Adatok
NAR
0 bejegyzést írt és 1344 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ezeket a járműveket szerintem minden közlekedésbarátnak imádnia kellene, a mozgás és a motorhang élménye mellett az olyan részletek miatt is, mint a régi villamosok kurblis ablaktekerői, vagy az egyiknél a "régimetrós" cicilámpák. Ezek a hatvanas években épült gépek valahol az Ikarusaink és az…..
NAR
2025.01.14 20:39:30
Azon tűnődtem, hogy a hajó oldalstabilitásának mennyire tesz jót ez a magas felépítmény...
NAR
2024.12.14 21:36:51
Annyira belejöttünk Jazzcoollal a kompozásba, hogy a visegrádi után gyorsan levonatoztunk Vácra, az ottanit is megnézni:
Ez az átkelő méretre komolyabb a visegrádinál, első ránézésre inkább a Szántód-Tihany révhez áll közelebb. A járművek is hasonlók, ami nem annyira meglepő, mert ugyanott…..
Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti…..
A Keszthely vízibuszból sose elég, úgyhogy a múltkori helybenpörgés és utazgatás után most a hajóról is megnézzük, milyen a máriafürdői kikötőbe behaladás:
Mint korábban már említettem, ez nem a szokásos, mólók közé zárt tág öböl, hanem a Nagy-Berekből érkező Nyugati-övcsatorna beömlése a tóba.…..
Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..
Amikor júliusban elmentem megnézni a Kékszalagot, azt reméltem, hogy olyasvalamit fogok látni, mint néhány héttel korábban, amikor viszonylag spontán módon Szemesről Tihanyba akartam áthajózni a menetrend szerinti járattal. Valahol Földvár után egyszercsak azt láttam a vonatból, hogy egy rakás…..
NAR
2024.09.19 09:55:46
NAR
2024.09.19 18:26:47
@Hamster: Ha kerékpárversenyhez le lehet zárni az utat, akkor vitorlásversenyhez is le lehet zárni a tavat :-)
Almáditól Keszthelyig majdnem mindenütt összefuthat az ember a Bahart négy kisebb vonali hajójával. Jópofa jószágok: felül napozófedélzetről lehet nézelődni (illetve a jelenlegi időjárás mellett feketére égni), hátul szabad, de fedett téren lehet ücsörögni, és van egy jókora légkondicionált…..
NAR
2024.09.17 11:26:08
Ha valaki menetrend szerinti járattal akar áthajózni Agárdról a tó szemközti oldalán levő Szúnyog-szigetre, valószínűleg valami aranyos úszó szappantartóval fog menni. Azzal is jópofa a foltokba tömörülő nádasok közt kanyarogni, de szokott az agárdi móló mellett egy komolyabb gép is állni:
A…..
NAR
2024.09.11 13:15:11
Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..
Felemás kirándulás volt ez, nem feltétlenül a buszok miatt, melyek közt több generáció kedvencei is képviseltették magukat. Mivel Farost és Kockarust elég sokat láttam már, a kedvencem egy "bulldog" Csepel lett :)
A 2024-es tapolcai Ikarus találkozóBuszok az ötvenes évektől a kétezresekig
Ha nem…..
NAR
2024.08.28 10:10:18
Szerintem azok a kis lógó zászlócskák (foci)csapatok zászlói, a meccs előtti kézfogásnál szoktak ilyet cserélni. Itt picit nagyobbat cserélnek: cdn.nemzetisport.hu/2023/09/c6MCTCx1KYjkvDhVukqeealPlZyQZRWZvT-jzj1a7V0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VjYmNjOTdkNjg3NDQ2ZTc5MTM3MGNhOWJhMTg5YThj.jpg
NAR
2024.08.28 20:02:35
@Hamster: Arra gondoltam, hogy a busz vitte a csapatot az idegenbeli mérkőzésekre és azok a zászlók az ellenfelektől származnak...
Ne tévesszen meg senkit az első kép, ez a bejegyzés nem hajókról fog szólni, bár kétségtelen, hogy nem gyalog keltünk át a Duna ezen szakaszán:
Alsó-Bajorországban, Ingolstadt és Regensburg közt a Duna szűk szurdokban tör át egy késő jura korból származó mészkőtömegen. Pontosabban ahogy…..
NAR
2024.08.06 19:50:08
Tavaly írtam valami olyasmit, hogy nyáron bárhol és bármikor bele lehet futni oldtimer találkozókba, és mivel ez tényleg így van, most is szembejött egy, a változatosság kedvéért Deggendorf főterén:
A Vespáról nagyjából azt tudom, amit valami filmben láttam - egy olyanban, ami annyira mély nyomot…..
NAR
2024.07.30 11:06:26
Arról a Hondáról ez a Pinarello jutott eszembe: pinarello.com/storage/thumbs/HallOfFame/1104__resize__417ae0180990cdd94ef7ead335576db1.jpg
Bár valószínűleg nem a gyorsaság volt a fő tervezési szempont, ellentétben az olasz kétkerekűvel :-) A biciklin meg a mai szemmel mennyire ódivatú a vázon kívül vezetett kábelezés...
Bár valószínűleg nem a gyorsaság volt a fő tervezési szempont, ellentétben az olasz kétkerekűvel :-) A biciklin meg a mai szemmel mennyire ódivatú a vázon kívül vezetett kábelezés...
Gyerek- és ifjúkoromban sokszor megtettem családdal/ismerősökkel/iskolatársakkal (mikor épp kivel) a Köln - Budapest távot. Nem rögtön a legelső alkalommal, de valamikor feltűnt Bajorország közepén az A3-as autópályán robogva, hogy "jé, ott van a Parthenón a hegyoldalban!". A sokadik alkalommal…..
NAR
2024.07.25 11:22:00
2024-ben a szokásos kettő helyett valamiért csak egyetlen hétvége erejéig foglalták el retró mozdonyok az északi partot Füred és Keszthely közt, úgyhogy mindenképpen be akartam illeszteni a programjaim közé július első szombatját. Aztán mivel a szombat egész jól sikerült, vasárnapját is :)
A…..
A tavalyi év nem csak a Balatonról szólt, mert a Dunán is hajóztam/fotóztam néha :) Sikerült még az utolsó pillanatban utazni a szárnyassal, amivel anno a Queen a fővárosba érkezett, utaztam ál-gőzös lapátkerekessel, amit két hónappal korábban még Balatonfüreden fotóztam, és láttam kompokat,…..
A dán Koppenhágát és a svéd Malmőt immár több mint 20 éve köti össze az Øresund-összeköttetés néven ismert kombinált híd-alagút és közúti-vasúti kapcsolat. A mintegy 8 km-es kapcsolat az Øresund-szorost hidalja át, közelebb hozva ezzel Dániát és Svédországot.
Az Øresund-összeköttetés légifotója a…..
Egyszer nézegettünk itt képeket a Városliget azon időszakából, amit nem láthattam, most viszont olyan fotók következnek, melyek témájáról nagyon is vannak emlékeim:
A Petőfi Csarnokot 1985-ben nyitották meg a Várbazár összedőlés-közeli állapota miatt bezárt Ifjúsági Park pótlásaként. Az épület…..
HamPLÓ
Egy földalatti fogaskerekű. Ami igazából kettő. Vagy legalábbis másfél. Volt.
2024.06.06 06:00:00
Az egyik legjópofább tömegközlekedési eszköz, amivel valaha utaztam, a Lausanne-i Métro Lausanne – Ouchy volt. Ez 1877-ben egy részben föld alá épített siklóként kezdte pályafutását, aztán 1879-ben két sikló lett belőle. Pontosabban másfél: a legforgalmasabb szakaszon a meglevő vágány mellé…..
A 30a (a balatoni vasútvonal) budapesti bevezető szakaszának kétvágányúsítása közben Budafok-Belvárosnál az addigi 2 + 1, illetve a mai 2 + 2 vágány átadása közt egy időre csak két vágány maradt, amit ilyen látványos módon kanyarítottak át a pécsi vonal oldalára. A videó első felében két vonatot…..
A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban.
A budapesti fogaskerekűnek…..
Az Osztrák Államvasutak 2008 óta üzemelteti a Railjet márkanevű zárt ingavonatait belföldön és külföldön egyaránt. Mivel Railjetek kapcsolják össze az osztrák és a magyar fővárost is, a projekt már a kezdetektől fogva nemzetközi volt. Már az üzemeltetés kezdetén felmerült, hogy a MÁV is vásárol…..
NAR
2024.04.02 11:47:54
@Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csak ott lett gyanús, hogy München felé is járhat olyan vonat, ami csak 160-nal tud menni, mert az lassú lenne a Westbahn-ra.
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
NAR
2024.03.23 14:50:53
@cradbox: Miért, bevált a TT? Csökkent az autóforgalom a két város között?
A tavalyi év egyik örömteli eseménye volt számomra, hogy 45 év után megint sikerült utaznom balatoni katamaránnal, konkrétan a Badacsony nevűvel. Persze egy katamarán nem katamarán, úgyhogy utaznom kellett a másik kettővel is.
A MAHART Újpesti Hajójavító három kéttörzsű személyhajót épített a…..
NAR
2024.02.28 21:53:38
NAR
2024.03.01 11:47:05
@Hamster: Ez az, barna színű. Ez a kék-fehér azért jobban néz ki :-)
Érdekes, hogy míg (szerencsére!) van Vasúttörténeti Park, vannak BKV-s nosztalgia villamosok és buszok, de még régi repülőgépekkel is lehet utazni, a budapesti hajózás mintha nem lenne rajta a közlekedésbarátok térképén. Pedig évről-évre egyre kevesebb marad a velünk élő történelemből. Most még…..
NAR
2024.02.29 13:38:07
Többhajós kiállításon ezen voltam: www.maritiman.se/en/fleet Ha jól látom, itt is a legnagyobb is kisebb, mint 400 fős. Hatalmas hely kell ennyi hajónak és lássuk be, nem olyan szexik, mint egy repülő, amit száraz hangárban könnyebb fenntartani...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz