Adatok
Földiák János
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1974. november 6-án adták át az Újpestet Rákospalotával összekötő Árpád úti felüljárót, a mai bejegyzés tehát erről a műtárgyról szól. Tulajdonképpen bár az építmény mint "újpesti" híresült el - Árpád úti felüljárónak nevezik - csak az egyik vége van Újpesten, a másik Rákospalotán,…..
Földiák János
2014.11.06 18:07:23
Remek írás, de találtam benne pár tárgyi tévedést: A felsővezetéket nem a németek, hanem az oroszok tették tönkre, és nem a szobi vonalon, hanem a Veresegyház-Vácin, ami akkor HÉV vonal volt. Azért döntötték ki az oszlopokat, mert nem fértek el a jóval szélesebb orosz hadivonatok. A visszaépítésére csak a kilencvenes években került sor, amit a hetvenes években építettek, az a Nyugati-Vác-Szob vonal villamosítása, az pedig soha sem volt előtte villamosítva.
Földiák János
2014.11.08 13:11:56
@Palotabarát: így van, a németek a pályát, az oroszok a felsővezetéket tették rendbe. Hogy az állomás Nyugati felőli vége is villamosítva lett volna a háború előtt, ezt nem tudom, de ez ellen szól hogy a fahíd alatt nem fért el felsővezeték. No meg a HÉV-ek az állomás másik végén egy felüljárón keresztezték nagyvasutat, és a felvételi épület oldalában volt a végállomásuk, valahol itt: www.panoramio.com/photo/73344965
Ebbe a posztba az Európában közlekedő, nekem legjobban tetsző 15 villamost gyűjtöttem össze. A 15-től az 1. felé haladunk. Az első 5 helyre olyan városok kerültek, ahol több gyönyörű villamos is közlekedik. A végén szavazhattok kedvencetekre! Következzen hát a poszt, semmi…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz