Adatok
Mr. Megnézzük
0 bejegyzést írt és 137 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Az amerikai függetlenségi háborúként ismert események a valóságban egyáltalán nem korlátozódtak Észak-Amerikára, a harcok kisebb-nagyobb mértékben szinte valamennyi kontinensre kiterjedtek, olyannyira, hogy többen ezt tartják a történelem első világháborújának. (Mások pedig a hétéves háborút.) Az…..
Mr. Megnézzük
2025.02.18 17:32:10
@savanyújóska: biztos megijeszti őket ez a kurvasok betű... :D (nem mintha amúgy alapvetően kulturált emberek ne tudnának vérig tartó vitákat folytatni az igazuk kapcsán, max. kevesebb a személyeskedő meg trágár beszólás)

Az első napokban a Gipsy Moth IV. kiváló tempóban haladt az erős, időnként viharos szélben. Chichester, mint indulás után majdnem mindig, a tengeribetegséggel küszködött, két napig nem is evett semmit, de néhány nap után most is felépült. Több gondja volt a sérült lábával, mely miatt még mindig alig…..
Mr. Megnézzük
2025.01.29 12:16:03
@hereverő heverő: nem különben az eredeti névadó Cutty Sark híres klipper, a brit kereskedelmi hajózás egyik legfontosabb jelképe, amely az 1800-as évek végén szállított teát és gyapotot Kína és Anglia között, majd később gyapjút Ausztráliából szintén Angliába. Kifejezetten gyorsra építették, három árboccal, nagy vitorlákkal, sebessége a korabeli feljegyzések alapján a 17 csomót is meghaladta, a Sydney-London távolságot (a Jóreménység fokát érintve), 67 nap alatt tette meg, ami akkortájt rekord volt. A nevét amúgy tényleg egy ruhadarabról kapta, egy Robert Burns által is versbe foglalt skót legenda boszorkánya után, aki ilyen rövid női inget (cutty sarkot) viselt, és a hajó orrdíszeként szolgált...

A támadás harmadik napján ragyogó reggelre ébredtek Dakarban. A köd teljesen felszállt, s a kristálytiszta időben a parti erődök megfigyelői már 40 kilométeres távolságról észrevették az angol hajók árbocait.
A nap mindkét oldalon a felderítő repülőgépek kiküldésével kezdődött. A menetrend szerint…..
Mr. Megnézzük
2024.06.24 16:35:52
@gigabursch: az ízlés, pontosabban a szépség mibenléte erősen szubjektív dolog, de Miskahuszár az elmúlt 50-60 év szoborépítési gyakorlatát tekintve ugyanúgy a "korszakos giccs" kategóriába sorolható, mint számos a szocializmus alatt szoborként megénekelt-megidealizált jelenet. Ez gyakorlatban egy 13 méteresre nagyított játékkatona, amit deklaráltan azzal a céllal építették a történelmileg egyébiránt történelmileg releváns helyszínen, hogy az legyen "a világ legnagyobb huszár szobra". Nem mintha ez amúgy valami kiélezett nemzetközi verseny lenne, tekintve hogy a magyar huszár (mint speciális könnyűlovas egység) annak ellenére is unikális, hogy Közép-Európa több országa is "átvette" (az osztrák-német nyelvterület husarjai, a lengyel huzarok, és az olasz ussarok is többé-kevésbé az amúgy nálunk is idegen - török-balkáni - hatásra kialakult huszárok alapján lettek adott formában és fegyverzettel bevezetve számos régióban ténykedő állam seregeibe).
De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a szobor jól láthatóan nélkülözi a klasszikus értelemben vett huszárság legfőbb kellékét: a lovat. Ezen egyébként az sem segít, hogy a vármegyék, ispánok, meg hasonlók árnyékában a kormány csendben visszavezette a honvédségbe a huszárokat is, a XXI. századi katonai normák új szeleit megérezve és szavát meghallva, mint "gyalogos huszárokat". Azt, hogy ennek a történelmieskedő pótcselekvésen kívül mi értelme volt ne kérdezd, mert ehhez képest a kormánymegbízottakból ispánt meg főispánt, a megyékből meg vármegyét csinálni is "értelmesebb" dolog volt, nem mintha ezek kapcsán több/jobb okot tudtak volna mondani annál, hogy ezeket 1949 után a komenistákok vették el dicső népünktől (míg a huszárokat szimplán a haditechnika változásai tették elavulttá/idejétmúlttá, ahonnan maximum akkor lett volna menekvés ha az egy időben roppant népszerű elképzelésnek számító motoros, vagy gépkocsis egységekbe mentették volna át a huszárság szellemiségét).
Ettől eltekintve viszont Miskahuszár gyakorlatilag ugyanolyan "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk" népnemzeti megalomán szerelemprojekt, mint az hogy ebben az országban álljon közép-Európa legmagasabb országzászlója, vagy hogy nálunk doszt is nevezzék ispánnak az ispánt meg vármegyének a vármegyét, mert ezzel majd jól megmutatjuk ezeréves kultúránkat, és annak erejét. Az meg, hogy a szobor művészeti értéke egy karácsonyi vásáros diótörő-figuráéval vetekszik, le van sz*rva...
Amúgy félre ne értsd, nincs bajom a saját kulturális értékeink prezentálásával, és nem tartozok azok közé sem, akiknek a minden tekintetben élethű (minimálisan sem absztrakt) szobrok a fétisei, de ez a szobor inkább a nevetséges gagyi kategóriája, mintsem a kulturális értelemben véve reprezentatív szobroké, és e tekintetben sajnos alulmúlja a legtöbb 1949 és 1990 között alkotott művet, pedig bajok ott is voltak/vannak szép számmal...
De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a szobor jól láthatóan nélkülözi a klasszikus értelemben vett huszárság legfőbb kellékét: a lovat. Ezen egyébként az sem segít, hogy a vármegyék, ispánok, meg hasonlók árnyékában a kormány csendben visszavezette a honvédségbe a huszárokat is, a XXI. századi katonai normák új szeleit megérezve és szavát meghallva, mint "gyalogos huszárokat". Azt, hogy ennek a történelmieskedő pótcselekvésen kívül mi értelme volt ne kérdezd, mert ehhez képest a kormánymegbízottakból ispánt meg főispánt, a megyékből meg vármegyét csinálni is "értelmesebb" dolog volt, nem mintha ezek kapcsán több/jobb okot tudtak volna mondani annál, hogy ezeket 1949 után a komenistákok vették el dicső népünktől (míg a huszárokat szimplán a haditechnika változásai tették elavulttá/idejétmúlttá, ahonnan maximum akkor lett volna menekvés ha az egy időben roppant népszerű elképzelésnek számító motoros, vagy gépkocsis egységekbe mentették volna át a huszárság szellemiségét).
Ettől eltekintve viszont Miskahuszár gyakorlatilag ugyanolyan "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk" népnemzeti megalomán szerelemprojekt, mint az hogy ebben az országban álljon közép-Európa legmagasabb országzászlója, vagy hogy nálunk doszt is nevezzék ispánnak az ispánt meg vármegyének a vármegyét, mert ezzel majd jól megmutatjuk ezeréves kultúránkat, és annak erejét. Az meg, hogy a szobor művészeti értéke egy karácsonyi vásáros diótörő-figuráéval vetekszik, le van sz*rva...
Amúgy félre ne értsd, nincs bajom a saját kulturális értékeink prezentálásával, és nem tartozok azok közé sem, akiknek a minden tekintetben élethű (minimálisan sem absztrakt) szobrok a fétisei, de ez a szobor inkább a nevetséges gagyi kategóriája, mintsem a kulturális értelemben véve reprezentatív szobroké, és e tekintetben sajnos alulmúlja a legtöbb 1949 és 1990 között alkotott művet, pedig bajok ott is voltak/vannak szép számmal...

A Dakar ellen vonuló inváziós flotta hajói szeptember 14 és 16 között mind összegyűltek Freetown kikötőjében, azonban sokáig nem tudták eldönteni, onnan hová is indulnak majd tovább. A Force Y megérkezése mindenkiben azt az érzést keltette, a franciák nyilván tudnak a terveikről, ezért küldtek…..

Somerville fél hatkor kapta meg a tárgyalások eredménytelenségéről szóló jelentést Holland-tól. Ezzel elszállt minden remény a megegyezésre, és Somerville-nek nem maradt más lehetősége, mint hogy engedelmeskedik az Admiralitás utasításainak, vagy pedig hazatér és hadbíróság elé áll. Hajóit a kikötő…..
Mr. Megnézzük
2024.04.15 15:51:09
@bz249: Itt azért mindkét félnek megvolt a maga szerencséje. A franciák bár eleve gyanakodtak a britek szándékait illetően, de az, hogy az aknazár nem működött nettó szerencse volt, ahogy a briteknek is mákjuk volt hogy a franciák nem szaladtak bele az Ark Royalba. Mondjuk a britek hozzáállása kb. azon a szinten volt a leírások alapján, mintha te pénzzé tennéd mindened és elmennél kaszinózni azzal a felvetéssel, hogy aki nagyban játszik nem veszíthet - ehhez képest pedig bár nem épp nevezhető zajos sikernek az akció, de az objektívák egy szemmel látható része mégiscsak teljesült, ráadásul a franciák a maradék erejükkel még csak ellenük se fordultak (mármint Európában meg úgy világszerte)...
Mr. Megnézzük
2024.04.16 16:21:16
@Oktán Pista: kifejezetten érdekes egyébként, hogy a nagy világégés sokszor pesszimista alapvetései ellenére is keserű végkifejletéhez (mint túlárazva megszerzett tapasztalathoz) képest a II. világháború során milyen sok alkalommal (és hatalomnál) játszott lényegében már a kezdetektől fogva efféle feleslegesen optimista hozzáállás. A franciák gyanakodtak, de előkészületeket a szökésre illetve az ellentámadásra elvétve tettek, fogadták a brit delegációkat, aztán lényegében f*szméregetőset játszottak velük, stb. de - mint írtad/olvashattuk is - alig készültek fel arra, amivel egyébként reális kimenetelként számoltak. És ez gyakorlatban az összes részes ország döntéseit végigkísérte, az 1930-as évek közepének "a németek készülődnek, de tuti nem háborúra" premisszájától a "Sztálinnal meg lehet majd egyezni, kivonul és szabad önrendelkezést fog biztosítani a Kelet-Európai államoknak" elképzelésig (vagy akár folytatva az ezt "a szovjeteknek sosem lesz atombombájuk" sztoriig, ami az űrverseny hajnalának kudarcaival együtt hozott fordulatot és hirtelen megint mindenki a legrosszabbaktól kezdett tartani).
De visszatérve erre a felesleges optimizmusra, így "nem történt meg" az Ardenneki offenzíva, Franciaország eleste, a Barbarossa hadművelet, Pearl Harbor, stb. - igaz ki-ki a maga kárán idővel felocsúdott, bár többnyire csak egy-egy ellenlábasa kapcsán (lásd az amerikaiak bár a japánokkal kapcsolatban "rendezték soraikat" sokáig bíztak még a szovjetekben illetve itt a franciák és britek kölcsönösen egymásban az ország megszállása és a Vichy-hatalomátvétel és annak mellékzöngéi ellenére). Csak azt nem tudom miért, ha amúgy a húszas évek és a harmincas évek eleje kölcsönösen arról szólt, hogy "nem bízunk egymásban, bár ennek ellenére még mindig egyezményekkel igyekszünk a többiek katonai és részben gazdasági potenciálját elviselhető szinten tartani". Nyilván hatalmas sokk volt az első világháború (ebből kifolyólag nem akartak háborúzni amit igazából több ország nem is tudott volna finanszírozni), aztán egy évtizeddel később a gazdasági válság (ami az akkori világ legerősebb gazdaságait és térdre rogyasztotta), de ezek a markáns irányváltások - így utólag és kívülről - még a logikusnak ható magyarázatuk ellenére sem kiváltképp érthetők...
De visszatérve erre a felesleges optimizmusra, így "nem történt meg" az Ardenneki offenzíva, Franciaország eleste, a Barbarossa hadművelet, Pearl Harbor, stb. - igaz ki-ki a maga kárán idővel felocsúdott, bár többnyire csak egy-egy ellenlábasa kapcsán (lásd az amerikaiak bár a japánokkal kapcsolatban "rendezték soraikat" sokáig bíztak még a szovjetekben illetve itt a franciák és britek kölcsönösen egymásban az ország megszállása és a Vichy-hatalomátvétel és annak mellékzöngéi ellenére). Csak azt nem tudom miért, ha amúgy a húszas évek és a harmincas évek eleje kölcsönösen arról szólt, hogy "nem bízunk egymásban, bár ennek ellenére még mindig egyezményekkel igyekszünk a többiek katonai és részben gazdasági potenciálját elviselhető szinten tartani". Nyilván hatalmas sokk volt az első világháború (ebből kifolyólag nem akartak háborúzni amit igazából több ország nem is tudott volna finanszírozni), aztán egy évtizeddel később a gazdasági válság (ami az akkori világ legerősebb gazdaságait és térdre rogyasztotta), de ezek a markáns irányváltások - így utólag és kívülről - még a logikusnak ható magyarázatuk ellenére sem kiváltképp érthetők...
Mr. Megnézzük
2024.04.16 17:21:51
@bz249: Náluk lényegében nem volt politikai kockázat, Hitlert eleve nem érdekelte a francia flotta, kifejezetten a Vichy-kormányzat számára sem volt fontos ezzel foglalkozni (több tekintetben is volt annyi bajuk házon belül, hogy a biztos helyen várakozó flotta sorsa problémaként lényegében fel sem merült náluk), DeGaulle-nak a brit felsőházban lényegében több (darab) támogatója volt, mint egész Franciaországban (értsd: odahaza ekkor lényegében súlytalan volt az ipse), így ő hiába akarta "magának" a francia flottát meg valami jelentős ellenálló erőt, semmije sem volt, az olasz flotta Mussolini bizonyos fokú különutassága ellenére sem jelentett valós veszélyt a francia hajókra, ahogy amúgy a briteket leszámítva a Nyugat-Mediterráneum, és Nyugat-Afrika vonatkozásában senki más sem. Szerintem jelentős balhé a tengelyhatalmak oldaláról akkor se lett volna, ha a flotta nagyja úgy dönt: átáll - jó egy ilyen hipotetikus fordulatra nyilván reagált volna Hitler és az ő ráhatására a velük szövetséges hatalmak is, de ezen a ponton De Gaulle-t és a briteket leszámítva egyszerűen olyan érdektelenség látszik a francia flotta kapcsán mindenkin, hogy nem tudom lett-e volna bármi hatása egy ilyen eseménynek.
A britek - élükön az admiralitással - meg elég sok dolgot lenyeltek a háború folyamán, nem csak Churchillnek, hanem úgy eleve a legtöbb döntési helyzetben lévő és épp rosszul döntő vezetőjüknek, legyen szó a Hood későbbi kiváltképp szerencsétlen véletlenek összjátéka folytán történő elvesztéséről (bár itt enyhítő körülmény volt a Bismarck levadászásával végrehajtott bosszú), vagy éppen a Prince of Wales és a Repulse számos tekintetben teljesen felelőtlen okok folytán bekövetkezett pusztulásáról (a tanulság kb. a "szerelemben és háborúban mindent szabad" közhellyel egyenértékű). Churchill - fogalmazzunk így "sajátos" szemléletmódja és konfrontációs hajlama a háború előtt és alatt, valamint nem sokkal később, az átalakuló világrend megszilárdulása idején is jól jött a briteknek, nem hinném, hogy egy jelentősebb fiaskó Mers el Kebirnél komolyabban megrengette volna a pozícióját. Egyrészt mert hosszú-hosszú évek óta egyre népszerűbb volt a lakosság köreiben, véleménye pedig hibái, ballépései és bizonyos fokú ellenszenvessége miatt is jól rezonáltak azzal ami a köznép szemében "jó volt" (a populizmus már ekkor is működött, és nem csak a briteknél), másrészt meg ez a végül meg nem történt fiaskó valahol csepp lett volna a tengerben, Dunkerque "másnapján" és az Angliai csata kvázi "előestéjén").
A britek - élükön az admiralitással - meg elég sok dolgot lenyeltek a háború folyamán, nem csak Churchillnek, hanem úgy eleve a legtöbb döntési helyzetben lévő és épp rosszul döntő vezetőjüknek, legyen szó a Hood későbbi kiváltképp szerencsétlen véletlenek összjátéka folytán történő elvesztéséről (bár itt enyhítő körülmény volt a Bismarck levadászásával végrehajtott bosszú), vagy éppen a Prince of Wales és a Repulse számos tekintetben teljesen felelőtlen okok folytán bekövetkezett pusztulásáról (a tanulság kb. a "szerelemben és háborúban mindent szabad" közhellyel egyenértékű). Churchill - fogalmazzunk így "sajátos" szemléletmódja és konfrontációs hajlama a háború előtt és alatt, valamint nem sokkal később, az átalakuló világrend megszilárdulása idején is jól jött a briteknek, nem hinném, hogy egy jelentősebb fiaskó Mers el Kebirnél komolyabban megrengette volna a pozícióját. Egyrészt mert hosszú-hosszú évek óta egyre népszerűbb volt a lakosság köreiben, véleménye pedig hibái, ballépései és bizonyos fokú ellenszenvessége miatt is jól rezonáltak azzal ami a köznép szemében "jó volt" (a populizmus már ekkor is működött, és nem csak a briteknél), másrészt meg ez a végül meg nem történt fiaskó valahol csepp lett volna a tengerben, Dunkerque "másnapján" és az Angliai csata kvázi "előestéjén").

Valamikor még tó állt a tér helyén. Blaha Lujza az egyik itteni házban lakott, de itt volt az ország első mozgólépcsője és Budapest első lámpás kereszteződése is. A Blaha Lujza tér története a kezdetektől a 2022-es felújításig...
Mr. Megnézzük
2023.01.11 21:03:32
@Fotósképző: Ha csúsztatásokról beszélsz akkor legalább te ne csúsztatnál.
Tarlós 2018 márciusában jelentette be, hogy 2019-ben "várhatóan" elkezdődik (és még abban az évben be is fejeződik) a Blaha Lujza tér felújítása. Ekkor sem végleges tervek, sem megkötött szerződések nem voltak, és a párját ritkító műszaki tartalom pedig közel sem volt olyan párját ritkító. Burkolatfelújítás, több zöldfelület, körülbelül 20 új fa ültetése a téren, a parkoló és a szervizút megszüntetése, a környező utcák forgalomtechnikai felülvizsgálata, illetve cél szerint teljes körű akadálymentesítés. Erre első körben 1,5 milliárd forintot határoztak meg, aztán az összeg 1,8 milliárdra nőtt, közben igazából ugyanúgy nem történt semmi, mint Karigeri alatt. A tér átépítésére részletekbe menő, árazott tervek ugyanakkor nem készültek, mert a Fővárosi Önkormányzatnak ez idő alatt más prioritásai voltak (leginkább a Városliget, illetve a Fővárosi Állat- és Növénykert átépítése). A Blaha felújítása tehát csak szóban volt előre sorolva, és garantáltan nem lett volna elég rá az az összeg amit Tarlósék belengettek a 2018-as választások előtti hajrában, 2020-ra meg a Liget és a Biodóm miatt lényegében le is mondtak arról, hogy a Blahának nekikezdjenek (idő pedig lett volna pályázni, szerződni, dolgozni akkor is). Tehát:
Ezt a felújítást Tarlósék nem készítették elő, mindössze egy részletesebb munkaközi anyag volt róla elsüllyesztve a városházán, egy hasraütés-szerű árazással.
A felújítást bár tényleg Karácsonyék "törölték" (kezdték el újra az elejéről) erre több okuk is volt - többek között Magyarország Kormányának új feltételei, melyek mentén eleve újra kellett volna hangolni az egész projektet dacára annak hogy a kormány állítólag mindenben úgy működött volna együtt egy "bármilyen összetételű" fővárosi önkormányzattal, mintha a saját jelöltjük nyert volna (meglepetés: nem így tesznek).
Az hogy ki nyert itt nem haveri alapon mozgott (a Strabag szívesen bedolgozik Orbánéknak is Simicska alatt is így volt, és a Simicska utáni Mészáros-érában is így van) ők adták a legjobb ár-érték arányú ajánlatot és kész. Persze a Strabagot szocialistázni/baloldalizni lassan húsz éve divat, ettől függetlenül tény, hogy ez az egyetlen olyan nagy cég, ami a kormány színezetétől függetlenül dolgozik be jelentős mértékben az állami beruházásokba.
Akadálymentes lift Tarlósék elképzelései között sem szerepelt csak ötletként, kidolgozott(abb) tervük csak a felszíni akadálymentesítésre volt. A Somogyi Béla utcát felújították a Gutenberg tértől a Blaháig hónapokig le volt zárva, az útalapot is feltörték, közművet rendeztek, új alap, új burkolat, új parkolási rend lett kialakítva. Az aluljáró "korszerűsítése" Tarlósék terveiben sem szerepelt, bár tény, hogy abban a tervben az aluljáró közforgalmú részeinek felújítása is szerepelt (külön árazása ugyanakkor nem volt).
1 év csúszással - ebben az országban minden nagyberuházás csúszik, a legtöbb már az első kapavágás előtt, úgyhogy csoda lett volna ha pont ez készül el időben (ennek Karácsonyhoz pont annyi köze van mint Tarlóshoz aki 2019-ben állítólag már felújította volna a Blahát de addig se jutott hogy szerződést kössön bárkivel is).
Egyharmaddal drágábban. A csúszás egyik oka pont az volt, hogy úgy elszálltak a beruházási árak, hogy az előzetesen megkötött szerződések és összegek elégtelenné váltak. Szűk öt év alatt durván megduplázódtak az árak a szektorban akár magánemberként építkezel, akár a Fővárosi Önkormányzatként vagy akár Magyarország Kormányaként (ekkora és ennél jelentősebb drágulásokkal van tele a sajtó a "nemzeti" beruházások kapcsán is).
A végeredmény persze véleményes (nekem speciel most nem tetszik), ennek majd az idő lesz a bírája, ahogy a gomba-szökőkút sztorijának is. Ismerve, hogy a korábbi állítólagos zöldfelületek mennyire váltak be a korábbi téren (nem létező fő, kitaposott cserjék, halott fák) nincsenek kétségeim afelől, hogy a pázsitnak annyi esélye lenne/lesz fennmaradni a téren, mint az előző érában.
A helyi erők ténykedésének meg nyilván a közterület-felügyelet tudná elejét venni, de nekik eddig se nagyon sikerült rendet tartaniuk és ismerve az ország általános hozzáállását bármihez ami közös (azaz "senkié") ez nem is fog változni mindaddig amíg nem nyílik rendőrörs a Corvin vagy az Europeum földszintjén (amilyen meg nyilván sosem lesz).
Tarlós 2018 márciusában jelentette be, hogy 2019-ben "várhatóan" elkezdődik (és még abban az évben be is fejeződik) a Blaha Lujza tér felújítása. Ekkor sem végleges tervek, sem megkötött szerződések nem voltak, és a párját ritkító műszaki tartalom pedig közel sem volt olyan párját ritkító. Burkolatfelújítás, több zöldfelület, körülbelül 20 új fa ültetése a téren, a parkoló és a szervizút megszüntetése, a környező utcák forgalomtechnikai felülvizsgálata, illetve cél szerint teljes körű akadálymentesítés. Erre első körben 1,5 milliárd forintot határoztak meg, aztán az összeg 1,8 milliárdra nőtt, közben igazából ugyanúgy nem történt semmi, mint Karigeri alatt. A tér átépítésére részletekbe menő, árazott tervek ugyanakkor nem készültek, mert a Fővárosi Önkormányzatnak ez idő alatt más prioritásai voltak (leginkább a Városliget, illetve a Fővárosi Állat- és Növénykert átépítése). A Blaha felújítása tehát csak szóban volt előre sorolva, és garantáltan nem lett volna elég rá az az összeg amit Tarlósék belengettek a 2018-as választások előtti hajrában, 2020-ra meg a Liget és a Biodóm miatt lényegében le is mondtak arról, hogy a Blahának nekikezdjenek (idő pedig lett volna pályázni, szerződni, dolgozni akkor is). Tehát:
Ezt a felújítást Tarlósék nem készítették elő, mindössze egy részletesebb munkaközi anyag volt róla elsüllyesztve a városházán, egy hasraütés-szerű árazással.
A felújítást bár tényleg Karácsonyék "törölték" (kezdték el újra az elejéről) erre több okuk is volt - többek között Magyarország Kormányának új feltételei, melyek mentén eleve újra kellett volna hangolni az egész projektet dacára annak hogy a kormány állítólag mindenben úgy működött volna együtt egy "bármilyen összetételű" fővárosi önkormányzattal, mintha a saját jelöltjük nyert volna (meglepetés: nem így tesznek).
Az hogy ki nyert itt nem haveri alapon mozgott (a Strabag szívesen bedolgozik Orbánéknak is Simicska alatt is így volt, és a Simicska utáni Mészáros-érában is így van) ők adták a legjobb ár-érték arányú ajánlatot és kész. Persze a Strabagot szocialistázni/baloldalizni lassan húsz éve divat, ettől függetlenül tény, hogy ez az egyetlen olyan nagy cég, ami a kormány színezetétől függetlenül dolgozik be jelentős mértékben az állami beruházásokba.
Akadálymentes lift Tarlósék elképzelései között sem szerepelt csak ötletként, kidolgozott(abb) tervük csak a felszíni akadálymentesítésre volt. A Somogyi Béla utcát felújították a Gutenberg tértől a Blaháig hónapokig le volt zárva, az útalapot is feltörték, közművet rendeztek, új alap, új burkolat, új parkolási rend lett kialakítva. Az aluljáró "korszerűsítése" Tarlósék terveiben sem szerepelt, bár tény, hogy abban a tervben az aluljáró közforgalmú részeinek felújítása is szerepelt (külön árazása ugyanakkor nem volt).
1 év csúszással - ebben az országban minden nagyberuházás csúszik, a legtöbb már az első kapavágás előtt, úgyhogy csoda lett volna ha pont ez készül el időben (ennek Karácsonyhoz pont annyi köze van mint Tarlóshoz aki 2019-ben állítólag már felújította volna a Blahát de addig se jutott hogy szerződést kössön bárkivel is).
Egyharmaddal drágábban. A csúszás egyik oka pont az volt, hogy úgy elszálltak a beruházási árak, hogy az előzetesen megkötött szerződések és összegek elégtelenné váltak. Szűk öt év alatt durván megduplázódtak az árak a szektorban akár magánemberként építkezel, akár a Fővárosi Önkormányzatként vagy akár Magyarország Kormányaként (ekkora és ennél jelentősebb drágulásokkal van tele a sajtó a "nemzeti" beruházások kapcsán is).
A végeredmény persze véleményes (nekem speciel most nem tetszik), ennek majd az idő lesz a bírája, ahogy a gomba-szökőkút sztorijának is. Ismerve, hogy a korábbi állítólagos zöldfelületek mennyire váltak be a korábbi téren (nem létező fő, kitaposott cserjék, halott fák) nincsenek kétségeim afelől, hogy a pázsitnak annyi esélye lenne/lesz fennmaradni a téren, mint az előző érában.
A helyi erők ténykedésének meg nyilván a közterület-felügyelet tudná elejét venni, de nekik eddig se nagyon sikerült rendet tartaniuk és ismerve az ország általános hozzáállását bármihez ami közös (azaz "senkié") ez nem is fog változni mindaddig amíg nem nyílik rendőrörs a Corvin vagy az Europeum földszintjén (amilyen meg nyilván sosem lesz).

Különböző Mercedes blogokban már hónapok óta rebesgetik, mostanra már a mainstream lapok is meg merik írni: a Mercedes elengedi a kombikat.Lassan semmi nem marad, ami szent, de hát a világ változik. Egy jó T-modell ugyanakkor a sváboknál mindig egyet jelentett a maximális használati értékkel,…..

Schilling Imrétől számtalan játékot kaptam felajánlásának köszönhetően, amelyek között a már bemutatott játékokon kívül számtalan érdekes, de kissé hiányos játék is megtalálható volt.Ezek közül mutatok be most nektek egyet, aminek a pontos nevét nem igazán tudom, de a táblája egyszerűen magával…..

2020. december 31. fontos dátum lesz az építkezők számára, ugyanis az ezután használtba vett épületeknek eleget kell tennie a hazai épületenergetikai szabályozás legújabb követelményének, a 7/2006 TNM rendelet 6. mellékletének, azaz legalább ”közel nulla energiaigényű”-nek kell lenniük. Ez alapján…..
Élenjáró haditechnika
A Projekt 949 osztályú, szovjet SSGN és változatai, 2. rész
2020.08.27 07:11:00

Az első része - mely ITT olvasható - alapján elég népszerűnek bizonyuló, a Projekt 949 osztályú SSGN-eket bemutató sorozat a tengeralattjárók belső kialakításával és rendszereivel folytatódik. Utóbbiak közé tartozik a meghajtás és a különféle szonárok is. Sor kerül az eredeti 949-esek és a kissé…..
Mr. Megnézzük
2020.08.28 11:32:07
@Maga Lenin: és akkor ez gyakorlatilag egy zárt, de nem nyomásálló üres híd, afféle "lookout point" aminek csak annyi a haszna a mögötte lévő nyitotthoz képest, hogy ha kinn -30 fok van, hó meg jég meg szél akkor mégiscsak zárt, esetleg részben (valahogy) fűthető így Szása és Ványa nem fagy oda a korláthoz? Eszerint nincs benne olyan bonyolult gépészet, amit a merülések során károsíthat a nyomás, és nem korrodálódhat a sós víztől, stb? Van egy jól eldobozolt telefonjuk, amin elszólnak a parancsnokiba, hogy "az idő tiszta, jéghegy nincs, 2 fok 30 szögpercnél egy szénszállító halad Murmanszk fele."?
Mr. Megnézzük
2020.08.28 23:06:51
@Sword: Hát nem vitték túlzásba. Nyilván az amcsik nem forogtak olyan sokat a sarkköri vizeken mint orosz felebarátaink így nekik talán ezért sem fordult meg a fejükben egy ilyesfajta állás kialakítása.

A BKV-t különösebben nem zavarja, hogy az első tíz Modulo M168d-ből, már hármat le kellett állítani súlyos váztöréses hiba miatt, ugyanis újabb 11 ilyen járművet szerez be a társaság hamarosan...

Az ország első ilyen játéka volt a névadó, bár a második talán híresebb lett. Emlékszik még valaki a „gilisztázásra”?..

Eljött végre a régóta várt pillanat, így ma bemutatom a méltán legendás Szellemkastély nevű MB társasjáték 1990-es magyar verzióját. Ez most egy kicsit eltér a korábban megszokott videóktól, egy picit több részből kellett összeraknom, de remélem, legalább annyira fog nektek is tetszeni, mint…..

A 60-as években csak egy városnyi autó töltötte volna meg, mire elindult pedig már el is avult a formátum.
..

Asztalosként dolgozva sokszor belefutunk abba a kérdésbe, hogy egy-egy bútor, vagy akárcsak polc, vagy épp párkány miből is készüljön. A tipikus megrendelő sokszor úgy gondolja, hogy a „természetes” anyagokból, tömör fából készült polc biztos jobb, mint a „műanyag” vagyis a bútorlapból (hivatalosan…..

Nyaralás az olcsó SZOT üdülők, a csíkos campingszékek és drága borjúcsülkök időszakában, utasellátóval és MK-27 magnóval.
..
Mr. Megnézzük
2020.07.08 13:29:22
@Thomas Dantes: @Noname Watanabe: a jómunkásember erről nem tudott semmit sem. Mert bár a sikerpropaganda még akkor is ment ezerrel amikor már kvázi mindenkit tudta, hogy a halódó nyugat sokkal jobban teljesít a szocializmusnál, de az állam által felvett hiteleket az ország vezetése nem kötötte a proletárok orrára. E tekintetben a nyugati hitelek, amikre konkrétan rászorultunk olyanok voltak, mint az országban rejtegetett atomfegyverek: aki keveseknek "dolga volt tudni" azok tudták, egyébként meg minden ilyesmi "csak mítosz" meg "imperialista dezinformáció". Persze a hozzáállás érthető, mert míg az ország gazdasága a tervgazdasági modellnek köszönhetően folyamatosan maradt le a világgazdasági átlagtól, addig az egyszeri munkás tényleg ugyanazon vagy lassan növekvő színvonalon élt, miközben az állam fékezte az árnövekedést, az infláció pedig blokkon belül lényegében értelmezhetetlen volt (még ha teljesen valós is).
Közben az állam "saját pénzen" finanszírozta a veszteséges működést azért, hogy a proletárok hosszú-hosszú éveken keresztül vehessék 40 fillérért a kiflit meg a zsemlét, a lakosságnál pedig a hiánygazdaság piaci jellemzői okán ha apránként is de gyűlt a pénz. Mert egy ponton túl nem volt mire elkölteni még úgy sem hogy bizonyos "luxus" cikkek árát igyekeztek tartósan magasan tartani az akkori viszonyokhoz, de főleg az áruértékhez képest. Nem különben a Balaton környékének felparcellázása (is), meg a "vegyél telket, építs nyaralót" program is egy ilyen pénzlekötő akció volt (kínálat haján gyakorlatban a fogyasztásra szánható keret lekötése középtávon - csak úgy mint korábban a béke- és tervkölcsönök kötelező jegyzése), a cél pedig az, hogy az istenadta nép nehogy rájöjjön, hogy költeni akar de nincs mire és ebből kifolyólag nyugatra akarjon járkálni (kivinni a pénzt és megismerni annak a rendszernek a helyzetét).
Persze ennek is megvolt a maga szépsége, az én nagyszüleim is vettek 1-1 nyaralót akkor (mindkét szülő oldalán) aminek áldásait részben ma is élvezzük, de ez egy rendkívül általános dolog volt akkoriban, csak abban volt differencia, hogy ki mikor és hol került éppen helyzetbe e tekintetben (a parcellázás szakaszosan haladt a Balaton körül is). Ma egyébként pont ennek a korszaknak a hozadékaként van beépítve annyi minden a Balaton körül amennyi, és a gondatlanul kialakított településszerkezet miatt kerülnek ma már a Balaton környéki ingatlanok ilyen sokba (nincs hova terjeszkedni lassan).
Közben az állam "saját pénzen" finanszírozta a veszteséges működést azért, hogy a proletárok hosszú-hosszú éveken keresztül vehessék 40 fillérért a kiflit meg a zsemlét, a lakosságnál pedig a hiánygazdaság piaci jellemzői okán ha apránként is de gyűlt a pénz. Mert egy ponton túl nem volt mire elkölteni még úgy sem hogy bizonyos "luxus" cikkek árát igyekeztek tartósan magasan tartani az akkori viszonyokhoz, de főleg az áruértékhez képest. Nem különben a Balaton környékének felparcellázása (is), meg a "vegyél telket, építs nyaralót" program is egy ilyen pénzlekötő akció volt (kínálat haján gyakorlatban a fogyasztásra szánható keret lekötése középtávon - csak úgy mint korábban a béke- és tervkölcsönök kötelező jegyzése), a cél pedig az, hogy az istenadta nép nehogy rájöjjön, hogy költeni akar de nincs mire és ebből kifolyólag nyugatra akarjon járkálni (kivinni a pénzt és megismerni annak a rendszernek a helyzetét).
Persze ennek is megvolt a maga szépsége, az én nagyszüleim is vettek 1-1 nyaralót akkor (mindkét szülő oldalán) aminek áldásait részben ma is élvezzük, de ez egy rendkívül általános dolog volt akkoriban, csak abban volt differencia, hogy ki mikor és hol került éppen helyzetbe e tekintetben (a parcellázás szakaszosan haladt a Balaton körül is). Ma egyébként pont ennek a korszaknak a hozadékaként van beépítve annyi minden a Balaton körül amennyi, és a gondatlanul kialakított településszerkezet miatt kerülnek ma már a Balaton környéki ingatlanok ilyen sokba (nincs hova terjeszkedni lassan).

"Azok a világ élvonalába tartozó tudósok, akikért mindenhol két kézzel kapkodnak, nem bírják ezt a bizonytalanságot, és elmennek, a gyengék pedig itt maradnak. Azok, akik nemcsak híján vannak a külföldi állásajánlatoknak, de a teljesítményük tényleges nemzetközi mércével mérve elégtelen,…..

Az első világútlevél hatására a magyarok rohammal vették be Bécset hazafelé pedig mindenki fagyasztószekrénnyel jött...
Mr. Megnézzük
2020.06.15 14:21:11
@midnight coder: Viszont a többség vigyázott ezekre, mint a szeme fényére, főleg a drágább cuccokra. Megszokták, hogy ami tartós fogyasztási cikk, főleg valami elektrotechnika, vagy autó annak az ára - itthon, a szocialista piacon - évek távlatában is tartja magát, sok esetben pár év után használtan többet is ér mint amikor vették. De ha erre nem is gondoltak, arra hogy "ki tudja mikor lehet pótolni ha elromlik" igen. Csoda egy dolgok kerekedtek ebből...
Egyik rokon például Németországból Ausztrián át vett valahogy egy 1983-as Ford Escortot. Eléggé fapados modell volt (talán sima "L", ami ugye akkor a 2. legalacsonyabb felszereltség volt, viszont ötsebességes, mikroplüss ülésekkel és elektromos első ablakokkal. Az öreg kiebrudalta az asszonyt a melléképület kiskonyhájából és azt alakíttatta át garázzsá (tágas volt, le volt burkolva, stb.) hisz mégsem tarthatta ezt a "csodaautót" az udvaron, ahol süt a nap meg esik az eső. A kocsit hosszú-hosszú éveken át ápolta, olyan tisztán volt tartva, hogy vezetéshez külön cipőt tartott a garázsban (bár ennek semmi értelme nem volt), esőben-hóban sok esetben ki sem mozdult, vagy inkább ment busszal. Szó mi szó, 2003-2004 körül már nem tudta megújítani a jogosítványát, de a kocsit azért megtartotta és ápolta tovább a maga módján, de azért a 20+ év meglátszott a kocsin, meg persze a vördös-szivacsos mosási metódus úgyhogy olyan jó formában már nem volt, viszont így is csak 2008-2009 körül akaródzott eladni. Akkor viszont már sok dolog közbeszólt és hiába mondogatta, hogy egy "nyugati autó", meg "ötsebességes" és főleg hogy "plüss ülése van" az irreális árigényét nem tudta érvényesíteni (kb. egy akkor vadiúj Suzuki Swift árát szerette volna kapni érte, amiről nem lehetett lebeszélni). Aztán ahogy ő, úgy a kocsi is rohamosan öregedni kezdett, pár évvel később kényszerből valami 300-400.000 Forintért adtuk el (kiderült ugyanis hogy motorikusan nem igazán volt karbantartva aktív korában sem, a helyi szerelő lényegében azt töltött bele olajként ami épp közel állt a polcon, stb. úgyhogy a motor kuka volt). Ahogy tudom ma átalakítva rallyautóként fut a kasztni, valahol Szlovákiában.
Egyik rokon például Németországból Ausztrián át vett valahogy egy 1983-as Ford Escortot. Eléggé fapados modell volt (talán sima "L", ami ugye akkor a 2. legalacsonyabb felszereltség volt, viszont ötsebességes, mikroplüss ülésekkel és elektromos első ablakokkal. Az öreg kiebrudalta az asszonyt a melléképület kiskonyhájából és azt alakíttatta át garázzsá (tágas volt, le volt burkolva, stb.) hisz mégsem tarthatta ezt a "csodaautót" az udvaron, ahol süt a nap meg esik az eső. A kocsit hosszú-hosszú éveken át ápolta, olyan tisztán volt tartva, hogy vezetéshez külön cipőt tartott a garázsban (bár ennek semmi értelme nem volt), esőben-hóban sok esetben ki sem mozdult, vagy inkább ment busszal. Szó mi szó, 2003-2004 körül már nem tudta megújítani a jogosítványát, de a kocsit azért megtartotta és ápolta tovább a maga módján, de azért a 20+ év meglátszott a kocsin, meg persze a vördös-szivacsos mosási metódus úgyhogy olyan jó formában már nem volt, viszont így is csak 2008-2009 körül akaródzott eladni. Akkor viszont már sok dolog közbeszólt és hiába mondogatta, hogy egy "nyugati autó", meg "ötsebességes" és főleg hogy "plüss ülése van" az irreális árigényét nem tudta érvényesíteni (kb. egy akkor vadiúj Suzuki Swift árát szerette volna kapni érte, amiről nem lehetett lebeszélni). Aztán ahogy ő, úgy a kocsi is rohamosan öregedni kezdett, pár évvel később kényszerből valami 300-400.000 Forintért adtuk el (kiderült ugyanis hogy motorikusan nem igazán volt karbantartva aktív korában sem, a helyi szerelő lényegében azt töltött bele olajként ami épp közel állt a polcon, stb. úgyhogy a motor kuka volt). Ahogy tudom ma átalakítva rallyautóként fut a kasztni, valahol Szlovákiában.

Az elmúlt évben már bemutattam nektek egy hozzám került Lunnik holdjárót, ami bár nem volt túl fényes állapotban mégis igyekeztem valamennyire helyre pofozni.Most úgy hozta az élet, hogy egy tényleg jó állapotban megmaradt játékkal gazdagodott a gyűjtemény, így most arra az elhatározásra jutottam,…..
Mr. Megnézzük
2020.06.08 16:14:36

Gergely tudatos fogyasztó és nem hagyja magát, ám a szálláshely és a Bónusz Brigád egymásra mutogatnak. Hogy lesz ebből romantikus hétvége?
Történt hogy feleségemmel a házassági évfordulónkra készültünk, amikor is nagyon megörültem egy remek BónuszBrigádos ajánlatnak. Kapcsolatunk hajnalán első…..
Tékozló Homár
Olyan jogszabályra hivatkozik az eMAG, ami nem is létezik? Update!
2020.04.15 10:00:00

Olvasónk úgy érzi, jogos elvárás egy villanyborotvától, hogy ha borotválkoznak vele, attól ne menjen tönkre. De sajnos az eMAG szerint éppen ez történt: a javítást és cserét azzal az indokkal utasították el, hogy a nem megfelelő használat következtében ment tönkre a egy hónapja használt Philips…..
Mr. Megnézzük
2020.04.21 20:56:38
@qwertzu: Az Alza ár/érték arányban rossz, mert állandóan eljátsszák, hogy a piacon bárhol X forintért elérhető termékre bekamuznak egy X+50% körüli árat (a nagy akcióknál mint a Black Friday még magasabbat), aztán adnak rá 25 százalék kedvezményt (Black Friday esetén értelemszerűen többet), így a csábító akció keretein belül is garantáltan az X Forintos árnál drágábban jutsz a cucchoz. Kiszállítással és panaszkezeléssel állítólag nincs náluk baj, meg van üzletük a fizikai világban is, de majd elk*rvulnak (kezdetben az eMAG is tisztességesebb volt egy fokkal)...

Olvasónk egy olyan parfümös csalásba futott bele, ami azt mondja, hogy ők azért nem csaltak, mert előre szóltak, hogy csalni fognak. Szimpatikus üzleti modell.
A Premium Perfume Shop márkás parfümöket kínál kedvező áron, mármint ezt állítja magáról, ami eleve hogyan lehetséges, ugye. Már a kezdő…..

Lenin kötélen, egy régi 0 km szobor, szalmakalapos lovak, Hadik lovasszobrának titka és az óbudai kísérlet Bojár Sándor régi felvételein. (A kép azonosító számára kattintva a fotó nagy méretben is letölthető.)
178866: Az 1967 körül készült felvételen a Clark Ádám téren még nem a ma jól ismert 0…..

Az állatok emberek általi megítélése sokszor ezen elv alapján történik. Én a hetvenes években születtem és a nyolcvanas években végezetem az általános iskolai tanulmányaimat. Abban az időben a biológia illetve előtte a környezet órákon az élőlények minősítése a szerint történt , hogy a…..

A Hot Wheels kisautók mindig híresek voltak az elrugaszkodott, extrém stílusukról illetve a meglehetősen vad színvilágukról. Ez régebben is így volt, a Matchbox-ok visszafogott, realisztikus megjelenéséhez képest a Hot Wheels mindig egy extrém megjelenéssel operáló, feltűnő ellenpólus volt.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz