Adatok
Szöllősi Gergely
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kötött pálya
Különvonattal búcsúznak a Szilvásvárad-Putnok vonaltól a vasútbarátok
2007.11.02 11:00:00
A Bükk és az Upponyi hegység nyugati oldalán elvezető 87-es vasútvonal is szerepel azon a listán, amely az esetleg megszűnő mellékvonalakat tartalmazza. Bár végső döntés még nincs, pillanatnyilag nagyon valószínű, hogy a „felső” szakaszon, azaz Szilvásvárad és…..
Szöllősi Gergely
2009.12.21 20:56:51
2007- nyarán végigutaztam Szilvásvárad-Putnok között oda-vissza. Ha osztályozni akarjuk a pálya állapotát (mellékvonali szinten!) akkor a vonal kétharmadára egy "gyenge hármast" (nyílt pályán 40-50 kilométer óra lassújelekkel)lehet rá adni, de Királd-Putnok között "elégtelen" (nyílt pályán 10 kilométer/óra). A 34 kilométeres távolságot 1 óra 17 perc alatt teszi meg. A vonalon található egy 190 méter hosszú alagút Sátánál, valamint a pályának a legnagyobb emelkedése 16 ezrelék (ez már hegyi pályának számít). A vonatból szép kilátás van Ózd külső részeire, valamint Nekézseny községre. Magyarország legmagasabb töltésein halad itt a vasút. Csuszamlásokkal (suvadással) teli tájakon keresztül "döcög" a vonat (ehhez hasonló felszínformákat Erdélyben lehet találni). Néhány helyen pedig mély bevágással halad a pálya, ráaadásul ezzel a vonattal lehet a legkönyebben lehet elérni a Lázbérci-víztározót és az Upponyi hegységet. Busszal nehéz pótolni, mivel nagy "vargabetűt" kell tennie a kocsinak. Ha leesik az ónos eső akkor "csődött mond" a busz. A Putnok környéki részét a lakosság bevonásával (közmunkaprogram), fővonalak felújításakor kinyert sínek segítségével olcsón meg lehetne oldani. Nagy kár bezárni!!
Az írja nekünk Egy Júzer, hogy Úgy érzem muszáj megosztanom a következő videókat a nagyközönséggel. "Pissing Master", ahogy mi nevezzük... egyedi jelenség. A reklámokat betéve tudja, megjegyzi, előadja és minden további nélkül két teli busszal szemben el kezd pisilni…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz