Adatok
Veronica officinalis
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap a családunkból valaki elmesélte, hogy szeretne elutazni Ausztráliába. Gyerekkori álom – nincs is ezzel semmi baj! Ráadásul talált egy srácot, aki alkalmas útitársnak mutatkozik. Az apró gond legfeljebb csak annyi, hogy az illető 28 éves hajadon leány, éspedig a…..
Veronica officinalis
2014.06.06 18:11:10
@pacsy: Nő vagyok, becsületszavamra! :) :) Ezek a becenevek... :)
Veronica officinalis
2014.06.06 18:50:43
@IILiliII: Azt hiszem, tulajdonképpen én is még szigorúbb vagyok, csak azt már be sem merem vallani nyíltan :) De a gyerekkori lelkiatyámnak azért szoktam levelet írni néha... Remélem, nem bűn :) :) Igaz: "ami bennük vonzó, az a bennük élő Jézus"! Ezért ha hűtlenek lennének Hozzá, már nem is lennének vonzóak... Nem érdemes megtörni ezt a varázst :)
Immár több mint egy éve foglalkozom hivatásgondozással. Micsodával?? Amikor az egyik kollégista diákunknak megpróbáltam elmagyarázni munkám lényegét, akkor egy ideig elég bambán hallgatott, majd hirtelen felcsillant a tekintete és a felfedezés örömével közölte: „akkor te vagy a jezsuiták HR-je.” Na,…..
Veronica officinalis
2014.03.21 11:17:31
@Kajla:
Éppen azt igyekeztem megfogalmazni, hogy szerintem nem tökéletesebb út az egyik, mint a másik (cölibátus vagy házasság), és mind a kettő ugyanannyira nehéz áldozatokkal jár. (Én a házasokat különösen is csodálom és tisztelem, mert nekem az tűnik nehezebbnek.)
Egy testnek sok tagja van, a sok tagnak különböző a hivatása, és mindenki a saját hivatásában szolgálja a többieket, azokkal az adományokkal, amiket ő kapott, mert a sok tag egy testet alkot. Szerintem nem kell méregetnünk, hogy melyik karizma tökéletesebb, hiszen egymásért vagyunk.
"Ha a test csupa szem volna, hol maradna a hallás? Ha meg csupa hallás, hol volna a szaglás? Isten határozta meg minden egyes tag feladatát a testben, tetszése szerint. Ha valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így azonban sok a tag, de a test csak egy. A szem nem mondhatja a kéznek: 'Nincs rád szükségem' vagy a fej a lábnak: 'Nincs rád szükségem.' Ellenkezőleg, a gyöngébbnek látszó tagok sokkal szükségesebbek."
(1Kor 12,17-22)
Olyan mélyen hiszem, hogy a szűzi életforma lényegileg hozzátartozik a papsághoz, és annyira nem észérvek alapján hiszem, hogy úgy érzem, nem tudok róla vitatkozni, de Barsi Balázs atya az "Énekemmé lettek igazságaid" című könyvben több teológiai művet is ajánl, amelyek ezt alaposan kifejtik.
Egy papnak szerintem azért nagyobb a felelőssége, mert nagyobb a "családja" (a hívek és a leendő hívek), és mert kifejezetten az a hivatása, hogy lelki pásztor legyen, és Krisztus követésében segítsen, Istennel való mélyebb kapcsolatra vezessen.
De én is úgy érzem, hogy nekünk is segítenünk kell a papot, és ugyanúgy irgalmas szeretettel kell őt néznünk, ahogyan neki a rábízottakat. Az utóbbi időben egyre inkább érzem, hogy imádkoznunk kell azokért a papokért, akik lelki vagy hivatásbeli válságban vannak, és azokért is, akik elhagyták a hivatásukat, hogy a Jóisten mutasson nekik egy utat, amelyen visszatalálhatnak hozzá, mert ez egy mélyen sebzett állapot, ami fölött nem ítélkeznünk kell, hanem együttéreznünk.
Éppen azt igyekeztem megfogalmazni, hogy szerintem nem tökéletesebb út az egyik, mint a másik (cölibátus vagy házasság), és mind a kettő ugyanannyira nehéz áldozatokkal jár. (Én a házasokat különösen is csodálom és tisztelem, mert nekem az tűnik nehezebbnek.)
Egy testnek sok tagja van, a sok tagnak különböző a hivatása, és mindenki a saját hivatásában szolgálja a többieket, azokkal az adományokkal, amiket ő kapott, mert a sok tag egy testet alkot. Szerintem nem kell méregetnünk, hogy melyik karizma tökéletesebb, hiszen egymásért vagyunk.
"Ha a test csupa szem volna, hol maradna a hallás? Ha meg csupa hallás, hol volna a szaglás? Isten határozta meg minden egyes tag feladatát a testben, tetszése szerint. Ha valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így azonban sok a tag, de a test csak egy. A szem nem mondhatja a kéznek: 'Nincs rád szükségem' vagy a fej a lábnak: 'Nincs rád szükségem.' Ellenkezőleg, a gyöngébbnek látszó tagok sokkal szükségesebbek."
(1Kor 12,17-22)
Olyan mélyen hiszem, hogy a szűzi életforma lényegileg hozzátartozik a papsághoz, és annyira nem észérvek alapján hiszem, hogy úgy érzem, nem tudok róla vitatkozni, de Barsi Balázs atya az "Énekemmé lettek igazságaid" című könyvben több teológiai művet is ajánl, amelyek ezt alaposan kifejtik.
Egy papnak szerintem azért nagyobb a felelőssége, mert nagyobb a "családja" (a hívek és a leendő hívek), és mert kifejezetten az a hivatása, hogy lelki pásztor legyen, és Krisztus követésében segítsen, Istennel való mélyebb kapcsolatra vezessen.
De én is úgy érzem, hogy nekünk is segítenünk kell a papot, és ugyanúgy irgalmas szeretettel kell őt néznünk, ahogyan neki a rábízottakat. Az utóbbi időben egyre inkább érzem, hogy imádkoznunk kell azokért a papokért, akik lelki vagy hivatásbeli válságban vannak, és azokért is, akik elhagyták a hivatásukat, hogy a Jóisten mutasson nekik egy utat, amelyen visszatalálhatnak hozzá, mert ez egy mélyen sebzett állapot, ami fölött nem ítélkeznünk kell, hanem együttéreznünk.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Viszont mégis óvnunk kell ezektől a dolgoktól másokat, mert akkor is sérülni fognak benne, ha nem tudják, hogy „bűn”… Beszélgettem már fiatal feleséggel, aki nem kapott keresztény nevelést, felnőttként lett hívő. Ő nem tudta, hogy a szexuális kapcsolattal meg kellene várnia azt, aki a férje lesz. Amikor ezt megtudta, mégis nagyon fájt neki, hogy nem így történt, pedig a férje, aki megvárta őt tisztán, egyáltalán nem neheztelt rá ezért, és mégis… Mert a tisztaságát neki, a férjének szerette volna odaadni…
Olyan tanúságtételt is hallottam, hogy egy édesanyának nagyon fiatalon abortusza volt. Nem tudta akkor, hogy ez „bűn”. Utána mégis rossz álmai voltak, és iszonyúan szenvedett, amikor gyereksírást hallott.
Egyikük sem tett „tudva és akarva” rosszat, mégis ugyanúgy szenvedtek tőle… Ezért kell egymást óvnunk ezektől a „bűnöktől”…
Tisztaság… Nem tudom, nagyszüleink idejében hogyan tanították a szexuálmorált… Ha ilyen félelmeket keltettek bennük, az tényleg nagyon szomorú… Pedig a tisztaság egyáltalán nem olyan szörnyűség :) Sok boldogság rejlik benne, persze akkor, ha félelmek elültetése helyett engedik, hogy felfedezzük ajándék voltát… És ennek a boldogságnak az egyik „mellékhatása” például még az is lehet, hogy rendszeresen 15 évvel fiatalabbnak néznek :)
De azt hiszem, a „fizikailag” is érintetlen tisztaság egyáltalán nem saját érdem, hanem mindenestül kegyelmi ajándék – és a szív tisztaságának egyáltalán nem feltétele…
…Még egy valami „szöget ütött a fejembe”: „papról is tudok, akit a szóbeszéd összehozott egy fiatal nővel, pedig teljesen tiszta kapcsolat volt közöttük”. Nem „elméleti szinten” érdekel, hanem a mindennapi élet szintjén: mi számít egy pap és egy nő között „tiszta kapcsolatnak”? Mert bármikor, bárkivel előfordulhat, hogy egy pap vonzalmat ébreszt benne és viszont, vagy pedig a környezetében lát hasonló jelenséget. (Az, hogy „velem nem történhet ilyen”, vakmerő bizakodás…) Ezt nemcsak a papnak, hanem a másik oldalról nekünk, nőknek is meg kell tanulnunk kezelni, mert nem születtünk úgy, hogy mindent tudunk… Mi az a határ, amit nem szabad átlépni, illetve mi az a pont, amikor figyelmeztetnem kell a testvéremet, hogy ez az út nem biztos, hogy jó irányba vezet? Én „paraszti ésszel” arra jutottam, hogy amit egy házassal nem lehet, azt egy pappal sem… (Túl szigorúan gondolkodom?) Vagyis hogy „együttjárás”, rendszeres program kettesben akkor sem fér bele, ha nincs testi kapcsolat. Ez elvonná a papot a hivatásától (idejét és érzelmeit lekötné), és a nőt ugyanígy érzelmileg hátráltatná abban, hogy bármilyen más irányban elköteleződjön (házasság vagy szerzetesség). Ha pedig a nő már házas, a családjától vonná el. És azokra is gondolni kell, akik az életünkre mint példára tekintenek… Ebből a szempontból egy kicsit a látszat is fontos. Nem?