Regisztráció Blogot indítok
Adatok
k.kovács géjza

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem a Varacskos Disznó, és nem is az utántöltő-repülőgépek, hanem a többé-kevésbé repülő harckocsik. Repül a nehéz kő... Az első világháborúban megjelentek a hadszíntereken a tankok. Az 1920-30-as évekre már minden, magára valamit is  adó ország haderejében…..
A második világháború 6 éve alatt a vadászrepülőgépek rendkívüli fejlődésen mentek keresztül. 1939-ben még sok országban -köztük a Magyar Királyságban is- rendszerben álltak kétfedelű, nyitott kabinos vadászgépek. 1945-re már sorozatban gyártottak sugárhajtású gépeket, de a robbanómotoros…..
k.kovács géjza 2014.01.31 19:28:53
@Untermensch4: molnibalage elmondta a lényeget,de még egy apró adat az íze kedvéért:a világ kőolaj termelésének 2-3 %át használja el a vegyipar,max 2 %ot a műanyagipar, a fenmaradó kb 95%nak a zemberek sokkal hasznosabb funkciót találtak:elégetik.... :D
k.kovács géjza 2014.01.29 21:25:00
@proletair: köszönöm,csak ez most kibukott belőlem, mert megint elharapózott az a fotel vita, hogy az a jó,ami menő és pont. Műanyagos vegyésznek tanulok, és mai napig él a fejemben a szakirányválasztó est: ültünk vagy félszázan, a gyógyszeres prof nyomta a ppt-t szupergyógyszerek,high tech molekulák, nagyon nagy tudomány.A műanyagos prof utána jött, és mondta,hogy csak két kérdése van,semmi több:
-Első: ki használt ma gyógyszert?( két kéz a magasban)
-Második:Ki használt ma műanyagot?(minden kéz fent,röhögés)
-Köszönöm,nincs több kérdésem.
:D Na erről van,hogy nagyon sok ember,bár nagyon tájékozott,olvasott, de nem gondolkozik komplexen. Tekintve hogy ahogy eddig láttam(propagandaplakáttól a szuper repülőn keresztül a védelmi informatikáig) a blog abszolúte a komplexitásra törekszik, hát kibújt belőlem a néptanító(ami amúgy nem jellemző rám :D )
k.kovács géjza 2014.01.31 19:24:28
@szellőszél: Elnézést ha megbántottalak,vagy a szovjeteket. De ha elolvastad a kommentet, Alekszij nem a mérnök,hanem a dolgozó. Ahogy például Hans,vagy Jakumo,vagy Pista bá',akik alap esetben 6tól 16-17 éves korukig suliba jártak,jártasak voltak a matematikában,gépészetben,műszaki alkalmazásokban. oroszország anyácska ölén pedig akkor is hatalmas volt az iskolázatlanság,ha ezt fáj kimondani,bár az is tény,hogy annak is okai voltak. Nem tagadom én az orosz értékeket,arra próbáltam rávilágítani(sikertelenül) hogy az értékek mások. Például Rundstedt mondta azt hiszem(de korántsem biztos)amikor az elvékonyodott hadtáp vonalak keresztül húzták a számításait hogy: az orosz legcsodásabb katona a világon. egy szál lyukas köpenyben,egy búzás zsákkal a hátán lemenetel napi 20-30 kilométert,este a földön alszik a tűz mellett,és azt eszi,ami jut:gyökeret,néha egy kis fekete kenyeret,és megy tovább. Nincs csapatszállító,nincs teherautó, nincs hadtáp,csak a menetelő katonák. Ha lenne egy ilyen hadosztályom,már bevettem volna Moszkvát!

szóval, mondom,azt értékek különböznek.A hsz-emben faékig egyszerűsítettem a mondandómat,és már megbántam.A lényeget már kimondtátok: nem szabad,hogy a K+F részleg elhúzza termelés vezetését,mert akkor az történik hogy nem lesz termelés,még egyszer lásd a magy V-4 harckocsi tragédiáját,ami egy kárpát medencei 1938as viszonyokhoz kiváló könnyűharckocsi lett volna,de azt lett a veszte,hogy minden vívmányt (váltó futómű,úszóképesség,fedélzeti rádió,teher mentesített négyfős személyzet,stb.)beleakartak szuszakolni egy könnyű/felderítő páncélosba, és mire végeztek vele,elszállt az idő, és csak a bajok szaporodtak.Ebbe buktak bele a németek is:indultak a 6-8 tonnás, teherautó motoros Pz IItől,meg a falégcsavaros Bf-109Btől, és eljutottak a királytigrisig meg az Me 262ig,a háború 6 éve alatt alsó hangon 3 technológiai lépcsőt ugrottak meg. Ami,mérnök szemmel zseniális,egyedül álló teljesítmény,de menedzsment szempontból ordító,öngyilkos ostobaság.
Szerintem.