Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zbk

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1899. Seychelles-szigeteki teknősök a német - óceanográfiai kutatásokat végző - Valdivia nevű hajó fedélzetén..
Az utóbbi két évtizedben a Magyar Honvédséget érintő legnagyobb horderejű hír  - a sorkatonaság eltörlése után -  a szerződés aláírása volt 218 Lynx gyalogsági harcjármű beszerzéséről, és azok hazai gyártásáról. Jöttek is a kommentek mindenhonnan, a"minek ilyent venni, vettek volna inkább…..
zbk 2020.09.23 06:37:08
Udv mindenkinek. Laikus vagyok, de ahogy a karosszekembol latom a helyzetet:
- Ezek a fegyverek nem jok az oroszok ellen. Az Oroszok gondolkodas nelkul atomot dobnanak a nyakunkba, ha mennenk; es az eu is a mienkbe, ha ok jonnenek. gondolom a karpat-medence foldrajza meg segitene is, hogy kisebb legyen a vilag radioaktiv szennyezettsege.
- EU nyugati felenek szerintem erdeke a tobbi EU orszag kozti mai status quo fenntartasa; a szomszedaink gazdasaga meg fugg annyira a Nemetektol, Franciaktol, stb., hogy az eu -n belul ne merjenek tamadni a szankcioktol felve.

Amire jok ezek a fegyverek szerintem:
- Demokraciat terjeszteni nalunk szerencsetlenebb, de termeszetes eroforrasokban gazdagabb nepeknel
- Eladni nallunk szerencsesebb, termeszeti forrasokban gazdagabb barati nepeknek
- Mernokoktatasra, hogy megtanuljuk a know-how -t, illetve ha kimennek a fiaink hozzajuk dolgozni, mar ismerjek a dorgest.
- Ugy teljesitsuk a NATO 2% -os fegyverraforditast, hogy minden extra raforditott euro az EU -n belul, es lehetoseg szerint az orszagon belul maradjon; hogy a "mi" gazdasagunkat serkentse.

Az, hogy a del-koreai jobb, vagy hogy a mi katonaink nagyobb vedelmet elvezzenek, vagy hgy mi nagyob bummot tudjunk csinalni, vagy csak hogy egyaltalan beindul az a gep, masodlagos, harmadlagos. Ha elertuk a 2% -ot, azon sem lepodnek meg, ha agyu meg geppuska meg raketa helyett csuzlival rendszeresitenek a gepet. Jonne a szoveg, hogy a csuzlinak jobb a lopakdokepessege.

A fo a gazdasag elenkitese, megerositese. Illetve a EU reszerol az elkotelezese.
Es az "EU" is szivesebben biztosit forrast fejlesztesre, ha az a Rheinmetal -on at nemetorszagba csepeg vissza.

Na, ennyi mara, irnek meg szivesen, de elfogott a sorom.
Minden jot!
zbk 2020.09.24 04:22:14
@megamovieboy: @molnibalage:
Udv! Hoztam sort, szoval irok :-) Eloszor is koszonom a valaszotokat es az anyagokat. Egy darabig el fog tartani, amig atnyalazom magam rajta, es tudok reflektalni ra. Ezert elobb bovebben kifejtenem az alapvelemnyem, kerdeseim.
En katonasag parti vagyok, es tetszenek ezek a vasak. Ok, a repules a mindenem, de akkor is. De amit nem ertek, az a koncepcio. Ertem, hogy kell a hardver a katonasagnak, es egyetertek vele. De miert a "tankok", es miert nem raketa rendszerek, kiber ahdviseles, kommunikacio es zavarasi technologoia, drontechnologiak, stb?
Szeretnem, ha a Magyar Hadsereg mindenkitolmeg tudna vedeni Magyarorszagot, de ez nem realis. Akkor mi a terv, hol fognak elesben szolgalni ezek az eszkozok? EU hatart vedenek majd a Gorog-Torok szakaszon? Valami proxy haborut vivnak majd a NATO -nak valahol? Vagy az a cel, hogy a Rheinmetal tudjon egy olcsobb alternativat ajanlani a megcsappant olajbevetelu arab allamoknak?
Szoval, mi a kep, hova vizionaltak ezeket az eszkozoket, es hova akarjak kuldeni a katonainkat. Vagy pusztan csak gazdasagi megfontolas az egesz, es a hadsereg meg le van sajnalva?? Mire akarjuk felkesziteni ezzel a beszerzessel a magyar Honvedseget?

En ugy gondolom hogy europa egyik legnagyobb katlanjaban, ahol vagy muholdrol, vagy a szomszedos hegyekrol mindent latnak lanctalpas katonai jarmuvek fenntartasa csak egy dolgot tud szolgalni: mindenki lathassa, mi nem tamadunk.

Ja, es molnibalage, az atomos tenyleg duma volt, de jo dumanak szantam :-) Gondolkoztam meg azon is, hogy valahogy breleirom: "Atom? Itt? Na bumm!" de voltak meg ennel rosszabbak is :-)

Minden jot!
zbk 2020.10.10 04:29:46
@molnibalage: Vegere ertem a videoknak. Ahogy en ertelmezem a videokat:

1 USA soha nem mond le a mennyisegi es minosegi elonyerol
2 az USA hajlando bevetni atomfegyvereit
3 Az USA preferalja a "Flexible response" elvet, azaz hogyha a vilagban kitorne egy atomhaboru, maradjon az USA -n kivul.
Ehhez szukseges, hogy a feleknek nagyon eros hadserege legyen, illetve hogy az USA hajlando hatat forditani barmelyik szovetsegesenek, aki atomhatalmakkal kerul osszezordulesben (mint mar megtette korabban)

A "Flexible response" atomhaborus terulette tenne Europat, ezert nem erdekunk.
Tehat, az EU -nak szuksege van:
- Atombombara (Franciak), es atombomba kepes orszagokra (reaktor + kepzett emberek, gyakorlatilag a legtobb EU -s orszag, koztuk mi)
- Csak annyira eros hadsergre, hogy epp ne tudjon egy megnyerni egy konvencionalis nagy haborut -> Szoval az ellefel tudni fogja, hogy be kell vetnunk az atomfegyvereket

Ahogy fentebb mar irtam, szerintem EU -s szomszedokkal haboru nem valoszinu.

Ezekbol szerintem az kovetkezik, hogy a Magyar hadsereg ezeket a fegyvereket vagy nem veti be sehol, vagy elso az elso vonalban fog Gorogorszagtol delre fekvo regiokban orosz/kinai/torok technikak ellen kuzdeni.
Szerintem ezek ellen egyenlore eleg, amivel raadasul a NATO 2% -os kereset teljesitve az EU -n beluli koltessel/tamogatassal oldjuk meg ugy, hogy atvehetjuk a gyartasi know-how -okat; Ha melle rakjuk, hogy beszaltunk a kezifegyverek gyatasaba, es a gripen -nel is jo kapcsolatot orzo Aero Vodochody bevasarlasaval es a magyar mernokkepzes szintjevel egy eleg utos iparag johet letre. (mar ha el nem ...uk)

Szerintem ez gazdasagi es katonai szempontbol jo dontes.

Politikailag kozelebb kerltunk vele a nemetekhez, az EU vezeto hatalmahoz...Hat, a tortenelmi tapasztalatok alapjan ebbol sosem jottunk ki jol...

De kivancsi vagyok, hogy latod/hogy latjatok, mit ertelmezek jol vagy rosszul, mit kene atgondolnom.

Ps.
A Szovjetunio megbukasaban benne volt a USA-Kina gazdasagi egyutmukodesnek is?
Erdemes lehet atgondolni a NATO -s kotelezettsegunkbol adodoko szintereket a Kina - Torokorszag - Izrael-arab kiegyezesek - Oroszok tekinteteben.
Stratégia és hadrend A vietnami hadszíntér katonáit bemutató sorozatunkban most az amerikai haderők (azon belül is elsősorban a szárazföldi harcokban bevetett alakulatok) következnek. A szokásos módon öt részen keresztül járjuk körül a hadrendet, a felszerelést, a taktikát és sok más témát.  Az…..
A Chevrolet Spark/Daewoo Matiz vezetőüléséből fejét fogva előkerülő nő hálát rebeghet a mérnököknek, akik a modern kamionok őrületesen hatékony fékrendszereit fejlesztik. A videó tökéletesen bemutatja, hogy egy modern nyergesvontató fék- és menetstabilizáló rendszerei és…..
Techstory I'm not dead 2014.05.14 23:41:17
Sziasztok!Az elmúlt egy hónapban sajnos újfent hanyagoltam a blogot (kaptam egy levelet is, hogy mi a helyzet, aminek nagyon örültem). Ennek az oka, hogy új munkahelyem van, egy elég messzi városban, és napi ingázásra vagyok kényszerülve. Emiatt ha hazaérek, sajnos hullafáradt vagyok,…..
zbk 2014.05.15 20:34:14
@walter sobchak: Arra gondoltam, hogy a Lusitania es a testverei is a vilag szemeben polgari szemelyhajok voltak, de valojaban hadihajoknak terveztek oket egy haborura.(ahogy a Brit Korona "beleszolt" a tervezesbe, arra celoztam)
A mai vilagban nem tudhatjuk, mi polgari hajo, es mi nem :)
Illene errol is kitalalni valami jo osszeeskuves-elmeletet...
Politikai rabok építették fel orosz távol-kelet egyik leggazdagabb városát, amely alatt akár 250 évig is éghet a berobbant szén. A szellemvárosban ma már csak egy idős férfi él a két kutyájával. A szén bosszúja (Fotó: Sergeydolya.livejournal.com)..
Most, hogy megtudtuk, milyen kamionok is közlekednek lenn délen, ideje, hogy megismerkedjünk azokkal is, akinek köszönhetően közlekednek. A Road Train-vezetés - akárcsak a hagyományos kamionsofőrködés - egy külön életforma, nekik tényleg "körzetük az autópálya, tempójuk…..
zbk 2014.02.05 05:18:48
Udv mindenkinek!
Nagy kamionorult vagyok, nem birtam ki, hogy ne szoljak hozza, meg ha 4 honapja senki sem posztolt itt.

A kamionozast meg gyerekkent tapasztaltam/szerettem meg, edesapammal jartuk europat nyari szunetben. Amikor meg nem foglalkoztak annyira a vezetesi idovel, a heti program ugy nezett ki egy sofornek, hogy 36-48 ora vezetes, 10 piheno, es 48-52 ora vezetes haza:a hetvege meg nyakig olajosan a gep alatt...
36 ora alatt Kelet mo. -rol kiertunk Baselba. ez kb 1300 km. Ezt Liazzal tettuk meg, nem kamionnal :-); De nekunk a tankunk sem lehetett 2000 literes, es a taj eleg dimbes-dombos arrafele, nem sik, mint Ausztralia, vagy egy atlag amerikai.
Egy megbizhato kamionnal, sikon, nagy tankkal, hogy ne kelljen megallni sokat, es egyenes uton, stimulansokkal (ugy tudom, sok road train sofor anno drogokkal nyomta a pedalt vagy az elotte haladot) szerintem meg lehetett anno az 500 000 -et kozeliteni.

Egyebkent megtanultam egy altalanos ervenyu torvenyt a soforok kozott: Ugy a legkonnyebb ravenni egy sofort, hogy evi 500000 kilometert tegyen bele a kamionba, ha km dijban fizeted :-) Az uzemanyag/potkerek/potalkatresz ugyan fogyni fog, de a motor ugy meg lesz kimelve, mintha be se inditottak volna :-)

A vezetve aludnirol: Egy sofor baratunk 30 ev utan akkor hagyta abba a vezetest egyik naprol a masikra, amikor neki a Mosonmagyarovar kezdete tabla utan rogton a Gyor tabla jott. Ugy vegig jott hajnalban az 1es fouton, hogy nem emlekezett ra...Megallt Gyorben, es lezarta a kocsit, es hazavonatozott; nem kisertette meg a szerencsejet tobbe.

az 1910 -es Daimler-rel kapcsolatosan: potkocsikon a kozepso kormos kerekek hajtottak; kardannal voltak osszekapcsolva egymassal es a motorral.
zbk 2014.02.07 04:05:20
@walter sobchak: A 80 -as volt a vadkelet, de meg a 90-es konszolidaltabb idokbe is belefutottam.
Egy avetos Ifaval kezdtuk (minden hetvegen csapagyaztuk, mert nem volt penzunk felszabalyoztatni a fotengelyt), aztan jott Liaz, Renault, Daf; a vegen meg paff. Az biztos, hogy van sok elmeny, meg sztorim, az oroszok lepakolasi szokasain at amikor elfelejti valaki, hogy konzervet melegit a magyar szo hallatan -tol Liaz-t latni razatopadon :-) Viszont edesapamat eveken at csak hetvegeken lattam, es a stekklampat tartottam neki a szereleskor.
A vegen ugy belejottunk a batyjammal, hogy mar meg tudtuk szervizelni a kamiont, edesapam aludhatott:-)
Hat igen, az Ifa nem szerette a partot :-) Es ha meg volt mogotte egy potkocsi parton felfele, olyan volt, mintha valaki elol majd hatul utogetne egy kalapaccsal :-). Ha beszeltel, a hangod is ilyen szaggatott lett tole :-)
Zilrol csak egy dolog maradt meg: Egy baratunk mutatta, hogy tolataskor visszafele forog a kilometerora:-) Ha banyaban dolgozott, es tobbet tolatott, mint elore ment, kevesebb kilometer volt benne, mint a nap kezdeten :-)
Ha egyszer be tudsz ulni valami uj gep kabinjaba, probald ki, hogy adsz a motornak 2-3 gazfroccsot uresben. Hihetetlen jo erzes, ahogy hallod a turbot porogni, es ahogy berangatja az a nagy ero a fulket :-) De az sem rossz, ahogy gyorsulnak uresen :-)