Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Por Cicus

48 bejegyzést írt és 71 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy a Tanúk örömmel fogadják az új Bibliát, feltesszük a kérdést: vajon kiállja-e az idő próbáját?  Az átdolgozott Új világ fordítású Biblia megjelenését a 129. éves közgyűlésre időzítették. Az eseményt számos Tanú túláradó izgalommal fogadta. Sokan a közösségi médiában is kifejezték örömüket és…..
Por Cicus 2016.05.03 15:14:57
@kingdom: Ezen nagyon jót nevettem. :D (Egyetértek.)
A magam részéről nekem már fiatal koromban is tökéletes volt a régi Károli Bibliánk és a mai napig semmi bajom vele. (Igaz én nem bújom a Bibliát éjt-nappallá téve.)
Múltkor láttam egy ilyen szöveget: "emlékeztek, mikor 2012-ben mind meghaltunk?" Erről jutott eszembe ez: Aki jól ismeri ezt a (bűn)szervezetet, az tudja, hogy Jehova tanúi szervezete már többször (ezért az is szócska) megjósolta, dátumszerűen a világvége eljövetelét, noha a Biblia világosan…..
Sok-sok évvel ezelőtt, még gyerekként mikor belekeveredtem családommal Jehova tanúi világába, már akkor gyakorta hallottam ezt a tanúktól: "hogy fel van gyorsulva világunk, ez is a végidőt jelzi!"Azóta sokszor hallottam másoktól is a felgyorsult világról, de nem igazán foglalkoztam vele. Most…..
Por Cicus 2016.04.07 14:59:07
@sefatias: Az időről már kicsi korban elmélkedik szerintem mindenki, mikor suliba kell menni. A szünet elrepül, bezzeg az iskolában töltött idő. :)
Örülök, hogy tetszett!
Por Cicus 2016.04.07 15:01:15
@l.gabi: Igen, sajnos mindennek megvan a maga ára.
Sziasztok! Két héttel ezelőtt történt valami (november elején - a szerk.), ami engem rettenetesen felkavart. Nagyon sokat vívódtam rajta, hogy kinek is mondjam el, de végül úgy döntöttem az lesz a legjobb, ha ide írom meg...
Por Cicus 2016.04.07 12:02:17
@a századik juh: 1, Tudtam! Tudtam, hogy Energia Vámpír nem tűnik el innen.
2, Meghalok a hozzászólásaidon, de jó értelembe véve! :D Teljesen egyet értek Veled. Erről a Biblia megértéséről is akartam már írni egy bejegyzést, a lényeg az, hogy velem sem a Szervezet értette meg a Bibliát és sajnálom azokat, akiknek egy emberi szervezet magyarázza azt.
Por Cicus 2016.04.07 14:29:59
Igaz ez már több hónapos bejegyzés, azért Kriszti, ha esetleg mégis olvasod (vagy más, akinek sajnálatos módon éppen aktuális), én is megnyugtatlak, ahogyan előttem már írták, én is teljesen meg tudom érteni, milyen lehet egy (fiatal) lánynak egy ilyen dolgot átélni. Hogy egy kicsit jobban érezd magad: hitem.blog.hu/2016/04/07/jehova_tanui_igy_udvozoljetek_egymast Remélem ezt a kedves tanúk is látják és a jövőben jobban visszafogják majd "emberi vágyaikat". Tanulhatnak Mr. Bean-től. :)

Ami "az ilyen írásokat" illeti, én is Columba véleményén vagyok. Én például pont az olvasói levelek miatt szerettem meg leginkább ezt a blogot. Ezeket szerintem sokan, sokkal inkább át tudjuk érezni, mint a száraz anyagiakkal vagy joggal kapcsolatos bejegyzéseket, illetve a komolyabb, bibliai tanításokról való elmélkedéseket. Pont ettől jó a blog, sokféle, színes, mindenki megtalálja azt, ami őt érdekli és abba is beleolvashat, amit amúgy lehet nem olvasna.

Illetve amit karalabe4 írt, valóban jó volna, ha a még bent lévők megvizsgálnák az érem másik oldalát is, hogy ki miért ábrándult ki a gyülekezetből, a Szervezetből, legrosszabb esetben Istenből.
Nem is olyan régen láttam ezt a mozgó képet, amin nagyon jót nevettem és amivel kapcsolatban ma olvastam egy találó olvasói levelet a jehovatanui.blog.hu-n: Olvasóink küldték 112. Én úgy gondolom, ez a megfelelő üdvözlési forma, ha olyannal találkozunk, aki nem közeli hozzátartozónk, értsd:…..
90'-es években lettem tanú. A férjem is és az anyja is Tanú volt. A gyermekeimet is ebben a szellemben neveltük, Ők nem lettek azok mivel a házasságunkban nem a szeretet volt, hanem a gyülekezetnek való megfelelés. Ezért többször indulatosak voltunk, ami már a vének bizottságát vonta be…..
Por Cicus 2016.04.07 11:25:31
@a századik juh: Nem sok kedvem van Jehova tanúival foglalkozni, ezért egyre kevesebbet járok ide is, de a mai napot gondoltam, rájuk szánom. Először képet kerestem a következő bejegyzésemhez, de közben amiket leltem! Nagyon nevettem rajtuk. :D

Utána ide jöttem, hogy képben legyek, mik az "új világosságok". Meg kell mondjam, régebben vettem az időt és a fáradtságot és ennek az energia vámpírnak is elolvastam a hozzászólásait, néhányat fel is használtam blog bejegyzésekhez, néhányat elmentettem későbbre, ma viszont egyet nem bírtam végigolvasni az agymenéseiből. Csak a szemem forgatom, ha meglátom. Lejáratja saját magát is és a hőn szeretett (bűn)szervezetét is. Persze lehet titokban pontosan ez a célja. Mindenesetre amit írtál neki, elolvastam és ezeken a blog neveken megint nagyon jót nevettem! :D Úgy látszik ez egy ilyen nap.

Azt viszont nem hiszem, hogy saját blogot hozott volna létre vagy eltűnt volna innen. A figyelemre áhítozik és azt egy saját blogon nem kapná meg. Ezért sem indított eddig egyet sem. Inkább újra és újra regisztrál ide, mondvacsinált indokokkal.
Ez a mondás sokszor eszembe jut és általában Jehova tanúival kapcsolatban. Itt van például az egyik Jehova tanú családtagom. Nem emlékszem, hogy láttam volna valaha is könyvet olvasni. Még a Bibliát sem. Igaz, volt egy időszaka, mikor a teraszon, vagy a nappaliban körbe vette magát…..
Por Cicus 2015.12.18 17:09:26
@a századik juh: Az előbb gyorsan küldtem, még annyi, a JW TV-t nem ismerem, de nem is igazán izgat és időm sincs rá, de ismerve a Szervezetet, el tudom képzelni mikkel kábítják a híveket.
Por Cicus 2015.12.18 17:21:58
@Alvirág: Dehogynem lehet! Csak a Szervezetnek nem kell róla tudnia... :)
De persze értem, hogy érted, sajnos tényleg így van ez. Viszont reménykedem benne, hogy az internetet használva, esetleg családtagoktól, ismerősöktől, munkatársaktól hallva híreket, egyre több tanú fogja venni a bátorságot, hogy utána nézzen dolgoknak és ha esetleg ide téved, akkor had legyen kicsit "buzdítva". Tényleg elsősorban a saját érdekében. Mindenki a saját szemével győződhet meg, hogy aztán, ahogy a Biblia írja, az igazság szabadokká tegye őket.

Sokszor jut eszembe különben és mindig megmosolyogtat, egyik volt tanú mesélte, hogy ők például pont azért kezdték felfedezni az interneten írtakat, mert már gyanús volt nekik, hogy miért tiltják őket annyira "Sátán eszközétől". :D Akkor még nem volt a szektának hivatalos oldala (legalábbis nem olyan minőségben, mint manapság), mert az internetet a Sátán csapdájaként aposztrofálták. De ez meg a másik ami meg szokott mosolyogtatni és ezt már mástól is olvastam, hogy milyen érdekes ez is, eddig annyira az internet ellen voltak, most meg ott tartanak, hogy talán a tavaly előtti nyáron, még kampányoltak is egy egész hónapot az internet, persze azon belül a saját oldaluk mellett. Vicces hogyan változtatják a színüket. :)
Por Cicus 2016.02.24 15:11:12
@Csakegyember: Szervusz! Kedves, hogy gondoltál rám, de amint látod, csak nagyon ritkán vagyok itt. Ennek oka, amit már többször is említettem bejegyzésekben: nem sok kedvem van foglalkozni ezzel a szektával. Ugyanakkor tudom milyen jól jött volna anno, ha utána tudok nézni, hogy mit is takar ez a szervezet. Ezért ha csak egy-két embernek segítenek is a bejegyzéseim, már megéri időt szakítanom rá, akkor is, ha nincs hozzá kedvem. Ettől független továbbra is csak akkor fogok foglalkozni ezzel a dologgal, ha időm/kedvem van rá, ami meglehetősen kiszámíthatatlan. Remélem találtál/találsz olyanokat akikkel viszont együtt tudsz működni. :)
Időnként eszembe jut, hogy mikor még gyerekként jártam gyülekezetbe, hányszor hallottam jókat Jehova tanúiról. Úgy értem az összejövetelek alkalmával újra és újra előjött, hogy Jehova tanúit mindenki jó embereknek tartja. Akkoriban még az volt a tanítás, hogy minket tanúkat…..
Por Cicus 2015.10.29 04:06:16
@Marci kérdez: ez a Végre péntekes részlet annyira tipikus! Ilyenről az egyik, szerencsére már nem tanú, családtagom is mesélt. Mikor jártak prédikálni sokszor reagáltak így a prédikáló társai, ha elutasították őket. Valahol persze érthető az ilyen reakció, de azért kiábrándító.

A hit fogságában-t még nem láttam, de meg fogom nézni. Most csak beletekertem és pont egy olyan részletet láttam, ami már régebben is sokat foglalkoztatott, de ma pont újra gondolkoztam rajta: az, aki mindig is tanú volt, ebben nőtt fel és nem tájékozódhatott más vallás és úgy általában a világgal kapcsolatban, az honnan tudja, hogy jó helyen van? Hiszen nincs viszonyítási alapja. Csak azt tudja, amit megtanítottak neki, amit belé sulykoltak, ami lehet igaz, de ugyanúgy hamis is. Nem tudhatja, míg meg nem vizsgálja.
Por Cicus 2015.11.09 12:26:54
@l.gabi: örülök, hogy ezeket leírtad. Én is erre jutottam, főképp azok után, hogy az utóbbi hónapokban láttam ismeretterjesztő filmeket az agyról. Érdekes, hogy az ember nem is tud róla, de sokszor a saját agya hazudik neki. Ehhez jönnek még az érzelmek, úgyhogy nem csoda, hogy sokszor észre sem vesszük, fel sem fogjuk az igazságot, valóságot.
Por Cicus 2015.12.18 17:26:21
@l.gabi: Néhány napja, a magát Jehova tanújának nevező családtagom mutatta épp:
youtu.be/fkx1AeICpWo?t=4m50s

Meg ez jutott még az eszembe most:
www.youtube.com/watch?v=-wZmCN_CPek :D
Többször írtam már, hogy szívem szerint nem foglalkoznék Jehova tanúival. Ahogy azt látni is, valóban így van, hisz majd fél éve írtam utoljára, ráadásul korábban sem ontottam napi vagy heti szinten a bejegyzéseket magamból.Ám, ahogy azt szintén írtam már, Jehova tanúi, mint…..
Por Cicus 2015.10.28 21:46:00
@l.gabi: én olyasmire gondolok, laikusként, mint amit tanú családtagjaim is csináltak: egyikük egy szót nem prédikált, mégis adott le jelentést. Vagy "jobb" esetben egy másik családtagom átadta a fele óraszámát neki. De én azt is el tudom képzelni, hogy mire az adatok megérkeznek oda, ahova kellenek, addigra csodás módon "felduzzadnak", mert hozzáírnak itt-ott néhány óraszámot, csak úgy, a buzdítás kedvéért. Ez most azért is jutott eszembe, mert, ha jól emlékszem, pont a blogomon írta egy magát tanúnak nevező illető, hogy ha az évkönyvben vagy más kiadványban leírt történetek nem is igazak, de azért vannak, hogy buzdítólag hassanak a tanúkra, szóval el lehet nézni ezt a dolgot a szervezetnek. Ergo a cél érdekében bármit szabad. De persze csak "az egyetlen igaz vallásnak"...
Por Cicus 2015.10.28 21:53:51
@Marci kérdez: igen, nálunk is volt ilyen. Egyik családtagom már rég nem adott le óraszámot, aztán kapott olyan SMS-t az egyik véntől, hogy "ADD LE AZ EHAVI ÓRASZÁMAID MOST!". Elég érdekes volt, így csupa nagybetűvel, a MOST!-ról nem is beszélve és ráadásul még azt se lehet mondani, hogy egy öreg, technikai analfabéta vén küldte volna az SMS-t. Érdekesen tudnak "buzdítani" a kedves testvérek...
Por Cicus 2015.11.09 12:33:06
@l.gabi: igen, ilyenre gondoltam, csak nem vagyok jártas az efféle "számmisztikában". :) De sejtettem, hogy ha akarnak, tudnak vele játszadozni. (Az meg, hogy ki milyen indíttatásból teszi meg ezeket a módosításokat, ugye megint más kérdés.)
Az előző bejegyzés (Jehova tanúi, filmekben) eszembe juttatott egy filmet, amit már rég meg szerettem volna nézni. Igaz nem a prédikálós vonatkozása, hanem az egyik színész miatt. De ahogy a Biblia is írja, mindennek megvan a maga ideje. Ennek a filmnek ma éjjel jött el nálam az…..
Aki figyeli a híreket, a tél folyamán gyakran hallhatta, hogy mennyi gondot okoz az embereknek a szén-monoxid mérgezés. Sokaknak talán első kézből szerzett tapasztalata is van, vagy esetleg rokonával, barátjával, ismerősével történt ilyen baleset, vagy ami még rosszabb, haláleset.…..
Nagyon sokszor találkoztam már ezzel a kérdéssel, hogy a "világiak" (értsd, nem Jehova tanúi) és a "hitehagyottak" (értsd, már nem vallják magukat Jehova tanújának) miért bántják, miért próbálják lejáratni Jehova tanúit. Illetve egy személyes kedvencem, mikor Jehova tanúi…..
Por Cicus 2015.04.08 04:04:41
@bobibá: Örülök, hogy tetszett a bejegyzés! :)
"nem tőlünk kell igazán félniük, hanem attól az Istentől, akinek nevében gazemberségeiket elkövetik." Igen, sokszor jut eszembe Jehova tanúival kapcsolatban amit a Biblia ír: "Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é..."
A jó múltkorában elkezdtem olvasgatni a jehovatanui.blog.hu-n egy cikket. Pontosabban a cikkhez tartozó hozzászólásokat. Teszem mindezt okulásomra, mind pedig szórakozásból. Őszintén mondom, nagyon jól mulatok az egyik felhasználó folyamatos megnyilvánulásain, aki magát Jehova…..
Por Cicus 2015.04.08 03:58:47
@nicku: Örülök, hogy tetszett a bejegyzés és köszönöm a megosztást! :)
Igen érdekes, ahogyan a színük változtatják és kívülről nézve nevetséges, hogy annyi hazugság után sokan még hisznek nekik. De sajnos megértem a még benn tengődőket.
Azért igen, én is remélem, hogy egyre többen tájékozódnak már a neten, Tanúk is. Ráadásul idősek is egyre többen használják a világhálót, úgyhogy az sem kizárt, hogy akár idősebb tanúkat is ide hoz a kíváncsiság. Reméljük hasznukra válnak a mieinkhez hasonló blogok. :)
Az előző bejegyzésekhez hasonlóan továbbra is maradnék a képmutató magatartás boncolgatásánál. A cím árulkodó, főképp azoknak, akik már hosszabb ideje ismerik Jehova tanúi szervezetét. Mert ugye az idő múlik, a dolgok változnak, ami tegnap még kerülendő volt, az ma már…..
Honnan is tudhatnánk? Képmutatók 2015.03.31 17:25:22
Nem hinném, hogy van a világon olyan, aki örömmel fogadná, ha becsapnák, hazudnának neki, átvágnák valamilyen úton-módon, illetve olyat várnának el tőle, amit az, aki elvárja, nem teljesíti, nem gyakorolja, sőt.Biztosan mindenki érezte már azt az undorral vegyes felháborodott…..
Az egyik kereskedelmi csatorna saját gyártású sorozatában egy idős bácsi nyert egy fantasztikus, több százezer forint értékű mágneses széket, amitől ő majd nagyon egészséges lesz. Hisz az egészség az egyik legfontosabb dolog a világon, igaz? Kinek mennyit ér az egészsége,…..
Nem tegnap voltak, de ugye minden csak nézőpont kérdése. :) Ezt a bejegyzést, ahogy az előzőben már említettem, még a választások idején kezdtem el, de nem fejeztem be, aztán ahogy telt, múlt az idő, úgy gondoltam majd törlöm, hiszen úgysem aktuális már. Tegnap viszont…..
Sziasztok. Az én történetem szerintem egyedi, mert hasonló történetet máshol még nem hallottam. Rudi vagyok, 20 éves, a Bács-Kiskun megyei Kunadacson élek. Születésünk óta engem és a bátyámat Jehova Tanújaként neveltek a szüleink. Sokáig, mint a jó tanú gyermekek, mi is…..
Por Cicus 2015.01.16 17:20:03
Szia Rudi!

Szomorúan olvasom az eseted, ugyanakkor sajnos nem lepődök meg. A bigott, elvakult vallásos emberek teljesen másképp fogják fel a dolgokat, pláne ha egy szekta tagjai. Ilyenkor még a saját húsuk és vérüknél is fontosabb nekik a szekta. Sajnos csak reménykedni tudok, hogy valaha felébrednek ebből a romboló állapotból. Remélhetőleg előbb, mint utóbb. Bár kicsi rá az esély.

Viszont amit szerintem nagyon helyesen tettél, az az, hogy beszéltél erről az egészről tanárnődnek, sőt még a családsegítőnek is. A családsegítőt azért tartom nagyon jó ötletnek, mert az eseted nem ritka, mégsem tud semmit a nagyvilág Jehova tanúi szervezetének viselt dolgairól, így nincs kidolgozva semmiféle hivatalos intézkedés a szekta áldozatok megsegítésére, ezért nem tudtak Neked sem érdemben segíteni. De azzal, hogy mertél róla beszélni és hogy itt is leírtad ezeket a dolgokat, hozzásegíted az embereket ahhoz, hogy megismerjék az ilyen és ehhez hasonló "vallások" veszélyeit. Látom így is olvasták több százan az eseted, de remélem még többen fogják majd és erőt ad a hozzád hasonló sorsúaknak, legyenek akár gyerekek, akár öregek, ahhoz, hogy lépéseket tegyenek mind a saját, mind embertársaik érdekében azzal, hogy mernek beszélni a saját szomorú esetükről.

U.i.: azért milyen érdekes, hogy a "világi" osztálytársaid, akiktől annyira óv a szekta, ők voltak azok, akik ételt és italt adtak Neked. Ez sok mindent elmond mind a "világiakról", mind "az egyetlen igaz vallásról".
Rég jártam itt, de ez Jehova Tanúinak csak öröm.Volt.Eddig. Jó társaságban repül az idő, ezt aláírom. Sikerült rátalálnom egy olyan közösségre, ahol jól érzem magam, egyfelől ez az oka annak, hogy 3 hónapja írtam utoljára. Illetve a választások idején elkezdtem írni egy…..
Honnan is tudhatnánk? Házasság 2014.10.04 20:55:48
Az előző bejegyzés nyomán maradok a családnál.Ma eszembe jutott egy nagyon érdekes dolog. Igazából már gyerekként, Jehova Tanúi közé keveredve is furcsának találtam, de nem volt senki, akit megkérdezhettem volna róla. Ami szerintem egy jó közösségben nem kellene, hogy megtörténjen. Számomra ez is…..
Por Cicus 2014.11.01 20:46:06
@Marci kérdez: "Természetesen sok kérdésünk lehet arról, hogy milyen lesz az élet az új világban. De ne bocsátkozzunk szükségtelen találgatásokba. Várjunk türelemmel, és majd meglátjuk, mi lesz." Pont ezt mondom én is. Minek papolnak itt, találgatnak, feltételeznek, gondolnak így meg úgy. Úgyis úgy lesz, ahogy lesz. Ember tervez... :)

Amúgy még nyáron én is észrevettem (és meg is akartam jegyezni, de majd egyszer valamikor...), hogy rengeteget használnak ilyen kifejezéseket, hogy: szerintünk, úgy gondoljuk, vélhetőleg, feltehetően, valószínűleg, talán, meglehet... nekem ebből is az jön le, hogy semmivel sem különböznek semelyik más vallástól. Őket sem vezeti semmilyen felsőbbrendű lény. Ők is csak emberek egy csoportja és gyártják az emberi okoskodáson alapuló találgatásaikat.
Por Cicus 2015.01.15 18:44:19
@sefatias: Az rendben van, hogy vágyik egy másik, jobb házasságra, csak az a fura nekem, hogy 60-70-80+ emberek házasodnak újra. Gyülekezeten belül. Közben meg a szeretetről, hűségről, kitartásról, új világról, földi paradicsomról prédikálnak... Miért nem tudják akkor már megvárni azt a földi paradicsomot? Miért nem jó nekik összekötni az életük majd a tökéletes világban valakivel, olyannal, aki mivel a szép új világban lesz, így Jehova szemében is olyan ember lesz, akivel érdemes összekötni az életét az embernek. Nem tudom mennyire érthető, nekem ez a fura. Hogy prédikálnak dolgokat, de ahogy közben viselkednek, mint tanúk... de erről is pont akarok írni. Ez évben remélhetőleg aktívabb leszek. :)
Por Cicus 2015.01.15 18:48:38
@Egonymus+: Na ez jó, most vettem csak észre: "Isten Szava erre nem ad egyértelmű választ."
Isten? Nem Jehova? Vagy az új világosság szerint már Isten tanúi. Eddig annyira fontosnak tartották a Jehova nevet. De igaz nem olvasok Jehova tanús kiadványokat, lehet régóta csak Istenként írják Jehovát. De akkor minek írták át a Bibliát? Vagy az még valamelyik új világosság előtt volt? Érdekesek. :)
Chilében legalább két olyan Királyságtermet fotóztak le, amelyeken nemzeti zászló lengett  A politikai semlegesség hosszú ideje fémjelzi Jehova Tanúit, ha a gyakorlatban nem is mindig, de legalább elméletben. A nemzeti zászlók bármiféle használatát, akár az előttük való…..
Por Cicus 2014.10.06 01:50:17
@jtanú: Üdvözöllek! Tudom, hogy visszavonultál elgondolkodni a dolgokon, ezért nem is szeretném, hogy válaszolj. Csak szeretném, hogy tudd, kellemes meglepetés voltál számomra, úgy, mint Jehova Tanúja. Ezért szeretnék egy tanácsot adni, amit természetesen vagy megfogadsz, vagy nem. Írtad, hogy "A hitem gyengült, ahogyan figyelmeztettek is rá". Gyengült a hited, de miben? Istenben vagy a Szervezetben? Mert nem mindegy, a kettő nem ugyanaz. :) Illetve attól, hogy figyelmeztettek valamire, ami be is következett, még nem biztos, hogy ők állnak a jó oldalon. :)
A lehető legjobbakat kívánom! :)
Rég jártam itt. Hogy ez jó vagy rossz, azt döntse el ki-ki magának.Azt hiszem még mikoriban elkezdtem ezt a blogot, említettem, hogy szívem szerint nem foglalkoznék Jehova Tanúival, ha nem volna muszáj. Az utóbbi hetekben (hála egy igaz istennek?) eléggé elült a családunkban ez a…..