Adatok
NY124
47 bejegyzést írt és 545 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A kis hercegnél aligha van jobb alapanyag egy tartalmas, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló, szép rajzfilmhez, meséhez. Ugyanis a könyv már alapból ilyen, ráadásul méltán elismert, az egyetemes emberi kultúra kincsei közé tartozik. Azt szokás mondani, hogy innen már csak…..
FilmBaráth kritikáját erre találjátok.
Sok mindent lehet kezdeni Kubrick klasszikusával, de szól nélkül elmenni mellette nem. Az első igazán nagyszabású sci-fiként számtalan alkotót inspirált (bár volt, akire kifejezetten rossz hatással bírt), ennek nyomán pedig azóta is…..
NY124
2015.03.12 01:09:10
@NY124 (Darvas Tamás): Még annyi pontosítás, hogy ebben a hozzászólásban a vízió szót, mint választ adó végső közlést értem, nem pedig mint bátor vállalást (az elmélkedésre) vagy ambíciót. A film önmagában valóban nagyon ambiciózus, de az előbbi formában használva nem felel meg a vízió szónak, az utóbbi formában viszont teljes mértékben. Lehetséges, hogy szerencsétlen a szóhasználat, de nagyon fáradt vagyok.
NY124
2015.03.16 14:24:35
@danialves: Szerintem beszéljünk le Facebookon egy időpontot a hétre, amikor szóban (pl. Skype) meg tudjuk beszélni ezt a témát és a valamiképp a végére járunk a nézeteltéréseinknek. Úgy gondolom, hogy több értelme lenne egy hosszabb szóbeli diskurzusnak mint ennek a kilométeres és több napon átívelő gépelési maratonnak.
Smoking Barrels
Másodvélemény: A dicsőség zászlaja / Flags of Our Fathers (2006)
2015.02.26 06:00:00
FilmBaráth kritikáját erre találjátok.
Másodszorra volt lehetőségem megtekinteni Clint Eastwood igaz történet alapján készült filmjét, és azt kell, hogy mondjam, cseppet sem bántam meg az újranézést. Második alkalommal még mélyebb nyomot hagyott bennem, mint elsőre, pedig…..
Ide kattintva megtekinthetitek az összes blogon megjelent filmkritikát Miyazakival kapcsolatosan!
A Chihiro Szellemországban Miyazaki legegyedibb alkotása. Ám még a japán zsenivel kapcsolatosan is néha bajban lehet a néző. A sokszor visszatérő elemekből építkező mester…..
NY124
2015.02.22 20:59:17
@hyperborea: Mindenképp nézd meg szerintem a Princess Mononokét, és valóban megalapozottnak tűnik a számomra a véleményed. :) Azzal, hogy Miyazaki történetei szájbarágósak lennének, nem értek egyet. Bár a közlésmód egyszerű, gyerekmeséről lévén szó, megfelelően árnyaltak, és nagyon nem leegyszerűsítőek (egyik szereplő sem végletesen jó vagy gonosz, hanem valóban emberiek). Ez nagyon erősen kijön a Mononokében, ilyen szempontból nagyon erősen ajánlom.
Szerintem az, hogy a tartalom sokat használja a szimbólumokat és a hangulatfestő, esztétikai eszközöket a szokásos, történeti események mellett egyfelől abból adódik, hogy ezzel könnyebben megmaradnak Miyazaki filmjei gyerekmesének, nem lesznek túlzóan komolyak. Emellett szerintem egyedivé és összetetté teszik a történetet. Összességében már így is az összes Miyazaki-filmben van valami olyan komoly mondanivaló, ami már bőven, sokszorosan több, mint az átlag, már a felnőtteknek szóló filmekben sincs annyira erős társadalomkritika mint Miyazaki műveiben (háborúellenesség, természetvédelem). Ennél többet elvárni már kicsit túlzás, úgy gondolom. A csend, a lassúság valódi jelentőségét viszont had érzékeltessem egy történettel amit Roger Ebert írt, bemásolom ide (amennyiben nem erősséged az angol, szívesen összefoglalom a lényegét).
"I was so fortunate to meet Miyazaki at the 2002 Toronto film festival. I told him I love the "gratuitous motion" in his films; instead of every movement being dictated by the story, sometimes people will just sit for a moment, or sigh, or gaze at a running stream, or do something extra, not to advance the story but only to give the sense of time and place and who they are.
"We have a word for that in Japanese," he said. "It's called 'ma.' Emptiness. It's there intentionally." He clapped his hands three or four times. "The time in between my clapping is 'ma.' If you just have non-stop action with no breathing space at all, it's just busyness."
I think that helps explain why Miyazaki's films are more absorbing than the frantic action in a lot of American animation. "The people who make the movies are scared of silence" he said, "so they want to paper and plaster it over," he said. "They're worried that the audience will get bored. But just because it's 80 percent intense all the time doesn't mean the kids are going to bless you with their concentration. What really matters is the underlying emotions--that you never let go of those.
"What my friends and I have been trying to do since the 1970's is to try and quiet things down a little bit; don't just bombard them with noise and distraction. And to follow the path of children's emotions and feelings as we make a film. If you stay true to joy and astonishment and empathy you don't have to have violence and you don't have to have action. They'll follow you. This is our principle."
He said he has been amused to see a lot of animation in live-action superhero movies. "In a way, live action is becoming part of that whole soup called animation. Animation has become a word that encompasses so much, and my animation is just a little tiny dot over in the corner. It's plenty for me."
It's plenty for me, too."
Szerintem az, hogy a tartalom sokat használja a szimbólumokat és a hangulatfestő, esztétikai eszközöket a szokásos, történeti események mellett egyfelől abból adódik, hogy ezzel könnyebben megmaradnak Miyazaki filmjei gyerekmesének, nem lesznek túlzóan komolyak. Emellett szerintem egyedivé és összetetté teszik a történetet. Összességében már így is az összes Miyazaki-filmben van valami olyan komoly mondanivaló, ami már bőven, sokszorosan több, mint az átlag, már a felnőtteknek szóló filmekben sincs annyira erős társadalomkritika mint Miyazaki műveiben (háborúellenesség, természetvédelem). Ennél többet elvárni már kicsit túlzás, úgy gondolom. A csend, a lassúság valódi jelentőségét viszont had érzékeltessem egy történettel amit Roger Ebert írt, bemásolom ide (amennyiben nem erősséged az angol, szívesen összefoglalom a lényegét).
"I was so fortunate to meet Miyazaki at the 2002 Toronto film festival. I told him I love the "gratuitous motion" in his films; instead of every movement being dictated by the story, sometimes people will just sit for a moment, or sigh, or gaze at a running stream, or do something extra, not to advance the story but only to give the sense of time and place and who they are.
"We have a word for that in Japanese," he said. "It's called 'ma.' Emptiness. It's there intentionally." He clapped his hands three or four times. "The time in between my clapping is 'ma.' If you just have non-stop action with no breathing space at all, it's just busyness."
I think that helps explain why Miyazaki's films are more absorbing than the frantic action in a lot of American animation. "The people who make the movies are scared of silence" he said, "so they want to paper and plaster it over," he said. "They're worried that the audience will get bored. But just because it's 80 percent intense all the time doesn't mean the kids are going to bless you with their concentration. What really matters is the underlying emotions--that you never let go of those.
"What my friends and I have been trying to do since the 1970's is to try and quiet things down a little bit; don't just bombard them with noise and distraction. And to follow the path of children's emotions and feelings as we make a film. If you stay true to joy and astonishment and empathy you don't have to have violence and you don't have to have action. They'll follow you. This is our principle."
He said he has been amused to see a lot of animation in live-action superhero movies. "In a way, live action is becoming part of that whole soup called animation. Animation has become a word that encompasses so much, and my animation is just a little tiny dot over in the corner. It's plenty for me."
It's plenty for me, too."
NY124
2015.02.23 21:49:57
@hyperborea: Azért azt tisztázzuk, hogy a rajongás távol áll tőlem, mivel az általánosan elfogadott rajongás-fogalom nem párosul racionális gondolkodással, valamint megfelelő kritikai szemlélettel. Engedd meg hogy ezzel kapcsolatban betegyek ide egy Miyazakitól származó mondatot: "I don't like Zero fanatics. They're otakus, it's a fetish. They're just obsessed over it. Otakus don't ever learn anything."
Az, ha valaki mesternek, vagy zseninek nevezi, szerintem okkal teszi, mivel valóban példátlan életművel rendelkezik. A látó, az isten és a hős már szerintem túlzás, és szerintem az ő személyiségétől is távol áll, ő is annak tartaná (már amennyire "megismertem" a gondolkodásmódját a különböző forrásokból).
Szerintem abból amit Miyazaki kifejtett abból, hogy kicsit csendesebb, halkabb részekkel is operál a filmjeiben, nem következik az, hogy csak akkor csinálja valaki jól a filmkészítést, nem utal fekete-fehér hozzáállásra. Ráadásul pont ez az amit kifejt, hogy ezek nem üres szünetek, nem funkció nélküliek és közel sem maszatolóak. Pont az a célja ezzel, hogy erőszak helyett az örömmel, a rácsodálkozással, az empátiával tegye dinamikussá a történeteit. Így "halkabb", de mégis sodró történeteket kapva, ami szerinte pozitív hatással van a nézőkre.
Úgy gondolom, hogy a történetmesélésnek az alapvető szabályainak az átírása nem itt kezdődik (talán nincsenek is szabályai). Ezek csak szokatlan módszerek, formabontóak, de nem szegnek meg semmilyen szabályt (raádásul a legtöbb esetben működnek is). Szerintem ebben az esetben a te szemléleted túlzottan dogmatikus, mivel a számodra nehézkesen befogadhatóak az ilyen megoldások, amelyek elütnek az általunk megszokottól. Természetesen lehet fenntartásokkal kezelni, viszont egy minimális nyitottság azért szükséges. Talán már az, hogy élvezhető volt a Chihiro erre a nyitottságra utal. Ezzel persze nem azt mondom, hogy egy elrontott ütemezés vagy rossz történetvezetés legitimálható azzal, hogy ráakasztjuk a "formabontó" jelzőt. Viszont úgy gondolom, itt nem erről van szó.
A deus ex machinával kicsit egyetértek, bár szerintem ez nem konkrétan az. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy Miyazaki a legtöbbször csattanó nélkül, olykor meglepően gyorsan oldja meg egyes szálak lezárását (az, hogy ez szándékos, vagy pedig abból adódik, hogy nem igazán tudja ezeket megoldani, örök rejtély marad). Ez a legjobban a filmjeinek a befejezéseinél valamint a szerelmi szálaknál tűnik fel, és én is észrevettem, bár számomra nem volt zavaró (viszont nekem sem tetszett).
A felvázolt circlejerk meg szerintem leegyszerűsítő, és a legkevésbé sem fedi a valóságot, szerintem. Lehet, hogy vannak akik így gondolkodnak, ez őket minősíti. Én nem tartozom közéjük.
Az, ha valaki mesternek, vagy zseninek nevezi, szerintem okkal teszi, mivel valóban példátlan életművel rendelkezik. A látó, az isten és a hős már szerintem túlzás, és szerintem az ő személyiségétől is távol áll, ő is annak tartaná (már amennyire "megismertem" a gondolkodásmódját a különböző forrásokból).
Szerintem abból amit Miyazaki kifejtett abból, hogy kicsit csendesebb, halkabb részekkel is operál a filmjeiben, nem következik az, hogy csak akkor csinálja valaki jól a filmkészítést, nem utal fekete-fehér hozzáállásra. Ráadásul pont ez az amit kifejt, hogy ezek nem üres szünetek, nem funkció nélküliek és közel sem maszatolóak. Pont az a célja ezzel, hogy erőszak helyett az örömmel, a rácsodálkozással, az empátiával tegye dinamikussá a történeteit. Így "halkabb", de mégis sodró történeteket kapva, ami szerinte pozitív hatással van a nézőkre.
Úgy gondolom, hogy a történetmesélésnek az alapvető szabályainak az átírása nem itt kezdődik (talán nincsenek is szabályai). Ezek csak szokatlan módszerek, formabontóak, de nem szegnek meg semmilyen szabályt (raádásul a legtöbb esetben működnek is). Szerintem ebben az esetben a te szemléleted túlzottan dogmatikus, mivel a számodra nehézkesen befogadhatóak az ilyen megoldások, amelyek elütnek az általunk megszokottól. Természetesen lehet fenntartásokkal kezelni, viszont egy minimális nyitottság azért szükséges. Talán már az, hogy élvezhető volt a Chihiro erre a nyitottságra utal. Ezzel persze nem azt mondom, hogy egy elrontott ütemezés vagy rossz történetvezetés legitimálható azzal, hogy ráakasztjuk a "formabontó" jelzőt. Viszont úgy gondolom, itt nem erről van szó.
A deus ex machinával kicsit egyetértek, bár szerintem ez nem konkrétan az. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy Miyazaki a legtöbbször csattanó nélkül, olykor meglepően gyorsan oldja meg egyes szálak lezárását (az, hogy ez szándékos, vagy pedig abból adódik, hogy nem igazán tudja ezeket megoldani, örök rejtély marad). Ez a legjobban a filmjeinek a befejezéseinél valamint a szerelmi szálaknál tűnik fel, és én is észrevettem, bár számomra nem volt zavaró (viszont nekem sem tetszett).
A felvázolt circlejerk meg szerintem leegyszerűsítő, és a legkevésbé sem fedi a valóságot, szerintem. Lehet, hogy vannak akik így gondolkodnak, ez őket minősíti. Én nem tartozom közéjük.
NY124
2015.02.24 11:57:01
@hyperborea: Nem hiszem, hogy itt bárkinek a véleményével "ne lenne valami rendben", mindenki véleménye értékes addig, míg megfelelően racionális és nem erőszakos. Ez itt nem áll fenn. Szerintem a Mononoke himének adj egy esélyt, és ha van hozzá kedved elmondhatnád vagy leírhatnád a véleményed. :)
Eljött az idő, hogy az önjelölt animeszakértő Razzul kollégámmal lezárjuk a blogon futó, a visszavonuló zseni tiszteletére indított Miyazaki-sorozatot. Az animációs filmek egyik, ha nem a legnagyobb mesterének tartott Hayao Miyazaki egy olyan személy a filmiparban, akinek az…..
NY124
2015.02.22 12:06:13
@Werewolfrulez: Hát, ha az összeset nem is, de néhányat mindenképp érdemes ezek közül megnézni. Mellélőni nehéz, sőt, már-már lehetetlen. Leginkább a lista első pár helyezettjét ajánlanám, valamint ha egy érdekes, kedves és filozofikus élményben szeretnél részt venni ami sokat mond a filmkészítésről, akkor ott van még a The Kingdom of Dreams and Madness.
Tegnap már megtudhattátok, mi a véleményünk a jelöltekről, most pedig nem maradt más hátra, mint hogy szokás szerint a blog szerzői is megírják egy rövid indoklás kíséretében, hogy kit tartanak esélyesnek, illetve szívük szerint kinek adnák a díjat. De ezúttal utóbbira az…..
NY124
2015.02.21 18:11:26
@FroG: Na igen. De ugye ilyeneken náluk már meg sem lepődünk. :)
Sejtettem, hogy előbb-utóbb el fog jönni ez a pillanat. Nem vagyok mazochista, direkt kerülöm a látványosan fosnak látszó filmeket, éppen ezért ritkán is pontozok a 10-es skála alsóbb régióiban, de időként már én éreztem kellemetlenül magam, hogy nem osztottam ki soha egy…..
Nincs háború hősök nélkül. És nem mindig az az igazi bálvány, akit annak hisznek, és nem biztos, hogy egy jó pillanatban elkattintott fényképezőgép által világhíressé lett egyszerű katonák hosszú távon örülnek annak, hogy egy egész nemzet hiszi róluk, ők különlegesek.…..
Ide kattintva megtekinthetitek az összes blogon megjelent filmkritikát Miyazakival kapcsolatosan!
Miyazaki filmjei mindenkinek szólnak. Azonban inkább gyerekeknek, igazi gyerekmesék, amelyeknek a hátterében, megfelelő keretben mindig ott van a komolyság. Viszont van egy-két olyan filmje,…..
NY124
2015.01.11 13:54:00
@MolnarErik: Szerintem az utolsó nagy harc szerintem inkább komikusra van fogva, emiatt számomra nem tűnt túl hosszúnak.
SPOILER
Igen, pontosan arra a jelenetre gondoltam ami után Marco Porco lett. :)
SPOILER
Igen, pontosan arra a jelenetre gondoltam ami után Marco Porco lett. :)
Ide kattintva megtekinthetitek az összes blogon megjelent filmkritikát Miyazakival kapcsolatosan!
Ha olyan filmet szeretnénk látni, amely teljesen lecsupaszítva mutatja be nekünk azt a szeretetre méltó üzenetet, azt a látásmódot, amit Miyazaki próbál nekünk átadni, amivel próbál…..
NY124
2015.01.05 01:47:04
@Bikli néni: Örülök, hogy tudott újat mutatni a poszt. Azért nincs még a Chihiro rajta a listán, mert még nem készült róla poszt, ugyanis a Miyazakival foglalkozó sorozat még nem ért a végére a blogon. Minden héten érkezik egy új iromány az egyik általa rendezett filmről, az összes sorra fog kerülni. A Chihiro sem kivétel, ajánlom, hogy kövesd a blogot valamilyen formában és akkor nem maradsz le semmiről. :)
NY124
2015.01.07 21:53:29
@wim: Örülök, hogy örültél a cikknek. :) Igen, pontosan így értettem ahogy mondod, szerintem a Chihiro még nem olyan hétköznapi, bőven vannak benne varázslatos, meseszerű elemek (ahogy a Totoróban is, bár ebben jóval visszafogottabb mértékben). De abban teljesen egyetértek, hogy ehhez talán a Chihiro van még a legközelebb.
Smoking Barrels
III. Lupin: Cagliostro kastélya / Rupan sansei: Kariosutoro no shiro (1979)
2014.12.28 06:00:00
Ide kattintva megtekinthetitek az összes blogon megjelent filmkritikát Miyazakival kapcsolatosan!
Tudjuk, hogy Miyazaki hosszú aktív időszaka alatt teljes mértékben, nagyon szabadon adhatta át vízióit a számunkra. Joggal merülhet fel bennünk a gondolat, hogy még a saját maga által…..
Minden idők legjobb filmje nem egy überklasszikus, hanem egy mindössze 20(!) évvel ezelőtt született börtöndráma. Nem volt sima a csúcsra vezető út, a bemutatása idején nem lett gigasiker, ráadásul a Forrest Gump árnyékában többen nem kapták meg az amúgy nekik simán járó…..
NY124
2014.12.24 13:48:39
@FilmBaráth: Ez csupán annyit jelent, hogy sokan tartják annak, de nem azt hogy ez az. Pontosan amiatt amit leírtál, mivel mindenkinek más minden idők legjobb filmje.
Smoking Barrels
Őrzője vagy gyilkosa lesz a Star Wars és a Star Trek galaxisnak J.J. Abrams?
2014.12.22 12:00:00
Felszállt az Ezeréves Sólyom, útjára indult az egy éves őrület, melynek végén jövő karácsonykor egy (remélhetőleg) puha szék vár bennünket a moziteremben, addig marad a csúcsra járatott várakozás az újragondolt Star Wars filmre. Felrobbantotta az internetet az első trailer,…..
NY124
2014.12.23 02:42:13
@FilmBaráth: A reginam occidere utalás teljes mértékben leesett, de a te átalakításoddal pont azt a kétértelműségét veszítette el ami oly lényeges lenne ebben az esetben. Egyébként a komment sem volt száz százalékosan komoly.
Ismét arra a következtetésre jutottam, hogy itt a blogon már kitárgyalt filmet szükséges lenne újra elővenni, picit leporolni és beszélni róla. Bár most az indok kissé különbözik. A nemrég megjelent Contact másodvéleményemmel ellentétben itt most nem arról van szó, hogy…..
NY124
2014.12.22 21:06:39
@walter sobchak: Köszi a tartalmas hozzászólást. :) Egyetértek, Walter személyiségében szerintem az összes ilyen berögzült dolog múltbéli traumára/traumákra vezethető vissza, az egyik feltehetően Vietnam a másik pedig a válása. Ezeket nem képes feldolgozni, így az ebből eredő feszültséget a szabályaival "oldja fel". Megteremt magának egy mások által sokszor nem elfogadott, konfliktusokat létrehozó szabályrendszert, ha pedig valaki ellenérzéseit a tudtára hozza azt képtelen tudomásul venni.
A szinkron először nekem is pozitív volt, amikor meghallottam a magyar hangokat nekem is az volt a reakcióm, hogy jól el lett találva. Kár, hogy a hangsúlyozásokat, az egyedi karaktereket már kevésbé tudták összehozni a szinkronszínészek. A videóért pedig köszi. :D
A szinkron először nekem is pozitív volt, amikor meghallottam a magyar hangokat nekem is az volt a reakcióm, hogy jól el lett találva. Kár, hogy a hangsúlyozásokat, az egyedi karaktereket már kevésbé tudták összehozni a szinkronszínészek. A videóért pedig köszi. :D
NY124
2014.12.23 02:39:52
@walter sobchak: Plusz még érdemes megjegyezni, hogy ha jól emlékszem, akkor az egyetlen támpont Lebowskiéknak annak a megállapítására, hogy azok akik berontottak a házába "nácik" a német akcentus volt. Ez a szinkron miatt elsőre nem is eshet le a nézőknek. Ez is megmutatja, hogy mennyire fontos tényező.
Még az olyan jó rendezők is, mint Michael Mann, képesek felbosszantani és csalódottságot okozni egyaránt. A Collateral ugyanis első látszatra mindent magában hordoz, ami egy emlékezetes filmhez kell. Egy ideig még működik is a dolog, de aztán lefelé száguldó hullámvasútként…..
NY124
2014.12.22 16:21:54
@danialves: Azért Laurót trollnak nevezni elég erős túlzás, úgy érzem. Ebben a passzív szerkezettel kapcsolatos vitában is bőven megvan a potenciál arra hogy ne fajuljon el. :)
A lista elolvasása és kommentelése kizárólag erős idegzetű olvasóinknak ajánlott!
Üdvözlök mindenkit immár rendszeresen visszatérő év végi trollkodásunkban, amelyben különböző frusztrációinkat éljük ki az arra érdemes filmeken. Talán ez a királyi többes túlzás is,…..
Ide kattintva megtekinthetitek az összes blogon megjelent filmkritikát Miyazakival kapcsolatosan!
Razzul kollégámmal úgy döntöttünk, hogy az animék császára előtt való tisztelgésként a korábbi Szél támad kritika mellé felsorakoztatjuk a japán legenda összes filmjét (nem…..
NY124
2014.12.16 12:59:31
@gingko: Mindegyik Miyazaki-filmről érkezni fog iromány, nem marad ki egy sem. :) A beszerzési forrással kapcsolatosan pedig: van egy ismerősöm, akinek van egy ismerőse aki le tudta tölteni szinkronosan.
Bár nem szeretek gyakran másodvéleményt írni, mivel nem tartom szerencsés formátumnak, némely esetekben úgy érzem, szükséges, hogy az olyan véleményekkel kapcsolatosan, amelyektől nagymértékben eltér az enyém, kifejtsem a saját gondolataimat. Ezzel valamilyen mértékben egy…..
NY124
2014.11.27 23:23:15
@scal: Köszönöm, örülök, hogy pozitívnak tartod a jelenlétemet. :)
Rengeteg filmnél lehet tapasztalni, hogy mennyit számít egy jó lezárás. Néha javít, néha ront rajta, de még gyakrabban teljesen átértékeli az addig látottakat. Nem egyszer mondogattam magamban mozizás közben, hogy "a befejezésen fog itt múlni minden." És van úgy, hogy a jól…..
NY124
2014.11.22 15:45:05
@dansun: Szerintem a film egyáltalán nem ateista, ott van például MM karaktere aki vallásos és mégis pozitív szereplő. Plusz a végén ez a nagy dilemma, ami nincs eldöntve. A történetíró Sagan pedig szintén nem tartotta negatív dolognak a vallást.
NY124
2014.11.23 11:20:48
@Punxsutawney Mormota: @danialves: Nem tudom, hogy hány ilyen vitát kell még végigolvasni, mire valamelyik fél rájön, hogy felesleges idáig kifuttatni ezeket. :)
Sokan minden idők legjobb filmjének tartják. És Christopher Nolan filmjében valóban megvan az a kvalitás, amellyel kiérdemelheti a szuperlatívuszokat. Azonban ami kiemelkedő és hellyel-közzel azóta is utánozhatatlan sikerré tette az Eredetet, egyben az adja a legnagyobb csapdáját…..
A filmvilágban mindig is voltak, sőt lesznek is olyan rendezők, akik fiatalkoruk ellenére teljesen kiforrott és maradandó alkotásokat tudtak letenni az asztalra. Az alább található listánkon korunk olyan fiatal direktorairól olvashattok, akik nem csak a múltban örvendeztettek meg…..
NY124
2014.11.06 20:24:17
@S.Witwicky: Ő szerepel a legtúlértékeltebb rendezők listáján, valóban nagyon ügyes alkotóról van szó, de emellett más tényezők is fontosak.
smokingbarrels.blog.hu/2014/07/12/a_10_legtulertekeltebb_rendezo
smokingbarrels.blog.hu/2014/07/12/a_10_legtulertekeltebb_rendezo
NY124
2014.11.09 16:52:32
@S.Witwicky: Ha már a horrorfilmes trendeknél tartunk, akkor még engedd meg, hogy belinkeljem neked azt a videót, amit már a Facebook oldalunkra is kitettem. Mivel jártas vagy a témában, úgy gondolom érdemes veled megosztani. Wan pedig most más témákban próbálja ki magát, reméljük ott is bizonyítani fog.
youtu.be/zz6KOsePEHs
youtu.be/zz6KOsePEHs
Akár kérdőívben, akár kommentekben sokszor írtátok már, hogy (többek között) azért szeretitek a blogot, mert itt mindig lehet valami ismeretlen filmet találni. Idővel pedig arra gondoltam, hogy miért ne kössem össze a keresletet a kínálattal, a közvetítő kiiktatásával.…..
NY124
2014.11.03 23:24:47
A Fury érkezése kapcsán úgy gondolom, hogy aktuális kitárgyalni a címben említett témát. Brad Pitt a mai amerikai filmipar egyik meglehetősen érdekes szereplője, máris elmondom miért. Bevallom, hogy sokáig én magam sem kedveltem őt és hosszú ideig próbáltam elkerülni a…..
NY124
2014.10.17 21:46:46
@arisztokrata 40+: Nagyon szépen köszönöm, köszönjük a támogatást. :) Igazából ez is lenne a lényege szerintem a blognak, az érvek és aspektusok összehasonlítása, megvitatása. Öröm az ilyet olvasni.
@shwarcz bácsi: Arra gondolsz, hogy a listás formátum értelmét írjam le? Azért kérdezek vissza, mert ez a hozzászólás ilyen megfogalmazásban inkább offenzív, mint konstruktív.
@shwarcz bácsi: Arra gondolsz, hogy a listás formátum értelmét írjam le? Azért kérdezek vissza, mert ez a hozzászólás ilyen megfogalmazásban inkább offenzív, mint konstruktív.
NY124
2014.10.18 01:43:24
@b.wayne: Nem is céluom egy olyan lista létrehozása, amellyel mindenki egyetért, mivel maga a blogolás, a cikkírás, sőt (szerintem) maga az újságírás is egy szubjektív dolog. Minden toplista címe után oda lehetne írni, hogy "szerintem". Ennek felismerése valójában nem egy nagy feladat. Ennek ellenére sokaknál elmarad. A kultúrált véleménycserének is ennek tudatában kellene lezajlani.
Az, hogy egy teljesen objektív lista létrehozása lehetetlen nem amiatt van, hogy sok filmje van Brad Pitt úrnak, - még a közül a hatvan közül is 10-15 olyan van amit az ember valóban jónak tart, ezek közül már nem olyan nem nehéz feladat szelektálni - hanem amiatt, hogy már műfaji szinten nem lehetséges. És bár valóban korrektebb lenne ilyen szempontból a rangsorolás elhagyása és a cím élének enyhítése, én a kényszeres objektív látszat fenntartása helyett másra törekszem (tehát ez az aspektus nálam nem játszik). Mégpedig arra, hogy (a toplistás formátum esetén) őszintén megosztom az általam kiválónak tartott filmeket, amelyekben egy adott színésznek szerepe volt, mindezt pedig úgy teszem, hogy kihangsúlyozom azt, hogy ezeket én a legjobbnak tartom. Talán ezzel is erősebb hatást keltek azokban, akik komolyan veszik ezt a kis bejegyzést, így sarkallva őket eszmecserére, filmezésre.
Az, hogy egy teljesen objektív lista létrehozása lehetetlen nem amiatt van, hogy sok filmje van Brad Pitt úrnak, - még a közül a hatvan közül is 10-15 olyan van amit az ember valóban jónak tart, ezek közül már nem olyan nem nehéz feladat szelektálni - hanem amiatt, hogy már műfaji szinten nem lehetséges. És bár valóban korrektebb lenne ilyen szempontból a rangsorolás elhagyása és a cím élének enyhítése, én a kényszeres objektív látszat fenntartása helyett másra törekszem (tehát ez az aspektus nálam nem játszik). Mégpedig arra, hogy (a toplistás formátum esetén) őszintén megosztom az általam kiválónak tartott filmeket, amelyekben egy adott színésznek szerepe volt, mindezt pedig úgy teszem, hogy kihangsúlyozom azt, hogy ezeket én a legjobbnak tartom. Talán ezzel is erősebb hatást keltek azokban, akik komolyan veszik ezt a kis bejegyzést, így sarkallva őket eszmecserére, filmezésre.
NY124
2014.10.18 12:08:56
@Lauro: Köszönöm szépen a hozzászólást, eszembe jutott a publikálás idején, hogy vajon mit szólnál ehhez a listához. :) Az élet fájával kapcsolatosan figyelmedbe ajánlom az arról írt véleményemet. Én azt a filmet egyszerre tartom zseniálisnak és egy eltúlzott művészi próbálkozásnak. Nekem is maradtak meg belőle olyan jelenetek, amelyek egész egyszerűen beleégtek az agyamba. Kár, hogy nem tudtam a végén teljesen elégedetten felállni.
A 90-es években még nem voltak mindennaposak a női akciósztárok, ezért szólhatott nagyot anno ez a Geena Davis főszereplésével készült film. Nagy kedvenc volt egykoron, a "magadtól vagy ilyen hülye, vagy leckéket veszel?" idézet örökzöld lett belőle, sokszor megnéztem, és jól…..
NY124
2014.09.03 13:53:09
@NY124 (Darvas Tamás): Alapból nem szórakoztató.
NY124
2014.09.03 14:00:10
NY124
2014.09.03 14:02:01
@danialves: Na, most már megjelölt.
(FilmBaráth remek kritikáját erre olvashatjátok)Gondolom az logikus, hogy Christopher Nolan nem a Batman filmekkel a zsebében lépett ki a University College London falai közül. Tény, hogy hamar szárnyra kapott a karrierje, ám neki is kellett kisfilmeket és eredeti ötleteket felmutatnia…..
NY124
2014.08.25 13:47:52
@A nép fia: Igazán nincs mit, ha gondolod a megtekintés után leírhatnád a véleményed, jó lenne elolvasni. :)
NY124
2014.08.25 21:15:11
@Lauro: Köszönöm, annak a veszélye, hogy olyanná válnék még nem fenyeget, szerintem. :)
NY124
2014.08.28 10:08:47
@K.Leslee: A dilemma szerintem közel sem közhelyes, nagyon fontos kérdés a napjainkban is. Abban igazad van, hogy sokat boncolgatott témáról van szó. Azért remélem nem bántad meg, hogy újranézted. :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Remélem, hogy ez az indokolás már valóban megmutatja, hogy az érvelésem eddig sem volt folyamatos kinyilatkoztatás. Viszont az olyan rosszindulatú megjegyzéseid, mint: "Kellően sokszor írtad le, hogy milyen egyértelmű, hogy nincs igazam, ezek után meghajlok érveid súlya alatt és elmegyek Transformerst nézni... " egyre inkább azt az érzést keltik, hogy ez a vita nem csak egy filmes eszmecsere, hanem a saját agresszív kis játékod, amiben én nem szeretnék részt venni (ergo én a filmes eszmecseréért jöttem, ezért is nevetségesek azok a megállapításaid mely szerint én bármit is sulykolnék, nekem nem célom a partnerem erőszakos meggyőzése, vagy lealacsonyítása, azonban úgy érzem, ezzel egyedül maradtam).