Adatok
bugenhagen
0 bejegyzést írt és 345 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha a két világháború közötti éttermi gasztronómiára gondolunk, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az előkelő úri közönség által látogatott túldíszített éttermek világa volt. Pedig ott volt még a tabáni kiskocsmák utánozhatatlan miliője, a legszegényebbeknek pedig Róbert bácsi ingyenkonyhája is (amit…..
bugenhagen
2020.12.19 11:27:49
Nem csak a multik nyomultak be a résbe, hanem a kínai étkezdék is.
Tudom, hogy a koronavírus körüli felhajtás már sokaknak a könyökén jön ki, de van egy-két olyan jelenség, amiről mindenképpen szeretnék megemlékezni...
bugenhagen
2020.06.16 09:28:00
@Törpvadász: Igen, keményen a járványnak szurkolt az ellenzék, lehetett látni-érezni. Nem is nagyon titkolták.
Ami meg a javaslatokat illeti, utólag persze mindig lehet azt mondani, hogy "ja, persze, az én javaslatomat vették át", nyilván. Mint amikor a nyugdíjas bakter kimegy a sínek mellé, lengeti a tárcsát, és közben azt gondolja, hogy most ő indította a vonatot.
Ami meg a javaslatokat illeti, utólag persze mindig lehet azt mondani, hogy "ja, persze, az én javaslatomat vették át", nyilván. Mint amikor a nyugdíjas bakter kimegy a sínek mellé, lengeti a tárcsát, és közben azt gondolja, hogy most ő indította a vonatot.
bugenhagen
2020.06.16 09:51:59
@birkamenet: Ez itt a humor helye? Ez a primitív, izzadságszagú fogalmazás, ennyire telik? Nem sok.
bugenhagen
2020.06.16 09:54:14
@birkamenet: "Tudatosan a több millió funkcionális analfabéta szavazóra hajt"
Hja, persze, nyilván én is funkcionális analfabéta vagyok a három diplomámmal (és persze nagyon sok dipomás ismerősöm). De OK, gondold ezt, amíg ez a gondolkodás uralja az ellenzéket, addig garantált a fidesz kétharmados győzelme.
Hja, persze, nyilván én is funkcionális analfabéta vagyok a három diplomámmal (és persze nagyon sok dipomás ismerősöm). De OK, gondold ezt, amíg ez a gondolkodás uralja az ellenzéket, addig garantált a fidesz kétharmados győzelme.
Meleg Sándor vagyok, DIETETIKUS (nem diabetológus, nem diabetikus, nem diatetikus)...
bugenhagen
2019.11.13 13:30:08
@kamugyar: Egyetlen cukorbeteg sem gyógyult még ki semmilyen étrendtől, legfeljebb el tudta hagyni (egy időre) a gyógyszerét vagy az inzulinját De ha a gyógyulás alatt azt értjük, hogy rendbejött az anyagcseréje, akkor a válasz egyértelmű nem. Esetleg azzal lehet elérni tartós javulást egy 2. típusú cukorbetegnél, ha jelentősen lefogy, ez esetben tökmindegy, hogy milyen diétával.
Az alacsony szénhidráttartalmú diéták tipikusan azzal járnak,hogy eleinte gyorsan javulnak a vércukorértékek, azután egyre rosszabbak lesznek, és általában 1-2 év múlva a betegség megint súlyosbodik. Sőt, a szénhidrátok mellőzése miatt olyan állapot alakul ki, amikor már csekély szénhidrát fogyasztása is azonnali erőteljes vércukormelkedést vált ki.
Az összeesküvés-elmélet azért hülyeség, mert a nagy ellátórendszerek, TB-k, egészségbiztosítók óriási összegeket költenek a diabétesz és szövődményei kezelésére, ezért igen komoly érdekük fűződik ahhoz, hogy a betegséget visszaszorítsák (és ők a gyógyszergyárak megrendelői, nem fordítva).
Az alacsony szénhidráttartalmú diéták tipikusan azzal járnak,hogy eleinte gyorsan javulnak a vércukorértékek, azután egyre rosszabbak lesznek, és általában 1-2 év múlva a betegség megint súlyosbodik. Sőt, a szénhidrátok mellőzése miatt olyan állapot alakul ki, amikor már csekély szénhidrát fogyasztása is azonnali erőteljes vércukormelkedést vált ki.
Az összeesküvés-elmélet azért hülyeség, mert a nagy ellátórendszerek, TB-k, egészségbiztosítók óriási összegeket költenek a diabétesz és szövődményei kezelésére, ezért igen komoly érdekük fűződik ahhoz, hogy a betegséget visszaszorítsák (és ők a gyógyszergyárak megrendelői, nem fordítva).
Valóban óriási területet vesz igénybe az állattartás? Nagyobb területen termelünk takarmányt mint élelmiszernövényt?..
bugenhagen
2019.09.19 15:31:58
@Oppala: Külön világban élünk. Tudod, én falusi gyerek voltam. Abban az időben a falvakban még elég komoly állattenyésztés folyt. Minden háznál volt minimum tyúk meg disznó, de sok helyen volt még kacsa, liba, pulya, tehén, ló, de még nutria is. Nekem az állat nem valami egzotikus cukiság, hanem a természet része. Nem filmekből meg netes videókból ismerem az állatokat.
Na, szóval ebben a világban az emberek még maguk vágták le az állatokat. Láttam egy tucat disznóvágást - még segédkeztem is a böllérnek -, az ebédre való tyúkot, kacsát a nagymamám vágta le, azt is sokszor végignéztem. Egyáltalán nem volt tőle rossz érzésem, és másnak sem - az egész faluban nem akadt egy vegetariánus vagy vegán sem. És a gyerekek egészségesek voltak, kövér gyerek szinte nem is akadt. A tejet a szomszédból hoztuk, frissen fejték, még tőgymeleg volt, amikor elhoztuk. Senki nem volt rá allergiás.
Abban az időben nem volt még kutya- meg macskatáp sem, egyszerűen nem létezett ilyesmi. A kutyák meg a macskák többnyire húsos-zsíros ételmaradékokat kaptak, és ezzel elvoltak. Azt is láttam, milyen az, amikor a macska madarat, egeret fog, és játszik vele, jóízűen megeszi, "játszik mint macska az egérrel" - ez a kifejezés nem véletlenül született meg. Sok ilyen dolgot láttam. Ezért is tudom pontosan, hogy a kutya meg a macska bizony ragadozók, és a ragadozók étrendje való nekik, fütyülök rá, hogy akárki bevizsgálta - ragadozókat növényi koszton tartani állatkínzás. A haszonállatok arra valók, hogy megegyük őket, pár évtizede ezt még mindenki tudta, ma már a városban nevelkedett, természettől elidegenedett generációk jönnek mindenféle agymenéssel, ami az általános társadalmi hanyatlás egyik jele.
Na, szóval ebben a világban az emberek még maguk vágták le az állatokat. Láttam egy tucat disznóvágást - még segédkeztem is a böllérnek -, az ebédre való tyúkot, kacsát a nagymamám vágta le, azt is sokszor végignéztem. Egyáltalán nem volt tőle rossz érzésem, és másnak sem - az egész faluban nem akadt egy vegetariánus vagy vegán sem. És a gyerekek egészségesek voltak, kövér gyerek szinte nem is akadt. A tejet a szomszédból hoztuk, frissen fejték, még tőgymeleg volt, amikor elhoztuk. Senki nem volt rá allergiás.
Abban az időben nem volt még kutya- meg macskatáp sem, egyszerűen nem létezett ilyesmi. A kutyák meg a macskák többnyire húsos-zsíros ételmaradékokat kaptak, és ezzel elvoltak. Azt is láttam, milyen az, amikor a macska madarat, egeret fog, és játszik vele, jóízűen megeszi, "játszik mint macska az egérrel" - ez a kifejezés nem véletlenül született meg. Sok ilyen dolgot láttam. Ezért is tudom pontosan, hogy a kutya meg a macska bizony ragadozók, és a ragadozók étrendje való nekik, fütyülök rá, hogy akárki bevizsgálta - ragadozókat növényi koszton tartani állatkínzás. A haszonállatok arra valók, hogy megegyük őket, pár évtizede ezt még mindenki tudta, ma már a városban nevelkedett, természettől elidegenedett generációk jönnek mindenféle agymenéssel, ami az általános társadalmi hanyatlás egyik jele.
bugenhagen
2019.09.20 08:57:23
@Oppala:
>Nem tudtad megindokolni, bizonyítani, hogy a degradáláson, érzelmi eltávolításon, a >bűn elfogadhatóvá tételén kívül van más oka az állatok ellen elkövetett kínzások, és >ölés máshogy nevezésének
Azzal bizonyítom, hogy rámutatok arra a tényre, hogy az emberi és az állati élet nem egyforma értékű, és nem kezelendő egyformán (mellesleg ezt a jogrendszer és az erkölcs is tükrözi).
Ez a Wikipedia szócikk egyáltalán nem releváns. Nekem az összes tapasztalatom a vegánokkal az, hogy az embereket utálják, lesajnálják, lenézik, ugyanakkor az állatokat felmagasztalják. Még egyetlen vegánnal sem találkoztam, akit az abortusz érdekelt volna (és jó néhánynál rákérdeztem).
Tudod, a vegánok önellentmondásba keverednek, amikor azzal jönnek, hogy a kutyát-macskát etessük növényi táplálékkal. Mert egyrészt azzal szoktak jönni, hogy az emberi szervezet a növényi táplálék megemésztésére való (most ne menjünk bele abba, hogy ennek mennyi az igazságtartalma), mikor viszont azt hallják, hogy a kutyának - tipikus húsevő, az egész szervezete állati táplálék emésztésére van optimalizálva - akkor meg azt mondják, hogy ja, az nem is érdekes... Most akkor fontos, vagy nem fontos, hogy a szervezet mire van optimalizálva??? Embernél fontos, kutyánál-macskánál meg mégsem???
A gyerekkori tapasztalataim azt bizonyítják - amit egyébként már sokan megállapítottak rajtam kívül -, hogy a mai vegán mozgalom a természettől elidegenedett, az állatokat dokumentumfilmekből meg házi kedvencek révén ismerő városi generáció szellemi terméke. Akik állatok között nőnek fel, azoknak meg sem fordul ilyesmi a fejében.
>Nem tudtad megindokolni, bizonyítani, hogy a degradáláson, érzelmi eltávolításon, a >bűn elfogadhatóvá tételén kívül van más oka az állatok ellen elkövetett kínzások, és >ölés máshogy nevezésének
Azzal bizonyítom, hogy rámutatok arra a tényre, hogy az emberi és az állati élet nem egyforma értékű, és nem kezelendő egyformán (mellesleg ezt a jogrendszer és az erkölcs is tükrözi).
Ez a Wikipedia szócikk egyáltalán nem releváns. Nekem az összes tapasztalatom a vegánokkal az, hogy az embereket utálják, lesajnálják, lenézik, ugyanakkor az állatokat felmagasztalják. Még egyetlen vegánnal sem találkoztam, akit az abortusz érdekelt volna (és jó néhánynál rákérdeztem).
Tudod, a vegánok önellentmondásba keverednek, amikor azzal jönnek, hogy a kutyát-macskát etessük növényi táplálékkal. Mert egyrészt azzal szoktak jönni, hogy az emberi szervezet a növényi táplálék megemésztésére való (most ne menjünk bele abba, hogy ennek mennyi az igazságtartalma), mikor viszont azt hallják, hogy a kutyának - tipikus húsevő, az egész szervezete állati táplálék emésztésére van optimalizálva - akkor meg azt mondják, hogy ja, az nem is érdekes... Most akkor fontos, vagy nem fontos, hogy a szervezet mire van optimalizálva??? Embernél fontos, kutyánál-macskánál meg mégsem???
A gyerekkori tapasztalataim azt bizonyítják - amit egyébként már sokan megállapítottak rajtam kívül -, hogy a mai vegán mozgalom a természettől elidegenedett, az állatokat dokumentumfilmekből meg házi kedvencek révén ismerő városi generáció szellemi terméke. Akik állatok között nőnek fel, azoknak meg sem fordul ilyesmi a fejében.
bugenhagen
2019.09.20 08:59:47
@Oppala: Javaslok egy egyszerű kísérletet. Tegyél le egy kutyának jobb oldalra egy szárított disznófület, bal oldalra pedig a legjobb minőségű vegán kutyatápot. Aztán nézd meg, melyiket választja - az állatok ösztönösen azt a táplálékot választják, ami a legjobb nekik.
Kedves növényevő embertársaink rendszeresen felhívják a figyelmemet arra a tényre, hogy a WHO szerint a húsevés a mindmeghalás egyik fontos oka, nevezetesen is rákot kelt. Ebből következik az a tétel, hogy ne együnk húst, mert bizony nyomorúságos kínok között fogunk meghalni. Nos, akkor nézzük meg…..
bugenhagen
2019.09.06 15:33:13
@wmiki: Most nem tudom, hogy fiú vagy-e vagy lány, de ha fiú vagy, nemzhetsz gyereket, ha meg lány, akkor fogadhatsz örökbe, egy a lényeg, hogy a gyereknevelésre megvan a lehetőséged.
Persze ma már divat, hogy vegán széplelket kutyát/macskát tartanak (természetesen növényi étrenden), és úgy hvatkoznak rá, hogy "a gyerekem". Az általános értékválság egyik jellemző tünete.
Persze ma már divat, hogy vegán széplelket kutyát/macskát tartanak (természetesen növényi étrenden), és úgy hvatkoznak rá, hogy "a gyerekem". Az általános értékválság egyik jellemző tünete.
bugenhagen
2019.09.07 10:03:54
@Meleg Sándor: Az állatok foggal-körömmel küzdenek az életükért, a növények vegyi hadviselést folytatnak.
bugenhagen
2019.09.08 10:38:53
@dr Brcskzf Gröőő: Valóban vannak egyes gyümölcsök (nem az összes), amelyek úgy terjednek, hogy az állatok megeszik őket, aztán pedig az ürülékekkel elviszik a magot máshová. De ez csak egyes fajtákra vonatkozik, és azokra is csak teljesen érett állapotban.
Dr. Michael Greger a nutritionfacts.org alapítója és működtetője, egyben a nagy sikerű Hogy ne halj meg (How Not to Die) című könyv írója. Közkívánatra elolvastam a könyvet és megpróbálom összefoglalni a gondolataimat róla...
bugenhagen
2019.09.01 13:14:34
@wmiki: Nem, nem, nem. Nem igaz, hogy csak így lehet őket összehasonlítani. Baromság. MIért csak így lehet?
Ez kb. olyan, mint ha azt mondanád, hogy vannak az antialkoholisták, és vannak azok, akik csak alkoholt isznak. Mert csak így lehet összehasonlítani. Ennek nincs semmi értelme.
Ez kb. olyan, mint ha azt mondanád, hogy vannak az antialkoholisták, és vannak azok, akik csak alkoholt isznak. Mert csak így lehet összehasonlítani. Ennek nincs semmi értelme.
bugenhagen
2019.09.01 13:16:56
@wmiki: Itt egy exvegán látható, aki 15 év vegán étkezés után jött rá, hogy nem jó a vegán étkezés.
www.youtube.com/watch?v=AI3ys_fc-AY
Itt pedig egy másik exvegán beszél arról, hogy vegán időszaka alatt romlott az emésztése, romlottak a fogai és leépültek az izmai.
www.youtube.com/watch?v=H4JzgDhCwfc
www.youtube.com/watch?v=AI3ys_fc-AY
Itt pedig egy másik exvegán beszél arról, hogy vegán időszaka alatt romlott az emésztése, romlottak a fogai és leépültek az izmai.
www.youtube.com/watch?v=H4JzgDhCwfc
bugenhagen
2019.09.01 13:28:55
@wmiki: Már eleve az is hülyeség, hogy a vegánizmus ellentéte a csak húsevés. Mivelhogy a hús mellett a tejtermék és a tojás sem vegán étel, tehát akkor ezzel az erővel az is írhatnád, hogy akik csak húst, tejterméket és tojást esznek. De ez az egész "logika" egy hatalmas baromság.
Vannak, akik nem isznak kávét, és vannak, akik csak kávét isznak, igaz?
Vannak, akik nem esznek sajtot, és vannak, akik csak sajtot esznek, igaz?
És így tovább.
Remélem, érzed, hogy ez mekkora baromság.
És akkor én is említek neveket.
Andreas Moritz vegán egészségguru, aki számos könyvet írt a vegán életmód előnyeiről, önmagát szuperegészségesnek tartotta, 58 évesen halt meg betegségben (hogy pontosan milyen betegségben, azt a család nem merte közölni).
Dr. Hazel Percell táplálkozátudós, 107 éves korában halt meg, és haláláig testi-szellemi frissesség jellemezte. A vegán életmódot kifejezetten tiltotta azoknak, akik tőle kértek tanácsot, és ő sem volt vegán.
A vegán testépítők amúgy egy vicc.
Akkor most mi van?
És akármennyire is tolod, a mindenevés nem "szekta", hanem az ember természetes állapota. Senki még egy darab vegán emberi civilizációt nem talált sehol.
Vannak, akik nem isznak kávét, és vannak, akik csak kávét isznak, igaz?
Vannak, akik nem esznek sajtot, és vannak, akik csak sajtot esznek, igaz?
És így tovább.
Remélem, érzed, hogy ez mekkora baromság.
És akkor én is említek neveket.
Andreas Moritz vegán egészségguru, aki számos könyvet írt a vegán életmód előnyeiről, önmagát szuperegészségesnek tartotta, 58 évesen halt meg betegségben (hogy pontosan milyen betegségben, azt a család nem merte közölni).
Dr. Hazel Percell táplálkozátudós, 107 éves korában halt meg, és haláláig testi-szellemi frissesség jellemezte. A vegán életmódot kifejezetten tiltotta azoknak, akik tőle kértek tanácsot, és ő sem volt vegán.
A vegán testépítők amúgy egy vicc.
Akkor most mi van?
És akármennyire is tolod, a mindenevés nem "szekta", hanem az ember természetes állapota. Senki még egy darab vegán emberi civilizációt nem talált sehol.
Clint Eastwood bár 1971 óta folyamatosan rendez, sokáig váratott magára, hogy maximálisan ki tudjon teljesedni a kamera mögött. Ez az 1992-es Nincs bocsánattal jött el, mely egy teljesen új korszakot indított el a munkásságában. Az Oscar-díjakkal kitüntetett western előtt is csinált figyelemreméltó…..
bugenhagen
2019.08.15 17:43:40
Az 1999-ben elhunyt sikeres rendező, Stanley Kubrick, akit a filmes szakma a legjobbak közt tart számon és akit napjainkban is minden idők legtehetségesebb filmes direktorai közt emlegetnek, 1987-ben készítette el legsokkolóbb háborús drámáját, az Acéllövedéket. Ennyi "leg" után következzen egy…..
bugenhagen
2019.08.07 22:14:07
@A Mester_: De bizony komolyan mondom. A Viet Minh eredetileg amolyan népfront volt, mindenféle elemek voltak benne. Mint ahogyan például a második világháború során a francia ellenállók között sem csak kommunisták voltak. De mondhatnám példának a kubai felkelőket is, akik között nagyon sok nem kommunista volt. (Később aztán Fidel leszámolt velük).
Akárhogy is csűröd-csavarod, a vietnami háború nem elsősorban ideológiai, hanem nemzetegyesítő háború volt. Például sok buddhista azért harcolt a déli rezsim ellen, no nem azért, mert akkora kommunisták voltak, hanem mert a déli vezetés a katolikusokat preferálta (a buddhista szerzetesek önégetésének is ez volt az oka). Sokan úgy voltak vele, hogy ha választani a kettéosztottság és az idegen megszállás között (mert az amerikai jelenlétet bizony sokan annak ítélték), akkor inkább az északiak, még ha kommunisták is. A kisebbik rossz alapon.
Akárhogy is csűröd-csavarod, a vietnami háború nem elsősorban ideológiai, hanem nemzetegyesítő háború volt. Például sok buddhista azért harcolt a déli rezsim ellen, no nem azért, mert akkora kommunisták voltak, hanem mert a déli vezetés a katolikusokat preferálta (a buddhista szerzetesek önégetésének is ez volt az oka). Sokan úgy voltak vele, hogy ha választani a kettéosztottság és az idegen megszállás között (mert az amerikai jelenlétet bizony sokan annak ítélték), akkor inkább az északiak, még ha kommunisták is. A kisebbik rossz alapon.
bugenhagen
2019.08.07 22:22:58
@A Mester_: És azt sem szabad elfelejteni, hogy Dél-Vietnam, noha nem volt kommunista ország, demokrácia sem volt, hanem egy korrupt, erőszakos és zűrzavaros, véreskezű diktatúra, aminél elég sokan a kommunizmust is jobb alternatívának vélték (legalábbis messziről nézve).
bugenhagen
2019.08.08 09:26:40
@miketbeszéltek: Nem, nem őket kell megkérdezni. A helyzet az, hogy az északiak egyesíteni akarták az országukat, ami teljesen normális törekvés. 1956-ra volt kiírva a népszavazás az ország egyesítéséről, amit az északiak minden valószínűség szerint megnyertek volna, ezért a déliek - amerikai támogatással - nem voltak hajlandók belemenni a népszavazásba. Szóval bármilyen furcsa, itt a déli rezsimek tényleg a népakarattal mentek szembe.Ez meg is látszott a támogatottságukon.
Ebben a bejegyzésben olyan gyakorta előforduló tévhitekkel számolunk le, melyek egyre szélesebb körben ütik fel fejüket még a magyar értelmiség köreiben is. Ezek a tévedések azért is rendkívül bosszantóak, mert sokszor hivatalos személyek szájából hangzanak el, akiknél azért minimális elvárás…..
bugenhagen
2019.08.01 18:45:01
Szcientológia: objektíven és szubjektíven
Nyugdíjpénztárosból boldogság-specialista
2016.06.21 15:06:24
Kapcsolódó cikkek:
Nyugdíjkassza (Élet és Irodalom cikk)
Az emberek elől eltitkolt tudás (blogbejegyzés ugyanebben a témában)
A szcientológiában és annak környékén felbukkanó (többnyire önjelölt) "konzultánsok", "tanácsadók", "coachok" stb. sorsát mintha egy nyugtalanító, az energiamegmaradás…..
bugenhagen
2019.06.09 22:49:35
@Pirx: Már leírtam korábban, de még mindig vigyorgok rajta, amikor elsős egyetemista voltam, a gólyatáborban Piroska Gyula volt a mókamester, Gyurcsány Ferenc a táborvezető.
Adjunk el ezeknek az embereknek egy darabka kék eget" - mondta (a szcientológusokra jellemző tükörfordításban) állítólag L. Ron Hubbard 1950-ven egyik munkatársának a Hubbard Dianetika Kutatási Alapítvány megnyitója előtt.
Az 1986-ban jobblétre szenderült mester egyik első tanítását a Fővárosi…..
bugenhagen
2019.05.28 21:59:35
Szcientológia: objektíven és szubjektíven
Emlékeztető: ma lehet kérdezni a szcientológusoktól
2019.05.15 08:06:32
Idézet a Tévhitek a szcientológiáról blogról, a világ első korlátozott nyitvatartású blogjáról:
Ebben az időpontban lehet majd hozzászólni és válaszolok a kérdésre: 2019.05.15.11:00-12:00. Nem ígérem, hogy állandóan ott fogok ülni a gépnél, de reagálok. Utána valószínűleg megnyitjuk a folyamatos…..
1872. Fogorvos munkában, valahol az Egyesült Államokban..
Egy szakaszparancsnok emlékei
A vietnami vízi hadviselés történetével kapcsolatos anyaggyűjtés során arra gondoltam, hogy a Mekong-deltában bevetett gyalogosokról sem szabad megfeledkezni, ezért megrendeltem egy ismertebb beszámolót, mely szerencsére nem is okozott csalódást.
Az alabamai Joseph…..
bugenhagen
2019.05.02 14:01:41
Út a sötétség mélyére
Ha van olyan film, melynek címe túlzás nélkül minden filmrajongó számára ismerősen cseng, az a negyven évvel ezelőtt elkészült Apokalipszis most, Francis Ford Coppola egyik legnevesebb munkája. Ez pedig nem véletlen, hiszen nemcsak a legismertebb vietnami háborús, sőt háborús…..
A könyvtár általában nyugodt egy hely, de néha érhetik az embert felzaklató élmények. Például, amikor a könyvajánlón szembe találkozik Lenkei Gábor alkotásaival. A kínálatból kiválasztottam a „Helyszíni tudósítás a vitaminellenes háborúból” címűt, rövid és tökéletesen megfelel elrettentő…..
Az úgymond helyes nyelvhasználattal kapcsolatban sokféle babona terjedt el, ezek közül az egyik legkitartóbb az idegen szavak használatának a tilalma. Az idegen szót én most kissé pontatlanul köznyelvi értelemben használom, nyelvészként inkább kölcsönszót kellene mondanom. Vannak emberek, akik úgy…..
Szcientológia: objektíven és szubjektíven
Új magyar leleplező könyv a szcientológiáról - Dudás Diána: Az én szcientológia sztorim
2019.03.21 09:14:45
Örömmel jelentem be, hogy hosszú hónapok munkájának eredményeként a mai napon megjelent magyar nyelven egy új személyes történet a szcientológiáról.
Ne feledjük, hogy utoljára ilyen könyv magyar szerző tollából 8 évvel ezelőtt jelent meg (amit én írtam).
A könyvről
Dudás Diána 5 évig…..
Tékozló Homár
Feketelista: Mediumbutor.hu, a hely, ahonnan nem akarod berendezni a lakásodat
2019.02.18 17:08:32
Újabb bizonyíték arra, hogy a csilivili animált honlap egyáltalán nem garancia arra, hogy mögötte valódi, megbízható webshop működik. Olvasónk megjárta a Mediumbutorral, mi összeszedtük, hogy a honlapon mi minden lehetett volna baromi gyanús, és megkértük tanácsadóinkat is, hogy a szakvéleményükön…..
bugenhagen
2019.02.19 11:05:35
@KaTe: Az más, mert ott már erőszak is van, ami megváltoztatja a minősítést.
Több helyen visszaköszönt a napokban egy szűk 12 perces videó, mely „Orvosok: a hús okozza a rákot és a diabéteszt” címmel fut. Komoly erőfeszítéseket téve végignéztem a filmecskét. Gyakorlatilag órákig lehetne elemezni, cáfolni a videó kijelentéseit, így csak a legfontosabb megcsúszásokból…..
bugenhagen
2018.07.01 08:32:59
bugenhagen
2018.09.09 13:41:13
@elvagyok: Svájc az egyik legnagyobb tejfogyasztó ország, ott a várható élettartam 83 év. Pont annyi, mint Spanyolországban.
Szerző: PFA
Szeretek kommenteket olvasni a különböző cikkek alatt, mert a leghumorosabbtól a legostobábbig mindenki fellelhető. Kivétel nélkül elcsodálkozom minden alkalommal.
Ma este egy elég szomorú hírt láttam meg: egy nő levert egy fecskefészket a 3. emeleti lakása erkélyéről. Hmm… hát sajnos…..
bugenhagen
2018.07.11 07:03:16
@Csak Norris: Mellesleg nyilvános kivégzések nem csak a középkorban voltak, hanem bőven még a 20. században is, és a nagy francia forradalom alatt is szokása volt az alja népnek ujjongani és vidámkodni a guillotine mellett.
Folytatjuk a vitaminok világába tett utazásunkat, körbejárva az ajánlások megállapítását és eljutunk a megadózisú vitaminok szükségességéhez. Cikkünket ezúttal is a Humanoid Reptiliánok Bolygóközi Szövetsége támogatta...
bugenhagen
2018.07.06 08:21:46
@Meleg Sándor: Volt egy érdekes kísérlet, még valamikor talán a hatvanas években az USA-ban. Elő tudom szedni a pontos a hivatkozást, ha érdekel.
Szóval a dolog úgy nézett ki, hogy kikevertek valamilyen tápoldatot, amiben minden megvolt, ami az embernek kell. Nem volt semmilyen különösebb íze. A kísérlet résztvevői szabadon fogyaszthatták ezt a tápoldatot, de mást nem ehettek. Mivel a kísérlet zárt helyen történt (ward study), nem tudtak csalni.
Az eredmény az volt, ,hogy a kövérek lefogytak, akinek pedig normál testsúlya volt, az megtartotta a testsúlyát. Vagyis mindenki kb. annyit fogyasztott, amennyi az egészséges testsúlyához kellett. Ami azt bizonyítja, hogy ha nincs az ételnek különösebb élvezet vagy jutalom jellege, akkor nem esszük túl magunkat. A természeti népeket pedig pontosan ez jellemzi - ugyanazt az egyszerű kaját eszik egész évben, mondjuk édesburgonyát, rizst vagy krumplit. Persze, hogy nem fognak elhízni.
Szóval a dolog úgy nézett ki, hogy kikevertek valamilyen tápoldatot, amiben minden megvolt, ami az embernek kell. Nem volt semmilyen különösebb íze. A kísérlet résztvevői szabadon fogyaszthatták ezt a tápoldatot, de mást nem ehettek. Mivel a kísérlet zárt helyen történt (ward study), nem tudtak csalni.
Az eredmény az volt, ,hogy a kövérek lefogytak, akinek pedig normál testsúlya volt, az megtartotta a testsúlyát. Vagyis mindenki kb. annyit fogyasztott, amennyi az egészséges testsúlyához kellett. Ami azt bizonyítja, hogy ha nincs az ételnek különösebb élvezet vagy jutalom jellege, akkor nem esszük túl magunkat. A természeti népeket pedig pontosan ez jellemzi - ugyanazt az egyszerű kaját eszik egész évben, mondjuk édesburgonyát, rizst vagy krumplit. Persze, hogy nem fognak elhízni.
bugenhagen
2018.07.06 09:41:18
@tottiking: Ja, azt a szar ehetetlen Pick szalámit például exportálják Japánba, Németországba, Olaszországba, Svédországba, stb. De persze mivel magyar, csak rossz lehet.
bugenhagen
2018.07.06 09:44:09
@Meleg Sándor: Nem csak pszichológiai trükkök vannak, hanem vegyi trükkök is. Van egy "boldogságpont" (bliss point), amit a gyártók igyekeznek elérni. Ez az a pont, ahol a fogyasztó úgy érzi, hogy muszáj még vennie a készítményből. Ezt a pontot a só, cukor meg mindenféle más adalékanyag gondos adagolásával érik el. És ezen a ponton már addikcióról beszélhetünk, tehát az agy jutalmazó áramköreire hatnak.
Valószínűleg ez a jelenség áll annak a hátterében, hogy a világ gazdag (vagy felemelkedő) országaiban az elmúlt évtizedekben megnőtt a kalóriafogyasztás.
Valószínűleg ez a jelenség áll annak a hátterében, hogy a világ gazdag (vagy felemelkedő) országaiban az elmúlt évtizedekben megnőtt a kalóriafogyasztás.
B1 BLOGCSALÁD
Vajon mikor kezd el az államtitkár asszony a buzizás után niggerezni, zsidózni és cigányozni?
2018.07.03 11:52:35
Megüzenték a kormánytól a melegeknek: ti csak az erőszakos kisebbség vagytok, a másodrendűek. Novák Katalin szerint nincs semmi gond, ha az ember buzizik és ezt tekinthetjük a kormány hivatalos álláspontjának is...
bugenhagen
2018.07.03 18:23:14
B1 BLOGCSALÁD
Bayer Zsolt arról értekezik, hogy a zsidók kifosztják a magyarokat, és ebből előbb-utóbb elege lesz mindenkinek
2018.06.26 12:13:30
Úgy tombol a Fidesz-Izrael barátság, hogy a kormánypropaganda vezérpublicistája antiszemita tréfával kénytelen kedveskedni az olvasóinak. ..
bugenhagen
2018.06.26 20:54:39
@LebensraumamOsten: Bayernak svábok az ősei, épp elégszer elmondta. Gondolom, Mária Terézia idején jöttek az országba.
A tejtermék reklámokban a tehenek mindig vidámak és boldogok, holott a valóságban kegyetlen és erőszakos környezetben élnek. Közel sem annyira idilli az életük.
..
bugenhagen
2018.06.16 00:17:12
@Áronkapa: Egy fenét a fehérek, Afrikában is elterjedt, a maszájoknál például alaptáplálék a tej.
bugenhagen
2018.06.16 00:31:50
@Hórukk: 100 évnél régebben is sok tejet fogyasztottunk, csak mivel nem lehetett hűteni, joghurt, aludttej, túró, stb. formában. Indiában, ahol ugyebár többnyire meleg van, a fő tejtermék a joghurt meg az érleletlen sajt.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz