Adatok
kisörDög
0 bejegyzést írt és 272 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Aki megfejtené, hogy mit akart az Allianz ezzel a kompozícióval kifejezni a szabadtéri kiállítási területen, az megérdemli, hogy egy bónuszkategóriát ugorjon felfelé a kötelezője. Nekem csak egy tippem van: a Daewook szeretik a fajtársaikat.
..
kisörDög
2014.10.04 22:35:17
Hát a felső az ép, az alsó meg nem. Logika: ami felül van az az erősebb.... tehát: ,,Ha velünk folytatod, nem lessz gondod/minden jóra fordul/..lehet ezt ragozni,, --- Valahogy így.
Sófalvi Márton (Martin Adams) saját "Gothic" nevű trükkjét a Titanas Magic Productions fogja DVD-n kiadni hamarosan. A DVD-t múlt héten forgatták Görögországban, íme a teaser: ..
kisörDög
2014.10.04 15:00:02
@Laszlo Csizmadi: Na és Gálvölgyiék sem szoktak beszélni Vanek Józsefről? Csak mert hogy írod mennyire keveset írnak róla. Mégiscsak bűvészkörökről beszélünk, Gálvölgyiék pedig szivesen beszéltek/-nek akármikor bűvész témáról/Rodolfó múltjáról. Tudni lehet tőlük valamit?
kisörDög
2014.10.04 16:10:15
@Kelle Botond: Hát ezt nagyon sajnálom. Nemtudtam. Nagy kár ez. :( Remélem gyűjteménye jó kezekben van.
Csaby74 jóvoltából egy rövid kis összeállítás Rodolfo életéről: ..
kisörDög
2014.10.04 15:24:18
@Laszlo Csizmadi: Mit vártál, abból (is) élnek. Biztos nem fogja a másikat isteníteni. Ez egy ilyen ország. Semmi kifogásom Rodolfó ellen, sőt, régebben gondolkodtam hogy ellátogatok a sírjához, de vagy én vagyok a hülye, eccerűen nem találom a neten hogy hol van. Pedig ezeket az adatokat nagyon sokszor odaírják a színészhez.
Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz
Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg?
Sportos családi kisbusz
A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan…..
kisörDög
2014.09.29 18:11:59
@diszkriminans: Hát van benne valami. Ha olyan mellé ülök be aki szeret ,,dinamikusan,, vezetni (amúgy én is) akkor félek. Nem vagyok ijedős, azthiszem, de be tudok szarni, mert valamiért hozzá tartozik az ilyenekhez a bizonyos ,,előzök ha nem látok 60m-nél távolabbra is,,. De megéltem a mennyországot is, 25 éves leányka! kb 2000 km-s múltjával, úgy vezetett mint az isten. Soha nem éreztem ilyet. Úgy tolta neki, hogy közben nem volt agresszív, nem csinált hirtelen gázadást-fékezést, pedig az út ismeretlen volt. Nehéz leírni, a rendes autózás határán volt minden pillanatban valami olyan érzéssel hogy ámultam. Szóval megy ez arrogancia nélkül is, csak hát a férfi ugye, azt hiszi butája, hogy az a jó vezetés mikor rángatja a dolgokat, és vele együtt mindenkinek a kocsiban rángatózik az összes szerve.
kisörDög
2014.09.30 13:50:36
@outtatime: Nekem sem hagyta :)))
Ha a világ legkeményebb motorversenyeit akarjuk sorra venni, sokaknak egyértelműen a Man-szigeti TT-viadal jut először eszébe. Azonban nemcsak az utcai motorosok, hanem a krosszosok és endurósok között is vannak olyanok, akik igazán elvetemült helyszíneken teszik kockára életüket…..
kisörDög
2014.09.29 18:28:08
VÉGE A HOFI-PARÓDIÁK KORÁNAK?
Kétszer gondolja meg mától a parodista, hogy kiket és hogyan aláz meg. A luxembourgi Curia mostani döntésének lényege, hogy ha egy paródia hátrányos megkülönböztetést sugall, azt ne lehessen kapcsolatba hozni a parodizált művel.
Ezt egy…..
kisörDög
2014.09.28 14:21:23
Nemigen hiszem, hogy bármi újdonságot tudnék mondani Hofi Gézával kapcsolatban, úgyhogy meg se próbálom. Egy biztos: nincs még egy olyan humorista, aki ekkora hatással lett volna nemzetünkre. Poénjai és gondolatisága generációkat nevettetett meg és gondolkodtatott el, szállóigéi…..
kisörDög
2014.09.28 14:03:45
@Hazánkfia: Igen mert MA, az a téma hogy ,,Új a mobiltelefonod, ..vagy még tegnap vetted?,, Ha még tegnap, az már gáz.
kisörDög
2014.09.28 14:05:26
@kisörDög: Vagyis 5 éves voltam 81-ben, nem 7, hisz 76-os vagyok, ha Bandó kérdezné :)
2 évvel ezelőtt anyánk, a Totalcar oldalán egy remek megemlékező írást olvashattunk Kesjár Csabáról. A Szilas Continental Studió jóvoltából most egy emlékfilmet is megtekinthetünk róla, "az elfeledett autóversenyzőről".
..
Néha még nekünk is nehéz eligazodni a zűrzavaros kategóriák között, egy laikus végleg elveszik. És persze kretén autónevek Opel-módra.
Az Égéstért 138. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
kisörDög
2014.09.27 22:48:55
@madbalee: Szerintem a Palio az attól olyan híres hogy ott van a főtéren. De meg is izzaszt mindenkit. Míg a Nemzeti Vágtának szerintem semmi keresnivalója a város közepén. Lovas nemzet, hangoztatják, szartig vagyunk Alfölddel, erre berakják a városba. Hofi már rég megmondta a futásnál, menj ki a szabadba ember, de ugyan már mé hallgatnánk az eszünkre. Láttam a döntőket, a lovak úgy rajtoltak el ahogy akartak, volt amelyik háttal, még ezt se tudták lerendezni kellően. Kint a szabadban 4x annyit érne, 4x annyi ember kimenne (az bevétel is), de hát sajnos a zsírosseggűeknek nehogymár valami 1 kilóméternél meszebb legyen, ugyebár.
Tessék, így megy ez a világ más részein. Tolják a 124-es Mergát rendesen, izomból, senkinek a szeme sem rebben. Pedig tényleg, kilinccsel előre megy végig a kocsi, egy pillanatra sem engedik el a srácok.
Azért egy pillanatra álljunk meg. Mennyi egy ilyen Merci menetkész súlya?…..
kisörDög
2014.09.19 18:44:42
Mi az összefüggés a jövőképünk és az Angry Birds között? Kínzó kérdések tömkelege.
Az Égéstért 137. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
kisörDög
2014.09.18 17:24:09
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó…..
kisörDög
2014.09.17 23:40:21
@kisörDög: széles (nem vastag)
kisörDög
2014.09.18 00:01:12
@kisörDög: észrevettem utána, akartam is utólag hozzátenni, de mondom ugyis majd kijavítanak :)
kisörDög
2014.09.18 01:04:39
@Lord Mersant: Itt Csehországban le kell húzódni oldalra, hogy egy teljes sávszélesség szabadon maradjon. Oldalra. Azért hogy mindenki tudja és akkor lessz hely. Ha tele a város, akkor szirénáz, de olyan hangosan hogy 500 méterről hallani. Gyalog ha megyek nem egyszer be kell fognom a fülem mert nem létezik milyen hangos. Ha üresek az utak városban, 80 körül mennek, mint a veszett (jol teszik, menjenek csak), és csak a kereszetőzés előtt szirénáz. Lassítás nincs. Ha nembénázik előtte senki akkor nincs.
Amióta a Jedlik Ányos programot bejelentették, átkozottul kíváncsiak vagyunk, hogy mindez mit jelent majd. Ugyebár arról van szó, hogyan fogja a magyar állam ösztönözni és támogatni az elektromos közlekedést, természetesen a szép szavakon túl is. Mert csak úgy magától még…..
Harminc percben az Olasz Nagydíj, csak onboard-kamerákból. Élménynek sem utolsó, a hőkamerás felvételek pedig kifejezetten tanulságosak. Akárhogyan is van, tudnak ezek a srácok piszkosul. Elképesztő reflexek és fizikai kondi kell ezekhez a mai autókhoz. És egy-két pillanatra azért…..
kisörDög
2014.09.15 19:55:31
@georgedragon: Meg Danone. Én meg ezt a nagy zöld F1-et nemértem. Az a 8 autó 3 köre 2 héetente, q-va nagyon rontja a levegőt. Ecclestone is megmondta nem oly rég, ha zöldelni akarnak akkor adjanak el néhány teherautót a csapatok, és ugyanannyi szennyezést megspóroltak. ..... Biztosan van abban is valami, hogy a F1 meg akarja mutatni hogy halad a korral, de például ha valami megy, ha például az USA piaca működik, addig le se sz@rja senki sem mennyit fogyaszt az autó (főleg nem kérdezik hogy és mennyit a főnök kocsija).
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
kisörDög
2014.09.11 15:30:18
@titan: Nézd, még városban sem tudsz mindíg időben elkerülni. Autópályán pedig attól függ hol vagy, melyik országban, melyik részén, mert nincs ám mindenhol minden 15 kilóméterben letérő. Azt már nem is mondom, hogy pl. a csehországi fő vonalon vannak az úttest felett kijelzők, amik tájékoztatnak hol van dugó, plussz melyik részen csúszós az út. Az is lényeges hogy hova tartasz, milyen a környék, tehát mennyire dombos, stb. Megköszönheted a gps-nek hogy tudtál a bajról korábban, viszont még így sem éri meg nagyon sokszor más utat választani. Ha nekem nemhiszel is, de már biztosan észrevetted, hogy előtted a kilóméteres sorokban nagy batár SUV-k meg limuzinok vannak, fullig felszerelve gps-el!!
kisörDög
2014.09.11 16:54:39
@srank: ...az amerikaiak amit akarnak megtalálnak, még ha bottal is kell keresni.
kisörDög
2014.09.15 19:39:11
@diszkriminans: Ebben a rivalizálásban lehet hogy igazad van, a városi nincs annyira szem előtt. Viszont a szegény környéken elég a Thalia, mindenki boldog, netán becsuszik egy Fabia és a gondolkodó emberek a fellegekben járnak. Abszolut modern ott a 12-15 éves autó a mindennapokra. Pl. még 2000 után sem volt hogy ,,miez 120-as?? bele nem ülök,, - Nekik az egy jó autó volt akkor is, mert elvitte a családot A-ból B-be. Míg egy városi ebbe ha lehet bele sem kóstol. Persze ha a pénztárcája nem engedi akkor igen, de amugy szeretne 2 generációval korábbi modellben gondolkodni. Más az életük, a szegény környék 10-15 évig sokszor nyaralni sem megy 80 km-nél távolabbra. Néha még oda sem (hiába a sok utazási iroda. Nincs miből.) Ahol meg a pénz van, ott ,,az már nem élet,, ha legalább 1x egy évben nem indulhatok valamerre.
Amerika a változások országa, mindig minden nap, minden percben megújul. De a 90-es évek óta sok szempontból teljesen megváltozott, ez egy új kezdet időszaka volt... nézzük mi is változott az elmúlt évek folyamán.
Amerika akkoriban még tényleg az álmok országa volt. Aki…..
Ez a poszt azért készült, mert október 6-án van - természetesen az aradi vértanúk mellett - az Egyiptom és Izrael között kitört Jóm kippúri (vagy Jom kippuri) ütközet 40. évfordulója. 40 éve ezen a napon azonban nemcsak két ország csapott össze, hanem egy sokkal jelentősebb,…..
Mai Manó Ház Blog
Kép-kockák #9 - Thomas Hoepker: 2001. szeptember 11., New York
2014.09.11 00:02:00
„2001. szeptember 11. reggelén a Magnum irodájából telefonhívás riasztott, hogy a Világkereskedelmi Központ ellen merénylet történt. Manhattani lakásomban elborzadva és bénultan néztem a tévét. Végül erőt vettem magamon és autóba ültem. Queens-en és Brooklynon keresztül hajtva, egy temető mögött…..
kisörDög
2014.09.13 15:17:07
@kisörDög: Hozzáteszem, mindennaposak a régi épületek lebontásai. Ismerik a föld törvényeit azok akiknek ez a dolguk, ezért van az , hogy nem a felső harmadban robbantanak ha le akarnak ,,dönteni,, egy épületet, mert az nem rombolna szét 3x annyit, (nemhogy 8x annyit), hanem az alagsort zúzzák szét robbanóanyaggal, és a hirtelen legyengült részre ráeső súly, SAJÁT MAGÁT zúzza szét esésében.
Mit vegyünk és hogyan hozzuk be? Motorok, autók és álrendőrök. Korrupció és nepperűzés. Égéstér fullextra!
Az Égéstér 136. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
kisörDög
2014.09.12 08:51:54
@szeri13: ugyérted a városban?
kisörDög
2014.09.12 13:18:52
@szeri13: Városban nem szeretem a körforgalmat. Folytonosabb a közlekedés, viszont teljes egészében rá van bízva az ember a szerencsére. Nincs piros ami megállít. Amúgy meg kitalálhatnának valami sztenderd formát, széleséget, stb, mert az sem jó hogy az egyik közepén egy emlékmű áll, a másik fel van töltve hogy még véletlenül se legyen belátható, stb.
Szánalmas, hogy ezt a cikket már meg akartam írni, és most már konkrét apropója is lett a baráti körömből. A motorosokkal szemben sok dolog jobb, mint régen, de mindig akad egy-két súlyos homályökör és nagyon bajt tudnak csinálni.
Sajnos az utóbbi időben divat lett a "ez…..
kisörDög
2014.09.11 20:05:03
@Semper Fidelis: Jól beszélsz, aki kretén az gyalog is kretén!
kisörDög
2014.09.11 21:54:09
@Bockó: Én nem keménykedésről írtam, rosszul értelmeztél. Hanem arról, hogy hogy a buta amelyik valaki elé ki fog fordulni, kinézi magának azt a vezetőt akinél a legtöbb a szabad hely, s oda fogja tolni az orrát erőszakkal, pedig tudja hogy nem fér be. Balesetet okozhat. Azzal beszélem le róla, hogy annyira kisebbítem a helyet, (időben jóval előtte), hogy ez velem meg se forduljon a fejében. Nulla agresszió, egyszerűen csak figyelek. Ennyit tehetek, és remélem más is jobban odafigyel. .......... Különben meg az a probléma ezzel a motorozással, hogy sokkal fürgébb a motorkerékpár mint az autó, tehát mások számára kiszámíthatatlan mikor ugrik ki valaki. Ez olyan mintha hirtelen a gyalogos járdán kéne tekernie az összes kerékpárosnak. Teljesen fel tudja borítani az utazás rendjét.
kisörDög
2014.09.11 22:07:29
@supernem: Hát, én meg ha új emberke van a családban és vezet, mindíg mondom neki elejével hogy 2 dolgot tartson be. Egy hogy mindig tartson elegendő távolságot az előtte lévőtől, a másik meg hogy soha ne tegyen hirtelen mozdulatot. (pl. hirtelen erős fékezés), mert az a mögötte levőt kizökkentheti. És bizony jól vezetnek a csajok is ha szépen el van nekik magyarázva mire figyeljenek. De bizony nem egyszer láttam olyat is, hogy a kislány megkapja a jogosítványt, beül mellé a barátja/testvére, hogy majd megtanítja, és nyugalom helyett ordibálni kezd. Aztán ne csodálkozzunk, mert így senki nem tanul meg jól vezetni.
Nem működik jól a gépezet, de a pénzt viszi, ellenben az utakon rengeteg a rom évtizedes slickeken és pocsék állapotban.
Az Égéstér 135. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
kisörDög
2014.09.10 15:01:30
@kovk: kultúra! - ezt dumálom én is évek óta, de nem gondolkoznak el az emberek. Az autós a gyalogost hibáztatja, a gyalogos az autóst, egy sem ismeri be, hogy nem a másik a hibás, hanem mi ,,mindahányan,, vagyunk olyan buták mint az ökrök, mert azthisszük a kultúrát is majd megkapjuk a nyugattól. De az csak rajtunk múlik nem máson. Másokra mutogatunk, magunra meg nemnézünk.
1941. Megviselt német mentőkocsi valahol a Dnyeper mentén...
kisörDög
2014.09.09 17:57:30
@JTom: Emlékszem ezekre a hintákra oviból, szlovákiai vagyok eredetileg, a 80-as évek eleje volt. Ez volt az egyszerű, sima fa, okés volt. Azért csodálkozom mert azt hittem Magyarországon is ez volt a trend, elvégre coci volt, mindenkinek mindene egyforma volt :)
kisörDög
2014.09.10 13:22:41
@teddybear01: Hát itt már nemigen, mindent felvált a műanyag úniós-pénzből épített. (kíváncsi leszek meddig bírja ki)
A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat árát firtatja. Azt a kérdést már rengetegszer végigjártuk, hogy van-e értelme a nevetségesen erős utcai autóknak, most nem is ez a lényeg. Ami kirívó, hogy 700 lóerőt…..
kisörDög
2014.09.08 19:36:27
@Ződ2000: Ez a blog érdekes, viszont visszafelé is működik. Tehát a nagy konstruktőr is elgondolkodik kikkel érdemes, és oda megy. Mindíg is egy csapatmunka volt.
kisörDög
2014.09.09 17:42:43
@Ződ2000: Kell a jó tervező, de sokat számít hogy a versenyző mennyire jól tudja elmondani mi van a géppel. Meg hogy mennyit foglalkozik vele. Raikkonen pl. le se szarja, ,,este 6-kor,, megy haza, neki mindegy. Schumi meg ha kellett éjjel is ottvolt körülöttük. Mikor ment a Ferrariba, azonnal észrevett vagy 100 hibát a kocsin, úgy mondják hogy ő irányította az aerodinamki dolgokat iesmik, mert jól értett hozzá, amíg nem jön az új tervező. ... Érdekes ugye hogy 20 évig nemtudott magával mit kezdeni a Ferrari. És szerintem ma is ez a baj, oda kell egy jó nemzetközi csapat. Emlékszem mikor megnyerték első címüket, ami késett egy évet mert lábát törte (szerintem azon az éven bajnok lett volna ha nemtöri, tekintve hogy Irvine is majdnem bajnok lett), hogy bent a főhadiszáláson az egész banda bőgött örömében. Todt, Schumi, aztán a Ferrari vezér ottvolt, meg még nemtom ki. De arra is emlékszem mekkora nyomás volt Schumin, mikor ő küzdött mint a fene aztán Irvine meg majnem elvette a címet, az elsőt sok év után, sokan megjegyezték akkor hogy hát talán nemis kell ide Schumi. Ő a malajziai nagydíjon tért vissza ha jol tudom, és emlékszem hogy Ron Dennis nem akarta elhinni amit lát, kb. 2 másodperccel volt gyorsabb Schumi mindenkinél. Persze nem mindig, csak mikor akart. Aztán a 2000 vagy 2001-év se volt mindegy, mert Hakkinen lesz 3x-os vagy Schumi volt a kérdés. Aztán meg mikor meghalt valakilye a családból, és Montoya nagyon a szemén volt a bajnokságban, és akkoris megtörte őt, és megcsinálta a Monzát. Vagy az utolsó nagydíja (amikor először visszavonult), a Brazil nagydíj is nagy volt. Szóval Schumi, mikor nagyon kellett mindig elsöpört mindenkit az útból. .......... A mai forma1-el az a baj, hogy nem neveli ki az erős versenyzőket. Gyorsak vannak,de idegileg gyengék. Nem törött bele a kezük a váltóba, itt ha hibáz ma, simán visszajöhet a pályára és nem a sárba akad el, régen harcoltak ma meg nemharcolhat mert ott vannak a gumik , igy hát erősödés helyett, közelharc helyett marad a panaszkodás hogy ez levágott 20 centit a pályából, stb... Ez pedig nem jó. Szerintem
kisörDög
2014.09.09 18:09:19
@Ződ2000: Még hozzátenném miből gondolom hogy Vettel nem csak világbajnok, hanem ritka jó világbajnok. Évtizedek óta figyelem az autósportot, a F1-et előtte napi szinten. Hegyekben voltak nekem mindenféle statisztikák, belső dolgok, szoval nagyon figyeltem mindent akkorjában. Vettel úgy nyerte meg az első címét, hogy vesztes hejzetben volt. Pszichikailag is, nem csak pontokban. Négy verseny volt hátra, az addigi szezon miatt bármi lehetett, (ezeket fejből írom, javits ki ha tévedek), de ő megfogta a dolgot és megnyerte mind a négy hátralévő versenyt. Mindenkin nagy volt a nyomás, de ilyet akárki nem csinál. Ahhoz Schuminak, Sennának, és hasonló kalibernek kell lennie. Négy címe megvan, lehet annyira nem jó mint akiket írtam, nemtudom, viszont a többiek is sokat hibáznak. És ebben a bandában én nem csodálkozom el hogy egy jó kocsiban hazahozott minden címet. Igy csinálják az igazi bajnokok.
Ez nem egy világbajnokság, nincsenek benne milliók, sztárgázsik és csillogás. Nem közvetítik az összes kontinensen, nem lepik el a celebek, na meg sokaknak nem is érdekes. Hiszen túl egyszerű, túl pronyó, koszos, sáros, veszélyes és...
...és valószínűleg ők erre pont tesznek…..
kisörDög
2014.09.08 15:32:28
@ommm: Újságíráshoz nemértek, én csak abból indulok ki, hogy pl. egy nagy cég ami mondjuk napszemüvegeket gyárt, az kiteszi a falra a reklámot, szerez szponzort, mert pénz van az üzletben. Nagymellű ,,,soook nagymellű csaj fogja reklámozni. Meg pár híresség.
DE: Vannak aztán azok a cégek amelyek teérted vannak, a polgárért. Kutyamenhely, aztán a szegények megsegítése, stb.... sok-sok cég ami nem tud reklámozni, mert keresete nulla, és az állam adja a pénzt, vagy adományokból él. Ezek a cégek nincsenek szem előtt, nem lehetnek.
Ezért irtam, hogy amiben van pénz az eljut az emberhez akármikor, amiben meg nincs az meg a tüdejét is kiköpheti, akkor se fog.
DE: Vannak aztán azok a cégek amelyek teérted vannak, a polgárért. Kutyamenhely, aztán a szegények megsegítése, stb.... sok-sok cég ami nem tud reklámozni, mert keresete nulla, és az állam adja a pénzt, vagy adományokból él. Ezek a cégek nincsenek szem előtt, nem lehetnek.
Ezért irtam, hogy amiben van pénz az eljut az emberhez akármikor, amiben meg nincs az meg a tüdejét is kiköpheti, akkor se fog.
kisörDög
2014.09.08 15:46:10
@ommm: Jólvan na. :)
Ha klasszikus posztot szeretnétek készíteni, akkor első lépésben az új bejegyzésnél kattintsatok a klasszikus gombra:
Ezt követően pedig a lépések a következők:
Ezeken túlmenően az "Egyéb beállítások"-nál tudjátok megadni a szerző címét, ha többen szerkesztitek a blogot,…..
kisörDög
2014.09.04 16:43:28
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz