Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kard

0 bejegyzést írt és 1059 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Több ijesztő elemzés is napvilágot látott az elmúlt napokban arról, hogy Orbán esetleg orosz támogatással, háborút provokál Ukrajnával és megpróbálja megszerezni Kárpátalja egy részét. Az, hogy ez mennyire reális, nehezen megmondható -talán azért mégse -, de már pusztán a provokáció is…..
Kard 2021.03.27 18:41:55
@Brix: Bár régi az írás.... de nincs már szerintem 100e-es magyarság sem Kárpátalján. Már Beregszász is ami régen 85-90%-ban magyar város volt (pont tudom, ott születtem :) ) mára olyan 40%-os magyarsággal rendelkezik.
Ennek az oka pedig gazdasági. Ukrajna Európa legszegényebb országa, Kárpátalja meg Ukrajna legszegényebb régiója. Innen meg érthető, hogy az ott élők egy EU ország nyelvét beszélve menekülnek. Az összes volt osztálytárs vagy átköltözött már rég vagy épp itt dolgozik és ingázik még.
1990 decemberének végén mutatták be Magyarországon a Ewingok életéről szóló sorozatot. A forgatás valójában 1978-tól 1991-ig zajlott, úgyhogy mire ráéreztünk a sorozat ízére, Amerikában már véget is ért. Péntek este az Ablak című műsor után gyors volt a fürdés, mert kezdődött a Dallas (pontosabban…..
Kard 2020.12.30 22:34:48
@odamondó: 1992-ben csinálták.
Kard 2020.12.30 22:37:50
@pákosztos macska: Főleg, hogy az DzséÁr, mert J.R. és nem G.R. Dzsíár.
Kard 2020.12.31 19:36:00
@odamondó: Igazad van, tényleg nem realtime volt.
index.hu/kultur/2012/09/15/20_eves_a_tragar_dallas/
Bár atombombát nem vetettünk be a Tisza rendezésénél, azért így is megszületett országunk második legnagyobb tava.  ..
Kard 2020.06.28 09:10:54
@Satya54: Azaz, szeretjük nagyon a Tisza tavat és sokszor voltunk már ott. Az egyik ilyen csónakázás során (a híd feletti északi részre nem lehet csak engedéllyel pár motorcsónakosnak bemenni természetvédelem okán) a tulaj mesélte, hogy az egész egy csúnya elbaltázás műve (a valóság tartalmát nem ellenőriztem). Három szintben tervezték megemelni a vízszintet de amikor a második fázist elkezdték a kiskörei gát elindult dél felé 70 centit. Ezért magát a gátat meg kellett erősíteni és lemondtak a további vízszint emelésről. Ettől lett ilyen nádas, mocsaras, a természetnek ideális helyszín. Madaraknak és a halaknak tökéletes szaporodó helyszín. Tényleg kevés természet romboló manőver van a történelemben ami a természet szempontjából ennyire nagyszerűen sült el.
Prémiumautó fogalma első körben. Olyan kocsi, aminek a minősége azt az érzést kelti bennünk, hogy megéri a pénzét. Egy mondatban így lehetne talán leírni. Hogy ez kinek mit jelent szintén megér pár gondolatot,..
Kard 2020.04.05 17:54:28
@szánmonoxid: ok, de akkor hova fordítod a luxury cart? Mert az egy másik kategória.
Kard 2020.04.05 18:00:22
@toncsi64: Azt azért érdemes tudni, hogy a legtöbb prémium márka elég kedvezményes szerviz csomagot ad az autójához vagy épp eleve benne van az árban. Tegnap előtt vittem a nemsokára két éves hármasom kötelező szervizre. Kaptam egy kávét, aláírtam egy papírt és az egész "ingyen" volt. Azért idézőjel, mert nyilván fizettem érte amikor vettem az autót újonnan, de hülye lettem volna kiixelni a szerviz csomagot amikor egy százasba került az 5 év vagy 100e km szerviz (ebben motor és fékolaj, olaj, levegő, és pollenszűrő csere van benne a munkadíjjal együtt).
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
Kard 2020.03.30 15:27:25
@CyberPunK: Mert a vasút fölé nem lehet mondjuk 5-6 emeletes épületeket építeni? Lifttel le egyből a megállóba??? Nem fogy a zöld terület és kényelmes is.
Mellesleg a legtöbb P+R-t nem Budapesten belül kéne építeni hanem pl. olyan helyeken mint Göd, Solymár stb.
Kard 2020.03.30 15:39:24
@Arcade Macho: Pióca település? Miért is?
Kard 2020.03.30 22:05:48
@0x29a: "Amúgy gyanítom, hogy ha valaha komolyan napirendre kerülne a decentralizáció, akkor maguk a fővárosiak harcolnának ellene a legkeményebben." . azért mert kell egy kritikus ember tömeg egy helyben. Egy 200e-es városban nem találsz megfelelő munkaerőt emiatt nem mennek oda a nagyobb cégek és a kör bezárult. De ha egy cég mondjuk le is menne akkor is jóval kisebb fizetéseket kéne adhat mert nincs verseny. Ha meg kettő vagy három megy akkor nem megy mert nincs elég munkaerő.
Mondok jó példát. Szoftverfejlesztő vagyok, még pár éve láttam a Legónál állást ami pont a profilba illetve volna. Ez ugye Nyíregyháza. Így végig is gondoltam, hogy még ha adnának annyit mint Budapesten lemennék. Egy lópikulát. Mert....szépen elvagy a Legóban évekig berendezed az életed és akkor valaki úgy dönt Dániában, hogy elviszik a fejlesztést. Ott állsz, a kis 100e-es Nyíregyházán és nem találsz rendes céget aki alkalmazna mert nincs, nincs szüksége olyan tudásra mint a tiéd vagy csak jóval kevesebbet hajlandó fizetni. Ott az ingatlanod, a gyerek oviba/iskolába jár helyben, barátok minden és csúnyán beszoptad.
Pont ezért van, hogy az igazán jó és pénzes állások mind az olyan nagy városokban vannak mint London, New York vagy épp Hong Kong.

Nem tudsz egy másik 2 milliós magyarországi várost növeszteni, de ha növesztenél is egyet annak is ugyanazok a problémái lennének mint Budapestnek. Sok ember kis helyen, agglomerációba menekülő emberek.
A Lényeg A nagy GDP átverés 2020.02.18 12:41:22
Zúgjanak a harsonák és peregjenek a dobok, hiszen megérkezett az ADAT! Magyarország GDP-je 2019-ben 4,9%-kal nőtt.  Érkeznek a szalagcímek sorjában, miszerint várakozás felett alakult a növekedés, és az EU-ban ezzel az értékkel az élmezőnyben vagyunk, vagy akár a legelsők is lehetünk. Eddig 19…..
Németország egyik legismertebb üzletembere és befektetője a múlt héten a Handelsblattnak írt cikkében elemezte Elon Musk sikertörténetét, és sötét jövőt vizionált a német autóiparnak. Lefordítottam a cikket, mert rengeteg érdekes aspektusa van, megközelítése értelemszerűen nem szenvedélyes autósként…..
Kard 2020.02.02 01:12:57
@Legelő Őse:
A villanyautóknál nem azt az elvet kell nézni amit a belsőégésűnél, hogy a városban fogyaszt a legtöbbet. Ott viszonylag jól elvannak, a dugózást is bírják a fő ellenség a nagy sebesség. Télen erős hidegben egy Budapest-Nyíregyháza távot nem tudsz még egy 100-as Model S-el sem megtenni oda vissza.
Nagyjából három és fél évvel azután, hogy egy népszavazáson polgárai a távozás mellett döntöttek (a másnap hajnalban megjelent posztot itt olvashatjátok el), az Egyesült Királyság végül elhagyja az Európai Uniót. A végletekig megosztott országban nem meglepő módon a távozás estéjére is másként…..
Kard 2020.01.31 17:52:44
@ZooLeka: Te nem most fogod ezt megérezni (gondolom kint élsz) hanem néhány év múlva. Mert a City bankárai akik az legalsó szinteken is 10-15e fontos havi fizetéseket vittek haza majd elpárolognak és az általuk fizetett rengeteg adó és az általuk megvett mindenféle szolgáltatások szépen hiányozni fognak a gazdaságból. Ez pedig végig fog gyűrűzni idővel az egészen. Ebből még nem érzel semmit, mert még idei év végéig minden marad ugyanúgy.
Mellesleg példának ott van Trianon. Az pont egy hasonló történet volt, mert az egyes részek kiszakadtak a nagy közös piacból (Monarchia). Például akkor dőlt össze a budapesti malomipar mert negyed annyi gabonát kellett feldolgozni a lényegesen kisebb ország miatt. Vagy ott voltak a csehek. Szépen összerogyott az egész iparuk mert nem kellettek a gépek Erdélybe (meg máshová) mert hirtelen mindenki nacionalista lett. Évtizedek teltek el mire visszaértek arra szintre ahol előtte voltak.
Például a világ második legnagyobb árupiaci tőzsdéje volt a budapesti Chicago után. Semmi nem maradt belőle.
Képeslap egy gyerekekből álló konföderációs hadi zászlóról egy 1907-es konföderációs megemlékezésről (forrás: Library of Virginia) Amikor a történelemhamisításra gondolunk, elsőre alighanem autoriter rendszerek termékei jutnak eszünkbe, mint például a Sztálin-korszak híres-hírhedt fotói.…..
Az “Amerikából jöttem, mesterségem címere:..”, a hatvanas és hetvenes évek egyik legkedveltebb gyerekjátéka volt. Annak, aki nem emlékszik rá, vagy még nem élt akkor, itt található egy rövid leírás arról, hogy is játszották annak idején: A kiválasztott pár - közös megbeszélésük alapján- valamilyen…..
Páros héten mintha jobb lenne, páratlan héten meg mintha rosszabb. Egymás érik a hírek újabb és újabb tanulmányokról, amik szerzői kiszámolták, kimutatták, összehasonlították, és megmondták a tutit arról, hogy a villanyautó vagy a benzines, dízeles használatával védhetjük inkább az éghajlatunkat.…..
Magyarország legnagyobb arányú valós lakosságnövekedését produkáló települése 8 év alatt 1562 főről 3225 főre növelte a lakosságát, mely részben egy a településmagtól 4 kilométerre megépített, szomszéd városhoz csatlakozó lakóparknak köszönhető. A Győr melletti Vámosszabadiról illetve a…..
Kard 2019.06.03 11:36:56
@felucca02: Na, lehet ezért utálom a társasházi lakásokat, mert az összesben ilyen istenverte lyukak vannak szobáknak nevezve benne. A hálószobánk 19 m2-es, na az már igazán élhető méret :) de a két gyerek szoba is 15 m2-esek.
Sajnos sok családi háznál is a célfüggvény, hogy minél több szoba legyen nem az, hogy kellemes méretűek legyenek.
Kard 2019.06.03 16:43:34
@Alick: Nyilván megvan mikor mit. De az, hogy egy három tagú családnak ne legyen _egyáltalán_ autója az rengeteg időt meg logisztikát igényel. Gondolj bele egy sima elugrok Visegrádra szétnézni dolog is 1.5-2 óra utazás egy irányba. Vagy mondjuk ugorj le Gemencre egy szarvasbőgést meghallgatni. Autóval 2 óra, tömeg közlekedve a tökéletes időzítéssel is 4 óra felett van és akkor ugye ha kéne még helyben szállás akkor a 10 km-es út is simán egy egy óra lesz mert 2x van egy nap busz.

Meglepő de Budapest az egyik legélhetőbb nagyváros autózás szempontjából mert alapvetően kevés a dugó. Vannak ilyen google/waze kimutatások és ott a legjobb nagyvárosok között van Budapest. Persze néha vannak extrém szituációk amikor pl. kiesik az Erzsébet híd ami az egész város be tudja dugítani de azért alapvetően nem gáz. Én a közeli agglomerációból 20-30 perc alatt érek be a Battyányi tér mellett lévő munkahelyemre autóval. Tömeg közlekedve ugyanez olyan egy óra lenne.
Kard 2019.06.04 00:40:43
@hopp11: Miért mentesülne. Max annyi, hogy a probléma a városon belül jelenik meg. Attól, hogy mondjuk Mátyásföldet Budapestnek hívod és Ürömöt (ami jóval közelebb van a központhoz) meg Ürömnek ettől még aki Mátyásföldön lakik jó eséllyel ugyanúgy autóval jár be és többet szennyez mint aki Ürömről.
Volt szerencsém belebotlani a National Geographic Channel légikatasztrófákról szóló dokumentumfilmjébe, s mivel az epizód a Korean Air 8509-es járatának szerencsétlenségéről szólt, nem kapcsoltam tovább. A teherszállító gép lassan 20 éve, 1999. december 22-én, pár perccel a londoni Stansted…..
Talán még repülésért rajongónak sem kell lenni ahhoz, hogy valaki mostanában sokat halljon-olvasson az amerikai Boeing repülőgép-gyártóról, a 737 MAX tavalyi indonéz és idei etióp balesete kapcsán. Nem túl gyakori az olyan, repülést érintő katasztrófa, amely ennyire egyértelműen a típus hibájára…..
A hidegháború az emberiség történetének sajátos korszaka volt a második világháborút követő évtizedekben, amikor az akkori világ két, nukleáris szuperhatalma (az USA és a Szovjetunió) illetve szövetségi rendszereik egymással rivalizálva, egy tényleges világháború kirobbanásának veszélyével…..
Persze, tudom, köszi, nekem is van ám otthon tükröm! Na meg persze mérlegem is.. Mondjuk nem vagyunk öribarik. Néha magam is meglepődöm mennyire poros szegény, mikor előhúzom a fürdőszobaszekrény alól. Nem ezt a sorsot érdemelné, nem az ő hibája, hogy pont az én mérlegem lett. Lehetett volna egy…..
Kard 2019.03.18 09:45:37
Néhány dolog.
Elnézve azt a képet itt a legnagyobb felelőssége a súlyodban a szüleidnek van. Az aki gyerekkorában túlsúlyos volt az felnőtt korában 85%-os eséllyel is az lesz, ezt mutatja a statisztika. Sajnos ez a tömjük a gyereket folyamatosan manapság még erősebben jelen van mint mondjuk 15-20 éve. Egy 4 éves kislány apukájaként nagyon-nagyon sok túlsúlyos gyereket látok a játszótereken ami gáz.
"Sok esetben többet esznek, mint én. Mégis vékonyak. Hátakkormostakkormivan?? :D" - az van, hogy nem látod az összes étkezését és csak egy példát ragadsz ki. Van valamilyen belső mechanizmus a szervezetben amiről nem igazán tudnak pontos dolgokat de képest a testsúlyt az optimum pont körül tartani folyamatosan. Ez az amit ha gyerekkorban elhúzol mint szülő azzal, hogy tömöd a gyereket akkor felnőtt korban sem fog sajnos rendesen működni. Ez pedig úgy jön ide, hogy te lehet azt látod, hogy az illető sokat eszik egy alkalommal de nem látod, hogy mennyit eszik a másik két étkezés alatt illetve a következő napokban. Én mint egy egészséges alkatú ember 25 éves korom óta 72 kg vagyok immár 16 éve. Mikor a fenti elméletet és az ahhoz kapcsolódó tesztet láttam valami ismeretterjesztő műsorban direkt elkezdtem magamat is analizálni. Nagyon jól látszott, hogy ha mondjuk egyik nap nagyon keveset ettem, mert mondjuk nem volt rá időm rendesen enni vagy épp valami más miatt nem ettem meg a napi adagot akkor másnap sokkal többet ettem, de csak másnap. Rá egy napra szépen behúzott vissza középre a "mutató".

A fentiek miatt is ha gyereked lesz egyszer nagyon figyelj oda arra, hogy ne legyen duci mert akkor vége jó eséllyel az lesz nagy korában is.
Az e-mobiltás egy igen komplex terület, amelyet az egyik oldalról töretlen lelkesedés, a másik oldalról viszont erős szkepticizmus övez.2019. február 13-án a Magyar Energetikai Társaság Ifjúsági Tagozata által szervezett nyílt előadáson az e-mobilitás és a megújuló energiák lehetséges közös…..
Kard 2019.03.09 01:56:44
@fifibá55: A rövidülés nem fog igazán megtörténni. Inkább az lesz, hogy egyre nagyobbak lesznek az akksik ezért egyre több km jut percenként, a kb. 40-60 perc alatt töltöm tele az egy jó viszonyszám. Egy 40 kWh-s akksit nem tudsz 200-al tölteni mert nagyon gyorsan meg fog dögleni az akkumulátor ahogy egyes Teslákban 100e mérföldenként cserélni kell az akksit mert állandóan villám töltik.
Szóval ez a 15 perc alatt teletöltöm az akkumuátort még csak álom, mert az biztos nem elég hozzá, hogy egyre nagyobb teljesítményű töltőket gyártunk.
Kard 2019.03.11 15:45:09
@apro_marosan_petergabor: "De az 1 órás töltési idő, a 2 perchez képest is elképesztő torlódást okozna egy kúton..." - ez igaz is meg nem is. Gondolj arra, hogy nagyon sok ember tud otthon tölteni így mondjuk egy szombat reggeli balatoni indulásnál nem állnának sorok a kutakon mert mindenki éjjel feltöltött tele akksival indulna ezért max lent a Balatonon lenne igény a töltésre feltéve ha nem tud tölteni a nyaralójában vagy a hotelben ahová megy illetve nem tud az autója 250 autópálya kilométert. Sajnos ez ma még nagyon sok EV-nek nem megy.
Kard 2019.03.12 09:58:28
@apro_marosan_petergabor: "értél már az ELMŰ-től 3 fázisú csatlakozást (vaillanyórával)? Bevezetted ezt már a garázsodba?" - igen ott figyel a garázsomban a 3 fázisú CEE csatlakozó :)
Én értem amit mondasz de és jelenleg tényleg nem menne ha hirtelen a 11e tölthető autóból lenne fél millió de fejlesztésekkel menne és nem lenne komolyabb probléma sem. A panel lakók ők szívnának de azok akik házban laknak nekik menne minden gond nélkül.
Amimt neked viszont meg kéne érteni, hogy átlag napi használatban 6-10 kwh-nál nem kell több energia. Ezt pedig vígan le lehet szedni bárhonnan. Egyedül ez az utazós móka a probléma de szerintem ez is megoldható.
Alig néhány hét szünet után mai posztunkkal folytatjuk az Atomököl-sorozatot, s Kína után maradunk Ázsiában (naná, hiszen már csak ázsiai atomhatalmak bemutatása van hátra...), ezúttal azonban a nyugati szélén teszünk kirándulást: következzen az atomököl birtokosai alkotta elit klub fekete báránya…..
Kard 2019.03.04 22:16:54
@MIx: "A történelem (a magyar is) azt mutatja, hogy a zsidók összetartóak, szorgalmasak, tehetségesebbek más népeknél." - szerintem inkább van egy nagyon fontos kulturális különbség. A zsidók nagy része spúr kivéve egy dolgot, ha valamelyik családtagot kell taníttatni. Erre sosem sajnálják a pénzt egymástól sem. Ez az ami nagyon durva, mert be van drótozva az egész közösségbe, hogy a legfontosabb az oktatás. Nem véletlen, hogy szint az összes híres magyar tudós az zsidó volt.
A tehetség látszata is innen jön, mert azt látod, hogy sokkal képzettebb ez pedig javarészt az iskolának köszönhető.
Kard 2019.03.04 22:21:40
@MIx: Volt egy ismerősöm aki zsidó volt. Emlékszem 2004-ben találkoztunk először...akkor már jó pár éve befejezte az egyetemet, valamikor a 90-es évek közepe körül végezhetett. Én a BME-re jártam ő meg nem járt magyar egyetemre hanem volt helyette Frankfurt meg London (90-es évek elején!!!). Brutál előnye volt a többi itthoni diákkal szemben, tökéletesen beszélt angolul és németül. Ez manapság már lassan alap - főleg az angol - de az akkoriban nagyon nem volt egyértelmű, hogy valaki több idegen nyelvet is beszéljen felsőfokon közben meg még a szakmáját is jól értse.
A hamarosan mozikba kerülő új magyar nagyjátékfilm, a Kárpáti György Mór rendezte Guerilla kapcsán érdemes felidéznünk történelmünk egyik legfontosabb időszakának, az 1848/49-es szabadságharcnak az eseményeit. A visszaemlékezést ezúttal azonban egy kétely megfogalmazásával tesszük.  Az első…..
Magyarország a multik adóparadicsoma lett, az Európai Parlament Zöld frakciója által rendelt friss tanulmány (angolul itt olvasható) kimutatta, hogy az egyes tagállamokban mekkora a ténylegesen megfizetett társasági adó és nominális adó között a különbség. Magyarországon a multik a második…..
Kard 2019.01.23 16:50:16
@Mankel: Tény, hogy előtte 19 és 9 volt majd pár éve a 19-et lehúzták 9-re.
From the background A fogyás 2019.01.08 10:08:08
Hello kedves Olvasóm!  Szerencsés vagy, ha nem tartozol azon 'szerencsétlenek' közé (ide értve saját magamat is), akik egész évben kisebb-nagyobb súlyfelesleggel küszködve minden szilveszterkor elhatározzák, hogy "... márpedig lefogyok....." - ha beledöglök is. Aztán eljön az év vége, semmi, mondom…..
Kard 2019.01.10 21:37:19
@Gyingizik: Ez az. Én tuti az elsőt, a zsírosabbat választanám :)
Mióta a magyar kormány megkötötte az értelmetlen, drága, környezetkárosító, orosz függést okozó paksi bővítésről szóló megállapodást Oroszországgal, azóta feszít a kérdés, hogy vajon kinek a kedvéért erőltetik, kinek jó ez az egész, mert Magyarországnak biztos nem.  Ma két információ is napvilágot…..
Kard 2018.10.08 17:31:51
@molnibalage: Sorold már fel kik a potenciális gyártók? Hány gyártott ezek közül orosz reaktorba fűtőelemet? Szerintem nem ilyen egyszerű ahogy állítod, hogy jajj csak egy speckó kell és meg is van.
Kard 2018.10.08 17:56:41
@molnibalage: Húúú te mérnök vagy??? Az mekkora.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_in_the_nuclear_sector
Nézd meg a csak "kiírod a speckót" hány gyártó van az egész világon. Kb. 10
Ezek közül biztos vagyok, hogy több mint a fele soha nem gyártott orosz reaktorba fűtőelemet és nem is fog emiatt a gyártás technológiáján változtatni.
Kard 2018.10.26 23:53:36
@molnibalage: www.portfolio.hu/gazdasag/jo-hir-paksnak-is-sok-eso-varhato-a-duna-vizgyujto-teruleten.3.302572.html
"Ez jó hír lehet a paksi atomerőmű hűtése szempontjából is, ugyanis az elmúlt napok rendkívül alacsony dunai vízállása miatt már a négyből három reaktorblokk termelését is korlátozni kellett és mintegy 90 cm-re vagyunk attól a vízszinttől, ami alatt már nem tudna hűtővizet vételezni a Dunából az atomerőmű" - egy méter összesen. Ha így halad a globális felmelegedés akkor baszhatjuk majd Paks II-őt mert lehet a Dunában sem lesz néha víz és nem fog tudni termelni ahogy Paks I se tud max kapacitáson jelenleg.