Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dioda

0 bejegyzést írt és 199 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Napról napra egyre több rémtörténet lát napvilágot a szombathelyi Markusovszky kórházról. Az imént érkezett be hozzánk a következő történet olvasónktól, aki név nélkül szeretné, hogy leközöljük a történetét, tekintettel arra, hogy az ügy még nem zárult le. Ismét sokkban olvassuk a tapasztalatokat. ..
57 #10 / 30 2016.11.12 07:33:11
D O L G O Z Ó    JOGOK / KÖTELESSÉGEK    A dolgozók részéről gyakori panasz volt, hogy míg a betegeknek végtelenített jogaik vannak, addig a kötelezettségeikről egy szó sem esik. "...minden kórház, minden bejáratán kint van az intézmény betegjogi képviselője, de az, hogy milyen…..
dioda 2016.11.13 16:51:16
@GABOR2: Talán a kevés tapasztalat teheti, hogy ilyen rossz a véleménye, lehet épp olyanokkal találkozott, akikkel tényleg valami gond volt. Sajnos valószínűbb azonban, hogy aki "kevés tapasztalattal" ilyen bátran ilyen dolgokat ír nyilvánosan, annak a fejében van valami gond illetve az alapvető hozzáállásával, erkölcsi érzékével lehetnek bajok. Jobb, ha a hozzáállásán változtat, mert előbb-utóbb úgyis az egészségügy "keze közé kerül" (vagy "boldogítja az e.ü. dolgozókat a hülyeségével" - ez már nézőpont kérdése).
dioda 2016.11.13 16:53:30
@lüke: Úgy írjuk: en bloc (francia). Az irománya többi része még ennyire sem értékelhető...
Fogadd el, hogy nincs magyar egészségügy. Ami pedig van, az működésképtelen. És ez nem fog változni egészen addig, amíg a rendszer bele nem döglik a saját hamvaiba. Magyarországon kevés orvos van. És kevés nővér. Különösen nővér/ápoló van kevés. Ennek nagyon egyszerű…..
dioda 2016.08.01 20:02:16
@gtri: A bankban. A közintézményekben éjszakai munka nem jellemző (nem mondom, hogy nem fordul elő alkalomadtán). Szerencsére olyan fontos adatokat nem is kell kezelni, mint egy bankban. Ezért nem gáz, ha leáll a NAV szervere, vagy egy kórházé és 8-10-20 óra, mire helyreállítják.
dioda 2016.08.04 11:52:37
@Kommentelő k.m.n.: Bocs, azt írtam, hogy minden szavad igaz, de itt van egy kisebb tévedés: "A csonttumorok a nagyon ritka esetek közé tartoznak, ezért elképzelhető, hogy elsőre nem gondolnak rá, viszont a fél éves félrekezelés azért tényleg durva. "

A csonttumorok annyira nem ritkák, a gyermekkori malignus daganatok 12-15%-át teszik ki a kötőszövetből kiinduló sarcomák, ami 30-45 új eset/év. Tipikus a tinédzserkori jelentkezés (csontdaganatnál legalábbis), gyorsan nőnek, ezért illendő felismerni korábban, mint 6 hónap (ezt te is sokallottad).
Soha nem fogom tudni megbocsátani, hogy hagyták őt meghalni, szimulánsnak tekintették, ahelyett, hogy megpróbálták volna megmenteni és meggyógyítani. Tisztelt olvasók!   Fájdalmas történetet mesélek el önöknek, amely a mi családunkban esett meg már 2 évvel ezelőtt. azóta…..
dioda 2016.08.01 14:56:06
@Borsia: " Igenis volt uszítás, méghozzá aszalosanitól, már a legelső beírásánál, ahogy ez az összes posztnál megfigyelhető." - Arra nem kell figyelni, csak trollkodni akar.
dioda 2016.08.01 15:57:25
@Borsia: Köszi a választ.
U.i.: a trollkodás az ok nélküli bosszantásról szól. Illetve lehet ok, hogy a blogot magát akarja ily módon ellehetetleníteni az illető.
dioda 2016.08.04 11:32:32
@kerecsen2010: EKG a háziorvos alapfelszereléséhez tartozik, EKG vizsgálatot ott helyben a h.o.-nak meg kell tudnia csinálni. Szó sincs "EKG beutalásról".
Tudom, túlterheltek, vannak rendelők, ahol a tárgyi feltételek sem adottak a működéshez, de van egy hírem, beteg van bőven! Tisztelt Praxis!   Nem igazán kedvelek ilyen témában írogatni, hiszen sok orvossal találkozom- szinte nap, mint nap - és nem kívánok senkit megsérteni, aki az egészségügyben…..
dioda 2016.07.23 22:22:31
@she_wolf: Egyszeri véradót nemigen hívnak be, csak ha már többször adtál. Thrombocytapheresisre, ha jól emlékszem 18 véradás után hívtak be. Spec. vérkészítményhez is csak állandó véradókat mozgósítanak. Thrombocytopeniában mondjuk 1 E (egy véradótól kinyert) thr-suszpenzió kell 10 kg-ként és mondjuk 2 naponta (pl leukémiásnak citosztatikum után). Számolgass ez hány véradás. És nem áll el. Szóval nincs baj a kampányokkal, csak a kinyert vérmennyiség egy része nem kerül felhasználásra és nem azt kapod, ami kell (pl keresgélj nyugodtan, 1000 véradó közül 10 sem lesz, aki AB neg., ha peched van, akkor épp egy sem).
Magyarország HIV fertőzöttségben szerencsére az első a világon: hátulról, így ez nálunk nem akkora probléma, mint írtam, de külföldön igen. Szidjuk itt magunkat, de Európában is az élmezőnyben járunk a regisztrált véradókat tekintve. Ezért tehetik meg azt, hogy nálunk nem fizetnek a véradásért és olyan biztonsági előírások vannak, amilyeneket máshol nem mernek megszabni, mivel nem lenne elég véradójuk.

Ha nem működne a rendszer, a véradásért a fizetés is elképzelhető, fentebb csak vázoltam, hogy miért nem volt régebben tanácsos. Ez a technológia fejlődésével már nem ilyen sarkos dolog, de te se gondolod, hogy mára minden vírust és egyéb fertőző ágenst felfedeztünk már és veszélytelen a transzfúzió.
dioda 2016.07.23 22:24:09
@Rotoxis: Kacsazsírban tedd el őket, abban sokáig elállnak.
dioda 2016.07.23 22:26:56
@she_wolf: Nekem a szövege alapján pasinak tűnik...
Havonta egy valag pénzt vonnak a béremből egészségügyi járulék címszó alatt, csak most már azt nem értem, mégis mi a frásznak. Kedves Praxis!   A körzeti reumatológiai szakrendelésre kaptam beutalót a közelmúltban. Ez egészen konkrétan még februárban történt. Állandó fej és deréktáji fájdalom…..
dioda 2016.07.23 21:50:12
@Sir Galahad: "ha valaki magánorvoshoz megy, annyit igényelhessen rá meg a tb-től, amennyit egyébként is ráköltött volna az állami kórház."

Ezt abban az esetben lehetne megtenni, ha a szakmai munkát szigorúan ellenőriznék a magánorvoslásban is. Mivel ezt nem teszik, ha bármi rosszul sül el a magánban - súlyos szakmai hibát kivéve - mehetsz a sóhivatalba a panaszoddal. Ha jobb esetben mondjuk nem gyógyulsz meg és előbb-utóbb mégis felkeresed az államit, akkor mondjuk az államiban is hozzá kéne járulnod ismét a költségekhez.
Azt már nem is részletezem, hogy a rendkívül magas szintű "magánorvosi ellátás" után mennyit kell néha geccsölni az állami ellátásban, hogy az ottani balfaszoskodásokat helyrehozd. Mert persze a magán a tevékenységére semmilyen garanciát nem vállal. Ha még egyszer jössz, fizetsz még egyszer. És képzeld: az ellátásuk után mégis rosszul lévő beteget nem látják ám el vasár- meg ünnepnapokon, akkor menjél csak az állami kórházba! Ilyenkor úgy szeretném, ha a magánellátó is visszafizetné a jogtalanul, szakmai nulla teljesítményre megkapott pénzt. De sem erre, sem arra nincs és nem is lesz mód.
Praxis A beteg nem fejőstehén! 2016.07.19 09:43:37
Majdnem 50 ezer forintot voltunk kénytelenek kifizetni az ingyenes egészségügyi ellátásért. Hogy miért? Biztosak lehetnek benne, nem passzióból, vagy, mert nem tudnánk a pénzünket másra elkölteni. Tisztelt Praxis!   Tudom, nem én vagyok az első, aki ebben a témában önöknek ír, de úgy látszik, sok…..
dioda 2016.07.23 18:37:36
@she_wolf: "A magánellátásnak akkor lenne jövője, ha komplexebb (értsd: A-Z-ig) szolgáltatást tudna nyújtani."
Azt sosem fog sem itt, sem máshol a fejlett országokban. Persze apróságokkal (szemölcs-levétel, szűrő urológiai vizsgálat, fájós térd, egyebek) lehet majd oda menni, de komolyabb betegségekkel már nem.
De többet mondok: valószínűleg a jövőben egyik ország egészségügye (közegészségügye) sem lesz arra alkalmas. A technológiai (és ár-)robbanás lehetetlenné teszi, hogy egy több milliós ország az elöregedő népességével minden tagja számára a legmagasabb szolgáltatást nyújtsa. És itt fognak belépni (egyes laborvizsgálatoknál már be is léptek) a magánszolgáltatók, akik olyat tudnak, amit az állami nem (hiába az óriási kapacitás). Feltételezem 50-100 év múlva az országok (fejlett országok) megosztják majd egymás közt a diagnosztikai/terápiás kapacitásokat, máshogy nem lesz kifizetődő a fenntartás. Azt viszont nem hiszem, hogy a gazdagok-nem annyira gazdagok-középréteg közt nagyon nagy különbség legyen - az felborítaná a társadalmi békét. A szegények persze...hát nekik lehet, hogy annyi...
dioda 2016.07.23 21:25:19
@she_wolf: " Az egészségügy veszteséges iparág."
Az ördögöt. Ha az egészségügy megment egy embert, aki meghalna, vagy ami rosszabb, megrokkanna és utána a szociális ellátásból kéne élete végéig élnie, de így továbbra is dolgozó, adófizető, családjáról gondoskodó állampolgára marad az országnak, az bizony óriási nyereség. Számokban nehéz kifejezni, de azt hiszem világos számodra mit írok. Nem is gondoltad komolyan, hogy az e.ü. veszteséges iparág, csak a keserűség szólt belőled.
Ha egyébként már a jövőről írtam korábban: a jövő iparága az egészségügy. Néhány évtized (1-2 évszázad) és az emberek többsége az e.ü.-ben vagy a hozzá kapcsolódó iparágakban (gyógyszer, eszköz, műszergyártás) fog dolgozni. Kb. az egyetlen "iparág", ahol a technikai fejlődés folyamatosan növekvő munkaerő-igénnyel párosul. És akkor az elöregedő társadalom hatásait még nem is vettük hozzá (szociális ellátás, ápolás).
Az, hogy a beteg egy darab kutyagumi, és felőlük akár el is patkolhat, de a fejpénzeket beszedik utánuk, egyszerűen gusztustalan. Hány embernek kell meghalnia, hogy észbe kapjanak az illetékesek? Tisztelt Praxis!   Nem szokásom másokat sarazni, vagy bárkire is köpködni, még átvitt értelemben sem,…..
dioda 2016.07.23 17:57:41
@asztalosani: "ELEVE FIZETSZ EGY SZOLGÁLTATÁSÉRT. MÁR AKKOR IS FIZETTÉL AMIKOR 300 / 600 (!) FT-os vizitdíj be volt vezetve.! Tehát ELEVE KÉTSZER FIZETTÉL VOLNA! te szeretsz kétszer fizetni egy dologért??? mert én nem!"

Mindenért kétszer fizetsz: tömegközlekedés: kap az adódból, de jegyet is kell venni. Színház, múzeum: adó + jegy. Ha nem akarsz kétszer fizetni, akkor nem mész múzeumba, nem jársz busszal. És a legszebb: oktatás. Kötelező! A tankönyvet is kötelező megvenni!

Melyik az a szolgáltatás, amiért nem kell fizetni ma Magyarországon annak sem, aki akár minden nap, ha indokolt, ha nem, igénybe veszi azt, ezáltal foglalva feleslegesen a kapacitásokat és hosszú órák várakozására ítéli azt, aki indokoltan van ott? Talált süllyedt: ez a magyar egészségügy!
Most itthon vagyok, aggódok a lányomért, közben pedig azt nem értem, mégis mire való az ügyelet.  Tisztelt blog!   Azért fordulok önökhöz, hogy a velünk megesett problémáról mások is értesüljenek. Egyedülálló anyuka vagyok, két kiskorú gyermekkel. A nagyobbik lányom 6, a kisebbik mindössze 2…..
dioda 2016.07.16 23:55:20
@defné: Szigorúan szabályozva van, hogy milyen műtét végezhető 1 napos sebészet keretében. Ha elengedték, akkor az nem azért volt, mert nem volt ágy. Azért engedték el, mert el lehetett engedni.
dioda 2016.07.17 00:01:41
@she_wolf: "Az aneszteseket tényleg nagyítóval keresni. Ők amolyan "mostohagyerekek",...".
Kicsit túlzás, amit írsz. A legtöbb helyen az anesztesek kiemelt bérért dolgoznak (nélkülük nincs műtét, nincs intenzív osztály). A terhelés is nagy...a bér is nagy...a beteg csöndben van, nem óbégat...azért ez nem "mostohagyerekség"...
dioda 2016.07.21 17:14:51
@she_wolf: "Osztáskor" - a szó értelmezhetetlen. Aki kap, zsebbe kap, ott is marad az, osztás nincs. Nyilvánosan tartani valakinek a zsebét (és utána nagylelkűen osztogatni) egyre cikibb már az egészségügyben (a 40 év alatti korosztály nem ebben szocializálódott - persze el is húznak innen - szerencsé/jük/re) és ez a korosztály adni sem nagyon szokott, inkább megy a magánba (ha tud).
Nincs ott "osztáskor" a sürgősségi szakorvos, a radiológus, a patológus, a gyerekgyógyász, a gyereksebész (érdekes, az már 15 éve is úgy volt, hogy a saját műtét után 50 ezer, a gyereké után jó szó, vállveregetés - persze jól is van ez így, csak ismerek olyan egyetemi klinikát, ahol egy évig (!) kerestek havi 1 millió bruttóért gyereksebészt...). Ezt a hálapénz dolgot el kéne felejteni, de sürgősen! De nem fogjuk, mert ilyen a magyar: neki jobban megéri akkor dugdosni valakinek a zsebébe, ha baj van, mint kiegészítő biztosítást kötni, amit folyamatosan kéne fizetni. Lenézzük a tőlünk keletre, Ázsiában stb. helyen élőket, bevándorlókat - baksis, korrupció, milyen világban élnek ezek? de nálunk is ugyanaz megy...röhej...vagy inkább szomorú... szerencsére lassan elfogy az utánpótlás mind az orvos, mind az ápolónő és mindenki rájön, hogy ezt is sikerült tönkrevágnunk - nekünk, magyaroknak. De akkor már késő lesz... már most is késő...
Végül megmondtuk neki, hogy a jövőre nézve legyen kedves és ne ösztökélje anyámat arra, hogy több pénzt hagyjon nála, ne ijesztgesse, ha pedig megtudjuk, hogy ez történik, a létező összes helyen fel fogjuk jelenteni. Tisztelt Praxis!   Régen jártam az önök oldalán, sajnos időm nem mindig engedi,…..
dioda 2016.07.17 02:06:29
@DarthVader: "Az a helyzet, hogy az orvos, ha valóban "utalt rá", hogy "az ezer forint kevéske", akkor bűncselekményt követett el. Egyszerű ez. Onnantól nem hálapénz, hanem védelmi pénz. A többi tulajdonképpen lényegtelen. Más kérdés, hogy bizonyitottság hiányában nem perelhető, de a sztori nem csak hogy abszolút hihető, de igen valószínű."

A sztori hihető - egyedül az a rész hihetetlen, hogy "utólag kihámozták" mi történt (kevésnek tartotta az orvos az ezreseket és ezt tudatta is betegével). Ha ugyanis a mama ezt így elmondta, akkor nemigen demens, legalábbis annyira nem, hogy ne tudta volna mit csinál. Persze semmiképp nem etikus egy hanyatló elméjű, egyedül élő öregasszonytól pénzt (10 ezreseket) elfogadni (kicsit kétlem azért, hogy az orvos ráhatására emelkedett volna ennyire az összeg). Persze aki "több százezerért" "csoda ágybetétet" vásárol, olyan szegény nem lehet. Kérdés: mire ment el a többi pénze?
Volt olyan szülő, akinek jutott matrac az ágy mellett, én egy széken töltöttem el azt a 3 napot, ameddig bent voltunk. Tragikus volt. Tisztelt blog!   Felháborodott szülőként szeretném megosztani önökkel a mi kis történetünket. Egyedülálló szülőként a legfontosabb az ember számára, hogy a…..
dioda 2016.07.17 00:41:54
@she_wolf: "a másnapi műtét előtt esetleges kellhet egy friss labor. Gondolom én. Ilyen előtt pedig enni-inni nem igazán szerencsés.".
Nem, ezt elba.ták. Rendszeres sajnos mindenhol, hogy a gyermek szülei egyáltalán nincsenek felvilágosítva műtét előtt. Bejönnek laborra étlen, szomjan, a délutáni időpont helyett reggel a legnagyobb tumultusban papírmunkára/felvételre stb. - mert az operáló orvos semmit (de tényleg semmit azt égvilágon!) nem mond el!. Labor gyermekkorban: éhgyomorra kell nézni: vércukor, lipidek. Ezekkel nem foglalkozunk gyerekeknél műtét előtt. Tehát enni kell, inni kell még labor előtt is! (Kivétel, ha pont ezeket akarom vizsgálni - de az nem műtét előtt labor általában).
Ami jó pont, hogy jó néhány problémát igyekeztek azonnal megoldani, de még így is sok maradt ami megoldásra vár: van még min csiszolnia a kórháznak, sőt a személyzetnek is. Kedves olvasók. Kb. 1/2 évvel ezelőtt írtam a praxisra egy cikket a fentebb kórházról, ami meg is jelent, viszont nem kis…..
dioda 2016.07.17 00:12:46
@mechanikus körte: Aztat írja a kis Tolsztoj, hogy a beteget nem a többi várakozó beteg előtt/füle hallatára kellene kikérdezni az egészségügyi problémáiról (betegjogok!). A többi lényegtelen szófosás...
Ha véletlenül olvassák ezt a posztomat, szeretném megköszönni, amit tettek. Megváltoztatták a rosszindulatú előítéletemet is, amellett, hogy segítettek a fiamnak is. Mivel mostanában annyira divatos itt fikázni mindent és mindenkit, ezért én is beállok a sorba. Megírom, hogy mi történt velünk.…..
dioda 2016.07.16 22:58:07
@Diorella Queen: "A mentősök jó fejek és nagyon tudják a dolgukat".
Esete válogatja. Mentős (nem mentőorvos vagy rutinos mentőtiszt, hanem átlagos mentős) által ellátott esetek: 1. sérülés (ebben jók), 2. mellkasi fájdalom/infarktus (ezt viszik gyorsan katéteres laborba), 3. stroke (viszik gyorsan stroke centrumba). Ezeken kívül más egészségügyi problémáról nem nagyon tudnak a mentősök. A baj az, hogy ezért mindent ebbe a 3 dologba próbálnak beszuszakolni.
Aki használható, menthető azt előre veszi, megmenti, aki már öreg, a gyógyulása csak kicsit meghosszabbítja az életét, de a csata kimenetelét már nem tudja befolyásolni, azt ott hagyjuk az útszélen megdögleni. Tisztelt Praxisblog!   Szeretném elmesélni történetünket, és egyúttal örülnék…..
dioda 2016.07.16 22:20:01
@Rébusz: A mentőkkel meg az a gond, hogy egy mentőtisztnek (mentőorvos az kb. sehol sincs már) már semmilyen jogosultsága nincs, csak a legközelebbi ellátóhoz beszállítani a beteget - akár jól van, akár nem. Inkább a kórházba viszik, mivel tudják, hogy a h.o. ügyeletes kb semmit nem tud ellátni, úgyis tovább küldeni. És csatlakozom kheironhoz (mint kórházi ügyeletes): a h.o. ügyeletek sz.rt sem érnek. SBO 20-30 km-es körzetében semmi keresnivalójuk. Távoli perifériákon van létjogosultságuk, ahol 50 km-t utazna az ember a legközelebbi SBO-ig.
dioda 2016.07.16 22:29:47
@mechanikus körte: " nálunk gyerekcipőben jár a sürgősségi osztályok működése. Alig van hozzá kifejezetten oda delegált szakszemélyzet, beügyelésekkel működik, valódi sürgősségi szakorvos elenyészően kevés van. "
Vidéken ugyanez elmondható a háziorvosi ügyeletek jelentős részéről (többségéről?) is. Pl. nálunk 100-200 km-ről járnak "profi" ügyeletes orvosok (értsd: praxisa nincs, kórházba nem kell, mert túl ostoba, gyakorlati készsége nulla, helyismerete nincs). Eredmény: 4000 Ft-os óradíjért (hiteles adat) a betegek 80-90%-a továbbküldésre kerül az 50 m-re lévő SBO-ra/gyerekosztályra. De az önkormányzatnak fenn kell tartania az ügyeletet ugyebár...
dioda 2016.07.16 22:30:58
@dioda: V.ö.: én 1200 nettóért ügyelek két szakvizsgával. És ellátom a beteget.
Első döbbenet akkor ért, amikor a hölgy közölte, 2017. januárjára tud időpontot adni. Tisztelt Praxis !   Kálváriámat szeretném megosztani ami itt Dunaújvárosban történt velem. Hasi ultrahangra szeretettem volna időpontot kérni, góc kutatás végett, amit a kezelő orvosom irt ki, ezzel a lelettel…..
dioda 2016.05.16 11:45:00
@csak néha benézek ha marhaságot látok: Nem, az arabok a hibásak, ha magas a benzin ára. Őket úgyis utáljuk (legalábbis erős kormányzati akarat van erre), őket kel b..sztatni a drága benyáért.
A daganatot nem is keresték hol van, mindegy volt. Tisztelt Praxis!   Én is elvesztettem a páromat 7 hete! A saját lábán ment az orvoshoz és a mentő vitte a kórházba azonnal! Egy óra múlva a vérvizsgálatokból, laborokból kiderült, hogy utolsó stádiumú rákos! Kit hibáztassak, azt az orvost, aki…..
dioda 2016.05.14 23:35:12
@Greg24: A leukémia vagy limfóma gyanúja esetén az LDH tumor-markerként viselkedhet ill. neuroblastomában is arra használjuk (ott persze az NSE és a CEA a specifikus marker, az LDH és a ferritin aspec. marker). A magas LDH szint (ha biztosan nem hemolízis okozza) enyhébb vérképeltérések esetén, negatív perifériás kenet-vizsgálati eredménnyel is megalapozhat egy csontvelő-vizsgálatot.
dioda 2016.05.15 01:19:04
@Greg24: Igaz, hogy nem tumor-marker, de a vérképző rendszer malignitásainál, mivel nincs szérumból vizsgálható tu-marker, nem spec. markerként használatos, kötelező vizsgálni, ha ilyen gyanúd van - aztán a csontvelő dönt el mindent. A hemolízis helyett inkább a nagy sejt-turnover, fokozott sejtosztódás az oka a megemelkedésnek. 1000 U/L felett mindenképpen gázos a helyzet - persze leggyakrabban mononucleosisban látunk ilyen szép szinteket és érdekes, a legutóbbi 3 leukémiás általam látott esetben 1000 alatt volt a szint - igaz, mindhárom eset normális leukocyta-számmal járt (itt 15-20x-os értékről írt a kommentelő - az brutális). A Hodgkinos kislánynak viszont jó magas volt (macskakarmolási betegségnek kezelgették otthon, de a magas LDH miatt pronto küldtük onkológiára).
dioda 2016.05.16 11:40:33
@Greg24: Ebben igazad van. A normál értéket 3-4x-esen meghaladó érték már nagyon nem frankó, 10-20x emelkedés pedig májfolyamatot jelezhet elsősorban - persze én is hepatitisre gondolnék először - de egy biztos: azonnali kivizsgálás javasolt ilyen emelkedésnél. (infarktussal nincs tapasztalatom, durva hemolízisnél 3000 U/L volt a legmagasabb szint amit láttam).
Nekem nem jöttek ki, a rendőrségnek igen. Nézzük meg, hogy él-e a bácsi, és ha úgy látjuk, hogy nem, akkor hívjuk megint. Tisztelt Praxis!   Vasárnap reggel arra ébredtem, hogy az alattam lakó néni a nevemet kiabálja,kimentem a folyosóra megnézni mi történt. A néni elmondta, hogy a…..
Míg az ember mentálisan a helyzet magaslatán van addig tán él, de amint már öregszik és szellemileg sincs a toppon, abban a pillanatban ott a veszély, hogy nálam sokkal egészségesebb emberek jóval kevesebb gonddal banális hibák miatt mennek el! Sajnos sokat voltam kórházban (46x) mivel gyerekkorom…..
dioda 2016.04.19 10:31:47
@neduddki21: Hibrid rendszer: kórházakat az önkormányzatoknak visszaadni. Helyi-területi egészségpénztárakban kötelező tagság bevezetése, ahol a befizetésed a lakhelyed szerinti ellátóhoz fut be. Annak összegét helyileg szabályozni (gazdag önkormányzat kisegíti a lakosait a befizetéssel). Jobb ötletem nincs. Országos intézetek persze államiban maradnak.
dioda 2016.04.20 10:37:42
@qbr: Nyilván lesznek területi egyenlőtlenségek: ahol nem jó élni, nincs munka, nincs fizetőképes kereslet, ott nem lesz jól működő kórház, majd nem lesz bolt, majd nem lesz semmi és nem lesz senki. Ez így működik.
Nagyon sok embertől hallottam, hogy ez a kórház egy "sintér telep", ha az embernek nincs orvos ismerőse itt vagy sok pénze az biztos, hogy nem sok jóra számíthat. Ja és empátia, nulla! Kedves Praxis blog! Több csalódás is ért, amikor nekem vagy családtagomnak "dolga" volt a Bács-Kiskun Megyei…..
dioda 2016.04.10 17:33:30
@Pilotax: Az egészségügynek nincs "morális állapota". Az az embereknek van. És azért működőképes még az e.ü. ilyen kevés pénzből, ilyen kevés emberrel, mert a benne dolgozóknak van morális tartásuk. Én sem szoktam éppen szépen nézni arra, aki hajnali kettőkor ébreszt ügyeletben, azt senki el nem várhatja, de még akkor sem szólok be, ha teljesen feleslegesen vette igénybe az ellátást (kirívó esetben azért elmagyarázom, hogy mi az, ami sürgős és mi az, amivel megvárhatta volna a háziorvosát). De ez nem várható el mindenkitől. Úgyhogy visszautasítom a "morális válság" vádját.
dioda 2016.04.10 17:36:56
@Pilotax: Annak, hogy (csak) 4 órát kell várni a sürgősségin, semmi köze nincs az e.ü. "morális állapotához" (mint az előbb írtam, ilyen nem is létezik, de ha létezne, se lenne).
Hiába a szívroham, amíg nincs betegkártya, nincs vizsgálat! Azóta a korrektebb ellátás érdekében agresszívebb beteg lettem és sajnos mérsékeltebb kivitelen már szükség is volt rá.  Tisztelt Blog!   Nem nekrológ. Amikor valaki bajba kerül, intelligensnek kell lennie és türelmesnek. Akit megvert a…..
dioda 2016.04.10 15:39:09
@she_wolf: 1. A mentőhívás helyett a saját kisbuszt választotta a beteg a szállításra - ezt én nem kifogásoltam. Ha jött volna egy hirtelen szívmegállás, súlyos ritmuszavar akkor rosszul járhatott volna. De nem jött. 2. Ha a felvételi irodás adminisztrátor tényleg így cselekedett, ahogy a posztoló írja, akkor kicsit fenéken kell billenteni (ha adminisztrátor, akkor hivatalból azt sem kötelező neki tudnia, mi az az infarktus, de azért tudnia kell, mi a sürgősség és nem a TAJ kártyán kellett volna rugózni). 3. Nagyon helyes, hogy az Úr felismerte magán az infarktus jeleit. Amit kicsit sérelmeztem az az EKG megrendelése volt, mintha boltban/vendéglőben lenne. A tünetek felismerése a beteg dolga is lehet (jó esetben). Minden más (kivizsgálás, terápia) a szakemberé. 4. Rosszindulatúan levigéceztem, bocs', írta, hogy vegyiparit végzett, tehát fejlesztő mérnök is lehet. Akkor kicsit többet tud Mari néninél a szívinfarktusról. De még az a tudás is elhanyagolható, olyan picuri. Tanácsosztogatásra semmiképp sem elégséges.
dioda 2016.04.10 15:46:13
@she_wolf: Azért itt szakadt ki ez belőlem, mert annyi "okos" beteg/hozzátartozó van, aki tanácsokat osztogat az elvégzendő vizsgálatokat tekintve, rosszabb esetben már kész diagnózist is felállít és terápiát is javasol, hogy nagyon ki van velük a tököm. Itt a beteg jól érezte, hogy baj van, jó helyre ment, az EKG-t nem kellett volna megemlítenie, de ettől függetlenül az adminisztrátornak nem lett volna szabad ilyet beszólni. Nem kifogásolható a beteg viselkedése (bár a humorkodás nem mindig jó ilyen esetben - egyik fél részéről sem, de nem is felróható), az adminisztrátoré viszont igen. Úgyhogy végső soron a beteg jelen panaszával egyetértek.
dioda 2016.04.10 15:50:09
@she_wolf: "Elvesztettem mindezen elő-küzdelmek miatt újabb kb.15-20 percet és mint egy későbbi izotópos vizsgálaton kiderült, a szív bal-kamra funkció 64,9 %-át. Köszönöm Veszprém." Ezzel a mondattal viszont nem értek egyet, nem 15-20 perc alatt vész el 65% kamrafunkció.
13 évig kezelt egy főorvos, aki nem vette észre  problémám,  illetve megalázott egy mellkassebész  főorvos, mondván milyen nő vagyok, ha így elhanyagoltam a testemet?  Tisztelt Blog!   13 évig kezelt egy főorvos, aki nem vette észre  problémám, felette, illetve áttekintett rajta. 2016 már.17-én…..
dioda 2016.04.10 14:13:59
@she_wolf: Nem, a zárójelentésen gyakran csak a műtét megnevezése szerepel, bár ez maga (beavatkozás kóddal) is elég sok részletet tartalmazhat. Az epikrízisben előfordul, hogy a műtétről egyéb részleteket is megemlítenek, de a gyakoribb az, hogy nem. Nálunk a részletes műtéti leírások részét képezik a zárójelentésnek, oszt kész. Nincs variálás. Na persze, ha a sebész az ügyeletben végzett műtét leírását a hazaengedésig nem diktálja le (pl: szabadnapos, khm...meg "elfelejtette" - azért eszébe juttatják pár nap múlva), akkor nincs rajta. De az nem a mi sarunk.
Kíváncsi vagyok, mennyire jellemző a kórházi osztályokra, hogy meghamisítják a tényeket az adminisztráció során, hogy fedezzék a saját mulasztásaikat - és adott esetben a családtagokra hárítsák a felelősséget. Kedves Praxis Blog, Egy érdekes részletre figyeltem fel anyám kórházi zárójelentésén.…..
dioda 2016.04.08 17:32:40
@Terézágyú: Az SBO-n szerepel az elektronikus adatbázisban, hogy mikor rögzítették a beteg adatait a rendszerben (ezt a mentőtől való átvétel után néhány percen belül megteszik), innentől az ellátás hivatalosan megkezdődött, de valójában a mentős átadás időpontjától a kórház a felelős a beteg ellátásáért. A mentősök adatai (kiérkezés, hívás, átadás) előkereshető adat, ha hiba van az ellátásban és vita az időpontokban, erre lehet hivatkozni, ehhez képest a zárón az epikrízisben szereplő "délután" szónak semmi jelentősége nincs. Itt elírás történt, adathamisítás nem. Ez semmilyen szinten nem befolyásolja a későbbieket (legfeljebb a háziorvos/más intézet szakorvosa kérdezheti meg, ha olvassa a zárót, hogy miért vártak délutánig, akkor neki meg elmondják mi is volt valójában).
Aki anno kijelölte ezeket a területileg illetékes központi kórházakat az tutira meg sem nézte, hogy alkalmasak e ekkora forgalom lebonyolítására. Nem nézte meg, mert ő bizonyára egy magánklinikára…..
dioda 2016.04.05 16:29:59
@Braincelle: "Ehhez képest azt SBO-n minden van...bejáratott konziliáriusi rendszer van,... és a finanszírozott ellátás részeként megállapítják a bajt, és már oda helyezik tovább a beteget, ahová való." Jó az ilyen SBO, de ismerek olyat is, ahol a hasfájós beteget meg se nézik - vigyék át a sebészetre! (másik épület, helyben adott konzílium nincs), a sebész aszongya -"dehátezegynő! előbb lássa nőgyógyász!" - oszt az megint másik épület és akkor erre kapott az intézet 10 éve 300 milliót. Oszt csináltak belőle a belgyógyászatra egy táblát "Sürgősségi Osztály" felirattal. Traumatológia meg nincs, az egy másik kórházban van...
Tisztelettel kérdezem: miért nem lehet összehangoltan dolgozni, miért kell beteget, hozzátartozót vérig sérteni?! Tudom, hogy mi a helyzet az egészségügyben, de mindennek van határa! Tisztelt Praxis!   Tegnap,2016.március 30-án a 82 éves édesanyámmal 5 óra hosszat vártunk a sürgősségi osztályon…..
dioda 2016.04.04 13:49:18
@varisztor: Igen, a Vészhelyzetben a hosszas várakozás normális. A sorozatban ritkán mutatják a várót, de az mindig tele van, gyakran 10-12 órája várakozó betegekkel.
dioda 2016.04.04 14:17:43
@csakegybeteg: Valóban, a doktornő úgy cselekedett volna helyesen, ha előbb elküldi azt a hölgyikét a k*** anyjába, aztán ellátás közben a családon belüli nemi élet káros genetikai hatásait ecsetelgette volna neki példabeszéd-jellegűen. Szemet-szemért! - viccelek, mi a fenét csinálhatott volna? Szemtől szemben vissza lehet utasítani a sértegetést, de ilyenkor a "nem-hallottam-semmit" viselkedésstílust veszi fel az ember.
dioda 2016.04.04 15:03:54
@látjátok feleim szümtükkel: Az intézetvezetőnek kb. nincs főnöke (legalábbis nincsenek napi munkakapcsolatban). Valójában a miniszter - Balog Zoltán nevezi ki őket, aki azt sem tudja, hogy az egészségügyet eszik-e vagy isszák és a kórházfenntartó ÁEEK ellenőrzi a tevékenységüket, nem tudom igazán milyen alapon. Tevékenységük legfontosabb mérőszáma a felhalmozott hiány Ft-ban (segítek: minél kisebb, annál jobb) és legerősebb pozitívum a megfelelő politikai támogatás. Korábban az Egészségbiztosítási Felügyelet látta el a betegek panaszait, erős intézet volt, széles jogkörrel - ezt gyorsan meg is szüntette az Orbán kormány (a kórházak se szerették, mert hajlamos volt büntetni). Most az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Betegdokumentációs Központhoz lehet fordulni - de ezt is megszüntetésre ítélte a jelenleg kormány. Úgyhogy várjanak türelemmel, amíg kiderül, ki a fene és hol foglalkozik betegpanaszokkal.