Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_nnn_

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy Metal-Art Zrt. nevű, az első Orbán-kormány idején privatizált cég jelenleg is több tízezezer (!) tonna veszélyes hulladék feldolgozását végzi engedéllyel Józsefvárosban, a Rezső téri játszótér, a Népliget, a Heim Pál Gyerekkórház és a Fradi-pálya tőszomszédságában, a kétmilliós Budapest…..
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”.  Tehát az alábbi cikk új…..
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n. Megkérdeztük a Bagaboo, a Blind Chic, a Balkantango, a Merényi és a Felvarrom tulajdonosait, milyen eséllyel törhetnek be magyarok a külföldi piacra. ..
_nnn_ 2014.05.15 20:39:00
@Shopping: biztos én vagyok a butus, de ez hogy kapcsolódik ehhez cikkhez?
Szoftverproblémák miatt késik a Bubi átadása. Még most sem tudni, mikor lesz kész teljesen a fővárosi bringahálózat, addig a közönség számára csak mutatóban lesznek az utcán a zöld biciklik. Eredetileg április elejére ígérték a Bubi indítását, de az informatikai részért…..
Kerékagy Mi mennyi, Bubikám? 2014.03.23 10:12:05
Az árak ismeretében a sajtó máris Európa legdrágább közösségi biciklis rendszerének aposztrofálta a Budapesten kiépülő Bubit. Megkérdeztük a BKK-t, és sok európai rendszer tarifáit hasonlítottuk össze, hogy kiderüljön, mennyiben állja meg a helyét ez a megállapítás. A…..
Áprilisban indul a budapesti közbringa hálózat, Buppáék telepítik az első dokkolókat a belvárosban. ..
_nnn_ 2014.03.11 00:38:12
Megkérdeztem a kerékpárblubtól, hogy ingyenes-e az ingyenes közbringa.

i.imgur.com/lLnWI9h.jpg
Szerintük 20 ezer forint nem sok, mert annyi pénz elmegy szervizre amúgy is. (én eddig 1 év alatt 3 ezret költöttem szervizre)

Valahogy úgy halottam, hogy fél óra "ingynesség" után további díjakat kell fizetni, első óra bkv jegy ára, második ennek 2szerese. ha szeretnék mondjuk barátnőkel elmenni egész napra kényelmesen az úgy 8 óra ami úgy 4500-5000 körül lehet. (nem világos, hogy szakaszjegyre vagy vonaljegyre gondoltak)

Ehhez képest bp-n elég sok helyen lehet bringát kölcsönözni jóval olcsóbban. Mindez nem került 900 millió forintba és az üzemeltetését sem szponzorálja a MOL. Egyszerűen le kell tenni a kauciót (gondolom ezt a Bubi is zárolja majd a bankszámlámról) oszt viheted.
Ha egész nap városban akarsz karikázni, sokkal jobban megéri.
divany.hu/eletmod/2013/04/19/bicikliberles_budapesten/

Ha valaki mindennap (munkanapokon) akarja használni boltozásra és iskola, munkahely látogatására, olcsóbban kijön ha vesz egy használt bringát (ami ráadásul a saját mérete). Sok szempontból praktikusabb, mint kölcsönözni egy évre Bubit. Azt is kint lehet hagyni ha van jó lakatod.

Tehát akkor nem értem végül is kinek jó ez...

Kommentbe írta valaki hogy haver majd ezzel megy egyik irodából a másikba (de nem egyszerűbb és olcsóbb hosszú távon, ha vesz magának egy kis szutykot (vagy egy jobb bicót)? Erre kiváló lenne)

De ami szerintem a LEGFONTOSABB:
Aminek nagyon örültem az elején, hogy azt gondoltam, hogy majd nagy áttörés lesz ezzel, mert ugye úgy kellett volna kialakítani az egészet, hogy jól bringázhatóak legyenek az állomások közti utcák. Valami ilyesmi kikötése volt az EU-nak, nagyon reménykedtem abban, hogy majd lesz bringasáv a körúton... Nemhogy körúti bringasáv, de egy szál bringásokat segítő közlekedésváltozásról sem írtak.

Február végére ígérték, hogy befejezik ezeket az állomásokat, és most úgy adják elő, hogy milyen szuper hír, hogy most márciusban egyáltalán elkezdték lerakni őket. De ez legyen a legkevesebb...!

Nem is látom, hogy hirdetnék vagy felhívnák rá az emberek figyelmét, mindjárt itt a határidő, de még azt sem tudjuk mennyibe fog az kerülni pontosan kerülni, ha kicsúszunk a fél órából, mennyi lesz a kaució, ha egy napra vesszük ki, stb. Semmilyen konkrétumot nem tudunk még mindig.
Pedig már a csapból is ezeknek az infóknak kéne folynia, hogy sikeres legyen a projekt. Aki nem tud róla, az simán el fog sétálni a dokkoló állomások mellett.

Hát megmondom őszintén nagyon csalódott vagyok, de mondom főleg amiatt, mert nem változott a forgalmi rend, és nem lett könnyebb a városban bringázni. :(
Ha a sok kezdő Bubis elszabadul, az elég gáz lesz. Én is csak egy éve kezdtem el bringázni a városban és az elején nagyon szerencsétlennek éreztem magam a kocsik közt, nagyon vártam egy bringabarát áttörést. Elmarad ez is, és az ingyen bringázás lehetősége is. De valakik biztos sokat kerestek rajta, és hát ez a fontos.

Bubizás helyett inkább vegyen mindenki magának egy olcsó kerékpárt, egy-két év alatt behozza az árát.
_nnn_ 2014.03.11 01:06:35
@promontor:
Persze ha valakinek van bérlete, akkor háromszor meg fogja gondolni, hogy kifizessen-e 500 forintot pluszban, vagy használja a bérletét. ("Ingyen", ugye ;-)

Ebben is van valami. :)

Egyébként meg ha a "tömegközlekedés negyedik frankó összetevője" és amúgy is a BKK-hoz tartozik, akkor direkt morbid, hogy ezért a 4. tömegközlekedési eszközért külön fizessek, ha van BKK bérletem. Erre is érvényes kéne legyen a bérlet. :)
Olyan, mintha a 4-es metróért is külön díjat kéne majd fizetni, csak azért, csak mert ez valami új, ami eddig nem volt, ráadásul még jóval több pénzt is ölt bele a főváros, mint a Bubiba. A szerviz és üzemeltetési, fenntartási költségéről már ne is beszéljünk.
_nnn_ 2014.03.11 02:14:23
@modalsplit:
"a BringaExpo-n ott volt kerületre lebontva egy lista ezekről az intézkedésekről"

Na ennek örülök! Azért nem ártana, ha a pórnépet is tájékoztatnák, hogy mit sikerült megvalósítani, ebben a cikkben még csak folyamatos jelenben álmodják meg éppen a jövőt.
www.bkk.hu/2013/11/jon-a-mol-bubi/

A Lövölde teres példa tök érthető.
Ha van bérlete, akkor amíg a dokolással bajlódik, hátha megjön az ingyen troli, és tényleg inkább azt várja meg szerintem. (Ha Bp-n lakik több mint valószínű, hogy van bérlete).
Ha nincs bérlete de van nála jegy, akkor csak egy százassal fizet többet a kényelemért. Ja és trolin bliccelhet, a Bubival nem teheti ezt meg :D.
Ha kocsival van, akkor semmi nem motiválja hogy más alternatívát válasszon.

Ha kifizeted havonta a sima felnőtt horror összegű bérletet, már az is nagyon sok egy átlag embernek. Gondolj bele, hogy évi 20 ezret még arra is költs, hogy ne kelljen várni a kényelmes ingyen trolira mikor a Lövölde térre mész a munkahelyedre. Ilyenkor már megéri egy egyszerű kis bringát venni, ami mindig ki van kötve a Keletinél, hogy mehess vele munkába és vissza. :D

Néha biztos jó lesz, de hogy majd így nagyon pörögni fognak ezek a kerékpárok... nem tudom :)