Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France)

0 bejegyzést írt és 284 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt napokban sok helyütt lehetett hallani a kérdést: miért éppen Párizs? Azaz miért éppen a francia fővárosban támadtak a terroristák, idén ráadásul már nem először. Közben a BBC-ben több betelefonáló is arról beszélt személyes tapasztalat alapján, hogy Párizs már…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.11.16 13:31:55
@Velemenyem szerint....: Nagyon egyetertek az eszmefuttatasoddal,mar ami azt a reszt illeti,hogy a francia nemzet egyseget a nyelv adja-szemelyes tapasztalat,egy beszelgetes kapcsan,mely a lanyom es tanitonenije között hangzott el.Semmi rosszra nem kell gondolni,csak vigasztalta a lanyomat,aki akkor epp ugy erezte hogy nagyon nem megy neki a francia es hogy a francia gyerekeknek sokkal jobb,mert ök itt születtek Franciaorszagban.:)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.11.16 13:45:57
@Mirjam2: es a pakisztaniakkal mi a helyzet? Baratnöm azt mondja rengetegen elnek Londonban.
Már több mint két éve él Franciaországban a Seldon-házaspár, most pedig küldtek egy posztot, aminek külön értéke, hogy mindig jó novemberben nyári képeket nézegetni (bár mostanában azért már a november sem a régi…). Szóval lássuk, milyen is egy igazi Val d’Isère-i…..
Előfordul, hogy az embert kellemes meglepetés éri bloggazdai minőségében is, ez történt velem akkor, amikor megkaptam a mai írást. Szerzője, Ödenburger ugyanis túl azon, hogy törzskommentelő, mindig tud olyat írni, ami elgondolkodtatja az embert, vagy amit akkor is érdemes…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.08.21 09:49:22
@bpetya75: Nem minösitesnek szantam amit irtam,sajnalom ha annak latszott,vagy annak erzödik.Szimplan leirtam,hogy van,aki szerintem tulmisztifikal.Magat a tulmisztifikalast vagy magat az egyent nem kritizaltam,nem is allt szandekomban senkit kritizalni,minösiteni es legfökeppen senkit sem szerettem volna megbantani.Amennyiben megis ez törtent,itt kerek elnezest.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.08.21 10:09:07
@bpetya75: Termeszetesen altalanossagban ertettem a tulmisztifikalast.
Igor több mint másfél évtizede él Franciaországban, és írásából sok minden mellett az is kiderült a számomra, hogy lelkesedése az ország és Párizs iránt finoman szólva is…..
Határátkelő Haza, meg ilyenek 2015.08.12 06:41:00
Nem, még nincs vége a Magyarország és én pályázatnak (bár erősen a vége felé közeledik), ma például Tsabus írását olvashatjátok arról, hogyan is éli ő meg ezt…..
Jojo képeit már korábbi fotós posztokban láthattátok az angliai Bordonból. Most a történetüket is megosztotta, amely céltudatos határátkelésről szól, ahol a kezdet nem könnyű, de az említett kitartás eredményeként már jó ideje a saját szakmájában dolgozik, és az itthon…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.18 08:55:13
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.18 09:21:30
@kardio1: Nem a gyerek(ek) miatt ment fel bennem a pumpa.En is ittthon vagyok 2 gyerekkel,es megis tanulgattam-tanulgatok franciaul,beilleszkedtem ide,es mindenben tamogatom a ferjem,ha mar ö a csaladfenntarto-mondom ezt ugy,hogy azert az en munkam sem elhanyagolhato resze az ö sikereinek.Szoval a lenyeg: posztolo hozzaallasa miatt ment fel bennem a pumpa, es ebbe nem tartozik bele az,hogy gyerekeket szült es otthon van velük.Az annal inkabb,hogy emöge bujva nem tanulta meg a nyelvet es füle botjat nem mozgatta hogy neki is jobb legyen,meg egyaltalan,hogy valamit tegyen a boldogulasert.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.18 09:28:24
@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): de mindegy is,nem akaras,nem vagyunk egyformak..barmi lehet a pakliban.Ezt tegnap kiveseztük.En nem ekeztem a poszterinat,ma sem akarom.

@Chamroe: Sok sikert kivanok Nektek is!
A mai poszt ugyan a Magyarország és én pályázatra érkezett, de lehetne Franciaország és én is, sőt, ha még mélyebbre tekintünk, akkor valójában a beilleszkedés nehézségeiről szól. Vicky és családja ugyanis négy év franciaországi lét után döntött úgy, hogy…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.17 16:05:32
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.17 16:37:02
@kék madár: igen,van ilyen is..ezert is irtam,hogy nem vagyunk egyformak.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.17 16:38:26
@Dragonlady (Bp, Hun): csatlakozom,Hataratkelö,en is köszönöm.
Valójában nem történnek nagy dolgok a mai történetben, másfelől viszont csupa fontos dolog történik Christine posztjában: egy magyar család keresi (és találja meg) a helyét Angliában (és nem mellesleg az is kiderül, hogy London nem minden). Ez már a második rész, az első…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.11 11:16:18
@Hari Seldon 2: Nalunk is ez a helyzet,ha a ferjem kiesne a munkabol baleset vagy barmi miatt.Ra meg extra biztositas is van kötve a cegnel is,mert eleg specko a munkaja.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.11 11:18:35
@Hari Seldon 2: Ezt is tervezzük mi is,de csak a tavolabbi jövöben.Ferjem nyugodtabb igy hogy en itthon vagyok.Az ö munkaja miatt neki ez fontos-most is mar vasarnap ejszaka ota nincs itthon.Talan majd ma ejszaka hazaer...talan...
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.11 11:38:19
@Hari Seldon 2: :-) :-)
Mert hát egy idő után mégis csak úgy történik az, hogy az idő megszépíti az emlékeket (ahogyan mai szerzőnk, Rita szerintem találóan írja: a boltos néni „rohadt megjegyzései” is „vicces csipkelődéssé” alakulnak), és az ember igazán akkor szembesül a valósággal, ami…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.10 11:24:51
@tanato: ez nagyon jol hangzik igy leirva,a baj az,hogy Magyarorszagon sokan nem igy gondoljak.Es mivel oriasi a megosztottsag,nem lehet eredmenyt elerni,
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.10 11:33:36
@Bebbi: Persze,kell nemi megküönböztetes meg kontroll az ügyben,ezt en sem tagadom.De ez a plakatkampany...meg ugy altalaban a jobboldal hozzaallasa a kerdeshez.MIndegy,en buta vagyok ezekhez a dolgokhoz.De azt nem szeretnem hogy Magyarorszag miniszterelnökenek amokfutasa miatt esetleg itt hatranyok erjenek,netalantan vissza kelljen mennem oda.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.10 11:37:26
@Bebbi: Ebben egyetertünk,valami megoldas kell.De ez,ami Magyarorszagon zajlik...megosztas,az emberek egymas ellen hergelese,a problemak eltussolasa celjabol.NIncsenek valodi megoldasok.
Lehet, hogy nem is jó a kérdés, hiszen ahány gyerek, annyiféleképp, nem lehet és nem is kell általánosítani. Inkább csak történetet mesélni, ma például Gabiét, akik két gyerekkel költöztek el – nem a szomszédba, hiszen egészen a Dominikai Köztársaságig mentek.…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04 12:13:35
@London2009: abban egyetertek,hogy semmitttevös nyaralasra tökeletes a hely,a többiben masabb a velemenyem-de hat emberek vagyunk,különbözö velemenyekkel.A szallodat valoban nem szerencses elhagyni,kivetel persze a szervezett kirandulasok.Ferjem 2 eve reszt vett kulturalis kirandulason is ott,tavaly csak katamaranos kirandulason voltunk,Saona Island-en.Iden 2 hetre megyünk,szinten Punta Cana reszre,es tervben van ismet valamifele kirandulas.
Saona Island gyönyörü,kb ahoz a bizonyos kokuszos csoki reklamjahoz tudnam a helyet hasonlitani,talan meg attol is szebb.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04 12:30:23
@London2009: Masik reszen en meg nem jartam a tersegben,de ez nagyon megfogott.Iden a tevezeskor nezegettük Mexikot es Kubat is,de vegül arra jutottunk,mivel iden elöször jön velünk a nagylany is ( 8 eves),igy olyan helyre megyünk,ami mar ismerös es bevalt,A kalandokat kesöbbre tartogatjuk,ferjemnek Thaiföld is a listajan van.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04 12:58:56
@Zoole[uk]: Legközelebb ha megyünk ( az nem jövöre lesz),lehet bevallaljuk.Iden mar eldöntött a dolog,a napokban mar erkeznek a papirok az utazasi irodatol,es szük 3 het mulva startolunk.:)
Köszönöm a tippet! :)
Judit érdekes kérdést vet fel Christine múltkori posztja kapcsán, amikor gyermeke szemén keresztül írta meg a határátkelés élményét. Vajon van-e ideális időpont arra nézve, amikor egy gyerek viszonylag zökkenőmentesen átültethető egyik kulturális közegből a másikba? Vagy a…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.28 09:23:32
@Hari Seldon 2: ebben is van igazsag..Lanyom meg nem volt 6 amikor kijöttünk,szeptemberben kezdte a grand section-t,akkor oktoberben lett 6.Nulla franciatudassal kezdett,az elsö 3 honapban sem magyarul,sem franciaul nem volt hajlando beszelni arrol mit tanult,mi volt vele aznap.Heti 1 korrepetalo oraja volt franciabol,de csak fel evig volt ra szükseg,aztan beindult a dolog.Az elsö 3 honap utan mint a vizfolyas elkezdett franciaul csacsogni.Mostanra meg...neha csak nezünk ra,apjaval együtt hogy most mi van.Folyekonyan ir meg olvas franciaul.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.28 09:28:41
@Der echte Weihnachtsmann: ismerös az utolso bekezdes,a lanyomra vonatkoztatva..mondjuk öt kicsit biztatni kellett,hogy menjen bandazni,jatszani a többiekkel ( pl.le az udvarra,vagy a haz ele),de egy idö utan mar ment magatol is es tök jol beilleszkedett,sokkal nyiltabb lett,meg persze ezzel parhuzamosan a nylevtudasa is fejlödött.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.28 09:42:30
@firg_firg: ez nagyon igaz.Mostanaban jön ki a lanyomnal.Neha hasznal olyan szofordulatokat,meg mindent,hogy csak lesünk ra,apjaval együtt.Nem itthon tanulja a franciat,az biztos.( Ferjem nagyon jol beszeli,az itt töltött 8 ev alatt jol megtanulta,de meg neki is okoz a leanyzo meglepeteseket.). :D
A mai poszt legalább annyira szól Hollandiáról, mint Magyarországról (holott a Magyarország és én pályázatra érkezett), ami pedig külön érdekesnek és elgondolkodtatónak találtam benne, hogy mennyire az apró dolgok tudnak hiányozni: a kedvenc étterem, a fodrász, egy jó csapat.…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.27 12:38:11
@tildy[UK]: szerintem felesleges magyaraznod neki,nem erdekli ez a fajta megközelites.Arra mar nem is reagalok amit nekem cimzett.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.27 12:54:59
@Hari Seldon 2:Hasonlo jo tulajdonsaggal birtak a regi valyoghazak is,amennyire en tudom..speciel anyukamek hetvegi haza valyog es ott a legnagyobb nyari kanikulaban is kellemes klima honol,mig telen nem kell tul sokat füteni ha esetleg ott vannak es megis jo idö van.kb. 3 eve telen volt,hogy sokaig nem voltak lenn,nem volt befütve,aggodott is anyukam a telelesre berakott leanderek miatt..Nos,aggodalma alaptalan volt: benn a hazban minusz 2 fok volt,amikor mentek,pedig elötte valo napokban odakinn tomboltak a minuszok.Szoval a leanderek megusztak...:)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.27 12:56:00
Meglehetősen rögös úton jutott el mai szerzőnk, Dénes addig, hogy magyar jogosítványát németre cserélje. A posztot olvasva néha nem tudtam, sírjak vagy nevessek – ezt majd mindenki eldönti magának. (fotó: Christian Schnettelker / manoftaste.de) „Ahogy nemrég egy kommentemben…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.26 15:15:38
@Ödenburger [Hu/At]: Igen,en igy tudom,ugyanis az ideiglenes külföldre tavozast nem vagy köteles bejelenteni es nincs korlatozva az idötartama sem..( tehat lehetsz te 10 eve is mar kinn,amig be nem jelented,hogy tavoztal es meg nem szünteted a magyar cimet,addig csak ideiglenesen leszel kinn).A sorrend jo,amint megvan a kinti lakcim,lemondod az magyar dolgokat es igenyled kinn.Azt nem tudom hogy a magyar hivatalok fognak e majd kesöbb valami igazolast kerni,hogy kinn milyen intezmenybe jar a gyerek,tölem abban az 1 evben sem kertek semmit,amig megvolt a magyar lakcimünk.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.26 15:51:22
@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Elirtam,szoval: Örülök ha hasznos infot adtam.

Hataratkelö,kerlek töröld az elözö hozzaszolasomat,mert abban nyelvtanilag helytelenül irtam le ezt az egyszerü mondatot.
Köszönöm.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.27 08:40:26
@Naschkatze (Mostindien / CH):igen,tudom mi epp 2013 ban jöttünk ki,akkor meg nem is jelentettük be.Aztan utana valo evben mar igen,mivel veglegesre tervezzük a dolgot.Visszaadtuk a szemelyit,lakcimkartyat adtak ujat,annyi all rajta hogy külföldi lakcim.Plusz ki kellett egy nyilatkozatot tölteni.Ennyi.
Vajon hol van otthon az ember? Ez a kérdés jutott az eszembe, amikor elolvastam Tamás írását, amely a Magyarország és én pályázatra érkezett és szerintem nagyon sok elgondolkodtató felvetés, mondat van benne. Például az, ami reflektál az itt is gyakran felmerülő vitára,…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22 09:23:00
@snygg panda: Igen,sajnos ez igy van..en mar amugy leszoktam a vitarol,legalabbis annyiban,hogy provokacionak ritkabban dölök be.Az elejen a közössegi oldalon is ugrottam mindenre...mostanra mar nem.Egyszerüen kiszelektaltam az embereket.Aki nem fogadja el,hogy nekem-nekünk jobb itt mint ott,az igy jart.Megerteni nem kell,csak fogadja el,ez van,kesz es ne jöjjön olyanokkal,hogy jajj,szegeny gyerekek...
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22 09:38:33
@snygg panda: Remekül összeszedted a dolgokat.Persze,kell(ene) az elfogadas mindket reszröl.Az elejen en sem voltam tul elfogado az ottmaradottakkal szemben ( anyukamat is mindenkepp ra akartam beszelni hogy települjön ki a kisebbik hugommal-nagyobbik hugom itt el tölünk 2 oranyi autoutra Nemetorszagban-de idövel tervezi a visszaterest,),de aztan rajöttem,nem mindenkinek van arra szüksege hogy nekiinduljon a vilagnak,van akinek ott is mennek a dolgok,es ez valahol örömteli.Az meg megint tuti,hogy nem mindenki egyforma lazado tipus.En nagyon.Raadasul lassan ülepednek le a regi dolgok,idöbe telik mire az ember levetközi a regi szokasokat.Elejen allando volt,hogy atszamolgattam az arakat forintra,nem mertem a 2,5 euros joghurtot levenni a polcrol az 1.5 euros helyett,stb.Ferjem fokozatosan es kitartoan szoktatott es szoktat le erröl,mai napig nezem az arakat,de mar nem szamolom at.Furcsa volt,hogy minden alkalommal tudunk valami edesseget vagy apro meglepit venni a gyerekeknek,elmenni havonta 1-2 alkalommal kirandulni vagy etterembe...neha meg mindig azon agyalok,hogy lehet hogy almodom.Lassan 2 eve tart az alom...kivanom hogy soha nem erjen veget.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22 09:58:48
@snygg panda: Köszönöm a jokivansagodat,kivanok en is Neked minden jot a tovabbiakban is! :)

Mondandoddal is egyet kell ertsek maximalisan.Magyarorszag nagyon szep orszag,es nem az orszaggal van a baj,hanem az ottani közeggel,meg az irannyal.Erdekes ez a szerete-nem szeretem Magyarorszagot dolog.Engem-minket mar csak az ottmaradt csaladtagok,baratok,ismerössök kötnek oda,egyeb dolog nem.Nehez pozitivan nyilatkoznom az orszagrol,föleg annak tükreben amit en ott ateltem,tapasztaltam.Sok ismerösöm elfordult tölem amikor eljöttem,de persze volt olyan is,aki azt mondta,ö meg annyi ideig sem tartott volna ki az adott helyzetben,mint ameddig en kitartottam.En azt vallom,ennek a sikernek ketten voltunk reszesei,a lanyom es en együtt tartottunk ki.
Svájci Sapka azzal küldte el a „Magyarország és én” pályázatra szánt írását, hogy kicsit más, mint a többi. Döntsétek el, hogy mennyire látja másként a dolgokat egy olyan pillanatban, amelynek nagyon erőteljes hangulati töltöttsége van, hiszen az írás úton Magyarország…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.20 15:27:59
@Határátkelő: Igazan nincs mit,erdekessegnek linkeltem be,gondoltam örülsz ha latod milyen nepszerü vagy. :) Olvastam amit irtal neki,nagyon szuper megfogalmazas,en sem tudtam volna jobban.
Egyebkent ugy velem,vannak igazsag-morzsak a cikkben ( na nem az,ami erre a blogra vonatkozik),de az altalanositas az tenyleg durva merteket öltött benne es az egyik utolso komment is kiverte nalam a biztositekot ( amiben a blog közönseget meltatja a kedves kommentelö,nem eppen hizelgö modon).
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.20 15:31:09
@svájci sapka (ch): ez a mondat nekem is feltünt...es szegeny nagyapam jutott eszembe,aki mindig mondta hogy remeli hogy idövel jobb lesz a helyzet,ha maskor nem,majd az en gyerekeimnek...hat,ezt ö mar nem erte meg...meg persze jobb lett a helyzet,de nem ott.
A mai történet a Magyarország és én pályázatra érkezett, de talán kevésbé direkt szól Magyarországról, mint az eddigiek – ugyanakkor ha a teljes történetet nézzük, akkor Andrásé (akinek köszönet a fotóért) elég sokat elárul a magyar helyzetről és viszonyokról. Szavazni…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.18 08:48:00
@~~Babette~~: megneztem,nagyon jo video.Este tuti megmutatom a ferjemnek is,had nosztalgiazzon....:)

A poszthoz: szinten tetszik.Vannak benne ismerös erzesek,gondolatok,annak ellenere hogy en teljesen mas környezetböl indultam,es mas körülmenyek vezereltek.En speciel ugy erzem,az utolso elötti pillanatban hagytam el a süllyedö hajot-marmint szamomra utolso elötti pillanatban-ugyanis szamomra a lanyom iskolakezdese volt a lelektani hatar,ameddig vagy nekiindulok vagy elvesztünk.Ittvagyunk...:)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19 08:11:00
@~~Babette~~: igen,eleg sokaig.Teher es szemelyhajozasban is dolgozott.Most is az,de mar szarazföldi beosztasban ( Gepeszet,üzembentartas a szakterülete es müszaki buvar-egyebkent hajomernöki diplomaja van).
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19 10:38:56
@~~Babette~~: regi szep emlekek...ferjem is rengeteget mesel a regi hajoseleteröl..marmint amikor tenylegesen hajon dolgozott..teher es szemelyhajos sztorijai is vannak dögivel...:)
Egy ideig gondolkoztam, milyen címet adjak a mai posztnak, és végül arra jutottam, egy igazi hétköznapi hőstörténettel van dolgunk: hétköznapi, mert nem történik benne semmilyen különösebb kaland, csak két ember próbál meg a saját erejéből boldogulni. Ugyanakkor hőstörténet…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19 09:24:51
@Mirjam2: nagyon egyet ertek az irasoddal,bar az angol egeszsegügyet nem,a nemeter pedig csak kevesse ismerem.A füteshez: itt nalunk sincsenek tulfütve a helyisegek az iskolaban,es ami meg erdekes,hogy a gyerekek minden aldott nap kinn tizoraiznak,akar esik,akar fuj-1-2 extrem hideg es esös nap volt a mult evben is amikor a lanyom meselte,hogy nem voltak kinn.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19 09:55:45
@~~Babette~~: lanyom het eves,Magyarorszagon jart bölcsödebe es meg akkor is divott ez a kinn esznek,kinn alszanak stilus,nekem ez nagyon bejött akkor is.Telen volt hogy bundazsakban aludt a gyerek,ugy talaltam meg kinn,nyaron meg szunyoghalos-baldachinos agycsodaban...:) Kicsi volt ( 10 honapos ) amikor kezdte a bölcsit,de nagyon jol viselte es nagyon odafigyeltek ra,semmi baj nem volt.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.19 09:57:29
@~~Babette~~: OFF: nem tudom lattad e,a tegnapi poszt alatt valaszoltam a kerdesedre,a hajos dolgokkal kapcsolatban,. Egyebkent mutattam ferjecskemnek tegnap este a videot,nagyon tetszett neki-persze jot nosztalgiazott rajta.

ON
Az első győzelmet a szerelem aratta, a mai írás szerzője, Flóra emiatt költözött ugyanis Máltára. Aztán a szív még egyszer győzni látszik, de hogy miképp, az derüljön ki az írás végén, amit nem csak ezért érdemes végigolvasni. (A képekért köszönet a…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.01 14:32:51
@Hari Seldon 2: uh,ezek tuti nagyon szep helyek,mi meg nem jartunk arra,bar a ferjemben nem vagyok biztos...en meg nem voltam Belgiumban es Hollandiaban sem,a lanyom ellenben mar igen.amikor ment apaval dolgozni...:)
Egyebkent köszönöm hogy belinkelted,majd megmutatom ferjemnek es szerintem majd betervezzük valamikorra.Mondjuk ahogy neztem az idöjarast,a jövö hetvege sem igazi kiranduloidö lesz-egyenlöre ugy fest,meg hat sanszos hogy ferjem akkor is ügyel-na de majd kiderül,nem akarok pesszimista lenni.
Nektek kellemes kirandulast es szep hetveget kivanok! :)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.01 14:34:15
@qkuc: En is mindig fennakadok ezen..en amugy utalom a Turo Rudit,es a gyerekeimre sem eröltetem..fiam meg nem is evett,a lanyommal mar kostoltattam,de nem izlett neki.:)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.01 14:53:50
@puhacica: Szerintem sincs semmi szegyellnivalo abban amit csinalsz, es gratulalok az elörelepeshez,igy tovabb!
En ugy velem,annak kell szegyellnie magat aki csak ül a langyospocsolyban e s varja a sültgalambot-es az mindegy hogy ezt Magyarorszagon vagy mashol teszi..
Miközben a kormány nagy csinnadrattával újabb programot indít a külföldön élők hazacsábítására, a kép finoman szólva sem ilyen egyszerű. A mai írás szerzője, Tomeepapa 9 év franciaországi élet után érezte úgy családjával, hogy talán érdemes lenne megpróbálni ismét…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.04.30 11:45:10
@Suvahe: Mint irtam,föallasu anyuka vagyok,igy csak a ferjem helyzetet tudom hozni peldanak.Van hogy el tud szabadulni csip-csup ügyeket elintezni es van hogy hetekig ismerös hozza haza csütörtökönkent a lanyunkat APC-röl,mert annyi a melo,hogy sehova nem mehet,meg 5 perccel korabban sem.
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.04.30 12:12:41
@Cascabel: Nem a köpködes volt a celom,lehet felreertettel valamit...pont azert hasznaltam idezöjelet is,hogy egyertelmü legyen a dolog,hogy semmi bajom nincs Franciaorszaggal,csupan a posztra kivantam reagalni meg a közben elhangzott felvetesekre.
Magyarorszag mar mas teszta lenne,de mivel nem akarok senkit megbantani,ezert ebbe a temaba nem folynek bele.
En kerek elnezest ha felreerthetö voltam,nem akartam senki erzekenyseget megbantani,de tenyleg elfogult vagyok Franciaorszaggal szemben,erösen pozitiv ertelemben!
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.01 10:54:28
@kardio1: ez valoban nem tünt fel.Igy azert valtozik a dolog fekvese valamelyest,marha az anyagi reszet nezzük.De ha az elveket...persze ök nem anyagi okok miatt undultak el anno elsösorban es nem amiatt ternenek vissza sem.Nalunk is felmerült a lehetöseg,hogy ferjemet elöleptetik a cegnel,budapesti munkavegzessel,itteni berert.Kategorikusan mondott nemet a dologra,miutan megvitattuk,mert eszünk agaban sincs ott felnevelni a gyermekeinket,meg igazsag szerint mi is jol megvagyunk itt,föleg a ferjem a maga lassan 9 itt töltött evevel,plane hogy mar 20 eves kora ota nem elt huzamosabb ideig Magyarorszagon.
Nem tudom hirtelen, volt-e már olyan poszt a Határátkelő történetében, mint amilyen ma következik. Kicsit szkeptikusan kezdtem el olvasni (mint azt majd közületek is gondolom néhányan teszik), de a jelenetek gyorsan beszippantottak. Az írás szerzője, Hóvarjú meghatározása szerint…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.04.27 07:47:02
Februárban olvashattátok itt Ferenc írását Vanuaturól, ami most fájdalmas aktualitást nyert a térséget sújtó természeti csapás miatt. A mai egy rendkívüli poszt, de fontosnak éreztem, hogy beszéljünk az ott történtekről, és hátha akad köztünk olyan, aki lehetőségeihez…..
Mostanában több, egészségügyről szóló történet is megjelent itt, ma is egy ilyen következik, méghozzá Magyarországról és Angliáról is. A sok különbség között, amiről Petra írásában is olvashatunk, a lényeg mégiscsak az, hogy kiszolgáltatottnak lenni sehol sem jó. (A…..
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10 16:14:28
@P.Elliot: nekem is kb. ez volt az elsö gondolatom... :(
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10 16:35:23
@blackhair-lady: köszönöm, mar nem idöszerü,de ha lesz valaha valakinek hasonlo problemaja ,akkor ajanlani fogom.
Masik kommentedre reagalva: ezt en is tanusithatom.Az elejen nekem is fura volt hogy orvost csak elvetve latni.Ami meg szinten ebbe tartozik es megdöbbentö volt szamomra, a szülesznök felkeszültsege es hatasköre.Ja es legutolso korhazi tartozkodasom soran ( nögyogyaszati beavatkozast követöen) fajdalomcsillapitas gyogyszer mellett akupunkturaval,szülesznö keze altal. :)
Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.03.10 17:37:47
@Herr Géza: ezt a "kandur növer" szot jol kitalaltad... :) Nekem az egyik " szülesznö" volt fiu.. Nem a szülöszoban,hanem meg elötte az osztalyon.Egyebkent ö volt az egyik leggondosabb,legalaposabb ha lehet ilyet mondani es amellett a leghumorosabb is,ami abban a helyzetben pont jol jött.Es pont ö volt benn ( epp a szobatarsamat vizsgalta) amikor vegül a fiam ugy döntött,megindul... :)
Nainen története a buktatókról, az elszántságról, az így elért sikerekről szól. Családjuk rácáfolt mindenre, amivel költözés előtt riogatták őket, ugyanakkor az írás nagyon kiegyensúlyozott, egyáltalán nem csak a már elért eredményekről, hanem a néha nagyon is…..