Adatok
farturbina
0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ma délután (04.26) a diákok tüntetést tartottak a Kossuth-téren, amelynek az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet, hogy a diákoknak milyen követelményekkel lesz lehetősége jövő évtől felsőoktatási tanulmányokat folytatni. A követelmények nem egy bonyolult rendszert rajzolnak…..
farturbina
2019.04.28 15:34:17
@Péter 2: "igen, rendben van. Az nem k&rvajó mérnök. Egyébként ez nyilván idejétmúlt kérdés, hiszen most már arról vitázunk, hogy *befele* kell-e nyelvvizsga, az már rég megvan, hogy *kifele* kell. Tehát, elvileg sem találkozhatsz olyan fiatal mérnökkel, aki nem tette le a nyelvvizsgáját, mert az nem mérnök, mert nincs diplomája."
Én azt is megkérdőjeleztem, ha esetleg nem tűnt fel, hogy a jelenlegi nyelvvizsga követelmény is fa&ság, a jelenlegi viszonyok közepette. Vagyis nem arról irkálok hogy befele kell-e, hanem hogy kell-e addig amíg nincs gatyába rázva az egész, rendszerszinten...
És amúgy nincs, nincs rendben, mert attól még lehet k&rva jó szakember, és aki leteszi a nyelvvizsgát meg lehet k&rva szar is. Ha annyira fontos a nyelv, akkor adjanak ki csak külfödiül jegyzeteket (ahogy 150 éve sem volt más), aztán aki megérti, megtanulja az átment. De minek ehhez külön dedikált vizsgarendszert kötni, amikor nem külföldiül vannak a jegyzetek, az alapoktatásban sz@arnak az egészre, a középfokú oktatásban sz@arnak az egészre, a felsőoktatásban sz@arnak az egészre. De azért a végén rakjon le egy nyelvvizsgát.
Az nem fér a fejembe hogy: van egy vizsgarendszer, aminek a teljesítését megköveteli az állam egy attól teljesen eltérő szakterületen tett másik vizsga elő-követelményeként, de a vizsgarendszer teljesítéséhez nem termeti meg a feltételeket.
Én nem a nyelvtanulás, nyelvtudás szükségességét kérdőjelezem, hanem a kivitelezést minőségét, valamint a hozzákapcsolt vizsgarendszer értelmét JELEN ÁLLAPOTÁBAN.
Ezelőtt 150 évvel pedig nem volt nyelvvizsga, mégis kaptak a népek diplomát, és beszéltek is nyelveket. Valamint más országokban pl még ma is hasonló a helyzet. Azért mert ezt a kérdést nem bírja a Magyar állam megoldani (a mindenkori kormány), miért kell megszopatni azokat akik amúgyis elszenvedői az egyébként más területeken is b@alfasz rendszernek. Miért nem lehet következetesen és szisztematikusan képezni és számon kérni, miért kell mindent Magyarosan b@alfasz módon intézni?
Azzal sincs problémám amit korábban írtál és értem is a lényegét, hogy milyen típusú tanulásra, tudattágításra is nevel a nyelvtanulás, tudom mert én is űztem. Hozzáteszem, hatékonyan csakis iskolai rendszeren kívül. És ez az én fő problémám ezzel.
150 éve is akinek kellett megtanulta, Németországban is megtanulja akinek ez kell.
Ez, ami most folyik kb. olyan mintha kiherélnék a matekot mondjuk, lfeleznék az anyagot, nem vennének egy csomó alapismeret át, hanem mondjuk csak a négyjegyű fv táblázatot kellene magolni, és táblázatdolgozatokat íratnának, az érettségi után meg mondjuk le kellene tenni egy "függvényanalízisvizsgát" mert csak az mehet egyetemre. Aztán az egész egyetem alatt nem lenne szükség függvényanalízisre, 5 éven keresztül, totál elfelejtődne, majd utána meg csodálkozna a kormány a statisztikákon hogy ebben az országban senki sem tud folyékonyan függvényt analizálni... értelmetlen.
Én azt is megkérdőjeleztem, ha esetleg nem tűnt fel, hogy a jelenlegi nyelvvizsga követelmény is fa&ság, a jelenlegi viszonyok közepette. Vagyis nem arról irkálok hogy befele kell-e, hanem hogy kell-e addig amíg nincs gatyába rázva az egész, rendszerszinten...
És amúgy nincs, nincs rendben, mert attól még lehet k&rva jó szakember, és aki leteszi a nyelvvizsgát meg lehet k&rva szar is. Ha annyira fontos a nyelv, akkor adjanak ki csak külfödiül jegyzeteket (ahogy 150 éve sem volt más), aztán aki megérti, megtanulja az átment. De minek ehhez külön dedikált vizsgarendszert kötni, amikor nem külföldiül vannak a jegyzetek, az alapoktatásban sz@arnak az egészre, a középfokú oktatásban sz@arnak az egészre, a felsőoktatásban sz@arnak az egészre. De azért a végén rakjon le egy nyelvvizsgát.
Az nem fér a fejembe hogy: van egy vizsgarendszer, aminek a teljesítését megköveteli az állam egy attól teljesen eltérő szakterületen tett másik vizsga elő-követelményeként, de a vizsgarendszer teljesítéséhez nem termeti meg a feltételeket.
Én nem a nyelvtanulás, nyelvtudás szükségességét kérdőjelezem, hanem a kivitelezést minőségét, valamint a hozzákapcsolt vizsgarendszer értelmét JELEN ÁLLAPOTÁBAN.
Ezelőtt 150 évvel pedig nem volt nyelvvizsga, mégis kaptak a népek diplomát, és beszéltek is nyelveket. Valamint más országokban pl még ma is hasonló a helyzet. Azért mert ezt a kérdést nem bírja a Magyar állam megoldani (a mindenkori kormány), miért kell megszopatni azokat akik amúgyis elszenvedői az egyébként más területeken is b@alfasz rendszernek. Miért nem lehet következetesen és szisztematikusan képezni és számon kérni, miért kell mindent Magyarosan b@alfasz módon intézni?
Azzal sincs problémám amit korábban írtál és értem is a lényegét, hogy milyen típusú tanulásra, tudattágításra is nevel a nyelvtanulás, tudom mert én is űztem. Hozzáteszem, hatékonyan csakis iskolai rendszeren kívül. És ez az én fő problémám ezzel.
150 éve is akinek kellett megtanulta, Németországban is megtanulja akinek ez kell.
Ez, ami most folyik kb. olyan mintha kiherélnék a matekot mondjuk, lfeleznék az anyagot, nem vennének egy csomó alapismeret át, hanem mondjuk csak a négyjegyű fv táblázatot kellene magolni, és táblázatdolgozatokat íratnának, az érettségi után meg mondjuk le kellene tenni egy "függvényanalízisvizsgát" mert csak az mehet egyetemre. Aztán az egész egyetem alatt nem lenne szükség függvényanalízisre, 5 éven keresztül, totál elfelejtődne, majd utána meg csodálkozna a kormány a statisztikákon hogy ebben az országban senki sem tud folyékonyan függvényt analizálni... értelmetlen.
farturbina
2019.04.28 16:45:10
@desw:
"És az szerinted rendben van hogy mondjuk valakit, aki amúgy k&rvajó mérnök, megvan benne az affinitás, de nem tesz le egy nyelvvizsgát (amit amúgy később letehet, ha valóban szükség van rá, vagy meg is tanulhatja "on the job" ha tényleg kell), kiküldesz kapálni a földre? "
Ez az ember nem akar igazán mérnök lenni, mert egyébként egy vacak nyelvvizsga nem tudja eltéríteni a pályától."
Az a vacak nyelvvizsga nem vacak addig, amíg nem kapja meg a megfelelő alapokat hozzá. Addig egy eléggé nagy probléma lehet számára. Pláne ha az önálló nyelvtanuláshoz nincs megfelelő érzékre, tapasztalata... stb. Magántanárra meg nincs lovetta.
Egy mérnök pedig nem attól lesz mérnök hogy letesz-e egy nyelvvizsgát vagy nem. De egy orvos sem attól lesz orvos.
Sokadszorra írom, nem a nyelvtanulással és a szükségével nem értek egyet, hanem a jelenlegi rendszerrel. Mert nem következetes, nem célravezető a képzés. Tákolmány. Illetve a számonkérés módja és tétje sem fair.
"És az szerinted rendben van hogy mondjuk valakit, aki amúgy k&rvajó mérnök, megvan benne az affinitás, de nem tesz le egy nyelvvizsgát (amit amúgy később letehet, ha valóban szükség van rá, vagy meg is tanulhatja "on the job" ha tényleg kell), kiküldesz kapálni a földre? "
Ez az ember nem akar igazán mérnök lenni, mert egyébként egy vacak nyelvvizsga nem tudja eltéríteni a pályától."
Az a vacak nyelvvizsga nem vacak addig, amíg nem kapja meg a megfelelő alapokat hozzá. Addig egy eléggé nagy probléma lehet számára. Pláne ha az önálló nyelvtanuláshoz nincs megfelelő érzékre, tapasztalata... stb. Magántanárra meg nincs lovetta.
Egy mérnök pedig nem attól lesz mérnök hogy letesz-e egy nyelvvizsgát vagy nem. De egy orvos sem attól lesz orvos.
Sokadszorra írom, nem a nyelvtanulással és a szükségével nem értek egyet, hanem a jelenlegi rendszerrel. Mert nem következetes, nem célravezető a képzés. Tákolmány. Illetve a számonkérés módja és tétje sem fair.
Szép hagyománya van már az köztévénél annak, hogy bizonyos híreket és riportokat úgy vágnak meg, majd adnak le a műsorba, hogy az csak részben, vagy egyáltalán ne fedje a valóságot, cserébe tökéletesen tükrözze a kormány üzenetét és álláspontját a menekültekkel kapcsolatban. Egy olvasónk azonban…..
farturbina
2018.11.25 11:53:48
ténytár.blog
A kivándorlás miatt sok szektorban már katasztrofális a munkaerőhiány
2015.10.02 08:04:00
Sorra lépnek le Magyarországról azok, akiknek van Nyugat-Európában használható tudása: a hazai hiányszakmák listája sajnálatos módon hónapról hónapra csak bővül. Folyamatosan vándorolnak ki az orvosaink, az informatikusaink és a mérnökeink. Újabban nincs már elég hentes,…..
Olvasónk eszmefuttatása a pénzről és annak stigmatizálásáról. Szerinte a pénz a mozgatórugója mindennek.
Elmesélné történetét? Segítségre szorul? Van egy hasznos ötlete? Írjon a szegenyekvagyunk@gmail.com címre !!
Az alábbi témákban várjuk a…..
Tisztelt Főnöknő illetve Főnök Úr!
A Derrick és Harry Projektmenedzsment blog különleges távelemzési módszertana segítségével elvégeztük az Ön személyre szabott vezetői elemzését. Az eredmények igen kecsegtetőek: Ön alapvetően remek vezető! Emellett feltártunk néhány…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"De az a lényeg, hogy az állam, a rendszer, nyilván a kormány, meg mindenki más a hibás, hogy - bár ott van a lehetőség, minden eszköz, de a gyerek nem tud nyelveket.
És szegénykém a 4G telefonjával a szomszéd faluba kell menjen könyvtárba."
Az állam azt kérhetné számon, amihez biztosítja a feltételeket. Ez olyan lenne mintha mondjuk egy közgáz szakon is ugyanazt a matekot várnák el, mint egy mérnök, vagy fizikus hallgatótól függetlenül attól hogy le sem adnak nekik ilyen szintű anyagokat.
Ugyanez a helyzet a nyelvoktatással. Jött a rendszerváltozás, általánosságban nagyobb igény lett a nyelvtudásra a munkaerő piacon. Azóta sem tudták integrálni az oktatási rendszerbe normálisan ezt az igényt. Viszont azt a plusz elvárást (nyelvvizsga) így hozzácsapták a meglévő oktatási rendszerhez. Aki azelőtt lehetett mérnök, orvos, jogász... stb az mostmár nem lehet. Ezért mondom hogy tákolmány az egész. Hidd el nagyon jó szakembereket képzett a régi rendszer nyelvvizsga nélkül is. Akinek meg akkor nyelvtudásra volt szüksége a munkájához, meglett neki érdekes módon. És így volt ez 150 éve is.
Viszont addig az állam minek pofázik bele, minek kéri számon a nyelvet mindenkitől, minden szakmához kollektívan, amíg nem tette rendbe ezt a sz@rt?
Vagy azt gondolod, hogy a mostani oktatási rendszerbe integrált nyelvtanulás teljesen rendben van így, használható nyelvtudást ad?
Korábban írt ide be egy nyelvtanár is. Azért az alapján világosan lejött hogy közel sem teszi meg az oktatási rendszer azt, ami a feltétele lenne.