Adatok
hello.idea
34 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Basszus, ez nagyon rendben van” – hangzott el a hello.idea egyik felének szájából ez a szösszenet, miután végzett az első néhány kortynyi barna Brewie sörrel. A pohár aztán pár kérdés erejéig az asztalra került, ám az interjú végére – talán kitalálható – a…..
A KitchenBox olyan piaci rést tölt be a hazai gasztropiacon, amely rengeteg ember életét könnyítheti meg.
Lehetetlen a tésztán kívül gyorsan és egyszerűen vacsit főzni egy csütörtök este? Jó minőségű hozzávalókat kell keresgélni a helyi közértben? Lekésni a piaci…..
Az Egyesült Államok gazdasági és politikus döntéshozói évek óta keresik azokat a megoldásokat, amelyek hozzásegíthetik kisiskolásaikat ahhoz, hogy digitális bennszülöttként ne csak használják a kütyüket, de már gyerekként érdeklődni kezdjenek a jövőnket alapjaiban…..
Bár az újrahasznosítási hullám már Magyarországon is virágzik, a csúcsát még bőven nem érte el. A civil szféra egyre aktívabb, de kevesen választják ezt hivatásuknak. A társadalmi vállalkozások száma elenyésző. Földi Barbara és Sipos Anna viszont mind a három…..
„Mindenki azt mondta, hogy a magyar nem eszik halat. Mi meg azt mondtuk, hogy azért nem, mert nem tud hol enni.” Lévai Zsuzsi ezért kitalálta azt a helyet, ahol magyar halételeket lehet fogyasztani. A Halkakas piacteremtő volt a budapesti étterem szcénán belül, hiszen az övék az…..
Alkotói szerint a fejlesztésük bár hasonlít a nemzetközi szinten talán legismertebb ismeretterjesztő/oktatói oldalra, a Khan Academyre, annál jóval fókuszáltabb és egyetem-specifikusabb. Főleg, ha a jövőt nézzük. Egy oldallal, egy iránnyal és pár próbavideóval indult hazánk…..
A Kele Clothing az egyik legérdekesebb magyar feltörekvő divatmárka, hiszen ellentétben másokkal, ők csak kötött árut készítenek. Kele Ildikó - aki már a MOME-n is kötő szakra járt - tanulmányai óta saját márkát szerettet volna. Balázs Áron viszont csak segíteni akart a…..
Elismert és igényes művészeti galériákból szerencsére nem áll rosszul Budapest. Ugyanakkor olyan hely még kevés akad a városban, amely alig ismert kortárs művészeket próbálna befuttatni. Mindezt ráadásul úgy, hogy közben nemzetközi profizmust csempész a munkafolyamatokba. Egy…..
Adott egy odaadó férj, aki a feleségének minden külföldi útjáról valamilyen különleges szuvenírt hoz ajándékba. Adott továbbá egy designért, és persze ezekért a meglepetésekért rajongó fiatal feleség, aki nem mellesleg sikeres menedzser egy felkapott ügynökségnél. És…..
hello.idea
2014.12.16 11:01:30
@Shopping: Egyetértünk veled, az iPhone feltalálásáról valóban nincs értelme írnunk. Ezért ezt nem is tesszük.
Helyette viszont fontosnak tartjuk beszélni olyan történetekről, mint amilyen a Folqa is, ami valami új, valami egyedi megoldást alkalmaz egy megfáradt és unalmas hazai piacon. Sajnáljuk, ha ezt a pozitív fejleményt, amire mindannyian büszkék lehetünk, te erőltetettnek és fizetett hirdetés jellegűnek gondolod. Erről ugyanis szó sincsen.
Helyette viszont fontosnak tartjuk beszélni olyan történetekről, mint amilyen a Folqa is, ami valami új, valami egyedi megoldást alkalmaz egy megfáradt és unalmas hazai piacon. Sajnáljuk, ha ezt a pozitív fejleményt, amire mindannyian büszkék lehetünk, te erőltetettnek és fizetett hirdetés jellegűnek gondolod. Erről ugyanis szó sincsen.
hello.idea
2014.12.16 11:20:11
@bestpixel: Igazat kell adnunk @Billy Pilgrim kommentjének - a szuveníreinket elsősorban külföldi szemmel kell megítélni. Már pedig ebben ma a Folqának kevés versenytársa akad.
A bábuk kialakításukkal, a minőségükkel olyan szintet képviselnek, ami a magyar szuvenír piacon szinte egyedülálló. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne kritizálni. Ám azt mondani, hogy nem kellően hű a kultúránkhoz, és mögötte csak nyerészkedés állhat, szerintünk felelőtlen és káros a részedről.
Megítélésünk szerint sokkal károsabb a kultúránkra nézve a tömegtermelt és közel sem autentikus matyó, a sok esetben kínai pirospaprika, valamint a mágnesét 2 perc használat után elhagyó szunevír, ugyanis ha az utóbbi időben jártál hazai szuvenír boltban, 99 százalékban ezeket a termékeket találod meg.
Ez az igazán szomorú, nem az, amikor egy termék egyediségével és minőségével hoz új színt a piacra.
A bábuk kialakításukkal, a minőségükkel olyan szintet képviselnek, ami a magyar szuvenír piacon szinte egyedülálló. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne kritizálni. Ám azt mondani, hogy nem kellően hű a kultúránkhoz, és mögötte csak nyerészkedés állhat, szerintünk felelőtlen és káros a részedről.
Megítélésünk szerint sokkal károsabb a kultúránkra nézve a tömegtermelt és közel sem autentikus matyó, a sok esetben kínai pirospaprika, valamint a mágnesét 2 perc használat után elhagyó szunevír, ugyanis ha az utóbbi időben jártál hazai szuvenír boltban, 99 százalékban ezeket a termékeket találod meg.
Ez az igazán szomorú, nem az, amikor egy termék egyediségével és minőségével hoz új színt a piacra.
Az Absoloot a Soroksári úti Hungária Malomudvar egyik tágas gyárépületében lelt otthonra, itt, gyönyörűen nyomtatott és kezelt papírok között beszélgettünk Hermann Andrea alapítóval. A minőségi papírok magasnyomásával, valamint prémium nyomdai megoldások kivitelezésével…..
Létezik egy olyan magyar mobilapplikáció, amely a világ legmenőbb városait az azt leöltők zsebében tartja. Szó szerint. A PocketGuide ugyanis városok sztorijainak millióit juttatja el az emberekhez. A turisztikai iparban a „no quality-no loyalty” magatartással szemben ők azt a…..
„From farm to table” – ez a népszerű szlogen és mozgalom az elmúlt években letarolta az angolszász gasztropiacot, ahol egyre többen táplálkoznak tudatosan, amihez elengedhetetlen, hogy tudják, hogy honnan kerül spájzukba a megvásárolt élelmiszer. Erre a hiperekben nincs mód. A…..
Képzeljük el, hogy egy olyan bringával tekerünk, amivel 100 méter és 1000 kilométer után ugyanazt a könnyedséget érezzük, persze a saját fáradtságunkat leszámítva: ugyanaz a hatásfok, ugyanaz a teljesítmény. Egy magyar találmány négy éve lázba hozta a kerékpáripart. Olyan…..
Azért szeretjük a Forbes-t, mert úgy beszélnek a vállalkozásokról és az alapítókról, ahogy mi is szeretnénk, hogy a fiatalok gondolkozzanak magukról, mint vállalkozókról.
Bátorsággal.
Vagy, ahogy Galambos Márton, Forbes főszerkesztő a második nap bevezetőjében…..
Csetvei Krisztina személyében adott egy BME-n végzett műszaki menedzser, aki éveken keresztül hazánk egyik legnagyobb vállalatánál, a Magyar Telekomnál dolgozott marketing- és termékmenedzserként, aztán gondolt egy nagyot, és belevágott a borkészítésbe. Először még csak…..
Szabadkai Attila és Limbacher Tivadar kissrác koruk óta jóbarátok és mindig is tervezgették, hogy egyszer saját vállalkozást indítanak. 2011-ben a Barcamp startup verseny arra motiválta őket, hogy a sok ötletüket mérlegre téve kiválasszanak egyet, és azzal komolyabban kezdjenek el…..
A Loffice alapító Klementz nővérek, Panni és Kata 2007-ben megszereztek egy lepukkant, üresen álló épületet a Paulay Ede utcában, amit két év kemény munkájával 2009-re Budapest első közösségi irodájává alakították át. Azóta a testvérpár nyitott még három irodát…..
hello.idea
2014.08.15 15:04:10
@cserepfalva: Kedves cserepfalva! A képek stílusát mi választjuk meg, különböző filtereket használva, az Instagramon keresztül. Kövess minket ott is: instagram.com/helloideablog
hello.idea
2014.08.15 15:08:06
@Moin Moin: Kedves Moin Moin! Mi nem tapasztaltuk, hogy kellemetlen lenne a fény vagy a belső tér, sőt!
Csiszár Katalin egyszer csak eldöntötte, hogy csokoládét szeretne készíteni. Nem volt isteni sugallat, nagy felismerés, hanem valahogy kialakult, aztán elkapta a csoki iránti szenvedély. Nem csak őt, hanem férjét is, most pedig már igazi családi vállalkozásként készítik…..
A Hosszúlépés. Járunk? bő egy éve azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy a Hop On – Hop Off, esernyővel a Hősök terére, vegyünk Matyót és együnk gulyást a Várban típusú budapesti idegenvezetési szokásokkal szemben igazi városélményt nyújtson a velük…..
Haladó gondolkodás, nemzetközi versenyképesség, megalkuvás nélküli minőség és kiemelkedő szakmai munka, ezek a jegyek jellemezték mindig is a világ vezető építészirodáit. Amit a múltban Lechner Ödön, Pollack Mihály, vagy éppen Ybl Miklós, a jelenben pedig Ekler Dezső, azt a…..
Az Espresso Embassy rövid idő alatt Budapest egyik intézményévé vált. Újhullámos kávézó az Arany János utcában, ahol nap, mint nap a legjobb minőségű alapanyagokból készült kávékkal szolgálja ki vendégeit Várady Tibi, egy jogászból lett kávézótulajdonos és…..
Egy budai kerthelyiségben két mosolygós, fiatal nővel találkoztunk legutóbb, akik egy almabor kóstolás utáni váratlan ötlettől vezérelve úgy döntöttek: életre keltik hazánk első, kiváló minőségű ciderét, a Czidert. Tölyhi Orsi és Szabó Kata ráadásul mindezt úgy tette,…..
hello.idea
2014.06.13 21:40:01
@moszkvicssluszkulcs: A Czidert több belvárosi szórakozóhelyen megtaláod, például a Spílerben vagy a Bortársaságnál, ezen kívül fesztiválokon vannak kint a lányok.
Kézműves jellege miatt nagyobb boltokban nem érheted el őket, de kisebb helyeken igen. Kérdezd őket bátran itt: www.facebook.com/Cziderofficial?fref=ts
Kézműves jellege miatt nagyobb boltokban nem érheted el őket, de kisebb helyeken igen. Kérdezd őket bátran itt: www.facebook.com/Cziderofficial?fref=ts
Az utóbbi években egy izgalmas tér kezdett kialakulni az Astorián, ami Gerzsenyi Andráshoz, a hello.idea történetének első sorozatvállalkozójához és feleségéhez köthető. A gazdasági válság kirobbanásával szinte párhuzamosan indították el közösen a Cukorka Sweetfabricot,…..
Bárt nyitni Budapesten manapság nem nagy kunszt. Rengeteg hellyel, stílussal, ajánlattal találkozunk. Hogyan lehet ebben a forgatagban egy olyan bárt felépíteni, ami a hazai közönség számára szinte ismeretlenül a világ legjobbjai közé is bekerül?
A Boutiq’ Bár 2012-ben a…..
A be-novative egy internetalapú, az egyéni és kollektív kreativitás kiaknázásán alapuló program, amely lehetőséget teremt nagyvállalatok vezetőinek és munkavállalóiknak arra, hogy együtt ötletelve fejlesszék cégüket és támogassák a szervezet innovációs folyamatát.
A…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Kérdéseidre válaszolva: 1) A név azért lett ilyen, hogy nemzetközileg egyedibb, modernebb és érthetőbb legyen, miközben utaljon a "folk" és "folklór" szavakra. Szerintünk ez sikerült. De nem vagyunk egyformák, megértjük, hogy van akinek ez a megoldás nem tetszik.
2) A hazai pirospaprika természetesen nem ízetlen, de nem is ezt mondtuk. Mi az átlagos szuvenír bolti paprikára gondoltunk, ami ha próbáltad már, vélhetően téged is hasonló megállapításra késztetne, főleg annak tudatában, hogy milyen kiváló minőségű az eredeti termék.
3) Az előbbi esethez hasonlóan, mi most is az átlagos szuvenír bolti matyó termékekre gondoltunk, amelyek jelentős része tömegesen előállított, fantáziátlan, silány minőségű munka. Ezzel szemben a Folqa részben kézzel készített, magas minőségű, egyedi grafikával ellátott műgyantabábú.
4) Lévén, mi minden esetben hiszünk az interjúalanyaink által elmondottaknak, nincs kétségünk afelől, hogy az egyedi megrendelésre készített műgyantabábuk előállítása ma hazánkban jelentős nehézségekbe ütközik - mert azért azt érdemes leszögezni itt is, hogy ezek nem viaszból, vagy műanyagból készült termékek, hanem műgyantából, és ez közel sem ugyanaz.