Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Smartass

1 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Attilláék nagy útra készültek, mindent jól kitaláltak, és még itthonról, a Wizzair oldalán béreltek autót Los Angeles-be az AVIS-nál. Végül egy igazi ügyfélszolgálatos bénázásba botlottak, ráadásul május óta nem is reagálnak az utólag is benyújtott panaszra. Jó sokat buktak a sztorin, aztán…..
MadMaxDrives Azon reggelek egyike 2018.04.21 17:08:21
Péter! Miért vagy te mindig ilyen ideges?” Kérdezik sokan, nem sejtve azt, hogy ezzel a kérdéssel kinyitották pandora szelencéjét: Okot adtak arra, hogy elmeséljem egy átlagos reggelemet, beleszőve a történetbe olyan szálakat, amikről még én sem gondoltam, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy vérnyomásom…..
Belsőség Heti merítés 2015.06.07 08:15:13
Motorozz négy keréken! A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
Belsőség Heti merítés 2015.05.31 09:52:43
Aztán megláttam ŐT Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban…..
Smartass 2015.05.31 12:22:35
@dodi83:

11-ig vannak az értékek? :)

Haha, 216 felhasználóból 1, azaz EGY embernek fogyaszt ennyit az autója :)

Másik 27 embernek fogyaszt 7,5 nél többet átlagban spritmonitor alapján, a maradék 190 felhasználónak 5-7,5 liter között.

Ha valaki veszi a fáradságot, és belinkel egy statisztikát, akkor te is vehetnéd a fáradságot, és értelmezhetnéd a számokat benne :)

Évekig suzukiztam (Luxury Sedan*) és hidd el, lakott területen kívül 4,5 l/100 km, városban 6,5-7,5 között, autópályán 6-6,5 l/100 között.

Kb 160 ezer kilométer suzukizás után mondom ezt!
Belsőség Heti merítés 2015.03.15 08:28:06
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;) Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
Belsőség Heti merítés 2014.05.18 09:13:09
Első Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, egy-két horpadás a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni. Metálkék…..
Smartass 2014.05.19 22:42:39
@nintaus:

Ha valaki olyat ír, hogy 3 személlyel, csomagokkal, + egy 30 éves KARBURÁTOROS őskövület motorral képes 4.85-ös fogyasztást csinálni... Hát enyhén szólva is sci-fi.

Már csak abból kiindulva, (hater's gonna hate) swiftem van, sedan, 1.3, 86 lóerős verzió, és azzal sikerült a 4 év alatt 2× bemenni 5 liter alá, akkor is 90 % lakott területen kívül MAX +1 személy, zéró csomag, semmi légkondi, 20 fokos hőmérséklet, a jupiter és plútó ideális együttállása, és MAX 80 km/h, ami 2100-as fordulatszám. Ja! és egy kurva nagy adag akarás! És még így is "csak" 4,8-ra sikerült lemenni.

Egy karburátoros 30 éves varesz kizárt, hogy elmegy 5 alatt. Főleg több személy+terhelés esetén.
Smartass 2014.05.19 22:47:39
Belsőség Heti merítés 2014.04.20 08:29:39
Társ lehet egy életre A 911, aminek szintén nagy rajongója vagyok, kicsit drágának bizonyult :), a 924 viszont tökéletesen ötvözi amit szeretek, '70 évekbeli, sportautó, Porsche és nem utolsó sorban még megfizethető és szervizelhető. Végre szakítottunk! Vérge…..
Belsőség Heti merítés 2014.04.13 09:02:42
Egy meg nem értett zseni Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja. Egérke, az igazi kisautó Felszereltem csörlövel, és sportkormánnyal…..
Smartass 2014.04.13 19:19:47
@KawaBazsy:

Régi suzuki swift 1.3-asok, 8v-16v-nek is kb. ilyen az áttétele. 1-60,2-105,3-155,4-205,5-250.

Persze az utolsó 2 sebességi fokozat pusztán elméleti, számolt értékek.

De a lényeg, hogy 5-ben 90-nél 2200-at, 130-nál 3350-et. Forog.

Amúgy egy ilyen 1.5-ös hondát kipróbálnék egyszer :)
Belsőség Heti merítés 2014.03.16 08:01:37
Még Trabant, de már megy! Egy év alatt elég sok mindent változtattam rajta, bár nem azért, mert elromlott ez-az, de az autón elő-elő tűnt, hogy előző gazdái minden törődést megvontak tőle. Én pedig nem szerettem volna, hogy valahol út közben hagyjon cserben. Nyeli a…..
Smartass 2014.03.16 14:19:21
@Smartass:

Ja, autópálya = 130 km/h, nincs csalás, nincs 100-al haladás.
Smartass 2014.03.16 14:23:51
@JohnyG:

Yea. Suzukinál nem a lakott területen kívüli, autópályás fogyasztás a gázos, hanem a városi, ha nyomod neki, rövid távon. Ha akarsz megetetsz vele 8-9-et is :)

Viszont 90-100-as tempónál, amikor forog 2300-2500-at a motor... 5 liter.
Smartass 2014.03.16 18:34:09
@Oldm4n:

Swiftből is van jól felszerelt. Nekem is ilyen van. Persze a kornak megfelelő felszereltségre kell gondolni, nem első szélvédő fűtésre, meg ülésszellőztetésre. Van szervo,klíma, ABS, elektromos tükrök, 4 elektromos ablak, jó oldaltartású ülések, stabilizárorok elöl hátul, független kerékfelfüggesztés hátul is, 2 légzsák, központizár, riasztó, 86 lóerős motor, vonóhorog, puha szivacs+műbőr ajtókárpitok, könyöktámasz (utólagos), 5,6 literes téli-nyári átlagfogyasztás 55 ezer kilométer alatt.

Persze vannak dolgok, amin nem lehet javítani, pl. a futomű... Dülöngél is kicsit, üt is kicsit. Ezzel sajnos együtt kell élni.

Egyébként nem annyira szar autók, mint gondolják egyesek.
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Smartass 2013.11.22 22:53:54
@dieselrocket524:

Az 1.3-as "szutyuki"-mban érdekes módon 3km múlva langyos (60 fokos hűtőfolyadék), 4 km múlva meleg levegőt fúj (90 fokos a hűtőfolyadék, üzemi hőfok).

De igen, a felicia egy sokkal-sokkal jobb autó (NOT):)

Az, hogy Prokee termosztátja szar, hát istenem, majd kicseréli (amúgy 3 hengeres, kicsivel lassabban melegszik elviekben).
Belsőség Heti merítés 2013.09.29 10:34:50
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
Smartass 2013.09.29 11:41:04
Az utolsó szuzukis íráson nagyon durván látszik, hogy nem mindegy, hogy egy autónak TULAJDONOSA van, vagy GAZDÁJA.

Sajnos a leírtak fele igaz egyébként. Típushiba valóban a dugattyúrepedés, 98-99 körül gyártottaknál, szelepszár szimmering a 16 szelepeseknél, újabban a 8 szelepeseknél az injektorhalál. De mint minden, ezek sem törvényszerűségek. Nálunk a 3 autón egyelőre egyik sem jött elő. Csak a sedan-okra jellemző fékmunkahenger berohadás (napi 110 kilométer ingázás, fékezések nélkül ugye...)

Féltengely-probléma: Nem kell alászedett kormánnyal padlózni. Pizzafutár üzemmódban simán tönkre lehet tenni.

Fékek: Tévedés, 2 fajta fék van swiften. Tokico 96 előtt, és Bosch rendszerű azután.

Ha alkatrészt akarsz swifthez, ne bárdiba meg unixba menj, mert egy levegőszűrőt nem tudnak adni rendeset. Egyébként amit tudni kell alkatrész vásárláskor: 96 előtti -e, sedan -e, 1,0-ás, vagy 1,3 8v vagy 16v.

Rohadás: Nagyon érdekes téma, nálunk is 3 swift van otthon (20 éves, 14 éves, 10 évesek.). A 14 éves kapott egy ultimét alvázvédelmet, sehol nem rohad. alul se, kerékjáratok se.

A 20 éves volt, hogy ementáli volt a padlólemez :) A 10 évesen nincs semmi alvázvédelem, mégsincs rajta rohadás. Mindegyik télen nyáron fut. hosszú távokat.

Amúgy egy új injektor 20-25 ezer forint, nem 40. Óriási kiadás, valóban. 15 éves autóknál mindent romba dönthet egy 25 ezres alkatrész hibája.

Hangos váltó: Hm. Sikító 5. fokozatról hallottam már, kevés olaj-> utána ilyen lesz sajnos. A 3-ból egyik autónál sem hangos a váltó.

Szelephézag beállítás: Ez tényleg vicces, mert szerintem a tulajok 90 %-a nem tudja, hogy bizony, az 1.3-asokat 25-35 ezer kilométerenként el kell vinni beállíttatni a szelephézagot. Ha nem, akkor jön a vezérmű tengely kopás, motor csattogás, széthullás.

Olajfogyás: Ez hülyeség. 600 ezer, 310 ezer, 175 ezer. Ennyit futottak a swiftjeink. Az első eszi az olajat (nahát). A második kőkemény 2 decit kér olajcseréig (ejha). Az utolsó egyáltalán nem eszi.

Ja, a hamis castrolt nekem is ette, mintha 2 ütemű lenne. Azóta shell helix-et kap mind.

Műszerfal izzók: Nekem 13 év után égett ki az első (5 éve volt nálam az autó, éjjel nappal ment a világítás). Akkor kapott 3 zöld ledet a műszerfal. Ennyi. Kőkemény meghibásodás ez is.

Pörgősség: Ez megint érdekes téma.

8 szelepes motor, bárki gyártja, nem lesz pörgős. Kész. Innen akár fölösleges is lenne folytatni.

Jó fej módjára sikerült összehasonlítani 16 szelepes kihegyezett motorokkal. Almát a körtével. Cseles.

A 8 szelepes tényleg nem pörgős. 4500-tól már csak muszájból nyomja. De attól még nem megy ám az olyan rosszul (mihez képest, ugye). Van otthon egy 1,3 16V is, na az pörgős.

Amúgy a váltó hosszú, de cserébe keveset fogyaszt hosszú távon. Van az autóban még 5 sebességi fokozat, lehet váltogatni, ha fordulat kell :)

Viszont amint a srác is írta, a swifteknek legnagyobb ellensége a TULAJA. Aki úgy indul nek, hogy "ez B+ mindent kibír", annak az lesz a vége, hogy elmarad egy olajcsere, beszarik egy két cucc, vagy belekerül a leggagyibb indiai utángyártmány fos alkatrész. Hát így.

Kis pénz-kis foci.
Smartass 2013.09.29 15:23:40
@Prognozuoti Blasio:

Sajnálom, hogy így belenyúltál. Előfordul.

Láttam én is hulladék swift-et, ismerősnek vadásztunk. 4 fajta különböző gumi, csörgő szelepek, lefingott utastér. Tipikus jegyei a nemtörődöm embereknek. Nem mindegy ám kitől veszel autót.

Nézessem át szakemberrel? Viccelsz? Paranoid módon figyelem a hibákat, mert kurva ideges vagyok, ha valami nem úgy működik, ahogy kéne neki.

Évi 25 ezreket futnak az autóink! 10 ezrenként olajat/szűrőket cserélek SAJÁT két kezemmel, figyelem a futóműlógásokat (feszítővas), ha van, jön a gömbfej, szilentcsere. Az autóval törődni kell. Én törődöm velük.

45 ezrenként váltóolaj csere (ahogy azt a könyv szerint kell)!
Naiv ügyfél emlékei szerint annyival azért nem bowlingoztak gyorsabban a Sugárban, mint múltkor, amikor 8 ezer forintot fizettek 3 óráért (kedden egész nap 50% kedvezmény volt). Ezzel szemben hétvégén 27 ezer forintra jött ki ugyanaz, plusz a tízezres italfogyasztás. Ami…..
Smartass 2013.08.01 12:26:32
@hagyma:

Ha windowst használsz

1, Start menu - > Run:

2, control.exe input.dll

3, Add

4, Válaszd ki: Hungarian

5, OK

6, Apply

7, OK

8, Vannak ékezetes betűid (ALT+Shift egyszerre lenyomásával váltogathatsz HU és EN között)

Szívesen
Belsőség Heti merítés 2013.07.28 09:51:37
A delfinarcú Ami nagyszerű: avantgard forma, belső tér otthonossága, műszerfal borítása,belső tér variálhatósága és nagysága, alkatrészek olcsósága (már amikor egyáltalán kell), sose romlik el, nagyon gazdaságos, márkatársak összetartása és az üdvözlési szokások az…..
Smartass 2013.07.29 14:12:20
@Zsotto:

Gyújtógyertya, gyertya Suzuki Ignis Vvti platina Brisk 2.800 Ft /db Irídium Ifr6j11-nek megfeleő 90000 km

Tehát még mindig ott tartunk, hogy 11 200 Ft 90 ezer kilométerenként.

A gyári gyertya pedig 3995 Ft/db, tehát ez sem több 16 ezer forintnál.

Az alfához mennyi is?
Belsőség Heti merítés 2013.07.14 08:52:12
Klasszikus verda Az autót 2001 óta használom - 2005. ősz óta második autóként. Miután már öreg olasz verdáról van szó valóban igazak a közhelyek: sok rozsda és nagyon gyenge elektromos rendszer. Piros "romboló" Alapvetően nem volt vele sok baj, ha egyszer elindult,…..
Belsőség Heti merítés 2013.07.07 09:40:23
Isteni Szerkezet 1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
Smartass 2013.07.07 12:54:04
@Gyurma73:

Nem lehet kihasználni? Ja, a végsebességét tényleg nem. Már az 1,4-esek is megfutják a 170-180 km/h-át.

NADE:

Az ember van, hogy előzne pl, 4 személlyel csomagokkal (tudod, család, pakkok, ilyesmi).

Ilyenkor a 12 másodperces 0-100-ra gyorsulásból lesz 18, a 60-130 km/h-ra gyorsulás megduplázódik... Kurvára számítanak ezek a dolgok!

Az előzésekről inkább ne is beszéljünk...

Ezért nem veszünk családi autót 1,2-es motorral pl.

@DeezL

25i városban 10 liter? Az kemény! Történetesen pont egy ilyen 6 hengeres 525i-je van az egyik volt útitársamnak (hónapokig járkáltunk együtt), és saját bevallás szerint is 9-10 liter 90% lakott területen kívüli 100-110-es tempóval közlekedve.
Smartass 2013.07.07 15:22:13
@Gyurma73:

Majdnem midnegy, de azért mégse :)

Országúton 95-100-al mászkálok, de sajnos általában utolérek egy-két kamiont, vagy hypermilert. Olykor azért érdemes felgyorsulni.

Nem mindegy az az 1-2 másodperc! Már csak a szembejövők miatt se.
Belsőség Heti merítés 2013.06.16 12:01:38
A legFIATabb Zaszti Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
Tizennyolc év autózás után bringára ült. Milyen a másik oldal? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Smartass 2013.06.05 21:28:48
@olcso:

:) Igen.

Láttam már, majdnem így nézett ki egy bicós hátán, egy heti bevásárlással:

static.environmentalgraffiti.com/sites/default/files/images/http-inlinethumb41.webshots.com-5928-2732919050104237032S425x425Q85.jpg

Esetleg utazás a nagyszülőkhöz? Nem probléma!

www.alamy.com/thumbs/6/%7B8780116D-A4D5-4BAE-9419-C5809564B97B%7D/BRG0X6.jpg
Smartass 2013.06.05 22:06:02
@olcso:

Ja, én sem bicózom sokat, max mókából :)

Egyszer voltam Koppenhágában. Na ott vannak biciklisek! Kicsit más az utak felépítése is :)
Belsőség Heti merítés 2013.06.02 12:06:10
Gyönyörű hobbi, de egy kiszámíthatatlan autó Nagy vágyam volt egy sportautó felújítása, saját ízlésem szerinti kialakítása. Egy barátomnál meg is találtam a megfelelő kiindulási alapot, egy Porsche 924 targát. Szegénykét bontásra szánták, mert már a hócipője tele…..
Smartass 2013.06.02 20:33:14
@Niebur:

1.0-1.6 os autók általában kifulladnak még mielőtt elérnék 5. ben a 6500-at.

Döntő többség legalábbis. Az 1.3-as swiftek pl. 130-nál 3300-at forognak, az 5. áttétel vége pedig 250 km/h-nál van (6500-as fordulat). A valós végsebesség ezzel szemben 4.-ben 180 körül alakul. 5. ben felejtsd el.

!Ez csak egy példa volt!

A kisköbcentis autók általában 130-nál 3900-4100 körül forognak, és nagyon kétlem, hogy képesek 210 körüli végsebességre -> tehát hamarabb elfogy az erő, minthogy az áttétel miatt ne tudjanak tovább gyorsulni.
Smartass 2013.06.02 20:37:16
@Smartass:

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nagy általánosságban az ilyen kisköbcentis autók egyszerűen túl gyengék, hogy elérjék az áttétel szerinti végsebességüket.
Smartass 2013.06.03 11:06:20
@Niebur:

Hát ez az! Az utcati autók 99 %-nál szimpla tuninggal lehet végsebességet növelni.

DE!

Csak addig, amíg el nem éri a végfokozatban a limitert! Ezt az elméleti végsebességet csak a limiter kiikatatásával, vagy váltó áttétel cserével lehet kiküszöbölni.

ÉS MÉG EGYSZER:

Az utcai autók 99,9999999%-ánál a lóerők/nm-ek növelése végsebesség növekedéssel jár, és még ÍGY SEM ÉRI EL az elméleti, váltó áttétel/fordulatszám maximum jelentette végsebességet.

Ennyi. Szerintem ebben egyetértünk.

Én viszont a valóságból kiindulva írom, hogy az autók 99%-a nem éri el az elméleti végsebességét, tuninggal sem!
Belsőség Heti merítés 2013.05.19 09:50:31
Ritkaság Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen. Az én kredencem, avagy: Így öregszik egy autó Kanadában. Igazából egy s70-es…..
Smartass 2013.05.20 19:30:32
@TaaT:

36 ezer :) oké, akár még el is hiszem, de esetleg aki nem mások levetett 50 %-os, ki tudja hány éves gumijaival akar mászkálni, annak kicsit többe, - ahogy nézem 150 ezer forintba - kerülne felgumizni ezt az autót (új 0 kilométeres gumikkal).
Belsőség Heti merítés 2012.12.16 08:45:03
Kanyarok királya, 59 lóval is az elsők között Mit írjak fapad, de másként nem lenne 2 milla az ára. Műanyagok mindenhol, de nem zörögnek, amíg nem mész át egy vasúti-, vagy villamos átjárón. Akkor igen, de utána elnémul. Jól össze van szerelve. Hátul nincs kapaszkodó,…..
Smartass 2012.12.16 19:18:04
@Agr3ssor:

Féltengely, injektor problémák? Csikorgó bosch fékek?

3 suzuki van a családban. 580 (19 éves, újonnan vettük), 210 (13 éves, 3. tulaj vagyok) és 160 (9 éves, 3. tulaj vagyok) ezer kilométer van bennük.

Ami közös = Egyik sem állt meg soha sehol semmikor.

Féltengely = Nem kell kitekert kormánynál padlógázzal indulni. Ennyi a trükk. Komolyan. Fateré 450 000 kilométernél kezdett el morogni, a másik kettő hibátlan.

Egyébként az a kurva nagy probléma a suzuki féltengellyel, hogy a jó bizony drága hozzá.

Csikorgó fékek = hát, elkopott már pár fékbetétünk, tárcsánk, és azt kell, hogy mondjam, amiket használtunk eddig, textar betét, brembo tárcsa, ferodo betét, jurid tárcsa, egyikkel se csikorgott. Fater nemtom miket használt, azok se.

Amit senki sem említ, azok az indiai, olasz és néha francia fos utángyártott cuccok, pl. kipuffogó, fos lámpaburák, nem illeszkedő dobbetétek, nem méretpontos ajtózsanérok.

Ami igazi típushiba, azok a szétrohadó fos utángyártott és búgó utángyártott olcsó kipuffogók, párásodó utángyártott depo lámpaburák, lógó ajtók.
Injektor problémák? Egyik suzukinknak sem volt eddig ilyen problémája.
Belsőség Heti merítés 2012.11.04 08:04:44
Egyszerűen csak ennyi: SZERETEM Először is tudni kell, hogy ez az első autóm 19 évesen. Szerintem nem mondok hülyeséget ha azt mondom,hogy inkább egy öregebb autó mint egy új Htp Fabia 3 hengerrel :) Ne aranyat,valutát,Munkácsy-t...Landyt vegyél! A teljesen rendbehozott gép…..
Belsőség Heti merítés 2012.07.01 09:31:00
Sokat eszik és nem megy Megvétel után elhatároztam hogy az autó nem marad széria állapotban.A módosításoknál igyekeztem a búcsús, teszkós tuningot kerülni. Országúti cirkáló Tulaj odadobta a kulcsot, hogy menjek egy kört. Hatalmas volt! Kis háromszög ablak hiányzott.…..