Adatok
GyMasa
0 bejegyzést írt és 14902 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fogalmam sincs, honnan került a könyvespolcomra. Több hozzátartozóm is eltávozott mostanában - bármelyiküktől örökölhettem. Fogalmam sincs, miként került a bakancslistámra, s miért pont ezt választottam ki néhány nappal ezelőtt. Sok száz kötet közül válogathattam.
Walter Jens Az utoló vádlott…..
GyMasa
2026.03.28 16:42:50
@Ambiorix:
Ne aggódj. Orbánt nem az "ukránozás" fogja a hatalomban tartani.
AZ lehet, hogy annak része lesz egy esetleges, újabbb 2/3-ban, dehát, melyik politikus nem hajol le ilyen könnyű szavazatokért?
A baloldalt sem zavarta egy cseppet sem pl. a "Zsolt bácsizás" közben, hogy nyilvánvalóan tisztában voltak vele, hogy semmi alapja nincs az egész akciónak, és egy puszta hazugság az egész.
Ne aggódj. Orbánt nem az "ukránozás" fogja a hatalomban tartani.
AZ lehet, hogy annak része lesz egy esetleges, újabbb 2/3-ban, dehát, melyik politikus nem hajol le ilyen könnyű szavazatokért?
A baloldalt sem zavarta egy cseppet sem pl. a "Zsolt bácsizás" közben, hogy nyilvánvalóan tisztában voltak vele, hogy semmi alapja nincs az egész akciónak, és egy puszta hazugság az egész.
GyMasa
2026.03.28 18:54:51
@Ambiorix:
"Azt kell gondolnom, hogy igen, mert az egész kampány erre van felhúzva."
Hát, te ezt látod, mert ezt akarod látni.
" Olyan apróságok eddig szóba sem jöttek, hogy mit tervez a kormány..."
De, igen, csak ezek szerint nem figyeltél rá:
Az általános válasz: "megyünk tovább azon az útpon, mint eddig"
Részletesebben:
"... pl. az egészségüggyel,"
Itt volt jelentős béremelés.
VOltak kórházfelújítások is, igaz, azt megtudhattuk Kingától, hogy az EU-s pénzek szándékos blokkolásával kb. 50 kórház felújítását akadályozzák, de ezzek nincs baj, mert, ami rossz a magyar embereknek, az jó az ellenzéknek!
Radikálisan lecsökkentették a hálapénz rendszerét az ellátásban.
Tennivaló valóban van még. pl. szigorúan rá kell a kórházakat kényszeríteni, hogy a napi. aprópénzt jelentő dolgokat (WC papír a WC-benn) sokkal alaposabban figyeljék.
Szükség van még az ápolók bérének az alapos emelésére is.
Én, személy szerint végre engedélyezném a részleges finanszírozást a magán egészségügyben, azaz a magánrendelők és kórházak elkérhessék az állami finanaszírozást az elvégzett beavatkozások után, és csak a különbözetet kelljen a betegnek kifizetnie.
Nyilván, rengeteg egyéb probléma is, van, amit én nem ismerek...
" az oktatással,"
A tanárok is kaptak fizetésemelést, méghozzá igen magasat.
Én, szeméály szerint támogatom az egységes tananyagot és a tankönyveket!
Szerintem, minden olyan tárgyban, amiből felvételizni lehet valahová pontosan ugyanazt a tananyagot kell a tanulóknak elsajátítaniuk, ugyanabbóla tankönyvből, hogy egyenlő esélyekkel induljanak a felvételin. ( a különórákkal nem lehet mit csinálni, az minden családban a rendelkezésre aálló igény és anyagi lehetőségek függvénye, de az oktatásban, ami közvetlen állami ellenőrzés alatt áll, ott igenis legyen egységes a rendszer.)
A "szabad tankönyv- és tananyagválasztást" kizárólag olyan tárgyak esetén tudom elképzelni, amik NEM felvételi tárgyak.
A napi egy tesiórával tökéletesen egyetértek, mint alapelvvel! A gyerekeket ebben a korban lehet rászoktatni a rendszeres testmozgásra, ami alapvető záloga annak, hogy ne 40 évesen egy 150 kilós zsírdisznóvá hízva vigye el őket egy szívroham, vagy agyvérzés!
A hittannal alapvetően egyet értek, sajnos nem tudon a részleteket, de pl. itt Németosrszágban is létezik ez a tantárgy, és itt is kötelező. Annyi a kivátel, hogy aki nem katolikus, annak etika órára KELL járnia.
" a közszolgáltatásokkal,"
Ez alatt, sajons, nem tudom, pontosan mit értesz.
Csak annyit említenék meg, hoyg otthon a plázákban lévő okményirodák egy hatalmas könnyebbséget jelentenek ügyintézés szempontjából!
Itt, ha BÁRMIT akarok intézni, azt a megyében (Ebersberg) EGY helyen tudom intézni, amitől én 30 km autózásnyira élek.
A vicces, hogy Erding (egy másik megye központja) 15 km-re van, München ( a főváros) pedig 25-re.
" az akkumulátorgyárak problémáival,"
AZokkal mi a probléma?
A CATL itteni gyára egy életmentő, csodaberuházás, pedig csavarra pontosan ugyanolyan gyár, mint, ami otthon van...
(most, kérlek, ne gyere majd a "dehát, amikor tönkremennek, majd vissaz lesz zsuppolva Magyarországra a szemét", mert ez nem igaz. Léteznek akkumulátor feldolgozó üzemek EU szerte, amelyikeknek tökmindegy, hogy milyen gyártó akkumulátorát dolgozzák fel. Nyilván nem fogják, , majd 1 tonnás akkut mondjuk Portugáliábúl Gödre visszavinni, ha van egy feldolgozó mondjuk Stuttgartban is. Az lehet, hogy majd a gödi gyár fog fizetni, de az okés. Tudtommal pedig az egész akkuból jelenleg a műanyag membrán újrahasznosítása egyedül a nem teljesen megoldott, ami az 1 tonnás akkuból, mondjuk 10-20 kg-ot tesz ki maximum. És azt is el lehet égetni tisztítás után. )pont, mint a PET palackot, és ez a membrán is pontosan ugyanúgy vízzé és Co2-vé ég el, mint minden műanyag )
" az energiaárakkal,"
Azokkal mi a baj?
Magsabbat akarsz?
Akkor jeveslom, hogy járj át Ausztriába tankolni.
" a népességfogyás sal,"
Na, erre pl. egy remek megoldás a napi tesi óra. A népesség fogyást nemcsak etióp analfabéták kényszerbetelepításável, meg a születésszám növelésével lehet megállítani, hanem az átlagáéletkor növelésével. ennek egyik jelentős elem, hogy aki sportol rendszeresen az tovább fog élni.
És, szerintem ez pl. az egyik legköltséghatékonyabb módja is!
Minden más sokba kerül.
" a MÁV-val"
Húúú,te baszki NAGYON el vagy tévedve a MÁV-val kapcsolatban! Itt kellene élned Németországban, aztén megtudnád, hogy milyen az, amikor a DB-vel kellene valahová időben odaérned!
Mindezt úgy, hogy egy átlagos vonatjegy 80-250 EUR között van.
folyt:
"Azt kell gondolnom, hogy igen, mert az egész kampány erre van felhúzva."
Hát, te ezt látod, mert ezt akarod látni.
" Olyan apróságok eddig szóba sem jöttek, hogy mit tervez a kormány..."
De, igen, csak ezek szerint nem figyeltél rá:
Az általános válasz: "megyünk tovább azon az útpon, mint eddig"
Részletesebben:
"... pl. az egészségüggyel,"
Itt volt jelentős béremelés.
VOltak kórházfelújítások is, igaz, azt megtudhattuk Kingától, hogy az EU-s pénzek szándékos blokkolásával kb. 50 kórház felújítását akadályozzák, de ezzek nincs baj, mert, ami rossz a magyar embereknek, az jó az ellenzéknek!
Radikálisan lecsökkentették a hálapénz rendszerét az ellátásban.
Tennivaló valóban van még. pl. szigorúan rá kell a kórházakat kényszeríteni, hogy a napi. aprópénzt jelentő dolgokat (WC papír a WC-benn) sokkal alaposabban figyeljék.
Szükség van még az ápolók bérének az alapos emelésére is.
Én, személy szerint végre engedélyezném a részleges finanszírozást a magán egészségügyben, azaz a magánrendelők és kórházak elkérhessék az állami finanaszírozást az elvégzett beavatkozások után, és csak a különbözetet kelljen a betegnek kifizetnie.
Nyilván, rengeteg egyéb probléma is, van, amit én nem ismerek...
" az oktatással,"
A tanárok is kaptak fizetésemelést, méghozzá igen magasat.
Én, szeméály szerint támogatom az egységes tananyagot és a tankönyveket!
Szerintem, minden olyan tárgyban, amiből felvételizni lehet valahová pontosan ugyanazt a tananyagot kell a tanulóknak elsajátítaniuk, ugyanabbóla tankönyvből, hogy egyenlő esélyekkel induljanak a felvételin. ( a különórákkal nem lehet mit csinálni, az minden családban a rendelkezésre aálló igény és anyagi lehetőségek függvénye, de az oktatásban, ami közvetlen állami ellenőrzés alatt áll, ott igenis legyen egységes a rendszer.)
A "szabad tankönyv- és tananyagválasztást" kizárólag olyan tárgyak esetén tudom elképzelni, amik NEM felvételi tárgyak.
A napi egy tesiórával tökéletesen egyetértek, mint alapelvvel! A gyerekeket ebben a korban lehet rászoktatni a rendszeres testmozgásra, ami alapvető záloga annak, hogy ne 40 évesen egy 150 kilós zsírdisznóvá hízva vigye el őket egy szívroham, vagy agyvérzés!
A hittannal alapvetően egyet értek, sajnos nem tudon a részleteket, de pl. itt Németosrszágban is létezik ez a tantárgy, és itt is kötelező. Annyi a kivátel, hogy aki nem katolikus, annak etika órára KELL járnia.
" a közszolgáltatásokkal,"
Ez alatt, sajons, nem tudom, pontosan mit értesz.
Csak annyit említenék meg, hoyg otthon a plázákban lévő okményirodák egy hatalmas könnyebbséget jelentenek ügyintézés szempontjából!
Itt, ha BÁRMIT akarok intézni, azt a megyében (Ebersberg) EGY helyen tudom intézni, amitől én 30 km autózásnyira élek.
A vicces, hogy Erding (egy másik megye központja) 15 km-re van, München ( a főváros) pedig 25-re.
" az akkumulátorgyárak problémáival,"
AZokkal mi a probléma?
A CATL itteni gyára egy életmentő, csodaberuházás, pedig csavarra pontosan ugyanolyan gyár, mint, ami otthon van...
(most, kérlek, ne gyere majd a "dehát, amikor tönkremennek, majd vissaz lesz zsuppolva Magyarországra a szemét", mert ez nem igaz. Léteznek akkumulátor feldolgozó üzemek EU szerte, amelyikeknek tökmindegy, hogy milyen gyártó akkumulátorát dolgozzák fel. Nyilván nem fogják, , majd 1 tonnás akkut mondjuk Portugáliábúl Gödre visszavinni, ha van egy feldolgozó mondjuk Stuttgartban is. Az lehet, hogy majd a gödi gyár fog fizetni, de az okés. Tudtommal pedig az egész akkuból jelenleg a műanyag membrán újrahasznosítása egyedül a nem teljesen megoldott, ami az 1 tonnás akkuból, mondjuk 10-20 kg-ot tesz ki maximum. És azt is el lehet égetni tisztítás után. )pont, mint a PET palackot, és ez a membrán is pontosan ugyanúgy vízzé és Co2-vé ég el, mint minden műanyag )
" az energiaárakkal,"
Azokkal mi a baj?
Magsabbat akarsz?
Akkor jeveslom, hogy járj át Ausztriába tankolni.
" a népességfogyás sal,"
Na, erre pl. egy remek megoldás a napi tesi óra. A népesség fogyást nemcsak etióp analfabéták kényszerbetelepításável, meg a születésszám növelésével lehet megállítani, hanem az átlagáéletkor növelésével. ennek egyik jelentős elem, hogy aki sportol rendszeresen az tovább fog élni.
És, szerintem ez pl. az egyik legköltséghatékonyabb módja is!
Minden más sokba kerül.
" a MÁV-val"
Húúú,te baszki NAGYON el vagy tévedve a MÁV-val kapcsolatban! Itt kellene élned Németországban, aztén megtudnád, hogy milyen az, amikor a DB-vel kellene valahová időben odaérned!
Mindezt úgy, hogy egy átlagos vonatjegy 80-250 EUR között van.
folyt:
A Partizán megpróbálja megmagyarázni, hogy miért szavaznak az emberek a Fideszre:
- röviden a 7 lehetséges magyarázat:
mert a propaganda kimosta az emberek agyát,
mert jobban élnek, mint 2010 előtt,
mert hiszik, hogy a fideszes rendszer valahol igazságos,
mert…..
GyMasa
2026.03.27 14:29:16
@Tapi2021:
Én, ennél tovább mennék!
EZek az emberek nagyonsokan (ahogy az itt jelenlevők többen be is vallották) teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy nekik is rosszabb lesz, szinte biztosan, de nekik még ez is megéri, csak azért, hogy Orbánt leváltsák.
Én, ennél tovább mennék!
EZek az emberek nagyonsokan (ahogy az itt jelenlevők többen be is vallották) teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy nekik is rosszabb lesz, szinte biztosan, de nekik még ez is megéri, csak azért, hogy Orbánt leváltsák.
GyMasa
2026.03.27 14:32:44
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szerintem is azt hitte, hogy a kisebbik rossz, ha lép egy olyat, mint a netadó vagy az olimpia ügyéban, és gyorsan enged.
Óriási hiba volt ( szerintem talán eddig ez volt a legnagyobb politikai hibája a 16 év alatt).
Persze, azóta megtanulta a leckát, és ez nem fog többet előfordulni!
Szerintem is azt hitte, hogy a kisebbik rossz, ha lép egy olyat, mint a netadó vagy az olimpia ügyéban, és gyorsan enged.
Óriási hiba volt ( szerintem talán eddig ez volt a legnagyobb politikai hibája a 16 év alatt).
Persze, azóta megtanulta a leckát, és ez nem fog többet előfordulni!
GyMasa
2026.03.27 17:13:54

Mivel a két országban szinte azonos időpontban van parlamenti választás, adja magát az összehasonlítás.
Eddig jellemzően az volt, hogy a bolgár kampányok érdekesebbek. Ezt teljesen megváltoztatta az, hogy az utóbbi pár éveben átlagosan évente van legalább egy választás, sokszor több is.
Most…..
GyMasa
2026.03.24 18:06:54
@Tapi2021:
Én szinte biztos vagyok benne, hogy Szíjjártó nem beszélt kényes témákról Lavrovval telefonon.
Bár, az is meglepő, hogy nem védett vonalon beszéltek.
Én szinte biztos vagyok benne, hogy Szíjjártó nem beszélt kényes témákról Lavrovval telefonon.
Bár, az is meglepő, hogy nem védett vonalon beszéltek.
GyMasa
2026.03.24 23:12:29
GyMasa
2026.03.24 23:14:33
@GyMasa:
És, másodlagos cél: Kideríteni, hoyg van-e és, ha igen kicsoda a minisztériumban.
AHogy hallottam, a nő, akivel beszél, az állítólag a külügyminisztériumban dolgozó.
És, másodlagos cél: Kideríteni, hoyg van-e és, ha igen kicsoda a minisztériumban.
AHogy hallottam, a nő, akivel beszél, az állítólag a külügyminisztériumban dolgozó.
Mindannyian ismerjük a régi kommunista trükköt: ha vaj van a fejeden, vádold meg ellenfeledet ugyanazzal! Ha az ellenzék nyilvánvalóan a hazát árulja, akkor az a minimum, hogy a kormányoldalt is megpróbálja besározni, mondván: ők sem jobbak semmivel. Innen ered a Putyin-pincsi csúfolódás és az…..
GyMasa
2026.03.22 04:46:04
@fkv.115:
"Nem, nincs meg, mert nem volt ilyen."
Húúúúúúúúúúú, bazzeg...
EZek azért eléggé ismert tények...
Most UTOLJÁRA, leírom neked:
Akkor az volt az ajánlat, hogy az ukránok megtarthatják a 4 megyét, de teljes autonóniát kell az ott élő orosz kisebbségeknek biztosítaniuk.
" Az hogy Putyin milyen széljárásnál épp mit mond, miközben tolja tovább a háborút, az meg kit érdekel?"
Nos, Putyin 4 éve azért elégg konzekvensen ugyanazt mondja a háború tekintetében...
Az, meg, hogy "tovább tolja a háborút" az azért annyira nem meglepő...
Éppen nyerésben van (hiába is fantáziálsz róla, hogy nem), és akkor mégis miért állna le?
" Egyik nap tárgyalni akar, másik nap nem..."
Bezzeg Zselé az aztán totál komolayn gondolja!!
" meg akarunk egyezni+ AZ érdekünk a béke!
Szívesen belemegyünk a teljes orosz kapitulációba!"
Nos, szerinted a világ legnagyobb atomhatalma ezt el fogja fogadni?
"Ezt csak az fogja megállítani amikor vert hadként haza kell kullognia mint Afganisztánból."
Oh, értelek!
Tudod, hogy Oroszország a világ legnagyobb atomhatalma?
Meg ott van a "dead man's hand" is.
Szerinted, mi történne, ha mondjuk az EU "egyesült hadereje" (lead by The Führer Merz) átlépi az orosz határt?
Nos, akkor az oroszok, mintegy, figyelmeztetésképpen kilőnének, mondjuk 10 ICBM-et a 10 legnagyobb Német városra.
Szerinted a németek milyen választ tudnának erre adni???
Persze, valszeg, nem ez lenne a "figyelmeztetés", hanem 10 mogyorófa, amit nem 6 atomtöltetet, hanem 6 db, darabonként 1 tonnás acéldarabot juttatnának célba, ami olyan 9 ktonna TNT-nek ( egy Hiroshimai atom fele) megfelelő mozgási enegriát jelentene...
"Tényleg, hú de jól is jártak."
Hát, ha elfogadták volna békeajánlatot 2022-ben, akkot most ennyivel bentebb lennének.
Egyik birodalon sem tart örökké, csak idő kérdése, hoyg ledobják a béklyót, ahogy mi ia tettük...
Persze, ehher az is kell, hogy legyen ország, ami erre képes.
"Ja, jobban jártak mintha 100%-ot vinnének a muszkák ahogy tervezték."
Nem, ezt nem mondtam,. Akkor az oroszok egyedül a Krímet vitték vlna, ami kb olyan, mintha elvették volna Magyarországtól Connecticut-ot.
" Ma már nem lövöldözik szét az An-225-öket Kijev mellett."
Persze, hogy nem te fasz, mert abból egy volt, amit az első napon szétlőttek...
" A muszkáktól amúgy mennyi ember lépett le a sorozás elől?"
SOkkal kevesebb, mint az ukrán oldalon.
" Hányan keccsölnek Grúziában meg Cipruson a lövészárok helyett?"
Sokkal kevesebben, mint az ukrán oldalon
" És mennyi a hulla?"
AZt nem tudhatjuk, de egészen biztosan nem az ukránok által jelentt 1.2 millió orosz és 40 000 ukrán halott.
" Lesz még több is, majd kiderül meddig bírják."
AZ a baj, hogy te egy hazugságon alapuló érvelést próbálsz itt erőltetni.
H az ukrán számok (1,3 millió orosz halott) igazak lennének, akkor ma az orosz - ukrán fronton nem lenne orosz katona, hisze az 1,2 milliós szám magasabb, mint a teljes orosz haderő száma anyilvános adatok szerint.
"Az ukránok meg tudják indokolni otthon hogy honvédelem, de a muszkáknak ez csak egy értelmetlen kaland. Mint a vietnami háború az USA-nak. "
Nos, úgy tűnik, ez pont fordaítva van...
AZ ukiknál úgy fogdossák össze az áldozatokat, míg az oroszoknál az emberek önként vonulnak be, és még arra is hajlandóak, hogy saját pénzen kikezeltesség az esetleges betegségeiket, amit a besoroszás útjában állnak.
Szóval, alaposabban kellene tájékozódnod.
"Nem, nincs meg, mert nem volt ilyen."
Húúúúúúúúúúú, bazzeg...
EZek azért eléggé ismert tények...
Most UTOLJÁRA, leírom neked:
Akkor az volt az ajánlat, hogy az ukránok megtarthatják a 4 megyét, de teljes autonóniát kell az ott élő orosz kisebbségeknek biztosítaniuk.
" Az hogy Putyin milyen széljárásnál épp mit mond, miközben tolja tovább a háborút, az meg kit érdekel?"
Nos, Putyin 4 éve azért elégg konzekvensen ugyanazt mondja a háború tekintetében...
Az, meg, hogy "tovább tolja a háborút" az azért annyira nem meglepő...
Éppen nyerésben van (hiába is fantáziálsz róla, hogy nem), és akkor mégis miért állna le?
" Egyik nap tárgyalni akar, másik nap nem..."
Bezzeg Zselé az aztán totál komolayn gondolja!!
" meg akarunk egyezni+ AZ érdekünk a béke!
Szívesen belemegyünk a teljes orosz kapitulációba!"
Nos, szerinted a világ legnagyobb atomhatalma ezt el fogja fogadni?
"Ezt csak az fogja megállítani amikor vert hadként haza kell kullognia mint Afganisztánból."
Oh, értelek!
Tudod, hogy Oroszország a világ legnagyobb atomhatalma?
Meg ott van a "dead man's hand" is.
Szerinted, mi történne, ha mondjuk az EU "egyesült hadereje" (lead by The Führer Merz) átlépi az orosz határt?
Nos, akkor az oroszok, mintegy, figyelmeztetésképpen kilőnének, mondjuk 10 ICBM-et a 10 legnagyobb Német városra.
Szerinted a németek milyen választ tudnának erre adni???
Persze, valszeg, nem ez lenne a "figyelmeztetés", hanem 10 mogyorófa, amit nem 6 atomtöltetet, hanem 6 db, darabonként 1 tonnás acéldarabot juttatnának célba, ami olyan 9 ktonna TNT-nek ( egy Hiroshimai atom fele) megfelelő mozgási enegriát jelentene...
"Tényleg, hú de jól is jártak."
Hát, ha elfogadták volna békeajánlatot 2022-ben, akkot most ennyivel bentebb lennének.
Egyik birodalon sem tart örökké, csak idő kérdése, hoyg ledobják a béklyót, ahogy mi ia tettük...
Persze, ehher az is kell, hogy legyen ország, ami erre képes.
"Ja, jobban jártak mintha 100%-ot vinnének a muszkák ahogy tervezték."
Nem, ezt nem mondtam,. Akkor az oroszok egyedül a Krímet vitték vlna, ami kb olyan, mintha elvették volna Magyarországtól Connecticut-ot.
" Ma már nem lövöldözik szét az An-225-öket Kijev mellett."
Persze, hogy nem te fasz, mert abból egy volt, amit az első napon szétlőttek...
" A muszkáktól amúgy mennyi ember lépett le a sorozás elől?"
SOkkal kevesebb, mint az ukrán oldalon.
" Hányan keccsölnek Grúziában meg Cipruson a lövészárok helyett?"
Sokkal kevesebben, mint az ukrán oldalon
" És mennyi a hulla?"
AZt nem tudhatjuk, de egészen biztosan nem az ukránok által jelentt 1.2 millió orosz és 40 000 ukrán halott.
" Lesz még több is, majd kiderül meddig bírják."
AZ a baj, hogy te egy hazugságon alapuló érvelést próbálsz itt erőltetni.
H az ukrán számok (1,3 millió orosz halott) igazak lennének, akkor ma az orosz - ukrán fronton nem lenne orosz katona, hisze az 1,2 milliós szám magasabb, mint a teljes orosz haderő száma anyilvános adatok szerint.
"Az ukránok meg tudják indokolni otthon hogy honvédelem, de a muszkáknak ez csak egy értelmetlen kaland. Mint a vietnami háború az USA-nak. "
Nos, úgy tűnik, ez pont fordaítva van...
AZ ukiknál úgy fogdossák össze az áldozatokat, míg az oroszoknál az emberek önként vonulnak be, és még arra is hajlandóak, hogy saját pénzen kikezeltesség az esetleges betegségeiket, amit a besoroszás útjában állnak.
Szóval, alaposabban kellene tájékozódnod.
GyMasa
2026.03.22 04:49:40
@fkv.115:
AZt hittem, hogy már régen a szűrőlistámon vagy, de tévedtem. Mot már ott leszel.
Nem kell válaszolnod, mert látni sem fogom a baromságaidat, te pöcs.
AZt hittem, hogy már régen a szűrőlistámon vagy, de tévedtem. Mot már ott leszel.
Nem kell válaszolnod, mert látni sem fogom a baromságaidat, te pöcs.
GyMasa
2026.03.22 13:19:31
@Wildhunt:
Jaja, lehet az is. De azért azt kétlem, hogy olyan nyelvtudással rendelkezik, hogy erre képes lenne.
Igaz a szalagcímeket könnyebb elolvasni, mint az egész cikket...
Jaja, lehet az is. De azért azt kétlem, hogy olyan nyelvtudással rendelkezik, hogy erre képes lenne.
Igaz a szalagcímeket könnyebb elolvasni, mint az egész cikket...
A baloldali kutatóintézetek kezdenek előrejelzéseket kiadni az egyes körzetekről, pl. ez:
Nagy a meglepetés: sehol a tiszás kétharmad, de még a szoros egyszerű többség se biztos ilyen, hibahatáron belüli eltéréseknél.
A legmellbevágóbb adat: a Fidesznek a Mi Hazánkkal együtt többsége…..
GyMasa
2026.03.21 11:41:57
@GyMasa:
Jah, igen, és ma, otthon egy szakmunkás-végzettséggel (burkoló, viz-gáz szerelő, vagy akármi, ami szinte bármelyik olyan szolgáltatáshoz kapcsolódik, ahol ténylegesen is csinálni kell valamit) vállalkozóként a mérnöki fizetéseknél jóval többet lehet keresni.
Jah, igen, és ma, otthon egy szakmunkás-végzettséggel (burkoló, viz-gáz szerelő, vagy akármi, ami szinte bármelyik olyan szolgáltatáshoz kapcsolódik, ahol ténylegesen is csinálni kell valamit) vállalkozóként a mérnöki fizetéseknél jóval többet lehet keresni.
GyMasa
2026.03.22 00:39:19
GyMasa
2026.03.22 13:18:04
1996-ban diplomáztam. Harminc év távlatából is tisztán emlékszem a reklám szakirányon tanult alapvetésekre. Természetesen már akkor is téma volt a celebek szerepeltetése a különböző társaságok marketingkommunikációjában. Akkortájt arról szólt a fáma, hogy hiába népszerű Kern András vagy Nagy…..
GyMasa
2026.03.18 19:19:20
@bomberhopper:
"Anyukád miben lakik, palotában? "
... vagy, ha nem ő fizeti a számlát, akkor az is lehet, hogy az ehhez illő önmérséklettel fűt...
De, az is lehet simán, hogy ez a teljes gázszámlája, hiszen a legjobb barátom is csak 300k-t kellet ráfizessen, holott ő is egy nagy családi házban lakik, feleséggel és 3 gyerekkel.
"Anyukád miben lakik, palotában? "
... vagy, ha nem ő fizeti a számlát, akkor az is lehet, hogy az ehhez illő önmérséklettel fűt...
De, az is lehet simán, hogy ez a teljes gázszámlája, hiszen a legjobb barátom is csak 300k-t kellet ráfizessen, holott ő is egy nagy családi házban lakik, feleséggel és 3 gyerekkel.
GyMasa
2026.03.18 19:19:59
GyMasa
2026.03.19 18:13:46
@baalint1:
Te miről beszélsz?
Én az elmúlt hónapban kb. mindegyik nyilatkozó fideszestől azt hallottam, hogy az oroszok az aggresszorok a háborúban! (Szíjjártóra, meg Lázárra biztosan elmékszem is.)
Te miről beszélsz?
Én az elmúlt hónapban kb. mindegyik nyilatkozó fideszestől azt hallottam, hogy az oroszok az aggresszorok a háborúban! (Szíjjártóra, meg Lázárra biztosan elmékszem is.)
Nem jöttek a számok, nincs tömeges regisztráció a választásokra:
Kiderült tehát, a nem itt élők, a nem itt adózók, a máséval csalánt verők mégis kellenek!
Persze az egész nevetséges, egyszerűen csak ismét kiderült: a magyar kitántorgás nem politikai alapú egyrészt, másrészt pedig az…..
GyMasa
2026.03.16 21:07:05
@Tapi2021:
AZ EU egy fillárt nem fog ideadni azokból a pénzekből, ha a tisza nyer!
Majd megy a megmagyarázás, hogy kell szegény ukiknak...
Mit gondolsz, miért akarnak már most ilyen irdatlan adóemeléseket bevezetni?
Kell a pnz az ukrán támogatásra és a multik adónak eltörlése után kieső adóbevtelek pótlására...
AZ EU egy fillárt nem fog ideadni azokból a pénzekből, ha a tisza nyer!
Majd megy a megmagyarázás, hogy kell szegény ukiknak...
Mit gondolsz, miért akarnak már most ilyen irdatlan adóemeléseket bevezetni?
Kell a pnz az ukrán támogatásra és a multik adónak eltörlése után kieső adóbevtelek pótlására...
GyMasa
2026.03.16 23:02:27
GyMasa
2026.03.16 23:02:51
Brüsszel Péter igazolta: jól fel lett készítve.
Normál esetben, mondjuk a 4 évvel ezelőtti kampányban, MZP simán beleesett volna a neki előkészített csapdába: elkezdte volna védeni Zelenszkijt annak Orbán ellenes fenyegetése kapcsán, kb. úgy, ahogy most is teszi a Klub Rádió agytrösztje:…..
GyMasa
2026.03.13 09:53:53
@Deak Tamas:
Igen, a PTSD egy rohadt dolog...
Ezért is nem értem, hoyg a Boldi féle állatok, hogy gondolják mindezt.
Csak képzeljünk el egy 18 éves srácot, akit behívnak az ukrán seregbe. Eltölt 2-3 hetet a kiképzésen, utána beküldik a darálóba...
És, akkor tételezzük fel a "legjobb esetet":
Megússza egy karcolás nélkül.
- Ezzel kb az 50 fős szakaszból olyan 10-15% lehet
- A többiek legalább egyszer bekapnak valamit, (lövés, repesz, légnyomás)
- A szerencsétlenebben elveszítenek részeket magukból, de túlélik
- A még szerencsételenebben belehalnak, de lesz mit eltemetni utánuk.
- A legszerencsétlenebbek meg egyszerűen elporladnaa egy Fab 3000 felrobbanásakor.
És az eredeti emberünk mindezt végignézi, és ezzel a csomaggal megy haza, hogy elkezdje az életét!!
Vajon milyen élete lesz egy ilyen embernek?
A szívem megszzakad.
Igen, a PTSD egy rohadt dolog...
Ezért is nem értem, hoyg a Boldi féle állatok, hogy gondolják mindezt.
Csak képzeljünk el egy 18 éves srácot, akit behívnak az ukrán seregbe. Eltölt 2-3 hetet a kiképzésen, utána beküldik a darálóba...
És, akkor tételezzük fel a "legjobb esetet":
Megússza egy karcolás nélkül.
- Ezzel kb az 50 fős szakaszból olyan 10-15% lehet
- A többiek legalább egyszer bekapnak valamit, (lövés, repesz, légnyomás)
- A szerencsétlenebben elveszítenek részeket magukból, de túlélik
- A még szerencsételenebben belehalnak, de lesz mit eltemetni utánuk.
- A legszerencsétlenebbek meg egyszerűen elporladnaa egy Fab 3000 felrobbanásakor.
És az eredeti emberünk mindezt végignézi, és ezzel a csomaggal megy haza, hogy elkezdje az életét!!
Vajon milyen élete lesz egy ilyen embernek?
A szívem megszzakad.
GyMasa
2026.03.13 21:14:31
@2026.:
"Azért van különbség a kettő között. Máshogy fest, politológiailag is más szitu, hogy van 4-5 törpe, kis és közepes ellenzéki párt, amely együtt indul, és hogy van egyetlen komolyan vehető nagy ellenzéki párt, amely felnőtt a Fideszhez."
MOst is vannak, akik külön indulnak.
És az az ellezéki párt, szerintem semmilyen mértékben nem nőtt fel a fideszhez.
Csak állítólagos szavazói vannak sokan.
Nincs sem tagságuk, sem kormánytag-jelöltjeik, sem igazi programjuk.
(mert,az a 600 oldalas bullshit halmaz, amit, szerintem MI..vel generáltak és utáéna a spindoktorok dolgoztak még rajta immel-ámmal (hiszen eszük ágában sincs abból bármit is megvalósítani, szóval hová erőlködjenek???), na azt én nem nevezném programnak.
És, szerintem szavazóik sincsenek annyian, mint, amit állítanak.
AMijük pedig végképpen nincs, az a "kiábrándult fideszesek"
"Tartasz? :) Remélem, csak elírás."
Irónia próbált lenni!
A lentiekkel teljes mértékben egyet értek!
" Remélem, számomra megnyugvást jelent majd, ha az Összefosás és a Tisza mandátumszáma közel megegyezni fog. Másik lehetőség, hogy a DK bejutása miatt a Tisza képviselőhelyei jóval elmaradnak a 2022-es ellenzéki tömörüléséétől is és a két párt együttesen fog annyi széket elfoglalni (de nem többet!), mint az összefogott ellenzéki pártok négy évvel ezelőtt."
Én az egyéni körzetekben szinte kizártnak tartom, hogy egyenlő közeli legyen az eredmény. Ott most is határozott fidesz előnyt remélek.
A fidesz megnyerte talán az összes időközi választást az elmúlt 4 évben, sőt a legutolsót fölényesen egy olyan helyen, ahol 16 éve nem tudott nyerni.
"Egyébként az un. ellenzéki közlekedőedény-effektusról én magam sokszor írtam itt ebben a blogban is. Bárhogy darabolod az ellenzéki választói tábort, négyévente a végeredmény ugyanaz marad. "
Igen, mert csak egymástól happolnak el szavazatokat, hiszen képtelenek megszólítani bárkit is azon a körön kívül!
A körön belül azok vannak, akik mindenképpen Orbán ellen szavaznak.
Viszont a körön kívül az emberek rendelkeznek úgynevezett értelmi képességekkel, ami arra hatalmazza fel őket, hogy képesek legyenek mérlegelés utáán egyedül is dönteni.
Nos, ezeket az embereket nem tudja a baloldal semmilyen materializációja érdemben megszólítani, hiszen a baloldal annyira nince tisztában az őt körülvevő világgal, hogy emiatt még arra is képtelenek, hoyg legalább olyat hazudjanak, amire vevő lehet egy nemszavazó vagy egy fideszes.
"2022-ben az Összefosásra 1,9 millió valahány ezer ember szavazott. Ez kiindulópont április 12-re nézve, ennyien most is vannak."
Igen, én is ilyesmire számítok.
És, emiatt szinte kizártnak tartom, hoga y '22-ben a fideszre szavazó 3 millió emberből ez az ellenzék képes legyen legalább 5-600 000-t elvinni.
Ennyi kell, hogy listán le lehessen győzni a fideszt.
Egyéniben meg az egész teljesen kiszámíthatatlan, de ott eddig mindig a fidesz tarolt, miért lenn ez most másképpen?
" Hogy ez az embertömeg hogyan oszlik meg a Tisza, a DK és a MKKP között, az majd kiderül."
Szerintem a MKKP bejut, ha lppenhogy is, a DK valószínűleg bejut, olyan 6.7%.kal (nagy kérdés, hogy Gyurcsény kiszállása ártott vagy használt a pártnak?)
" Utóbbi két párt bejut-e az Országgyűlésbe, vagy a rájuk adott voksok elvesznek, amely jelentősen redukálja a kormányváltás esélyét. Hogy idén több választója lesz-e az ellenzék induló pártjainak, az is kiderül. Azzal számolni kell, hogy az X ezer először szavazó fiatal nagyobb része ellenzéki pártra és egyéni jelöltjére fogja behúzni az X-et. Hogy ez érdemben növelni fogja-e az ellenzéki tábor aktív létszámát, az kérdéses, mert az elmúlt 4 évben sok ellenzéki időskorú is elhalálozott, tehát a plusz és a mínusz szavazat ki is olthatja egymást."
Nem hiszem, hogy ez a réteg kiteszi a szükséges 500 000+ szavazatot.
És, ne feledjük azt a réteget, akik csak szóban tiszások!
Ők azok az emberek, akik csak azért mondják magukat tiszásnak, hogy hagyja őket békén ez az aggresszív csűrhe, meg, nem akarják szétbaszni a barátságaikat/rokoni kapcsolataikat.
Aztán 12-én szépen a szavazófülke magányában behúzzák az X-et a fideszre.
Szerintem ezek az emberek igen jelentős számban léteznek!
"Sok a kérdőjel."
Igen, de én most bizakodó vagyok.
" Arra sem árt felkészülni, hogy a logikánk és várakozásaink ellenére az ellenzéki tábor (a Mi Hazánk szavazóit vonjuk ki, ők más tészta) jóval nagyobb lett."
KIzárva nincs, de én nem ezt látom.
"Nem azért, mert Hann és a Rizörcs ezt mérte, hanem mert bebizonyosodik, tényleg így van."
Akkor nekünk nagyon rossz lesz...
(és, itt most halálkomolyan gondolom, hogy nem akarom hallani azt agyerekes csúfolódást és gyalázkodást, amit győztes tiszásoka nyakunkba fognak zúdítani. Akkor egészen biztosan nem költözök haza...)
"Kiderül. "
Ki!
Aztán ne feledjük, hog y mi van, ha ez az egész csak egy jól megtervezett színjáték volt Orbántól és MO valójában kettős ügynök, mint, szerintem anno Simicska volt?
"Azért van különbség a kettő között. Máshogy fest, politológiailag is más szitu, hogy van 4-5 törpe, kis és közepes ellenzéki párt, amely együtt indul, és hogy van egyetlen komolyan vehető nagy ellenzéki párt, amely felnőtt a Fideszhez."
MOst is vannak, akik külön indulnak.
És az az ellezéki párt, szerintem semmilyen mértékben nem nőtt fel a fideszhez.
Csak állítólagos szavazói vannak sokan.
Nincs sem tagságuk, sem kormánytag-jelöltjeik, sem igazi programjuk.
(mert,az a 600 oldalas bullshit halmaz, amit, szerintem MI..vel generáltak és utáéna a spindoktorok dolgoztak még rajta immel-ámmal (hiszen eszük ágában sincs abból bármit is megvalósítani, szóval hová erőlködjenek???), na azt én nem nevezném programnak.
És, szerintem szavazóik sincsenek annyian, mint, amit állítanak.
AMijük pedig végképpen nincs, az a "kiábrándult fideszesek"
"Tartasz? :) Remélem, csak elírás."
Irónia próbált lenni!
A lentiekkel teljes mértékben egyet értek!
" Remélem, számomra megnyugvást jelent majd, ha az Összefosás és a Tisza mandátumszáma közel megegyezni fog. Másik lehetőség, hogy a DK bejutása miatt a Tisza képviselőhelyei jóval elmaradnak a 2022-es ellenzéki tömörüléséétől is és a két párt együttesen fog annyi széket elfoglalni (de nem többet!), mint az összefogott ellenzéki pártok négy évvel ezelőtt."
Én az egyéni körzetekben szinte kizártnak tartom, hogy egyenlő közeli legyen az eredmény. Ott most is határozott fidesz előnyt remélek.
A fidesz megnyerte talán az összes időközi választást az elmúlt 4 évben, sőt a legutolsót fölényesen egy olyan helyen, ahol 16 éve nem tudott nyerni.
"Egyébként az un. ellenzéki közlekedőedény-effektusról én magam sokszor írtam itt ebben a blogban is. Bárhogy darabolod az ellenzéki választói tábort, négyévente a végeredmény ugyanaz marad. "
Igen, mert csak egymástól happolnak el szavazatokat, hiszen képtelenek megszólítani bárkit is azon a körön kívül!
A körön belül azok vannak, akik mindenképpen Orbán ellen szavaznak.
Viszont a körön kívül az emberek rendelkeznek úgynevezett értelmi képességekkel, ami arra hatalmazza fel őket, hogy képesek legyenek mérlegelés utáán egyedül is dönteni.
Nos, ezeket az embereket nem tudja a baloldal semmilyen materializációja érdemben megszólítani, hiszen a baloldal annyira nince tisztában az őt körülvevő világgal, hogy emiatt még arra is képtelenek, hoyg legalább olyat hazudjanak, amire vevő lehet egy nemszavazó vagy egy fideszes.
"2022-ben az Összefosásra 1,9 millió valahány ezer ember szavazott. Ez kiindulópont április 12-re nézve, ennyien most is vannak."
Igen, én is ilyesmire számítok.
És, emiatt szinte kizártnak tartom, hoga y '22-ben a fideszre szavazó 3 millió emberből ez az ellenzék képes legyen legalább 5-600 000-t elvinni.
Ennyi kell, hogy listán le lehessen győzni a fideszt.
Egyéniben meg az egész teljesen kiszámíthatatlan, de ott eddig mindig a fidesz tarolt, miért lenn ez most másképpen?
" Hogy ez az embertömeg hogyan oszlik meg a Tisza, a DK és a MKKP között, az majd kiderül."
Szerintem a MKKP bejut, ha lppenhogy is, a DK valószínűleg bejut, olyan 6.7%.kal (nagy kérdés, hogy Gyurcsény kiszállása ártott vagy használt a pártnak?)
" Utóbbi két párt bejut-e az Országgyűlésbe, vagy a rájuk adott voksok elvesznek, amely jelentősen redukálja a kormányváltás esélyét. Hogy idén több választója lesz-e az ellenzék induló pártjainak, az is kiderül. Azzal számolni kell, hogy az X ezer először szavazó fiatal nagyobb része ellenzéki pártra és egyéni jelöltjére fogja behúzni az X-et. Hogy ez érdemben növelni fogja-e az ellenzéki tábor aktív létszámát, az kérdéses, mert az elmúlt 4 évben sok ellenzéki időskorú is elhalálozott, tehát a plusz és a mínusz szavazat ki is olthatja egymást."
Nem hiszem, hogy ez a réteg kiteszi a szükséges 500 000+ szavazatot.
És, ne feledjük azt a réteget, akik csak szóban tiszások!
Ők azok az emberek, akik csak azért mondják magukat tiszásnak, hogy hagyja őket békén ez az aggresszív csűrhe, meg, nem akarják szétbaszni a barátságaikat/rokoni kapcsolataikat.
Aztán 12-én szépen a szavazófülke magányában behúzzák az X-et a fideszre.
Szerintem ezek az emberek igen jelentős számban léteznek!
"Sok a kérdőjel."
Igen, de én most bizakodó vagyok.
" Arra sem árt felkészülni, hogy a logikánk és várakozásaink ellenére az ellenzéki tábor (a Mi Hazánk szavazóit vonjuk ki, ők más tészta) jóval nagyobb lett."
KIzárva nincs, de én nem ezt látom.
"Nem azért, mert Hann és a Rizörcs ezt mérte, hanem mert bebizonyosodik, tényleg így van."
Akkor nekünk nagyon rossz lesz...
(és, itt most halálkomolyan gondolom, hogy nem akarom hallani azt agyerekes csúfolódást és gyalázkodást, amit győztes tiszásoka nyakunkba fognak zúdítani. Akkor egészen biztosan nem költözök haza...)
"Kiderül. "
Ki!
Aztán ne feledjük, hog y mi van, ha ez az egész csak egy jól megtervezett színjáték volt Orbántól és MO valójában kettős ügynök, mint, szerintem anno Simicska volt?
GyMasa
2026.03.16 21:08:35
Petőfi Sándor költő. Jókai Mór író. Vavári Pál történész, tanár. Irinyi József ügyvéd, újságíró. Degré Alajos ügyvéd. Nem sorolom tovább; a márciusi ifjak csaknem mindegyike értelmiségi, többnyire jogász végzettségűek. Ők a kor influenszerei, akik pallérozott műveltséggel és végiggondolt…..
GyMasa
2026.03.16 07:16:46
@atomic power 1986DucaDuca:
""Új kormány kell és "láss csodát" , minden bel- és külső konfliktus megoldódik!""
Bizony, az EU vezetése akkor aprofi, hoyg egy szempillantás alattmegoldja az összes problémát, amit ők maguk okoztak.
Ki is találtam erre egy új szót! Még, soha, senki nem fogalmazta ezt meg, szerintem, szóval meg is osztom:
ZSAROLÁS.
""Új kormány kell és "láss csodát" , minden bel- és külső konfliktus megoldódik!""
Bizony, az EU vezetése akkor aprofi, hoyg egy szempillantás alattmegoldja az összes problémát, amit ők maguk okoztak.
Ki is találtam erre egy új szót! Még, soha, senki nem fogalmazta ezt meg, szerintem, szóval meg is osztom:
ZSAROLÁS.
GyMasa
2026.03.16 07:21:26
@G. Nagy László:
Azért, pontosítsunk!
MP nem "beszélt"? hanem felovasta súgógépről az MI6 SPindoktorai által, minden egyes szavát patikamérlegen kimért, előre megírt beszédet.
Szerintem MP maga teljesen alkalmatlan szónoknak. Amikor nem megírt beszédeket hallhatunk tőle, akkor teljesen másképpen beszél.
Ebben MP sokat tanult MZP-hez képest. Ő erre nem volt hajlandó, és láttuk is az eredményét!
Azért, pontosítsunk!
MP nem "beszélt"? hanem felovasta súgógépről az MI6 SPindoktorai által, minden egyes szavát patikamérlegen kimért, előre megírt beszédet.
Szerintem MP maga teljesen alkalmatlan szónoknak. Amikor nem megírt beszédeket hallhatunk tőle, akkor teljesen másképpen beszél.
Ebben MP sokat tanult MZP-hez képest. Ő erre nem volt hajlandó, és láttuk is az eredményét!
GyMasa
2026.03.16 20:28:15
@atomic power 1986DucaDuca:
Ha nyer a fidesz áprilisban, akkor pedig az EU KÉNYTELEN lesz keresni a megegyezést Orbánnal.
Mert, ha nem, akkor bizony nagy bajaik lesznek NEKIK (és NEM Orbánnak)
Ha nyer a fidesz áprilisban, akkor pedig az EU KÉNYTELEN lesz keresni a megegyezést Orbánnal.
Mert, ha nem, akkor bizony nagy bajaik lesznek NEKIK (és NEM Orbánnak)
Számomra határozottan úgy tűnik, hogy a rendszerváltás vakhitű katonái kezdenek elbizonytalanodni. Hónapok óta hülyítik egymást azzal, hogy ez a harc lesz a végső, ám most, a célegyenesre fordulva mintha megremegnének a lábak. Sokféle jelét látni e talajvesztésnek. Van, aki elkezd békülékeny…..
GyMasa
2026.03.08 19:12:53
@Ambiorix: Jól van, veled befejeztem a vitatkozás megpróbálását!
Azért nem semmi módon el kell legyél kábulva, ha mindezt a sok ostobaságot el is hiszed...
Azért nem semmi módon el kell legyél kábulva, ha mindezt a sok ostobaságot el is hiszed...
GyMasa
2026.03.09 09:26:16
@Glokta:
Nos, az egy érdekes kérdés, hogyha minden igaz, akkor a Bécs-Kijev útvonalhoz hogy illik az a tény, hogy az M5-ön fogták el őket?
AZ ugye semennyire nem esik útba... És, azért ez egy nagyon durva összeg volt, amit normális ember nem "sétáltat" csak úgy, hanem a lehető legrövidebb/gyorsabb úton célba akar juttatni.
EZt a "provokálás" dumát meg jó lenne elengedni, mert ebben az ukik pont ugyanolyan sárosak, mint szerinted Orbán.
És, én meg megértem, hogy Orbáén meg üti a vasat, amíg az meleg. A másik oldalon sem tapasztalhatunk semekkora önmérsékletet akkor, amikoor gyalázkodni kell, vagy karriereket tönkretenni... (Gondolj csak a "zsoltbácsizásra" egy ilyen vád a te életedet azonnal,, és végérévnyesen tönkretette volna!!!)
Nos, az egy érdekes kérdés, hogyha minden igaz, akkor a Bécs-Kijev útvonalhoz hogy illik az a tény, hogy az M5-ön fogták el őket?
AZ ugye semennyire nem esik útba... És, azért ez egy nagyon durva összeg volt, amit normális ember nem "sétáltat" csak úgy, hanem a lehető legrövidebb/gyorsabb úton célba akar juttatni.
EZt a "provokálás" dumát meg jó lenne elengedni, mert ebben az ukik pont ugyanolyan sárosak, mint szerinted Orbán.
És, én meg megértem, hogy Orbáén meg üti a vasat, amíg az meleg. A másik oldalon sem tapasztalhatunk semekkora önmérsékletet akkor, amikoor gyalázkodni kell, vagy karriereket tönkretenni... (Gondolj csak a "zsoltbácsizásra" egy ilyen vád a te életedet azonnal,, és végérévnyesen tönkretette volna!!!)
GyMasa
2026.03.10 10:59:37
@GyMasa:
Aztán az is egy érdekes kérdés, hog ypl. mekkora katonai/fedett akciót lehet 30 millió EUR-ból, 40millió USD-búl 9 kg aranyból finanszírozni?
Aztán az is egy érdekes kérdés, hog ypl. mekkora katonai/fedett akciót lehet 30 millió EUR-ból, 40millió USD-búl 9 kg aranyból finanszírozni?
Vicces: 20-35 éve a szagértők ugyanezzel a teljes magabiztossággal magyarázták ennek pontosan ellenkezőjét.
Mi is volt akkor a hivatalos szöveg? Az, hogy bármiféle alkotmányozás, akár csak apró alkotmányváltoztatás esetében a népszavazás teljesen kizárt, mert alkotmányellenes a kétharmados…..
GyMasa
2026.03.09 09:21:25
GyMasa
2026.03.09 14:05:40
Azt mondja a fanatikus tiszás liberális, hogy hívő ember nem szavazhat a Fideszre, mert a Fidesz még a tízparancsolat pontjait sem tartja be.
Konkrétumot persze nem tudtam kihúzni az aktivistából. De mint téma érdekes.
Legyünk megengedőek, s menjünk el azok mellett a tények mellett,…..
GyMasa
2026.03.06 09:48:34
GyMasa
2026.03.06 09:52:06
@Tapi2021:
Mindenki Istennel számol el a búneiről.
Csak vannak, akik hamarabb kerülnek elé, mert a nép felhúzza őket a lámpavasra...
Mindenki Istennel számol el a búneiről.
Csak vannak, akik hamarabb kerülnek elé, mert a nép felhúzza őket a lámpavasra...
GyMasa
2026.03.06 09:53:25
@Tapi2021:
Ezért kellene a törénelmet megtanulni, hogy ne ismételjük meg UGYANAZT a hibát 100 év múlva...
Ezért kellene a törénelmet megtanulni, hogy ne ismételjük meg UGYANAZT a hibát 100 év múlva...
Mindig ezt halljuk. Amikor szóvá tesszük, hogy a tiszás aktivizmusba miképp fér bele a plakátrongálás, majd lefüleléskor a fizikai agresszió; amikor elkerekedik a szemünk Magyar Péter szavain, aki Szent László törvényeit sírja vissza; amikor halkan jelezzük, hogy talán nem a lámpavas a legjobb…..
GyMasa
2026.03.04 18:45:39
GyMasa
2026.03.04 18:46:46
@valis47:
...ezen felül az EURO bármiféle elkúrás esetén csak az adóemelést és a bérek/nyugdíjak csökkentését teszi lehetővé, mint megoldást.
Abba pedig azonnal belebukik az adott kormány.
...ezen felül az EURO bármiféle elkúrás esetén csak az adóemelést és a bérek/nyugdíjak csökkentését teszi lehetővé, mint megoldást.
Abba pedig azonnal belebukik az adott kormány.
GyMasa
2026.03.04 18:50:07
@G. Nagy László:
Szerintem Magyarországnak MOST kell gyorsítófokozatba kapcsolnia az eFuel gyártókapacitás kiépítését illetően.
Telerakni az aAlföldet napelemekkel, és építeni még 3 Paks 2 A-t, B-t és C-t, ami átállítja az egész országot 100%-ban nukleáris energiára, és üzemanyagból is önellátásra. Nyilván, ez nem fog pár év alatt lezajlani, de mindenképpen el kell kezdeni, hogy a rohadék"szövetségrsrink" ne zsarolhassanak minket tovább!
Egyszerűen gyomorforgató, amit az ukránok meg a horvátok is csinálnak.
Szerintem Magyarországnak MOST kell gyorsítófokozatba kapcsolnia az eFuel gyártókapacitás kiépítését illetően.
Telerakni az aAlföldet napelemekkel, és építeni még 3 Paks 2 A-t, B-t és C-t, ami átállítja az egész országot 100%-ban nukleáris energiára, és üzemanyagból is önellátásra. Nyilván, ez nem fog pár év alatt lezajlani, de mindenképpen el kell kezdeni, hogy a rohadék"szövetségrsrink" ne zsarolhassanak minket tovább!
Egyszerűen gyomorforgató, amit az ukránok meg a horvátok is csinálnak.

A legfontosabb itt az ami nyilvánvaló: ne mutass erőt, ha nincs valós erőd. Ugyanis ha felmész a nagyok harcába, akkor eltipornak.
Olyan ez, mint a magánéletben a pénztelenség: akinek nincs elég pénze, az óvatosan ugráljon. A lehető legritkább esetekben lehet ugyanis vagyoni háttér nélkül…..
GyMasa
2026.03.03 15:10:41
@_Neville:
Ezzel a módszerrel anno az oroszok is több eredményt értek volna el, de náluk szempont volt, hogy ne írtsák ki az ukikat ÉS ne rombolják (akkor) porig Ukrajnát.
Ezzel a módszerrel anno az oroszok is több eredményt értek volna el, de náluk szempont volt, hogy ne írtsák ki az ukikat ÉS ne rombolják (akkor) porig Ukrajnát.
Még szerencse, hogy a megelőző légitámadás nem agresszió!..
GyMasa
2026.03.02 23:49:26
@Deak Tamas:
Igen, pont ezért fontos, hogy olyan kormány legyen, amelyik nem akar odamenni MAGÁTÓL...
Igen, pont ezért fontos, hogy olyan kormány legyen, amelyik nem akar odamenni MAGÁTÓL...
GyMasa
2026.03.02 23:50:12
GyMasa
2026.03.03 09:25:13
@Deak Tamas:
Ez, kb. triviális... Világszerte a legjobb/élhetőbb országok szinte mind valamiféle monarchia.
Ez, kb. triviális... Világszerte a legjobb/élhetőbb országok szinte mind valamiféle monarchia.

Eddig arról voltak hírek, hogy a külföldön élő magyarok már alig várják a választást, ezért hatalmas számban alakultak Tisza-szigetek, s eleve mindenki készül haza a "diktatúra" bukása után.
A számok nem igazolják ezt.
Eddig alig 25 ezer ember jelentkezett külképviseleti szavazásra. Amire…..
GyMasa
2026.02.27 11:43:34
@élveteg:
Sajnos, az egész mögött álló MI-6 nem fog gondolkodni, hogy meghaljon-e pár magyar emiatt a dolog miatt.
Nézd csak meg a Majdan forradalmat Kijevben. Olyanra kell számítani itthon is.
Biztos vagyok benne, hogy MP meg hadházy ki tud vinni az utcára párezer embert.
Onnan meg már pont elég a "rendőröknek" belelőni a tömegbe...
Sajnos, az egész mögött álló MI-6 nem fog gondolkodni, hogy meghaljon-e pár magyar emiatt a dolog miatt.
Nézd csak meg a Majdan forradalmat Kijevben. Olyanra kell számítani itthon is.
Biztos vagyok benne, hogy MP meg hadházy ki tud vinni az utcára párezer embert.
Onnan meg már pont elég a "rendőröknek" belelőni a tömegbe...
GyMasa
2026.02.28 12:30:47
GyMasa
2026.03.01 12:35:38
Fjodor M. Dosztojevszkij azon műve a Démonok, melyet nem tiltottak ugyan be a szovjet korban (Dosztojevszkij túl fontos, ráadásul nyugatellenessége beillett a szovjet ideológiába is), de nem is szerettek. Ez az eredeti cím, Démonok, a magyar fordításban a címe "Az ördöngősök" vagy "Ördögök" vagy…..
GyMasa
2026.02.28 11:21:53
@ez a nevem senki:
Keress rá az Eurostatnál "Európai államok munkanélküliségi mutatója" kifejezésre.
Aztán, nézd meg, hol áll Magyarország az EU 27-es listáján aszerint.
És, akkor majd jóval tájékozottab leszel!
Majd írd meg, hogy a 27 országból hol áll az ország, ok?
Persze, azt a váalsazt nem fogom elfogadni, hoyg "Európa seregajtója Magyarország a munkanélküliségi mutatóban, MÉG BEZZEGROMÁNIA is leelőzött minket!!!44!!".
(direkt nem írom meg a pontos értékeket, mert nem halat akarok neked adni, hanem megtanítnai téged halászni!)
Keress rá az Eurostatnál "Európai államok munkanélküliségi mutatója" kifejezésre.
Aztán, nézd meg, hol áll Magyarország az EU 27-es listáján aszerint.
És, akkor majd jóval tájékozottab leszel!
Majd írd meg, hogy a 27 országból hol áll az ország, ok?
Persze, azt a váalsazt nem fogom elfogadni, hoyg "Európa seregajtója Magyarország a munkanélküliségi mutatóban, MÉG BEZZEGROMÁNIA is leelőzött minket!!!44!!".
(direkt nem írom meg a pontos értékeket, mert nem halat akarok neked adni, hanem megtanítnai téged halászni!)
GyMasa
2026.02.28 11:25:29
@ez a nevem senki:
Kezd nagyon unalmas lenni, hogy megint szólni kell a tájékozatlanságod miatt...
Egész Európában ez a tendencia.
Tudod, amióta az autók ára és a lakhatási költségek durván megemelkedtek, a keresetek nem követik még az átlagos inflációt sem, az embereknek kevesebb pénze van (új) autót venni.
Kezd nagyon unalmas lenni, hogy megint szólni kell a tájékozatlanságod miatt...
Egész Európában ez a tendencia.
Tudod, amióta az autók ára és a lakhatási költségek durván megemelkedtek, a keresetek nem követik még az átlagos inflációt sem, az embereknek kevesebb pénze van (új) autót venni.
GyMasa
2026.02.28 12:34:31
Mindig ezt halljuk. Németország sikeresen feldolgozta és maga mögött hagyta a nácizmus traumáját. Ez egy bátor nemzet, amely képes volt szembenézni a múltjával. Közben egy lószart, mama. Mérő Laci barátom - aki egy sörözés alkalmával édesapja vonatkozó történetét is elmesélte - mindig azt mondja,…..
GyMasa
2026.02.27 11:47:44
@GyMasa:
Na, most látom, hogy nem a két számot tették bele a címbe, ÖSSZEHASONLÍTANI, hanem az egyik számot a különbséggel...
Basszameg, azt hiszem, hogy az újságíró az a szakma, amit talán jobb is lenne, ha az MI eltüntetne a Föld színéről...
Na, most látom, hogy nem a két számot tették bele a címbe, ÖSSZEHASONLÍTANI, hanem az egyik számot a különbséggel...
Basszameg, azt hiszem, hogy az újságíró az a szakma, amit talán jobb is lenne, ha az MI eltüntetne a Föld színéről...
GyMasa
2026.02.28 11:17:10
@ulpius66:
Azért, ezt nagyon ne hagoztasd mert én nem vagyok abban biztos, hogy ne lenne legalább szabálysértés.
Plusz, ezt azért sem kellene megcsinálni, mert pont, ezzel sűlyedünk le az ő, amúgy már igen alacsony szintjükre, és akkor miben vagyunk különbek náluk?
Tudod, itt nálunk önkormányzati választás lesz március 8.-án.
Tele vannak a falvak plakátolva az indulók plakátjaival.
Kitalálod, melyik az az egy párt, akinek láttam megrongált plakátjait?
Az AfD az.
Azért, ezt nagyon ne hagoztasd mert én nem vagyok abban biztos, hogy ne lenne legalább szabálysértés.
Plusz, ezt azért sem kellene megcsinálni, mert pont, ezzel sűlyedünk le az ő, amúgy már igen alacsony szintjükre, és akkor miben vagyunk különbek náluk?
Tudod, itt nálunk önkormányzati választás lesz március 8.-án.
Tele vannak a falvak plakátolva az indulók plakátjaival.
Kitalálod, melyik az az egy párt, akinek láttam megrongált plakátjait?
Az AfD az.
GyMasa
2026.02.28 12:33:02
@GyMasa:
Na, közben hírek vannak!
A fiam most mondta, hogy a zöldek plakátjai is meg vannak rongálva...
Na, közben hírek vannak!
A fiam most mondta, hogy a zöldek plakátjai is meg vannak rongálva...
A ballibek örjöngenek, lám a Soros Magyar Hangja is erről fröcsög napok óta:
- mit jelent ez? Azt, hogy a kampányanyag telitalálat.
Hiszen miről is van szó? Arról, hogy ha a liberális Tisza nyer a választáson, akkor az új "Magyar"-kormány erős fordulatot hajt végre, mindenben…..
GyMasa
2026.02.25 18:29:30
@MEDVE1978:
AZ lehet, hogy szerinted minimáélis, de ismerve a nyugati országok hozzáállását, inkább küldik a kelet Európaiakat (azaz nemcsak az utolsó ukránig,de magyarig és románig is hajlandóak fenntartani a háborúz) mint a saját népüket.
AZ lehet, hogy szerinted minimáélis, de ismerve a nyugati országok hozzáállását, inkább küldik a kelet Európaiakat (azaz nemcsak az utolsó ukránig,de magyarig és románig is hajlandóak fenntartani a háborúz) mint a saját népüket.
A Partizán csinált egy érdekes filmet:
- a Tisza Párt cseh, szlovák, szlovén, bolgár előképei.
A bolgár párhuzam azonban nem pontos. Bulgáriában most jelent meg éppen a 7. - hetedik - "megváltó" párt. Ez alatt azt értve: az adott párt minden létező párt ellen lép fel, új…..
GyMasa
2026.02.24 16:57:52
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Orbán nem ellenzi a felkészülést, hanem igazából, szépen, csendben csinálja.
A magyar hadsereg nagyon durván fel lett fejlesztve és modernizálva az elmúlt 10 éveben!
A legmodernebb gyalogsági szállítóink vannak ( a hiúzok), a legmodernebbb tankjaink (a Leopard 2A7+-ok), Orbán az országba hozott fegyvergyártó kapacitást is, szóval, jól állunk.
Orbán nem ellenzi a felkészülést, hanem igazából, szépen, csendben csinálja.
A magyar hadsereg nagyon durván fel lett fejlesztve és modernizálva az elmúlt 10 éveben!
A legmodernebb gyalogsági szállítóink vannak ( a hiúzok), a legmodernebbb tankjaink (a Leopard 2A7+-ok), Orbán az országba hozott fegyvergyártó kapacitást is, szóval, jól állunk.
GyMasa
2026.02.24 17:02:37
@fofilozofus:
5., Az EU vezetése, de facto megbukott. A háború mögül történő kiállás azonnal, de jure is megtenné ezt, hiszen akkor válaszolniuk kellene igen kellemetlen kérdésekre...
Így, viszont azt hiszik, hogyha húzzák a dolgot az utolsó ukránig, akkor jobb esetben össze fog omlani az orosz gazdaság és majd kapitulálni fognak az oroszok. Legrosszabb esetben pedig eltelik a mandátumuk...
Szerintem Európa nagy tempóban halad a magyar, 2010-es helyzet felé...
5., Az EU vezetése, de facto megbukott. A háború mögül történő kiállás azonnal, de jure is megtenné ezt, hiszen akkor válaszolniuk kellene igen kellemetlen kérdésekre...
Így, viszont azt hiszik, hogyha húzzák a dolgot az utolsó ukránig, akkor jobb esetben össze fog omlani az orosz gazdaság és majd kapitulálni fognak az oroszok. Legrosszabb esetben pedig eltelik a mandátumuk...
Szerintem Európa nagy tempóban halad a magyar, 2010-es helyzet felé...
GyMasa
2026.02.24 21:44:11
@vasútihíd:
- Szerinted mi történne, ha egyszer kiderül, hogy ott van a kill switch bennük? Hány tankot adna el utána mondjuk a Kraus Maffei??
- Mi lenne az az indok, amivel ki lehetne iktatni egy egész ország hadseregét?
- Mit nyernek vele, akiknél ott van a kapcsoló?
SZóval, ha van ilyen (amit én kétlek), akkor azért eléggé kockázatos dolog az.
Sokkal egyszerűbb a karbantartás/javítás oldaláról kontorllálni a vevőket.
Ezek a modern technikák nem éppen a gonodzásmentességükről híresek. Az ukiknak is az volt a legnagyobb baja a nyugati tankokkal, hogy rettentően kényesek voltak, könnyen elromlottak, és javítani csak a fronttól 2000km-re lehetett, mondjuk Lengyelországban
- Szerinted mi történne, ha egyszer kiderül, hogy ott van a kill switch bennük? Hány tankot adna el utána mondjuk a Kraus Maffei??
- Mi lenne az az indok, amivel ki lehetne iktatni egy egész ország hadseregét?
- Mit nyernek vele, akiknél ott van a kapcsoló?
SZóval, ha van ilyen (amit én kétlek), akkor azért eléggé kockázatos dolog az.
Sokkal egyszerűbb a karbantartás/javítás oldaláról kontorllálni a vevőket.
Ezek a modern technikák nem éppen a gonodzásmentességükről híresek. Az ukiknak is az volt a legnagyobb baja a nyugati tankokkal, hogy rettentően kényesek voltak, könnyen elromlottak, és javítani csak a fronttól 2000km-re lehetett, mondjuk Lengyelországban
A HVG szerint Gáspár Evelin azt írta angolul, hogy "Üdvözlet Rubio miniszterben Budapesten". Mert nem azt írta, hogy "Welcome to Budapest, Secretary Rubio", hanem azt, hogy "Welcome to Secretary Rubio in Budapest".
Nos, nem, egyáltalán nem ezt jelenti.
Amiben igaza van a HVG-nek: a…..
GyMasa
2026.02.23 12:52:44
@Deak Tamas:
Vagy, még lentebb: "csecsemő, MELY"
Ettől futkos a hátamon a hideg, főleg, amikor egy állítólagos újságíró cikkben ír ilyeneket...
Vagy, még lentebb: "csecsemő, MELY"
Ettől futkos a hátamon a hideg, főleg, amikor egy állítólagos újságíró cikkben ír ilyeneket...
GyMasa
2026.02.23 12:56:37
@_Neville:
Szerintem, mindenkinek, aki egy 50+-os embert kéz az akcentusa miatt ( mert Orbánnál kb. csak ebbe lehet belekötni) a J-Q-A.nyját!
Az a korosztály már bőven 13 felett volt, amikor megtanult angolul, és emiatt bizony élete végéig ordas akcentusa lesz,. hacsak nem fektet nagyon-nagyon sok energiát abba, hogy egy logopédussal leszokjon róla.
Abban a korban nem volt divat sem nyelvi környezetben, sem idegennyelvű médiából szokni a helyes akcentust.
Szerintem, mindenkinek, aki egy 50+-os embert kéz az akcentusa miatt ( mert Orbánnál kb. csak ebbe lehet belekötni) a J-Q-A.nyját!
Az a korosztály már bőven 13 felett volt, amikor megtanult angolul, és emiatt bizony élete végéig ordas akcentusa lesz,. hacsak nem fektet nagyon-nagyon sok energiát abba, hogy egy logopédussal leszokjon róla.
Abban a korban nem volt divat sem nyelvi környezetben, sem idegennyelvű médiából szokni a helyes akcentust.
Akár az átlagbéreket nézzük, akár a minimálbéreket, ki lehet mondani: Kelet-Európa EU-tag része felzárkózott.
Most az átlagos eltérés a fejlett nyugat és köztünk kb. kétszeres. Ami persze nagy elmaradás, de messze nem az a szint, ami volt a 90-es években.
Talán úgy lehet mondani:…..
GyMasa
2026.02.19 09:46:57
@valis47:
A mai ellenzéki "újságírás", gyakorlatilag annyit jelent, hogy a balos fogyasztó véggfutja a cikkek címeit, amiből le is szűri, hogy miről szól SZERINTE a cikk. a cikket biztosan nem olvassa el, a cikkben linkelt egyéb cikkeket még véletlenül em, pedig azok a leghtöbbször az adott cikkben lévő állításokat a legritkább esetben támasztják alá, vagy egyáltalán relevánsak!
A mai ellenzéki "újságírás", gyakorlatilag annyit jelent, hogy a balos fogyasztó véggfutja a cikkek címeit, amiből le is szűri, hogy miről szól SZERINTE a cikk. a cikket biztosan nem olvassa el, a cikkben linkelt egyéb cikkeket még véletlenül em, pedig azok a leghtöbbször az adott cikkben lévő állításokat a legritkább esetben támasztják alá, vagy egyáltalán relevánsak!
GyMasa
2026.02.19 14:56:06
@valis47:
Igen?
Nem tusom, sose olvasok jobbos portálokat, a haver küld időnként Kurucinfos linket, azt szoktam elolvasni.
Igen?
Nem tusom, sose olvasok jobbos portálokat, a haver küld időnként Kurucinfos linket, azt szoktam elolvasni.
GyMasa
2026.02.20 09:49:55
A fenti című mű számít Søren Kierkegaard dán filozófus egyik főművének.
A könyv témája: Izsák majdnem-feláldozása apja, Ábrahám által, s e téma értékelése.
Ami viszont engem leginkább megfogott benne az egy másodlagos téma, ami a 44. oldalon - a magyar kiadás szerint - említett probléma: az,…..
GyMasa
2026.02.20 09:45:07
A szabadság mindannyiunk számára érték. Vagyunk páran, akik szerint a legfontontosabb. Tudjuk azt is, hogy a szabadság az elnyomás hiányát jelenti, ugyanakkor hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a zsarnokságnak többféle formája is létezik. Ha a saját vezetőink tartják röviden a pórázt, azt…..
GyMasa
2026.02.20 09:33:12
@Glokta:
Azért ismeri be, mert ezt ma még megteheti, jelentősebb következmények nélkül, és a CIA/MI6 csapat úgy ítélte meg, hogy ez a krokodilkönnyes nyilatkozat volt a kisebbik rossz.
Azért ismeri be, mert ezt ma még megteheti, jelentősebb következmények nélkül, és a CIA/MI6 csapat úgy ítélte meg, hogy ez a krokodilkönnyes nyilatkozat volt a kisebbik rossz.
GyMasa
2026.02.20 09:42:09
@ulpius66:
A "fejlett nyugaton" (Németország) csak az 6 hét, hogy az állami egészségügyben időpontot kapj bármiféle vizsgálatra...
Mindezt úgy, hogy a beutaló, csak auz adott hónap végéig érvényes, azaz legalább 2x kell orvoshoz menni, hogy eljuss szakrendelésre.
SZóval, jah... Itt kolbászból van a kerítés.
(de, teljesen tisztában vagyok vele, hogy a mindenszaristáknak ez nem fog számítani...)
A "fejlett nyugaton" (Németország) csak az 6 hét, hogy az állami egészségügyben időpontot kapj bármiféle vizsgálatra...
Mindezt úgy, hogy a beutaló, csak auz adott hónap végéig érvényes, azaz legalább 2x kell orvoshoz menni, hogy eljuss szakrendelésre.
SZóval, jah... Itt kolbászból van a kerítés.
(de, teljesen tisztában vagyok vele, hogy a mindenszaristáknak ez nem fog számítani...)
Értem én, hogy valamit már muszáj volt kiizadni. Azért az mégsem járja, hogy egy párt bejelentkezik a hatalomért, miközben nincs semmiféle programja... Már az is elképesztően szánalmas volt, ahogyan parlamenti képviselőjelöltjeiket bemutatták, háromszor elnapolva a beígért eseményt.…..
GyMasa
2026.02.15 00:40:07
GyMasa
2026.02.15 00:41:02
@Ambiorix:
És, mennyivel több fizetést költesz el ezért?
És, az mennyivel több, mint, anno, Gyurcsány alatt volt?
És, mennyivel több fizetést költesz el ezért?
És, az mennyivel több, mint, anno, Gyurcsány alatt volt?
GyMasa
2026.02.15 00:44:09
@valis47:
"Egyesek arról ábrándoznak, hogy majd Linux alapon lesz európai szoftverfüggetlenség, hát sok sikert..."
Hát, MAGÁTÓL az sem lesz úgy...
Abba bizony rengeteg EUR milliárdot kell beletolni, hogy az úgy legyen.
"Egyesek arról ábrándoznak, hogy majd Linux alapon lesz európai szoftverfüggetlenség, hát sok sikert..."
Hát, MAGÁTÓL az sem lesz úgy...
Abba bizony rengeteg EUR milliárdot kell beletolni, hogy az úgy legyen.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz

Mondjuk a "Meggyengült ellenzék" részben igaz. De emiatt kizárólag a saját inkompetenciájukat kellene csak hibáztatniuk.