Adatok
Ejnye...
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mai kitelepüléssel kezdetét vette a kecskeméti Gripen század idei A-A éleslövészeti gyakorlata Vidselben. Aki kíváncsi, hogy milyen is egy ilyen, alább megnézheti a LégierőBlogger 2012-ben készült bejegyzéseit az akkori Légi Fölényről. Addig is, sok szerencsét az egyre…..
Ejnye...
2015.03.15 11:46:18
Forró utántöltés... A Gripenes közösség, és az olvasóid egy része pedig hangosan felnyerít a röhögéstől.
Nyíljék meg a márciusi hírbejegyzés egy képi utalással arra az amerikai alakulatra, mely a formálódó új hidegháborús helyzetben ez egész Kelet-Európát beutazza, hogy "megerősítse" az elbizonytalanodott szövetségeseket. De található ezen az A4-es mentén található…..
Ejnye...
2015.03.06 13:36:18
@Levente B.:
Egy szót se értek az idézett cikkből, de átfutottam, egy ország nevét keresve.
Emiatt: www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/oman_megvasarolta_a_horvat_legierot.594519.html
Egy szót se értek az idézett cikkből, de átfutottam, egy ország nevét keresve.
Emiatt: www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/oman_megvasarolta_a_horvat_legierot.594519.html
A LégierőBlogger az elmúlt években igyekezett követni a honvédségi forgószárnyas képesség helyzetét. A dolgok hol vadul felpörögtek (használt UH-1N), hol rejtve maradtak a megtorpanásig (G2G AW139), hogy aztán váratlan fordulatot vegyenek (3x orosz Mi-8). Most ismét fokozódik a…..
Ejnye...
2014.12.15 14:08:21
@zord: Ez a hasonlat roppant gusztustalan. Olyan esetet lehetne vele jól illusztrálni, amikor az étel is sz*r, meg enni se tud kulturáltan, késsel-villával az illető...
Ejnye...
2014.12.23 10:58:00
@Kelepisti: Ki mondta azt, hogy a Gripeneknek jobb a beton, mint az aszfalt? Érdemes lenne erről elbeszélgetni egy Kecskemétivel...
Ejnye...
2014.12.23 13:22:00
@zord: Ez is egy fontos szempont, de van ott még más is... airbase.blog.hu/2014/11/03/oktoberi_nyar_ii_resz
Egy friss lengyelországi képpel indul az októberi hírrovat...
Zord..
Ejnye...
2014.10.30 21:21:35
@piratvitorla:
Nem lehetne végre mellőzni a hova/miért/mennyiért mennek/mentek el kérdést? Saját döntésük, rajtuk kívül csak keveseknek van köze ehhez, és a nagy nyilvánosságra semmiképpen nem tartozik. Szóljon ez a blog (és a Tomié is) azokról, akik maradtak. Velük megy tovább a gépezet, a figyelem őket illeti.
Nem lehetne végre mellőzni a hova/miért/mennyiért mennek/mentek el kérdést? Saját döntésük, rajtuk kívül csak keveseknek van köze ehhez, és a nagy nyilvánosságra semmiképpen nem tartozik. Szóljon ez a blog (és a Tomié is) azokról, akik maradtak. Velük megy tovább a gépezet, a figyelem őket illeti.
Mivel a LégierőBlogger legnagyobb fájdalmára másirányú elfoglaltsága miatt nem vehetett részt a Közös Fellépés 2014 múlt heti VIP-napján, ezért tegnap este-éjszaka pótolta ezt a szörnyű mulasztását. Hát, lehet, hogy jobban jártam. Köszönet mindenkinek, akit…..
Ejnye...
2014.10.11 19:28:11
Egy ritkán érintett téma, a Jak-52 kiképző- és gyakorló repülőgép egy példánya Szolnok felett műrepül. A pilótautánpótlás kérdése most nem tartozik éppen a legfeszítőbb kérdések közé a magyar légierőben, de ahogy sok minden másról sem, jövőjéről nincs döntés. Jó…..
Ejnye...
2014.09.20 19:00:18
@zord:
Másról van szó, szerintem. A WizzAir-nek Debrecenben van bázisa, és nem Nyíregyházán, vagy Szolnokon.
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=32&t=22625&sid=19f9ebd28b905e01f0141880e9a5bfab
Másról van szó, szerintem. A WizzAir-nek Debrecenben van bázisa, és nem Nyíregyházán, vagy Szolnokon.
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=32&t=22625&sid=19f9ebd28b905e01f0141880e9a5bfab
Információim szerint a Honvédelmi Minisztérium azt tervezi, hogy a Ferencváros új stadionjának megnyitóján (augusztus 10.) Gripen-átrepülést biztosít. Tekintettel a minisztérium vezetési és tanácsadói struktúrájában fellelhető közvetlen zöld-fehér kötődésre, a törekvés…..
Ejnye...
2014.09.07 13:04:01
@NIKI LAURA:
Aki ilyen szép ruhában, arany csíkokkal a jobb karján pózol egy hajtómű előtt, az nyilván tisztában van vele, hogy nem szabad belevauzni a TWR/APP rádióforgalmazásába...
Aki ilyen szép ruhában, arany csíkokkal a jobb karján pózol egy hajtómű előtt, az nyilván tisztában van vele, hogy nem szabad belevauzni a TWR/APP rádióforgalmazásába...
Kirakodás közben. Az RA-82047 Ruszlánt először elhagyó ex-orosz gép, a RA-24132. Hazai oldalszáma vélhetően 3-assal kezdődik és négy számjegyű lesz.
Mint azt a Magyar Nemzet mai számában megírtam, egy An-124 Ruszlán fedélzetén ma a kecskeméti repülőtérre érkezett az a…..
Ejnye...
2014.04.24 21:38:03
@Open Skies: Elég viccesre sikeredett ez a hozzászólás. Vagy komolyan is gondoltad, amit leírtál? 8-I
Induljon a 14. hírbejegyzés, s ha már a helikopterfenntartás és beszerzés a népszerű téma mostanság, stílszerűen a 705-ös egy részletével.
Zord..
Ejnye...
2014.03.29 20:51:23
Ejnye...
2014.04.01 21:25:24
@zord: Ugyanerre gondoltam én is. Olyan retkesnek látszanak, amilyennek még sose láttam őket, és amilyenek nem is lehetnek. A "levett rámpás" AN-26 (sic!) se semmi...
Ejnye...
2014.04.14 20:54:41
@Allesmor Obranna: "Pápán az egykori pápai ezred teljes gépállományának volt hely a fedezékekben, a "hátracsukott szárnyú" 23-asokkal és a csutka szárnyú 21-esekkel."
A megállapítás nem egészen helytálló, szerintem az "és" helyett a "vagy" szót kellene beilleszteni a mondatba.
Egyébként ha már MiG-21, akkor egy aktuális hír, (remélem, hogy szabad itt HTKA-t linkelni*):
htka.hu/2014/04/14/hazaterhetnek-modernizalt-horvat-mig-ek/
Jóleső érzés tudni, hogy valahol még repül a típus.
*btw csak én nem találom a formázási lehetőségeket, vagy tényleg nincs ilyesmi?
A megállapítás nem egészen helytálló, szerintem az "és" helyett a "vagy" szót kellene beilleszteni a mondatba.
Egyébként ha már MiG-21, akkor egy aktuális hír, (remélem, hogy szabad itt HTKA-t linkelni*):
htka.hu/2014/04/14/hazaterhetnek-modernizalt-horvat-mig-ek/
Jóleső érzés tudni, hogy valahol még repül a típus.
*btw csak én nem találom a formázási lehetőségeket, vagy tényleg nincs ilyesmi?
Mától kapható az Aeromagazin különszáma a magyar nemzeti helikopterbeszerzésről. Lehetséges típusok, megoldások és persze a követelmények, ahogy Magyarország repülős magazinjának szakírói látják. Fogyasszátok egészséggel!
Zord..
Ejnye...
2014.03.31 13:42:48
@zord: Az utolsó bekezdésben írottakkal nagyon is egyetértek. Akikről szó van, azok tudják, hogy mi a hivatalos menete a fotózás engedélyeztetésének, hogy mit lehet és mit nem, mikor, és hol. Ezek után megsértődni, erről cikket írni nagy bátorságra vall. Már csak azért is, mert van aki szintén felháborodik a történtek miatt, mások pedig joggal körberöhögik őket a durci miatt. Ha pedig egy ilyen eset valóban általános tiltást eredményez, onnantól kezdve nem lesz túl népszerű spotter körökben az, aki így tárja nyilvánosság elé a személyes kudarcát.
A brazil (ki)választás miatt önbizalommal telten, a svájci népszavazás miatt tagadhatatlanul izgalomban égve folytatódik Linköpingben, a Gripen-program hazájában az újgenerációs (NG) változat fejlesztése. A LégierőBlogger a napokban ebbe a munkába nyerhet bepillantást.
A…..
Ejnye...
2014.03.23 15:09:21
Ejnye...
2014.03.23 17:52:42
Ma aláírták azt a szerződésmódosítást, mely a ratifikációt követően végre megnyitja az utat a magyar készültség szlovéniai bevetéséhez, melyre így tavasztól sor kerülhet. Fontos mozzanat: a szomszédos ország légterének védelmében történő részvétellel Magyarország a…..
Ejnye...
2014.01.18 15:28:58
@Kelepisti: A légirendészet és a légtérrendészet nem keverendő egymással.
Sikerről szólnak ma a hírek, a hazai Gripen-flotta tízezredik órájának megrepüléséről (aktuálisan tegnap történt meg). A szerződés fenntarthatósága, a megfelelő mennyiségű üzemanyag és a műszaki állomány megtarthatóságának és utánpótlásának háromszögében…..
Ejnye...
2013.12.23 17:29:13
@Phoenix_HTKA:
Ez már rep. utáni. A lényeg az, hogy nem feltétlenül volt igazad, amikor Gripenes szakmunkás végzettségű emberről írtál, aki túl van fizetve az alegységed állományához képest.
<i>Hogy lehet az, hogy egy (nem a Gripenszázadnál szolgáló) mérnök a kecskeméti bázison kevesebbet kap, mint egy szakmunkást végzett Gripen-műszakis? </i> vö. <i>nem feltétlenül Gripen-műszakisokról beszélünk, a kecskméti bázison dolgoznak más repülőműszaki szakemberek is (LéJü). </i>
A hozzászólásod alkalmas volt az utána következő kommentekben olvasható vita kirobbantására, ill. feltételezhetően a blogot olvasó emberek egy részének megtévesztésére. ;)
Ez már rep. utáni. A lényeg az, hogy nem feltétlenül volt igazad, amikor Gripenes szakmunkás végzettségű emberről írtál, aki túl van fizetve az alegységed állományához képest.
<i>Hogy lehet az, hogy egy (nem a Gripenszázadnál szolgáló) mérnök a kecskeméti bázison kevesebbet kap, mint egy szakmunkást végzett Gripen-műszakis? </i> vö. <i>nem feltétlenül Gripen-műszakisokról beszélünk, a kecskméti bázison dolgoznak más repülőműszaki szakemberek is (LéJü). </i>
A hozzászólásod alkalmas volt az utána következő kommentekben olvasható vita kirobbantására, ill. feltételezhetően a blogot olvasó emberek egy részének megtévesztésére. ;)
Hétfőn néhány hazai újságíró-kollégával egyetemben gyárlátogatáson vehettem részt az Eurocopter (januártól Airbus Helicopters???) donauwörthi gyárában. Az itt tapasztaltakról (más gyártókkal együtt) rövidesen az Aeromagazin rendkívüli, „helikoptertenderes”…..
Ejnye...
2013.12.10 20:35:12
@Open Skies:
Az árvízi pakolás nem SAR tevékenység volt...
Ha a vadász repül, 20 perces készenlétben van a SAR, annak meg inkább örülj, hogy emiatt egyszer sem kellett élesben felszállni...
Az árvízi pakolás nem SAR tevékenység volt...
Ha a vadász repül, 20 perces készenlétben van a SAR, annak meg inkább örülj, hogy emiatt egyszer sem kellett élesben felszállni...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz