Adatok
batorfya
84 bejegyzést írt és 123 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hungary's got data
Magyar vándor: a 2000-es évek kivándorlása interaktív térképen
2015.12.06 17:31:55
A projektről
A Magyar vándor: a 2000-es évek kivándorlása interaktív térképen az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete MediaLab kurzusának vizsgafeladata. A projekt célja, hogy bemutassa a magyarországi állampolgárok kivándorlásának mértékét és a kivándorlás…..
batorfya
2015.12.14 14:37:32
@SECI: Szia! Ha megnézed, akkor mi nem viccelünk, mi az Eurostat és az OECD hivatalos tükörstatisztikáit használtuk fel. Ne feledd, hogy a vándorlás, kivándorlás nem jelent egyet a munkavállalással.
A projektről
Projektünk, A nagy átnevezés, azzal a céllal jött létre, hogy bemutassuk miként is nevezték át Budapest utcaneveit az elmúlt évtizedek során, és hogy ezt kormányok szerinti bontásban térképen is ábrázoljuk.
Az alapötlet
A történelem során megfigyelhető,…..
batorfya
2015.12.14 00:24:17
@bacsnyir: Szia! A hibákat igyekszünk minél előbb javítani, sajnos ez akkor válik láthatóvá, ha az ember részletesen elkezdi böngészni a térképet, és talál valami hibát, mert a geokódolást egy szoftver végzi, láthatóan sajnos nem tökéletesen. Eredetileg mi is közzé akartuk tenni a teljes listát, nem is tudom, miért maradt ki, ezt pótolni fogjuk holnap, feltesszük ide Excelben. És talán azt is érdemes megemlíteni most, hogy eredetileg az első világháború utáni utcanévátnevezéseket akartuk megcsinálni, és abból indultunk ki, hátha van erről valamilyen digitális adatbázis, de nincsen. Illetve van, de nem kaptuk meg. Ezek digitális rögzítése meghaladták a csapat idejét és energiáját, miközben az lenne az igazi, mi is tudjuk. Illetve jelezték pécsiek és szegediek is, hogy ők is megcsinálnák, szóval most annak örülünk, hogy elég nagy az érdeklődés ezért a béta verzióért. Bármikor folytatható és bárki által folytatható, ha know-how kell, akkor abban nagyon szívesen segítünk, illetve ha ellátnak bennünket adattal, akkor szívesen folytatjuk is.
Bár a zeneipar különböző szereplői az értékesítés és promóció különböző alternatív módjainak bevezetésével, illetve szorgalmasabb koncertezéssel még próbálnak tenni ellene, lassan mindenki tényként kezeli, hogy a legnagyobb brandeket leszámítva a zene a 21. század…..
Azon a gyönyörű napon, amikor Matolcsy György a Heti Válaszban Amerika hanyatlását elemzi, beleszőve a magyar kormány világmegváltó álmait, csak hogy még jobban egy csehszlovák film statisztái közt érezzük magunkat, kiderült, hogy a Miniszterelnökség 2013-as kommunikációs…..
Egy elveszettnek hitt Leonardo-mestermű került elő egy amerikai magángyűjteményből. A képen a Megváltó látható, de mintha női ruha lenne rajta. A kezében pedig állítólag glóbuszt tart, de az inkább áttetsző üveggömbnek látszik.
A Salvator Mundi (Világmegváltó) című…..
Én nem tudom, de szemmel láthatólag a Bell & Partners igen: 2010. július 16. Magyar bor mindenkor” címmel reklámkampányt indított a Közösségi Bormarketing. A kampány reklámügynöksége a Bell & Partners, a pr-jét az Issues Management végzi. via:kreatív 2011. január…..
batorfya
2012.04.06 14:56:50
@Fedor: megvan az kaparva, csak az a cikk pont nincsen belinkelve itt, ha jól látom.
Zenei hálózatok
"Az éjszakai élet gazdasági kérdés, nem társadalmi probléma" - Interjú Robert Hollands-szel, a Newcastle University szociológiaprofesszorával
2011.12.07 09:04:00
Az éjszakai élet kultúrájának és gazdaságtanának egyik legelismertebb kutatója erős baloldali aggodalmakkal kritizálja a koncentrációt, a country is közelebb áll hozzá, mint az elektronikus zene, és úgy látja, az osztálykérdés ma is nagyon fontos a brit fiatalok számára.…..
Lángoló Gitárok
Ez a show teljesen más érzéseket vált ki – Plastikman-interjú Richie Hawtinnal
2011.10.13 16:20:00
Plastikman jelentősége az elektronikus zene történetében vitathatatlan, így első magyarországi fellépése igazi kuriózum. Mi több, Richie Hawtin legendás alteregója a Telekom Bónusz Electronic Music Festival közönsége előtt az egész európai kontinensen először mutatja be…..
Meg lehetne-e úszni egy ilyen beszámolót anélkül, hogy bele ne vegyek olyan szavakat, mint igazi, hamisítatlan, underground, hagyományos, klasszikus, igényes, az olyanokat, amikkel igazolni lehet, hogy ez nem az, amiről mások beszélnek, hanem ez az, amiről nem, hiszen nem is tudják. Aki…..
batorfya
2011.08.03 16:19:29
@törcsi: Az RA-s véleményedet elfogadom, de számomra az RA nekem nem erről szól. Bármennyire is a közönség szavaz az RA-n, az éves 100-as pollok, illetve a szerkesztők éves listái tükrözik leginkább nekem az RA preferenciáit.
Mit értesz azon, hogy az írás ingyenjegyszagú?
Mit értesz azon, hogy az írás ingyenjegyszagú?
batorfya
2011.08.03 16:48:48
@törcsi: A Szívlapáton azért van egy ilyen cikk, mert az egyik szerkesztőnk, vagyis én jártam itt, szóval ennyi. Tudom, offtopic, de ettől még szerkesztőségi tartalom. Máshova meg hova írhattam volna meg ezt? Szóval nem kaptam ingyenjegyet, és nem is jelentkezem érte az SW szervezőinél:)
A másikban igazad van. Hajósbulin nem voltunk, aminek nagyrészt anyagi okai voltak, meg az első napon azt mondták a szervezők, hogy esélytelen.
A másikban igazad van. Hajósbulin nem voltunk, aminek nagyrészt anyagi okai voltak, meg az első napon azt mondták a szervezők, hogy esélytelen.
Ott hagytuk abba, hogy a beruházás megkezdése a küszöbön áll 2005 környékén, új tervek születnek, a lakók és a területen boltot bérlők pedig tiltakoznak. Közben (már 2006 elején vagyunk) az R-Co átvette a cuccot a Raiffeisen Evolutiontól, ugyanis a…..
Hamar el is intézném azzal, hogy a legjobb márkamegjelenés a Balaton Soundon a Hercules & Love Affair-é volt, miközben az Azari & III koncertjén az első sorban táncoltak. Az összes többiről, vagy ami felkeltette a figyelmemet, alább a változó minőségű és érdekességű, a…..
Még 2009-ben került ki egy rövid időre az Indexre az AddThis féle linkmegosztó eszköz. Aztán gyorsan vissza is vonták az egészet, és mind a mai napig úgy tűnt, hogy az Index jobban fél a Facebooktól, mintsem hogy támogassa cikkei megosztását a közösségi szájton. Egészen 2011…..
batorfya
2011.07.06 15:44:08
„Azt látom, hogy az ipar egy része önként és dalolva sétál be a marhavagonba, és fogalma sincs, hogy Birkenauba vagy a Cote d’Azurre érkezik. Pedig gyanús lehetne, hogy marhavagonban utaznak” – fogalmazott Uj Péter, az Index főszerkesztője a Facebook tartalomiparra gyakorolt lehetséges hatásával kapcsolatban.
„A nagy tartalomszolgáltatók nevetségesen kevés dolgot kapnak a Facebooktól. A napi milliós elérésű Guardian egy vezető cikkén általában ötven-hatvan Facebook-megosztás van. Hányan olvasnak egy ilyen cikket a Guardianről? Százezren. Ezért a plusz ötven kattintásért reklámozzam a Facebookot ingyen?
„Lehet örülni, hogy jaj de jó, már nyolcvanezer fanom van a Facebookon, de innentől be lehet zárni a boltot, hiszen a Facebook sokkal jobban tudja, ki az én nyolcvanezer olvasóm, mivel ezerféle adatot ki tud bányászni róluk. És innentől kezdve röhögve hirdethet sokkal hatékonyabban az én célcsoportomnak” – festett pesszimista képet.
www.kreativ.hu/cikk/a_nagy_facebook_fetis
„A nagy tartalomszolgáltatók nevetségesen kevés dolgot kapnak a Facebooktól. A napi milliós elérésű Guardian egy vezető cikkén általában ötven-hatvan Facebook-megosztás van. Hányan olvasnak egy ilyen cikket a Guardianről? Százezren. Ezért a plusz ötven kattintásért reklámozzam a Facebookot ingyen?
„Lehet örülni, hogy jaj de jó, már nyolcvanezer fanom van a Facebookon, de innentől be lehet zárni a boltot, hiszen a Facebook sokkal jobban tudja, ki az én nyolcvanezer olvasóm, mivel ezerféle adatot ki tud bányászni róluk. És innentől kezdve röhögve hirdethet sokkal hatékonyabban az én célcsoportomnak” – festett pesszimista képet.
www.kreativ.hu/cikk/a_nagy_facebook_fetis
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
A Meki féregburgere megbukott a visszabüfögésteszten
2011.04.04 14:55:00
Talán a Kreténben volt tíz éve egy rajz, amelyen az előtérben egy Kövér László-bajuszú roppant jobbágyarc, háttérben a markói kietlen magyar ugar egy kókadozó gémeskúttal, a szivárvány helyén meg egy McDonald’s-logó. A kép címe, ha jól emlékszem, szimplán ennyi…..
A tavasszal járó eufóriában megírtuk itt, hogy a nagypolitikai nyomortól valamennyire függetlenül Budapesten az utóbbi pár évben kialakult egy meglehetősen vidám és élhető közeg, amelyben fiatal magyar emberek már nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan határolódjanak el a helytől,…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Vajon lesz Megasztár 47 és X-Faktor 32?
2010.11.04 11:00:00
Vajon van-e ebben a formátumban még tíz év, ahogy Herman Péter, az RTL Klub kreatív producere jósolja, vagy egyszerűen leereszt, mint az iroda sarkában felejtett szilveszteri lufi? Vagy igazolható-e az a vád, miszerint a tehetségkutató műsorokból épül majd a két kertévé…..
batorfya
2010.11.04 16:14:14
@A Hannibal Lektűr-attitűd:
ez nem egy szakmai blog. néha vannak ilyen jellegű tartalmaink is, ez igaz.
ez nem egy szakmai blog. néha vannak ilyen jellegű tartalmaink is, ez igaz.
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
El kell zavarni az LMP kampánystábját
2010.09.29 16:31:00
EDIT: Tegnap levették, egy kommentelő most beküldte. Közkívánatra. Vége van mindennek. Képtelenek vagyunk bármi egyebet hozzáfűzni ehhez a vírusvideónak szánt szarhalmazhoz. Hivatalos, sajnos nem hekkelték meg őket. ..
batorfya
2010.09.30 13:18:21
@mediarontgenes:
a_macska_a_shrekből lényegében válaszolt is a bepötyögésedre. de tényleg, áruld már el, hogy mi ez, mi volt vele a cél, miért ezt a módját választottátok és miért így? érdekel ez a szakma engem is, hátha meg tudsz velem osztani némi knowhow-t.
a_macska_a_shrekből lényegében válaszolt is a bepötyögésedre. de tényleg, áruld már el, hogy mi ez, mi volt vele a cél, miért ezt a módját választottátok és miért így? érdekel ez a szakma engem is, hátha meg tudsz velem osztani némi knowhow-t.
batorfya
2010.09.30 13:32:51
batorfya
2010.09.30 13:36:40
@mediarontgenes: nem hiszem el, hogy mindezt megosztod.:)
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Jockey 2010-ben végleg felhagyott az olajbiznisszel
2010.08.31 10:36:00
Ahogy Larry Hagman deres ábrázattal, rongyolt homlokkal ránéz a dallasi szép napokban készült, a nők fúrótornyaként elhirhedt régi önmagára, az egy Emmy-díjas alakítás, pedig még csak a harmadik másodpercben járunk. Ahogy kenetteljesen mocskosnak nevezi az olajból származó…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Cannes 2010 - Ki mire büszke egy világversenyen
2010.06.20 21:25:00
Igen, tudjuk, hogy ez a humor legalacsonyabb formája, csak emiatt ne kommenteljenek, de hát akkor is vicces: ..
batorfya
2010.06.20 22:36:49
Legalábbis olyan érzésünk támadt, amikor lesétáltunk a fesztiválközpont idén türkizkékbe borult alagsorába. Sorbaálltunk a nyakbaakasztóinkért, aztán sorbaálltunk a welcome-csomagért, és a türkiz szőnyegre borítottuk a tartalmát, hogy lássuk, mi is jár idén a 2600 eurós…..
batorfya
2010.06.20 19:03:41
Mai helvét riddimjeinket Hettie küldte. Aki kedveli az igényes tusfürdőket, a waxot, a koktélozást és a negyven-ötven közötti, vagyonos, jól öltözött pasikat, az már csak emiatt a szám miatt is a Natinak fog szurkolni. Én a fentiek közül csak a tusfürdőket, mégis a Dribliző…..
batorfya
2010.05.26 15:22:59
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
"Egyedül én, én nem leszek ott, basszameg" - A Holman-féle Blitzkrieg bukása
2010.05.18 13:25:00
Soha-soha nem lehet megunni a Bukás-feldolgozásokat. Most éppen a Média Hungary vs. Generál Média-fightra készült egy szerintünk fasza feldolgozás, voltak részek, amin fetrengtünk a röhögéstől. Holman Endre, a Generál Média vezére Hitler képében vall az össze nem jött Fall…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Jó ebédhez szól a reklám - gusztusos új Adidas
2010.05.13 14:01:00
Ami nem is reklám. Jó nézni az ilyen just for fun filmeket ("hát igen, ahol van pénz"), mi ebéd után vagyunk, és kellemesen elpilledtünk tőle. Szép, szép, nyalogatjuk, és még pár napig emlékezni fogunk rá. Készítette Drea Cooper és Zackari Canepari. A filmben…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Nincs jobb ötletem 3. - Salvador Dalí
2010.05.11 08:30:00
De hisz - utalván az elősző poszt kommentjeire - mi is azt mondjuk, hogy reklám és képzőművészet igazán jól megfér egymás mellett, néha kicsit nyögvenyelős a kapcsolat, sokszor viszont kifejezetten szellemes, ötletes, zsír. Az ezt érintő sokkal mélyebb eszmefuttatásunkat lásd…..
A lehetetlenség üzenetét optikai paradoxonokkal kifejezni akaró art directorok polcán majdnem százszázalék, hogy van egy ötkilós Maurits Cornelis Escher (1898 - 1972) nagymonográfia. Escher műveit reklámcélokra felhasználni kb. akkora képi közhely, mint Charles C. Ebbets vagy…..
batorfya
2010.05.03 14:06:31
@acidrain: igen.
@inDIEkiller!: persze, hogy nem az.
@Azasöndör: lásd korábban. egyáltalán nem gáz, ha direk utalások vannak, ezek elsülhetnek kiválóan is, sőt.
@inDIEkiller!: persze, hogy nem az.
@Azasöndör: lásd korábban. egyáltalán nem gáz, ha direk utalások vannak, ezek elsülhetnek kiválóan is, sőt.
Újabb, a kultúrtörténet során széthordott gobolyagszálakat tekerünk vissza a kezdetekig, ezúttal a Vodafone új hondája*, a Domino vírusfilm (kösz a CreativeRepublicnak) szolgált alapul, ami a máshonnan már ismerős láncreakció, vagy pillangóhatás, vagy dominó elvére épül. A…..
batorfya
2010.04.28 07:15:00
@Mirko: Tényleg. A Happiness Factory. Köszi!
batorfya
2010.04.28 07:21:52
@fortytwo: Jogos!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz