Adatok
Mr. Megnézzük
0 bejegyzést írt és 131 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Különböző Mercedes blogokban már hónapok óta rebesgetik, mostanra már a mainstream lapok is meg merik írni: a Mercedes elengedi a kombikat.Lassan semmi nem marad, ami szent, de hát a világ változik. Egy jó T-modell ugyanakkor a sváboknál mindig egyet jelentett a maximális használati értékkel,…..
Mr. Megnézzük
2022.01.12 21:56:40
Valahol jogos. A Mercedes minek gyártana olyasmit, amit egyre kevesebben keresnek? Én magam a kombik híve vagyok, és ennek megfelelően zavar, hogy a SUV-ok térnyerése okán sorra tűnnek el a kombik a piacról, és hogy lassan az az üdítő kivétel ha egy cég bejelenti, hogy igen 4 év múlva is tervez kombikat forgalmazni (a Volvo pont a minap jelentette be ezt). Ugyanitt a Mercedesnek az elmúlt időszakban nagyon nem ment a kombik rajzolása, nem csak az európai autók prémium szegmensében (Audi, BMW, Volvo láttunk sokkal-sokkal szebb modelleket), de már a középkategóriában (Volkswagen, Opel, Skoda, Seat) is szebbeket találni. Kicsit úgy tűnt mintha kényszerből rajzoltak volna kombit is, mert kell és ez elég a parasztoknak, de inkább a többi autóra helyezték a hangsúlyt...

Schilling Imrétől számtalan játékot kaptam felajánlásának köszönhetően, amelyek között a már bemutatott játékokon kívül számtalan érdekes, de kissé hiányos játék is megtalálható volt.Ezek közül mutatok be most nektek egyet, aminek a pontos nevét nem igazán tudom, de a táblája egyszerűen magával…..

2020. december 31. fontos dátum lesz az építkezők számára, ugyanis az ezután használtba vett épületeknek eleget kell tennie a hazai épületenergetikai szabályozás legújabb követelményének, a 7/2006 TNM rendelet 6. mellékletének, azaz legalább ”közel nulla energiaigényű”-nek kell lenniük. Ez alapján…..
Élenjáró haditechnika
A Projekt 949 osztályú, szovjet SSGN és változatai, 2. rész
2020.08.27 07:11:00

Az első része - mely ITT olvasható - alapján elég népszerűnek bizonyuló, a Projekt 949 osztályú SSGN-eket bemutató sorozat a tengeralattjárók belső kialakításával és rendszereivel folytatódik. Utóbbiak közé tartozik a meghajtás és a különféle szonárok is. Sor kerül az eredeti 949-esek és a kissé…..
Mr. Megnézzük
2020.08.28 11:32:07
@Maga Lenin: és akkor ez gyakorlatilag egy zárt, de nem nyomásálló üres híd, afféle "lookout point" aminek csak annyi a haszna a mögötte lévő nyitotthoz képest, hogy ha kinn -30 fok van, hó meg jég meg szél akkor mégiscsak zárt, esetleg részben (valahogy) fűthető így Szása és Ványa nem fagy oda a korláthoz? Eszerint nincs benne olyan bonyolult gépészet, amit a merülések során károsíthat a nyomás, és nem korrodálódhat a sós víztől, stb? Van egy jól eldobozolt telefonjuk, amin elszólnak a parancsnokiba, hogy "az idő tiszta, jéghegy nincs, 2 fok 30 szögpercnél egy szénszállító halad Murmanszk fele."?
Mr. Megnézzük
2020.08.28 23:06:51
@Sword: Hát nem vitték túlzásba. Nyilván az amcsik nem forogtak olyan sokat a sarkköri vizeken mint orosz felebarátaink így nekik talán ezért sem fordult meg a fejükben egy ilyesfajta állás kialakítása.

A BKV-t különösebben nem zavarja, hogy az első tíz Modulo M168d-ből, már hármat le kellett állítani súlyos váztöréses hiba miatt, ugyanis újabb 11 ilyen járművet szerez be a társaság hamarosan...

Az ország első ilyen játéka volt a névadó, bár a második talán híresebb lett. Emlékszik még valaki a „gilisztázásra”?..

Nem kell neki kettőhúsz, nem kell vezetékes hálózat, csak felcsavarozod és működik!
XIAOMI IMILAB EC2 KAMERA – BEVEZETŐ
Amióta biztonsági kamerákkal foglalkozom, sokan feltették a kérdést, hogy tudnák megoldani a kamera felszerelését olyan helyre, ahova nem lehet kábelt…..

Eljött végre a régóta várt pillanat, így ma bemutatom a méltán legendás Szellemkastély nevű MB társasjáték 1990-es magyar verzióját. Ez most egy kicsit eltér a korábban megszokott videóktól, egy picit több részből kellett összeraknom, de remélem, legalább annyira fog nektek is tetszeni, mint…..

A 60-as években csak egy városnyi autó töltötte volna meg, mire elindult pedig már el is avult a formátum.
..

Asztalosként dolgozva sokszor belefutunk abba a kérdésbe, hogy egy-egy bútor, vagy akárcsak polc, vagy épp párkány miből is készüljön. A tipikus megrendelő sokszor úgy gondolja, hogy a „természetes” anyagokból, tömör fából készült polc biztos jobb, mint a „műanyag” vagyis a bútorlapból (hivatalosan…..

Nyaralás az olcsó SZOT üdülők, a csíkos campingszékek és drága borjúcsülkök időszakában, utasellátóval és MK-27 magnóval.
..
Mr. Megnézzük
2020.07.08 13:29:22
@Thomas Dantes: @Noname Watanabe: a jómunkásember erről nem tudott semmit sem. Mert bár a sikerpropaganda még akkor is ment ezerrel amikor már kvázi mindenkit tudta, hogy a halódó nyugat sokkal jobban teljesít a szocializmusnál, de az állam által felvett hiteleket az ország vezetése nem kötötte a proletárok orrára. E tekintetben a nyugati hitelek, amikre konkrétan rászorultunk olyanok voltak, mint az országban rejtegetett atomfegyverek: aki keveseknek "dolga volt tudni" azok tudták, egyébként meg minden ilyesmi "csak mítosz" meg "imperialista dezinformáció". Persze a hozzáállás érthető, mert míg az ország gazdasága a tervgazdasági modellnek köszönhetően folyamatosan maradt le a világgazdasági átlagtól, addig az egyszeri munkás tényleg ugyanazon vagy lassan növekvő színvonalon élt, miközben az állam fékezte az árnövekedést, az infláció pedig blokkon belül lényegében értelmezhetetlen volt (még ha teljesen valós is).
Közben az állam "saját pénzen" finanszírozta a veszteséges működést azért, hogy a proletárok hosszú-hosszú éveken keresztül vehessék 40 fillérért a kiflit meg a zsemlét, a lakosságnál pedig a hiánygazdaság piaci jellemzői okán ha apránként is de gyűlt a pénz. Mert egy ponton túl nem volt mire elkölteni még úgy sem hogy bizonyos "luxus" cikkek árát igyekeztek tartósan magasan tartani az akkori viszonyokhoz, de főleg az áruértékhez képest. Nem különben a Balaton környékének felparcellázása (is), meg a "vegyél telket, építs nyaralót" program is egy ilyen pénzlekötő akció volt (kínálat haján gyakorlatban a fogyasztásra szánható keret lekötése középtávon - csak úgy mint korábban a béke- és tervkölcsönök kötelező jegyzése), a cél pedig az, hogy az istenadta nép nehogy rájöjjön, hogy költeni akar de nincs mire és ebből kifolyólag nyugatra akarjon járkálni (kivinni a pénzt és megismerni annak a rendszernek a helyzetét).
Persze ennek is megvolt a maga szépsége, az én nagyszüleim is vettek 1-1 nyaralót akkor (mindkét szülő oldalán) aminek áldásait részben ma is élvezzük, de ez egy rendkívül általános dolog volt akkoriban, csak abban volt differencia, hogy ki mikor és hol került éppen helyzetbe e tekintetben (a parcellázás szakaszosan haladt a Balaton körül is). Ma egyébként pont ennek a korszaknak a hozadékaként van beépítve annyi minden a Balaton körül amennyi, és a gondatlanul kialakított településszerkezet miatt kerülnek ma már a Balaton környéki ingatlanok ilyen sokba (nincs hova terjeszkedni lassan).
Közben az állam "saját pénzen" finanszírozta a veszteséges működést azért, hogy a proletárok hosszú-hosszú éveken keresztül vehessék 40 fillérért a kiflit meg a zsemlét, a lakosságnál pedig a hiánygazdaság piaci jellemzői okán ha apránként is de gyűlt a pénz. Mert egy ponton túl nem volt mire elkölteni még úgy sem hogy bizonyos "luxus" cikkek árát igyekeztek tartósan magasan tartani az akkori viszonyokhoz, de főleg az áruértékhez képest. Nem különben a Balaton környékének felparcellázása (is), meg a "vegyél telket, építs nyaralót" program is egy ilyen pénzlekötő akció volt (kínálat haján gyakorlatban a fogyasztásra szánható keret lekötése középtávon - csak úgy mint korábban a béke- és tervkölcsönök kötelező jegyzése), a cél pedig az, hogy az istenadta nép nehogy rájöjjön, hogy költeni akar de nincs mire és ebből kifolyólag nyugatra akarjon járkálni (kivinni a pénzt és megismerni annak a rendszernek a helyzetét).
Persze ennek is megvolt a maga szépsége, az én nagyszüleim is vettek 1-1 nyaralót akkor (mindkét szülő oldalán) aminek áldásait részben ma is élvezzük, de ez egy rendkívül általános dolog volt akkoriban, csak abban volt differencia, hogy ki mikor és hol került éppen helyzetbe e tekintetben (a parcellázás szakaszosan haladt a Balaton körül is). Ma egyébként pont ennek a korszaknak a hozadékaként van beépítve annyi minden a Balaton körül amennyi, és a gondatlanul kialakított településszerkezet miatt kerülnek ma már a Balaton környéki ingatlanok ilyen sokba (nincs hova terjeszkedni lassan).

"Azok a világ élvonalába tartozó tudósok, akikért mindenhol két kézzel kapkodnak, nem bírják ezt a bizonytalanságot, és elmennek, a gyengék pedig itt maradnak. Azok, akik nemcsak híján vannak a külföldi állásajánlatoknak, de a teljesítményük tényleges nemzetközi mércével mérve elégtelen,…..

Az első világútlevél hatására a magyarok rohammal vették be Bécset hazafelé pedig mindenki fagyasztószekrénnyel jött...
Mr. Megnézzük
2020.06.15 14:21:11
@midnight coder: Viszont a többség vigyázott ezekre, mint a szeme fényére, főleg a drágább cuccokra. Megszokták, hogy ami tartós fogyasztási cikk, főleg valami elektrotechnika, vagy autó annak az ára - itthon, a szocialista piacon - évek távlatában is tartja magát, sok esetben pár év után használtan többet is ér mint amikor vették. De ha erre nem is gondoltak, arra hogy "ki tudja mikor lehet pótolni ha elromlik" igen. Csoda egy dolgok kerekedtek ebből...
Egyik rokon például Németországból Ausztrián át vett valahogy egy 1983-as Ford Escortot. Eléggé fapados modell volt (talán sima "L", ami ugye akkor a 2. legalacsonyabb felszereltség volt, viszont ötsebességes, mikroplüss ülésekkel és elektromos első ablakokkal. Az öreg kiebrudalta az asszonyt a melléképület kiskonyhájából és azt alakíttatta át garázzsá (tágas volt, le volt burkolva, stb.) hisz mégsem tarthatta ezt a "csodaautót" az udvaron, ahol süt a nap meg esik az eső. A kocsit hosszú-hosszú éveken át ápolta, olyan tisztán volt tartva, hogy vezetéshez külön cipőt tartott a garázsban (bár ennek semmi értelme nem volt), esőben-hóban sok esetben ki sem mozdult, vagy inkább ment busszal. Szó mi szó, 2003-2004 körül már nem tudta megújítani a jogosítványát, de a kocsit azért megtartotta és ápolta tovább a maga módján, de azért a 20+ év meglátszott a kocsin, meg persze a vördös-szivacsos mosási metódus úgyhogy olyan jó formában már nem volt, viszont így is csak 2008-2009 körül akaródzott eladni. Akkor viszont már sok dolog közbeszólt és hiába mondogatta, hogy egy "nyugati autó", meg "ötsebességes" és főleg hogy "plüss ülése van" az irreális árigényét nem tudta érvényesíteni (kb. egy akkor vadiúj Suzuki Swift árát szerette volna kapni érte, amiről nem lehetett lebeszélni). Aztán ahogy ő, úgy a kocsi is rohamosan öregedni kezdett, pár évvel később kényszerből valami 300-400.000 Forintért adtuk el (kiderült ugyanis hogy motorikusan nem igazán volt karbantartva aktív korában sem, a helyi szerelő lényegében azt töltött bele olajként ami épp közel állt a polcon, stb. úgyhogy a motor kuka volt). Ahogy tudom ma átalakítva rallyautóként fut a kasztni, valahol Szlovákiában.
Egyik rokon például Németországból Ausztrián át vett valahogy egy 1983-as Ford Escortot. Eléggé fapados modell volt (talán sima "L", ami ugye akkor a 2. legalacsonyabb felszereltség volt, viszont ötsebességes, mikroplüss ülésekkel és elektromos első ablakokkal. Az öreg kiebrudalta az asszonyt a melléképület kiskonyhájából és azt alakíttatta át garázzsá (tágas volt, le volt burkolva, stb.) hisz mégsem tarthatta ezt a "csodaautót" az udvaron, ahol süt a nap meg esik az eső. A kocsit hosszú-hosszú éveken át ápolta, olyan tisztán volt tartva, hogy vezetéshez külön cipőt tartott a garázsban (bár ennek semmi értelme nem volt), esőben-hóban sok esetben ki sem mozdult, vagy inkább ment busszal. Szó mi szó, 2003-2004 körül már nem tudta megújítani a jogosítványát, de a kocsit azért megtartotta és ápolta tovább a maga módján, de azért a 20+ év meglátszott a kocsin, meg persze a vördös-szivacsos mosási metódus úgyhogy olyan jó formában már nem volt, viszont így is csak 2008-2009 körül akaródzott eladni. Akkor viszont már sok dolog közbeszólt és hiába mondogatta, hogy egy "nyugati autó", meg "ötsebességes" és főleg hogy "plüss ülése van" az irreális árigényét nem tudta érvényesíteni (kb. egy akkor vadiúj Suzuki Swift árát szerette volna kapni érte, amiről nem lehetett lebeszélni). Aztán ahogy ő, úgy a kocsi is rohamosan öregedni kezdett, pár évvel később kényszerből valami 300-400.000 Forintért adtuk el (kiderült ugyanis hogy motorikusan nem igazán volt karbantartva aktív korában sem, a helyi szerelő lényegében azt töltött bele olajként ami épp közel állt a polcon, stb. úgyhogy a motor kuka volt). Ahogy tudom ma átalakítva rallyautóként fut a kasztni, valahol Szlovákiában.

Az elmúlt évben már bemutattam nektek egy hozzám került Lunnik holdjárót, ami bár nem volt túl fényes állapotban mégis igyekeztem valamennyire helyre pofozni.Most úgy hozta az élet, hogy egy tényleg jó állapotban megmaradt játékkal gazdagodott a gyűjtemény, így most arra az elhatározásra jutottam,…..
Mr. Megnézzük
2020.06.08 16:14:36

Gergely tudatos fogyasztó és nem hagyja magát, ám a szálláshely és a Bónusz Brigád egymásra mutogatnak. Hogy lesz ebből romantikus hétvége?
Történt hogy feleségemmel a házassági évfordulónkra készültünk, amikor is nagyon megörültem egy remek BónuszBrigádos ajánlatnak. Kapcsolatunk hajnalán első…..
Tékozló Homár
Olyan jogszabályra hivatkozik az eMAG, ami nem is létezik? Update!
2020.04.15 10:00:00

Olvasónk úgy érzi, jogos elvárás egy villanyborotvától, hogy ha borotválkoznak vele, attól ne menjen tönkre. De sajnos az eMAG szerint éppen ez történt: a javítást és cserét azzal az indokkal utasították el, hogy a nem megfelelő használat következtében ment tönkre a egy hónapja használt Philips…..
Mr. Megnézzük
2020.04.21 20:56:38
@qwertzu: Az Alza ár/érték arányban rossz, mert állandóan eljátsszák, hogy a piacon bárhol X forintért elérhető termékre bekamuznak egy X+50% körüli árat (a nagy akcióknál mint a Black Friday még magasabbat), aztán adnak rá 25 százalék kedvezményt (Black Friday esetén értelemszerűen többet), így a csábító akció keretein belül is garantáltan az X Forintos árnál drágábban jutsz a cucchoz. Kiszállítással és panaszkezeléssel állítólag nincs náluk baj, meg van üzletük a fizikai világban is, de majd elk*rvulnak (kezdetben az eMAG is tisztességesebb volt egy fokkal)...

Olvasónk egy olyan parfümös csalásba futott bele, ami azt mondja, hogy ők azért nem csaltak, mert előre szóltak, hogy csalni fognak. Szimpatikus üzleti modell.
A Premium Perfume Shop márkás parfümöket kínál kedvező áron, mármint ezt állítja magáról, ami eleve hogyan lehetséges, ugye. Már a kezdő…..

Lenin kötélen, egy régi 0 km szobor, szalmakalapos lovak, Hadik lovasszobrának titka és az óbudai kísérlet Bojár Sándor régi felvételein. (A kép azonosító számára kattintva a fotó nagy méretben is letölthető.)
178866: Az 1967 körül készült felvételen a Clark Ádám téren még nem a ma jól ismert 0…..

Az állatok emberek általi megítélése sokszor ezen elv alapján történik. Én a hetvenes években születtem és a nyolcvanas években végezetem az általános iskolai tanulmányaimat. Abban az időben a biológia illetve előtte a környezet órákon az élőlények minősítése a szerint történt , hogy a…..

A Hot Wheels kisautók mindig híresek voltak az elrugaszkodott, extrém stílusukról illetve a meglehetősen vad színvilágukról. Ez régebben is így volt, a Matchbox-ok visszafogott, realisztikus megjelenéséhez képest a Hot Wheels mindig egy extrém megjelenéssel operáló, feltűnő ellenpólus volt.…..

Fiatalon, alig 21 évesen hunyt el koronavírus-fertőzésben Chloe Middleton, akinek semmilyen rejtett betegsége nem volt a család szerint. A High Wycombe-ból származó lány az egyik legfiatalabb áldozat eddig a szigetországban, ahol a Covid-19 vírus az elmúlt hetekben egyre több embert fertőz meg. Még…..

András előrelátó, márkahű és van hite, így a Huawei telefonjához gyári Huawei búvártokot vásárolt, mielőtt búvárkodni indult. Első körben működött is minden, mint a karikacsapás, a telefon nem lett vizes, a halak le lettek fényképezve, mindenki boldog volt. Ám a következő nyaraláson beütött az,…..

Bár a "méret nem minden", ha nem olvastál utána a következő nevezetességeknek, nagy valószínűséggel csalódni fogsz bennük - nem tagadom, én is jártam már így. Veletek mi a helyzet?
Kicsivel több, mint két évvel az első rész megszületése után annyi komment, ajánlás és emailes javaslat gyűlt össze a…..
Mr. Megnézzük
2020.01.30 17:12:29
@László Nagy76: Reggel állítólag jobb, meg persze télen is. 10:00 magasságától viszont naplementéig kb. szerencse dolga (nekem olyan ismerősöm nemigen akad aki "jó időben" vagy "jó szerencsével" járt volna a hídon (engem is beleértve). Sokszor csak ezen múlik...

Gábor könnyen röhög sírva, illetve sír röhögve január közepén az elromlott kazánja mellett, de ha nem lenne infra panel, boiler, kandalló és fűtő klíma a házban, az ő mosolya sem lenne őszinte. Mit tehetünk, ha pont időben, a tél elejére beszerelt, jó sok pénz és időt felemésztő vadiúj kazán az év…..

A mai katalógus rovat alanya olyan szempontból mindenképpen érdekes, hogy ez nem egy hagyományos Lego katalógus. Az eddig bemutatott darabok vagy a gyerekeknek vagy szülőknek szóltak, de mindenképpen a végfelhasználóknak. Ez a darab viszont kifejezetten a kereskedőknek szól és így teljesen más…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz