Regisztráció Blogot indítok
Adatok
NAR

0 bejegyzést írt és 1336 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gyerek- és ifjúkoromban sokszor megtettem családdal/ismerősökkel/iskolatársakkal (mikor épp kivel) a Köln - Budapest távot. Nem rögtön a legelső alkalommal, de valamikor feltűnt Bajorország közepén az A3-as autópályán robogva, hogy "jé, ott van a Parthenón a hegyoldalban!". A sokadik alkalommal…..
2024-ben a szokásos kettő helyett valamiért csak egyetlen hétvége erejéig foglalták el retró mozdonyok az északi partot Füred és Keszthely közt, úgyhogy mindenképpen be akartam illeszteni a programjaim közé július első szombatját. Aztán mivel a szombat egész jól sikerült, vasárnapját is :) A…..
A tavalyi év nem csak a Balatonról szólt, mert a Dunán is hajóztam/fotóztam néha :) Sikerült még az utolsó pillanatban utazni a szárnyassal, amivel anno a Queen a fővárosba érkezett, utaztam ál-gőzös lapátkerekessel, amit két hónappal korábban még Balatonfüreden fotóztam, és láttam kompokat,…..
A dán Koppenhágát és a svéd Malmőt immár több mint 20 éve köti össze az Øresund-összeköttetés néven ismert kombinált híd-alagút és közúti-vasúti kapcsolat. A mintegy 8 km-es kapcsolat az Øresund-szorost hidalja át, közelebb hozva ezzel Dániát és Svédországot. Az Øresund-összeköttetés légifotója a…..
Egyszer nézegettünk itt képeket a Városliget azon időszakából, amit nem láthattam, most viszont olyan fotók következnek, melyek témájáról nagyon is vannak emlékeim: A Petőfi Csarnokot 1985-ben nyitották meg a Várbazár összedőlés-közeli állapota miatt bezárt Ifjúsági Park pótlásaként. Az épület…..
Az egyik legjópofább tömegközlekedési eszköz, amivel valaha utaztam, a Lausanne-i Métro Lausanne – Ouchy volt. Ez 1877-ben egy részben föld alá épített siklóként kezdte pályafutását, aztán 1879-ben két sikló lett belőle. Pontosabban másfél: a legforgalmasabb szakaszon a meglevő vágány mellé…..
HamPLÓ Cikkcakkozás Budafokon 2024.05.31 20:25:14
A 30a (a balatoni vasútvonal) budapesti bevezető szakaszának kétvágányúsítása közben Budafok-Belvárosnál az addigi 2 + 1, illetve a mai 2 + 2 vágány átadása közt egy időre csak két vágány maradt, amit ilyen látványos módon kanyarítottak át a pécsi vonal oldalára. A videó első felében két vonatot…..
MKK-blog A Fogasról másként 2024.04.11 11:03:26
A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban. A budapesti fogaskerekűnek…..
Az Osztrák Államvasutak 2008 óta üzemelteti a Railjet márkanevű zárt ingavonatait belföldön és külföldön egyaránt. Mivel Railjetek kapcsolják össze az osztrák és a magyar fővárost is, a projekt már a kezdetektől fogva nemzetközi volt. Már az üzemeltetés kezdetén felmerült, hogy a MÁV is vásárol…..
NAR 2024.04.02 11:47:54
@Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csak ott lett gyanús, hogy München felé is járhat olyan vonat, ami csak 160-nal tud menni, mert az lassú lenne a Westbahn-ra.
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
NAR 2024.03.23 14:50:53
@cradbox: Miért, bevált a TT? Csökkent az autóforgalom a két város között?
A tavalyi év egyik örömteli eseménye volt számomra, hogy 45 év után megint sikerült utaznom balatoni katamaránnal, konkrétan a Badacsony nevűvel. Persze egy katamarán nem katamarán, úgyhogy utaznom kellett a másik kettővel is. A MAHART Újpesti Hajójavító három kéttörzsű személyhajót épített a…..
NAR 2024.03.01 11:47:05
@Hamster: Ez az, barna színű. Ez a kék-fehér azért jobban néz ki :-)
Érdekes, hogy míg (szerencsére!) van Vasúttörténeti Park, vannak BKV-s nosztalgia villamosok és buszok, de még régi repülőgépekkel is lehet utazni, a budapesti hajózás mintha nem lenne rajta a közlekedésbarátok térképén. Pedig évről-évre egyre kevesebb marad a velünk élő történelemből. Most még…..
NAR 2024.02.29 13:38:07
Többhajós kiállításon ezen voltam: www.maritiman.se/en/fleet Ha jól látom, itt is a legnagyobb is kisebb, mint 400 fős. Hatalmas hely kell ennyi hajónak és lássuk be, nem olyan szexik, mint egy repülő, amit száraz hangárban könnyebb fenntartani...
2023 gyorsan eltelt. Rettentő érdekességek sajnos nem történtek: nem nyitottak meg új vonalat, de még csak nem is kezdtek ilyesmit építeni. Sőt, még új vonal építésének elkezdéséről se beszéltek. Elindult viszont az újjászületett 23-as villamos, két balesetezett Combinóból építettek egy újat, és…..
NAR 2024.02.18 20:16:28
@Hamster: Kiszámoltam, évi közel 20000 kilométert megy a (lassan nagykorú) autóm, az éves fenntartási költség kevesebb, mint fél százaléka a Pest megyei matrica (ami egyébként is jól jön, ha valaki ki akar menni a dunakeszi Decathlonhoz vagy a budaörsi IKEA-ához), szóval az M0 "fizetőssége" nem hiszem, hogy komolyan befolyásol útvonalválasztást. Ha valaki kevesebbet megy, akkor nem fél százalék, hanem mondjuk három, de akkor is az Árpád hídi kerülő benziköltsége néhány hónap alatt elvinné a "megtakarítást".

Kvázi-lokális hídnak kicsit drága lenne, a Lágymányosi hídnál pl. háromszor hosszabbnak kellene lennie. A Békásmegyer - Zugló forgalom simán elmegy az M0/M3 felé és akkor jórész városon kívül megy. Arra nem hiszem, hogy érdemes lenne százmilliárdokat költeni, hogy az Árpád híd helyett ugyanúgy a városban menjen plusz forgalom.
NAR 2024.02.28 21:52:05
@Hamster: Az a helyzet, hogy van híd ott. Tömegközlekedés is van rajta (megkockáztatom, nagyobb kapacitással, mint a Lánchídon). Nekem az a tapasztalatom, hogy itt jobban rajta van/volt a "mentális térképen" a túlpart, mint a város déli végében. Családtagjaim már a múlt évezredben is jártak azon a hídon iskolába vagy dolgozni, én meg ebben az évezredben. De arra is emlékszem, hogy a "békási huligánok" kishajóval jártak a Megyeri útra Dózsa-meccsre. A Megyeri híd is sokkal közelebb hozta Újpestet. Erősen kétségesnek tartom, hogy lehessen "helyi" hidat építeni és attól tartok, hogy nem az Árpád, hanem a Megyeri hídról vonzana el forgalmat. Ha igazán csökkenteni akarnánk mondjuk a Csillaghegyen áthaladó forgalmat, akkor az M0-át kellene a 10-es útig megépíteni, majd a Pusztakúti úton a Határ út előtt egy lámpával csökkenteni az út áteresztőképességét, hogy az autók ne a házak között, hanem a prérin álljanak a dugóban.
A Szántód és Tihany közti kompot jóval többen használják, mint a települések közti "sima" hajókat. Megkockáztatom, hogy a legtöbb magyar ember legalább egyszer utazik vele. Alapjában véve ez egy tömegközlekedési eszköz, de egy olyan, amit a legtöbb utas élvez. Bár maga az út csak nyolc perc, aminél…..
NAR 2024.02.15 22:09:39
@Hamster: Beállni be lehet :-) Utána kiszállni az autóból, na az a nehéz.
A balatoni hajózást tekintve a 2023 előtti húsz év teljesen elment mellettem. A képzeletemben még mindig egy rakat vízibusz és pár katamarán járta a magyar tengert, mint gyerekkoromban, és eme változatlanság illúzióját alátámasztotta, hogy a szántódi kompok körülbelül ugyanúgy néztek ki, mint…..
2000 nyara óta csinálok budapesti tömegközlekedési életképeket bemutató oldalakat, elsősorban kötöttpályás, kisebb részben gumikerekű járművekről. Kimaradtak viszont a hajók. Részben azért, mert míg buszból és villamosból több száz pörög a városban, belőlük nem nagyon van egyszerre…..
HamPLÓ A 2023-as nosztalgiaözön 2024.01.18 06:00:00
Tavaly is kapkodhatták a fejüket a közlekedésbarátok (meg a kisgyerekes szülők:), hogy májustól októberig mindenfelé régi villamosok és buszok szaladgáltak a fővárosban. A tényleg régitől a közelmúltban eltűntig mindenki találhatott valami neki valót a sárga különböző árnyalataiban - meg még pár…..
NAR 2024.01.18 11:13:36
@nyelv-ész: Van kalauz és csak készpénzzel lehet jegyet venni nála.
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.  A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
Néha unalmamban nézegetni szoktam kirakatokban tükröződve a villamost, amin ülök. A Fénytatránál este ez egyfajta lézeranimációnak tűnt, mint amilyeneket a nyolcvanas-kilencvenes években vetítettek koncerteken vagy a Lézerszínházban: felületek helyett vonalakból összeálló forma, ami kicsit…..
NAR 2024.01.10 16:38:12
Az 1950-es években, amikor az első atomreaktorok is a polgári igények szolgálatába álltak, szinte semmi sem tűnt lehetetlennek, az emberiség belépett az atomkorba, a korlátlan és olcsó energia korszakába. A sci-fi irók, futurológusok és mérnökök fantáziája szabadon szárnyalt, egy boldog és tiszta…..
NAR 2024.01.09 22:40:50
@gigabursch: Hajóknál mondjuk a hűtés egyszerűbben megoldható :-) Tudtommal a legkisebb (szárazföldi) erőmű a bilibino-i, ami a Google Maps alapján kb. 300x300 méteres helyet foglal el, de ebben lehet, hogy a menzától kezdve minden benne van :-)
NAR 2024.01.09 22:44:51
@NAR: A Lomonoszov úszóerőmű 144x30 méteres és 70 MW elektromos áramot termel.
Még 2023 nyarán ütött szöget valami a fejemben, hogy meg kellene nézni a párizsi Disneylandet. Elkezdtem utánaolvasni és minél többet tudtam meg, annál jobban érdekelt az egész. Hogy miért? Mert az egész park története maga a tökéletesen megtervezett művilág, egy önálló város, melynek minden pontja…..
Kedvenc szlovák vasúti találkozóm az elmúlt években mindig júliusban került megrendezésre, de idén áttették szeptemberre, aminek volt egy olyan mellékhatása, hogy ugyanakkorra esett, mint a pozsonyi közlekedési vállalat nyílt napja. Micsoda pech! :) A rendezvény színhelye ezúttal is a közös…..
Az első néhány balatoni hajóút után felmerült bennem a kérdés, hogy vajon át lehet-e értelmes idő alatt utazni a tó egyik sarkából a másikba. Néhány héttel később aztán Jazzcool felvetette, hogy végig kellene hajózni a tó egyik sarkából a másikba, úgyhogy kénytelen voltam itinert csinálni.…..