Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mucmunkas

73 bejegyzést írt és 47 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bizony volt idő, amikor hidroplánnal, sőt Malév járatokkal lehetett eljutni Siófokra, nem csak Budapestről, de szinte minden környező országból.  ..
mucmunkas 2020.04.10 18:34:54
@Buchhalter: 2006-ban volt egy próbálkozás a Debrecen-Budapest-Debrecen járat beindítására, de pár hónap múltán elhalt. Egy oda-vissza útra szóló jegy 25 ezer forint körül volt, amit a piac nem fogadott el...
A légitársaság, a német Olt Air azóta már megszűnt.
Negyedszázados repülőtér 1992. május 16-án este bezárt a régi repülőtér a München melletti Riemben, s egyetlen(!) éjszaka alatt minden földi kiszolgáló eszközt és berendezést átköltöztettek a Freising mellett megépült és a néhai bajor miniszterelnökről elnevezett Franz Josef Strauß Repülőtérre. A…..
Utazzunk-e kutyával? Miért ne. Persze a szállások 90 százaléka kiesik, de egy rutinos kutyatulajdonosnak ez nem okoz gondot. De magunkkal vigyük-e a kutyát, ha repülünk? Első körben azt mondhatnánk, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, valójában azonban a válasz ennél plasztikusabb. A két ultra…..
mucmunkas 2017.04.11 17:01:19
@Punxsutawney Mormota: Ha UM gyerekre gondoltál, akkor nem pontosak az információid. Napi gyakorlatból tudom, hogy a Transavia, Sunexpress, Pezagus simán felenged UM gyereket a fedélzetre.
Az élet írta napHosszú idő után végre egy délutános műszakban dolgozhattam, s így nem kellett korán kelnem. Gyönyörű napos, de szeles idő fogadott a reptéren, s az autóm külső hőmérője 18 °C-t mutatott. Bemelegítésként egy Pegazus géppel kezdtem, mely Isztambulból jött negyven perces késéssel. A…..
Nosztalgia Van egy olyan szokásom, hogy gyakran utána nézek a gépek lajstromjelének.Néhány légitársaságnak szinte az egész flottája már a fejemben van, s ha egy géppel repültem valaha, arra még inkább emlékszem. Szerencsére van egy remek oldal –www.airfleets.net-, ahol hamar meg lehet ismerni…..
Az Air Baltic Cseries 300-as gépe Az Air Baltic naponta két járatott üzemeltet Riga és München között. A lett légitársaság Boeing B-737-300-as, B-737-500 és De Havilland Canada DHC-8-402Q gépekkel jön ide Münchenbe. A Boeing Classicok már elég idősek, a legfiatalabb 17, a legidősebb 24 éves, s…..
Három Kanári-, egy Karib-sziget és NEO a végén Ma reggel fél ötkor, a munkába való indulás előtt hatalmas köd és csúszós utak fogadtak, s jeget is kellett kaparnom az autómról.  Szép vasárnapi kilátások. A reptéren sem volt jobb a helyzet, síkos beton, tejköd és deres gépek.  Az első –Transavia-…..
Két holland, egy német és két török Némi túlzással ma is a szokásos programomat csináltam végig. Kora reggel Faroval kezdtem. A fehér-zöld gép személyzetének minden tagja ismerős volt, köztük egy magyar utaskísérővel. Sok utas, sok csomag és pontos indulás, semmi nehézség sem akadt a…..
Boeing nap extrákkal Kora reggel éppen indultam volna az első gépemhez, amikor megcsörrent az irodánkban a telefon. Az OPS-os kollégám mondta, hogy a Transaviától jött a hívás. Abban a pillanatban tudtam, hogy a gépem pontosan fog indulni. A fehér-zöld fapados magyar kapitánya volt a hívó fél. Ő az…..
Észak, délkelet, északkelet, nyugat Ma reggel, mint mostanában oly gyakran a holland fapados berlini járatával indult a napom. Külső állóhely, hideg idő, sok utas. Ennek ellenére élveztem e járat indításának minden egyes percét. Ismerős pilóták és utaskísérők, s remek rakodók. A személyzettel…..
Könnycseppek egy fehér-zöld csapatért Gyerekkoromban lila-fehér szurkolóként még láttam Dunaújvárosban Törőt táncolni, majd évekkel később Kercsó Árpád idején a piros-fehér színekért dobogott a szívem. Nem gondoltam, hogy valaha is egy kiváló fehér-zöld csapat miatt ejtek majd…..
Átlagos, de érdekes nap A hajnal négy órai kelés mindig nehezemre esik, de az éppen ébredező reptér hangulata kárpótol a nehézségekért. Az első induló gépem személyzetét szokásom szerint ma is a biztonsági ellenőrző kapunál vártam. Ilyenkor több ismerős személyzettel is összefutok, s ha csak pár…..
General Aviation, avagy csináld magad Érkezés Sajnos Münchenbe menetrendszerűen nem jár magyar légitársaság, mert amelyik korábban járt, az már nem létezik, amelyik pedig létezik, az elkerüli. Éppen ezért nagy-nagy örömömre szolgált, amikor a cégemnél megtudtam, hogy egy kis magyar légitársaság, a…..
Hideg után hó… A január 7-i nagyon hideget követően nyolcadikán reggel wolfersdorfi lakásom ablakán kinézve intenzív havazást láttam. Egyből a délutáni műszakom ugrott be: késésekkel teli szolgálatnak nézek elébe. A reptéri irodánkban csúcsforgalom, s némi feszültség fogadott. Szinte minden járat…..
A gépek tankolása, avagy mennyit és miért annyi üzemanyagot visznek magukkal a gépek… A címben felvetett kérdésre lehetetlen pontos választ adni, viszont a vannak olyan sarokkövek, melyek mentén tervezhető a repülőgépekbe betöltendő üzemanyag mennyisége, melyek a következők: Trip fuel – az az…..
Pushback Amióta itt a reptéren dolgozok, irigykedve néztem a repülőgépeket toló-vontató járművek vezetőit. Gyakran több száz tonna tömegű gépeket mozgatnak meg, s láthatóan élvezettel végzik felelősségteljes munkájukat. Egy pushback sofőrnek –itt „fahrernek”- a gép kezelésén kívül ismerni kell az…..
A hosszú távú repülés varázsa Vannak, akiknek életre szóló élmény, s vannak olyanok is, akiknek nyűg és sok-sok órás kínlódás egy zárt tubusban. Ez a hosszú távú repülés, amit a németek langstrecke, az angolok pedig longhaul névvel illetnek. Többnyire az ötezer kilométernél hosszabb repülések…..
Óracsörgés negyed négykor Ma hajnalban, amikor negyed négykor megcsörrent a telefonom órája, sok minden eszembe jutott, csak az nem, hogy jó lenne dolgozni. Hideg, őszi reggelen, inkább az alvást választottam volna. Aztán valahogy csak felkeltem, reggeliztem, s a friss hírek elolvasása után kis…..
Baromi sokáig birtokolta a Ryanair a leggörényebb európai diszkont légitársaság címet, kirobbanthatatlannak tűnt ebből a pozícióból, láthatólag nem is zavarta, de aztán két éve váltott, elkezdte tudatosan javítani a szolgáltatásait, ma pedig rögtön magasra fel is pontozták a meglepett utasok. Ki…..
mucmunkas 2016.09.21 00:25:51
"És a leselejtezni való, rohadó gépek, takarítás teljes hiánya"
A Vueling gépeinek átlag életkora 6,9 év, ami nem számít magasnak. (
www.planespotters.net/airline/Vueling) a Wizzair-é 4,2, a Lufthansa-é pedig 11,2. Csak halkan jegyzem meg, hogy a Lufthansa első A-320-as (D-AIPA) már 27 éves és még mindig repül... A takarítás is változó: Vannak légitársaságok, akiknél a személyzet takarít, s vannak akik takarító cégekkel takaríttatnak...

Az elveszett poggyászokról nem árt tudni, hogy a legtöbb reptéren nem légitársaság végzi a ground handling tevékenységet, hanem az általa megbízott cég, igaz vannak kivételek. A Vueling annyiban hibáztatható, hogy az ügyfélszolgálata seggel állt az ügyhöz. Ebben a helyzetben ez a lagnagyobb gáz.
Vannak tapasztalt, géplekésésben verhetetlen utasok, a legnagyobbak be is számolnak a hőstettükről, leginkább a Homáron - köszönjük is nekik az inspirációt ehhez a poszthoz. De egy fergeteges lemaradáshoz nem kell túl szofisztikáltnak lenni, mi is néhány tök egyszerűen kivitelezhető megoldással…..
mucmunkas 2016.09.20 00:35:58
@Fillér B. Gusztáv: Többféle eset lehetséges:
Ha a gép késik, s a beszállítás később kezdődik el, akkor megvárják, hogy az összes -sorban álló- utas beszálljon és bezárják a gépet. Aki nem állt be a sorba és a felhívásra sem jelent meg az marad és a csomagját is leveszik a gépről.
Ha időben kezdődik a boarding és már minden utas beszállt, csak néhányra kell várni, akkor jön a játék az idővel, a szabályokkal és a türelemmel. AF/KL esetében, ha a feladott csomaggal rendelkező utas 15 perccel indulás előtt nincs a beszállító kapunál, akkor leveszik a gépről és elkezdik keresni a csomagját a raktérben, hogy kivehessék. A csomagkeresés jobb esetben egy perc, rosszabb esetben félóránál is több lehet. Ha sok utas hiányzik, akkor meg kell kérdezni a kapitányt, hogy meddig lehet várni. Onnantól viszont övé a késés és a felelősség.
Szvsz van benne logika, hogy ha nem jön időben az utas, akkor marad: Egy B-757-300-asra 270 utas fér be, s ennél több csomaggal kell számolni. Mivel a gép nem konténeres, ezért a ha kettő koffert ki kell venni mondjuk 300-ból, az időbe telik. Egy utas szívat 369-et...
mucmunkas 2016.09.20 00:43:57
@Kánikula: Nem spanyol, hanem török. Az utas a szerződésben vállalta, hogy időben megjelenik a beszállító kapunál. Öt perccel az indulás előtt 187 utas várt a fedélzeten kettő miatt. A csomagkeresés szerencsés esetben pár perc, nem szerencsés esetben többször tíz.
Az indulási idő egyébként az az időpont, amikor a pilóta kioldja a parkoló fékeket és pushback megmozdítja gépet. Ahhoz, hogy ezt az időpontot tartani tudja a gép, indulás előtt legkésőbb öt perccel a gép ajtajait be kell zárni. Az öt perc kell még arra, hogy elhúzzák az utashidat a géptől, a pushback vezetője körbejárja a gépet és pushback "traktor" felemelje a gép orrfutóját...
mucmunkas 2016.09.20 00:47:51
@StanLee: Nem tudom, hogy mikor lehetett amit írtál, de most, hogy Németországban "helyzet" van, minden járatnál beszálláskor is ellenőrzik a személyit vagy az útlevelet. Az AF jogosítványt pl. nem fogad el. Láttam már olyan utast, aki sírva ment vissza tranzitból, mert igazolvány hiányában nem szállhatott fel a gépre.
Kora reggel... Egy kora reggeli műszak, vagy ahogy itt hívják "Frühschict" háromnegyed ötkor kezdődik, s ilyenkor negyed négykor csörög az óra... A hajnali reptérnek különleges hangulata, s a nyári hónapokban élvezhető is. Kora reggel egy pólóban is ki lehet menni a betonra, s már kezdődhet is a…..
München - Southampton a Flybe-vel Tegnap volt egy München - Southampton járatom. Münchent és a dél-angliai nagyvárost szeptember elseje óta köti össze napi járattal az angol fapados Flybe. Az útvonalon hetven személyes légcsavaros gázturbinás Dash 8Q400-as gépek járnak. Az angolokkal szeretek…..
Egy szokásos napi járatkezelés. A KLM gépe késéssel érkezett, de személyzet- és utascserét követően három perccel az előírt megfordítási időn (turnaround) belül sikerült elindítani Amszterdam felé. A gépen volt elegendő üzemanyag a visszaútra, ezért nem kellett tankolnunk. A gép ki- és berakodását…..
Egy mozgalmas nap… … melyik nem az? Kora reggel –ez nekem öt órát jelent- egy Heraklionba tartó Condor Airbusszal kezdtem. A rampán egy szál pólóban futkostam a tizenhárom-tizenöt fokban, s bizony nyár vége ide vagy oda fáztam. A gép belga stuvijai megkínáltak egy forró kávéval, ami igen jól esett,…..