Adatok
Mészáros Nándor
0 bejegyzést írt és 104 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bármilyen véleményed lehet a politikáról. Bármilyen ruhát viselhetsz. Bárkinek vallhatsz szerelmet.
Nekem meg bármilyen véleményem lehet róla. És ez alapján rólad.
Ha elég fontosnak tartalak, el is mondom a véleményemet. (Vagy nem.) Ha elég fontosnak tartasz, meg is hallgatsz. (Vagy nem.)…..
Mészáros Nándor
2019.06.12 02:17:28
@ijontichy: Telitalálat? Lehet. Mint amikor egy fekete BMW telibe talál egy trágyás szekeret.
Mészáros Nándor
2019.06.12 02:28:23
@neoteny:
Az erre a kérdésre adott válasz nem támogató érv annak az állításnak a helyessége mellett, hogy "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz".
: Dehogynem. Szerintem elsiklottál az "effektíve" (= lényegében, tapasztalat szerint, igazából) szó mellett.
Miért ellenezné egy liberális párt a melegházasságot?
: Köszönöm, tehát melegházasság kérdésében az összes liberális párt progresszív. Ezt tehát ismét kipipálhatjuk mint találó érvet. A többi szövegeddel meg az a gond, hogy egyrészt nem igaz (liberális párt pl. azért ellenezhetné a melegházasságot, mert ez sérti a keresztényeket a vallásukban, vagy pedig az okból, mivel a "házasság" fogalmában eleve benne van egy férfi meg egy nő, tehát ha melegek nem kötnek házasságot, azzal senkit nem ér kár), másrészt irreleváns, hisz te magad is elismerni látszol, hogy nincs ilyen párt.
Még ha így is van, ez akkor sem támogató érv annak az állításnak a helyessége mellett, hogy "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz".
: Valóban nem, viszont ha elismerjük, hogy így van - és így van - akkor világosan mutatja, hogy Hafr megjegyzése a progresszióról bődületes naivitás, zavarosság avagy szándékos hazugság. Tehát Hafr álliberális avagy ultraliberális, miközben szavakban óliberálisnak mutatkozik, valójában a mai értelemben vett liberális - tehát képmutató, elnyomó, fantaszta, ésatöbbi ésatöbbi.
Az erre a kérdésre adott válasz nem támogató érv annak az állításnak a helyessége mellett, hogy "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz".
: Dehogynem. Szerintem elsiklottál az "effektíve" (= lényegében, tapasztalat szerint, igazából) szó mellett.
Miért ellenezné egy liberális párt a melegházasságot?
: Köszönöm, tehát melegházasság kérdésében az összes liberális párt progresszív. Ezt tehát ismét kipipálhatjuk mint találó érvet. A többi szövegeddel meg az a gond, hogy egyrészt nem igaz (liberális párt pl. azért ellenezhetné a melegházasságot, mert ez sérti a keresztényeket a vallásukban, vagy pedig az okból, mivel a "házasság" fogalmában eleve benne van egy férfi meg egy nő, tehát ha melegek nem kötnek házasságot, azzal senkit nem ér kár), másrészt irreleváns, hisz te magad is elismerni látszol, hogy nincs ilyen párt.
Még ha így is van, ez akkor sem támogató érv annak az állításnak a helyessége mellett, hogy "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz".
: Valóban nem, viszont ha elismerjük, hogy így van - és így van - akkor világosan mutatja, hogy Hafr megjegyzése a progresszióról bődületes naivitás, zavarosság avagy szándékos hazugság. Tehát Hafr álliberális avagy ultraliberális, miközben szavakban óliberálisnak mutatkozik, valójában a mai értelemben vett liberális - tehát képmutató, elnyomó, fantaszta, ésatöbbi ésatöbbi.
Mészáros Nándor
2019.06.12 03:38:40
@neoteny:
Az lehet, hogy számodra ilyesmiket jelent az 'effektíve', de számomra az "effektíve ugyanaz" kijelentés értelme "hatásaiban (effektusaiban) ugyanaz". Ezt még nem mutattad meg a liberalizmus és a progresszivizmus esetében.
: Ez már csak szavakon lovaglás: két jó érvet is mutattam rá, hogy a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz. Bővebben kifejtve ezen azt értem, hogy szavak szintjén és színleg ugyan elkülönülnek, de valójában és gyakorlati szempontból ugyanazt művelik. Erre pedig az a két érvem, hogy tapasztalat szintjén nem találsz konzervatív liberális csoportosulást manapság, továbbá az összes európai liberális párt gyakorlatilag pont a progresszivizmus őrületének megvalósításáról szól már programszinten is, teljesen jó és cáfolatlan. Én ezt állítom, ha szerinted az "effektíve" mást jelent, azt respektálni tudom, de az én állításaim igazságán ez nem változtat semmin, legfeljebb számodra helytelennek tűnő módon használtam az "effektíve" szót.
Nem; az összes progresszív progresszív 'elvvel' ("emberi méltóság") támogatja azt a politikát, amit a liberálisok a törvény előtti egyenlőség elvének alkalmazása miatt támogatnak.
: Nem biztos, hogy értem ezt az ellenvetést. Ha azt akarod mondani, hogy a progresszívok az A liberális szent dogmából vezetik le, hogy melegházasságpártiak, a liberálisok meg egy másik, B liberális szent dogmából. Ez tök mindegy, engem az érdekel, hogy mit művelnek a gyakorlatban (effektíve). Amúgy én társadalmi kérdésekben pragmatistának vallom magam (vagyis beleférek a "klasszikus liberalizmusba"), ha nem derült volna ki eddig.
Hogyan_ sérti ez a keresztényeket a vallásukban?
: Uhh, ez a kérdés nagyon durva (nem úgy értem, hogy önmagában bántó, hanem hogy közművelődési botrány, hogy valaki szükségét érzi, hogy feltegyen ilyet. Na mindegy). Tudod, a keresztények többsége a homoszexualitást bűnnek tartja, a házasság pedig szentség, ami bűnösök részére nem szolgáltatható ki.
Meg hát a bigámia elleni törvények is sértik a muzulmán és mormon hívőket a vallásukban.
: Na és? Az én mondandóm szempontjából ez teljesen irreleváns. Emlékeztetőül: én azt állítom, hogy a (klasszikus) liberalizmusból a melegházasság nem vezethető le szükségképp, mert van olyan kisebbség, akiket a melegházasság korlátoz(hat) a jogaikban vagy sérthet az érzékenységében. Mármost ez ellen úgy érvelni, hogy más kisebbségeket meg más (esetleg a keresztényeknek tetsző) dolgok sértenek, a vita szükségtelen dagasztása zajjal. Hasonlóan félrecsúszott érvelés az is, hogy "a házasság különféle vallásos fogalmában van eleve benne az egy férfi meg egy nő. Sőt az 'egy' sincs benne minden házasságfogalomban, ahogy az előbb utaltam rá." Ez pont engem igazol: mivel van olyan vallás, amelynek házasságfogalmában benne van az "egy", a házasságfogalom kiterjesztése ezzel ellenkező módon sérti ennek a vallásnak a követőit.
Hogyne érne kár valakiket: mindazokat az azonos nemű párokat, akik együtt élnek úgy, mint különnemű párok azt házasságban teszik, de az azonos nemű párok számára nem áll rendelkezésre az a törvényes védelem, ami a különnemű párok számára rendelkezésre áll.
: Itt is teljesen félrecsúszik az érvelésed. Én azt állítottam, hogy mivel a házasság fogalmában eleve benne van, hogy férfi és nő között köttetik, ezért meleg párokra eleve értelmezhetetlen a fogalom. Tehát egyszerűen nem tud kár érni egy meleg párt azzal, hogy nem házasodhat, mivel a "házasság" fogalma az ő esetükben szemantikailag, tartalmilag üres. Egyrészt a törvényi védelmet biztos meg lehet oldani a "házasság" fogalmának használata nélkül (már amennyiben a fogalom ill. terminus használata vagy kifejezett nem használata lényeges a társadalom számára, ennek boncolgatásába sem most, sem később nem megyek bele, mivel nagyon elviszi a problémát egy más irányba), másrészt ez annyira részletkérdés a fő mondanivalóm szempontjából (hogy ti. 1. Hafr cikke egy hazug lózunggyűjtemény, 2. Hafr hiába határolódik el a progressziótól, amint erre rámutattál, ez az elhatárolódás fogalmi szinten is eleve kérdéses és Hafr esetében pedig konkrétan is álságos), hogy a magam részéről itt ezt a vitafonalat elvágom.
Erről van szó; vagyis még adós vagy az "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz" állításod helyességét támogató érveiddel.
: Ismétlem: két érvet mondtam, megcáfolnod nem sikerült őket, legfeljebb bizonyos terminológiai részleteket pontosítottunk, tehát nem vagyok adós, a harmadik érvem valóban gyengébb, de ebből arra következtetni, hogy egy érvem sincs, elég csúnya csúsztatás, szónokias fogás. mellesleg a harmadik érvem is érv a "liberalizmus ~ progresszivizmus" kijelentésemre, csak nem deduktív, hanem induktív jellegű. Hafr esetében ugyanis effektíve egyenlőnek bizonyult a két áramlat, amit a Momentumszavazós cikk bizonyít. Tehát Hafr egy egyedi példa a két fogalom effektív egyenlőségére. Az egyedi példáknak konkluzív bizonyító erejük valóban nincs általános állításokra, viszont induktíve valószínűsítik azokat.
Az lehet, hogy számodra ilyesmiket jelent az 'effektíve', de számomra az "effektíve ugyanaz" kijelentés értelme "hatásaiban (effektusaiban) ugyanaz". Ezt még nem mutattad meg a liberalizmus és a progresszivizmus esetében.
: Ez már csak szavakon lovaglás: két jó érvet is mutattam rá, hogy a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz. Bővebben kifejtve ezen azt értem, hogy szavak szintjén és színleg ugyan elkülönülnek, de valójában és gyakorlati szempontból ugyanazt művelik. Erre pedig az a két érvem, hogy tapasztalat szintjén nem találsz konzervatív liberális csoportosulást manapság, továbbá az összes európai liberális párt gyakorlatilag pont a progresszivizmus őrületének megvalósításáról szól már programszinten is, teljesen jó és cáfolatlan. Én ezt állítom, ha szerinted az "effektíve" mást jelent, azt respektálni tudom, de az én állításaim igazságán ez nem változtat semmin, legfeljebb számodra helytelennek tűnő módon használtam az "effektíve" szót.
Nem; az összes progresszív progresszív 'elvvel' ("emberi méltóság") támogatja azt a politikát, amit a liberálisok a törvény előtti egyenlőség elvének alkalmazása miatt támogatnak.
: Nem biztos, hogy értem ezt az ellenvetést. Ha azt akarod mondani, hogy a progresszívok az A liberális szent dogmából vezetik le, hogy melegházasságpártiak, a liberálisok meg egy másik, B liberális szent dogmából. Ez tök mindegy, engem az érdekel, hogy mit művelnek a gyakorlatban (effektíve). Amúgy én társadalmi kérdésekben pragmatistának vallom magam (vagyis beleférek a "klasszikus liberalizmusba"), ha nem derült volna ki eddig.
Hogyan_ sérti ez a keresztényeket a vallásukban?
: Uhh, ez a kérdés nagyon durva (nem úgy értem, hogy önmagában bántó, hanem hogy közművelődési botrány, hogy valaki szükségét érzi, hogy feltegyen ilyet. Na mindegy). Tudod, a keresztények többsége a homoszexualitást bűnnek tartja, a házasság pedig szentség, ami bűnösök részére nem szolgáltatható ki.
Meg hát a bigámia elleni törvények is sértik a muzulmán és mormon hívőket a vallásukban.
: Na és? Az én mondandóm szempontjából ez teljesen irreleváns. Emlékeztetőül: én azt állítom, hogy a (klasszikus) liberalizmusból a melegházasság nem vezethető le szükségképp, mert van olyan kisebbség, akiket a melegházasság korlátoz(hat) a jogaikban vagy sérthet az érzékenységében. Mármost ez ellen úgy érvelni, hogy más kisebbségeket meg más (esetleg a keresztényeknek tetsző) dolgok sértenek, a vita szükségtelen dagasztása zajjal. Hasonlóan félrecsúszott érvelés az is, hogy "a házasság különféle vallásos fogalmában van eleve benne az egy férfi meg egy nő. Sőt az 'egy' sincs benne minden házasságfogalomban, ahogy az előbb utaltam rá." Ez pont engem igazol: mivel van olyan vallás, amelynek házasságfogalmában benne van az "egy", a házasságfogalom kiterjesztése ezzel ellenkező módon sérti ennek a vallásnak a követőit.
Hogyne érne kár valakiket: mindazokat az azonos nemű párokat, akik együtt élnek úgy, mint különnemű párok azt házasságban teszik, de az azonos nemű párok számára nem áll rendelkezésre az a törvényes védelem, ami a különnemű párok számára rendelkezésre áll.
: Itt is teljesen félrecsúszik az érvelésed. Én azt állítottam, hogy mivel a házasság fogalmában eleve benne van, hogy férfi és nő között köttetik, ezért meleg párokra eleve értelmezhetetlen a fogalom. Tehát egyszerűen nem tud kár érni egy meleg párt azzal, hogy nem házasodhat, mivel a "házasság" fogalma az ő esetükben szemantikailag, tartalmilag üres. Egyrészt a törvényi védelmet biztos meg lehet oldani a "házasság" fogalmának használata nélkül (már amennyiben a fogalom ill. terminus használata vagy kifejezett nem használata lényeges a társadalom számára, ennek boncolgatásába sem most, sem később nem megyek bele, mivel nagyon elviszi a problémát egy más irányba), másrészt ez annyira részletkérdés a fő mondanivalóm szempontjából (hogy ti. 1. Hafr cikke egy hazug lózunggyűjtemény, 2. Hafr hiába határolódik el a progressziótól, amint erre rámutattál, ez az elhatárolódás fogalmi szinten is eleve kérdéses és Hafr esetében pedig konkrétan is álságos), hogy a magam részéről itt ezt a vitafonalat elvágom.
Erről van szó; vagyis még adós vagy az "a liberalizmus és a progresszivizmus effektíve ugyanaz" állításod helyességét támogató érveiddel.
: Ismétlem: két érvet mondtam, megcáfolnod nem sikerült őket, legfeljebb bizonyos terminológiai részleteket pontosítottunk, tehát nem vagyok adós, a harmadik érvem valóban gyengébb, de ebből arra következtetni, hogy egy érvem sincs, elég csúnya csúsztatás, szónokias fogás. mellesleg a harmadik érvem is érv a "liberalizmus ~ progresszivizmus" kijelentésemre, csak nem deduktív, hanem induktív jellegű. Hafr esetében ugyanis effektíve egyenlőnek bizonyult a két áramlat, amit a Momentumszavazós cikk bizonyít. Tehát Hafr egy egyedi példa a két fogalom effektív egyenlőségére. Az egyedi példáknak konkluzív bizonyító erejük valóban nincs általános állításokra, viszont induktíve valószínűsítik azokat.
Valamikor a dicső nyolcvanas évek közepén megjelent a tv képernyőjén (hogy melyik adón, sok választék nem volt) Harcsabajusz Kapitány, vagyis az odáig Karthago-billentyűsként ismert Gidófalvy Attila, és az arcunkba üvöltötte, hogy „elég volt a kifordított szavakból, s a…..
Mészáros Nándor
2019.05.22 16:56:33
Lángoló Gitárok
A poprockból az electro popba - Itt a Molnár Tamás vezette Jetlag második dala
2016.07.12 12:56:55
Azt ugye tudjuk, hogy Anti Fitness Club már nincs, tavaly év végén feloszlottak. Helyette Molnár Tamás frontember alapított egy másik zenekart, amiben a társa Czoller Bence lett. A csapat neve Jetlag, és a poprock helyett itt már electro popot játszanak. Az első daluk Karszalagok címmel debütált…..
Mészáros Nándor
2017.01.15 15:48:56
Donald Trumpra több fehér nő szavazott az amerikai elnökválasztáson, mint Hillary Clintonra. Ez az adat talán jelenthetne valamit azoknak, akik szerint az amerikaiak szexizmusa miatt veszített Clinton (vagyis hogy még egy Trumpot is inkább választanak meg, mint egy nőt)...
Aki nem ismerné Kornya Zsolt "Miért van elegem Tolkienből?" c. írását, az nem tudja mit veszített :) Szerencsére a csorba kiköszörülhető. Mindenesetre nekem óhatatlanul ez az írás jutott eszembe a Trónok harca olvastán. Egyrészt azért, mert a könyvsorozat borítóin Tolkienhez hasonlítják GRRM-et.…..
Mészáros Nándor
2015.05.18 13:42:58
@Raon: A Katedrális ... "középkori" klasszikus? Ezen röhögök már kb. két perce ... ember, a Katedrális úgy ponyva, ahogy van, más kérdés, hogy egy olyan ponyvaírótól, mint Folett, kifejezetten óriási teljesítmény, már-már határeset ... de azért kezeljük már a helyén mégis!
Amúgy azt mondtad, te tanítasz. Azt megkérdezhetem, hol? Csakhogy a helyén tudjam kezelni az olyan intézményt, ahol egy Katedrálist klasszikusnak neveznek ...
Amúgy azt mondtad, te tanítasz. Azt megkérdezhetem, hol? Csakhogy a helyén tudjam kezelni az olyan intézményt, ahol egy Katedrálist klasszikusnak neveznek ...
Mészáros Nándor
2015.05.18 13:51:24
@Deansdale: "remélem, nem lesz grrrm olyan alapkő, mint tolkien" - hát emiatt igazán nem kell aggódnod. Én középiskolai tanár vagyok, és a diákjaim nemtől, kortól függetlenül a Harry Potteren kívül az égvilágon semmit nem olvasnak, már úgy értem, hogy olyat, ami könyv alakú. De komolyan, még újságot vagy szakkönyvet sem. Úgyhogy nyugodj csak meg: Rowling lesz az alapkő a következő száz-százezer évre, ha egyáltalán lesz még olyan, hogy könyv és fantasy. A fantasy irodalmon kívül esetleg még "szürkeötvenárnyalata" James pályázik a "maradandó érték" megtisztelő címére. :-(
Mészáros Nándor
2015.06.08 08:51:45
@Raon: Még ha el is fogadnánk meghatározásodat a "klasszikus" fogalmáról (nem tesszük, mert hülyeség :D), a katedrális ebben az értelemben sem klasszikus, akár a fantasy műfajt, akár - ahogyan a hozzászólásodból kihüvelyezhető - a középkori tárgyú történelmi regények műfaját tekintjük. A Katedrális egy népszerű, a ponyva határán álló, igen közismert mű, de semmit nem tett hozzá semmilyen már létező stílushoz vagy műfajhoz, és újat sem alkotott. Ennyi erővel a Szürke50-t nevezzük ki meghatározó romantikus 5regénynek ... nem tehetjük.
Amúgy adós maradtál a válasszal: hol tanítasz (irodalmat?)?
Amúgy adós maradtál a válasszal: hol tanítasz (irodalmat?)?
Már egy slágerlistát komolyan venni is tévedés. Az egész nem más, mint lemezeladási statisztika és a ferde közízlés torzításmentes tükörképe. A slágerlista formálja a közízlést, a közízlés formálja a slágerlistát. Utoljára talán akkor volt értelme az egésznek, mikor…..
Mészáros Nándor
2014.10.10 20:18:04
Önnek is van egy története? Kirúgták, megalázták, vagy az 50. interjún is elutasítottak? Zaklatja a főnöke, esetleg az alkalmazottaival akadtak problémák? Írjon nekünk! munkahelyiterror@gmail.com
Tisztelt Uram/ Hölgyem! Tisztában vagyok azzal, hogy a fekete munkát ha nem…..
Dőlj hátra nyugodtan, ennek a posztnak az elolvasása semennyi időt nem fog igénybe venni. A poszt végére ugyanis belátjuk, hogy idő egyáltalán nem is létezik. Na jó, nem, viszont meg fogunk nézni egy nagyon érdekes és sokat tárgyalt érvet amellett, hogy voltaképpen nincs is idő.…..
A Mindennapi Filozófia blog nemrég hozott egy írást arról, mit válaszoltak az idei filozófia OKTV-sek a kérdésre, "Minek filozofálni". Egyrészt nagyon meghatott, hogy a középiskolai tanulmányi verseny résztvevői mi minden szépet gondolnak a filozófiáról (már ha nem azért…..
Mészáros Nándor
2014.06.20 09:30:42
@ipartelep: Bocs, a kérésem nem képtelen hülyeség volt, hanem gúnyolódás rajtad. Az pedig, hogy teljesen ismeretlenül poroszosnak nevezel, a kabaré kategóriája. De azért peace van ... :D
A többi személyeskedésedre nem válaszolok. Maradjunk annyiban, hogy te általánosítottál előítéletek (vagy akár tapasztalatok) alapján, engem pedig a mondanivalódból valóban csak ez érdekelt (lévén érintve voltam személyesen), a többit mellékesnek találtam. A hozzászólásod általam kritizált része csúnya dolog volt és punktum, a magam részéről lezárnám a vita e részét, mivel nincs több érdemi mondanivalóm erről, és szebben nem tudnám elmondani (csak csúnyábban). Szóval, szvsz térjünk vissza ahhoz a témához, hogy kell-e filozófia a középiskolákba.
A többi személyeskedésedre nem válaszolok. Maradjunk annyiban, hogy te általánosítottál előítéletek (vagy akár tapasztalatok) alapján, engem pedig a mondanivalódból valóban csak ez érdekelt (lévén érintve voltam személyesen), a többit mellékesnek találtam. A hozzászólásod általam kritizált része csúnya dolog volt és punktum, a magam részéről lezárnám a vita e részét, mivel nincs több érdemi mondanivalóm erről, és szebben nem tudnám elmondani (csak csúnyábban). Szóval, szvsz térjünk vissza ahhoz a témához, hogy kell-e filozófia a középiskolákba.
Azt hiszem, ideje pár szót ejteni a logikáról, ha már az eddigiek során annyiszor érveltünk, mutattunk ki ellentmondásokat, és vontunk le következtetéseket. Szóval mi is pontosan a logika? Nos, a helyzet az, hogy nem tudjuk (bocsi Logika Tanszék). A standard megközelítés szerint a…..
Mészáros Nándor
2014.06.20 09:13:22
@ipartelep: A te véleményeddel tudok leginkább egyetérteni az itteniek közül.
Mészáros Nándor
2014.06.20 09:18:09
@Mészáros Nándor: "tágabb értelemben véve" bocsánat, éppenhogy szűkebb értelemben véve. Hogy ne bonyolódjak ebbe bele, nevezzük a "logika igazsága független a vizsgált ítéletek tartalmától" c. light formalista véleményt "lokális formalizmusnak", a mindenkori logika mint rendszer jelentés nélküli voltára vonatkozó "ultraformalista" véleményt "globális formalizmusnak", hogy a megbélyegző "szélsőséges" jelző használatát kerülhessük.
Mészáros Nándor
2014.06.20 09:23:55
@Brendel Mátyás: "illetve, ahogy mondod, a nyelvünk az a klasszikus logikán alapul." ez nagyon erős túlzás. Pl. a nyelv tele van elmosódott kifejezésekkel, amikre nem alkalmazható a klasszikus logika.
Péter magas.
János is magas, habár alacsonyabb Péternél.
És máris kész a szoritészparadoxon ...
Péter magas.
János is magas, habár alacsonyabb Péternél.
És máris kész a szoritészparadoxon ...
Nemrég megnéztem Spike Jonze Her című filmjét, ami nem csak szórakoztató volt, de érzékeny filozófiai kérdéseket is boncolgatott. A filmben a főszereplő Theodore nem Windows 8-at telepít a gépére, hanem egy olyan operációs rendszert, aminek mesterséges intelligenciája van.…..
Mészáros Nándor
2014.05.04 20:42:11
@szemet: Én semmi ilyesmit nem mondtam (már hogy lenézem), nem a gondolatkísérletekkel általában van baj, hanem azzal, hogy a Turing-teszt és a kínai szoba nagyon gyenge próbálkozások még gondolatkísérletnek is.
Egyébként igazad van abban, hogy kér részt vennem a vitában. Hülyékkel és trollokkal (itt nem rád célzok) meg alapfokú szövegértési nehézségekkel küszködő emberekkel (itt viszont igen), akik rendszeresen olyat adnak a szádba, aminek valójában az ellenkezőjét mondtam, teljesen kár vitatkozni. Nem tudom, én embereket tanítok elég nehéz dolgokra, meg szoktam tudni értetni magam, nem szoktak súlyos kommunikációs nehézségeim lenni, úgyhogy szerintem nem az én készülékemben van a hiba. Minden jót mindenkinek, ez volt az utolsó hozzászólásom!
Egyébként igazad van abban, hogy kér részt vennem a vitában. Hülyékkel és trollokkal (itt nem rád célzok) meg alapfokú szövegértési nehézségekkel küszködő emberekkel (itt viszont igen), akik rendszeresen olyat adnak a szádba, aminek valójában az ellenkezőjét mondtam, teljesen kár vitatkozni. Nem tudom, én embereket tanítok elég nehéz dolgokra, meg szoktam tudni értetni magam, nem szoktak súlyos kommunikációs nehézségeim lenni, úgyhogy szerintem nem az én készülékemben van a hiba. Minden jót mindenkinek, ez volt az utolsó hozzászólásom!
Mészáros Nándor
2014.06.11 14:28:44
Na, itt van, amiről beszélek: index.hu/tech/2014/06/10/turing_down/ . Lehet háborogni, hülyézni a felületesen kidolgozott, hevenyészett gondolatkísérleteket és spekulatív light filozófiai cikkeket jelentő "paradigmák" (lolz) védelmében, de máris megkezdődtek a csalások, a szenzációhajhászás és az ipari érdekeket szolgáló maszatolás az érdekeltek részéről. Akkor kit is kellene eltanácsolni a filozófiai vitáktól? Az bizony nagy leégés lesz a részetekről, ha továbbra is ragaszkodtok a saját naiv kis elgondolásaitokhoz! Én szóltam! (Gondolom, mindenki tudja, hogy róla beszélek-e!)
Mészáros Nándor
2014.06.11 14:29:57
Nemrég részt vettem egy beszélgetésen, ahol (legnagyobb örömömre) egy filófaktoros írást vitattunk meg. A beszélgetés résztvevői többnyire biológushallgatók, illetve egyéb természettudományos érdeklődésű egyetemisták voltak. Az egyik meghatározó jelenség, ami föltűnt…..
Fotó: Flickr/ Logan S
Az új magyar baloldal nem a jobboldali dominancia kialakulásának okairól írott ötvenegyedik okos elemzésből fog megszületni. De a „balliberális elit” anakronizmusának felmutatásából sem. Valószínűleg arra is hiába várunk, hogy befolyásos baloldali…..
Mészáros Nándor
2014.05.14 22:16:13
@no_successful2: "Mára már el lehet mondani, hogy a magyar ballib tulajdonképpen nem egy határozott politikai arculattal bíró képződmény, hanem egyszerűen csak egy szervezet, amely igyekszik a "mi a szegényekkel és a munkásokkal vagyunk" retorikát erőltetni, valós mozgástér nélkül."
Ember, te hol éltél az elmúlt kb. negyven évben? Mi az, hogy "mára el lehet mondani"? Már a hatvanas években sem volt más az mszmp, mint egy óriási politikai maffia, amely lojalitásért cserébe funkciót (lopási lehetőséget) árult.
Ember, te hol éltél az elmúlt kb. negyven évben? Mi az, hogy "mára el lehet mondani"? Már a hatvanas években sem volt más az mszmp, mint egy óriási politikai maffia, amely lojalitásért cserébe funkciót (lopási lehetőséget) árult.
Oké, nyilván már az effektek miatt sokkal jobb volt, úgyhogy erről ennyit. Viszont mostanában (december 8-án) volt a BSG újraindításának 10. évfordulója, úgyhogy összeírtam, mit szerettem benne és mit nem.
Ami jó volt
Ahogy leszámolt a posztapokaliptikus otthonosság…..
Mészáros Nándor
2014.05.10 18:41:26
@Yooha: Valójában a görögök egyiptomi forrásokból dolgoztak (az egyiptomiak pedig még régebbiekből), tehát Platón felkeresett néháníy Amon-papot, és ami megragadt az emlékezetében, azt leírta. Ráadásul a görögök híres "történetmesélők" (értsd: hazudozók) voltak, világszerte ismertek arról, hogy szeretik kiszínezni és eltorzítani a dolgokat. Amit elfelejtettek, azt pedig aktuális célzásokkal pótolták, ami szintén divatban volt (ld. pl. a vígjátékíróikat). Így az őskorból pusztán néhány név maradt fenn - Athena, Apollo, és köréjük épült ki egy "re-imagined" mitológia. Nagyjából így kell elképzelni a dolgot, teljesen életszerű.
Az igazi geek nem csak rajongani tud egészségtelen mértékben, de ha azt látja, hogy épp tönkreteszik kedvenc trilógiáját, akkor nagyon, úgy értem: nagyon morcos lesz, és darabokra szedi a kultuszt meggyalázó filmet. Mivel nem vagyok Star Wars-fan, átélni nem, csak elképzelni tudom,…..
Mészáros Nándor
2014.05.02 00:36:25
@Case: A Baljós Árnyak messze nem szar film. Vannak benne komoly hibák, de azért a gagyitól még mindig messze van.
Az a sok péniszkalap, aki hajlandó felvenni egy "kill jar jar" pólót, fogjon egy géppuskát és mészároljon ewókokat. Érdekes, azokon soha nem háborodnak fel az Egyetlen Szent Eredeti Hármasság (= trilógia) kizárolagosságának elvakult hívei. Mert nincs is min felháborodni.
Az a sok péniszkalap, aki hajlandó felvenni egy "kill jar jar" pólót, fogjon egy géppuskát és mészároljon ewókokat. Érdekes, azokon soha nem háborodnak fel az Egyetlen Szent Eredeti Hármasság (= trilógia) kizárolagosságának elvakult hívei. Mert nincs is min felháborodni.
Mészáros Nándor
2014.05.02 00:39:48
@kIára: Igen, mert a Star Trek filmek többsége tényleg gagyi, még a Baljós Árnyaknál is rosszabb. Kivéve a bálnásat meg a két legújabb Abrams-mozit. Ez a tévésorozatokra nem vonatkozik, de a mozifilmeket valahogy nem sikerül eltalálni.
Manapság, amikor a fél filmvilág azt találgatja, mi lesz a Star Wars sorsa a Disney-nél, J.J. Abrams kezei alatt, jól jön mindenféle megerősítés arra vonatkozóan, hogy George Lucas (egykori) gyermekében még mindig van spiritusz – főleg, ha számításba vesszük, hogy mennyire…..
Mészáros Nándor
2014.05.02 00:25:55
@CruelAngel: Mindenképpen érdemes megnézni a Rookies/Újoncok nevű részt (I. évad 5.), a Cloak of Darkness c. részt (I. évad 9.), az ún. "Boba Fett-trilógiát" (II. évad 20--22) és a "mandalore-i trilógiát". Az egész sorozat talán leginkább sikerült része az Eeth Koth Koth szereplésével készült részek körüli néhány epizód (Grievous csapdája, a dezertőr, azt hiszem ez két epizód címe, II. évad 9-10). Elég erős még szerintem a "Ryloth trilógia" (az I. évad befejező részei, 19-20-21) és a "Rako Hardeen/Kenobi trilógia" (15-16-17). Ismerős lesz a történet, de . érdemes próbálkozni a II.17. epizóddal (Bounty Hunters). Akinek bejön a Baljós Árnyakban fellelhető politizálós-moralizálós hangnem (nekem igen), az nézze még meg a "Hősök mindkét oldalon" című részt (III. 10).
Ismeritek az okoskodó srácot az óráról/munkahelyről/buszról, aki mindig meg akarja magyarázni, hogy csak az evolúció miatt hiszed, hogy szereted anyádat, pedig valójában nem is? És az asztrohívő hippit, aki szerint a tudósokat azért pénzelik a multik, hogy kimossák az agyunkat?…..
Mészáros Nándor
2014.04.15 15:00:19
@Koós István: "Ez azért mégiscsak hülyeség, ezt beláthatod. A tudomány esetében a predikció és annak igazolása interszubjektíven belátható."
Igen, a vallás esetében is a predikció interszubjektíve belátható, vagyis nem értem a különbséget.
(Ha azt akarod mondani, hogy a tudományos kijelentésekben alapvetően mindenki hisz, míg a taoizmusban nem, szerintem eléggé eltévedtél. A taoizmusban becslések szerint kb. 3 millió ember hisz, kíváncsi, vagyok, hány ember lehet ugyanakkor meggyőződéses híve a húrelméletnek, talán nagyjából épp ugyanennyi?)
Bonyolult kérdések ezek, nagyon könnyű általánosítani, de könnyen alakít ki elhamarkodott álláspontot asz ember.
Igen, a vallás esetében is a predikció interszubjektíve belátható, vagyis nem értem a különbséget.
(Ha azt akarod mondani, hogy a tudományos kijelentésekben alapvetően mindenki hisz, míg a taoizmusban nem, szerintem eléggé eltévedtél. A taoizmusban becslések szerint kb. 3 millió ember hisz, kíváncsi, vagyok, hány ember lehet ugyanakkor meggyőződéses híve a húrelméletnek, talán nagyjából épp ugyanennyi?)
Bonyolult kérdések ezek, nagyon könnyű általánosítani, de könnyen alakít ki elhamarkodott álláspontot asz ember.
Mészáros Nándor
2014.04.15 15:11:26
@Koós István: "én viszont nem értem, mi az, ami nincs rendjén"
Onnan indultunk hogy szerinted téves az ezoterikusoknak az az állítása, hogy a tudomány végső soron csak tekintélyekre épül, és hülyéknek nevezted őket. Én arra kívántam rámutatni, hogy a valóság nem ennyire egyszerű. Túlzás azt mondani, hogy a tudomány pusztán egy tekintélyelvű dogmahalmaz, hiszen számos állítása a gyakorlatban épp eléggé kipróbált. Azonban az ezoterikusok jól látják, hogy tényleg rengeteg tekintélyelvi elem van a tudományban (mint pl. Az Occam-elv), amelynek esetében az, hogy elfogadjuk-e vagy sem, valóban interszubjektív döntés eredménye. A tudomány nagyon összetett, sokrétű jelenség, az azonban tény, hogy napjainkban bizalmi válságban van. Nem mindenhol, nem minden része egyformán, de azt kár lenne tagadni, hogy rengeteg megoldandó probléma van vele, amikre a szcientizmus (főleg a vulgárisabb formái) csak nevetségesen felületes konzervválaszokat tud adni, amelyek nemcsak a filozófiai, de már az empirikus (tudománytörténeti) kritikát sem igen képesek állni. Én az ezoterikusokkal szemben a megoldást nem a tudomány elvetésében, hanem a problémák megoldásában látom (filozófiai és tudományelméleti munka), de ez nem változtat azon, hogy a válság létezik.
Onnan indultunk hogy szerinted téves az ezoterikusoknak az az állítása, hogy a tudomány végső soron csak tekintélyekre épül, és hülyéknek nevezted őket. Én arra kívántam rámutatni, hogy a valóság nem ennyire egyszerű. Túlzás azt mondani, hogy a tudomány pusztán egy tekintélyelvű dogmahalmaz, hiszen számos állítása a gyakorlatban épp eléggé kipróbált. Azonban az ezoterikusok jól látják, hogy tényleg rengeteg tekintélyelvi elem van a tudományban (mint pl. Az Occam-elv), amelynek esetében az, hogy elfogadjuk-e vagy sem, valóban interszubjektív döntés eredménye. A tudomány nagyon összetett, sokrétű jelenség, az azonban tény, hogy napjainkban bizalmi válságban van. Nem mindenhol, nem minden része egyformán, de azt kár lenne tagadni, hogy rengeteg megoldandó probléma van vele, amikre a szcientizmus (főleg a vulgárisabb formái) csak nevetségesen felületes konzervválaszokat tud adni, amelyek nemcsak a filozófiai, de már az empirikus (tudománytörténeti) kritikát sem igen képesek állni. Én az ezoterikusokkal szemben a megoldást nem a tudomány elvetésében, hanem a problémák megoldásában látom (filozófiai és tudományelméleti munka), de ez nem változtat azon, hogy a válság létezik.
...és még annyit, hogy
A választási eredmények a magyar lakosság értékrendje tükrében
2014.04.11 15:10:10
Amikor a választás éjszakáján olyan 20%-os feldolgozottság körül megláttam a HVG.hu első ilyen térképét, akkor ugyanúgy összeszorult a gyomrom, mint 2012-ben az első Békemenet alkalmával, amikor az elhaladt a maga tömegével az orrom előtt az Oktogonnál.
Ilyen mértékű…..
Mészáros Nándor
2014.04.12 21:00:31
@monddazigazatmar: @Cooper: Kedves Cooper, nem tudok gratulálni ehhez a hozzászólásodhoz, ha érted a célzást. :D
Mészáros Nándor
2014.04.13 01:20:49
@kerenszkij: Nem, amint mondtam fentebb, mostanában már nem követem alaposan a híreket, jobb dolgom is van, és éppen eleget tudok már ahhoz, hogy többet már ne akarjak tudni. Régebben azonban sokat foglalkoztam efféle közéleties dolgokkal. És általában is a lényeget szoktam megjegyezni, ami ugyebár nem a nullákban és nem is magában Simonban leledzik, hanem, amint szintén fentebb mondtam, a metakommunikatív szinten (is) közvetített normákban, a gyakoriságokban, a részletek helyett az egészben.
Mészáros Nándor
2014.04.13 21:26:50
@kerenszkij: Nem hülyeségeket beszélek (előfordul, de igen ritka), már csak azért sem, mert nem akarom a baloldal elől elvenni a kenyerét. Egyrészt egyetlen tévedésből próbálsz általánosítani, másrészt ha tényleg elolvastad volna, amiket irkálok ide, akkor megütötte volna a szemed az a megjegyzésem, miszerint a munkahelyemen általában nem politizálok, mivel felesleges. Aki jobbos, azt nem szükséges, aki balos, azt meg nem lehetséges győzködni. A diákjaimmal nagyon elnéző és türelmes szoktam lenni. A gondolás- és feltételezésjel helyett használhatod a kérdőjelet nyugodtan máskor.
Tehát tanárként nem hülyeségeket beszélek, és nem is nagyon próbálok embereket befolyásolni. Egyszerűen csak rábukkantam itt Életunt Cápa egy problémájára (miért szavazhattak az emberek a Fideszre?), mert nem értett valamit, és szerintem elég tisztességesen és kimerítően megválaszoltam.
Tehát tanárként nem hülyeségeket beszélek, és nem is nagyon próbálok embereket befolyásolni. Egyszerűen csak rábukkantam itt Életunt Cápa egy problémájára (miért szavazhattak az emberek a Fideszre?), mert nem értett valamit, és szerintem elég tisztességesen és kimerítően megválaszoltam.
„Kb. anyagelvűség” mondja a Wikipédia és ez így talán rendben is volna, de mit jelent pontosan az, hogy anyagelvűség? Ez egy rettenetesen nehéz kérdés, így nem csoda, hogy sokak fejében – materialistákéban és anti-materialistákéban egyaránt – sok téves gondolat él erről…..
Pár napja jött le a Philosophy Tube-on (egy tök jó csatorna, amit kövessetek You Tube-on) ez a kis videó a szabad akaratról, szóval gondoltam én is mondok róla egy-két szót. Szóval szabad akarat: a skót filozófus David Hume szerint ez a filozófia egyik legtrükkösebb kérdése és…..
A filozófia, lássuk be, nehéz dolog és egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy is kellene elkezdeni. Ebben a posztban egy kis útmutatást szeretnék nyújtani az érdeklődőknek, akik még nem vagy csak kevés tapasztalattal rendelkeznek a filozófiáról. Nézzük tehát, hogyan is kezdhet neki…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz