Adatok
PhysisPhylos
20 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Törvény Szeretete
Tulajdonképpen mi baja van egymással a két politikai oldalnak?
2018.04.08 15:54:57
Nem migránsok, de nem is a korrupció kérdése mozgatnak minket mikor egy választásról van szó, hanem az az öntudatlanul viselt „szemüveg” amin keresztül értelmezzük a világot, és amelyek alapján megkülönböztetjük a jót a rossztól. A posztmodern világértelemzéssel ellentétben, azonban, a hatalmi harc…..
A Törvény Szeretete
Internetadó-hiszti utózönge: Új narrativára van szükség a közjóról és a haladásról szóló közbeszédben
2014.12.17 14:57:44
Bár a kormány valójában sosem akart internetadót, a digitális világ kérdése a közjó, így a mindenkori kormány szempontjából is, megkerülhetetlen. A tét, a 250 éves Felvilágosodás helyes mederbe terelése. Ezt a kihívást a balliberális oldal, mint „kórtünet” és a…..
PhysisPhylos
2015.12.15 15:18:06
@egyetmondok: Nem vitatom, de talán itt van a konzervetivizmus innovációs lehetősége. Az hogy ezt a balaoldali találmányt végre tényleg a konzervetiv cálok szolgálatába tudja állitani. A versenynek feltételeket kell teremteni ami önmagában nem alakul ki. Ugyanakkor a piac externális környzetei és társadalmi költségei sem maguktől számitódnak ki. Stb. Ilyen cikkeket kellene olvasgatni a konzervativoknak vagy libertariusoknak evonomics.com/stop-using-adam-smith-and-hayek-to-support/ vagy www.foreignaffairs.com/articles/2012-01-01/future-history
PhysisPhylos
2015.12.16 11:21:40
@egyetmondok: @egyetmondok: Ha mindent amit a Felvilágosodás hozott a nyugati civilizációnak "ex-catedra" eldobandónak nyilvánitunk, akkor nehéz lesz bármilyen konszenzust kialakitanunk egymással a civilizációnk megmentése és felvirágoztatása érdekében. Aban egyetértek, hogy abból kell kiindulni ami a valós feltétele az emberi-kulturális létezésünknek (az emberi élet mind Közösség és Haza) de ebbe az elképzelésbe (amint a cikkben ezt el próbáltam magyarázni) integrálható a Felvilágosodás haladáseszméje. Ha megértjük, hogy kik vagyunk, mi a bajunk és mit akarunk akkor bátraban kisérletezhetünk azzal, hogy meghaladjuk a jelenlegi határainkat egyénekként és közösségként is. Erről irtam egyet angolul: beyonddelusions.blogspot.co.at/2015/04/the-machine-of-social-aspiration-gaps.html
PhysisPhylos
2018.03.05 15:14:03
@egyetmondok: Az elmúlt 2+ évben begyüjtöttem egy filozófia MA-t egy angol egyetemen és ugyanerre az álláspontra jutottam mint Ön. A kérdés valóban nem a haladás vagy nem-haladás, hanem (közép-európai) emberhez méltó élet vagy pusztulás. Lásd még: mai bejegyzésem.
Míg ellenzéket egyemberként tartja lázba a hódmezővásárhelyi időközi választás vélt vagy valós választástechnikai tanulságai, Orbán Viktor nagyon úgy tűnik, hogy már bebetonozta a győzelmét. De nem csak az ideit, de talán a 2022-est, de elviekben minden továbbit is – amennyiben a győzelem egyetlen…..
Tegyük fel, hogy a Nyugat a vesztébe rohan (hívószavak: migráció, kereszténység visszszorulása, genderizmus, materializmus, relativizmus, endogén népszaporulat csökkenése, ilyenek), és Orbán illiberális állama és nacionalizmusa mindössze bölcs forráskoncentráció a Kárpát-medencei magyar uralom…..
PhysisPhylos
2017.08.28 13:49:27
@HaFr: Szívesen. :) Cserében, amennyiben nem saját gondolat, kellene szakmai anyag azzal kapcsolatosan amit az utolsóelőtti bekezdésben írsz. Egy dolgozatot irok, nekem is hasonló a következtetésem. Heidegger és Simondon a fő referenciák.
PhysisPhylos
2017.08.28 14:13:16
@HaFr: Valaki a mandin észrevett egy másik hibát (az előbbi, végül is nem az, hiszen külön választottad a szellemi és anyagi kultúrát).
Mandi:
"nem szabad hagyni dezintegrálódni a (nemzeti) társadalmakat a globalizáció nyomása alatt mielőtt a globalizáció maga nem képes megfelelően szinkronizálni a tőke, a munka és az áruk mozgását" Ez még egy értelmes állítás is lehetne, ha a "mielőtt" kötés helyett a "mert" kötést alkalmazná; továbbá pontosítaná, hogy milyen célú szinkronizációra gondol. Mert egyfajta szinkronozálást ma is eredményez a globalizáció, a tőke által kitüntetett nyertesek érdekei szerinti szinkronizálást.
Ez a HSZ valójában felhívja a figyelmet az u.n "globalizáció-trilemmára":
"a globalizációt, a nemzetállami függetlenséget és a nemzeti keretek között működő politikai demokráciát – nem lehet egyszerre akarni; a háromból legfeljebb kettő valósítható meg."
magyarnarancs.hu/felcsuti/az-europai-unio-politikai-trilemmaja-85072
HACSAK nem valósul meg az anyagi kultúra szuverenitása és a globalizáció automatizációja.
Mandi:
"nem szabad hagyni dezintegrálódni a (nemzeti) társadalmakat a globalizáció nyomása alatt mielőtt a globalizáció maga nem képes megfelelően szinkronizálni a tőke, a munka és az áruk mozgását" Ez még egy értelmes állítás is lehetne, ha a "mielőtt" kötés helyett a "mert" kötést alkalmazná; továbbá pontosítaná, hogy milyen célú szinkronizációra gondol. Mert egyfajta szinkronozálást ma is eredményez a globalizáció, a tőke által kitüntetett nyertesek érdekei szerinti szinkronizálást.
Ez a HSZ valójában felhívja a figyelmet az u.n "globalizáció-trilemmára":
"a globalizációt, a nemzetállami függetlenséget és a nemzeti keretek között működő politikai demokráciát – nem lehet egyszerre akarni; a háromból legfeljebb kettő valósítható meg."
magyarnarancs.hu/felcsuti/az-europai-unio-politikai-trilemmaja-85072
HACSAK nem valósul meg az anyagi kultúra szuverenitása és a globalizáció automatizációja.
PhysisPhylos
2017.08.28 15:33:31
@HaFr: Köszi, a filozófiai megalapozás érdekel. Kurzweil elég vékonyka, a többit annyira nem tanulmányoztam.
Roderik levezetése nekem nem tűnik inkonzisztensnek és egybecseng azzal amit Lányi irt itt :www.poltudszemle.hu/szamok/2012_1szam/lanyi.pdf
Valamint Simondonnal:
" In a closed social system technics is fully integrated through its service of a local culture’s particular ends, while in an open social system technics in the form of mass industry and distributed control and communications relays its psycho-social effects in a highly mediated manner and at a planetary scale. While the former tends to conserve the order of the social system, in the latter large-scale technical interventions produce delayed feedback effects that are never strictly calculable and that can disrupt the overall stability of the social system." www.radicalphilosophy.com/article/introduction-to-simondon
Roderik levezetése nekem nem tűnik inkonzisztensnek és egybecseng azzal amit Lányi irt itt :www.poltudszemle.hu/szamok/2012_1szam/lanyi.pdf
Valamint Simondonnal:
" In a closed social system technics is fully integrated through its service of a local culture’s particular ends, while in an open social system technics in the form of mass industry and distributed control and communications relays its psycho-social effects in a highly mediated manner and at a planetary scale. While the former tends to conserve the order of the social system, in the latter large-scale technical interventions produce delayed feedback effects that are never strictly calculable and that can disrupt the overall stability of the social system." www.radicalphilosophy.com/article/introduction-to-simondon
A Törvény Szeretete
Cui prodest: A háború utáni nyugati politika vége, avagy mi a dolga egy újságírónak?
2016.08.24 14:25:36
Nem az a baj, hogy a szuveranista radikális-populisták tévednek (nem tudjuk), hanem az, hogy a régi, jobbára 68-as kultúrmarxizmuson nevelkedett - vagy jobboldali létére megfertőzött - gárda túl nagy erővel kapaszkodik a kormányrúdhoz, az ottlétükben túl sok piaci szereplő érdekelt és, hogy az…..
A Férfienergia egy remek és társadalmilag egyelőre felmérhetetlen fontosságú kötet. Azok számára akiknek Böjte Csaba vagy Kassai Lajos ajánlása önmagában elégséges, hogy megvásárolja és elolvassa, az tegyen úgy. Nem fognak csalódni. Azok, viszont, akik eredendően tartózkodnak a tudományosan nehezen…..
Meleg jogokon túl, fenntartható társadalmon innen
Egy évvel ezelőtt, ha egy marslakó az írországi népszavazás vagy az AEÁ Legfelsőbb Bíróságának döntésének környékén érkezett a Földre, könnyen juthatott arra a megállapításra, hogy a földi „összboldogság index” épp egy jó nagyot emelkedett, hiszen…..
“Terence Fletcher: Nem hiszem az emberek megértették mit csináltam Shaffer-ben. Nem azért voltam ott, hogy vezényeljek. Minden kib…ott idióta tud hadonászni a karjaival és tartani a tempót. Azért voltam ott, hogy túllökjem az embereket azon a ponton, amit elvárnak tőlük. Azt hiszem, hogy ez……..
A vesztfáliai béke megkötése
Vendégszerzőnk, Csizmadia Ervin, a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatójának írása
A mai korszak az egymást kizáró értékrendek kora, s bármennyire is szeretnénk: az elkövetkező időszakban nemhogy közeledni nem fognak egymáshoz ezek az értékrendek, de…..
Egyszerű emberek tömege képzeli azt, hogy a teljes szabadság, a kötelezettségektől mentes élet, a külső és belső kényszerektől való megszabadulás valami végtelen gyönyörűség. Liberális elmék építik szorgalmasan a spontaneitás ethoszát, a carpe diem diadalát, a boldog…..
PhysisPhylos
2016.01.26 10:35:12
@Nohát: Ha az új korszak alatt az itt bőven részletezett külső feltételek megváltozását értjük akkor nem értem a problémát. Igen, "külső" sokat változott, a probléma csak annyi, hogy a belső, emberi, evolúciós eredetű kényszerek ugyanazok mind 10ezer évvel ezelőtt. Dogmatikusan, Kant intelmei ellenére, hisszük azt, hogy meghaladtuk a biológiai múltunkat pedig csak próbáljuk figyelmen kívül hagyni. Érdekesnek fogja találni, hogy a jövőről való gondolkodás az ön által elvárttól teljesen más irányba visz: pl evonomics.com. Ez blog nemhogy maradi, hanem a lehető legprogresszivebb (azaz korunk butaságait meghaladni próbáló) józan gondolkodásra ösztönző blog. Gondolom Ön is ezért van itt.
Van egy kitartó kommentelőm, bizonyos unionista, aki régóta mondogatja (egy speciális kontextusban, amit most nem idéznék fel), hogy a magyar politika alapvetően a filozófia és a biológia összecsapása -- és igaza van. Ami első ránézésre nagyon leegyszerűsítőnek tűnik, az a…..
PhysisPhylos
2015.12.15 15:17:12
@DrGehaeuse: Igen, ezért írtam azt, hogy "ha mondhatunk ilyent". Ettől függetlenül azt látom nem vitathatja, hogy ez a "csoda" valójában egy algoritmus, mely az univerzum entrópiája ellenében életbemaradást és a DNS átörökítését szolgálja. Ugyanez a szerepe a hagyománynak is. Az "önző mém", hogy öröklődhessen szüksége van élő emberi közösségekre, ezáltal indirekt módon az embert szolgálja.
Ha jó ártettem, most rákattintott a cikkre elolvasta, reflektált rá és vitája van a szerzővel (Jeremy Rifkinnel)? Ha igen, nem pontosan értem, hogy mi ez a vita azon kívül, hogy "inkább irodalmi mintsem tudományos gondolat.". Egy politikai rendről szóló filozófiai vitában szerintem nem meglepő, hogy nem csak "objektív" hanem "szubjektív" aspektusok is előkerülnek. Az emberi (szubjektív)tudat része a valóságnak és meggyőződésem, hogy direkt kölcsönhatásban van vele ezért érdemes egységesen gondolkodni róla. A tudomány jelenleg erre nem képes, de vannak már próbálkozások (pl. T. Nagel,K. Wilber)
Ha jó ártettem, most rákattintott a cikkre elolvasta, reflektált rá és vitája van a szerzővel (Jeremy Rifkinnel)? Ha igen, nem pontosan értem, hogy mi ez a vita azon kívül, hogy "inkább irodalmi mintsem tudományos gondolat.". Egy politikai rendről szóló filozófiai vitában szerintem nem meglepő, hogy nem csak "objektív" hanem "szubjektív" aspektusok is előkerülnek. Az emberi (szubjektív)tudat része a valóságnak és meggyőződésem, hogy direkt kölcsönhatásban van vele ezért érdemes egységesen gondolkodni róla. A tudomány jelenleg erre nem képes, de vannak már próbálkozások (pl. T. Nagel,K. Wilber)
PhysisPhylos
2015.12.15 15:53:48
@unionista᠍᠍᠍᠍: Ismerem ezeket a kutatásokat. Vagy 10 éve jómagam is részt vettem benne. MT-DNA-t ne vegyitsük ide mert köze nincs a lényeghez (a 46 kromoszómából álló génekhez). Lehet, hogy a hagyománynak van genetikai meghatározottsága is (inkább független folyamatnak gondolnám) de erről nem tudok bővebbet. A nemzetség és nemzetköziség érdekes dolgok. Mindig is mondtam, hogy az anyanyelv nem minden. A haza (Vaterland) a lényeg.
PhysisPhylos
2015.12.15 16:57:14
@Lexa56: "ha oda szűkül az egész, hogy amit mi csinálunk az patriotizmus, amit más csinál az meg nacionalizmus". Ezt csak azok mondhatják akik ismerik a különbségeket. Akik több nyelven olvasnak napi sajtót, elemzéseket és látják a különbségeket. Én közéjük tartozok. Ezzel nem azt mondom, hogy egyáltalán nincs Magyarországon szélsőségesség, de az átlag messze elfogadóbb mint a környező országokban (főleg Szlovákiát és Romániát ismerem).
Kovács Ákos szerint a nőknek nem dolga versenyezni a férfiakkal a munkaerőpiacon, az ő dolguk, hogy tartozzanak valakihez. Kovács Ákos valamiféle balkáni Michael Bubléként tölt meg rossz ízlésű emberekkel Papp László arénákat, ami nyilván több, mint a…..
PhysisPhylos
2015.12.15 14:10:10
Globálisan sikeres vállalkozások, tudományos eredmények, régiós innovációs centrum, tudásalapú társadalom. Egy modern Magyarország is lehetne a nemzetközi sajtó tárgya a populizmus és az illiberális állammodell helyett. És lenne is mire építeni, de ehhez egy új, középen…..
PhysisPhylos
2015.12.13 13:23:11
Holnap próbálok részletesen is reagálni - túl fontos kérdéseket boncolgat, hogy ne késztesse az embert alapos reflexióra - de most csak egy bejegyzésemet tudom belinkelni ahol a technológiai jövő problematikáját próbálom vázolni beyonddelusions.blogspot.co.at/2015/04/the-machine-of-social-aspiration-gaps.html?m=1
PhysisPhylos
2015.12.13 14:39:37
@Sir Galahad: 1. Ez valóban igy van, hiszen a szekularizált világban Paradigmák/Ideológiák töltik ki az Igazság helyét mint igazodási pont. Valahogy mint Kuhnnnál. Az új Paradigma nem akkor jön amikor a régi már nem jó, hanem mikor az új Paradigmát tápláló erők megnyerik az ideoligiai/gazdasági/politikai/média küzdelmet a régivel szemben
2. Én a konzervativizmusnak látom a megújulás lehetőségét de sajnos le kell számolni az ezt övező racionalista-liberális vadhajtásokkal. Vissza kell térni az Empiriába. Talán ez lenne a nagyon csúnyán hangzó "illiberális demokrácia"? A liberális érvek nagyon szívhez szólnak ezért nagyon nehezen lehet tőlük megvàlni. Ezért talán nem véletlen, hogy a tapasztalati világ nagy gondolkodójáról, Edmund Burke-ről sokkal kevesebben tudnak mind a nagy pamfletista racionalista-liberális ellenfeléről Thomas Paine-ről www.theimaginativeconservative.org/2014/07/great-debate-burke-paine-book-review.html
2. Én a konzervativizmusnak látom a megújulás lehetőségét de sajnos le kell számolni az ezt övező racionalista-liberális vadhajtásokkal. Vissza kell térni az Empiriába. Talán ez lenne a nagyon csúnyán hangzó "illiberális demokrácia"? A liberális érvek nagyon szívhez szólnak ezért nagyon nehezen lehet tőlük megvàlni. Ezért talán nem véletlen, hogy a tapasztalati világ nagy gondolkodójáról, Edmund Burke-ről sokkal kevesebben tudnak mind a nagy pamfletista racionalista-liberális ellenfeléről Thomas Paine-ről www.theimaginativeconservative.org/2014/07/great-debate-burke-paine-book-review.html
Volt egy álmom. Megjegyzem sokkal szebb, mint Martin Luther Kingé. Amikor ugyanis hónapokkal ezelőtt kirobbant a vita, abban bíztam, hogy a jövevényekkel kapcsolatos disputa az európai identitás tisztázásához is elvezet. Abban hittem, hogy elmondjuk majd egymásnak, kinek miért fontos…..
PhysisPhylos
2015.11.06 12:51:39
A (befejezetlen) Felvilágosodásról a netadó ürügyén emlékeztem meg (torvenyszeret.blog.hu/2014/12/17/internetado-hiszti_avagy_mit_ertett_totalisan_felre_a_vilagrol_az_index) , de a migráció krízis apropóján is ugyanazt gondolom mind a szerző, de még nem bontottam ki teljesen a problémát. Még 3 részt tervezek de itt már a fontosabb dolgok (pl. identitásválság) itt is megjelennek torvenyszeret.blog.hu/2015/09/22/migracio-krizis_iii_tukor_a_hanyatlasunkra_avagy_tervezzuk_ujra_a_civilizacionkat
Nagyon röviden: szerintem ott ment félre a történet, hogy a szabadságnak a baloldali értelmezése (minden szabad ami nem tiltott) nyert teret és nem az eredeti, kanti értelembe vett autonómia, azaz meghaladása a körülményeinknek. Kant szerint (de a kereszténység szerint is) a szabadság mindig önvizsgálattal kezdődik. A különbség csak annyi, hogy Kant nem fogadja el az egyház/Isten autoritását az ember fölött, hanem önmagunkban képesek kell legyünk a szabadság gyakorlására. Tehát a szabadság nem a múlt eltörlését (amit a baloldal hirdet) hanem a múlt (lehetőleg nem diszruptiv) meghaladását jelenti (ami persze feltételezi, hogy a múltat/jelent tökéletesen ismerjük). Az oktatás és ezenbelül a humán oktatás krizise ezt teszi lehetetlenné www.philosophersmag.com/index.php/tpm-mag-articles/14-interviews/82-the-end-of-the-humanities?utm_content=buffer41883&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Nagyon röviden: szerintem ott ment félre a történet, hogy a szabadságnak a baloldali értelmezése (minden szabad ami nem tiltott) nyert teret és nem az eredeti, kanti értelembe vett autonómia, azaz meghaladása a körülményeinknek. Kant szerint (de a kereszténység szerint is) a szabadság mindig önvizsgálattal kezdődik. A különbség csak annyi, hogy Kant nem fogadja el az egyház/Isten autoritását az ember fölött, hanem önmagunkban képesek kell legyünk a szabadság gyakorlására. Tehát a szabadság nem a múlt eltörlését (amit a baloldal hirdet) hanem a múlt (lehetőleg nem diszruptiv) meghaladását jelenti (ami persze feltételezi, hogy a múltat/jelent tökéletesen ismerjük). Az oktatás és ezenbelül a humán oktatás krizise ezt teszi lehetetlenné www.philosophersmag.com/index.php/tpm-mag-articles/14-interviews/82-the-end-of-the-humanities?utm_content=buffer41883&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
1000 leütés
Liberalizmus és konzervativizmus különbsége a politikai stratégiában
2015.10.25 12:13:03
A liberalizmus a szabadság politikai ideológiája, a konzervativizmus az emberi kiválóság feltételeinek erősítésére irányuló politikai gyakorlat. Az előbbi ideológia, mert a célból indul ki, holott a célja elvont, sosem realizált eszmény, az utóbbi gyakorlat, mert mindig a…..
Mandiner blog
Nem fér el az egész világ Európában − Kommentár a Lányi-Szántó vitához
2015.09.30 11:41:00
A kulturális antropológusokkal nehéz vitatkozni. A kívülálló objektivitás, a világra való madártávlatos rálátás önjelölt képviselői ők, felsőbbrendűségi tudatuk van. Igaz, a felsőbbrendűségi érzés amúgy szerintük rasszizmus. Nem állítom, hogy a Lányi Andrást…..
PhysisPhylos
2015.09.30 15:27:02
@Robinzon Kurzor: Épp azt pedzettem, hogy csak kulturális integráció lehetséges, a kultúra pedig hiánycikk ez EU-ban. Csak nemzetállami szinten lehet a kultúra erősítése irányába tenni, ezt még az amerikai alaptóatyák is felismerték úgy, hogy nemzetállamaik sem voltak! Nekünk vannak
"One way our Founders limited liberalism was through their choice of federalism, which allows the states to decide for themselves how to achieve the liberal/relational balance in perpetuating our indispensable institutions, in sustaining what we now often call the “mediating structures” that exist between the unrealistically abstract individual and the coldly impersonal state."
www.theimaginativeconservative.org/2015/05/liberal-conservatives-conservative-liberals.html
"One way our Founders limited liberalism was through their choice of federalism, which allows the states to decide for themselves how to achieve the liberal/relational balance in perpetuating our indispensable institutions, in sustaining what we now often call the “mediating structures” that exist between the unrealistically abstract individual and the coldly impersonal state."
www.theimaginativeconservative.org/2015/05/liberal-conservatives-conservative-liberals.html
PhysisPhylos
2015.09.30 17:07:56
@unionista᠍᠍: Érdekes eszmefuttatás és logika is van benne. Ezek szerint a kultúra (szakrális)
mentes civilizációért a civilizáció (lokalitás) mentes kultúra a felelős. Ezt jó lenne ha mindenki jól eszébe vésné.
mentes civilizációért a civilizáció (lokalitás) mentes kultúra a felelős. Ezt jó lenne ha mindenki jól eszébe vésné.
PhysisPhylos
2015.10.04 08:23:36
@Mr Falafel: Az internet mint mi? Igen, formálja a kultúrát, ma már egyfajta "értékként" tekintünk rá (ez magyarázza az netadó tünciket) de ettől még nem kultúra, hiszen hiányoznak belőle az erkölcsi alapvetések. Vagy pont az a baj vele, hogy úgy helyettesiti a kultúrát, hogy közben nem tölti be a szerepét? Jó cikk: www.3quarksdaily.com/3quarksdaily/2014/03/is-internet-centrism-a-religion.html
"egy kultúra kizárólag a saját fogalmi rendszerén belül érthető meg"
Órási igazság, de egyelőre nem tud mit kezdeni ezzel a világ, hiszen a tudomány pont attól tudomány, hogy objektív és nem szubjektív képet szeretne a világról. Bár nem vagyok antropológus, mégis hatalmas jelentőségűnek gondolom B. Latour munkáját mert ő próbálkozik a szubjektív és objektív közötti határok lebontásával és az értékpluralizmus megértésével. Ez a legutolsó projektje, kell legyen jelentősége ebben a migrációs vitában (ha már Szántó Diánáknak is jut szó): www.modesofexistence.org/
"egy kultúra kizárólag a saját fogalmi rendszerén belül érthető meg"
Órási igazság, de egyelőre nem tud mit kezdeni ezzel a világ, hiszen a tudomány pont attól tudomány, hogy objektív és nem szubjektív képet szeretne a világról. Bár nem vagyok antropológus, mégis hatalmas jelentőségűnek gondolom B. Latour munkáját mert ő próbálkozik a szubjektív és objektív közötti határok lebontásával és az értékpluralizmus megértésével. Ez a legutolsó projektje, kell legyen jelentősége ebben a migrációs vitában (ha már Szántó Diánáknak is jut szó): www.modesofexistence.org/
A Törvény Szeretete
Migráció-krizis III: Tükör a hanyatlásunkra…avagy tervezzük újra a civilizációnkat!
2015.09.22 13:46:13
A Krízis és Mi – Mit látunk a tűkörben?
A Nagy Népvándorlás rámutat, hogy a Nagy Háború, de még inkább az 1968 utáni nyugati civilizációs vívmányok nem a szabadságot, hanem egy jogokon alapuló és kötelezettségek alól mindenkit felmentő fenntarthatatlan társadalmat hoztak…..
A Törvény Szeretete
Migráció-krizis II: Tükör a hanyatlásunkra…avagy tervezzük újra a civilizációnkat!
2015.09.17 15:08:53
A Migráció-krízis – egy magyar perspektíva
Mióta, úgy legalább 1100 éve letelepedtünk a Kárpát-medencében, ott vagyunk a Kelet-Nyugat találkozásánál. Ezért nem érhet meglepetés, hogy ebben a modernkori népvándorlásban frontország lettünk, de sajnos azért sem, hogy…..
A Törvény Szeretete
Migráció-krizis I: Tükör a hanyatlásunkra…avagy tervezzük újra a civilizációnkat!
2015.09.15 19:15:07
Párhuzamos utazások… találkoznak a Facebook-on :)
Olyan időket élünk melyet sokat fogunk majd emlegetni. Olyan kihívások elé érkeztünk melyek - nagyon kis túlzással - meghatározzák az emberiség jövőjét. Tartozunk annyival utódainknak (de elődeinknek is), hogy képességeink…..
Folytatódik a feministák háborúja azok ellen, akik azt a halálos bűnt merték elkövetni nő létükre, hogy kikérték maguknak a minden nő nevében mantrázott férfiellenes szövegeket és a privilégiumok követelését.
A Nők a Feminizmus Ellen nevű kezdeményezés követőit előbb…..
PhysisPhylos
2015.08.21 09:46:37
"Sőt, a közhiedelemmel ellentétben ugyanolyan munkakörben ugyanannyit keresünk, mint férfi kollégáink.".
Sőt, már meg is fordult a világ: "According to the latest ONS figures, women between the ages of 22 – 29 earn 1.1 per cent more on average than their male counterparts and women between the ages of 30-39 are also earning more." blogs.spectator.co.uk/coffeehouse/2015/07/the-gender-pay-gap-is-a-myth/
Sőt, már meg is fordult a világ: "According to the latest ONS figures, women between the ages of 22 – 29 earn 1.1 per cent more on average than their male counterparts and women between the ages of 30-39 are also earning more." blogs.spectator.co.uk/coffeehouse/2015/07/the-gender-pay-gap-is-a-myth/
Néhány napja azt írta a Kettős Mérce blog, hogy „Az elmúlt hetekben (újra) divat lett Magyarországon gyűlölni, divat lett gyűlölni a menekülteket, a buzikat, a másként gondolkodókat. …Ha bedőlsz a menekültezésnek, ha bedőlsz a buzizásnak, …pontosan azokat az erőket…..
PhysisPhylos
2015.07.15 12:22:01
"Az emberek többsége – a megváltozott viszonyokat látva – ma már nem hisz abban, hogy a társadalom, az állam megoldja személyes nehézségeit, szabadidőt, családhelyettesítő intézményrendszert, egészségügyi ellátást, nyugdíjat biztosít az egyénnek.". Itt azért érdemes talán azt hozzátenni, hogy a Russeau-i értelemben vett társadalomban ingott meg a bizalom, hiszen Burke kritikusan-ironikusan kifejtette , hogy "...ha a társadalom szerződés akkor ebben szerződőfelek az őseink - akiktől ezt a világot kaptuk - és a meg nem született gyermekeink is". Ehhez meg hozzájön a piac-technológia szuverenitás-kikezdő hatása és máris itt a további krizis melyért nem az "államfetisiszta baloldal", hanem a "piacfetisiszta jobboldal" a felelős. Lásd még: www.technologyreview.com/featuredstory/520426/the-real-privacy-problem/ vagy éppen saját irományom beyonddelusions.blogspot.com/2015/04/the-machine-of-social-aspiration-gaps.html
PhysisPhylos
2015.07.15 13:22:04
@Nohát: Szerintem valamit félreértettél. Magyarországon az állam próbál visszarendezkedni egy fenntarthatóbb társadalmi berendezkedésre melyben hangsúlyos szerep hárulna a hagyományos értékeknek, közösségeknek. Ezért tűnik nagyon aktívnak, miközben csak állammodellváltásról van szó. Ennek a sikere egyelőre kétséges de legalább próbálkozik s ennél többet egy kormánytól sem lehet elvárni. A House of Cards utolsó szezonja jut eszembe. A Mo-i eseményekkel való hasonlóság megdöbbentő. Ugyanakkor az igazi társadalom nem "érdekek" hanem "értékek" mentén szerveződik, ezért stabil. Ezt természetesen nem mondható el a geopolitikárol (újabb pont Orbánnak). stb
A Törvény Szeretete
A transzilvanizmus reneszánsza: Talán mégis van esély egy magyar konszenzusra?
2014.11.18 11:36:38
Románia választott. Más politikát szeretne sokmillió honfitársunk. Mi is kinyilvánítottuk, hogy a korrekt bratyizás helyett megalkuvásmentes, de konstruktív építkezést szeretnénk.
Az első forduló előtt hosszasan írtam arról, hogy miért lenne fontos az, hogy - az első…..
Klaus Johannis (Iohannis?) a spus clar si răspicat ca in cazul alegerii lui ca președinte vrea sa înceapă o etapa noua in istoria României, o etapa moderna si europeana. Victor Ponta vrea exact opusul dar nu ca un proiect inovativ de regândire a statului modern (á la celălalt Viktor, Orban)…..
A vasárnapi „tét nélküli” román elnökválasztás tétje példátlan. Egy esély arra, hogy 25 év után újra társadalmi konszenzus szülessen közösségünkben. Egy esély, hogy tiszta lappal, de fontos tanulságokkal kezdjük meg a következő 25 évünket.
"A lét dadog, csak a törvény a tiszta beszéd." (József…..
While the world helplessly watches the escalation of terror in Ukraine and Middle-East, ignores the signing of Trade in Services Agreement (TISA) that prohibits more regulation of financial services with unforeseeable consequences on democracy, some commentators in Western media find an easy target.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz