Adatok
SzikraHuszár
0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Egykori sorozatunkban kihalt autómárkákat mutattam be, DDQ most néhány régebbi, kisebb, de mindenképpen kevésbé ismert gyártókat vett sorra a mai összeállításban" - Jtom
Az autógyártás története rendkívül változatos, tele van különlegességekkel, s szinte lehetetlen felsorolni, hány autótípus…..
SzikraHuszár
2018.11.16 11:05:59
@SomiTomi: Az a nagy különbség, hogy az elektromos gyújtás fogalma nem létezik. Vagyis de, ha valamit elektromosság segítségével gyújtasz be, akkor arra igaz, viszont ez nem motorban található gyújtásra használják, hanem pl gáztűzhelyeknél. Egyébként se lenne helyes szétszedni mágneses és elektromos kategóriára a gyújtástípusokat, mivel a mágneses elvű is elektromos, erre a tanárom és a google is rájött, mert se a jegyzeteimben, se a keresés eredményeiben nem találok ilyet. Az akkumulátorról táplált kategória viszont létezik, az a kocsi valószínűleg egy "hagyományos megszakítós gyújtású" járgány, ami az akkusakhoz tartozik.
Amúgy a mai kocsikban nem feltétlen van elosztó, de a gyújtógyertya se biztos, hogy megmarad, most a lézeres gyújtás felé kacsintgatnak. Kérdés ugye, hogy ez lesz-e hamarabb, vagy a nagy energiasűrűségű, olcsó és könnyű aksik...
(Tekintve, hogy 1899-ben is csak ötöde volt a kapacitása a mai naaagy akkus autóénak, ez a meccs még nem dőlt el.)
Amúgy a mai kocsikban nem feltétlen van elosztó, de a gyújtógyertya se biztos, hogy megmarad, most a lézeres gyújtás felé kacsintgatnak. Kérdés ugye, hogy ez lesz-e hamarabb, vagy a nagy energiasűrűségű, olcsó és könnyű aksik...
(Tekintve, hogy 1899-ben is csak ötöde volt a kapacitása a mai naaagy akkus autóénak, ez a meccs még nem dőlt el.)
SzikraHuszár
2018.11.16 16:15:18
@postakocsi: Ezt vágom, olvastam korábban, de itt se mondják, hogy elektromos gyújtás, hanem "akkumulátorgyújtás". Aztán: "A mechanikus megszakítással és elosztóval működő akkumulátorgyújtást két okból
is nevezhetjük klasszikusnak. Egyrészt azért, mert néhány újítástól eltekintve, a
már bevált elveket és eszközöket alkalmazta. Másrészt azért, mert szinte változatlan formában, s közel 50 éven át (a leghosszabb ideig) egyeduralkodó volt az autózás történetében.", így azért érthető, miért "hagyományos (megszakítós) gyújtás" ma a neve.
is nevezhetjük klasszikusnak. Egyrészt azért, mert néhány újítástól eltekintve, a
már bevált elveket és eszközöket alkalmazta. Másrészt azért, mert szinte változatlan formában, s közel 50 éven át (a leghosszabb ideig) egyeduralkodó volt az autózás történetében.", így azért érthető, miért "hagyományos (megszakítós) gyújtás" ma a neve.
SzikraHuszár
2017.04.27 14:30:15
SzikraHuszár
2017.03.22 21:24:11
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Kinder, Küche, Kirche, Krieg? Nők háborúban 1.0
2017.03.08 07:30:00
Biztosan ismeritek a „kötelező kűr” fogalmát, ha nem máshonnan, hát a műkorcsolyából. Március nyolcadikán minden, magára valamit is adó újságíró és blogszerkesztő előtt két opció áll: vagy szembemegy az elvárásokkal és arisztokratikus távolságtartással csak azért…..
SzikraHuszár
2017.03.09 02:16:46
Ha egy Tigris 8,45m hosszú, egy T-34 pedig 6,75m, akkor sejtésem szerint a nők a T-34-est választanák, függetlenül attól a ténytől, hogy egyikkel sem kell keresni szabad parkolóhelyet, elég csinálni. Viszont egy Tigris olyan cuki meg így becézi a cirmost, hát... nem egyszerű.
De hát a Tigris nem is igazi tigris... Szóval mégis csak a T-34 felel meg a nőknek.
www.youtube.com/watch?v=Dv8l8TKKVkU
De hát a Tigris nem is igazi tigris... Szóval mégis csak a T-34 felel meg a nőknek.
www.youtube.com/watch?v=Dv8l8TKKVkU
SzikraHuszár
2017.01.31 18:56:10
Egy 1960-as szovjet diafilm jövendölései 2017-re. Kommunista sci-fi bajkeverő, robbantó imperialistákkal, akik egy csendes-óceáni szigetre szorultak vissza. Élet egy utópisztikus Szovjetunióban, videofonnal, földalatti kvarc-nappal, internet nélkül.
"Az alábbi szovjet diafilm kockái pár napja…..
SzikraHuszár
2016.11.08 18:22:01
Van pár szakma, amely nevében és olvasmányélményeink alapján még benne van a köztudatban, de az elmúlt évtizedekben teljesen és maradéktalanul kihaltak, eltűntek. Ezekből adok most egy csokorra valót.
Villamoskalauz
Akárcsak a vasúton, hajdanában a BKV villamosain és autóbuszain is kalauzok…..
1910 januárjában a hónapok óta tartó folyamatos esőzések miatt a Szajna vízszintje soha nem látott magasságba emelkedett. Először a pincéket és a város alatt húzódó régi alagutakat és csatornákat öntötte el, majd január 21-én a víz betört a belváros utcáira is...
1951. Rendőrök elrejtett termények után kutatnak egy "kulák" kamrájában..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
-270 Ah teljesítménny... helyett kapacitással.
Szóval cirka 21 kWh energiát tárolt (egy korszerű vellanyautó eldöcögne vele 100km-t, de hogy hol tartunk, most nagyon nagy értéknek a Tesla Model S P100D-t találtam 102,5 kWh-val, de relatíve sok autótípust találtam 21 kWh-hoz közeli felszereltséggel, szóval itt ma a "csúcs" 5X ös növekedés :) ).
Nem vagyok egy autó-szaki, viszont ha nem tévedek:
A mágneses gyújtás is elektromos gyújtás.
Elektromos gyújtás az az akkumulátor gyújtás akarhatott volna lenni, mivel az akkor tájt jött be. Van mondjuk egy fogalom: az elektronikus gyújtás, amit hát picit kétlek, hogy volt benne, lévén az első tranzisztort 1947 végén készítették el, de 1908-ban az elektroncsövek is még friss-ropogós dolgok voltak (már ami az egyenirányítást-erősítést illeti, plusz nem tudok róla, hogy valaha is használtak volna erre elektroncsöveket akár őrült tudósok is :) ).
A WS 1909 nem kicsit sikerült darázsra, meg valamiért egy sörbiciklire emlékeztet.