Regisztráció Blogot indítok
Adatok
serano

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vannak ezek a lökött állatvédők meg a posztjaik, hogy vigyázz a kutyádra szilveszterkor, mert elszökik. De mi ebből az igazság? Miért vigyáznál a kutyádra, tud az magára vigyázni, nem? És ha elmegy, majd hazatalál úgyis. És amúgy sem félős. És még sose szökött el.  Így van? Hát nem, nagyon nem.…..
A legfinomabb bolti májkrémet, kenőmájast kerestük. 43 sertésmájas terméket vakteszteltünk, ami után joggal írhatjuk, hogy "a tesztelők élete nem csak játék és mese", és hogy ezt ne csináljátok utánunk. Sok elképesztően rossz májkrémeket is találtunk, amit már kóstolni is kihívás volt. Egyik…..
serano 2018.09.12 09:00:40
@vigyorex: Az a hentesnél kapott nagydarabos szeletelős állagra itt 2/10-et kapott volna, ezért a lista végén lenne :-)
serano 2018.09.12 10:07:47
@maradokapénzemnél: Csak nézd meg az első tíz helyezettet, ebből 7 Aldi és Lidl. Nincs ezzel semmi baj, az ismerős ízvilágot feljebb pontozza az ember, meg végül is ez egy szubjektív teszt...
serano 2018.09.12 15:47:15
@maradokapénzemnél: :-) Igen, vettem. Ott kezdődik, hogy 43 terméket egész biztosan nem tesztelünk, mert ember legyen a talpán, aki rendesen végig tudja ezeket tesztelni. Talán egy több naposra széthúzott teszten, de az sem az igazi. Aztán külön kellett volna szedni a májasokat a májkrémtől, mert azért van némi különbség. Lehet, az ízesített májasokat is külön kellett volna venni. Ez így kicsit olyan lett, mintha focitornán egymás ellen indítanátok az összes csapatot függetlenül a korosztálytól, nemtől, stb.
Nem az a baj, hogy az emberek nem akarnak vasárnap dolgozni. Én sem szerettem sose, de ez mégis ki a büdös szart érdekel rajtam kívül? Senkit. Jogomban áll olyan munkát választani, ahol nem kell ilyen tevékenységet végezni, mondjuk lehetek küldeménykézbesítő, és kelhetek reggel négykor, hogy…..
serano 2016.04.17 10:14:13
A "bunkó kereskedelmi dolgozók" részhez szólnék hozzá:

A magyar bolttípusok két részre oszthatóak: vannak az önkiszolgáló boltok (pl.a hiper- és szupermarketetek), illetve a nem önkiszolgálók (szakboltok vagy némelyik garázsbolt). A hiper önkiszolgáló: bemész, leveszed a polcról, kifizeted, ennyi. A szakboltba meg bemész, kéred a szakeladótól, ami kell, ő kiszolgál, felvilágosít, kifizeted, ennyi. Egy hiperben minden termékkörből nagy választék van. Egy szakboltban egy termékkörből van a hipernél szélesebb választék. A hipermarket sok terméket ad el kisebb árréssel, míg a szakbolt kevesebb terméket ad el nagyobb árréssel. (Persze szoktak próbálkozni a kettő keverékével, hogy a jó dolgokat egyesítsék, csak az meg nagy költséggel jár.) Egy hiper árufeltöltőket alkalmaz, akik gyorsan pótolják az elfogyott nagy mennyiségű árut, míg a szakbolt szakembert, akinek nem kell töltenie, hanem eladnia azt a nagy árrésű árut.

Miért írom le mindezt? Mert a vásárlók egy része keveri a kettőt. Az hagyján, hogy a hipermarketben cselédként kezelik az alkalmazottakat, aztán meg csodálkoznak. De fontosabb dolog, hogy aki hipermarketbe megy, készüljön fel arra: az ott dolgozó alkalmazott nem biztos, hogy mind az ott forgalmazott több tízezer terméket a teljes tökéletességgel ismeri, és bármiről szakembert megszégyenítő felvilágosítást tud adni! Az egy másik műfaj, csak ott nem "marhaócsó a színestévé". A legtöbb hőzöngés ebből adódik... Tessék utánanézni a neten, tessék megfizetni egy szakembert, aki elmondja, mi kell pontosan egy központi fűtés összerakásához, aztán persze el lehet menni a hiperbe, mert ott olcsóbb a keringetőszivattyú, de ne az ott dolgozó, havi százezer forintot kereső árufeltöltővel kell üvöltözni, ha nem tudja fejből megmondani, hogy egy soha nem látott házban mi hány centiméter. Vagy nem vágja fejből, lejátssza-e a negyvenezres Orion a netről ki tudja milyen formátumban felvett pornót.

A vásárlói kérdések másik, nagyobb része amúgy a "hol található a ..." jellegű. Ezekre illik készségesen, udvariasan válaszolni, de századjára marhára nehéz ugyanolyan kitörő lelkesedéssel válaszolni rá, elhiheted. Neked az első kérdésed az alkalmazott felé, neki te vagy a századik. Ráadásul tapasztalatból mondom, a kérdések jó része lustaságból ered: a vásárló jó helyen van, csak egy kicsit el kellene fordítania a fejét, és meg is látná a keresett termékkört, kérdés nélkül is.

Amúgy ez nemcsak a kereskedelemben jellemző, pl. az informatikusok is tudnának mesélni sötét de követelőző ügyfelekről. Vagy a telefonos ügyfélkezelők. Vagy a bankosok. Vagy a szerelők. Vagy a rendőrök. Vagy gyakorlatilag bárki, aki nem négy fal között, másoktól teljesen elzárva dolgozik. Szóval ez szakmafüggetlen.

De erre van az a kiváló mondás: amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten. A kereskedelmi alkalmazott válaszában, stílusában sokszor magunkat kapjuk vissza. Csak nem vesszük észre.
A vasárnapi boltzár bevezetése óta több mint kétezer fővel csökkent az alkalmazottak száma a kereskedelemben, a túlórák pedig öt éve nem látott magasságokban járnak a KSH adatai szerint. A Nemzetgazdasági Minisztérium viszont azt közölte, hogy szó sincs elbocsátásokról,…..
serano 2015.06.26 19:27:01
@Józsi01: Ez tudod, hogy miért van? Mert a vasárnapi pótlék kiesése szépen megcsapolta a fizetéseket, ezért sokan maguktól mentek el jobban fizető helyekre.

A Ténytár amúgy itt téved: ez a 2500 fő nagyja nem az elbocsátások miatt nem dolgozik a kereskedelemben, hanem a fentiek miatt.

Ahol elbocsátások voltak, azok a kapcsolt szolgáltatások: külsős takarítócégek, biztonsági szolgálatok, stb. Ez viszont nem látszik ebben a statisztikában.
Tovább szigorított a parlamenti többség a vasárnapi zárva tartáson: már a világörökségi területeken sem nyithatnak ki az üzletek a hét utolsó napján. Számos település a turizmus érdekében enyhítésért próbált közbenjárni a kormánynál, ugyanis a vasárnapi…..
serano 2015.05.08 20:54:49
Hiperes dolgozóként három gyakorlati megjegyzést tennék:

1. A nagy elbocsátások végül nem következtek be, de jóval kevesebb külső munkaerőt kér a cég, mint eddig. A diákmunkaerő szinte teljesen eltűnt.

2. Igen, a kiskereskedelmi forgalom valóban nőtt márciusban. Azonban ezt az eredményt árnyalja, hogy sok volt ekkor használta ki az egy szabadon választott vasárnapi nyitvatartását, valamint a húsvéti forgalom is előrehozódott tavalyhoz képest két héttel, és már március végén érződött az ebből adódó forgalomnövekedés. Majd ha kijönnek az árpilisi adatok, abban viszont a húsvét negatívan torzít, hiszen tavaly április közepére esett az ünnep. Ami nagy bukta lesz, az a május, mert tavalyhoz képest 6 nappal kevesebbet lehetnek nyitva az áruházak (5 vasárnap+pünkösd hétfő). A vasárnapi zárvatartás forgalmi hatása igazán nyáron lesz összehasonlítható, amikor már nem zavarnak be az ünnepek - habár most, hogy az embereknek érezhetően több pénze van, ez lehet, hogy ellensúlyozza a forgalmi csökkenést.

3. A vasárnapi zárvatartást ugyebár a dolgozók érdekével indokolta a KDNP. Hát, jelentem, nálunk mindenki megkapta az első "vasárnap nélküli" fizetését, és volt anyázás bőven... ugyanis a vasárnapi pótlék kiesése 3000-12000 Ft nettó kiesését jelentette (attól függően, mennyi vasárnapot vállalt be előtte). És aki havi nettó 70-80-at keres, annak ez nagy érvágás. Üzenem a kollégák nevében Semjénnek, hogy fáradjon a kasszához, és ugyan, pótolja már ki ezen összegeket, amit az ő baromsága miatt elveszítettek a hiperes dolgozók!

És egy jóslatot tennék a végére: szerintem az egész törvényt visszavonják nemsokára. Hogy mire alapozom? Mert a vasárnapi zárvatartás miatt most már jóval több ember nagybevásárol pénteken-szombaton, és ezt bizony már nem a drága CBA-ban teszik meg, hanem a sokkal olcsóbb hiperekben. Nagybevásárlásra meg már megéri elővenni a kocsit. Így az az érdekes helyzet áll elő, hogy a hiperek forgalma akár még nőhet is a CBA és a Coop rovására. Ez pedig érdekeket sért, úgyhogy lehet, nemsokára nyomás lesz a kormányon a CBA felől, hogy szüntessék meg ezt a hülyeséget, és lehessen minden nap vásárolni.
serano 2015.05.09 17:51:41
@Nemere16: Nem 3000 forintért dolgozott a hiperes vasárnap, ez csak a vasárnapi pótlék. Magyarul ez rárakódott a rendes "napibérre".

Amúgy teljesen jogos az, hogy röhej, hogy ennyivel szúrják ki a dolgozók szemét. A vasárnapi zárva tartás kapcsán volt szó arról, hogy azért nem lesznek elbocsátások, mert a kereskedelemben munkaerőhiány van. Semmi csoda nincs ebben, kevesen vállalják a több műszakot meg a kereskedelmi munkarendet ennyi pénzért.
Tisztelt Országgyűlési Képviselő Úrhölgy! Tisztelt Országgyűlési Képviselő Úr! A Magyar Országgyűlés által a „Kiskereskedelmi szektorban történő vasárnapi munkavégzés tilalmáról” elfogadott törvényjavaslat egy, a szakmámra ható negatív következményére szeretnék…..
serano 2015.01.06 07:05:10
@Rudi Kató: Tudod a hét melyik napján adja elé a legtöbb terméket hipermarketünk kertészeti osztálya? Vasárnap. Nem vicc.

És az egy dolog, hogy ezt hogyan szívja meg a hiper, de megszívják a hipernek beszállító vállalkozások is, pl. virágtermelők, mert kevesebbet fognak rendelni a hiperek (is). Sajnos nagyon nincs végiggondolva ez a vasárnapi zárva tartásos szabályozás. De majd mikor év közepén hiányozni fog pár tízmilliárd Ft áfa a bevételi oldalról, majd visszatérünk a kérdésre.
Ilyen se volt még, hogy a kitáblázott kedvezmény kevesebb legyen a ténylegesnél. 1%-ot nyugodtan megadhatunk a vicces kedvű Auchan-alkalmazottnak: Egy őszinte akciót küldök a maglódi Auchanból! Vegyen mindenki sokat belőle (igaz, akkor már nem -0% lesz a…..
serano 2013.11.15 11:18:18
Auchanos dolgozóként engedjétek meg, hogy megvilágítsam a helyzetet, némi kulisszatitkot is elárulva:

A tábla maga helyes, gurigapapa jól leírta, előtte valóban 408 Ft-ba került az olaj, most meg 405 Ft. A dekorprogram erre a fenti, lefényképezett táblát adja. Mit lehetett volna tenni?

- Bekamuzni egy áthúzott árat, mondjuk lehetett volna 459 a régi ár, kijött volna egy szép -XXX%- ez nyilvánvalóan hazugság lett volna, és ekkor gurigapapa írt volna posztot "Kamu árak az Auchanban" címmel, pénztárblokk-kal, akciós újságokkal illusztrálva. Az Auchant megbünteti a fogyasztóvédelem, a táblalekérő kolléga meg hülye, mert át akarja verni a fogyasztót.

- Nem kellett volna áthúzott árat írni, elég lett volna csak annyi, hogy "Akció: 405 Ft", mindenféle százalékok nélkül. Nem tudom, milyen a maglódi igazgató, de a miénk biztosan szólt volna, hogy "mutassuk meg a kedvezményt, csak áthúzott áras dekorokat rakjunk ki!" - tehát a dekorlekérő kolléga lett volna a hülye, hogy nem tartja be az igazgatói kéréseket.

- Nem rak ki akciós táblát: ebben az esetben az igazgató a reggeli újságnézéskor kiszúrja, hogy az újságos termék előtt nincs figyelemfelkeltő tábla, és megy a patália, hogy "megint nem lettek lekérve rendesen a dekorok" - megint a dekorlekérő kolléga a hülye, mert nem kérte le rendesen a dekorokat.

- miután a kolléga lekéri a dekort, és látja, hogy -0% szerepel a kedvezménynél, lekér egy újat, -3 Ft-ról (elvégre ez is kedvezmény): na igen, csak ilyet meg nem tud a dekorlekérő program nyomtatni. Csak százalékosat.

(Mielőtt akárkiben felvetődne, hogy a marketing-beszerzés a hülye, mert még rakja be egymás utáni akciós újságba ugyanazt a terméket más áron - még jó, hogy nem drágábban) - hadd jegyezzem meg, hogy a marketing-beszerzés nem hülye, ott mindig minden tökéletesen működik :-)

Amúgy nekem is jött le már ilyen "érdekes" dekorom, az áthúzott árnál véletlenül lehagytam egy 0-át, így lejött, hogy 79 Ft helyett 699 Ft, -- (igen, kettő mínusz) nemtudomhányszáz %, el is raktam emlékbe :-)