Regisztráció Blogot indítok
Adatok
focusauto

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2014.02.23 08:28:58
Mizi Írta is a gyerek hogy tuti vétel gyere el nem fogsz csalódni, 0 kilométeres, svájci pap orvos apjának a felesége használta csak minden szökőév húsvétjakor - ő meg a második tulaj és hasonlóképpen törődött vele. Itt már tudtuk hogy egy fosch lesz, de mivel 60…..
Itt még minden előttünk volt. A hetvenötezer forintért vásárolt Vespa PK-t imádtam és még ma is imádom, de képtelen vagyok együtt élni a hülyeségeivel. Azért remélem, lesz egyszer még Vespám Két év kitartó szenvedés után, nyár végén elengedtem a Vespát. Levantóban,…..
focusauto 2013.12.15 00:03:17
Jó cikk, de egyet nem értek (azon kívül, hogy az akos696 nickkel miért vagyok már régóta kitiltva, nem vagyok troll, csupán egy viszonylag jelentős tapasztalattal bíró motoros): Hogyhogy a Kymco Xciting 250 sosem kerül a képbe? Leírom a tapasztalataimat. Sokat kerestem én is pont 250-es (már van elég ereje, de még keveset fogyaszt, olcsón fenntartható) rohangáló motort. Először néztem a kötelező Burgman, Majesty, Scarabeo, stb köröket. Aztán ráakadtam az Xcitingra. Elöl 15-ös kerék, hátul 14 (burgman silverwing esetében 14-13), komplett olajcsere periódus-jelzős, fordulatszámmérős töltésmérős műszerfal, szivargyújtó csatlakozó, dupla tárcsafék elöl, duálos fék, és komoly, a kormányig végigérő villák (nem úgy mint a meglepően hitvány Silverwingen). Ezen is könnyen szerelhető az amúgy szintén helix rokonságú blokk az ülés alól. A raktér elég nagy, egy hátsó dobozzal hihetetlen, hogy mennyi autóalkatrészt kiszállítok vele (kettőstömegűt, malomkerék méretű féktárcsákat is vittem a hátsó ülésre szorítva). Először féltem tőle, de kár volt. Kicsit napszítta darabot sikerült vennem Olaszországbólból, könyvek nélkül, de 2 kulcsalm 2 új gumival, új fékbetétekkel (gyári szíj, gyári betétek voltak benne nem utángyártott). 250-ért, huszonegynéhány e km-rel (az órában). Forgalomba helyezéssel lett 400, de akkor még sok volt rá a regadó (majdnem 100). 2 év alatt értem el a 40ezret. Eközben a következőket tapasztaltam: Hihetetlen stabil futómű (robogóhoz képest), nagy méretei ellenére iszonyú könnyű manőverezés, kiüléssel szinte egy helyben megfordul, jó fékek, jó gyorsulás, kiváló világítás, hátul ledes lámpa, két állású plexi, fűtőrostélyok hidegebb időkre. Ami nem tetszik, hogy a plexi mindkét állásban rossz helyre tereli (nekem) a levegőt, a jelenlegi bukómmal nem jönnek ki jól. A hajtólánc lassítás közben megállás előtt becsattog, el kellene egy feszítőgörgő neki. Állítólag nem lehet vele mit csinálni. Az új is csere után kb 200 km-t volt csendes. A visszapillantó tükrök pont az autótükrök magasságában vannak és nagyon szélesek, a sorok között kézzel be kell hajtani őket (2007 től a kormányra kerültek a tükrök, ezzel a gond megoldódik, viszont kevésbé mutatós),és ráadásul nagyon keveset látni bennük. . Egy külföldi fórumon azt olvastam, hogy a helixnél érdemes max 1500 km után lecserélni az olajat és akkor akár 100e km felett is elmegy a blokk. Mivel ebben kb ugyanaz a fekvőhengeres blokk van én kb ezrenként lecserélem. Nem nagy költség, jó hozzá egy olcsóbb sima autóba való 10w40, 0,9L kell bele. Addigra úgyis lemegy minimumra a szint, sajnos jelentős sz olajfogyasztás városon kívül 100 feletti tempónál (0,5l felett/1000km, de, ha nincs 6e fölé pörgetve, akkor nincs olajfogyi). Ezért a 2. utántöltés helyett inkább lecserélem. Hibák: Szakadt kilométer kábellel vettem (elektromos), forrasztás után tökéletes lett. A generátor felöli deklin volt egy repedés, ahol nyomta ki az olajat, nem is kicsit (le volt pasztázva, később jött ki). Bontottal a probléma megszűnt. Gyújtótrafó meghalt, de csak hidegen nem adott szikrát. Ha a napon állt a motor fél órát, indult (vagy hajszárítózásra). Érdekes, hogy ugyanaz a japán gyújtótrafó, ami a VFR-ben sosem hal meg (pedig ott 4 van), itt kifingott. Bontottal a hiba megszűnt ( de mire rájöttem, az nem volt egyszerű, a hidegindító rendszert gyanúsítottam sokáig, majdnem vettem egy új patront). Néha elment az ereje, rájöttem, hogy repedt a karbi membrán. Beragasztottam, egy hónap múlva máshol repedt ki. Lassan cserés lesz, de sajnálom rá 20 e feletti árat, csak gyáriban van. Kormánycsapágy nyugvópontos már vétel óta, azt is cserélnem kell. Nyáron 40 fokban egy hosszabb utamon (egymás után 2 nap 150 km szinte nyél gázon) kinyomta a hajtóműolajat. Egy autószervizben feltöltettem, de hamar kinyomta megint, úgyhogy így mentem haza kb 70 km-t. A hátsó hajtásban darabokra esett egy csapágy (előtte kb 1000 km-rel cseréltem a hajtóműolajat), szétnyomta a szimmeringjét, a vészkifolyón nyomta ki az olajat. A nagy áttétel fogaskerekeknek és a többi csapágynak nem lett semmi baja a kevés olajos használattól. Amúgy hidegen-melegen pöccre induló, nálam fixen 3,7-et fogyasztó, szerethető masina. Számomra nincs értelmes alternatívája robogófronton. A szerelőm szerint is gyakorlatilag japán minőség olasz áron. Volt néhány hibája, de ezt a bizonytalan előéletének tudom be és mindegyik hamar orvosolható, filléres költségű dolog (kivéve a karbi membránt, mert az drága).
focusauto 2013.12.15 00:26:57
@focusauto: hú ez jó hosszú lett... :)