Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Omnilox

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb nagyszabású adatvédelmi incidens érte a T-Mobile-t. Ha megnézzük az előzményeket, azt láthatjuk, hogy már korábban is több ízben, például 2019. novemberében, 2018. augusztusában és 2015-ben is jelentettek be hasonló incidenseket. 2015-ben 15 millió mobilos ügyfél adatai kerültek illetéktelen…..
Omnilox 2021.08.19 23:26:43
Idézek a posztban linkelt egyik posztból: "A csalóknak valójában elég három adatunkat ellopniuk és máris képesek eltulajdonítani a személyazonosságunkat - ráadásul sokak esetében ez a három adat a Facebook profilon is megtalálható."

Így nekünk esélyünk sincs. A T-nek nem is érdeke, hogy elővigyázatos legyen, nekik elég bemondani egy-két megszerezhető adatot a személyazonosság igazolásául, elég bemondani a személyi igazolvány számát annak személyes bemutatása helyett, elég egy tanúzott iratról csak egy fényképet belüldeni az irat helyett, és biztosan tudnánk még találni szándékosan meggyengített pontokat a rendszeren. Senki nem szeret az ügyes-bajos dolgai miatt ügyfélszolgálatokra járni, kilincselni, ezért a T azt találta ki - nem csak ők -, hogy az ügyfél kedvében fognak járni, és engednek a biztonságból. Az ügyfelek többsége ezzel teljesen elégedett lesz, akit meg az engedékenység révén vernek át, úgysem tud mit kezdeni, merthogy ők fel tudják mutatni a szentséges ÁSZF-et, annak igazolásául, hogy ők mindenben ártatlanok, mert elfogadtam a lényegében az 'ÚGYIS MEGSZÍVATUNK' szlogennel egyenértékű szerződési feltételeket, hát hogy ne fogadtam volna el, különben telefon nélkül maradok, hiszen a szolgáltatási feltételekben való "kartellezés", összeegyeztetés nem tilos, és minden telefonos cég ugyanazt az 'ÚGYIS MEGSZÍVATUNK' feltételeket kínálja egyetlen opcióként.

Én próbáltam olyat kérni tőlük, hogy jegyezzék fel, hogy a nevemben csak személyesen én intézkedhetek, vállalva a kényelmetlenséget. Ilyenre nincs lehetőség, ennyi volt a válasz.

Egyszer a nevemben vett tőlük valaki egy telefont. Kellett hozzá simlisség az átvevőponton is, de elég volt a szokásos, mindenhol megadandó személyi adatokon kívül az igazolványszámom is. Ennyi kellett ahhoz, hogy több százezres kárt okozhasson valaki a mit sem sejtő ügyfélnek. A T leszarta az egész ügyet, átpasszolta a papírokat egy behajtónak, a pénzüket így ők megkapták, és többé semmilyen együttműködésre, a rendőrségi nyomozásban való együttműködésre nem voltak hajlandóak. Igazi "multi".
A klubhelyiségek állócsillagai voltak a Gazdálkodj okosan!, a Police 07 vagy a Védd meg a tábort!, de az autóskártya akkor is mindent vitt.  ..
Omnilox 2019.02.17 08:06:11
Van két további példám: az Űrkaland az Alfa Holdbázis teljesen szemérmetlen koppintása, alfaholdbazis.hu/jatek.htm . Én egy gyerektáborban láttam, oda én már látogatóba érkeztem, és nagyon meglepődtem rajta. A készítője elég homályos ismereteket szerezhetett a sorozatról, de most, hogy utánakeresgéltem, ez már az eredeti Space:1999 társasjátékra is igaznak látszik.

Egy másik klasszikus üdülői játék régebbi: orion8.extra.hu/tarsasj/tarsasj.html . Ezzel még gyerekként találkoztam a Balatonon. (Nem csak rossz időben került elő, hanem az érzéketlen, lusta, nemtörődöm igazgatóság délután 2-től 4-ig csendespihenőt írt elő, amit viszonylag szabályozott környezetben kellett eltöltenünk, a szülők henyéltek, fürdés nincs, folyamatosan csendre intett gyerekkupac van.) Az is egy tévésorozatból készült, egy kezdetleges szerepjáték lépegetős játékkal keverve. Nem sokszor játszottuk végig, de elfoglaltuk magunkat vele, nem volt rossz.
Omnilox 2019.02.17 16:13:49
@Leadfoot: A játék először valamikor a 60-as évek elején jelent meg, úgy rémlik, de lehet, hogy egy kicsit még annál is korábban. Ez egy nagyon korai változat: retronom.hu/node/4091 , nekünk egy ehhez hasonló volt meg, úgy emlékszem. Amelyikben nem volt 10 forintos címletű pénz (és persze szocialista címerrel jelölt takarékbetétkönyv), az mindenképpen többedik generációs példány.

Akkoriban a porszívó vásárlása lehetett egy esemény egy magyar család életében, egy modern, még el nem terjedt találmány volt, amerikai filmekben látott nagyon régi reklámokban is mindig egy szép ifjú asszonyka pózol vele, divatos ruhában. Egyébként is, kellett néhány kisebb értékű berendezési tárgy, amit vásárolni lehetett.

A szerencsekerék egy narancs, és kész. Egy idő után rájöttünk, hogy miért ez a neve, de utána is narancs maradt. :-)) Ha a küllők közötti részek nem sárgák lettek volna, nem lett volna félreértés.
Az IKEA egy kiforrott vállalkozás, de náluk is becsúsznak húzós bakik. Pedig hányszor esünk a jól felépített fogyasztói pszichológia csapdájába, mikor beugrunk egy 150 Forintos hot-dogért az Örsre, aztán a végén mégsem ússzuk meg a kiruccanást 20 ezer alatt. Vagy a felismerés, hogy eddig minden…..
Omnilox 2018.09.07 23:07:37
@Aegopolis2: "Magyarul elég gyorsan kimegy a divatból, és az olcsóbb cseréje is olcsó lesz."

Vettünk egy "három személyes" kanapét kinyitható pótággyal. Kiválóan szuperál, bár az olcsó bútorlapból készült tartóelemek elég hamar nyikorogni kezdtek. A huzatja elkopott, venni akartunk másikat. Nem másik kanapét, hanem másik huzatot. Hiszen egy így költséghatékony és természetbarát, nem igaz, Ikea? De nincs huzat, csak a kétszemélyes változatra, mert a három személyest megszüntették. Amikor kerestük, egyébként kanapé sem volt másik, ilyen kategóriájú. Az eladók csak néztek ránk, amikor reménykedve érdeklődtünk a lehetőségekről. Csináltattunk huzatot máshol, mert még mindig kevesebbe került. Miért számít hibának az, ha valaki meg van elégedve egy termékkel, és megpróbál kitartani mellette? Tudom, hogy a gyártó nem az elégedett vásárlóból gazdagodik meg, de hogy még szégyellnem is kelljen magamat érte, az túlzás. Hát talán ennyit a híres Ikea üzletszemléletéről.

És még egy: a termékekre sok éve már csak az van ráírva, hogy "IKEA design". Hogy ki hogyan és miből készíti, az már nem ránk tartozik.
Omnilox 2018.09.08 00:53:45
@Aegopolis2: Az a baj, hogy a sok éves tapasztalatom szerint a gyártók az igényeket nem követik, hanem kierőltetik. Másképp fogalmazva, a jelszó: ez van, ezt kell szeretni. Ma orrba-szájba reklámoznak egy mosogatószert vagy fájdalomcsillapítót, de vajon egy év múlva találok még olyat a polcokon? Vagy csak valami "még korszerűbbet", "még gazdaságosabbat", amiről a gyártó persze azt állítja, hogy az én igényem volt, hogy változtasson valamit. Holott ha ma az orrba-szájba reklámozott holmi tényleg olyan jó, ahogy azt állítják, akkor az nekem öt év múlva is pont olyan jó lesz. Legalább nem kell új gyártástechnológiára átállni. Ám a marketingesek azt állítják, hogy de. Ha maradna választási lehetőségem, akkor elhihetném azt, hogy valóban a fogyasztáshoz igazítják a terméket, de nincs választási lehetőségem, mindenből mindig csak egyetlen fajtát vehetek, a legújabbat.

Gyerekkoromban – rég volt – az volt a mese, hogy a kapitalizmusban a gyártók, ha nem akarnak tönkremenni, gondosan odafigyelnek a fogyasztók igényeire. Sajnos tudnak jobbat is, nekik egyszerűbb az igényeket szabályozni. Sok-sok pénzt költve marketingre. Pedig ha a fogyasztó gondolkodna, rájönne, hogy amelyik terméket sokat reklámoznak, az annyival drágább is lesz, mert a reklámköltséget is mi fizetjük ki. Bojkottálni kellene az agyonreklámozott termékeket, és megváltozna a világ.
Omnilox 2018.09.08 17:19:57
@CCnick: "Ha ez nem felel meg, menj olyan boltba..."

Na ez az az arrogancia, amit valóban jó nevű boltok nem engedhetnek meg maguknak. Az Ikeával az a baj, hogy egy ősrégi emlék – a skandináv természetesség meg minőség még izgalmas újdonság volt, amikor Budapesten megnyílt – hatására még mindig valami jó helyként tartják számon őket, és az Ikea ezzel szépen vissza is él. Azzal, hogy árulnak egy hatalmas rakás bóvlit, szép színben, mindenféle díszpárnákat és bögréket, a női vásárlók egy része még mindig szeret ott nézelődni. Én, nem tudom pontosan, miért, de már a kezdettől mindig idegesen jövök ki tőlük. Sejthető, hogy én nem néhány meleg hangulatú díszpárnáért megyek oda, ha rászánom magam. Hanem például kartondobozért, de ötből kettőnek a füle már elkezdett beszakadni, mire a célhoz elértem a csomagokkal, és nem ólommal pakoltam meg őket színültig.

@nick papagiorgo: "hanem a régi méretben nem kompatibilis az újjal..."

Hiszen már ők is tömegbolt, és nem azt tartja fenn őket, ha a vásárló elégedett, hanem ha sok vásárlójuk van. És a mítosz még kitart. Skandináv? A LEGO egykor azzal dobott nagyot, hogy kitalálta a kompatibilis játékfigurákat és építőelemeket. Ha az emberkére ráraksz egy másik fejet, akkor onnantól ő már öreg tudós, óvónő vagy farkasember. Ma meg már csak komplett készletben kapható minden, egyszer, azaz egyetlen témában használható figurákkal, berendezési elemekkel. A "skandináv" már nem "minőségi"-t vagy "családbarát"-ot jelent.
Attól kezdve, hogy a „lányok nem értik a matekot” és „a férfiak olyan érzéketlenek”, addig, hogy „kezd szenilis lenni, ahogy öregszik” minden társadalmi csoporttal kapcsolatban léteznek tévképzetek. A sztereotípiák olyanok, mint a levegő, mindenütt észrevétlenül jelen…..
Omnilox 2018.09.07 22:55:19
@Zabalint: "sok esetben félre is vihetnek az előítéleteink, főleg ha nagy számú csoportról alkotunk általánosítást pár, nem reprezentatív példán keresztül."

Ez így van. Ha az 'előítélet' szó helyett korszerűen inkább azt mondjuk, hogy 'egyszerűsített modell', akkor ezzel nagyon jól kifejezzük az előítélet szerepét, hasznát és gyengeségét is. Mivel a modell egyszerűsített, számos eset található a modell jóslatától eltérő kivételekre. Ideológiai okokból egyes modelleket praktikusnak, vagy akár iránymutatónak minősítenek – főleg ha pénzt lehet vele keresni –, másokat pedig rossznak, sőt, bűnösnek. Az ideológia korszakonként és helyenként változik.

Ha előítéletről van szó, akkor manapság mindenki olyasmire gondol, mint hogy a cigány lop. Pedig előítélet az is, hogy a büdös étel romlott, annak ellenére, hogy nem mindig igaz. Mégis elfogadjuk az életünket befolyásoló, célszerű feltételezésként, azért, mert többnyire igaz. Az előítéletek bevésődése a tanulási folyamatnak és a környezeti információk feldolgozásának nélkülözhetetlen eszköze.
Omnilox 2018.09.08 17:01:40
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az eredménye csak az lesz, hogy az emberek akkor sem fognak hinni a felvilágosításnak, amikor pedig az helyes."

Úgy bizony, ez szentigaz. Amíg a polkorrektséget túl sokat, és már minden ésszerűségen túl követeli tőlünk egy kis csoport, addig nem fogjuk újra figyelmesen végighallgatni őket. Akik váltig azt híresztelik, hogy a cigányok visszavetített bűnözési aránya csak átlagos, holott sok más, olykor hiteles forrás is azt állítja, hogy nem, addig mást sem fogunk elhinni nekik. Akik azt mondogatják, hogy a napenergia hasznosítása évek alatt megtérül, azoknak egy idő után azt sem fogjuk elhinni, hogy az atomhulladék tárolása veszélyes. És így tovább. A legkiválóbb közszereplők méltatásakor az elsők között szokás említeni, hogy hiteles. Sajnos ez olyan ritkaság, hogy külön említhető.
Tegye fel a kezét a kedves olvasó, aki az elmúlt pár évben akár egyszer is képes volt meggyőzni valakit a saját igazáról valamilyen erkölcsöt érintő kérdésben, legyen az a meleg házasság, abortusz, nők elleni erőszak, eutanázia, halálbüntetés vagy a menekültek befogadása/be nem fogadása. Gyanítom,…..