Regisztráció Blogot indítok
Adatok
már ne (törölt)

0 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kérdés: Pár héttel ezelőtt becsöngettek és beszélgettünk, majd egy hét múlva bejöttek a lakásba. Aztán azt vettem észre, hogy a páromat teljesen behálózták, pedig tudják azt is nem vagyunk megházasodva... "bűnben éltünk" eddig boldogan már 20 éve. Most már a váláson…..
már ne (törölt) 2013.11.15 13:40:24
@Laci7000:

Akkor vesszünk bele az időkbe...
Hova illesztenéd be a nagy nyomorúságot?
Armageddont?
A tested halála utáni lélekszabadulásod?
A feltámadásod?
Mindenki szerint csak a másik kerül a pokolba, ő biztos a mennybe jut.
A gond az, hogy másoknak te vagy a másik...
már ne (törölt) 2013.11.15 14:42:58
@ORION:

"Így aztán Jézus ezt mondta azoknak a zsidóknak, akik hittek neki: „Ha megmaradtok a szavamban, valóban a tanítványaim vagytok, és megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz titeket.” Ezt felelték neki: „Mi Ábrahám utódjai vagyunk, és sohasem voltunk senkinek a rabszolgái. Hogyhogy azt mondod: »Szabaddá lesztek.«" (Jn 8:31-33)

- Szétbontom: "Ha megmaradtok a szavamban, valóban a tanítványaim vagytok"
"Isten iránti buzgóság van benned, de nem megismerés szerint"!!!!!!!
Félve írom, de valakinek le kell, hogy végre észrevedd: Te nem vagy tanítvány, amíg elutasítod Jézus szavát, Jézus Istenét. - persze te nem így érzed, de hidd el innen kívülről nézve nyilvánvaló.
Szerinted miért van az, hogy Jézus nevéért ezren ezerrel küzdenek, Jehova nevéért viszont nem, vagy csak elhanyagolható mértékban?
Mindenkitől kérdeztem, de most te is megválaszolhatod (mindenki nevében) :
Igazi kísértés volt Jézusnak, amikor felkínálták neki a föld minden királyságát?
Nyilván!
Benne volt a bukás veszélye?
Nyilván!
Ha engedve a kísértésnek rosszul döntött volna, akkor ma hogy nézne ki a szentháromság elméleted?

Te szabad vagy? Akkor nem szolgálod Istent.

"és ne merészeljétek magatokban azt mondani: »Nekünk Ábrahám az atyánk.« Mert mondom nektek, hogy az Isten ezekből a kövekből is képes gyermekeket támasztani Ábrahámnak." (Mt 3:9)

Kérlek, ne merészeld fiúnak nevezni magad!!!
Érezz. Reménykedj. De ne nevezd magad.
Ez utólag fog kiderülni.
Pál hozzánk képest annyit tett, hogyha nekünk 100 életünk lenne, akkor sem tudnánk annyit tenni, mint ő, mégis 'csak' reménykedett.
A remény rabjai vagyunk. Most. De ez jó.
már ne (törölt) 2013.11.15 15:21:04
@szehenza:

Igen. A Bibliában találtam meg minden választ. Jehova Tanúinak, és nem a baptistáknak köszönhetően.

JT nélkül most egy előember lennék, homlokcsontra gyúrva, összevont szemöldökkel, ökölbe szorult kézzel, és jelenleg a nyirkai jóslat szerint polgárháborúra készülnék.
De már most mondom don calo barátunknak (Pestről szeretettel) : ma a kurucok éheznek, a labancok meg dúskálnak.
Nagy-Magyarország? Egy kicsivel sem boldogultok, minek nektek nagy?
Soha nem volt ennyi szegény ember Magyarországon!
Veletek kapcsolatban lehet, hogy vétkezek. Még nem döntöttem, de az a sok hazugság...
Gyomorforgató.
Van egy határ.
Van az a pénz.
Van az a nincstelenség.
Apa leszúrja két kislányát a kilátástalanság miatt?
Mindegy mi...
Nem, egyáltalán nem mindegy!!!

Miért mertem azt írni amit?
"Ezért szidtam és átkoztam őket, sőt egyeseket megvertem és megtépáztam." (Neh 13:25a) - Ezért nem vagyok vén. Mert vannak, akik csak a "tettekből" értenek.
Bocsánat, hogy élek!

over
Egy korábbi Bétel-szolga által kiadott felvétel Rutherfordról, amint Beth Sarim kertjében ugrabugrál A brooklyni Bétel egy korábbi dolgozója kiszivárogtatott egy zavarbaejtő videót, amelyen az Őrtorony egykori elnöke, Joseph Rutherford San Diego-i rezidenciájának, a Beth Sarimnak a…..
már ne (törölt) 2013.11.14 11:13:41
@Laci7000:

Alapelv. Egy dologgal kapcsolatban fogalmazódik meg, de az élet minden területén használható.
Tulajdonképpen ez a gyakorlati bölcsesség.
Az alapelvek értelmes módon való használata.

Valaki azt mondja elmegy, de mégsem megy el.
Valaki azt mondja nem megyek el, mégis elmegy.
Melyikük cselekszi Isten akaratát?
Melyikük bizonyul bölcsnek végül, bár a szavaikban nem biztos, hogy azok voltak? - Ez egyben az elméleti és a gyakorlati bölcsesség közti különbség, és ezért tudja megmutatni egy hívő a cselekedeteiből a hitét, míg cselekedetek nélkül csak üres szóként hull le, és koppan a földön: "Hiszek."

Az az egy vers bizonyítja, hogy a karácsony hazugság.
Annyira nem számított Jézus születése, hogy nemhogy a napot, hónapot nem tudjuk, hanem még az évet sem!!!!!
Jézus a halálával és nem a születésével vásárolt meg minket.
Mindvégig kitartott, és hűséges maradt Istenhez, a nehézségek ellenére is, és mindezt úgy, hogy lemondva a saját 'szabadságáról' Annak az akaratát kereste mindvégig, aki elküldte.
Isten akaratát cselekedni a legnagyobb szabadság!
Mindannyian, mindenképpen szolgák vagyunk! Az a nem mindegy, hogy kinek szolgálunk.
[ez a cikk 2010.11.27-én már megjelent ezen a blogon] Az Őrtorony társulat nem tagadja az ENSZ tagságát, csak titkolja a tagjai előtt. Az Őrtorony Zrt. tagságával kapcsolatos dokumentumokat az ENSZ hivatalos honlapján bárki megtekintheti (leírás alul). A cikkeket úgy tudod…..
már ne (törölt) 2013.11.08 16:44:22
@Aranyosi:

???

Titkos akták... 51-es körzet...

Ez most komoly?

Isten népe szervezett. Mindig. Minden korban. Most is.
A kinevezettek vezetik Isten nyáját. Jól-rosszul?
Egy Tanúnak kell tudni különbséget tenni. Képesítve van rá. Mindenki magáért felel. (Ádám és Éva és Sátán)

Ne ködösítsünk már tovább!
Mit mond a Biblia a felsőbb hatalmasságokról? Ha az igazságtalan világiaknak engedelmeskednünk kell, akkor az esetelegesen - vagy csak te érzed úgy - igazságtalan mieinknek nem?
A lázadóknak vannak problémáik. Mindig. Miden korban. Minden rendszerben.
Gazdagok? Ééés?
Hatalmasok? Ééés?
Szépek? Ééés?

Együtt vagy a tesókkal.
Van olvasni valód.
Mész a szolgálatba.
Hit, remény, szeretet. Az igazi. A valóságos.
Mi kell még?
Szeretném nektek bemutatni az Őrtoronyőrök nevű facebookos felületet:http://www.facebook.com/pages/ŐrtoronyŐrök/180289202017077  Itt bármit megoszthattok egymással ami Jehova Tanúival kapcsolatos: cikkeket, képeket, videókat. Beszélgethettek, vitázhattok, de ne…..
már ne (törölt) 2013.11.08 15:44:24
Kezdek belefáradni...

Tényleg nem megy...

Tényleg nem lehet...

Semmi mást nem kéne tenni, csak megnézni régen mi volt.
Most is az van.
Nincs új nap alatt!

Miért gondolják sokan, hogy mivel mi modern korban élünk, nekünk más... nekünk több jár?
Nem jár több!!!
Tőlünk is ugyanazt várja el Isten, mint a régiektől: Elfogadni Őt feltételek nélkül, ismeretet szerezni Róla, és az Ő akarat szerint a Fiáról, és kitartani mellette megalkuvás nélkül mindhalálig.

A bibliai történelem ismétli önmagát.
Egy valamiben nem...

Istenek mindig EGY választott népe volt. A többiek pedig... Hadd ne mondjam ki.
De ez Isten elrendezése, akarata, ezért sokan akik megismerték az akaratát, de nem tudják elfogadni, valójában Istennek ellenszegülők.
És a tévedések?
Időnként mindenki tévedett, és nem kicsit! Időnként tévedtek Isten által kiválasztott emberek - próféták, papok, királyok!!! Időnként... időnként jó sokszor, jó nagyot tévedett az egész nép is!!!
Időnként tévedtek Krisztus követői is. Erre mi a bizonyíték? Isten nem támogatta tovább őket a szellemével, majd 1700 évig. (ez töri, nem én mondom)

JT is tévednek, de sokkal kevesebbet, mint gondolnátok. Amit ti világbotránynak gondoltok - mindamellett, hogy az csak a ti elmétekben áll össze rendszeré - az nem az.

És EZ a vége!!! Nincs tovább, mert ez a végjáték. Eljutottunk a bibliai kronológia végéhez. Nincs végső időn túli végsőbb idő, vagyis a mostani egyetlen és megismételhetetlen végső idők beletorkolnak a nagy nyomorúságba, aztán Armageddon, és ennyi volt az emberek lehetősége.
Mindenki kap egy túlélő csomagot, amiben benne van minden... MINDEN KORBÓL MINDEN !!!
Lesznek, akik ki sem nyitják.
Lesznek, akik kinyitják, de eldobják.
Lesznek, akik használják, de rosszul.
És lesznek, akik jól használják.
Máshogy: Ha összeszerelted az ugródeszkádat, és megmaradt egy-két csavar, akkor rosszul csináltál valamit...

Mondom mi a baj: A te egy Istened nem az én egy Istenem. És a te egy Istened, nem a többi itt író egy Istene. Itt mindenkinek más egy Istene van. Érted ezt?
Azért mert nem mondod ki, hogy ökumenizmus, ez a sok különböző egy Istenben hívőt egy gyűlölet - történetesen Jehova Tanúi ellen irányuló gyűlölet - kovácsolja egységbe.
Ráadásul a gyűlölet ökumenéje, és nem a szereteté, bárhogy is ragozzák egyesek!
Te lehet, hogy nem így gondolsz magadra, de a sorban állsz... Sorban állsz, hogy belemarj másokba, akik csak az igazságot szeretnék megismertetni az emberekkel, Isten akarata szerint.

Rosszul néz ki? Az is.
De nincs új a nap alatt ebben a dologban sem. Az évezredek alatt tudod hányan akarták teljesen megsemmisíteni, kiirtani Isten népét?

A rossz hír: amit most nem tudsz elfogadni, azt később sem fogod tudni, ha csak Isten türelmét a hasznodra fordítod, és megalázod magad Isten hatalmas keze alatt.
Lesz VT később is az égbe és a földön is, akik olyanokat fog kérni az emberektől, amik ellen sokan ágálni fognak. Mint most.

Az emberek nagy része az Isten akarata szerinti változó igazság helyett inkább az állandó hazugságot kedveli.
Nekem csak egy kérdésem van ehhez: Miért?
már ne (törölt) 2013.11.08 16:23:05
@Laci7000:

Szerinted szentháromság.
Isten szerint nem.
Szerinted az égben folytatod.
Isten szerint nem.
Szerinted nem kell virrasztani, mert Armageddon csak ijesztgetés.
Isten szerint nem.

Igazság
vs.
Hazugság

Mit fogadsz el. Mindig is ez volt a vízválasztó (később ez a tűzválasztó lesz)

Ez nem beképzeltség! Régen sem volt az!
Ezek a tények. Fehéren-feketén.
Az izraeliták beképzeltek voltak?
Az egyetnemértőknek igen.
Jézus és a követői beképzeltek voltak?
Az egyetnemértőknek igen.
Most miért is lenne másképp?
Nincs másképp.
Az észt fiókhivatal (fent), a legutóbbi a  bezárt fiókhivatalok sorában  Minden harsonaszó vagy ceremónia nélkül további három ország vesztette el helyi Őrtorony-fiókhivatalát, amint a szervezet csendben tovább folytatja leépítési műveleteit. Észtországot,…..
már ne (törölt) 2013.11.04 10:23:37
@Oswald Spengler:

Tényeken alapuló? Mi tényeken alapulóbb, mint a Biblia (ami élő történelem, és élő jövő, ami már a múltban beteljesült, Isten előretudása szerint), és a világ állapota?
Engem pont, hogy a mellébeszélés nem érdekel!
Voltál mostanában a top gear név alatt beindított blogomon?
Ott pl azoknak is írok, akik azt hiszik elég csak befogadni az életükbe Jézust - mondjuk egy ima által -, aztán nyugodtan hátradőlhetnek, mert már most biztosak lehetnek a megmentésükben.
És ehhez jön a teljes zűrzavar, hogy most akkor a halál után hova is jutnak, hol, mikor és kik fogják ítélni őket, és aztán a feltámadás hova illeszkedik bele ebbe az egészbe... ebbe az egész ellentmondásos képtelenségbe.

Eddig úgy volt, hogy az egyik állandó témának Nem vénnek való vidék lesz a cím, de nem, pont ellenkezőleg Vénnek való vidék lesz a címe, mert úgy látom - pl a te esetedből is -, hogy egyesek kezdik figyelmen kívül hagyni a Biblia ide vonatkozó utasításait.
Mert a Bibliában leírtak nem tájékoztató jellegűek, hanem betartandóak az utolsó iótáig, mint mondjuk a vérkérdéssel kapcsolatban.

Az embereknek szükség van irányításra, vezetésre, és elsősorban a vezetők felelőssége, és ők a minta, hogy merre halad egy gyülekezet.
Miért vannak olyan gyülekezetek, amik szellemileg erősek, nem falják egymást a tagok, hanem szeretetben élnek, segítik egymást, és nem kényszerűségből, hanem örömmel szolgálnak, míg máshol csak a baj van, meg a feszültség, meg a széthúzás?

Mennyi mondanivaló...

Hozzád csak egy összetett kérdésem lenne (igazából költői, tehát nem kell válaszolnod) :
A 15 év alatt, hány testvéredet közösítetted ki, és miért, és jogos volt, és ha nem közösítetted volna ki őket, akkor megváltoztak volna, nem bomlasztották volna a rendet, vagy ha paráználkodtak, nem lett volna rossz minta a többieknek, ésésés...?

Szerintem te hagyod figyelmen kívül a tényeket.
már ne (törölt) 2013.11.05 08:28:02
Tévedtek! Mindenben (remélem nem hagytam ki semmit)

Tudjátok, most jutottam el oda, hogy kezdhetném elölről az egészet...
"Mitől fél az, aki Istentől sem fél?"
De nem, még egyszer nem teszem fel a bevezető kérdést.

Újra és újra ugyanaz a hiba...
Bedobtok valamit, aminek a fele sem igaz (az igaz felét eltorzítjátok/bagatellizáljátok/félre magyarázzátok a sértet, és/vagy előítéletes látásmódotokkal, a nem igaz felére meg jól rágyúrtok), és amit rendszeresen és módszeresen homályban tartotok, stb.
Ezek nem tények! Ti faragjátok a saját (gondolat)képetekre a dolgokat, és/vagy a bolhából elefántot csináltok, és mivel mások állításait fordítjátok nagyrészt, ti magatok is fel vagytok ültetve.

Raymond Franzról is mit írtak? Nem én!
Csak egy sértet ember, akit kiközösítettek.
Szerintetek egy ilyen sértet ember menyire tud objektív lenni?

Tudjátok, ezeken a szotrikon, amin ti kotlotok, nem téma egy egészséges gyüliben!!! Semennyire.
ENSZ tagság? Befektetések? 1914?
Kit érdekel???!!!
Amik előttünk állnak, azoknak kell nekifeszülni!

A múltról egy gondolat: 1914 (világ és nem tanítás) - Nem szenvedte meg több milliárd ember azt a kort, és annak a kornak a borzalmait?
Az az ő életük volt, az ő harcuk.
Mi, ma élők miért szenvedjünk amiatt?
Nekünk nincs meg a magunk baja?
És a másik: Van időgéped? Tudsz rajta változtatni? Szerintem sem.
Egyesek mégis megpróbálják, és az eredmény? Horthy szoboravatásán mi történ? Szeretetben, békében, egyetértésben... NEM!!!!
Üvöltés, vita, lázadás, rendőrség... ráadásul egy templomban, ill. körülötte. ???

Értsd már meg, hogy egyetlen egy különbség van, de az nagyon: IGAZSÁGRA VALÓ TÖREKVÉS MEGALKUVÁS NÉLKÜL, ÉS A FELISMERT HIBÁK KIJAVÍTÁSA
Máshogy, ezredszere: Van az a világ, amiben minden van + hazugság Istenről
vs.
Vannak JT, ahol minden van (de közben nincs! - de ez egy másik téma) + az igazságra való törekvés, az igazság szeretete, Istenhez való ragaszkodás.
Ez a kettő van. Nincs más.
A választás nem kérdés, egy olyannak, aki a tényeket veszi figyelembe!

Mai napiszöveg:
"„Figyelmet se fordítsanak valótlan történetekre . . . , amelyek . . . csak kutatni való kérdésekkel szolgálnak” (1Tim 1:4).

Pál a Timóteusznak írt első levelében figyelmeztetett a „valótlan történetekre”. Timóteusz egy keresztény felvigyázó volt, akinek többek közt az volt a feladata, hogy megőrizze a gyülekezet tisztaságát, és segítsen a hittársainak hűségesnek maradni (1Tim 1:18, 19). Pál itt egy olyan görög szót használt, amely utalhat kitalációra, mesére vagy mítoszra. Egy bibliai enciklopédia szerint ez a szó „egy olyan (vallásos) történetre utal, amelynek semmi köze a valósághoz” (The International Standard Bible Encyclopaedia)."

Értsd már meg, hogy hibák vannak, de óriási különbség van hiba és hiba között!!!!!!!
A legnagyobb hiba, elhagyni az IGAZI ÉLŐ Istent, és más istenekhez fordulni.
Ez nem feltétlenül egy másik vallás istene, hanem egy hamis istenkép is lehet.
A Biblia szerint vannak másik Jézusok, hamis Jézusok? Vannak.
Ha egy ilyen hamis Jézust fogadsz el, már elfordultál az igaz Istentől, hiába nevezed Atyának. Mert Ő nem olyan, amilyenek te fogadod el. Ő teljesen másmilyen.
Csak magadra gondolj: Ha rólad folyamatosan hazugságokat terjesztenének távollétedben, kiforgatnák, meghamisítanák a személyedet, személyiségedet, az elért, és tervezett eredményeidet, akkor mit szolnál hozzá?
Nem fogadnál valakit, hogy tisztázza a neved? Persze tudod róla, hogy néha csinál hülyeségeket, de ragaszkodik hozzád, és fontos neki, hogy kiálljon melletted a nehézségek ellenére is!

A szomorúság, a nehézségek nem ezek miatt vannak, hanem egyre veszettebb világ miatt, "együtt nyögnek és sóhajtoznak". De ez Isten szerinti szomorúság!!!
Amit meg ti műveltek, amik miatt ti vagytok 'szomorúak', az nem számít! (keresd ki a Bibliából)

Ti mondjátok, hogy a vének így, meg úgy; meg a gyülekezetek így, meg úgy.
Ez mit is jelent? Hogy néhány helyen némelyek eltávolodtak, ezért bizony emlékeztetőre van szüksége némelyeknek.
Amit viszont félreértetek, hogy én nem a társulat ellen vagyok (ezzel is), hanem mellett!

És még egyre gondoljatok:
Ha az őskeresztények napjainkban élnének, milyenek lennének?
Milyen lenne a szervezeti felépítésük?
Milyen hibáik, háborúságaik lennének egymással, és a gyülekezetekben?

Ti nem másoknak akartok segíteni, hanem magatokat akarjátok igazolni, azokhoz hasonlóan, akik körülmetéltként körül akarták metélni a körülmetéletlen keresztény társaikat. (Biblia)
Csak ti fordítva, a körülmetélt szívűeket akarjátok körülmetéletlenné tenni újra.
A ti bűnötök szellemi, semmihez sem hasonlítható.
De ennek nem kéne így lennie egykor volt testvéreim, nem kéne...

A sajátomat folytatom majd, mert ez itt szélmalomharc. Egyrészt.
Másrészt ott más motivál, így a stílus is más.
Én miattatok vagyok ilyen, nem ez az alaptermészetem.

"folytasd a jó hadviselést, megtartva a hitet, amelyet némelyek félrelöktek, és hajótörést szenvedtek."

"A Biblia élő múlt, és élő jövő a mindenkori mában." /én/
15 Jézus a következőket mondta a jelenlegi világrendszer befejezéséről szóló, részletes próféciájában: „semmiképpen nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek meg nem történnek.” (Olvassátok fel: Máté 24:33–35.) Úgy gondoljuk, hogy Jézus az „ez a…..
már ne (törölt) 2013.11.02 07:30:14
@Laci7000:

Háromféle?

1. Isten kiket támogatott? Akiket elfogadott, akiket kedvelt, akiknek feladata volt.
Mégis miként gondolod, hogy Isten kitölti azt a szent szellemet pogány, hamis istenekben hívőkre, amiben nem sokkal előtte megkeresztelkedtek a felkentek, az égi reménységűek???
De mi az életszerűbb: 120-an akik beteltek szent szelemmel, különböző nyelveken szóltak, vagy hogy több ezer hamis bálványistenekben hívő csodálatos módon - ami csak Isten szelemével lehetséges - az ugyanazon nyelven elmondottakat a saját nyelvére lefordítva hallja?

2. Elöljáróban a prófétálás fontosabb ajándék, mint a nyelveken szólás. Egyszer.
Másodszor, csak gondolj bele: Mindenképpen kellett magyarázó, ugye? Akkor mi is történt? Valaki elkezd kínaiul beszélni (ami a többieknek kínai :), aztán jön a magyarázó és a lefordítja a saját nyelvükre a hallottakat. ???
De vajon mit is mondhatott? Most megint gondolj ara, hogy a prófétálás értékesebb ajándék!
Harmadszor. Nagyon sok idegen ajkú is volt a gyülekezetekben, akiknek a nem kínai is kínai, ha nem érti.
- Verstehen Sie mich?
- Nein, ich verstehen Sie nicht.

3. Magát építi? Most már disztingváltok, de régebben láttam videón az őrjöngést, a földön fetrengést.
Már ne haragudj, de aki a saját nyelvén sem érti meg a Biblia kulcsfontosságú mondanivalóit, akkor mit nyerhet a halandzsázásból?
már ne (törölt) 2013.11.02 07:53:54
@Laci7000:

Ööö, bevallom az ismeret körüli szójátékot nem értem... illetve a szándékot.

Leírom, hogy nekem mit jelent a felvetésed, és nem megválaszolni akarok.

Megismerni: két ember találkozik, kezet fognak, bemutatkoznak egymásnak, elmondják "Örülök, hogy megismerhetem." aztán tovább mennek, és lehet, hogy az életben nem találkoznak többé.

Ismeretet szerezni valakiről: Hallok valakiről valamit, és a hallottak alapján érdekes személynek tartom, ezért elkezdek keresgélni, és fellelni minden elérhető információt, hogy minél többet megtudhassak róla.
Vagyis a "megismerni" elsősorban, míg az "ismeretet szerezni" egy folyamatos ismeretbefogadás:
"Ne távozzon el szádtól a törvénynek e könyve, olvasd azt halk hangon éjjel és nappal, hogy mindent gondosan úgy cselekedj, ahogy abban megíratott. Mert így sikeressé teszed utad, és bölcsen fogsz cselekedni." (Józs 1:8)
"Hanem Jehova törvényében leli gyönyörűségét, És törvényét olvassa halk hangon éjjel-nappal." (Zsolt 1:2)
már ne (törölt) 2013.11.03 09:29:34
@Laci7000:

Ne haragudj, de ez a történet félrecsúszott.

Persze, hogy nem írok le mindent, csak gondolatot indítok, de szerintem érthető voltam.

Sokan szeretnék megismerni Istent, és ezért elmennek a templomokba, vagy más szent helyekre, olvassák a Bibliát, vagy más szent könyveket, és... és még sem találják.

Rengeteg oka lehet ennek, de az a lényegen nem változtat: A különböző felekezetű, vallású papok, bemutatják, megismertetik az emberünknek az istenüket, de valahogy nem jön be nekik.
Vagy pl elkezdi olvasni a Bibliát, Isten levelét, névjegykártyáját, és az alapján is megtörténik egyfajta bemutatkozás, megismerkedés, de az emberünk megint feladja, mert... mondjuk csalódik benne vagy nem érti.

Megismerés, megismerkedés az egy dolog, de a megismerkedést követi az ismeretszerzés FOLYAMATA.
Én csak a két szó értelmezése közti különbség bemutatása által próbáltam rávilágítani arra, hogy az "ismeret szerzés" fordítása egyáltalán nem helytelen, mert az fejezi ki jobban a folyamatosságot, ami cselekvést, erőfeszítést igényel.

Magamból kiindulva: Nekem bemutatták Istent, és megtetszett, amit láttam, és elhatároztam, hogy a megismerkedés után is a közelében maradok, és még több ismeretet szerzek Róla (és mint kiderült, a Fiáról, mert az is nagyon fontos!) a Bibliából, mint egyedüli elérhető forrásból - már a teremtésművén kívül.
És én ezért lemondtam bizonyos dolgokról, változtattam az életemen, a gondolkodásomon, és sok mindent - ha nem is értettem, vagy nem tudtam elfogadni, pl a véres régmúltat -, elfogadtam Tőle bemondásra, és nem bántam meg, mert a további ismeretszerzés során megértettem, hogy szükséges volt akkoriban úgy bánni az emberekkel, és egyszerűen nem volt más megoldás.

Tehát továbbra is azt mondom, hogy a megismerkedés csak valaminek a kezdete.
Az ismeretet szerezni pedig a megismerést, a megismerkedést követő folyamat.

Az információ gyűjtés pedig? Az önmagában tényleg lélektelenül hangzik, főleg egy személyre vonatkozóan, és a világi felhangja miatt negatívnak is tűnhetne, de amikor beleásod magad egy témába, és előtted az asztal tele van könyvekkel, különféle fordítású Bibliákkal, és a laptopod képernyőjén is egy témába vágó cikk villódzik, azt mégis minek neveznéd?
De a folyamat végén (jobb esetben) ott figyel a megértés.

Laci te, hallod-e!

"Laci te,
Hallod-e?
Jer ide,
Jer, ha mondom,
Rontom-bontom,
Ülj meg itten az ölemben,
De ne moccanj, mert különben
Meg talállak csípni,
Igy ni!
Ugye fáj?
Hát ne kiabálj.

Szájadat betedd,
S nyisd ki füledet, !!!!!!

Nyisd ki ezt a kis kaput;
Majd meglátod, hogy mi fut
Rajta át fejedbe...
Egy kis tarka lepke.
Tarka lepke, kis mese,
Szállj be Laci fejibe."

:)
infaustus.wordpress.com ..
már ne (törölt) 2013.11.01 11:44:31
@Inspicio:

Magán a bibliatanulmányozáson.. a rendszeres és módszeres bibliatanulmányozáson lett volna a hangsúly, és nem az ingyenességen.

Vannak igazi szekták. Tudod, amelyek zárt körülmények között, a világtól valóságos módon elkülönülve tevékenykednek, és ahol tényleges kényszerítés és terror alatt élnek a hívek.
Van jó pár ilyen, na ott biztosan nem ingyenes, mert a tagoktól elvesznek mindent, és hülyére dolgoztatják őket.

(megjegyzés: Abban az értelemben, amiben pl te is használod a szekta kifejezést, JT szervezete sokkal kevésbé nevezhető szektának, mint mondjuk a görögkeletiek, vagy akármelyik református egyház.)
már ne (törölt) 2013.11.02 08:13:25
@Inspicio:

- ???
Te tényleg nem hallottál még olyanról, hogy egy magát gurunak kikiáltó ember vesz egy nagy földterületet, és a híveknek ott kell élni, dolgozni teljesen elkülönülve a világtól?
Hogy az ott lévő nőket szexuálisan kihasználják, gyakorlatilag megerőszakolják, ingyért látástól vakulásig dolgoztatják, aztán a kiégett, hullafáradt embereknek, mantrázzák, mossák az agyát? Ja, és előtte, közben, és után elveszik - és nem elkérik! - minden - és nem csak amennyit gondol saját elhatározásából - pénzét!!!

Általában a közgondolkodásban, a köznyelvben miként használják a szekta fogalmát.
Ezek szerintem:
1. Az egységtől való elszakadás, saját elgondolás szerinti átértelmezése az addigiaknak
2. A társadalmi normákat átlépő, erkölcsileg kifogásolható szervezetek, melyekben súlyosan károsulnak az egyének
(megjegyzés: A Biblia normái szerinti erkölcsöt vettem alapul, és nem a mi morálfilozófián alapuló elfajzott, erkölcstelen világunk normarendszerét.
"Érted is, amit olvasol?" Néhány hónapja a Miskolci Keresztény Gyülekezetben a fenti címmel beszéltem a Biblia olvasásának és megértésének témájáról. Az akkori gondolataimat újra rendszereztem, átdolgoztam és kibővítettem. Ennek eredményeként született meg az alábbi…..
már ne (törölt) 2013.11.01 20:03:58
@karalabe4:

Szerinted régen hogy működött az akkori VT?
Felépítésében? Szervezettségében? Céljaiban?
És ha az utolsó apostol halálával nem ért volna véget a történet, és kiteljesedett volna, akkor szétterjedve a világon, hogy nézett volna ki?
Szerintem nagyon hasonlított volna a mostanihoz.
Más. Akik most elutasítják, az akkorit nem utasították volna el?
Minden ami most baj, akkor is megvolt!
Máshogy. Ha az akkori embereket annyi inger érte volna... Nem, ha az akkori emberek a mai korban élnének, akkor milyenek lenének, hogy viselkednének, hogy állnának az igazsághoz?
már ne (törölt) 2013.11.01 20:56:59
@karalabe4:

- Régen sem volt minden keresztény felkent. Már csak a számot nézve sem, hisz a 144 ezer az nem olyan sok. Biztos vagyok benne, hogy 144 ezernél több keresztény volt a földön.
Most sem a "csak" túlélők begyűjtéséről van szó.
Isten a rend, a szervezettség Istene. Ez jól látható.
Az ezer év alatt, ahogy a mennyben, úgy a földön is lesznek különleges személyek, akik közlik a néppel Isten akaratát, akik közvetítők lesznek.
Valamint lesznek munkavezetők, az oktatást megszervezők, valamint ezrek, százak, ötvenek, tízek elöljárói.
Isten számít rájuk, és már kiválasztotta őket az adott feladatra. Az ő begyűjtésük az elsődleges, de persze minden ember számít!!!
Ezt úgy kéne felfogni, hogy senki ne sértődjön meg, hogy ő miért nem. Két dolog ezzel kapcsolatban: 1. Isten dönt. ne vonjuk már kétségbe a döntését! 2. Senki se a mostani uralkodói viszonyokból induljon ki, amivel kapcsolatban úgy fogalmaz a Biblia, hogy ember embernek farkasa.
Viszont, aki csak arra apellál, hogy hozza szükséges minimumot, az nagyon vékony jégen jár, mert annak az ismerete nem megfelelő, és könnyen csapdába eshet. De ez nem azt jelenti, hogy azoknak annyi, de mindenképpen lesznek olyanok, hisz a Biblia ír róluk!!!

- A számbeli alakulásával kapcsolatban is a fentieket írom.

- Hogy utánozzák az őskeresztényeket? Ez a minimum!!!!!
Az a nagy kérdés, hogy jól vagy rosszul!

- a Mt 24:14 vitán felül benne van a Bibliában? Igen.
Félreérhetetlen? Igen.
Kik gondolják és csinálják is komolyan?
Erre nem válaszolok, mert elfogultsággal vádolhatnának.

- Fejlődés? Merre? Mi módon?
A világon a hitélet már most is, de egyre inkább egy nagy katyvasz.
Keresztül kasul keverednek különböző vallások egymásnak ellentmondó elemei/tanításai, ahogy már élő példaként említettem egy ismerősöm kereszténynek vallja magát, mégis a buddhizmus is bejön neki, plusz falja a filozófiai műveket, de én neki csak jehovista vagyok, vagyis még a legalapvetőbb dolgot Isten nevét sem ismeri (el).
És ezt az egészet megfejeli a nyílt vagy lopakodó spiritizmus.
Mindenhol ott van, szinte nincs téma amihez ne lehetne kapcsolni. Már a gyermekeknek szánt rajzfilmek túlnyomó részében is megjelent, és a egyre fejlődő látványvilágnak köszönhetően nem is akármilyen szinten!!!
A volt anyósom is kereszténynek vallja magát, mégis református létére katolikus templomba jár (mert az van közelebb), min. háromféle horoszkóp könyve/füzete van, a tévében is nézi azokat a műsorokat, és volt már jósnál is. ???

Van hiba a gépezetben, de korántsem annyi, mint a több versenyzőjében.
A végen csak egy marad, a többit diszkvalifikálják.
már ne (törölt) 2013.11.01 22:08:37
@karalabe4:

Mind a kettőt elsütöttem már, de most sincs jobb:

- Ne csak nekem legyen a hitem szerint, hanem neked is. Hidd el, hogy te is sokkal jobban jársz.

- Ha beledöglök, akkor is élni fogtok!

:)

Komolyan pedig:
Istenről és Jézusról az igazság az nagyon fontos!
Abban nem lehet megalkudni!
Ahhoz mindenáron ragaszkodni kell!
Abban nem lehet tévedni... abban nem fogadnék el semmilyen tévedést senkitől, még a VT-től sem!!!
Ha Istennel és/vagy Jézussal kapcsolatban valami nem kósert tanítást adnának ki, már le is léptem! De biztos vagyok benne, hogy erre soha nem fog sor kerülni.

És van itt még valami... Ahogy én is, úgy közülünk nagyon sokan jól ismerik a Bibliát (természetesen a tanúknak, és a VT munkájának köszönhetően!), és emiatt nem lehet minket megvezetni.
Persze mindenhol vannak idealisták, akik inkább az elképzeléseiknek hisznek a saját szemük helyett, és vannak a gyengék, akiket segíteni kell, és vannak a .... bocsánat, nem akarok megbántani senkit, de a Bibliából idézek...
és vannak a nem közénk valók. - nekik az a jó hír, hogy ha el is estek, bármikor felállhatnak. Van rá példa az izraeliták idejéből, és az őskeresztények idejéből is, és a Biblia is erre buzdít mindenkit.

Hű, kezdem elveszíteni a fonalat, úgyhogy leléptem.