Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tamareaf

0 bejegyzést írt és 202 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Újabb idegesítő gázsiegyenlőtlenségről jött infó, ráadásul most egy olyanról ami teljesen védhetetlen: Claire Foy színésznő, aki a Netflix The Crown című sorozatában két évadon át alakította II. Erzsébet királynőt, és volt abszolút főszereplője a szériának, kevesebb fizetésért dolgozott, mint a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
tamareaf 2018.03.03 13:28:30
Szvsz: 1988-ban a C64 már bőven kifele menőben volt nyugaton. Amerikában a NES gyakorlatilag kivégezte az eladásokat. Persze voltak még nagy címek, mint a Pool of Radiance, de akkor már alig valamivel volt drágább egy EGA-s 8088-as PC, amin a játék szintén elérhető volt.

A Computer Chronicles 88-as computer games adásban például már említésre sem kerül:
www.youtube.com/watch?v=ii-xFXBb-B8

A 88 karácsonyi adásban meg mint budget computer említik.

Persze 1990-ig még elég jól támogatott rendszer volt az Egyesült Államokban, de a Computer Gaming World magazinban is 1989-ben nagyrészt már PC játékok voltak.

Egyesült Királyságban kicsit más volt a helyzet, de például, épp februárban olvastam a Computer and Video Games 1988 augusztusi számát, aminek a nagy híre az volt, hogy átvették Julian Rignall-t a Zapp64-től. Ő elég nagy C64 guru volt akkor tájt, és a CVG-t ő vitte át egy konzolos irányba, tekintve hogy a NES iszonyatos erővel tört fel abban az évben.

Emellett 88-ban az Amiga 500 ára 500 font alá esett, megjelent az Atari ST Summer Pack 22db játékkal, illetve az Amstrad PC 1640, ami olcsón kínált EGA grafikát a UK-ben. Ezek együttesen 1988 végére ott is a futottak még kategóriába tolta a platformot.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
tamareaf 2018.02.16 02:01:58
@Bobby Newmark: Azért itt nem feltétlen az RTS mint műfaj a baj. A rajongók várták, hogy kapnak egy új DOW1-et, de a Relic a mobákkal akart versenyezni. Nem volt jó ötlet.
Hát itt vagyunk végre megint, boldog új évet mindenkinek! Tervezett kimaradás volt a podcastben (ezért soroztunk meg benneteket adásokkal az óév végén), de ekkora szünetet azért nem terveztem. Mentségemre szóljon, hogy 1. a mostani adás több mint háromórás lett és elég sok meló volt összevágni; 2.…..
tamareaf 2018.01.24 22:45:55
@Stöki: Balog Zsoltot meg lehetne interjúvolni? Ő volt egyáltalán a kitalálója az 576nak vagy ő csak finanszírozta?
Az év utolsó vendéges adása következik, amiben megint kipróbálunk valami újat - nevezzük mondjuk Checkpoint Retrográdnak. A Retro Gamer csinál olyat, hogy minden hónapban előveszik mik voltak a videojátékos hírek X évvel ezelőtt. Arra gondoltunk, hogy évente egyszer - év végén - podcastben is…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
tamareaf 2017.11.14 01:10:55
@Void Bunkoid: YMW. Engem annyira nem érdekel a grafika, jó ha szép, például új Tomb Raider lenyűgöző volt, de én még most is leülök a TR1-4el játszani bármikor szívesen. Az a csöndes, felfedezős hangulat verhetetlen. A játékok nagy része középszerű, de igen jó játékok sztem időtlenül jól szórakoztanak. És ez a COD-ra is áll, vannak remek epizódjai, de inkább leülnék játszani a Doom 1-el, mint a COD:WWII-val.

Az RTS az meg egy más kategória, abból nehéz jót alkotni, és ami jó, az kevesek számára vonzó, mert nehezen tanulható.
tamareaf 2017.11.14 01:13:05
@killercsiga: Elképesztő, hogy a Steames megjelenéssel mekkora új erőre kapott a scene.
A Prince of Persiáról ugyan már volt poszt évekkel ezelőtt a blogon, sokan kértétek, hogy podcastet csináljunk róla. Mi meg arra gondoltuk, hogy akkor már végigvesszük a teljes sorozatot a legelső Prince of Persia előtti kezdetektől a nem túl erős filmverzióig...
tamareaf 2017.09.09 00:02:21
@Bobby Newmark: Én inkább megkésett portnak hívnám mint demakenek. Jobban is sikerült mint némely Ocean port a korszakból :D
Btw, Apple II is 8 bites, tehát az eredeti game is.
Ezt az adást még júniusban vettük fel, részben a kiterjedt téma miatt, részben azért, hogy előre dolgozzunk. És jól megszívattuk szegény vendégünket egy kommunikációs fiaskóval. Eredetileg VR-os témát terveztünk, viszont az utolsó nap változtattunk a terven, és ez nem jutott el a vendéghez. Szóval…..
  Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
tamareaf 2017.05.30 10:39:11
@Bobby Newmark: Bezony, Win98 az nem a VMek baratja. WinXP az amin mar akar a videokartyat is lehet virtualizalni, es esetleg sikerulhet futtatni a programot.

NOLF lehet fut modern gepen is, en par eve Win7en jatszottam vegig, talan 1 CPUra kell kenyszeriteni /affinity 1 -el a command linerol.

Szerencsere kb 1998/9-ig keszult jatekokra hasznalhato a PCem, bar ott is vannak meg bugok.
tamareaf 2017.05.30 13:07:14
@Bobby Newmark: Van egy ket dolog azert ami XPs es nyogvenyelosen megy csak Win7en.

Masfelol, ajanlom a PCem-et, ami egy PC Emulator. Tamogat 8088tol Pentium MMXig procit es CGA-tol Voodoo II-ig videokartyat. Ez nem virtualis gep hanem emulator, eredeti BIOS-t hasznal, es a Win98 is ugy gondolja hogy egy igazi P1 vagy Voodoo kartyaval van dolga.

Bar vannak benne bugok itt-ott, mar eleg jo kompatibilitassal bir a Voodoo-s jatekokat tekintve.

Mivel emulator, ezert a gepigenye nagy, egy 200MHz-es MMX emulalasahoz Voodoo II-vel mar kell vas...
tamareaf 2017.05.31 01:35:48
@Bobby Newmark: Így hirtelen nehéz megmondani, szerintem olyan játékok amelyek még Win98ra írodtak, WinXP alatt még mentek, Win7 alatt meg vagy megy vagy nem megy. Ilyen például a Mechwarrior 3 vagy a Rainbow Six, vagy az USAF, de szerintem pár évvel ezelőtt még a Max Paynenek is voltak gondjai Win7 alatt, amit azóta már fixáltak.

Ha jól emlékszám DirectDraw is már csak emulálva van a DXben, és a 256 színű palettájú játékok és Aero nem szeretik egymást. Age of Empireshöz van patch, de a víz nem jelenik meg normálisan, Starcafthoz is van már talán.
Az objektumorientált programozás lényege az, hogy a programozást nem a számítógép szemszögéből közelítjük meg, hanem a problémát objektumokká bontjuk, amelyeknek a viselkedését implementáljuk. Az objektumorientáltság a programozási nyelvek esetében nem konkrétan egy gondolkodásmódot jelent, hanem…..
tamareaf 2017.05.16 00:09:23
@Gerilgfx: Válaszod első mondata még az OOPre vonatkozik, míg a második már a C++ra. Ezt így nem feltétlen tudom értelmezni.

Javaslom maradjunk az OOP kritikájánál, hisz arról szól a bejegyzésed, nem a C++ kritikájáról.

Én mellékeltem 3 linket, amik demonstrálják, hogy OOP nem jelenti azt, hogy egy objektumon minden attribútumként lenne tárolva. Te esetleg alá tudnád támasztani valamivel az állításod?

Érdekelne például mi a forrásod az egységbe zárásra, mert a te értelmezésedet én még soha nem hallottam.
tamareaf 2017.05.16 02:11:24
@Gerilgfx: Megint kérlek próbáld kettéválasztani az objektum orientált programozást a konkrét programozási nyelvtől. A bejegyzésed elvileg nem a C++-ról szól, hanem az OO-ról általánosságban.

Ugyan úgy kértelek, hogy oszt meg, honnét jutottál arra a következtetésre hogy, A "nem kell mindig kiszámolni a normálvektort, csak ha szűkséges. Tehát létrehoztál egy objektumot, amely vagy nem fog objektumként viselkedni többé, ".

Ide másolom a definíciót a Wikipediáról, ha már arra hivatkoztál:
Encapsulation is an Object Oriented Programming concept that binds together the data and functions that manipulate the data, and that keeps both safe from outside interference and misuse.
Tehát adat és a rajta végezhető függvények összekapcsolása. Nincs szó arról, amit állítasz, hogy a normál vektort ne lehetne épp egy függvényben kiszámítani. Ami a teljes kettes pontodat érvényteleníti.

Kérlek tartsuk a beszélgetést a kettes pontnál, ne hozz be új elemeket. Persze, ha azt nem tudod alátámasztani, megvizsgálhatjuk a többi állításodat is. De mindenképp egyszerre csak egyet.
Az eheti podcast vendége igazi játékipari veterán, de nem a Novotrade-generációból, hanem egy nemzedékkel későbbről. Annak ellenére, hogy ő is C64-re fejlesztette első fizetős programjait - csakhogy ezek nem játékok voltak. Fantáziáját először papíron élte ki, a legsikeresebb magyar szerepjáték, a…..
tamareaf 2017.05.10 14:39:56
@TheElf: Az ilyen "amundok szepsege +3as" piszlicsare ahhoz kepest hogy kasztokat hagynak ki a konybol ugy hogy kozben a boriton fel van tuntetve, vagy hogy egy egesz kepzettseg rendszer hasznalhatatlan.

Az ilyen vilagbeli problemakat szvsz a KM feloldja vagy ignoralja(persze idegen csapattal jatszva lehetnek konfliktusok), s lehet erre ugy is telinteni mint az egymasnak ellentmondo regi kronikakra...
Tegnap volt 20 éve, hogy elhunyt Takács Marika, Magyarország egyik legnépszerűbb tévés bemondója. Ennek apropóján az Indexen is megosztottuk azt a 9 perces megemlékező videót, amit a híradós lánya, Kazamir Annamária töltött fel YouTube-ra. Takács Marikát posztumusz a Magyar Televízió örökös tagjává…..
tamareaf 2017.05.10 12:49:31
@Behajtó70: köszönjük Emese.
Mindig kíváncsian követem egy-egy podcastadásunk utóéletét, de ezúttal kicsit tartok is tőle - ugyanis a Philosról lesz szó, ami érzékeny pont a magyar játékfejlesztésben. Beszéltünk már a Checkpointban volt novotrade-esekkel, Digital Reality-alkalmazottakkal, magányos C64-hősökkel, éppen…..
tamareaf 2017.03.27 22:38:49
@manson karcsi: Nincs olyan hogy stagnálás, csak az emberek kiöregednek a piacból. Rengeteg kisebb cím jelenik meg évről évre, csak épp a panaszkodókat nem érdekli, mert ők réteg játékot várnak milliárdos büdzséből. Szvsz AAA piac is kegyetlenül fejlődik, Red Dead -> AC Black Flag -> GTA V -> Mad Max például simán volt akkora élmény mint ugrani Wizardryról Bard's Tale-re majd Might and Magicre. És ez az, hogy régen is csak egyre jobb 'klónok' voltak. Még a Last Ninja is egy elrontott irányítású, de kétség kivül szép Castle Wolfenstein volt szvsz.
Persze nagy ugrások voltak, vannak, minden téren, réteg játékok területén is. Sose volt ilyen jó például wargamernek vagy repszimesnek lenni, az utóbbi 10 évben annyira felélénkült a piac, akkor ott vannak a japánok, akik újra kezdenek magukra találni, és még sorolhatnám.
Megjelent a Nintendo Vicc... akarom mondani, a Switch, és eléggé kritizálják a vasat is és a játékfelhozatalt is. Pedig a Nintendo korábban több nagyon jó konzolstartot is dobott, míg például a Sony rendre elég szar lineupot hozott össze mindegyik konzolja premierjére. De mennyire számít egyáltalán…..
IDDQD Checkpoint 3x03: A BioWare 2017.02.26 22:52:54
Ti már várjátok a Mass Effect: Andromedát? Igen? Ez azt jelenti, hogy megbocsátottátok a haramdik rész végét? Ez is szóba került a legújabb podcastadásban, ugyanis a játék megjelenése kapcsán végigvettük a BioWare játékait és a hozzájuk kapcsolódó élményeinket, Baldur's Gate-től a SW: KotOR-on át a…..
1996 elég brutális év volt a játékpiacon, sok klasszikus jelent meg abban az évben - szóval mostanában egymást érik az évfordulók. Az egyik ilyen a Tomb Raider szülinapja, ami októberben volt, és amit elég fontosnak éreztünk ahhoz, hogy külön podcastadást szenteljünk neki. Eidos, Toby Gard,…..
A Comedy Central Tömény történelem című sorozata tökéletesen alkalmas arra, hogy aki a Magyar Történelmet nagybetűvel írja, és eleink tetteit szentírásnak tekinti, vajas pirítóssal hajigálja a tévét, és habzó szájjal üvöltözzön, hogy megszentségtelenítik Koppányt és Mátyás királyt, HÁT EZEKNEK MÁR…..
tamareaf 2016.10.25 15:20:23
Hoppá, elkészült a Vakondok 4! Tudjátok, ez az a dokumentumfilm, ami a magyar videojáték-fejlesztés hőskorát dolgozza fel, és aminek rendezőjével nemrég beszélgettünk, és amiről hetek óta posztolgatom a werkfilmeket. Grathtel voltunk pénteken a bemutatón, nagyon jó lett a film (olyan, hogy utána jó…..
IDDQD Civilization C64-re 2016.02.19 21:35:18
Igen, jól olvastátok, az 1991-es pc-s klaszikus, Sid Meier Civilizationje C64-re, a nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb játékplatformjára. De hogyan lehet egy VGA grafikás csodát egy 8-bites gépbe szuszakolni? A játékipar hivatalos válasza az volt, hogy nem lehet, hiszen a Civilizationnek nem volt…..
tamareaf 2016.02.22 00:41:50
@Papírzsepi: Nem akarok belemenni vitába arról, hogy mi a művészet, de a művészetnek nem szükséges a mondanivaló, a klasszikus műalkotások egy jelentős része ilyen értelmezésben "csak öncélú magamutogatás" lenne.
A negyedik részben a csatahajók leglátványosabb, és leglényegesebb eszközeiről, a fegyverekről lesz szó. Lövegek és gépágyúk a sok száz tonnás toronyba építettektől a kézzel célozhatókig. A Missouri parti célokra tüzel a koreai háború idején   Fegyverzet A tervezési folyamat végén az Iowa…..
tamareaf 2015.04.30 14:02:00
@Maga Lenin: Sajnos kicsit késve csatlakozok a témához... Szóval csak azt akarom mondani, hogy miért kellene a vájogkunyhóhoz Tomahawk? Úgy gondolom vannak ilyen túlzó hasonlatok, igen. Ugyanakkor a valóság az, hogy az utóbbi évtizedben az olcsó ámde pontos bombák terén is hatalmas előrelépések történtek. Az, hogy szükség van-e tengeri tüzérségre és annak mértékére vitatható. Viszont a válasz erre csöppet sem egyértelmű.
tamareaf 2015.04.30 15:05:42
@Maga Lenin: Bár a fegyverlobbinak minden bizonnyal meg van a maga szerepe, ugyanakkor jelenleg a rail gun és hasonlók még csak a jövő zenéje, és ugye ezek fejlesztéséhez a fegyverlobbinak megint csak érdeke fűződik. A hagyományos tengerészeti tüzérség, és a repülőgép vagy rakétákkal végzett tűztámogatásnál azonban inkább a hozzá szükséges logisztikai igények és az eszközök képességeinek arányában érezném, hogy elbillen a mérleg nyelve a viszonylag egyoldalú csatahajóktől a repülőgéphordozók felé. Mindkettőt fenntartani pedig drága mulatság.
tamareaf 2015.04.03 14:59:47
@enpera: Lehet az emlekem csal, de miutan a turbotape-unk bedoglott, bizonyos jatekoknal a toltes maga volt az orokkevalosag. Es igen, fiatal vagyok, nekem a Commodore korszak az 97 korul volt :D