Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jackally

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt egy hónapban két várva-várt stratégia játék is kijött, mindkettő komoly történelmi háttérrel. Előbb az Europa Universalis 4, majd a Total War Rome 2. Kezdjük az előbbivel. Az  EU4 közvetlen előzménye a harmadik rész, amelyhez - ha jól számolom - négy…..
Jackally 2014.03.14 11:33:34
Üdv! Csodálkozva olvastam ezt a rengeteg negatív kritikát, amit szerintem nem érdemel egy ilyen jó kis játék. Én csak úgy tudok véleményt mondani a négyről, hogy azt semmilyen korábbi Europa Universalis játékélmény nem előzte meg. Lehet hogy ezért is élvezhető számomra, de ez mindegy is.

A cikk olvasása közben két fajta érzés kavargott bennem. Egyszer az, hogy ez inkább egy összehasonlító elemzés a hárommal illetve az előző részekkel, mint kritika. Másodszor, hogy a tisztelt szerző, vagy igen régen játszott a játékkal, vagy egyáltalán nem, vagy egyszerűen nem értette mi-hogy is megy benne.
Példának okáért: egy kereskedelmi központba egy kereskedő mehet, ami kétféle akciót képes végrehajtani, igénytől és kereskedelmi stratégiánktól függően. A kereskedelmi bevételeink és erőnk a kereskedőn kívül még függ jó-néhány dologtól, de erre hadd ne térjek most ki.
A pontokról annyit, hogy ha jó királyod van akkor igenis elégnek kell lennie a fejlődésedre, építésre, foglalás utáni core, és culture változtatásra stb. A képzavar ott kezdődhet szerintem, hogy úgy látszik az elvárások azok, hogy a játékban az égegyadta világon mindent meg akarnak egyesek csinálni, lehetőleg egyszerre és azonnal. A játék a pontrendszer miatt, pont az azzal való gazdálkodásra van szerintem kihegyezve, ami nem feltétlenül rossz. Teszem azt nekem se esett jól mikor egy bizonyos országgal kaptam egy tehetségtelen uralkodót és nem tudtam egyszerre technologia-t és idea-t fejleszteni, valamint azonnal core-t csinálni az összes frissen foglalt tartományomba és még építeni stabilytit novelni stb., de pont ezért realisztikus. Nem lehet minden országnak Nagy Lajos az uralkodója egész történelme alatt. Ezt azért ne várjuk már el!
Na az építkezés... Erős túlzás, ha nem egyenesen hülyeségnek tartom azt, hogy nem érdemes. Bár mint látszik ez is azon véleményből indul ki, hogy nincs elég pont. Nade! Építkezni érdemes, már ha nem egyenesen szükséges, egy valamire való birodalom létrehozásában. Mint azt már tudjuk egy provincia jövedelmei, az adóból, a termelésből és a megtermelt javak kereskedelméből áll. Az épületek segítségével pl. az adott provincia adóbevételi sokszorosára növelhető, valamint épületeink révén termelőkapacitásunk, illetve kereskedelmi potenciálunk is igen jelentős mértékben fejleszthető. Itt is mint oly sok területen a játékban el kell dönteni mit érdemes kezdeni az erőforrásainkkal (azokkal a fránya pontokkal). Tehát ahol alapból magas az adóalap, ott olyan épületeket építünk amelyek annak mértékét növelik, amely provincia értékes árut termel, ott a gyártást illetve a kereskedelmet növelőeket építünk. Voálá! Bevételeink a sokszorosára nőttek!
A túlterjeszkedés rendszerét sem értem miért tartja a T. Szerző problémának. Ugyanis bármennyire is szép lenne, attól még rendkívül unalmas, ha túlterjeszkedés nem lévén, egyszerűen blitzkrieggel végigszaladnánk a világon, elfoglalva annak egészét. Tekintve, hogy ez valamelyest egy történelmi stratégiai játék, a történelem tanúságait követve, nem meglepő, ha egy új terület integrálása némi nehézségekbe ütközik. Teszem azt nem lehet a mi 20 provinciánk mellé azonnal és minden probléma nélkül újabb 20-at odacsatolni! Azért ezt se várjuk már el! Ja és hogy összeállnak a szomszédok koalícióba ellenünk? Adok egy tippet: mielőtt orrba-szájba elkezdenénk terjeszkedni, nem árt néhány erős szövetségest megnyerni magunknak! Gyengét se árt, mert az vazallussá tehetjük később pedig diplomáciai úton kebelezhetjük be! (ha akarjuk) Az se baj ha szomszéd, vagy a szomszéd szomszédja. Probléma megoldva. Bár néhány nemzetnél megvan a nagyfokú diplomáciai terjeszkedés lehetősége is, de erre megint nem térnék ki.
Nemzeti célokat nem mi határozunk meg, az minden országnak különböző és a kezdetektől fix. Ez minden esetben valami pluszt ad. Idea groupból lehet választani az adminisztratív technológiánk bizonyos szintjei után, attól függően, milyen irányba szeretnénk elvinni országunkat.

Nos ennyit akartam megosztani a játékról. Kommentem egésze a kritika kritikájaként, illetve a kritikában szereplő hibás állítások kijavításaként született, NEM annak szerzője ellen irányul!
Remélem a negatív kritikák senki kedvét nem vették el, hogy egy élvezhető és szerethető játékot próbáljon ki! :)

ui: az új kiegészítővel tényleg teljesen random lett az új-világ, tehát mind földrajzi, mind gazdasági értelemben!