Adatok
oKITani
30 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A projektről készült filmek megtekinthetők itt:
https://www.youtube.com/watch?v=nMBYkME3vvI&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=SDo2V3dl_uk
A projekt része az IKT Műhely 2014 kiadványnak és az ahhoz kapcsolódó honlapon is…..

A projekt értékelése történt ezen az órán.
Először is a csapatok kiegészítették a projekt elején elkezdett I-K-T táblázatot (http://scrumblr.ca/penzugyek).
Ezt követően szóban is megfogalmazták, hogy mit tanultak meg belőle, mi volt nagyon emlékezetes.
Beszélgettünk kicsit olyan lehetőségekről,…..

Az előadások értékelésére szántuk ezt az órát. Megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett, ki mit jegyzett meg és mit csinált volna másképpen. Én is értékeltem és pontoztam a beszámolókat.
Összességében jól sikerültek az előadások, meg voltam velük elégedve. Néhány csapat inkább ismeretterjesztő előadást…..

Ezen az órán minden csoport bemutatta a prezentációját. Kérdésekre és megbeszélésre már nem maradt idő, így az a következő tanóra feladata volt...

Az óra elején értékeltem a kapott prezentációkat, kaptak rá pontot is.
Ezután minden szakértői csoportnak az volt a feladata, hogy írjanak fel a OneNote felületre 5-6 olyan alapfogalmat, mely az ő témakörükben kiemelkedően fontos. erre kaptak 5 percet. Megbeszéltük, hogy az a célja a fogalmak…..

Az óra feladata az volt, hogy javítsák ki a prezentációikat a OneNote felületen összeszedett szempontok alapján. Plusz feladat volt, hogy egészítsék ki olyan kör- és oszlopdiagrammal is, mely a témájuk megértését segíti elő. Valamint tartalmazzon a prezentáció egy módusz, medián és egy átlag…..

Az óra elején a beadott diagramokat osztottam ki, kijavítva, kommentálva. Átbeszéltük csapatonként a hibákat és azt, hogy hány pontot tudok rá adni.
Ezután következett a beígért dolgozat. Valós adatokat hoztam nekik, természetesen pénzügyek témájában. 10 milliós banki hitel ajánlatok THM-ből…..

A OneNote felületre bejegyzett oszlop-és kördiagram ötleteiket kommentáltam, javítottam, még otthon. Így a 6. tanórára érkezve már csak ezt kellett megbeszélnünk. Illetve kaptak pontszámot is rá, aszerint, hogy melyik csapat hány jót írt össze.
A tanórán az volt a feladat, hogy minél több diagram…..

A következő órára a OneNote felületünkön létrehoztam egy új szakaszt, amiben a csoportok két-két kérdést kaptak. Minden csoport ugyanazt. Mi az, amiben javítaniuk kell a prezentáción, mi az amit még bele kell tenniük, át kell írniuk. A másik pedig, hogy mit tanultak a többi csoporttól, mi az, amit…..

Ezen az órán kaptak lehetőséget az 5 perces beszámoló előkészítésének befejezésére, a prezentáció véglegesítésére. Ebben segítségükre volt a OneNote-jegyzetfüzet, amiben pár információ már szerepelt, ráadásul a kérdéseimnek köszönhetően e lényeges kulcsfogalmakkal biztosan találkoztak, foglalkoztak,…..

A projekt második órája a téli szünet utáni első óra volt. Így felelevenítettük, hogy ki melyik csoportban van, melyik bankot vállalta és azon belül milyen részfeladatot kapott.
Majd szakértői csoportok alakultak, így azok kerültek egy csapatba, akik a hitelekkel foglalkoznak, másik csoportba…..

Úgy alakult, hogy a projekt első órája a karácsony előtti utolsó előtti óra volt. (Az utolsó órán természetesen mindig valami egészen különlegeset csinálunk, így most is azt tettük. Erről itt olvashatsz.)
Előtte már mondtam a diákoknak mit fogunk csinálni és úgy vettem…..

A Gazdálkodj okosan! egy középiskolásokkal kivitelezett projekt. A közös munka során, matematikaórákon, a legalapvetőbb pénzügyi fogalmakkal ismerkedünk meg: költségvetés, hitel, kamat, THM, befektetés. Mindeközben a csoportok különböző bankok ajánlatait hasonlítják össze. Az eredményekről oszlop és…..

http://www.playbuzz.com/anna14/mennyire-vagy-biztons-gban-a-facebookon..

A projekt dokumentációja változott a projekt során. A jelenlegi állapotát itt lehet elérni:
http://1drv.ms/1qMlETL
Benne a projektterv, idővonal és értékelő eszközök.
Az elkészült produktumokat itt:
http://1drv.ms/1qMnxzR
Benne a reflexiókról és a kérdőívről készített…..

Időhiányban (tudniilik év vége lett, és ilyenkor az osztályfőnöki órákon sok mindennek kell zajlania) az értékelés otthonról történt a linoit címkék és egy google kérdőív kitöltésével. Az órán szóban értékeltük 10 percben a projektet. Pozitívan nyilatkoztak. Mivel a…..

A forgatást követően két tanórán keresztül csinosítgattuk a produktumokat csapatonként. Közben reflexiók és beszámolók tarkították az órákat. Lassan haladunk...
Íme a produktumok:
blog: http://veszelyek-megoldasok.blog.hu/
plakát: http://1drv.ms/1p4PtB2
infografika:…..

A forgatási nap.
Csoportbeosztás teamup-pal, szokás szerint.A csoportok feladatai:a) infografikához adatok előkészítése (excelben). Segítő anyag a csoportnak a virtuális osztályteremben (virtualisosztalyterem.blog.hu) megadott linken (http://1drv.ms/1mVER40).b) infografika készítése…..

A forgatás hetében járunk. Hétfőn. Szerdán jönnek forgatni.
Értékeljük az előző órai áttekintő táblázatokat. Ebben nagyon nem aktívak. Nem érdekli őket az értékelés. Semmi javalat. Minden tökéletes.
Ezt követően jöhet a mai feladat. Google kérdőív elkészítése az…..

Elérkezett a nap, amikor nekikezdtünk az első produktum készítésének.
Csoportokba rendeződtünk a teamup-pal, majd a csoportok az összegyűjtött veszélyek közül választottak egyet maguknak. A választottról készítettek egy áttekintő táblázatot.
Majd szétosztottam őket, úgy,…..

Befejeztük a fimet a fb. buktatóiról. Kiscsoportokban összeírták a lehetséges veszélyeket és megelőzési módjukat.
Ezt publikáltuk a virtualisosztalyterem.blog.hu oldalon, hogy lássák egymásét is.
Ezek után csoportokban kidolgoztak ötleteket arra, hogy ezeket a veszélyeket…..

Az ön-és csapattársértékelő sablonról bebizonyosodott, hogy nem jó konstrukció.
1. Már mikor kiadtam is éreztem, hogy el fogják hagyni. Kérleltem is őket, hogy ne tegyék. Megtették. 1 embernek volt meg a lapja.
2. Úgy alakult a dolog (lásd előző posztban), hogy több mint egy…..

Röviden: folytatódott a projekt.
Hosszan: bebizonyosodott, hogy Murphy törvénye igaz: „ami elromolhat, az el is romlik”.
Azóta megtartottuk a 3. és 4. alkalmat, azonban nem az előre eltervezettek szerint. Ugyanis elromlott a wifink. Így nem tudtuk megnézni a diákok által…..

A második alkalommal befejeztük, amit az elsőn kellett volna még csinálni.
Elsőként a mire használom a facebook-ot kérdésre válaszoltak egyenként. Íme az eredmény.
http://linoit.com/users/tothanna85/canvases/Mire%20haszn%C3%A1lom%20a%20fb-ot%3F
Tapasztalat:
1. Jópáran viccesnek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz