Adatok
NAR
0 bejegyzést írt és 1370 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Horvátország gazdasága nagyrészt a turizmusra épül, rengetegen mennek nyaralni az országba, ki repülőgéppel, ki pedig autóval. A horvátok rengeteget költöttek a közúti infrastruktúra kiépítésére az elmúlt években, hogy autópályákkal kössék össze az ország nagyobb csomópontjait. Sajnos azonban a…..
NAR
2025.11.06 14:35:05
@Pályamágus, a sínész: Az elképzelt vasúti kocsinak van oldalfala? Mert ha van, akkor azon keresztül nehéz felhajtani, ha meg nincs, akkor menet közben közlekedni nehézkes, főleg mondjuk alagútban...
Érdekes, hogy már az én életemben mekkorát változtak a dolgok: kiskoromban még csak épült a Duna-Majna-Rajna-csatorna, amitől akkoriban a világ megváltását várták, de azóta elkészült, és azt mondják, hogy leginkább a szállodahajók működését forradalmasította, az összeurópai szállítmányozást nem. A…..
NAR
2025.10.23 17:20:17
@Flankerr: 3, Amit olvastam, az alapján a Duna lejtése a nagy különbség, még Bősnél is négyszer(?) olyan meredek, mint Visegrádnál. Egyszer szórakozásból kiszámoltam, hogy ha Pakshoz méretű teljesítményt kellene kivenni a folyóból, akkor a Szent Mihály-hegyet kellene kivájni, nappal mondjuk napenergiából telitölteni és este kiengedni. Budapesten így naponta kétszer 2-3 métert ingadozna a vízszint... Állítólag a Bősről kiengedett víz is okoz fejfájást a kenusoknak, a Lupa-szigetnél a reggel szárazra kirakott stég feljárója délutánra víz alatt van. Az említett 15 méteres visszaduzzasztáshoz nálunk nem 40, hanem 200(!) kilométer hosszú víztározó kellene.
NAR
2025.10.27 20:52:00
@gigabursch: Itt tengerszint feletti magassággal vannak megadva a vízmércék: dunaiszigetek.blogspot.com/2010/11/magyar-duna-szakasz-fobb-vizmercei.html
NAR
2025.10.27 21:06:12
@Hamster: Azért ez egy picit olyan, mintha a finnországi banántermesztés mellett kardoskodnál, merthogy Costa Ricában működik a dolog, milyen, hogy csak náluk nem? :-) A földrajzi különbségeken ne lépjünk át olyan könnyen. Persze meglehet csinálni, hogy átépítjük a Duna medrét (rakpartok, hídlábak, magaspart Gödön, stb.) az 1-2 méterrel mélyebb mederre, az összes kutat lejjebb fúrjuk, stb. vagy belépcsőzzük a teljes magyar szakaszt (ekkor pl. hűtőtornyok kellenek Paksra, mert az felduzzasztott Duna túlmelegszik) - csak kérdés, hogy megéri-e. Szóval nem olyan egyszerű a dolog, mint a zártpályás villamos sebessége.
Idén hatvanéves a MÁV egykor M62-nek számozott, becenevén Szergejként emlegetett dízel-villamos mozdonytípusa. Az M62-es jelzést a közelmúltban lecserélték a 628-as sorozatszámra, ami azért kár, mert ezt a típust annak idején annyira a MÁV kedvéért kezdték fejleszteni, hogy a szovjet - és azóta…..
NAR
2025.10.23 16:27:18
2025 szeptemberében ismét villamoskiállítást rendeztek az Autómentes Hétvége kapcsán a Szabadság hídon. A napközben egy helyben álló tujákat most nem volt kedvem fotózni, de a kora reggel oda tartók, illetve az este onnan távozók egy részét levideóztam. Nem akartam mindent megörökíteni, de azért…..
Bár már jártam előtte Bécsben, a Bécs folyó (Wienfluss) felett átmenő metróhíd felett átmenő gyalogoshidat az 1995-ös "Mielőtt felkel a Nap" című filmben láttam először. A metró hídját (Zollamtsbrücke) 1900-ban az akkor még gőzüzemű Stadtbahn számára építették, ami ezen a részen közvetlenül a…..
A repülés az életem nagyjából felében sokkal komolyabb hobbim volt, mint a tömegközlekedés: többet foglalkoztam vele, többet tudtam róla - még most is több repülős könyvem és újságom van, mint villamosos. Aztán úgy tíz éve kifutott a dolog, azóta csak nagy fehér távolsági buszokon utaztam, és néha…..
A 41-es villamos sokáig mostohagyermeke volt a budai tömegközlekedésnek: eredetileg Budaörsig járt, de '72-ben a belső végén visszavágták Budafok kocsiszínig, majd '77-ben a külsőn Kamaraerdőig. '93-ban sokak meglepetésére visszahosszabbították a Körtérig, aztán 2002-ben mégis el akarták vágni a…..
NAR
2025.09.03 15:08:15
@cserepfalva: Családi autónk szélessége tükörtől tükörig 210 cm (ha jól emlékszem, de lehet, hogy több). Szabályosan a Szabadság hídon nem lehet átmenni vele... Viszont el is fér benne három ember egymás mellett, ami a Zsiguliban nem ment volna.
A szombati vonatkergetés után másnap is lementem az északi partra. A menetrendet már az elején felborította a Szombathelyről nem érkező dupla Csörgős vonat, úgyhogy a vasútmániások kedvéért egy faros Ikarust is beállítottak pótlónak (aki légkondira vágyott, annak normál busz is volt). Azt nem…..
NAR
2025.08.26 22:20:41
Már többször tanúbizonyságát adtam annak, hogy a hazai villamosüzemek közül (Budapest után) a szegedi a kedvencem. Az idén huszonöt éves közlekedési oldalam ünneplése végett most megint beletúrok a képeim közé, megmutatni, hogy mekkora utat tett meg a szegedi villamos 2000 óta.
2001…..
NAR
2025.06.17 09:36:49
Tudom, hogy nem mindenki tud annyira lelkesedni azért a nyolcperces útért, amit a Szántód és Tihany közti kompozás jelent, mint én, de szerintem megvan a maga varázsa. Kicsit mindig más az élmény: egyszer kibírhatatlan hőség van, máskor sötét fellegek előtt vonulnak a hajók, megint máskor meg pörög…..
NAR
2025.06.04 10:50:20
@cserepfalva: Nincsenek kamerák? Egy tolatókamerás új autóból sokkal jobb a kilátás parkoláskor, mint bármilyen régi autóból...
Általános harmadik vagy negyedikben olvastam Arthur Ransome angol író "Fecskék és Fruskák" könyvsorozatát, és egy időre nagyon belelkesedtem, hogy én márpedig vitorlázni akarok. A napköziben volt egy lány, aki ugyancsak imádta ezeket a könyveket, együtt elhatároztuk, hogy amint elég nagyok leszünk,…..
Bár újbudai vagyok, a Gellért-hegynek mindig csak a Duna felőli oldalán járkáltam, igaz, ott sokat. Pedig tudtam, hogy a Kertészeti Egyetem (már nem így hívják, de nekem az marad) campusa arborétumként működik, csak valahogy sose jutottam be oda. Biztos más is ismeri azt a problémát, amikor valami…..
NAR
2025.05.11 22:04:44
Az előző bejegyzéssel ellentétben most nem múzeumi beszámoló következik: az Ír-tenger angliai oldalán rendes közlekedési eszközként üzemelt egy villamosvonal, amin az 1930-as években gyártott járművek még nem számítottak nosztalgiának, azok ugyanis még régebbiek voltak! Míg a legtöbb egyesült…..
Évekkel ezelőtt írtam az estéről, amikor a lakótelepi kábelen megjelent a Sky Channel, és ezzel a nagyvilág "nem-keleti" oldala beköltözött az otthonunkba. Azóta briliáns szellemi munkával kikövetkeztettem, hogy 1987. december 12-ről lehetett szó, nemrég pedig véletlenül (miután egy teljes estét…..
NAR
2025.04.01 22:14:47
@Fradista Utazó: Azért a Trónok harca meg a Mandalorian hozott hasonló élményt (igaz, nem csak az európaiak nézik).
NAR
2025.04.04 20:33:41
@Hamster: Ez az, 30 éves rejtély oldódott meg :-)
Kaptam két képet Karl Holzingertől, melyekről azt gondolom, hogy megérnek egy rövid bejegyzést. A Budafoki elágazásnál vagyunk 1984. május 1-én:
Jobbra egy "Ezrest" láthatunk, a budapesti villamostörténelem egyik legnagyobb klasszikusát, ráadásul egy olyan példányt, ami ma is megvan. Az 1049-es…..
Először 2001 szilveszterén pottyantak külföldi közlekedésbarát által készített régi képek a postafiókomba. A Tim Borictól akkor kapott fotók '76-ban és '79-ben készültek, tehát huszonegykéthá'négyöt évesek voltak. Egy eltűnt világot ábrázoltak: egy másik, kopottabb várost, és számos olyan…..
Nem tudom, manapság ki hallgat végig teljes lemezeket az elejétől a végéig. Ismerek még ilyen embereket, de a legtöbben valószínűleg egymást véletlenszerűen követő dalokat hallgatnak streamingen, vagy rádióznak. Régebben fontos volt a sorrend, ahogy a dalok egy-egy albumra kerültek: egy igazán jó…..
NAR
2025.02.25 08:26:57
@Hamster: Ennek a felállásnak van egy koncertlemeze is (Live in Worcester). Kifejezetten bizarr, ahogy Gillian belehajlítgat az Iron Man-be meg a War Pigs-be és valahogy a Smoke on the Water sem működött nekik...
Amióta van youtube (és szélessávú internet), esténként általában elindítok egy videót, amit még én választok ki, utána viszont csak megyek tovább a feldobott javaslatokon. Régebben eközben blogot is írtam, manapság már fáradt vagyok hozzá :) Követek pár gitáros-gitároktatós-zeneelemzős csatornát,…..
Vonattal? Természetesen!
Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
2025.02.13 16:00:12
Nyugat-Európában már évtizedek óta dolgoznak török vendégmunkások. A nyári szabadságok és az ünnepnapok előtt ezrek indulnak útnak, hogy hazatérjenek a szülőországukba. Ilyenkor földön-vízen-levegőben, ki ahogy tud, igyekszik a célállomása felé. Azoknak, akik vonattal teszik meg a haza- és a…..
A tavalyi év közlekedéssel kapcsolatos élményei közül nehéz kiemelnem a legnagyobbakat, hiszen rengeteg volt belőlük, de ha mindenképpen választanom kellene, dobogós lenne a pillanat, amikor Virágvölgyben felszálltam a Gyermekvasút személykocsijába, és ezt láttam magam előtt:
Ez itt ugyanis egy…..
Képes beszámoló a tavalyi év egyik legszebb estéjéről. Bár kompozni mentem, a gépek helyett a látvány volt az, ami elbűvölt. Kicsit se foglalkoztam azzal, hogy milyen propeller hajt bennünket :) mert egész hihetetlen volt az egész! Véletlenül pont a naplemente előtt két perccel értünk oda, úgyhogy…..
NAR
2025.01.18 22:08:07
Ezeket a járműveket szerintem minden közlekedésbarátnak imádnia kellene, a mozgás és a motorhang élménye mellett az olyan részletek miatt is, mint a régi villamosok kurblis ablaktekerői, vagy az egyiknél a "régimetrós" cicilámpák. Ezek a hatvanas években épült gépek valahol az Ikarusaink és az…..
NAR
2025.01.14 20:39:30
NAR
2024.12.14 21:36:51
Annyira belejöttünk Jazzcoollal a kompozásba, hogy a visegrádi után gyorsan levonatoztunk Vácra, az ottanit is megnézni:
Ez az átkelő méretre komolyabb a visegrádinál, első ránézésre inkább a Szántód-Tihany révhez áll közelebb. A járművek is hasonlók, ami nem annyira meglepő, mert ugyanott…..
Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
