek üdvössége érdekében. Ezt tudomásul véve nyugodt szívvel folytathatjuk tovább egyéb missziós kötelezettségeink teljesítését legjobb tudásunk és katolikus lelkiismeretünk szerint.
Nem tudom, ismeritek-e azt, akiről beszélni akarok. Elég ellentmondásos figura. Egyrészt rajonganak érte, 4-500 ember jár el hetente a hittanóraszerű „kedd esti alkalmaira”, másrészt vannak, akik kígyót-békát kiabálnak rá és legszívesebben azonnal máglyára…..
studiorum 2015.11.23 11:57:53
@empszi:

Pál Ferenc atya - avagy hogy kerül a bulvárpszichológia az oltárra?
hortuscarmeli.blogspot.hu/2009/01/pal-ferenc-atya-avagy-hogy-kerul.html
Jezsuita bloggerek A fény mágusa 2015.11.01 12:41:15
December 31-ig van lehetőségünk Csontváry Kosztka Tivadar életművét a budai várban, az egykori Honvéd Főparancsnokság felújított épületében megtekinteni. Érdemes legalább kétszer elmenni. Az első alkalommal a kitűnő kísérőszövegek által kalauzolva a mű és a művész…..
studiorum 2015.11.18 22:11:33
@kvark1:

Amellett, hogy tanulságos a mese, a legjobb előadásban hangzik el a gyermekektől. :)
studiorum 2015.11.22 13:14:56
@andronikos:

-"Akupunktúra

Dr. Józsa László ismerteti az akupunktúrás kezelés mellékhatásait és ellenjavallatait is, melyeket a reklámok és magazinok soha nem említenek; összegyűjtötte a statisztikai adatok alapján leszűrhető tapasztalatokat a módszer jellemzésére.

,,A tűk beszúrásakor enyhébb-kifejezett fájdalom, zsibbadás, meleghullám
érzése jelentkezhet. Máskor hideg verejtékezés, hányinger,
hányás, lüktetés lép fel. Egyes betegeken aluszékonyság, bódultság jelentkezik. (...) Ritkán a beteg elájulhat a kezelés megkezdésekor. (...) Bischko azt írja, hogy ismeretesek olyan akupunktúrás pontok, amelyeknek hatása halált okoz, de hogy melyek ezek a pontok, azt nem
mondja meg.''[363]
,,Ezen írásoknak az a végső kicsengése, hogy amit a modern
orvostudomány éveken át nem tudott megoldani, azt az akupunktúrás kezelés rövid idő alatt meggyógyította. Az akupunktúrából modern mítosz lett, és propagálói tényként fogadnak el olyan dolgokat, amelyek magyarázatot igényelnének, illetve bizonyításra szorulnak. A tűszúrásos
kezelés alapjai (...) természettudományos módszerrel nem bizonyíthatók.

(...) Nemcsak orvosilag, hanem bölcseletileg sem érthető pontosan az az álláspont, hogy a jang miért jelent mindig pozitívot, s ha már azt jelenti, miért mindig pozitív a férfias, a meleg és miért mindig negatív a nőies, a hideg? Arra sincs pontos magyarázat, hogy mit is értsünk tulajdonképpen életenergia fogalma alatt. Milyen energiatöbblet
keletkezik a jang-betegségekben és miféle energia-hiány a jin típusú kórképekben? Arra sincs magyarázat, hogy miből keletkezik az a feltételezett energia, és hogyan jut el a szervekhez, ha nincsen kimutatható, összefüggő továbbító rendszere?''[364]- (Gál Péter: A New Age -- Keresztény szemmel)

szellemilet.hu/new%20age.pdf
studiorum 2015.11.23 02:25:59
@andronikos:

Butaság? Ajánlottad a google-t.

"Az akupunktúrás tű veszélyes fegyver

Az akupunktúra lényege, hogy a páciens testének kritikus pontjain a bőrbe vékony fémtűket szúrnak, s a hagyományos kínai orvoslás szerint ez a gyógyulást segítő folyamatokat vált ki a beteg szervezetében – idézi fel a lap.

Bár az orvosok körében sok vita folyik arról, hogy az akupunktúra milyen egészségi problémák ellen és mennyire hatásos, abban a legtöbb szakember egyetért, hogy használata többnyire biztonságos. Egy angol kutatócsoport most az ellátás kockázatait próbálta felderíteni a brit egészségügyi ellátórendszerben (NHS) regisztrált panaszbejelentések elemzésével.

325 káros mellékhatásokról beszámoló jelentést vizsgáltak, melyek legtöbbje egyszerű szakszerűtlenségről vallott. Például 100 esetben a betegekben túl sokáig hagyták benne a tűket. Néhány tűt később sebészi úton kellett eltávolítani. 162 esetben számoltak be arról, hogy a beteg elszédült vagy elájult, amikor a tűket behelyezték. Öt embernél lépett fel légmell (pneumothorax), vagyis a tüdő összeesése, amely azért következett be, mert az akupunktúrás tű megsértette a külső mellhártyát, megszüntetve a a két mellhártya közötti, a tüdőt tartó vákuumot.

Idézik Edzard Ernst kutatót, aki szerint a nemzetközi vizsgálatok 86 halálesetre derítettek fényt akupunktúrás kezelést követően 1965 és 2009 között, a legtöbb esetben légmell miatt. Súlyos szövődmény léphet fel továbbá azoknál, akiknek a szegycsontjában, egy akupunktúrás pont közelében lyuk található (ez az embereknek körülbelül 6 százalékánál fordul elő). A lyukat szalagok fedik, ezért azt a kezelőorvos nem tudja kitapintani, az akupunktúrás tűk azonban kereszülhatolhatnak rajta, és megsérthetik a szívburkot, ami halált okozhat – idézi az origo.hu Ernstnek a New Scientist-nek adott nyilatkozatát."
www.medicalonline.hu/gyogyitas/cikk/az_akupunkturas_tu_veszelyes_fegyver

Érdekes módon a Katolikus Lexikon is átvette Gál Péter atya meglátásait. Tévedés? Kétlem! lexikon.katolikus.hu/T/term%C3%A9szetgy%C3%B3gy%C3%A1szat.html

"Akupunktúra
– A régi kínai tanítás szerint az emberi testben csatornákon át áramlik a csí, az életenergia. A tűk beszúrási pontja az ún. meridiánok mellett sorakoznak, minden pontnak külön legendája volt. Annak az életerőnek, pedig amiről beszélnek két összetevője van: a jing és a jang. Amikor pedig felborul a harmónia a kettő között akkor alakulnak ki a betegségek. A tűk beszúrásával az akupunktúrás kezelés az energiákat onnan ahol fölösleg van, oda irányítja ahol hiány van így visszaállítja az egyensúlyt a jing és a jang között és az ember meggyógyul. Ennek az elméletnek viszont semmilyen tudományos alapja nincs, a testben azokon a pontokon semmilyen csatornák nincsenek, semmilyen különleges energia nem áramlik a testben. Az akupunktúra taoizmuson alapszik, a jing és a jang pedig a jó és a rossz jelképe. Az elmélet szerint minden jóban van valami rossz és minden rosszban van valami jó, közöttük pedig harmóniát kell teremteni. Ez egyáltalán nem állja meg a helyét, hiszen ha az abszolút jót szemléljük, Isten személyét, benne semmi rossz nincs, a sötétségben nincs világosság, a szentírás szerint a kettő teljesen kizárja egymást, vagy az egyik van jelen valahol, vagy a másik. Vagy az egyiket követed, vagy a másikat. A rosszat, a konkolyt kigyomlálják és nem hozzák harmóniába a jóval. Tehát maga az akupunktúra alapja nem egyezik a keresztény tanítással, a kutatások pedig kimutatták, hogy sok esetben káros mellékhatásai vannak az akupunktúrás kezelésnek, persze erről nem szoktak beszélni, maga egy zen buddhista írta, hogy bizonyos esetekben ők maguk sem tudják mi lesz a kimenetele a kezelésnek, idézet: ”megesik az is, hogyha a tűszúrásos vagy moxaégetéses kezeléshez folyamodunk, végzetes lesz az eredmény és meleg tavaszokon teljesen hatástalan a kezelés. Olyannyira, hogy akik alávetik magukat ezeknek a gyógyásztai eljárásoknak, szakadatlanul gyöngülnek, mígnem a halál elviszi őket és ettől a félelem nem óv meg.”
www.szentpal.ro/Okkultizmus%20-%20Formalis%20balvanyimadas.doc

Homeopátia – keresztény szemmel www.magyarkurir.hu/hirek/homeopatia-kereszteny-szemmel
A közösségi médiában a párizsi terrortámadások után egy-kettőre népszerűvé váltak a #PrayforParis, #PrièrePourParis és egyéb hasonló hashtag-ek. Lehet elemezgetni, mennyire a trend áll e jelenség mögött, mennyire valódi ima. Mindenesetre megindította szinte az egész világot…..
studiorum 2015.11.22 13:37:09
@kjapp:

Krisztus békéjéért és a bűnösök megtéréséért imádkozunk.

Krisztus Király ünnepe van!
-"Krisztusról mint királyról a liturgikus év folyamán többször megemlékezünk, ez az ünnep azonban más, hiszen nem csak kiemeli Krisztusnak a világmindenségre kiterjedő hatalmát, hanem az egyházi év végén előremutat a történelem végső, nagy napja felé, mikor mint Úr, s Király jön majd el megítélni mindeneket" – írta az ünnepről Somfai Elemér.

Krisztus Király ünnepét XI. Piusz pápa vezette be 1925. december 11-én Quas Primas című enciklikájában. A pápa elhatározásának háttere, hogy ebben az időben erősödni látta az ateista kommunizmus és a szekularizmus eszméit és ezt a Krisztustól és az egyháztól való elfordulás veszélyeként értékelte.

Eredetileg a Mindenszentek ünnepe előtti vasárnap tartották. Krisztus Király ünnepe a II. Vatikáni Zsinat után, 1969-ben került az advent előtti utolsó vasárnapra. A mai ünnepen a megelőző évközi vasárnapoktól eltérően, zöld helyett fehér ruhában miséznek a papok.

Az egyházi évet Krisztus Király ünnepe zárja. Az utolsó ítéletre jövő királyt ünnepeljük, aki által részesülünk a szeretet végső győzelmében.

„Hiszek Jézus szentséges szívében/ És mindent átölelő nagy szeretetében./ Hiszek a lelkeknek szent közösségében,/ Hiszek a szeretet végső győzelmében.” vallotta Prohászka Ottokár püspök. Krisztus egyetemes uralma szeretetben áll fenn – hirdeti Szent Pál apostol is. Szeretetből teremtette a világot. Szeretetből testesült meg. Szeretetből halt meg és támadt fel. Uralmáról gyönyörűen hirdeti az ünnepi prefáció: „Regnum veritatis et vitae” az igazság és az élet uralma, „Regnum sanctitatis et gratiae” a szentség és a kegyelem uralma, ”Regnum amoris, iustitiae et pacis” a szeretet, az igazságosság és a béke uralma!

A szentmisében ma arra emlékezünk, hogy miután Jézus önmagát teljesen kiüresítve jött el közénk, az idők végén dicsőségben és fényben, Királyként érkezik az ítéletre.

Krisztus királysága más mint a földi hatalomé, mert országa nem e-világból való. Éppen ezért Ő nem hatalommal igáz le, hanem szeretetével vonz magához sokakat."- (Erdélyi Szent István Plébánia)
studiorum 2015.11.22 22:33:26
@Aisha Alaenun:

Te milyen vallású vagy?
Az alábbiakban nagyon nagy együttérzéssel és compassioval, együttszenvedéssel szeretnék beszélni arról, amit „sérült férfiasságnak” is mondhatnék. Csak utalásszerűen hadd említsem az ezen a területen támadó nehézségeket: a homoszexualitást nagyon merész dolog…..
studiorum 2015.11.15 13:32:06
@Izrael misztériuma:

-A keresztség minek az okozója?

-Melyik katolikus tételből következnek a gaztettek?

-Biztos tudsz infóval szolgálni azokról is, akik nincsenek megkeresztelve, vagy teljesen elvetik ezt a Krisztus alapította szentséget?
studiorum 2015.11.15 14:55:09
studiorum 2015.11.15 14:57:06
@Izrael misztériuma:

Bocsánat! Félreértettelek.
2000. december 4-én az Egyesült Nemzetek Szervezetének Közgyűlése az 55/76-os határozatával a menekültek világnapjává nevezte ki június 20-át, amit 2001. június 20-tól kezdve minden évben megünnepelnek. Így kerül sor ennek megünneplésére az idén 2015. június 20-án,…..
studiorum 2015.11.09 23:36:55
@Izrael misztériuma:

Elfelejtetted, hogy mit írtál? Nézd vissza, mert még fenn van. Én arra válaszoltam. Te mire?

Az ÉS-t, amiből nagy elánnal idéztél már szóra sem méltatom. (Halmai Gábor/Élet és Irodalom, 43. sz. 2015. október 22.)
studiorum 2015.11.10 10:45:16
@studiorum:

Javítás: nem fenn, hanem fent(!) van.