Adatok
Trog_Air
0 bejegyzést írt és 153 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Öt éve halott a Malév, milliók jártak jól vele
2017.02.03 23:40:59
Most utoljára megemlékezünk az évfordulóról, amelynek milliók köszönhetik, hogy olcsón repülhetnek, még többen, hogy nem dob ki a közös pénzből az ablakon milliárdokat az állam. Ma öt éve állt le a Malév, azóta szárnyal a forgalom a reptéren, mára pedig soha nem látott útvonalbőség alakult…..
Trog_Air
2017.02.04 10:59:13
@Lucifer Morningstar: Na ja, majd ha az OPEC megint felsrofolja az arakat, lesz nagy siras-rivas meg nosztalgia, amikor a fapados 50k-ert visz el Lutonba... :D
Trog_Air
2017.02.04 13:57:48
@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Koszonom a kedves felvilagositast, ha ezt nem irod, hulyen halok meg... :D
Milliárdos üzletember és a szövetséges titkosszolgálat egyik legfontosabb embere – mindemellett bokszbajnoknak és feltalálónak sem volt rossz. Ráadásul ő készítette a legjobb martini-koktélokat Amerika-szerte. Ian Fleming nagyjából tizenöt különböző titkosügynök…..
Trog_Air
2015.10.10 16:32:55
@mismásolószalon: Valoban nem, foleg hogy egy alap szakszot 45 ora utan kapsz meg, egy hivatasos pilota szakszot 200 ora utan, nagygepeset (amivel kapitany is lehetsz) meg 1500 ora utan...
Tenyleg nem keves ;)
Tenyleg nem keves ;)
A Germanwings keddi tragédiája óta a fokozatosan érkező információkból lassan összeáll a 150 ember halálát okozó végzetes repülőút története. Maradtak azonban nyitott kérdések, amelyekre eddig nem kaptunk választ.
1. Mi történt közvetlenül a becsapódás előtt? A brit…..
Trog_Air
2015.03.29 17:42:51
Az 1929-ben, eredetileg Great Western Aerodrome néven épített repülőtér ma a világ harmadik legforgalmasabb repülőtere. Természetesen, ha Heathrowra gondolunk, elsősorban nem esztétikai és kulturális alapon kell vizsgálnunk, hanem a számokat. Következzen tehát néhány információ…..
Trog_Air
2015.02.12 18:33:28
@Josh: Csak szolok, hogy a szakma tenyleg futopalyanak hivja. Mellesleg "kifutas"-t altalaban olyankor vegzunk, amikor a megmaradt mozgasi energiankat hasznaljuk fel. A repulogep is akkor csinal "kifutas"-t, amikor a leszallas soran foldet ert, es igyekszik lelassulni arra a sebessegre, amikor mar biztonsagosan tud manoverezni a foldon (gy k. elgurulni a terminalhoz :) ). Tovabba, ha a "kifutopalya" elnevezest hasznaljuk, akkor azt a latszatot keltjuk, mintha a repulogepek csak a kifutasra hasznalnak azt a betondarabot, pedig ez nem igy van. :) (A BA 038-as jaratat teljesito 777-esnek majdnem sikerult)...
De nem cseplem tovabb a szot, a "kifutopalya" kifejezes hasznalata helytelen, es pont.
De nem cseplem tovabb a szot, a "kifutopalya" kifejezes hasznalata helytelen, es pont.
Éppen három éve kényszerült földre a Malév, sok évvel később, mint ahogy az a pénzügyi teljesítménye alapján indokolt lett volna. Ahogy várható volt, az adófizetői pénzből fenntartott csődtömeg eltűnése komoly forgalomemelkedést hozott Budapestre, tavaly már kétmillióval…..
Trog_Air
2015.02.05 00:50:10
2012. februar 3. Vege egy szocialista idokbol maradt mamutvallalatnak. Maradt a fapad. Tok jo.
Lehet utazni egy darab laptoptaskaval is, ha pedig tobb cuccod van, fizess, mint a katonatiszt.
Lehet menni a halalf.szaalso repterekre is, ahonnan 1,5 ora bevonatozni/buszozni a celallomasra.
De legalabb van franko konnyuszerkezetes csarnok Ferihegyen a sokszazmillioert megepult szep uj terminal melle. Aminek van sokszazmillioert epult jo kis beton elotere, amit szetfurkaltak, hogy valahogy lerogzitsek azt a karamot. Majd nem 40 ev lesz az elettartama, hanem 10... :)
Lehet mondani kigyot-bekat, de hogy egy allami vezeto fapadosbol integessen... nonszensz. (Persze ennek a bandanak a marhavagon is luxus.)
Biztos ugyes ez a Ryanair is, csak ahol a fillerb.szas odaig fajul, hogy tiltva van, hogy a kapitany extra fuelt tankoljon, az tobb, mint idiotasag. iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816
Ehhez se kell sok kommentar: iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816 -megjegyzem, en eddig csak fapadoseknal lattam-hallottam azt, hogy ha valaki repulesbiztonsaggal kapcsolatos megjegyzest mert tenni, akkor hogyhogynem par nappal kesobb megvagtak szimulatoron, vagy kirugtak. Tenyleg professzionalis.
Lehet utazni egy darab laptoptaskaval is, ha pedig tobb cuccod van, fizess, mint a katonatiszt.
Lehet menni a halalf.szaalso repterekre is, ahonnan 1,5 ora bevonatozni/buszozni a celallomasra.
De legalabb van franko konnyuszerkezetes csarnok Ferihegyen a sokszazmillioert megepult szep uj terminal melle. Aminek van sokszazmillioert epult jo kis beton elotere, amit szetfurkaltak, hogy valahogy lerogzitsek azt a karamot. Majd nem 40 ev lesz az elettartama, hanem 10... :)
Lehet mondani kigyot-bekat, de hogy egy allami vezeto fapadosbol integessen... nonszensz. (Persze ennek a bandanak a marhavagon is luxus.)
Biztos ugyes ez a Ryanair is, csak ahol a fillerb.szas odaig fajul, hogy tiltva van, hogy a kapitany extra fuelt tankoljon, az tobb, mint idiotasag. iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816
Ehhez se kell sok kommentar: iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816 -megjegyzem, en eddig csak fapadoseknal lattam-hallottam azt, hogy ha valaki repulesbiztonsaggal kapcsolatos megjegyzest mert tenni, akkor hogyhogynem par nappal kesobb megvagtak szimulatoron, vagy kirugtak. Tenyleg professzionalis.
Korábban már leírtam, hogy milyen dokumentumokra van szükség a fedélzeten, azonban ezzel kapcsolatban érkezett észrevétel...
Trog_Air
2014.12.31 11:59:17
A kommenthez: a 800/2013 (NCO) meg nem ervenyes Magyarorszagon, csak 2016-tol! (ld. www.nkh.gov.hu/documents/11106/0/A+Part-OPS+Bevezet%C3%A9si+%C3%9Ctemterve/2febfcee-1cf7-4397-ac26-5b83a7ad0c19?version=1.1&type=pdf )
CRS meg nem eleg mindig. Mi van, ha CAMO-ban van a repulogep? ;) Maintenance Statement (M.A.306 (a) 3.) is kell.
Repnaplonak meg nem kell mindig nalad lennie. Csak annyi kell, hogy a hatosag rendelkezesere tudjad bocsatani, amikor kerik.
Sulymeresi jkv. szinten kimaradt.
Ezenkivul, ha olyan szervezet tartja uzemben, ami kereskedelmi repulest is vegez (lehet egymotorossal is, VFR-ben nappal), akkor az OM-nek is a fedelzeten kell lennie. (Ugyan toled nem fogjak kerni, de a gepen ott kell lennie)
Aztan kell meg a gepnaplo is.
Ha olyan repterre mesz, ahova vannak kiadott megkozelitesi terkepek (ilyenek akar VFR repulesre is lehetnek, eleg hacsak a hataron atruccansz Wiener Neustadtba vagy Voslauba), akkor azoknak is a fedelzeten kell lenni, az 500 ezres nem eleg.
Jo a kezdemenyezes, hogy megosztod a tapasztalataidat, de legyszi, nezz utana elotte! :)
Aztan meg egy csomo mindent megtalalsz a safeflyer.hu-n.
CRS meg nem eleg mindig. Mi van, ha CAMO-ban van a repulogep? ;) Maintenance Statement (M.A.306 (a) 3.) is kell.
Repnaplonak meg nem kell mindig nalad lennie. Csak annyi kell, hogy a hatosag rendelkezesere tudjad bocsatani, amikor kerik.
Sulymeresi jkv. szinten kimaradt.
Ezenkivul, ha olyan szervezet tartja uzemben, ami kereskedelmi repulest is vegez (lehet egymotorossal is, VFR-ben nappal), akkor az OM-nek is a fedelzeten kell lennie. (Ugyan toled nem fogjak kerni, de a gepen ott kell lennie)
Aztan kell meg a gepnaplo is.
Ha olyan repterre mesz, ahova vannak kiadott megkozelitesi terkepek (ilyenek akar VFR repulesre is lehetnek, eleg hacsak a hataron atruccansz Wiener Neustadtba vagy Voslauba), akkor azoknak is a fedelzeten kell lenni, az 500 ezres nem eleg.
Jo a kezdemenyezes, hogy megosztod a tapasztalataidat, de legyszi, nezz utana elotte! :)
Aztan meg egy csomo mindent megtalalsz a safeflyer.hu-n.
Valami azt súgja, a blog olvasói közül elég kevés embernek adatott meg, hogy eljusson egy hollywoodi show felvételére (még akkor is, ha ez annak a koncertrésze), úgyhogy ideje, ha közvetetten is, pótolni ezt a mulasztást. Emellett kézbe veszünk igazi orosz / szovjet fegyvereket és…..
Trog_Air
2014.11.02 11:02:43
@NIKI LAURA: Az, hogy nem allamilag tamogatott mar.
Trog_Air
2014.11.02 12:11:41
Tavaly februárban a delhi repülőtéren az IndiGo Airlines egyik járatának indulása előtt fél órát a köd, majd további negyven percet egy indiai férfi utas miatt kellett várakozni.
A repülőgép már éppen felszállásra készülődött, amikor egy középkorú indiai férfi utas…..
Trog_Air
2014.11.01 10:07:57
@KovA: Ne ossz ugy eszt, ha kozben fogalmad sincs az alapokrol. Egy befagyott Pitot-cso meg nem megfelelo muszerkepzes miatt a budos eletben nem fogod megtudni, hogy atesett a repulogep, ha veled tortent volna. Abban a helyzetben egy noi pilota ugyanazzal a kikepzettsegi szinttel is ugyanugy meghalt volna. Ha a szemelyzet nemevel lett volna problema, akkor a balesetkivizsgalok kimondtak volna. Nem veletlen, hogy mindenutt a kikepzesi modszereket valtoztattak meg. Vagy te mast tudsz? :)
Ja nincs Alternate law 1-2, van normal, alternate, meg direct. Ezekben kulonbozo "protection"-ok vannak, ld. FCTM, OM, nem irom be.
Ja nincs Alternate law 1-2, van normal, alternate, meg direct. Ezekben kulonbozo "protection"-ok vannak, ld. FCTM, OM, nem irom be.
És akkor csodálkoztok, hogy beteg videókkal próbálom helyrebillenteni a lelkem egyensúlyát? Baszont...
Trog_Air
2014.08.13 14:14:04
Európa háború előtt áll?
Amikor a 20. század 30-as éveiben Adolf Hitler új területeket szeretett volna meghódítani Németország számára, mindig azzal érvelt, hogy a helyi német lakosság érdekeit szeretné megvédeni. Ezt az érvet használta az Anschluss idején, Csehszlovákia…..
Trog_Air
2014.03.03 11:17:13
@Csehszlovák Kém: Tenyleg losz.rt se tudsz tortenelembol. Csak nehany nev: Szonyi Marton, Voros Janos pl. Tessek utananezni, kik voltak ok. Ja, jut eszembe, a Deli Palyaudvarnal van egy emlekmuve a Budai Onkentes Ezrednek.
A kisebbsegekrol annyit, hogy amikor megvoltak a becsi dontesek, akkor a masodik vilaghaboru elott (es alatt) a frissen megalakult kassai Magyar Kiralyi Repulo Akademian a repulotiszt-jelolteknek pl. kotelezo tantargy volt a szlovak nyelv tanulasa. Es akkoriban Kassan kisebbsegben voltak a szlovakok! Nem latom, hogy manapsag pl. hany szlovak katonai iskolaban volna kotelezo studium pl. a magyar nyelv.
Apropo: A nagy muvelt szlovakimadat kozben meg azert azt se felejtsd el, hogy a masodik vilaghaboru alatt nemcsak csehszlovak partizanok voltak. Mond valamit ez a nev, hogy Josef Tiso? Vagy Andrej Hlinka? (Tudod, Hlinka-garda, akik nemcsak ugy vonultak neptancos-ruhaban, mint a magyar garda, hanem pl. eloszeretettel oltek zsidokat. Olyan hatekonysaggal, hogy Szlovakiaban a zsidosag 80%-a!!! elpusztult. Magyarorszagon kb. a ketharmada.)
Ja es a Hlinka-garda segitsegevel vertek le pl. a szlovak nemzeti felkelest 1944. oktober vegen. Persze Hlinkat, Tisot, meg a tobbi ilyet nepbirosag ele allitottak (meg kivegeztek), miutan bevonultak az oroszok.
Aztan ugy eszembe jut az is, hogy ki a tokomnek keresik fel a sirjat a szelsoseges szlovakok minden evben? Csak nem a Tisoet...? Oszinten szolva elegge kovetem a hireket. De egyszer sem lattam olyat, hogy pl. Horthy csaladi sirjanal a magyar garda kart lengetne. Esetleg tudnal mutatni ilyen videokat, kepeket?
Meg az is foglalkoztat, hogy ki is volt az 1993-tol az euro bevezeteseig kiadott 1000 koronas bankon? Hmm. Csak nem a Hlinka?
Ennyit a "naaagy szlovak felkelokrol". Ugyanolyanok (sot, bizonyos tekintetben rosszabbak is ) voltak, mint barmelyik naci csatlos.
A kisebbsegekrol annyit, hogy amikor megvoltak a becsi dontesek, akkor a masodik vilaghaboru elott (es alatt) a frissen megalakult kassai Magyar Kiralyi Repulo Akademian a repulotiszt-jelolteknek pl. kotelezo tantargy volt a szlovak nyelv tanulasa. Es akkoriban Kassan kisebbsegben voltak a szlovakok! Nem latom, hogy manapsag pl. hany szlovak katonai iskolaban volna kotelezo studium pl. a magyar nyelv.
Apropo: A nagy muvelt szlovakimadat kozben meg azert azt se felejtsd el, hogy a masodik vilaghaboru alatt nemcsak csehszlovak partizanok voltak. Mond valamit ez a nev, hogy Josef Tiso? Vagy Andrej Hlinka? (Tudod, Hlinka-garda, akik nemcsak ugy vonultak neptancos-ruhaban, mint a magyar garda, hanem pl. eloszeretettel oltek zsidokat. Olyan hatekonysaggal, hogy Szlovakiaban a zsidosag 80%-a!!! elpusztult. Magyarorszagon kb. a ketharmada.)
Ja es a Hlinka-garda segitsegevel vertek le pl. a szlovak nemzeti felkelest 1944. oktober vegen. Persze Hlinkat, Tisot, meg a tobbi ilyet nepbirosag ele allitottak (meg kivegeztek), miutan bevonultak az oroszok.
Aztan ugy eszembe jut az is, hogy ki a tokomnek keresik fel a sirjat a szelsoseges szlovakok minden evben? Csak nem a Tisoet...? Oszinten szolva elegge kovetem a hireket. De egyszer sem lattam olyat, hogy pl. Horthy csaladi sirjanal a magyar garda kart lengetne. Esetleg tudnal mutatni ilyen videokat, kepeket?
Meg az is foglalkoztat, hogy ki is volt az 1993-tol az euro bevezeteseig kiadott 1000 koronas bankon? Hmm. Csak nem a Hlinka?
Ennyit a "naaagy szlovak felkelokrol". Ugyanolyanok (sot, bizonyos tekintetben rosszabbak is ) voltak, mint barmelyik naci csatlos.
Trog_Air
2014.04.08 13:07:34
@Csehszlovák Kém: Es az en 1 honappal ezelotti "tajekozatlan kommentemet" mikor fikazod meg? :D
Vagy esetleg nem is mindenki hulye, aki idejon kommentelni? :)
Vagy esetleg nem is mindenki hulye, aki idejon kommentelni? :)
Gene Cernan szkafanderéből a Gemini-9 küldetése után túlzás nélkül egy liter izzadtságot öntöttek ki. Ezt mind az űrséta során adta ki magából. Erről is ír Gene Cernan, aki 1972. december 7-én - közel 41 éve - indult a Holdra az Apollo-17 parancsnokaként, Harrison Schmitt…..
A Malévot nem Váradi Wizz-góré nyírta ki azzal, hogy felnyomta az uniónál, normális piaci versenyben tök esélytelen volt a lezüllött, szétlopott nemzeti légitársaság. Hagyjuk most már azt, hogy lehetett volna helyette indítani egy újat, egy faszántost, de Viktorék vagy…..
Trog_Air
2013.11.02 08:57:35
@Pamuk: A Ryanair rohadt messze van a profizmustol. Ami talan ott indul, hogy a cpt. tankolhat "extra fuel"-t.
Emlekszel a sok uzemanyag-hiany miatti Ryanair kenyszerre? Nem? Akkor segitek:
iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816
www.origo.hu/utazas/hirek/20130722-a-tuzzel-jatszik-a-ryanair.html
iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816
Ha csak egy 10 perccel tovabb tart a rossz ido, akkor kb. 500 halottrol beszelnenk. Ebben a szakmaban nem lehet eletekkel jatszani.
Emlekszel a sok uzemanyag-hiany miatti Ryanair kenyszerre? Nem? Akkor segitek:
iho.hu/hir/keves-volt-az-uzemanyag-ryanair-kaland-valenciaban-120816
www.origo.hu/utazas/hirek/20130722-a-tuzzel-jatszik-a-ryanair.html
iho.hu/hir/repbiztonsagi-aggodalmak-ryanair-cafolatok-130816
Ha csak egy 10 perccel tovabb tart a rossz ido, akkor kb. 500 halottrol beszelnenk. Ebben a szakmaban nem lehet eletekkel jatszani.
A kanadai 20 éves Annuschka Bork-nak nemcsak pilóta engedélye van.
Annuschka szinte 10 éves kora óta minden szabadidejében különböző órákra jár, hogy minél több képességét fejlessze.
18 évesen maximális pontszámmal szerezte meg a vitorlázó repülőgép pilóta…..
Trog_Air
2013.10.08 12:42:12
Trog_Air
2013.10.20 13:57:56
@Messire Woland: Vicces, es melyik szakszorendeletben van leirva? :)
Lassan Töhötömnek is itt kéne lennie, de üres a beton Ferihegyen. A'lmos vezért, a Sólyom Airways első vén madárját még augusztus közepén idehozták, hadd skubizza a 22 éves vasat a sok népnemzeti repülőbuznyák. Két napra jött volna, de 5 óra lett belőle, az ünnepség…..
Trog_Air
2013.09.23 16:47:30
@Talicska Zsolti, államtitkár, 24Mrd Ft magánvagyon: A 4. pontod tuti nem fog bejonni :) Ha kicsit korulnezel a szakmaban, mar meg is erted, hogy miert.
Majdnem katasztrófával végződött a vasárnap délután a ZB634-es Párizs-Budapest Ryanair járat. A gépen kísérleti jelleggel bevezették a pénzbedobós rendszert, mely szerint egy euró bedobása után nyílik csak a mosdó. Emiatt lecserélték az ajtókat a mellékhelységeken, és…..
Trog_Air
2012.11.15 18:16:36
Ukončete, prosím, výstup a nástup, dveře se zavírají - aki életében egyszer járt Prágában, bizonyára örökre megjegyezte a metrók indulása előtti figyelmeztetést. Május 9-én hangzott el először a ma mobiltelefoncsöngésként is használt ikonná vált mondat: harmincnyolc éve…..
Trog_Air
2012.05.11 13:53:43
Tegnap, január 15-én volt a harmadik évfordulója annak a bravúrnak, amit Chesley Sullenberger amerikai pilóta vitt véghez New York felett 2009-ben. 155 ember életét mentette meg, amikor hajtóművek nélkül, vitorlázva tette le Airbus A320-as repülőgépét a Hundsonra.
A US Airways…..
Trog_Air
2012.02.27 11:30:07
@Közbiztonság Szilárd: Nem nyert, mar 3 eve nem ervenyes az 5/2001 a szakszolgalati engedelyek jo reszere. Most mar csak az UL, eje. oktato, sztyuvi, meg a repules uzemi tiszt szakszora vonatkozik.
A 32/2009 KHEM rendelet szol a szakszolgalati engedelyekrol. Ami a JAR-FCL1 amed. 5 magyar forditasa lenyegeben, 1-2 helyi sajatossaggal.
Maskor legyel felkeszultebb ;)
A 32/2009 KHEM rendelet szol a szakszolgalati engedelyekrol. Ami a JAR-FCL1 amed. 5 magyar forditasa lenyegeben, 1-2 helyi sajatossaggal.
Maskor legyel felkeszultebb ;)
Eredetileg vízi- és légiparádére indultam, de végül rendezvény és várfalomlás miatti tájékozódási futás lett belőle :)
A 2011. augusztus huszadikai légiparádé..
Úr nem örül. ..
Trog_Air
2012.02.07 16:13:02
@The_Freak: Tanits mester! :D En ugy tanultam, hogy a PIC az pilot-in-command, azaz a parancsnok (ez alt. a kijelolt parancsnok, altalaban a kapitany, ill. ha olyan, akkor az oktato-kapitany), ill. van szerepkorok szerint felosztva PF es PNF. Pilot flying, es pilot non -flying. (Itt barki barmelyik lehet.) Az egyik vezeti a repulogepet, a masik meg kiszolgalja a masik munkajat. Utobbit a Boeingos checklistek PM-nek hivjak, azaz pilot monitoring. Ja meg van a LHSP es RHSP is, azaz left-hand seated pilot es right-hand seated pilot. Mivel vannak kezeloszervek, amit csak az egyik vagy a masik er el. Egyebkent a Malevrol lehetne orakon at meselni, hogyan jutott el egy 20-22 eve meg prosperalo vallalatbol, ahol minden volt egy olyan folyton borotvaelen tancolo cegig, ami mar csak arnyeka volt onmaganak.
Sikerült megszereznünk a kormányzat terveit az új nemzeti légitársaságot illetően, amit most büszkén osztunk meg veletek. Az új gépek festésénél a nemzeti jellegnek megfelelően a piros-fehér-zöld színek dominálnak majd, illetve a cég jelképe is a magasban szárnyaló…..
Trog_Air
2011.12.07 13:33:14
@messi-asz: amikor a kozugyek (ill. politika) beleszol a szakmaba (es ezt "szakmai alcaval" teszi, Malev eseten napestig lehetne meselni...) akkor ott alt. elobb-utobb balhek lesznek. Az meg kulon szerencse (eddig), hogy nem olyan balhek, amibol repesemeny szarmazik.
Trog_Air
2011.12.07 18:14:38
@messi-asz: Pontosan. Nem a foldon jarok, ugyanis ezert fizetnek :)
Egyebkent meg ez a szakma pont olyan, csak nem KaEuropaban. Vannak baratok, akik olyan szerencsesek, hogy nem itthon uzik az ipart, neha csak amulattal hallom, hogy az aviacianak milyen kulturaja van mashol.
Egyebkent meg ez a szakma pont olyan, csak nem KaEuropaban. Vannak baratok, akik olyan szerencsesek, hogy nem itthon uzik az ipart, neha csak amulattal hallom, hogy az aviacianak milyen kulturaja van mashol.
Trog_Air
2011.12.08 18:50:40
@lyken: A repesemeny az teljesen mast jelent, mint 1-2 politikus megtomott zsebet...
Kaptunk mostanában eleget a ködből: az irodám ablakából nem lehet látni a szemben lévő múzeum épületét, pedig tényleg csak az utca másik oldalán van. Ez persze nekem nem jelent nagy gondot, de mi van akkor, ha ilyen tejfölszerű ködben az ember éppen egy több tucat tonnás…..
Számos hajmeresztő dologgal találkoztunk már itt a blogon, nem egy banális pilótahibával is. Na de ez? Itt még fejjel felfelé Az All Nippon Airways Boeing 737-700-asa szeptember 6-án Nahából Tokióba tartott, éppen 41 ezer lábas utazómagasságon, a gépet a…..
Ijesztő perceket éltek át a lengyel LOT légitársaság 16-os járatát teljesítő, Newarkból Varsóba érkező Boeing 767-300-asának utasai. A pilóták a leszálláshoz készülődve vették észre, hogy a futóművet nem lehet kiengedni. Körözni kezdtek, ám a hibát nem sikerült…..
Trog_Air
2011.11.23 12:30:11
@ubu1: Ez sajnos mas eset volt, Szalonikiben konkretan kimaradt a futo kibocsatasa. (Draga oktatom mondta mindig: ketfele pilota van, aki szallt hasra, es aki fog. Ok kipipalhattak...)
A hab amugy nem sokat segit (az FAA konkretan mar nem is javasolja - sot a Boeing manualjai sem, viszont az Airbus kezikonyvei pedig kifejezetten ajanljak...) akkor jo, ha alul acel es magneziumotvozetek vannak, amik hajlamosak szikrat csiholni a surlodastol. (Meg egy jo ok a kompozit melle... nem szikrazik csak elkopik.)
A hab amugy nem sokat segit (az FAA konkretan mar nem is javasolja - sot a Boeing manualjai sem, viszont az Airbus kezikonyvei pedig kifejezetten ajanljak...) akkor jo, ha alul acel es magneziumotvozetek vannak, amik hajlamosak szikrat csiholni a surlodastol. (Meg egy jo ok a kompozit melle... nem szikrazik csak elkopik.)
Szomorúan olvastam a hétvégén a magyar TV-s meteorológia egyik legkedvesebb személyiségének a halálhírét: Vissy Károly évtizedekig hozzátartozott a mindennapjainkhoz. Mivel egyébként is készültem már írni egy posztot a repülésmeteorológiáról, búcsúzzunk el ezzel…..
Trog_Air
2011.11.06 20:27:47
@Sam. Joe: tudok olyan pilotarol, akirol mai napig nem tudom, hogy a ... talal be az orvosin a szemeszetre? De betalal es kap alkalmassagit. (Ma mar elso vizsgalatnal +/- 3 dioptria megengedett hivatasos pilotaknal is)
Számos érdekes repülőtérrel foglalkoztunk már (itt, itt és itt), s olyan is volt közöttük, amely tényleg a tengerparti homokon működik (itt), de elérkeztünk ahhoz a repülőtérhez, amelyet látva minden repülés iránt rajongó olyanná válik, mint csapzott-visító tinilány az…..
Trog_Air
2011.09.26 14:07:40
@mqqq: Tenyleg tajekoztato jellegu, mert TNCM-re, ha az OPS1 minden szabalyat betartod (tehat jelnel fogsz talajt) ill. leszallas tervezesenel csak az LDA 60%-at veszed figyelembe (biztonsagi tenyezo 1.515), akkor erre a repterre regionalis turbopropokon kivul nem sokan mennenek. :) Vagy mehet a Jumbo is, csak uresen. :)
Az ILS-t nem is kerdojeleztem meg, hogy hasznos-e vagy sem (az mindig hasznos, ha van rendes siklopalya-informacio :) ) hanem hogy ide konkretan kivitelezhetetlen (marker, talaj, stb.) ket szigettel arrebb meg van rendes ILS-es repter (Curacao, TNCC). Ha nem eleg a VOR APP minimuma (ami egyebkent az evnek elenyeszo reszeben lehet), divert oda.
A "versenyt" meg nem "A" teljesitmenyosztalyu geppel vegeztuk, megnyugodhatsz. Hanem Zlinnel az iskolan. :) Es mint mondottam, nem agyonfekezve, mert ugy meg a nagyanyam is tud repulni.
De a peldakepunk megvolt! :)
www.youtube.com/watch?v=qvI5FkNc9ag
illetve: www.youtube.com/watch?v=SIiSqsN1AF4
Az ILS-t nem is kerdojeleztem meg, hogy hasznos-e vagy sem (az mindig hasznos, ha van rendes siklopalya-informacio :) ) hanem hogy ide konkretan kivitelezhetetlen (marker, talaj, stb.) ket szigettel arrebb meg van rendes ILS-es repter (Curacao, TNCC). Ha nem eleg a VOR APP minimuma (ami egyebkent az evnek elenyeszo reszeben lehet), divert oda.
A "versenyt" meg nem "A" teljesitmenyosztalyu geppel vegeztuk, megnyugodhatsz. Hanem Zlinnel az iskolan. :) Es mint mondottam, nem agyonfekezve, mert ugy meg a nagyanyam is tud repulni.
De a peldakepunk megvolt! :)
www.youtube.com/watch?v=qvI5FkNc9ag
illetve: www.youtube.com/watch?v=SIiSqsN1AF4
Trog_Air
2011.10.02 14:34:20
@pitonkigyo: Itt mindent megtalalsz:
repulesbiztonsag.hu/index.php/pilota-segedletek/15-fedelzetre-javasolt/71-repuelter-kresz
repulesbiztonsag.hu/index.php/pilota-segedletek/15-fedelzetre-javasolt/71-repuelter-kresz
Trog_Air
2011.10.10 22:52:57
@Droidfigyelő: Ures volt a gep. (Tehat csak a szemelyzet volt a fedelzeten.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Bukott tehát néhány ezer üzleti utas, akiknek eltűntek közvetlen járatok, illetve rosszabb menetrend mellett kellett utazniuk." - hja, csak azt a budos eletbe nem tudjuk mar meg, hogy a kieso uzleti utas az milyen bizniszt hozott volna magaval.
Felre ne erts, a szocialista nagyvallalati mentalitasu Malev nekem nem hianyzik. Az igen, ami mogotte volt.