Adatok
allesgut
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2011-ben sajnos végig kellett néznem egykori kedvenc márkám, a Jeans Club haláltusáját. Nézzük meg mi történt.
Április 18-án bombaként robbant a hír, mely szerint az év egyik legnagyobb nyár eleji kiárusítása kezdődött a Jeans Clubban. Minden terméket hatalmas…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajátosan magyaros felfogás, miszerint marketing = kommunikáció.
Volt szerencsém belelátni az iparágba és magában a cégbe is:
- sosem volt prémium márka és szándék sem volt azt építeni,
- a termékminőség sosem volt kiemelkedő,
(de ezeket a piac nem is igényelte)
A legnagyobb gondok:
- karekater nélküli ruhák (nem volt helkyi tervezés) a távol-keleti gyártók modelljeit (ún. publis design, olyan minták amire nincs ipari mintavédelem)márkázták és így kínálatuk erősen átfedett a még olcsóbb még gagyibb cuccokkal (pát mrg lett nevezve),
- a piaci növekedés hevében túl drágán és túl nagy boltokat béreltek (bevételük 17-18%-a ment bérleterem a hasonló profilú profik max. 12-13%-val szemben)
- az iparági benchmark a 10,5 hetes készlet (a teljes elltási láncra értve),
- nem mérték föl, hogy külföldön nyitni milyen változtatásokat, fejlesztéseket igényel,
túl gyors növekedést nem anyagilag, sm szürkeállománnyal nem bírták,
- és drágán gyártottak, mert kicsi voltmennyiség a versenytársakhoz képest (plusz a kín ai azt aad vissza zsebbe, amit kérsz, olcsóbb az osztalékadónál).