Regisztráció Blogot indítok
Adatok
borsika111

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miután egy párkapcsolat ténylegesen kialakult, a párok életében komoly beszélgetések veszik kezdetét, amelyek közül az egyik a pénzügyek témaköre. Kezdődik azzal, hogy meghatároznak egy összeget az esküvő fedezésére majd pedig megbeszélik a további pénzügyeket a jövőjükre nézve. De vajon mi a helyes…..
borsika111 2020.10.07 07:22:50
Abszolút nem értek egyet a fentiekkel. Szerintem sokkal több stresszt tud hozni a mindennapi életbe, ha állandóan mérlegelni kell, ki mennyit és mikor kell fizessen.

Nekünk három számlánk is van és mindegyik közös. Külön számlákra érkeznek a fizetések (ez banki hibák miatt volt kívánatos és a kiadások követhetősége érdekében), de teljeskoru hozzáférésünk van mindkettőnknek, így intézkedni is sokkal egyszerűbb és könnyebb (telefonos ügyintézés, személyes ügyintézés, pénz mozgás kezelése, stb.)
Az extra kiadásokat is sokkal könnyebb egyensúlyban tartani, hiszen azok ritkák és nyilván mindig megbeszeljuk és egyetértés esetén ruházunk be nagyobb dolgokra. Tudunk várni, ha a közös érdek azt kívánja és nem vesszük meg "csak azért is", önző módon, mert nekünk "az jár ".

A másik, ami szerintem nagyon fontos, hogy így mindig "fizethet" a férfi. Nem kell utólag garasoskodni és kellemetlen is lenne egy romantikus vacsorát anyagiasítani.

Hozzáteszem,hogy mi házasok vagyunk, de ahogy össze költöztünk, azonnal közös számlát nyitottunk. Az én véleményem szerint pedig sokkal őszintebb és nyíltabb ez a helyzet. De mi a belépő kódjait is tudjuk egymásnak, de nem nézzük egymás dolgait, csak van rá lehetőség. Intelligens emberek között szerintem ez tökéletesen jól tud működni. Nekünk mindenképp a bizalom kifejezése egymás felé, és természetes hogy így van.
Felszolgáló vagyok, vagyis voltam, szerettem ezt csinálni és jó is voltam benne. Már nyolc éve letettem a drekót és a hangedlit, kötényemet felakasztottam a szekrény belső polcára. Évente párszor, ha úgy adódik beállok segíteni pár havernak, vagy ha olyan ajánlatot kapok, elmegyek pár fesztiválra…..
borsika111 2017.01.21 10:28:27
Szép napot kívánok Mindenkinek!

Nos, miután a kommentek jó részét elolvastam, gondoltam írok egy saját véleményt és egy otthoni pozitív tapasztalatot. Én személy szerint a bank szakmában és a pénzügyi világban dolgoztam jellemzően, de az otthoni viszonyok miatt bizony elmentem pincérnek (Spanyolország) , és mosogatni is (Anglia). Azt kell, hogy mondjam, hogy csak úgy, mint minden szakma (jelenleg egészségügyis vagyok :) ) - az én véleményem szerint - az ember alap természetétől olyan amilyen, Értem ezt úgy, hogy ha én született seggfej volnék alaphangon, akkor sosem lennék kiskirálylány modorú finom hölgy - akárhogy is tanítanak. Az emberek mindenhol meghatározták a hely hangulatát- és jellemzően a tulajok stílusát fémjelzi a személyzet is - ahol kegyetlen bunkó volt a tulaj, ott valami rémes volt a konyhai és éttermi személyzet (érzékenyebb lelkületű ember előbb-utóbb feladja, hiába a szükség, váltani fog.) Nem hogy ételszállítás, de kifejezetten brazil szappanopera stílusú drámát engedett meg magának némely "felszolgáló" - vendég előtt, keresztelői ünnepségen! Egészségügy ugyanez. Akiben nincs semmilyen fokú hajlamosság az alázatra, amit mások kiszolgálása megkíván- az ne ilyen szakmákat romboljon. Az alázatot nem szabad összekeverni a megalázkodással, de szerintem ezt nem kell magyarázni. :) Szóval ez nem csak otthon általános jelenség, hanem mondhatom, hogy világszerte - aki meg van becsülve és eredendően olyan személyiség az jól fogja végezni a dolgát, akármilyen szakmában is tevékenykedik. Mert a becsülete és az önérzete fogja arra ösztönözni, hogy jó munkát végezzen és a nap végén büszke lehessen majd magára.
A pozitív tapasztalat pedig egy budapesti helyre vonatkozik - a Radnóti színházzal szemben van egy hely, ami nagyon rég óta nagyon igényes formában szolgálja ki a vendégeit - nekem ott eddig csakis jó tapasztalatom volt. (Pl. Korábban nyitott a konyha, mert nekem közbejött egy megbeszélés és nem tudtam kivárni a rendes nyitást) Ráadásul el is vihettem az ételt!, ami nem gyakorlat ugyan, de megengedték! Továbbá isteni volt, ahogy az lenni szokott, nem csapták össze csak azért mert az a "marha vendég ilyen problémás" - tényleg oda tették magukat, udvariasak voltak, és természetesen meg is háláltam - csinos borravalót kaptak, és azóta is mindig oda járok, amikor hazalátogatok. Vagy egy másik alkalommal, amikor a második teámat rendeltem, nem kellett külön könyörögni hogy édesítőt hozzanak, hanem ugyanakkora mennyiségben a teámmal együtt szolgálták fel, ahogy kértem és ahogy mondtam hogy szeretem. Nem kérdés , hogy hova térek be inkább, hiába magasabbak az árak, szívesebben megfizetem, de a bánásmód mindig megéri. Nem csak erre a helyre érvényes, szerintem ahol egy vásárló vagy fogyasztó jól érzi magát, inkább oda tér vissza és ajánlja másoknak is, hiszen kellemes megelédettséggel távozhat. És szerintem ez a legjobb üzletpolitika. :)
“Hol vannak a férfias férfiak?” – ezt a kérdést kapom a női olvasóimtól, ezt teszik fel nekem a tanfolyamokon és a Társkereső Műhelyeken. Itt az ideje, hogy körbejárjuk ezt a problémát. Az apropóját az is adja, hogy idén volt ebben a témában vita a New York Times…..
Sajnos ez már annyira alap, minden hipermarket pénztáránál ki van írva: nyissák ki dvdtokokat, mielőtt fizetnek, hogy benne legyen a lemez. Mondjuk azt nem teljesen értjük, ha ilyen serényen lopják ezeket, miért nem alapfunkciója a pénztárosoknak az ellenőrzés. Akárhogyis, Mónika…..
borsika111 2008.01.02 12:39:40
Sziasztok!

Először is annyit,hogy sajnálatos, mennyire kiölik a multik a természetes, naiv bizalmat a saját vásárlóikból.Saját tapasztalat ugyan jóval apróbb,de valamivel talán dörzsöltebb verzióban zajlott. Tesco-ban, de talán ez mindegy is. Történt, hogy "akciós" terméket is vásároltam, vakítóan nagy számokkal és kitüntetett jelzéssel volt ellátva - ismerjük a témát. Korábbi tapasztalatok miatt (ált.: romlott áru, műszaki elírások, stb.) elolvastam az akciós termék apróbetűs jelzéseit is. Egyezett a kezemben tartott termékével. A kasszáig boldog voltam. Fizetés után már nem annyira. A blokkot tanulmányozva rájöttem, h az "akciós" áru melleti, hasonló, de drágább áru árát fizettem ki. Párom kezébe nyomtam a szatyrot, és gondolván,h én voltam vaksi, újra bementem és megnéztem az árat. Aztán, nem lévén vaksi, se hülye; lefotóztam a telefonommal a megtévesztően kiírt árat! (Magyarul: "odébbcsúszott" az akciós felirat...)Kedves,bájosan tájékoztattam a vevőszolgálatos hölgyet a problémámról, és azonmód meg is mutattam a fotót, amivel hirtelen nagyon levettem a lábáról,szelet ki a vitorlájából,így mézes-mázosan, teljes mértékig a segítségemre volt, fillérre visszafizették nekem az "akciós" termék árát, csak töröljem ki ott előttük a fényképet, és nagyon bocsika és nagyon szeretnek, amiért olyan kedves voltam, h felhívtam a figyelmüket erre a hibára..... Hm. No comment:)Csak mondom, legközelebbre; jobb a megelőzés:)
Üdv