Regisztráció Blogot indítok
Adatok
turbo2

0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nagy politikai vihart kavart az elmúlt pár napban, hogy a 22 éves joghallgató Rácz Zsófia ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár lesz azután, hogy a posztot eddig betöltő Illés Boglárkát a Fidelitas elnökévé választották. A jobboldali kurzus egyöntetű hivalkodásba…..
turbo2 2019.12.07 14:59:25
@teéjesenmindegy: Na ez itt a baj! Hogy az emberek egy részének csak annyi esze van, hogy baloldallibsimegfideszfasiszta! Neked is! Az , hogy az emberek több mint fele leszarja ezt a felosztást és esetleg elvárná MINDENKITŐL, hogy SZAKMAI döntések szülessenek az ország sorsát illetően, na az magas , érthetetlen libsibolsi hozzáállás. Azt persze az agyhalottak elfelejtik, hogy a baloldali szavazó szembefordultak a Gyurcsány érával... Egyetlen példátmondj, ahola fidesz szavazók megbüntették a tolvaj, haza "áruló" maffiózókat!! Nem tudsz! Szóval SEMMI erkölcsi alapotok nincs az agyhalott libsiket kritizálni. Ők legalább néha gondolkodnak. Ez a jobboldalról nem mondható el.
Egyre többet olvashatunk, illetve hallhatunk az elektromos fűtés + napelem rendszer kombinációról, mint az ingyenes fűtés lehetőségéről. Nagyon érdekes levelet kaptunk a témával kapcsolatban a Kardos Labor Kft-től, egy olyan vállalkozástól, amely több mint 10 éves gyakorlattal rendelkezik a megújuló…..
turbo2 2019.06.03 22:00:56
@molnibalage: Látom az alapok is hiányoznak ! Ez éves elszámolású rendszer (általában) Tehát: amit visszatáplálsz azt vissza is veszed azaz általában 0 szaldós a rendszer vagyis kurvára nem vett vissza semmit, maga az energia nem került egy fillérjébe sem.

De nézheted máshonnan is:
Amit betáplálsz azt Ő AZONNAL eladja a szomszédodnak ugyanúgy 37 Ft-ért de neked nem ad érte semmit. A téli időszakban meg megveszed tőle a 37 FT-os villanyt . És évente egyszer elszámoljátok ki mit adott és mit kapott. Mindketten 37 FT-ért. Ugye nem kell sajnálnom, hogy Énrajtam nincs profitja? Egyébként van,mert sajnos most már kevesebbet fogyasztok, hála a + szigetelésnek és az egyre korszerűbb világításnak. Azaz többet kapott mint amit vettem tőle és ezért konkrétan 0 Ft-ot fizetett. de leszarom mert én csak a villanyszámla kinullázására alapoztam a megtérülést.
turbo2 2019.06.03 22:07:19
@molnibalage: Miért fáj neked ha a megújuló rendszereket akár 10x-esen is túlméretezik? Miért is nem gondolkozunk inkább globális energetikai rendszerekben? Mondjuk az ANdokban felhő sincs, a szél fúj, a tengeren mindíg van ár-apály, stb. Igen többe kerül, (egyenlőre) de ez csak idő kérdése . 1 éve még 6-8 % volt a napelemek hatásfoka ma 16 környékén jár és már vannak kísérleti 30-40 % közötti megoldások... Szóval nem csak atomerőmű meg fosszilis szar van. Az ősember se nézett tévét...
turbo2 2019.06.03 22:10:18
@molnibalage: Nem akarsz petróleummal világítani ? Hiszen az is hülye volt aki elkezdett villannyal világítani, meg szenet bányászni, meg ............
Furcsa visszagondolni, de annak idején ez a sorozat még nem egy mainstream CGI móka volt, ahol minden egyes rész után lehetett menni fröcsögni az üzenőfalakra. Már akkor tömegeket mozgatott meg, de akkor még a mesteri történetszövés, a sokkoló fordulatok, a rengeteg erőszak és a szex jelentette a…..
Amint azt a két Facebook-oldalunk olvasói, illetve a zárt csoportunk tagjai tudják, 2018. november 30-án rendhagyó Lemilblog-bulira került sor. Rendhagyónak nevezem, mert az első programpont nem a szokásos első kör sör kikérése volt, hanem egy (másfél órásra tervezett, végül két és fél órán át…..
Vannak pro és kontra érvek a gipszkarton kapcsán, hogy pontosan miért döntöttünk mellette, arról korábban már írtam. Végre eljutottunk odáig, hogy a tervezett két szakasz egyike elkészült, így már vannak személyes tapasztalataim a kivitelezésről...
turbo2 2018.11.13 21:41:27
turbo2 2018.11.13 21:48:50
Szegény Magyar Postát irtó sokat ütöttük már, ami nem csoda, tekintve, hogy nincs olyan hét, amikor ne jönne 3-4  levél velük kapocslatban. Ez a szám a karácsonyi időszakban duplájára emelkedett, és bár a téma aktualitása miatt az oldalon is többet foglalkoztunk velük, egy csomó panasz nem fért ki…..
Péter úgy érezte, tutira megy, amikor a lakhelye vagy a munkahelye helyett a Magyar Posta egyik átvételi helyét, a Vágány utcai MOL kutat jelölte meg átvételi helyként. "Nem posta, ismert a cím, a postás nem téved el, nem dob értesítőt, nem kell sorban állni, idegeskedni a csekket…..
turbo2 2018.03.01 17:29:06
@Pappcs:
Ez a Pappcs egy tipikus lenyalt agyú hazudozós nyugdíjas lehet mert el se tudja képzelni , hogy valaki nem akar sem patikában sem máshol feleslegesen időt tölteni. Azt meg el se tudja képzelni, hogy a neten olcsóbban lehet hozzájutni valamihez..... Nyilván Ő ha narancsot akar akkor elsétál Spanyolországba, ha jégkockát akkor az északi sarkra.
A poszt a POSTA szolgáltatásáról szólt nem pedig az volt a kérdés, hogy ki miért mit rendel és honnan.
Napelem Mennyit termel a napelem? 2017.09.19 17:04:53
A napelem rendszerek várható energiatermelésének meghatározása mára lényegesen egyszerűbbé vált, hála az utóbbi években kidolgozott számítógépes modellező programoknak. A programoknak köszönhetően a tényleges termelés jó eséllyel előre modellezhető, vagyis akár minimális, alig néhány százalékos…..
turbo2 2017.09.20 19:12:18
@eßemfaßom meg áll:
LESZÁMÍTVA AZT AZ APRÓSÁGOT HOGY A LEGNAGYOBB ENERGIAIGÉNY NYÁRON NAPKÖZBEN MÉRHETŐ AZ EGYRE ELTERJEDTEBB LÉGKONDICIONÁLÁS MIATT. Tehát pont akkor amikor a napelemek a legtöbbet termelik... Ez pedig azt is jelenti, hogy a szolgáltatók hálózatbővítés nélkül tudják kielégíteni a többlet energia igényt.
turbo2 2017.09.20 19:28:54
@Dorottya Veres RLDD:
ha vennéd a fáradságot és kiszámolnád, hogy Paks2 árából mintegy 4x akkora megújuló energia termelhető lenne.... Az pedig , hogy az emberek képtelenek felfogni, hogy jelenleg egy elavult energiarendszert üzemeltetünk csak mert így alakult ki... Nem kell örökké így lennie, a világ változik.... A diverzifikált kis erőművek lehetővé teszik az éjszakai fogyasztás biztosítását. Ez egyébként az üzembiztonságot és a rendszer sérülékenységét is csökkenti. Mindössze szemléletváltásra is szükség lenne. Meglepő de NEM éjszaka vannak a fogyasztási maximumok. s persze a fogyasztási szokásokon is kell változtatni... Például a villanybojlereket nem éjszaka kell felfűteni .. (Most tekintsünk el attól, hogy az "éjszakai" áram nem éjszakai, hanem vezérelt...) Mert ugye a melegvíz vagy a hőtárolós kályhának mindegy, hogy a napi 2-3 órás felfűtési időszak mikorra esik. Szóval sok sok szempontot figyelembe kell venni és nem az az egyetlen megoldás ha "nagy" erőműveket építünk.
Persze értem én, hogy egy nagy bödönből jobban lehet meríteni, már aki hozzáfér... A te általad a tetődre felrakott rendszerből meg nehéz lenyúlni a felét... mert esetleg nem örülnél neki.... meg elég nagy a konkurencia is... hiszen választhatsz számtalan szállítóból. És ugye a szaldós elszámolásnál rengeteg adótól elesik az állam ami bizony nagyon fáj....és nem neked...
Bárkit kérdezünk a témában Budapesten, jó eséllyel egyet fog érteni azzal az állítással, hogy a fővárosi villamosok lassúak. Rengeteget kell állni a lámpáknál, sok a megálló, tele vannak a pályák ilyen-olyan sebességkorlátozásokkal; szinte alig van olyan megállóköz, ahol lassítások nélkül végig…..
turbo2 2017.02.16 21:56:43
@Budapest HBF: arrol az also rakpartrol beszelsz ami teljesen szet van kurva evek ota es teleraktak gyalogatkelohelykent funkcionalo turistaatkelokkel?? Valamint egyiranyusitottak a maradek fel savot??
turbo2 2017.02.16 22:04:28
@zsoci: kulonosen hol latni hogy mennyire kepes atlatni a helyzetet amikor keresztbe all az andrassy uton mert nem tud beallni a kiraly utcai megalloba. De azert elindul az oktogonrol....
Mostanában, amióta Kati korábban jár dolgozni, mint régen, hetente általában háromszor, néha többször is én viszem a kölköket suliba. Sebaj, így legalább a Foltos is rendszeresen megtornáztatja a tagjait, mert a motor és a tesztautók miatt az utóbbi bő két hónapban nem ment…..
turbo2 2014.02.16 21:45:41
@palee5e: Valóban megoldja a dolgokat, csak azt nem értem, hogy ha annyi mercit szerel akkor mi a francért nincs pár célszerszámja? Az anyához tuti lehet gyártani egy fasza kis betétet és akkor egyből lehet hajtószárral kitekerni.....

Az azonban biztos, hogy az időnként makacs csavarokat a ráhegesztett toldatokkal ki lehet venni... Ez egyrészt a jobb erőhasználatnak (crowa vs. vágó) a feledződött erősebb anyagnak (járulékos öröme a hegesztésnek) és a felmelegített majd lehült anyagok hőmozgásának következménye.
turbo2 2014.02.16 22:25:29
@ne most (CX): Hát nem tudom, mondjuk nagyon sok olyan csavar van egy autóban amit normális esetben 10-15 évente csavarnak csak ki.... Ilyen volt pl a Citroen CX alsó és felső lengőkar tengelye ami egy csavar volt.... Vagy a hátsó stabilizátor csavarjai. Amik még ráadásul hajlamosak voltak az aluöntvénybe bele is szakadni... Vagy ha nem szakadtak bele akkor kíhúzták a menetet. És ettől még nem volt elrohadva az autó. A kipufogó környékén is vannak megoldhatatlan csavarok. Ez inkább anyag és kunstrukció kérdése... Lehet, hogy ma nem rohadnak bele a csavarok az autókba, de nem is tudok olyat ami 15 évig megy a gyári cucokkal.
TComment Soha többé BMW-t! 2013.10.10 08:56:51
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
turbo2 2014.10.29 20:03:52
Mert király a BMW:
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/28/igy_nezne_ki_a_remalom-auto/
A lényeg:
"hogy M5 pörgős V10-es motorját négy autóból egyben biztosan javítani kell, "
mert bmw motor nem lehet hibás...:
azért van belőle a listában...
totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel: Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
turbo2 2014.07.01 22:21:07
@zobod: Hát például ez egy alapvetően téves hozzáállás a gyártók részéről.
Mert egyik gyártó sem tudja, hogy ki mit vett eddig és , hogy mit fog venni utána.
Ha valakinek rossz tapasztalata volt egy használt autóval , legyen az bármilyen is az erősen meggondolja , hogy újonnan megveszi-e ugyanannak a gyártónak egy másik autóját.
Nekem ezért meg sem fordult a fejemben az e61 után egy másik BMW. Pedig 2 évesen került hozzám és 5 évet lehúztunk eggyütt. De a prémium minőség időnként igencsak megkérdőjelezhető .
Persze lehet elégedettségi felméréseket végezni , de a minta eléggé kérdéses.
turbo2 2014.07.01 22:25:40
@emgyé: ezen a vonalon haladva az audi csak a VW
turbo2 2014.07.02 12:49:48
@Shadowbull: Rocko - NEm személyeskedtem , eddig. De ha valaki a fáradságot se veszi, hogy elolvassa amit írsz csak mondja a magáét és mindenki más hülye az egy kicsit fárasztó és most már egyenesen röhelyes. És igen én vagyok a kurav nagy átlagos használautó vásárló aki 2 évesen megkapta a más céges autóját 102.000 kmm-rel és beletettem még 130.000 km-t most 7 éves és van benne 240.000 km. Ami SZERINTEM egyáltalán nem sok. És mindösszesen 2 ember használta, szervizelve volt rendesen és nem lett széthajtva. De persze okostojás tudja a tutit. Ehhez képest a prémium anyagválasztás következtében 3 évesen lepattogzott a sebváltóról a fémbevonat (mert nyilván egy fémgomb nem fér bele az árba), az ablakemelő kapcsolók környékén lekopott az összes festék, az ülések nyikorognak mint egy ócska sezlony. A tükörmechanika szar spiáter alkatrészei beszartak, nem lehet behajtani a tükröt (elektromosan) megjegyzem talán 10x lett összesen használva. A tetőablak (üvegtető) zörög mint a szar és természetesen beázik. A légrugó kompresszor tömítése az utólsókat rúgja, de csak kompletten cserélhető (lásd fos angol range rover ahol külön kapható a tömítés) , A gyári navi cd eldopta magáról a festéket, szétcseszve a navis fejegységet. A beázás összes vize a pótkerék alatt gyűlik fel, nem is tudsz róla, de legalább ott van az összes elektronika ami lehet, hogy 2-3 éve ázik a vízben és persze a felhasználó nem tud róla semmit csak ha már beszertak. Természetesen nem hiba akéttömegű lendkerék és a gumibetétes ékszíjtárcs mert ez nagyjából természetes elhasználódás, hogy szükséges-e az más kérdés, a régebbi sorhatos diesel se rezegte magát halálra.... De a szívósor pillangószelepeinek tengelye MINDEGYIK autónál kikopik eddigre és tesrmészetesen nem cserélhető csak egyben, ha szerencsés vagy és nem szorul meg majd törnek el a kerámia lamellák szétgyalázva a motort és a turbót. Nekem szerencsém volt d másnak nem. Viszont MINDENKI kicserélte már ki 100.000-nél ki 150 nél ki 200.000 nál. Ez az igazi mérnöki tervezés non plusz ultrája, egy állandóan mozgó alkatrész műanyagban csapágyazni... Mert egy 10 filléres bronzperselyre biztosan nem jutott pénz. Szóval ne gondoljuk már, hoyg az autógyárakban csupa mérnökzseni ül, meg egy német prémiumgyártó aztán mindenre gondol. Ha a gyártó azt gondolja, hogy akinek pénze van az hülye is az az ő dolga. Mégis inkább egy Mazda lett helyette. És a hibák nem a 7. évben kezdtek előjönni. Vajon mikor mer a BMW 7 év garanciát bevállalni mint az ótvar koreai???? Nagy hülye az a cégvezető aki ezek után német fosokat vesz céges kocsinak. Szóval nem vagyok sem átlagos sem magán felhasználó és ha egy troll általánosít az az ő baja. Nyilván összepisilné magát önsajnálatában ha kiderülne, hogy az a márka ahol dolgozik pont nem a világ közepe. És ha már itt tartunk az is nevetséges, hogy 50 eurót elkérnek 1-1 kapcsolóért ami legjobb esetben sem került a gyárnak 10 EURónál többe. Nagyon jó példa a BMW tükörlapja ami 117.000 Ft Ha elvonatkoztatunk a hatalmas innovációtól akkor az ugye tiszta, hogy ezért 4 db 19" színes LCD is kapható?? Hát he kelljen már sírva a hátamat ostorozni, hogy milyen szar is az autógyártóknak, mert nem képesek tisztességes TARTÓS fogyasztási cikkeket gyártani.

Ami meg a tervezett avulást illeti,az is az ha pontosan tudja, hogy a beépített alkatrészek biztosan nem fognak x évet, vagy üzemórát vagy km-t kitartani. Nem kell ahhoz hibát belerakni.
Ezzel csak az a baj, hogy a gyártók nincsenek rákényszerítve ennek nyilvánosságra hozatalára.
Az elektronikában ez már szinte tökélyre lett fejlesztve. A garanciális időszak lejárta után ugrásszerűen megnő a tönkremenetelek száma. És itt sem kell drága alkatrészekkel kalózkodni, hogy eddig tartson. Csak egy kicsit kevesebb hűtés, silányabb kondenzátorok és már kész is. A világ pedig most így működik, fogyassz , és fogyassz. A tartósság egyszerűen nem szempont.

Ezzel együtt magam részéről befejeztem, mert azzal aki nem olvas hanem mindent feltételez és prekoncepciókat gyárt nem lehet és nem is érdemes érdemben vitázni.