Regisztráció Blogot indítok
Adatok
NAR

0 bejegyzést írt és 1343 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyira belejöttünk Jazzcoollal a kompozásba, hogy a visegrádi után gyorsan levonatoztunk Vácra, az ottanit is megnézni: Ez az átkelő méretre komolyabb a visegrádinál, első ránézésre inkább a Szántód-Tihany révhez áll közelebb. A járművek is hasonlók, ami nem annyira meglepő, mert ugyanott…..
Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti…..
HamPLÓ Máriafürdői érkezés 2024.10.06 18:00:00
A Keszthely vízibuszból sose elég, úgyhogy a múltkori helybenpörgés és utazgatás után most a hajóról is megnézzük, milyen a máriafürdői kikötőbe behaladás: Mint korábban már említettem, ez nem a szokásos, mólók közé zárt tág öböl, hanem a Nagy-Berekből érkező Nyugati-övcsatorna beömlése a tóba.…..
HamPLÓ "Gévéem" 2024.09.21 06:00:00
Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..
Amikor júliusban elmentem megnézni a Kékszalagot, azt reméltem, hogy olyasvalamit fogok látni, mint néhány héttel korábban, amikor viszonylag spontán módon Szemesről Tihanyba akartam áthajózni a menetrend szerinti járattal. Valahol Földvár után egyszercsak azt láttam a vonatból, hogy egy rakás…..
NAR 2024.09.19 09:55:46
NAR 2024.09.19 18:26:47
@Hamster: Ha kerékpárversenyhez le lehet zárni az utat, akkor vitorlásversenyhez is le lehet zárni a tavat :-)
HamPLÓ A négy balatoni muskétás 2024.08.23 06:00:00
Almáditól Keszthelyig majdnem mindenütt összefuthat az ember a Bahart négy kisebb vonali hajójával. Jópofa jószágok: felül napozófedélzetről lehet nézelődni (illetve a jelenlegi időjárás mellett feketére égni), hátul szabad, de fedett téren lehet ücsörögni, és van egy jókora légkondicionált…..
Ha valaki menetrend szerinti járattal akar áthajózni Agárdról a tó szemközti oldalán levő Szúnyog-szigetre, valószínűleg valami aranyos úszó szappantartóval fog menni. Azzal is jópofa a foltokba tömörülő nádasok közt kanyarogni, de szokott az agárdi móló mellett egy komolyabb gép is állni: A…..
Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..
Felemás kirándulás volt ez, nem feltétlenül a buszok miatt, melyek közt több generáció kedvencei is képviseltették magukat. Mivel Farost és Kockarust elég sokat láttam már, a kedvencem egy "bulldog" Csepel lett :) A 2024-es tapolcai Ikarus találkozóBuszok az ötvenes évektől a kétezresekig Ha nem…..
HamPLÓ Sziklák közt 2024.08.06 06:00:00
Ne tévesszen meg senkit az első kép, ez a bejegyzés nem hajókról fog szólni, bár kétségtelen, hogy nem gyalog keltünk át a Duna ezen szakaszán: Alsó-Bajorországban, Ingolstadt és Regensburg közt a Duna szűk szurdokban tör át egy késő jura korból származó mészkőtömegen. Pontosabban ahogy…..
Tavaly írtam valami olyasmit, hogy nyáron bárhol és bármikor bele lehet futni oldtimer találkozókba, és mivel ez tényleg így van, most is szembejött egy, a változatosság kedvéért Deggendorf főterén: A Vespáról nagyjából azt tudom, amit valami filmben láttam - egy olyanban, ami annyira mély nyomot…..
NAR 2024.07.30 11:06:26
Arról a Hondáról ez a Pinarello jutott eszembe: pinarello.com/storage/thumbs/HallOfFame/1104__resize__417ae0180990cdd94ef7ead335576db1.jpg
Bár valószínűleg nem a gyorsaság volt a fő tervezési szempont, ellentétben az olasz kétkerekűvel :-) A biciklin meg a mai szemmel mennyire ódivatú a vázon kívül vezetett kábelezés...
Gyerek- és ifjúkoromban sokszor megtettem családdal/ismerősökkel/iskolatársakkal (mikor épp kivel) a Köln - Budapest távot. Nem rögtön a legelső alkalommal, de valamikor feltűnt Bajorország közepén az A3-as autópályán robogva, hogy "jé, ott van a Parthenón a hegyoldalban!". A sokadik alkalommal…..
2024-ben a szokásos kettő helyett valamiért csak egyetlen hétvége erejéig foglalták el retró mozdonyok az északi partot Füred és Keszthely közt, úgyhogy mindenképpen be akartam illeszteni a programjaim közé július első szombatját. Aztán mivel a szombat egész jól sikerült, vasárnapját is :) A…..
A tavalyi év nem csak a Balatonról szólt, mert a Dunán is hajóztam/fotóztam néha :) Sikerült még az utolsó pillanatban utazni a szárnyassal, amivel anno a Queen a fővárosba érkezett, utaztam ál-gőzös lapátkerekessel, amit két hónappal korábban még Balatonfüreden fotóztam, és láttam kompokat,…..
A dán Koppenhágát és a svéd Malmőt immár több mint 20 éve köti össze az Øresund-összeköttetés néven ismert kombinált híd-alagút és közúti-vasúti kapcsolat. A mintegy 8 km-es kapcsolat az Øresund-szorost hidalja át, közelebb hozva ezzel Dániát és Svédországot. Az Øresund-összeköttetés légifotója a…..
Egyszer nézegettünk itt képeket a Városliget azon időszakából, amit nem láthattam, most viszont olyan fotók következnek, melyek témájáról nagyon is vannak emlékeim: A Petőfi Csarnokot 1985-ben nyitották meg a Várbazár összedőlés-közeli állapota miatt bezárt Ifjúsági Park pótlásaként. Az épület…..
Az egyik legjópofább tömegközlekedési eszköz, amivel valaha utaztam, a Lausanne-i Métro Lausanne – Ouchy volt. Ez 1877-ben egy részben föld alá épített siklóként kezdte pályafutását, aztán 1879-ben két sikló lett belőle. Pontosabban másfél: a legforgalmasabb szakaszon a meglevő vágány mellé…..
HamPLÓ Cikkcakkozás Budafokon 2024.05.31 20:25:14
A 30a (a balatoni vasútvonal) budapesti bevezető szakaszának kétvágányúsítása közben Budafok-Belvárosnál az addigi 2 + 1, illetve a mai 2 + 2 vágány átadása közt egy időre csak két vágány maradt, amit ilyen látványos módon kanyarítottak át a pécsi vonal oldalára. A videó első felében két vonatot…..
MKK-blog A Fogasról másként 2024.04.11 11:03:26
A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban. A budapesti fogaskerekűnek…..
Az Osztrák Államvasutak 2008 óta üzemelteti a Railjet márkanevű zárt ingavonatait belföldön és külföldön egyaránt. Mivel Railjetek kapcsolják össze az osztrák és a magyar fővárost is, a projekt már a kezdetektől fogva nemzetközi volt. Már az üzemeltetés kezdetén felmerült, hogy a MÁV is vásárol…..
NAR 2024.04.02 11:47:54
@Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csak ott lett gyanús, hogy München felé is járhat olyan vonat, ami csak 160-nal tud menni, mert az lassú lenne a Westbahn-ra.
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
NAR 2024.03.23 14:50:53
@cradbox: Miért, bevált a TT? Csökkent az autóforgalom a két város között?
A tavalyi év egyik örömteli eseménye volt számomra, hogy 45 év után megint sikerült utaznom balatoni katamaránnal, konkrétan a Badacsony nevűvel. Persze egy katamarán nem katamarán, úgyhogy utaznom kellett a másik kettővel is. A MAHART Újpesti Hajójavító három kéttörzsű személyhajót épített a…..
NAR 2024.03.01 11:47:05
@Hamster: Ez az, barna színű. Ez a kék-fehér azért jobban néz ki :-)
Érdekes, hogy míg (szerencsére!) van Vasúttörténeti Park, vannak BKV-s nosztalgia villamosok és buszok, de még régi repülőgépekkel is lehet utazni, a budapesti hajózás mintha nem lenne rajta a közlekedésbarátok térképén. Pedig évről-évre egyre kevesebb marad a velünk élő történelemből. Most még…..
NAR 2024.02.29 13:38:07
Többhajós kiállításon ezen voltam: www.maritiman.se/en/fleet Ha jól látom, itt is a legnagyobb is kisebb, mint 400 fős. Hatalmas hely kell ennyi hajónak és lássuk be, nem olyan szexik, mint egy repülő, amit száraz hangárban könnyebb fenntartani...
2023 gyorsan eltelt. Rettentő érdekességek sajnos nem történtek: nem nyitottak meg új vonalat, de még csak nem is kezdtek ilyesmit építeni. Sőt, még új vonal építésének elkezdéséről se beszéltek. Elindult viszont az újjászületett 23-as villamos, két balesetezett Combinóból építettek egy újat, és…..
NAR 2024.02.18 20:16:28
@Hamster: Kiszámoltam, évi közel 20000 kilométert megy a (lassan nagykorú) autóm, az éves fenntartási költség kevesebb, mint fél százaléka a Pest megyei matrica (ami egyébként is jól jön, ha valaki ki akar menni a dunakeszi Decathlonhoz vagy a budaörsi IKEA-ához), szóval az M0 "fizetőssége" nem hiszem, hogy komolyan befolyásol útvonalválasztást. Ha valaki kevesebbet megy, akkor nem fél százalék, hanem mondjuk három, de akkor is az Árpád hídi kerülő benziköltsége néhány hónap alatt elvinné a "megtakarítást".

Kvázi-lokális hídnak kicsit drága lenne, a Lágymányosi hídnál pl. háromszor hosszabbnak kellene lennie. A Békásmegyer - Zugló forgalom simán elmegy az M0/M3 felé és akkor jórész városon kívül megy. Arra nem hiszem, hogy érdemes lenne százmilliárdokat költeni, hogy az Árpád híd helyett ugyanúgy a városban menjen plusz forgalom.
NAR 2024.02.28 21:52:05
@Hamster: Az a helyzet, hogy van híd ott. Tömegközlekedés is van rajta (megkockáztatom, nagyobb kapacitással, mint a Lánchídon). Nekem az a tapasztalatom, hogy itt jobban rajta van/volt a "mentális térképen" a túlpart, mint a város déli végében. Családtagjaim már a múlt évezredben is jártak azon a hídon iskolába vagy dolgozni, én meg ebben az évezredben. De arra is emlékszem, hogy a "békási huligánok" kishajóval jártak a Megyeri útra Dózsa-meccsre. A Megyeri híd is sokkal közelebb hozta Újpestet. Erősen kétségesnek tartom, hogy lehessen "helyi" hidat építeni és attól tartok, hogy nem az Árpád, hanem a Megyeri hídról vonzana el forgalmat. Ha igazán csökkenteni akarnánk mondjuk a Csillaghegyen áthaladó forgalmat, akkor az M0-át kellene a 10-es útig megépíteni, majd a Pusztakúti úton a Határ út előtt egy lámpával csökkenteni az út áteresztőképességét, hogy az autók ne a házak között, hanem a prérin álljanak a dugóban.