Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mihaly Szabo

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Habár egy 2013 márciusában a BKK részére készített döntés-előkészítő tanulmány több alternatívát is felvázolt arra, hogy hogyan lehetne kerékpárosbarátabbá tenni a Nagykörutat, úgy tűnik, ezek megvalósítása még várat magára. A társaság honlapján hétfőn jelent meg…..
Mihaly Szabo 2013.12.07 13:07:14
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Értettem, jaja, ez hasznos dolog lenne tényleg (és nem is hiszem, hogy olyan drága lenne kiépíteni).
Mihaly Szabo 2013.12.03 07:51:00
@cso zsi: Őszintén szólva nem tudom, nem ültem a dugóban, hogy számoljam :D
A város másik végében voltam.
Mihaly Szabo 2013.12.06 14:03:32
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sok-sok-sok garázs van, ahol kijelzi mennyi férőhely van - ezek az őrzött parkolók tényleg nem ilyenek. Jó ötlet lenne ezekhez is megcsinálni (legalább a parkolóőr sem unatkozna annyira :D ).
A rettegéshez meg - nagyon sokakat elrettent egyes közlekedők mentalitása attól, hogy kimerészkedjenek a forgalomba. Ők valószínűleg nem is fognak élni a lehetőséggel, amíg az egymás iránti tolerancia nem fejlődik. Eleinte én is tartottam a bunkó mód vezető kisebbségtől, de mára egészen megszoktam. Szerencsére kb. heti egyszer hoz csak össze velük az út. De azt hiszem ez jó arány.
Én is azért szövegelek itt, hogy jobban megértsem (és emberi módon kommunikáljam le) a nézőpont béli különbségeket. Egyelőre úgy tűnik működik (hála az égnek közbiztonság-trollnak jobb dolga akadt :D )!
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz…..
Mihaly Szabo 2013.12.05 14:40:31
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Lehet naivitás azt feltételeznem, hogy ha a kényelmességében antiszociális úrvezetők egy része tömegközlekedésre szállna és venne jegyet-bérletet, nem 50 éves buszok járnának előbb-utóbb a városban. Plusz, annyival is kevesebb autó lenne.
Mihaly Szabo 2013.12.05 21:33:31
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Természetesen lehet játszani a gondolattal - minden mellett lehet érvelni, amit ugyan így lehet cáfolni is nézőpont, kényelmi szempontok, lehetőségek, stb. alapján.
Az, hogy a magyar ember elégedett legyen valamivel, sajnos épp olyan paradoxon, mint a nyereséges tömegközlekedés.
Nagyon jól levezetted a példát, amit felhoztál. Akár lehetne a kerékpározás melletti érvkelésként is felfogni - habár a példában szereplő hivatalnok, úgy sem fog kétkerékre pattanni.
Engem addig nem zavar a ti (vagy az ő) kényelmetek/kényelme, ameddig hagytok engem is élni és közlekedni.
@cso zsi:
Te valószínűleg szintén a józanul gondolkodó kisebbséghez tartozol, sajnos nem ez az általános még mindig.
Nem vitaindításként, de kíváncsi vagyok a véleményedre: - Akkor miért van napi szinten dugó a városba tartó utakon?
- Miért látok annyi embert egyedül ülni a kocsijában?

Persze ez a kör pöröghet még sokáig, de nincs sok értelme. Ameddig legalább ti ketten csak akkor használjátok a négykerekűt, amíg tényleg szükségetek van rá, én már elégedett vagyok. Remélem ragadós a példátok, ha jól látom a dolgot.
Mihaly Szabo 2013.12.06 13:42:49
@cso zsi:
Nna - erről van szó kérem. Jól feltételeztem azt a józanságot.
Ilyen távon én sem pattannék bringára minden nap, ha mindenki így használná az autóját (gondolok itt arra, hogy közepes vagy annál nagyobb távokra, dolgozni vele), talán kevesebb lenne a torlódás. Ez a város sajnos nem arra lett kitalálva, hogy ennyi autó közlekedjen benne fel s alá. Az átkos "nagy fejlődésében" és motorizációjában vált elterjedté az a felfogás, miszerint autó nélkül nincs élet. /Ha megnézzük, mi van az óceán túloldalán az Államokban, ott még érthető a távolságok miatt, de már ott is rájöttek, hogy a városok központjában egyre kevesebb értelme van, ezért fejlesztik az alternatívák infrastruktúráját ezerrel./
Az, hogy a város vezetése és tervezői nem tudják hova kapjanak, merre fejlődjön a város, mihez kezdjenek vele, sajnos tény. Ahogy én elnézem, még mindig nem jöttek rá, hogy nem kell mindenkinek megfelelni - belvárosiaknak, agglósoknak, bringásoknak, stb. (mert nem is lehet).
Egyre inkább azt látom,hogy nem a 100x-edik út mellé felpingált "bringasávra" van szükség - úgy is dilettánsok tervezik (és verik a mellüket, hogy fejlődik a város, elhasználtunk sok sárga festéket), hanem arra, hogy egyre több ember lássa be, hogy akkor van értelme autóba ülni, ha sokat kell mennie - mert rengetegen vannak olyanok, akik egyik kerületből a másikba autóznak. Hogy annak mi értelme, azt nem tudom.
Hiába panaszkodunk, Budapest tömegközlekedése az egyik legkiterjedtebb a világon - lehet persze példálózni Nyugat-Európával, bőven van ennek is hova fejlődnie.
Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy a körgyűrűket fejleszteni kellene a városból ki- és bevezető fő sugárutakkal egyetemben.
(Persze ezt az egészet nem én fogom megoldani, de lehet több ötletem lenne, mint egyes "szakembereknek", akik malmoznak a BKK irodáiban.)