Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gorilla-mv

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
András egy érdekes anomáliára hívta fel a figyelmem. Azt eddig is tudtuk, hogy az évek múlásával bizony egyre több vonalon tapasztalható lassúság, de az már kissé érdekes adat, hogy kb 160 év elteltével a menetidő a másfélszeresére nőtt, pedig már nem kell Józsi Bá'-nak a…..
Új MÁV blog Ingázó szivatás 2008.04.23 13:06:22
Hát ez kész. Szeretve Tisztelt K. KÁROLYNÉ! Köszönöm "megállapítását", miszerint fiamnak, Tibornak "16480 forint kiegyenlítetlen utánfizetés tartozása" van Önökkel szemben. Tudatom Önnel, K. KÁROLYNÉ, hogy fiam harmadik éve ingázik Komárom és Győr,…..
Na kábé ennyi az értelme a levelezésnek. Nyilvánvaló, hogy nem lehet átszállni arra a vonatra, ami akkor indul, amikor mi beérünk egy másikkal. De a MÁV, illetve a MÁV-Start ügyfélszolgálata ezt próbálja meg elmagyarázni. Jah, hogy kiraktunk egy lassújelet és az utas szív? Kit…..
Tipikus vasutas nemtörődömség. És még nekik adjunk emelést? Előbb tessék már elfogadni, hogy az utas az első aztán a szotyi... De most komolyan, az a tábla a legtöbbször nem jó, miért nem lehetne megcsinálni. És miért nem lehetne valami normál hangerővel beszélni tudó…..
Gorilla-mv 2008.04.08 10:10:30
A gond valószínűleg abból adódott, hogy az úgynevezett sárga-fehér jegyzéket nézte meg, ahová (bár nem értünk vele egyet) kötelező kiírni a várható vágányszámot - igaz a lap alján ott van a figyelmeztetés, hogy "A vágányváltoztatás jogát fenntartjuk."
A nagy kiírótáblán szinte kizártnak tartom, hogy ennyi időn keresztül hibás infó legyen, pláne egy jól kihasznált IC-nél, mert akkor valaki már felszólt volna a toronyba.

Sajnos, pláne külföldiek szereztek téves infót a sárga-fehérről, mert külföldön a vágánykiosztás szinte nem változik, és hisznek ebben az anyagban.
Sajnos nálunk a rengeteg operativ döntés miatt (lerohadó kocsik, mozdonyok stb.) gyakran kell vágánycserét alkalmazni (mert a vonatforgalmat nem erre a 12+1 csonka vágányra méretezték a Keletiben.)

Azt tartanám a megoldásnak, hogy az utasításokkal ellentétben a Keletiben ne legyen kiírva a sárga-fehérre a vágányszám ezzel meg lehetne előzni az ilyen nagyon kínos helyzeteket és jogos panaszokat, hanem mindenki figyelje a kijelzőt, amit talán hálaistennek le fognak cserélni, mert ezt is valakinek a komája szállította (már nincs is meg a cég, nem tudnak semmilyen pótlapot hozzáadni, menetrendváltáskor heteken át hiányoznak lapok a kijelzőből, mert a változó menetrendi célállomások, vonatnevek miatt ki kell venni lapokat, alkohollal lemosnia a festéket, majd újrafesteni a lapokat és visszapakolni... Kőkorszaki módszer, és erről sem a vasutasok tehetnek...
(Nem mentegetőzés, csak azért, hogy lássátok, hogy milyen eszközökkel kellene minőségi szolgáltatást nyújtani.)
Gorilla-mv 2008.04.09 21:34:41
efi!
Már máshol leírtam, hogy milyen okból fordulnak elő ilyen problémák. Például olyan szerelvényforduló van, hogy van úgy, hogy egy szerelvényt ki kell tolni, majd érkezik helyére egy másik, az vagy visszemegy vagy az is kitol, aztán visszatol az előző szerelvény, és valóban indulás előtt nem sokkal.
Ilyenkor, ha minden szabályosan megy, akkor késve indul már csak a vonat.
Az infótábla pedig katasztrófális, ha éppen pörgésben van egy másik infó miatt, a vágányszám kiírása az után kezdődik, ha az előző módosítás végigpörög.
Senki sem hibátlan, de ennyi vonat, ilyen idióta fordulók mellett (a szerelvény-, a mozdony, a személyzetforduló még véletlenül sem passzol egymáshoz) sokkal jobbat nem lehet kihozni.
A rendelkezőnek pedig minden apróságra nincs ideje rákérdezni, hogy hallották-e, hogy melyik vonatot hová lehet már kiírni (hiszen azt mindenképpen el kell kerülni, hogy olyan vágányszám kerüljön ki, ahol még egy másik, pl. kitolásra/kihúzásra váró szerelvény van.) 20-30 percre pedig nem lehet előre tervezni, pláne nem előre kiírni - általában.
A rossz vezérlőkocsik miatti szerelvénymeghúzásokról már ne is beszéljünk...
Lehetne sok mindent jobban csinálni, pl. ha nem darabolták volna szét a MÁV-ot, és nem külön érdekeltségű start, trakció stb lenne. Mert mindenkit csak a saját fordája érdekel, és nem foglalkozik senki azzal, hogy ez nem megvalósítható...
Ez van.
Kedves MÁV Blog! Tulajdonképpen magam sem értem, mi a fenének írok újra és újra. A MÁV a füle botját se mozgatja, az emberek állnak és szívnak. Ma reggel fél nyolckor Rákoscsabán kb. 100 ember várja a 7.27-kor esedékes vonatot. Akik nem unták el a dolgot, még nyolckor is ott…..
Nacsa Olivér, Harsányi Levente és Ganxsta Zoli a Keleti pályaudvaronA MÁV-START Zrt. folytatja a bliccelés elleni harcát az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazók arányának visszaszorítása érdekében. Az ellenőrzésekkel az éves szinten milliárdos nagyságrendű károkat…..
Új MÁV blog Húsvéti cidri 2008.04.01 09:39:52
Kellett Z-nek locsolkodnia... Jó megértem. De szeretném megkérdezni, hogy ki szokta a vagonok műszaki állapotát ellenőrízni? Egy rohadt ablakot miért nem lehet megszerelni? Tisztelt MegintÁllunkVazze! Az alábbi történetemet szeretném megosztani Veletek! 2008.03.23-án, Húsvét…..
Hogy lehet, hogy egy héten belül háromszor van műszakimeghibásodás egy szerelvénynél? hmmm Tisztelt MÁV-Start! P, egy fizető utas vagyok, és szeretnék panasszal élni a folyamatos késések miatt. Március 11-én 10 percet, március 12-én közel 50 percet, március 13-án pedig 30…..
Gorilla-mv 2008.03.24 22:15:56
Petya bácsi!
Kiforgatod a szavaimat!
Nem állítom, hogy más nem doglozik, de itt a vasútnál tényleg szarból kell várat építeni, ezt kívülről pedig nem tudod megérteni.
Igen, van, amikor rendesek a vonatok, mert arra van kiszerkesztve a menetrend is - de ha bármi gikszer van, már dominószerűen borul minden! EZért írtam, hogy feleennyi vonatra sokkal jobb menetrendszerűséget lehetne produkálni, mert akkor nem kellene a kohószökevény mozdonyokat is használni, amik gyakrabban elromlanak, jobb biztber lehetne a vonalon és az állomáson stb. stb.
Nem kell a főnöknek sem elmondani, mert ő is tisztában van ezzel, de az államnak nem akaródzik néhány tízmilliárdot a Keletire beruházni ami nélkül külföldön sem menne a vasút (jártam már sok külföldi állomáson kollégáknál és látom, hogy milyen rendszerekkel dolgoznak!).

A menetrendi ésszerűssítésre pedig tessék előjönni a konkrét és MEGVALÓSÍTHATÓ ötletekkel. Ne úgy, hogy puffogtatsz doglokat, amiket nem lehet kivitelezni, aztán ha ezt szakmai alapon leírom, hogy miért nem lehet, akkor majd megint én leszek a hülye vasutas, aki nem ért hozzá, bezzeg az utas, az mindent tud!
Komolyan mondom undorító a hozzáállásod.
Én sem szólok bele egy asztalos munkájába, mert nem értek hozzá! Te sem értesz a vasúthoz (ez látszik a hozzászólásaidból), mégis belepofázol és nem fogadod el a hozzáértőknek a szakmai válaszát!
Folytatva tegnapi szemlénket szerepeljen egy újabb korabeli eset. Ez még anno az ütemes menetrend bevezetésekor született: A MÁV újított, és bevezette az ütemes menetrendet. Az alapgondolat, hogy sűrűbben járjanak a vonatok, nem rossz. Azonban a megvalósítás nem túl jól alakult.…..
A vasúti utazási ajánlatokkal az idén már 12. alkalommal találkozhatnak az Utazás Kiállításra látogatók, az önállóan működő MÁV-START személyszállító vasúttársaság azonban 2008-ban első alkalommal mutatkozik be a rendezvényen. A Budapesti Vásárközpontban 2008.…..
Azt már tudjuk, hogy a pályavasút felelős az utasok tájékoztatásáért. És azt is, hogy valljuk be elég bénák. Hogy hitünk ne inogjon meg, legyen példa Gregnant története. Hello! Csütörtökön gondolom sokan megörültek a hírnek, hogy nem lesz sztrájk, és haza tudnak menni.…..
A kismamák élete sosem volt egyszerű, de azért én bízom benne, hogy az idei évre ígért gyermekbarát kocsik javítanak a helyzeten. Rallizzunk babakocsival a MÁV jóvoltából! Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ahol lakom járnak olyan vonatok, amelyeknek elektromos ajtaja…..
Gorilla-mv 2008.02.18 18:31:17
No, a szerelvényösszeállítás valóban lehetne következetesebb, de pl. a MÁV(-Start) nem túl sok mindent tehet, ha pl. a fenti példában említett váci vonalon a szlovákok is adnak be szerelvényt (és mÁV-sos kocsi is megy ki Érsekújvárig), és néha nem a "helyén" jön a bringás kocsi. Ezek a kocsik pedig "egyajtósok" a vagonok két végén, ide nagyon nehéz babakocsival felszállni. A biciklis kocsinak pedig a külön eltolós ajtaját csak belül lehet nyitni, egy egyedül levő biciklis/babakocsisnak ez nem triviális ügy...

Petinek nincs igaza abban, hogy a BDV-motorvonatnál a motorkocsiban van bringás rész általában. Van a vezetőállás mögött egy poggyász-biciglisrész, de azt már nagyon régóta nem használják (mert pl. ott van a mozdonyvezető menekülőtere egy baleset esetén).
Alapvetően a vezérlőkocsikban került kialakításra felhajtható ülések segítségével Bringásrész. Az utóbbi időkben a motorkocsik felújítása során oda is kerül ilyen rész (és mivel van olyan szerelvény, ami két "fél" roncsból lett összeállítva, annak az elején-végén motorkocsi van, és nincs benne vezérlőkocsi), így abban valóban nincs bringás/babakocsis rész.
És van néhány olyan vonat a vonalon, ami csak a BDV-betétkocsijaival jár mozdony vontatással, ott sincs külön bringás, babakocsis rész.

Az inga vonatok nagyjából kiszámíthatóbbak, mert ott a BP felé eső részen vannak általában a vezérlő kocsik, amiben a biciklis, kerekesszékes, babakocsis rész található. De a "szolnoki piros csíkos" Bhv-s szerlvényeknél néha megfordul az irány (slendrián technológia miatt, amikor egy Keleti-Hatvan-Szolnok-Nagykáta-Keleti menetnél megfordul a szerelvény és azt nem forgatják visszafelé...)
Új MÁV blog Kimaradt járat 2008.02.13 10:14:00
Úgy látszik néhányan folytatták a sztrájkot... Vagy csak egyszerűen dolgoztak? Azért érdekesek ezek a kimaradások.... szia, kérem juttasd el a megfelelő helyre levelemet: T.MÁV-Start Zrt. 2008. február 11-én a Hatvanból érkező Bp.Keleti Pu.-ra induló vonat (mely Pécelről…..