Adatok
sykth.com
0 bejegyzést írt és 70 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ennyire későn talán még sosem élesítettem Now-t, de megint csak a szilveszter környéki betegségekre és utazásokra tudok mutogatni - elnézést, nem csinálunk rendszert ekkora csúszásból, de a Now sajnos csak mostanra készült el. Cserébe nagyon rövid lett! (Aki nem tudná még: a Now az a…..
sykth.com
2025.01.14 17:06:59
@Fogd meg a söröm: már arra gondoltam, hogy mindegy, hogy mit, csak rólunk beszéljenek, de egyúttal miért ne gondolhatná manapság valaki, hogy a kiadó okos marketingese döntött úgy, hogy kihasználja a kelet-nyugat ellentétet, vagy épp bármi más horda mentalitást? Érdekes, köszi, hogy írtad, nem láttam róla hírt, hogy valójában az egész egy félreértések sorozata.
sykth.com
2025.01.15 18:06:53
@Lóval ne: köszi, így tisztább a kép nekem is, megfordítva elmondható, hogy egy-egy témakörnek, pl. futurisztikus autóversenyzős, vagy rts, ... van igazából emészthető mennyiségű játék egy-egy évben, ha kiszűrjük a rossz minőségben, amatőr módon elkészítetteket?
Varga "Laa-yosh" Tamás neve ismerős lehet a régi Gurukból vagy akár a Checkpoint legelső évadából, amiben fagolyórenderelésről mesélt nekünk. Vargatom a mostani adást szervező threadben szuper leletet küldött be a levelezésbe: egy fotót az 1999-es Guru Táborból, amiben az akkor bemutatott Mátrixot…..
Jézusom, már tizedike van? Ideje akkor megemlékezni a hírben gazdag novemberről, amiben igazi hónap témáját nem találtunk, de rengeteg kisebb, főleg üzleti fejleményt igen. Meg persze egyéb apróságokat, és lassan fixen lesz minden hónapban valami demoscene-érdekességünk is. Szóval egy majdnem…..
Mozgalmas október volt, de valahogy nem emelkedett ki egy hír sem a hírtengerből, ezért nincs hónap témája most. Azért majdnem három órát elpofáztunk megint, a szokásos felosztásban. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit.)
Kicsit…..
Ahogy várható volt, szeptemberben feléledt a játékipar és elkezdődött az éves szezon. Jó, hát a Concord ezt már nem érte meg, de legalább kiváló apropót adott, hogy a hónap témájának a GaaS (game as a service, azaz live service) játékokat válasszuk. Csak mi látjuk úgy, hogy sokkal több ilyen készül,…..
sykth.com
2024.10.11 12:47:36
@molnibalage: abból a kevésből amit tudok, nekem úgy tűnik, hogy rendkívül sok helyen próbálják a "kreatívok" által mondott dolgokat alátámasztani piackutatással, fókuszcsoporttal, de ezt nem mindig lehet, sőt, talán épp csak egy részét lehet, azt is költségesen. Helyette marad a nagy tippelgetés, mint sok más iparágban is (sokban még ennyit se lehet mérni, kimutatni, ...), ezért viszonylag könnyű azt mondani, hogy a manager csak tippelt, ez van, nem jött be. Az se biztos, hogy sokkal jobb eredménye lett volna egy x-edik, egyébként kreatív, és free to play, és jól marketinggel felfuttatott játéknak, lett volna több eladás, de annyival nincs előrébb a cég, ha 398 millió helyett csak 390-et buknak, de még a 350-el se. Nagyot gurítanak, ilyenkor elkerülhetetlen, hogy kockáztassanak, ezzel számoltak, leírták a veszteségeket, és mentek tovább. A fejlesztők tartalmi bővítések hiányában nem kellenek, az öltönyösöknek nincs publikus perszónája, amire lehetne akár mutatni, hogy ott, ő a hibás, ennyi maradt. Azt továbbra sem értem, hogy egy karakter redesign, egy free to play üzemeltetés megpróbálása miért nem merült fel, mert nagyon nem hiszem, hogy ANNYIRA sok költsége lett volna annak, de az se kizárt, hogy semmi nem mutatott arra, hogy free to play-ként ez valaha is visszahozza a költségeket, nem hogy még profitot, akkor hagyjuk is. Marketing szemszögből eszméletlen büntető közeg a social media, ha valami nem nagyon jó, akkor csak nagyon rossz, röhejes, szánalmas hulladék lehet, ebből kimászni azért nem kis feladat.
Ha ugyan ebből a pénzből lett volna 20 indie játék csinálva, nem tudom lett volna-e egyáltalán nullszaldós a mutatvány, emiatt nehezen tudom azt mondani, hogy diverzifikálni, meg kreatív oldalról kockázatvállalóbbnak kellene lenni, de remélem pár év múlva mégis erről fogunk beszélgetni, nem egy újabb, láthatóan semmilyenre polírozott buktáról.
Ha ugyan ebből a pénzből lett volna 20 indie játék csinálva, nem tudom lett volna-e egyáltalán nullszaldós a mutatvány, emiatt nehezen tudom azt mondani, hogy diverzifikálni, meg kreatív oldalról kockázatvállalóbbnak kellene lenni, de remélem pár év múlva mégis erről fogunk beszélgetni, nem egy újabb, láthatóan semmilyenre polírozott buktáról.
sykth.com
2024.10.11 15:28:32
@molnibalage: szerintem az annapurna ügy még érdekesebb, mert egy indie kiadóból AAA játék kiadót csinálni legalább Concord szintű tévedés.
Augusztusban megint nyári üzemmód volt, ezért az esedékes Checkpoint Nowban nem volt hónap témája (azt viszont már most látom, hogy a szeptemberiben lesz. Azért így is elpofáztunk majdnem három órát. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap…..
sykth.com
2024.09.10 16:00:04
A májusi hírek között nem volt nehéz hónap témáját találni: pár hete a Microsoft bezárta több stúdióját és egyébként is érdekes hírek kerültek a sajtóba a vállalatról. Olyan hírek, amik már az Xbox létjogosultságát is megkérdőjelezik. Szóval erről beszélgettünk az esedékes Checkpoint Now elején.…..
sykth.com
2024.06.15 18:25:58
@Lóval ne: Köszönet, nagyon-nagyon jó az írásod, de hadd kérdezzek: az alábbi részlet az írásodból egy külön érdekes jelenségnek hangzik, erről tudsz bővebben mondani valamit?
"... de abban van valami, hogy egy 10 éves AAA játék kidolgozottságát mai napig nem tudja elérni egy kis stúdió, míg mondjuk 1990 és 2000 között ez a technikai ugrás magától értetődő volt."
"... de abban van valami, hogy egy 10 éves AAA játék kidolgozottságát mai napig nem tudja elérni egy kis stúdió, míg mondjuk 1990 és 2000 között ez a technikai ugrás magától értetődő volt."
A The Wild Gentlemen fejlesztőcsapat vezetői már voltak nálunk négy éve, nem sokkal a Chicken Police című point-n-click kalandjátékuk premierje előtt. Már akkor belengettük, hogy vissza fogjuk hívni őket, és ennek most jött el az ideje. Négy év hosszú idő a játékiparban, főleg ha az elmúlt négy…..
Bocs, kicsit későn fut be a márciusi Now, de még talán időben (bár holnap Fallout sorozatpremier, szóval megértem, ha előbb azt daráljátok le). Márciusban mindent vivő hír nem volt, ezért nincs most hónap témája, több kisebb majdnemhónaptémájáról beszéltünk helyette. (Aki nem tudná még: a Now az a…..
sykth.com
2024.04.11 14:07:08
@Stefan Derrick: konkrétan ez azt jelenti, hogy egy játék szövegkönyvét bedobva egy DeepL-nek érdemben nem kevesebb a munkaóra, vagy hogy képzeljük ezt el? Kevesebb munkaóra, de nőtt a megbízásaid száma, ergo kb. ugyan ott vagy? Vagy lektornak alkalmaznak, a nyers fordítást gép végzi?
sykth.com
2024.04.11 16:13:52
@Stefan Derrick: Köszi a részletezést, így tiszta. Volt egy ilyen sejtésem, de direkt a naiv nézőpontot írtam, hátha :) . Hogy látod amúgy, most az, hogy a DeepL vagy hasonló fordít nektek egy előzetes verziót, az érdemben segítség? Meg tudod tippelni, hogy mennyi munkaidőt spórol? Csak mert úgy tesz körülöttünk a világ, mintha az AI az lenne, ami majd kiváltja az embert, megfontolt hangként hallani ezt, amit írsz, hogy asszisztál az AI, de én akárhány példát néztem mindegyik nagyon kérdéses volt, hogy segít-e, programozásról hallom, hogy hú sokat segít, aztán megnéztem pár példát, és olyat írt meg stabilan, amit nem igazán értettem miért kézzel ír az az adott programozó, illetve több próbálkozásomnál sorra hibás kódot adott, amit néztem, próbálgattam, javítottam, és nem tudom, hogy spóroltam-e időt. Fordításnál lehet mondjuk olyat mondani, hogy az egyszerűbb feladatokat legalább megoldja nagy eséllyel? Illetve mennyire látod azt, hogy a magyar-angol fordítás esetleg le van maradva a többi területhez képest? (Épp a napokban tudtam meg, hogy Windows 10-en nincs gyári hangbemenet értelmezés magyarra, de már Windows 11-re van, talán akkor már nem vagyunk annyira peremterület a Microsoftnak.)
Februárban folytatódtak a leépítések a játékiparban, a legnagyobbat az szólt, hogy a Sony 900 embert küldött el. Pedig jó negyedévet zárt, de azért nem elég jót. A hónap témájának ezt a céget választottuk, kicsit beszélgettünk a helyzetéről, ésvalahogy most a kommentekre reagálós blokkunk is…..
sykth.com
2024.03.12 09:23:25
@molnibalage: A neved melletti link hibás, kimaradt a ":" .
sykth.com
2024.03.12 21:56:35
@molnibalage: Az AI pártiak azt mondják, hogy csak a bemeneti adat mennyiségének és minőségének függvénye az, hogy milyen pontos lesz, és erre elvileg elfogadható bizonyíték az eddigi fejlődése ezeknek a rendszereknek.
sykth.com
2024.03.13 19:25:36
@molnibalage: vannak olyan spekulációk is, hogy jelenleg még nem lehet tisztán látni pl. egy Midjourney valódi használhatóságát, mert egyrészt új, másrészt az egész AI piac teli van beleöntött pénzzel, ami miatt ahogy írod, nem valósak az árak. Rengeteg startup bizonyította már, hogy amit eleinte ingyen adtak, az utána 1 dollárért is drága lesz, ha egyszer termelőre akarják fogni a project-et, tényleg kérdéses, hogy hasznos is lesz-e ilyen pontossággal, vagy pontosabb lesz-e, ...
Szomorú hónapot kellett feldolgoznunk az aktuális Checkpoint Now-ban. Tavaly csak kapkodtuk a fejünket, olyan tempóban rúgtak ki embereket kisebb-nagyobb fejlesztőstúdióktók és videójátékos cégektől (nem függetlenül az Embracer lassú összeomlásától). Idén viszont úgy áll a helyzet, hogy az…..
sykth.com
2024.02.17 17:50:15
@AarPoe: Köszi, igen, elfelejtettem beleírni, kerestem közben a pszichológia területén milyen néven említik, rémlik, hogy olvastam rá nevet, de most csak a kognitív disszonanciát látom mindenhol, ami meg nem (csak) ez. De egyébként szerintem az "x éve együtt vagyunk" indoklás a válás ellen, vagy munkahely váltás, ... bármi ilyesmi is ugyan ez a jelenség, nekem csak az az érdekes, hogy a Star Citizen-nél egész vallásos áhítatot láttam kommentekben, és most, hogy egyre több része az emberek életének publikus, gondolom több dolog is lesz, amiből visszakozni hírnév csorbulással lehetne csak, tehát helyette szektásodás lesz.
Régi hagyományunk, hogy az évet kristálygömbös adással kezdjük, vagyis megnézzük, mi várható az újévben, tippelgetünk és szembesülünk előző évi tippjeinkkel. Az idei starttal kicsit megcsúsztunk, mert a CoVboy-adást mindenképp ki akartuk lőni szilveszter környékén, aztán meg az esedékes Now jött. De…..
IDDQD
Checkpoint Now 2023/11 - A Talos Principle 2 dicsérete, novemberi kirúgások és egyéb hírek
2023.12.11 16:37:14
Hazalátogatásom miatt kicsit megcsúszott az ehavi CP Now, de ami késik, az már itt is van, és decemberben még sokszor fogunk jelentkezni (legalább hétszer, ha jól számolom). Havi témát most nem választottunk, mert nem volt kiugró egyetlen hír, cserébe inkább kicsit ajnároztuk a The Talos Principle…..
Könnyű dolgunk volt a mostani Checkpoint Now főtémájának kiválasztásakor: októberben a Microsoft megvette az Activision-Blizzardot, pontosabban egy 21 hónapig húzódó egyezkedés és bírósági kötélhúzás után elhárultak az akadályok és megköttetett a biznisz. Szóval az adás elején erről beszéltünk…..
sykth.com
2023.11.21 20:18:28
@Grath: Köszönet a Tim Cain youtube csatorna ajánlásért! Akit érdekelnek fallout-arcanum-vampire fejlesztési történetek, rövid, általában 10 perc körüli darabokban, könnyeden, nagyon életvidáman, annak ajánlom a csatornáját. Egy kedves nagybácsi, akinek van kb. 40 évnyi munkatapasztalata, és egy elég meghatározó műve.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
sykth.com
2023.10.24 20:01:54
@CaptainClassic: Ha csak a hasadban érzed, az 1. De lehet 2-nek vagy többnek venni, ha két irányból meg tudod különböztetni, és ténylegesen meg tudod. Ez egyébként a kiskapu a hangkeverés felé, mert végül is, érzékeli az ember a legjobb tudomása szerint egyszerre a kettőt, csak fizikailag nem szól egyszerre a kettő sáv.
A polifónia eredetileg egy szerkesztési, komponálási módszer. A keverőben még két szólam van, de kifelé egy jön már csak, gyorsan váltogatva (jelentősen leegyszerűsítem persze). Attól lett az a jelentése, amit te is mondasz, mert arra használták, a többség, nem azért, mert azt jelenti, nincs olyan, hogy egy szó jelent valamit, csak mi adjuk neki ezt a jelentést. Ha anno valaki polifónia helyett egy másik szót talál meg erre, vagy újat alkot, akkor most igazam lenne, hogy a "hangsávkaszkádoló lejátszás", vagy a "triplex komplexiós biturbonizáció" néven említett lejátszási mód nem polifónia? :)
Szerintem nem pontos a megnevezés, mert az egy hangszóróból váltott lejátszás csak látszólag szólaltat meg két sávot, valójában egyszerre nem éri a testedet a két különböző hang, csak hol egyik, hol másik. Szerintem van különbség aközött, hogy két hangszóró van felém fordítva, vagy 1, de elfogadom, hogy elenyésző, és "látszólag" több szól egyszerre. Valahogy a 3d kijelzés egyik típusa is így működik, hogy váltogatják bal-jobb képeket előtted, sose látod mindkettőt, ha jól emlékszem.
Ne gondolj túl sokat bele, nyilván ez már így marad, rengeteg az ilyen nem pontos hasonlítás, összevonás, csak játékosan megjegyeztem.
A polifónia eredetileg egy szerkesztési, komponálási módszer. A keverőben még két szólam van, de kifelé egy jön már csak, gyorsan váltogatva (jelentősen leegyszerűsítem persze). Attól lett az a jelentése, amit te is mondasz, mert arra használták, a többség, nem azért, mert azt jelenti, nincs olyan, hogy egy szó jelent valamit, csak mi adjuk neki ezt a jelentést. Ha anno valaki polifónia helyett egy másik szót talál meg erre, vagy újat alkot, akkor most igazam lenne, hogy a "hangsávkaszkádoló lejátszás", vagy a "triplex komplexiós biturbonizáció" néven említett lejátszási mód nem polifónia? :)
Szerintem nem pontos a megnevezés, mert az egy hangszóróból váltott lejátszás csak látszólag szólaltat meg két sávot, valójában egyszerre nem éri a testedet a két különböző hang, csak hol egyik, hol másik. Szerintem van különbség aközött, hogy két hangszóró van felém fordítva, vagy 1, de elfogadom, hogy elenyésző, és "látszólag" több szól egyszerre. Valahogy a 3d kijelzés egyik típusa is így működik, hogy váltogatják bal-jobb képeket előtted, sose látod mindkettőt, ha jól emlékszem.
Ne gondolj túl sokat bele, nyilván ez már így marad, rengeteg az ilyen nem pontos hasonlítás, összevonás, csak játékosan megjegyeztem.
sykth.com
2023.10.24 21:06:07
@CaptainClassic: nem a ZX-es megoldásra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam valószínűleg, de szerintem semmi szükség nem volt arra, hogy megsúgj valamit, amit fentebb már leírtam, de ha ettől boldog vagy, megsúgom, hogy már fentebb többször leírtam azt, hogy ez a neve, mert a többség ennek hívja, szerintem tévesen, de ez SZERINTEM. Nem tiltottam meg neked, hogy azt gondold, amit akarsz, ne aggódj :) , mindenki elolvashatja, eldöntheti.
sykth.com
2023.10.29 21:12:35
@Kit Fisto:
Nem vitatva amit írsz, hadd pontosítsam magam, fentiekben esélyes, hogy nem találtam a megfelelő szavakat.
Egyik problémám az, hogy a polifónia eredetileg komponálással kapcsolatos szó, és nem tartom jó ötletnek, hogy átkerült a megszólalási részre is. Az, hogy két hangsáv lett lejátszva egyszerre, mert két vagy több hangszer is része a felvételnek, szerintem nem ugyan az, mint hogy egyszerre kettőt érzékelünk, mert, és úgy sejtem itt van a problémám, nem érzékeled a kettőt, nincs mit érzékelni rajta, egy hangot hallasz. Az lehetne egy hangszer is, aminek pont olyan a hangja, mint a két felvett hangszernek egyszerre, ha pl. ez két gitár, viszonylag egyszerűen elő lehet idézni olyan összecsengéseket, ahol egynek is értelmezi a hallgató. De ezt inkább csak elgondolkodásnak szántam, tényleg nem vitatom, hogy így nevezi a szakma, a legtöbb fogalom pontatlan, mert nehéz is leírni röviden valamit, ami okkal volt eredetileg hosszú :) .
A másik problémám az, hogy akkor a következő helyzet polifónia tekintetében ugyan az? Van egy hangszóró, amiből a két hangsáv együtt keverve szólal meg, és van egy másik helyzet, amiben két hangszórón, egymásra rakva, elenyésző távolságra egymástól, felém fordítva, egy-egy hangsáv szól. Egyik esetben két hangot hallok, másikban is két hangot hallok? Tényleg csak játékból vetettem fel, hogy egyik esetben valójában egy hangot hallok, kérdés, hogy mennyire tudom értelmezni a különbséget. Elfogadom, ha valaki azt mondja, hogy nem valós a különbség emberi szempontból.
(Érzékelés és értelmezés különbségét próbáltam valahogy körbejárni, lehet így érthetőbb mit forgattam.)
Nem vitatva amit írsz, hadd pontosítsam magam, fentiekben esélyes, hogy nem találtam a megfelelő szavakat.
Egyik problémám az, hogy a polifónia eredetileg komponálással kapcsolatos szó, és nem tartom jó ötletnek, hogy átkerült a megszólalási részre is. Az, hogy két hangsáv lett lejátszva egyszerre, mert két vagy több hangszer is része a felvételnek, szerintem nem ugyan az, mint hogy egyszerre kettőt érzékelünk, mert, és úgy sejtem itt van a problémám, nem érzékeled a kettőt, nincs mit érzékelni rajta, egy hangot hallasz. Az lehetne egy hangszer is, aminek pont olyan a hangja, mint a két felvett hangszernek egyszerre, ha pl. ez két gitár, viszonylag egyszerűen elő lehet idézni olyan összecsengéseket, ahol egynek is értelmezi a hallgató. De ezt inkább csak elgondolkodásnak szántam, tényleg nem vitatom, hogy így nevezi a szakma, a legtöbb fogalom pontatlan, mert nehéz is leírni röviden valamit, ami okkal volt eredetileg hosszú :) .
A másik problémám az, hogy akkor a következő helyzet polifónia tekintetében ugyan az? Van egy hangszóró, amiből a két hangsáv együtt keverve szólal meg, és van egy másik helyzet, amiben két hangszórón, egymásra rakva, elenyésző távolságra egymástól, felém fordítva, egy-egy hangsáv szól. Egyik esetben két hangot hallok, másikban is két hangot hallok? Tényleg csak játékból vetettem fel, hogy egyik esetben valójában egy hangot hallok, kérdés, hogy mennyire tudom értelmezni a különbséget. Elfogadom, ha valaki azt mondja, hogy nem valós a különbség emberi szempontból.
(Érzékelés és értelmezés különbségét próbáltam valahogy körbejárni, lehet így érthetőbb mit forgattam.)
Ne is húzzuk az időt, mert épp ideje kilőni az áprilisi hírkommentáló adásunkat. Fő téma most nem volt, de az AI-k előretöréséről és a Microsoft/Activision biznisz újabb fejleményeiről azért beszéltünk egy-egy hosszabb blokkban. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig…..
(Disclaimer: valami hiba volt a felvételnél, amit utómunkában sem tudtam kiszűrni, ezért az első öt perc picit recsegős. Elnézést a technikai malőrért.) Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja.…..
sykth.com
2019.08.21 10:50:44
@arncht: Vannak róla jó anyagok, hogy mennyi dolgot másolt le a star wars a dűnéről (meglepődtem még én is mennyit, mennyire nem vettem észre), és az író is hivatkozott rá sokat, hogy tartozik neki Lucas :). Aki egyébként tudtommal nem titkolta, hogy sokaktól lesett el ezt-azt, több más írótól is, és azt ne felejtsük el, hogy egy sokkal emberközelibb történet a star wars egésze, egy lovagregény (túlegyszerűsítek, tudom), azért lehet rajongani 10 évesen sokaknak, a "ha nincs fűszer akkor nincs navigátor és éhen halnak komplett bolygók", a "jövőbelátás nem áldás hanem átok, elveszik az egyén benne", és a "minden előre meg van tervezve valakik által, báb vagy" azért nem egyszerű gondolatok. Nem mondom, hogy a star wars-ban nincs ilyen, de én nem sokat találtam (ettől még szórakoztató lehet valami, sőt, könnyebben).
sykth.com
2019.08.21 11:00:37
@molnibalage: előttem levők leírták a nagy részét, csak pár kiegészítés:
- a mentat-ok nem képesek navigálásra, nem olyan összetett számításokra képesek, és inkább emberi stratégiák kiismerésére használják őket
- a navigátorok megbakhatják fűszer nélkül, de annyira, hogy még csak élni sem tudnak nélküle, és gyakorlatilag ha a fűszer csak a Dűnén van, akkor kb. mindenki éhendöglik, mert komplett világok vannak mezőgazdaság nélkül (a fűszer az olaj analógiája részben, az olaj alapú iparágakkal sokat foglalkozott az író)
- a navigátorok gyakorlatilag részben olyan jövőbelátók, mint a főszereplő, és mint a bene gesserit-ek, és mindenki más aki használja a fűszert, kb. azt látják, hogy erre és erre beledöglünk, erre túléljük az utazást, sok lehetséges jövőt
(rég olvastam, és csak az első könyveket, ha az 5-6. megcáfolja a fentieket akkor bocs, ha a 7. vagy az utániak, és a Brian féle előzmények, az meg nem érdekel)
- a mentat-ok nem képesek navigálásra, nem olyan összetett számításokra képesek, és inkább emberi stratégiák kiismerésére használják őket
- a navigátorok megbakhatják fűszer nélkül, de annyira, hogy még csak élni sem tudnak nélküle, és gyakorlatilag ha a fűszer csak a Dűnén van, akkor kb. mindenki éhendöglik, mert komplett világok vannak mezőgazdaság nélkül (a fűszer az olaj analógiája részben, az olaj alapú iparágakkal sokat foglalkozott az író)
- a navigátorok gyakorlatilag részben olyan jövőbelátók, mint a főszereplő, és mint a bene gesserit-ek, és mindenki más aki használja a fűszert, kb. azt látják, hogy erre és erre beledöglünk, erre túléljük az utazást, sok lehetséges jövőt
(rég olvastam, és csak az első könyveket, ha az 5-6. megcáfolja a fentieket akkor bocs, ha a 7. vagy az utániak, és a Brian féle előzmények, az meg nem érdekel)
sykth.com
2019.08.23 05:36:35
@Keresztény szellemiségű luxuskurva: a space fantasy besorolásról: nem vagyok oda a besorolásokért ilyen esetekben, de, a star wars és a dűne között alapvető különbség az, hogy a dűne mögött van egy politikai helyzet, a star wars-ban ez kb. annyi, hogy van a gonosz had, meg a lázadók, nincs erőforrás, amitől mindenki függene, a jedik igazából speciális lovagok, de hogy mitől speciálisak? hát csak úgy, és mennyire? hát ügyesebbek, ennyi. nem túl nagy komplexitás, helyette egy jó személyes szemszögből átélhető történet (elveszett kisfiú lesz a nagy harcos, mély személyes titokra fény derül, megharcol az apjával és egyben magával), ami gyakorlatilag a középkorban is játszódhatna hajókkal, lovakkal és kardokkal. a dűnénél az erőforrás szűkösség és irányítás, a jövőbelátás veszélyei, a vallási fanatizmus adnak sokkal több gondolkodni valót, ezek a dolgok szükséges részei a történetnek, nem csak színesítik az amúgy egyszerű történetet.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
sykth.com
2019.03.11 20:56:07
Randa volt, de nem tudom, egy-két elemnek volt hanglata, pl. nekem a shotgun csövének a tükröződése mai napig megmaradt, és úgy összességében az ötlettelen pályatervezés ellenére valahogy az épületek, fények, textúrák és a hihetetlen barom karakter viselkedés nekem teremtettek egy sötét hangulatot. Nem volt jó, de voltak jó elemei, dark art deco + ostoba, magát komolyan vevő gangster-ek, karaktere az volt.
A bőrhullámzásról azt hittem valami technikai probléma okozta, minden gépen így futott, valamiért úgy emlékszem még itt is említve volt kommentben vagy adásban, hogy valami oka volt, nem tudatos design elem volt (egyébként rém ostobán nézett már ki akkor is).
Összességében ha nem kaptam volna egy GURU-hoz ingyen, akkor biztos nem próbálom ki, éééés még így se jutottam a végére. De a stílusa megmaradt, és ez a rettenetes, de mégis karakteres gitár hangzás, mert megérdemelte a nu metal korszak:
www.youtube.com/watch?v=3LbF5StXt9w
A bőrhullámzásról azt hittem valami technikai probléma okozta, minden gépen így futott, valamiért úgy emlékszem még itt is említve volt kommentben vagy adásban, hogy valami oka volt, nem tudatos design elem volt (egyébként rém ostobán nézett már ki akkor is).
Összességében ha nem kaptam volna egy GURU-hoz ingyen, akkor biztos nem próbálom ki, éééés még így se jutottam a végére. De a stílusa megmaradt, és ez a rettenetes, de mégis karakteres gitár hangzás, mert megérdemelte a nu metal korszak:
www.youtube.com/watch?v=3LbF5StXt9w
Van ez a magyar gémersajtót feldolgozó sorozatunk, amiben volt már szó a Zedről, a Gamestarról és a PC-X-ről, és persze fájó hiány még egy (vagy akár kettő) adás a Gururól, az 576 Kbyte-ról és persze a Commodore Világról. Most ugyan nem ezekről lesz szó, de a CoV-ot kicsit azért érintjük, ugyanis…..
sykth.com
2019.03.04 17:31:16
@Helyszíni zsemle: szavazás? amit többször említettek, az ki van fejtve az elején, értékelni kellett a cikkírókat, és aki 5 alatt volt azt kirúgták, vagy mire gondolsz?
sykth.com
2019.03.04 18:13:28
@Stussz: nem összefoglalni akartam, csak kérdezem, mert írta, hogy milyen szavazás. A "majd máshol még írhattok" búcsúztatás röhejes, ez tény, de a szavaztatás után nem közölni az eredményt sem lett volna egy túl okos döntés. Az értékelési rendszer bevezetése meg konkrétan korszakalkotó, ha valakit nem kedvelnek, tudjunk már róla, mert egyszer csak nem veszik majd az újságot. (Ha nem reprezentatív a minta, akkor meg rácseszünk, hangos kisebbség kirúgatja a legjobb írókat, ...)
sykth.com
2019.03.04 18:20:18
@Stussz: ezt írtam én is, nemde?
Akik a kilencvenes években áldoztak némi szabadidőt (esetleg pár vizsgaidőszakot) a M.A.G.U.S. nevű magyar asztali szerepjátéknak, valószínűleg ismeri a Rúna magazin nevét, és akkor már Kis Mészárosét is. KM (mint Kaland Mester, ééérted) egy karikatúrasorozat neve volt, elég jó ahhoz, hogy a…..
sykth.com
2019.02.25 20:51:22
@p)ec: Köszi, megnézem!
sykth.com
2019.02.27 22:48:29
@moli: tipp, 2013-ban már az ATV-n dolgozott Friderikusz, ha jól emlékszem, az atv.hu-n nincs fent? Elég régi felvételeket is néztem már ott vissza.
sykth.com
2019.02.27 23:48:18
@moli: ejj, megváltozott az archívumuk, ahogy látom törölték az összes felvételt, kár érte. Stökiéknek nincs házi archívuma? :)
Az mennyire a seggnyalás Lola-T-je már, amikor az ezt az Origo-cikket
megköszönő és megosztó miniszterelnöki Facebook-posztot
az MTI is bő nyállal szemlézi,
az Origo meg legott visszaköszöni: ..
sykth.com
2018.03.23 14:17:15
Nagyjából ugyanitt, ugyanekkor, ugyanez: 444.hu/2018/03/22/orban-azzal-dicserte-meg-a-fidesz-kepviselojelolt-asszonyat-hogy-az-egyik-legferfiasabb-parlamenti-kepviselo-volt
De hogy is jön ez össze a női principiummal?
De hogy is jön ez össze a női principiummal?
Két új sorozat is debütál majd rövidesen az HBO-n és az HBO GO-n: január 20-án indul a History Channel nyolcrészes, Six című akciósorozata, mely a Navy SEAL 6 osztag egyik valóban megtörtént küldetését meséli el. A csoportot azzal a feladattal vetették be Afganisztánban…..
sykth.com
2017.01.19 15:09:19
@gabika32: Az megvan, hogy miért "nem tárgyalunk terroristákkal"? Mert ha igen, akkor holnap lesz 100, aki "csak" 10 milliót kér. Holnapután meg 200.
Nem gondoltam, hogy ekkora szám lesz az Acer meg a 14 colos HP után, hogy még az Index is erről fog cikkezni - de akkor a twitter után itt is megörökítjük ezt a történelmi pillanatot.
Kifejező bemutató az Engadgetről - ha keresgéltek, lesz a Chrome Storyn meg mindenhol bőven.. Ami…..
sykth.com
2013.10.19 23:25:04
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz