Adatok
GyMasa
0 bejegyzést írt és 13936 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Befejeztem az Apu azért iszik... sorozat nézését, hallgatását.
Most már kiderült, itt nem véleményeltérés a probléma. A véleményeltérés nem gond: emberek mást gondolnak ugyanarról, de legalább a tényeket nem veszik kétségbe.
Különösen idegesítő a francia forradalom direkt félreértelmezése.…..
Úgy érzem, helyes lenne már véget vetni a kicsivel több mint egyhetes szünetnek. Szeretnék erőt találni hozzá.
Mondanivalóm van, de kedvem nagyon kevés van ezt ki is fejezni.
Október 26-án olyan ütést kaptam, melyre nem számítottam: a lehető legnagyobbat és a legfájóbb helyen.
Aki ismer…..
GyMasa
2025.11.07 14:28:53
Laár Andrásban mindig is volt némi őrület. Pont ezért a szelíd, mosolygós őrületéért szeretjük. Ettől működnek a dalszövegei és a színpadi poénjai. Mostanában különösen zajlik körülötte az élet: összerúgta a port a zenekarával, a menedzsereivel és a családjával is. Pár napja Az elnöki fotel…..
GyMasa
2025.11.07 09:31:55
@MEDVE1978:
" baj az, hogy nem tudod a csipgyártásnál a teljes vertikumot EU-n belülre hozni."
Pont ezt írtam én is.
lassan25 éve vagyok a szakmában, rálátok a lehetőségekre.
" Egyszerűen a ritkaföldfémekből nincs annyi, hogy EU-n belül lehessen megoldani. De még az amcsiknál sem, valamikor néztem talán CNN-t vagy valami hasonlót és egy riport volt egy most beinduló bányával (már nem emlékszem pont melyik fém) az USA-ban."
A ritkaföldfémek NEM az IC termeléshez kellenek, legalábbis nem szignifikáns mértékben. (én nem tudok róla, hogy egy hagyományos IC, pl a z x86/ARM CPU-k vagy a GPU-k igényelnék.)
Azokat az akku- és a motortechnológia igényli, a mágnesek miatt van rájuk szükség. (motorok, hangszórók, ilyenek)
" Abszolút nem rentábilis maga a bánya, Kínából sokkal olcsóbb beszerezniük, Trump szubvenciójával nyitják meg, azért, hogy legyen hazai termelés."
Igen, ezt nevezik "stratégiai nyersanyagnak".
EZ is csökkenti az árakat, mert, ha van bénya, még, ha drágábban is termel, akkor Kína zsarolási potenciálja csökken, ami egyértalműen a stablabb, alacsonyabb árakhoz vezet.
" De az EU-ban még ennyi sincs."
Az EU-nak nem kellene arrogáns, felsőbbrendű f*szfejként viselkednie, és akkor jobb lenne a viszonya a világ többi részével. És, akkor az EU be tudná szerezni a nyersanyahgait, ahonnan csak akarná.
(Itt, kifejezetten az oroszokra és az agyhalott szankciókra gonolok. GOndolj bele, mit gondolhatnak mondjuk az olajállamok azzal kapcsolatban, hogy mik az ő esélyeik az olajeladással kapcsolatban, ha mondjuk sikerült volna az EU "olajársapka" jellegű baromsága. Ugyanis, aki egy perccel is előre ud gondolkozni, az azonnal felfogta, hogy az a baromság kifejezetten ártalmas lenne a teljes világpiacra, hiszen, ha sikerült volna az oroszokra rákényszeríteni, akkor a precedens megvolt és utána mindenki retteghet, aki bármit termel, hoyg mikor jön utánuk a kommunista EU/USA, hoyg elvegye tőle a nyersanyagot, vagy a piacot... Ezért szabotálja minden értelmes ember az ilyen jellegű iddótaságokat... Mert a legnagyobb baj ezen felül az, hogy az EU politikusai olyan mértékben kiszámíthatatlanok lettek, és bizonyították, hogy képesek a józan ésszel sokáig és nagyon mélyen szembemenni, hogy BÁRMIT tönkretehetnek egy tollvonással)
" baj az, hogy nem tudod a csipgyártásnál a teljes vertikumot EU-n belülre hozni."
Pont ezt írtam én is.
lassan25 éve vagyok a szakmában, rálátok a lehetőségekre.
" Egyszerűen a ritkaföldfémekből nincs annyi, hogy EU-n belül lehessen megoldani. De még az amcsiknál sem, valamikor néztem talán CNN-t vagy valami hasonlót és egy riport volt egy most beinduló bányával (már nem emlékszem pont melyik fém) az USA-ban."
A ritkaföldfémek NEM az IC termeléshez kellenek, legalábbis nem szignifikáns mértékben. (én nem tudok róla, hogy egy hagyományos IC, pl a z x86/ARM CPU-k vagy a GPU-k igényelnék.)
Azokat az akku- és a motortechnológia igényli, a mágnesek miatt van rájuk szükség. (motorok, hangszórók, ilyenek)
" Abszolút nem rentábilis maga a bánya, Kínából sokkal olcsóbb beszerezniük, Trump szubvenciójával nyitják meg, azért, hogy legyen hazai termelés."
Igen, ezt nevezik "stratégiai nyersanyagnak".
EZ is csökkenti az árakat, mert, ha van bénya, még, ha drágábban is termel, akkor Kína zsarolási potenciálja csökken, ami egyértalműen a stablabb, alacsonyabb árakhoz vezet.
" De az EU-ban még ennyi sincs."
Az EU-nak nem kellene arrogáns, felsőbbrendű f*szfejként viselkednie, és akkor jobb lenne a viszonya a világ többi részével. És, akkor az EU be tudná szerezni a nyersanyahgait, ahonnan csak akarná.
(Itt, kifejezetten az oroszokra és az agyhalott szankciókra gonolok. GOndolj bele, mit gondolhatnak mondjuk az olajállamok azzal kapcsolatban, hogy mik az ő esélyeik az olajeladással kapcsolatban, ha mondjuk sikerült volna az EU "olajársapka" jellegű baromsága. Ugyanis, aki egy perccel is előre ud gondolkozni, az azonnal felfogta, hogy az a baromság kifejezetten ártalmas lenne a teljes világpiacra, hiszen, ha sikerült volna az oroszokra rákényszeríteni, akkor a precedens megvolt és utána mindenki retteghet, aki bármit termel, hoyg mikor jön utánuk a kommunista EU/USA, hoyg elvegye tőle a nyersanyagot, vagy a piacot... Ezért szabotálja minden értelmes ember az ilyen jellegű iddótaságokat... Mert a legnagyobb baj ezen felül az, hogy az EU politikusai olyan mértékben kiszámíthatatlanok lettek, és bizonyították, hogy képesek a józan ésszel sokáig és nagyon mélyen szembemenni, hogy BÁRMIT tönkretehetnek egy tollvonással)
GyMasa
2025.11.07 10:02:49
@MEDVE1978:
"Lakásárakat érintően. Anno az egyik posztnál ebben a blogban az amcsi lakásárakat néztem béremelkedéssel összevetve. Ott kétszeres volt a lakásárak emelkedése a béremelkedéshez képest 40 vagy 50 éves történetben."
Igen, de az is nagyrészt csak a nagyvárosokban és a környékükön realizálódott.
Az USA vidéken, és a kisebb városokban ma is simán kapsz rengeteg földet egy komplett házzal akár 100 000 USD alatt is. (épp 2 hónapja beszéltem az USA állampolgár haverral erről a bátyja idén vett egy ilyen farmot bőven 100k alatt)
A nagyvárosok (LA, SF, Washington, NY, etc) azok a helyek, "ahová születni kell", ha ingatlant akarsz venni. És, nemcsak az ingatlan megvásárlása a drága, hanem uténa az évente kivetett 1-3%-os ingatlanadó megfizetése.
(gyakorlatilag a saját ingatlanod után szed az USA állam lakbért)
" Magyart még nem néztem, de ránézek. Alapvetően ha közgazdasági szempontból nézem, akkor a fokozódó urbanizáció, illetve Magyarország esetében a relatíve kevés épített lakás miatt is kellene, hogy legyen hatás. "
Igen, de azt is a helyi viszonyokoon belül kell értelmezned!
Egyszerűen nem lehet az egész országot egy kalap alá venni, mert nem egyformán nőnek az árak mindenhol.
Még a nagyobb városokban sem.
Nézd meg pl. Szegedet.... Most, hogy a BYD odateszi az Európai termelését, az ingatlan árakaz idén 2-3x-osukra emelkedtek.
"Hatás" pedig nemcsa amiatt a két ok miatt van, hanem a világszerte rohamosan dráguló építőipari anyagok miatt is. AZ nem O1G probléma, hanem a világon mindenhol gond, nem is kicsi.
(pl. ugye nem is gondolná az ember, hogy HOMOKBÓL világszinten hiány van... Pedig too az a sok siveteg, csak éppen az a homok, nem alkalmas (lgalábbis a jelenlegi tudásunk s technológiáin szerint) építőipari felhasználásra.
"Lakásárakat érintően. Anno az egyik posztnál ebben a blogban az amcsi lakásárakat néztem béremelkedéssel összevetve. Ott kétszeres volt a lakásárak emelkedése a béremelkedéshez képest 40 vagy 50 éves történetben."
Igen, de az is nagyrészt csak a nagyvárosokban és a környékükön realizálódott.
Az USA vidéken, és a kisebb városokban ma is simán kapsz rengeteg földet egy komplett házzal akár 100 000 USD alatt is. (épp 2 hónapja beszéltem az USA állampolgár haverral erről a bátyja idén vett egy ilyen farmot bőven 100k alatt)
A nagyvárosok (LA, SF, Washington, NY, etc) azok a helyek, "ahová születni kell", ha ingatlant akarsz venni. És, nemcsak az ingatlan megvásárlása a drága, hanem uténa az évente kivetett 1-3%-os ingatlanadó megfizetése.
(gyakorlatilag a saját ingatlanod után szed az USA állam lakbért)
" Magyart még nem néztem, de ránézek. Alapvetően ha közgazdasági szempontból nézem, akkor a fokozódó urbanizáció, illetve Magyarország esetében a relatíve kevés épített lakás miatt is kellene, hogy legyen hatás. "
Igen, de azt is a helyi viszonyokoon belül kell értelmezned!
Egyszerűen nem lehet az egész országot egy kalap alá venni, mert nem egyformán nőnek az árak mindenhol.
Még a nagyobb városokban sem.
Nézd meg pl. Szegedet.... Most, hogy a BYD odateszi az Európai termelését, az ingatlan árakaz idén 2-3x-osukra emelkedtek.
"Hatás" pedig nemcsa amiatt a két ok miatt van, hanem a világszerte rohamosan dráguló építőipari anyagok miatt is. AZ nem O1G probléma, hanem a világon mindenhol gond, nem is kicsi.
(pl. ugye nem is gondolná az ember, hogy HOMOKBÓL világszinten hiány van... Pedig too az a sok siveteg, csak éppen az a homok, nem alkalmas (lgalábbis a jelenlegi tudásunk s technológiáin szerint) építőipari felhasználásra.
GyMasa
2025.11.07 10:50:10
@MEDVE1978:
" Oroszország lényegében a fennmaradásáért háborúzik."
Ez igaz, csak az EU/USA ezt elrejti (igaz, egyre kevesebb sikerrel) a propaganda lózungjai mögött. Putyin a kezdetektől ezt mondja, és egyre több jele van neki, ami őt igazolja.
" Alapvetően nem tud olyan életszínvonalat kínálni, mint az EU, ezért a szatellitjei és befolyási szférája elkezdett átmenni az EU-hoz."
EZ igaz volt, szerintem olyan 2010-2015-ig. A Szovjetunió összeomlása és az oligarchák időszaka alatt tényleg szar volt a népnek.
De Putyin ezen változtatott és ma már egyrészt Oroszország sem annyira rossz hely, másrészt az EU meredeken zuhan lefelé a sötétbe.
(mind gazdasági, mind ideológiai, mind szellemi tekintetben)
" Az oroszok továbbra is nagyhatalomként akarják felfogni magukat és Ukrajnánál vonalat akarnak húzni, hogy Örményország, Grúzia és a -sztánok ne gondolkodjanak nyugati orientációban."
Nos, az 5500+ atomfegyeverükkel konkrétan valóban a világ legerősebb atomhatalma.
(Az USA-nak is csak olyan 5200 van)
Ezt figyelmen kívül hagyni eléggé ostobaságra vall.
A grúzok pedig ugye mér vissza is vonták a csatlakozási kérelmüket, mert már nekik sem olyan vonzó a mostani EU. (meg messze is van, meg az oroszok ott vannak a határon, meg látják azt is, hogy mekkora lelkiismeretfurdalással dobja oda az EU az ilyen szatellitállmokat, ha az érdeke éppen úgy kívánja. Erre ppont Ukrajna a legjobb példa. meg Macron "kétsebességű Európa" kijelentései...)
"Kína igyekszik kihasználni azt az időszakot, amíg az elöregedő társadalma miatt nem lassul le teljesen a gazdasági növekedés (kb. még 10-20 év). Addig igyekszik mindent bezsúfolni, befolyást szerezni mindenfelé, vállalatokat, kereskedelmi lerakatokat kiépíteni, modernizálni a saját országot stb."
Egyes vélemények szerint már most is csak 600 millió ember él az országban.
Ezt nem tudom eldönteni, hogy igaz-e, de pl. üriási lehetőség áll előttük, ha robotizálják a termelést, (lásd a Kuka megvásárlása) illetve, ha szépen kiszervezik a termelést a még csóróbb országokba.
(Délkelet ázsia, Vietnam, Thaiföld a Fülöo szigetek, Afrika, stb)
"Na, ez az amire a globalista agenda képtelen."
Igen, mert rugalmatlanok, és képtelenek a változtatásra.
Ez a stratégia működött a 2. VH után a hidegháború alatt, szerintem úgy 2001-ig. 911 volt az a pont, ahol megmutatkozott a rendszer sebezhetősége, és azóta csak gyengült.
Egyszerűen elment a világ az USA/EU mellett.
És, ezek a globalisták szenvednek, mert nem értik, hogy miért van az, hogy ami eddig működött (kioktatás, leszólás, befenyítés) az most már teljesen hatástalan.
" Egy olyan EU, ami ténylegesen érdek-vezérelten cselekszik, feladva a mindenféle utópisztikus elképzelést, talán el tudna ide jutni (bár szerintem már késő)."
Van a mondás, hogy a "fejétől büdös a hal".
A nulladik lépésnek kell lennie, hogy a jelenlegi, magát jobbosnak valló, kriptokommunista EU vezetés el lesz takarítva a csipába!
Amíg ez nem történik meg, addig nem lesz változás.
" Kellene egy beavatkozásra képes csapásmérő hadsereg."
Igen, de csak a nulladik lépés teljes megvalósulása után, mert a jelenlegi garnitúra maradása esetén ennek a haderőnek az első feladata Orbán fegyverekkel történő eltakarítása lenne, egy Budapesti Majdan és magyr polgárháború kirobbantása után.
" Amikor a jemeni idióta bohócterroristák újra akciózni kezdenek, akkor vákumbombát nekik. Ha újra kalózok akcióznak Sueznél elsüllyeszteni őket. Béke Oroszországgal az olcsó nyersanyagok érdekében, akár Ukrajna feláldozása árán is."
Igen, alapvetően már '22-ben is azt kellett volna tenni, amit az EU a világ maradék, kb. 30 háborúja esetén tesz/tett: Leszarni az egészet és semlegensek maradni. ÉS üzletelni mind a két féllel.
De, ez a vonat már elment.
Most húzzák sorba a lapokt 19-re, 2ö-ra és, ahogy látom, most már 21-re is.
" Afrikához önérdekvezérelten kellene teljes mértékben viszonyulni. Marokkó, Egyiptom, Algéria, Tunézia, LÍbia? Akkor kapnak pénzt, ha nem jön menekült. Huszonkettedik Mutumba átvette a hatalmat Nigerben és sérülnek az EU vállalatok érdekei? Rakétát neki. "
Afrikával nagyon óvatosnak kell lenni, mert, amíg nem sikerül ott stabilizálni a helyzetet politikailag, addig a gazdasági kapcsolatok mindig is rettentő kockázatosak lesznek.
(pl, ezért értelmetlen a sötétzöld illúzió, ami szerint ugye Afrikában elég lenne csak a sivatagban lefedni napelemekkel párezer négyzetkilomátert, és az egész EU-t el lehetne látni árammal. Ez papíron egs remek terv, kár, hogy sem a technológia, sem a politikai staóbiliás nincs meg hozzá. Plusz láttuk már,mekkora nagy sikertörténet lett annoaz EU cukoripar beszántása "Oh a brazil nádcukor olyan olcsó, minek nekünk cikoripar", de ide sorolnám, a Paksi bővítéssel kapcsolatok "minek ide atomerőmű, a nap ingyen süt a szél ingyen fúj az Osztrákoknak meg ott vannak a hegyi vízerőművei, így olcsóbb importálni az áramot, mint egy elavult gőzgépre bízni...)
" Oroszország lényegében a fennmaradásáért háborúzik."
Ez igaz, csak az EU/USA ezt elrejti (igaz, egyre kevesebb sikerrel) a propaganda lózungjai mögött. Putyin a kezdetektől ezt mondja, és egyre több jele van neki, ami őt igazolja.
" Alapvetően nem tud olyan életszínvonalat kínálni, mint az EU, ezért a szatellitjei és befolyási szférája elkezdett átmenni az EU-hoz."
EZ igaz volt, szerintem olyan 2010-2015-ig. A Szovjetunió összeomlása és az oligarchák időszaka alatt tényleg szar volt a népnek.
De Putyin ezen változtatott és ma már egyrészt Oroszország sem annyira rossz hely, másrészt az EU meredeken zuhan lefelé a sötétbe.
(mind gazdasági, mind ideológiai, mind szellemi tekintetben)
" Az oroszok továbbra is nagyhatalomként akarják felfogni magukat és Ukrajnánál vonalat akarnak húzni, hogy Örményország, Grúzia és a -sztánok ne gondolkodjanak nyugati orientációban."
Nos, az 5500+ atomfegyeverükkel konkrétan valóban a világ legerősebb atomhatalma.
(Az USA-nak is csak olyan 5200 van)
Ezt figyelmen kívül hagyni eléggé ostobaságra vall.
A grúzok pedig ugye mér vissza is vonták a csatlakozási kérelmüket, mert már nekik sem olyan vonzó a mostani EU. (meg messze is van, meg az oroszok ott vannak a határon, meg látják azt is, hogy mekkora lelkiismeretfurdalással dobja oda az EU az ilyen szatellitállmokat, ha az érdeke éppen úgy kívánja. Erre ppont Ukrajna a legjobb példa. meg Macron "kétsebességű Európa" kijelentései...)
"Kína igyekszik kihasználni azt az időszakot, amíg az elöregedő társadalma miatt nem lassul le teljesen a gazdasági növekedés (kb. még 10-20 év). Addig igyekszik mindent bezsúfolni, befolyást szerezni mindenfelé, vállalatokat, kereskedelmi lerakatokat kiépíteni, modernizálni a saját országot stb."
Egyes vélemények szerint már most is csak 600 millió ember él az országban.
Ezt nem tudom eldönteni, hogy igaz-e, de pl. üriási lehetőség áll előttük, ha robotizálják a termelést, (lásd a Kuka megvásárlása) illetve, ha szépen kiszervezik a termelést a még csóróbb országokba.
(Délkelet ázsia, Vietnam, Thaiföld a Fülöo szigetek, Afrika, stb)
"Na, ez az amire a globalista agenda képtelen."
Igen, mert rugalmatlanok, és képtelenek a változtatásra.
Ez a stratégia működött a 2. VH után a hidegháború alatt, szerintem úgy 2001-ig. 911 volt az a pont, ahol megmutatkozott a rendszer sebezhetősége, és azóta csak gyengült.
Egyszerűen elment a világ az USA/EU mellett.
És, ezek a globalisták szenvednek, mert nem értik, hogy miért van az, hogy ami eddig működött (kioktatás, leszólás, befenyítés) az most már teljesen hatástalan.
" Egy olyan EU, ami ténylegesen érdek-vezérelten cselekszik, feladva a mindenféle utópisztikus elképzelést, talán el tudna ide jutni (bár szerintem már késő)."
Van a mondás, hogy a "fejétől büdös a hal".
A nulladik lépésnek kell lennie, hogy a jelenlegi, magát jobbosnak valló, kriptokommunista EU vezetés el lesz takarítva a csipába!
Amíg ez nem történik meg, addig nem lesz változás.
" Kellene egy beavatkozásra képes csapásmérő hadsereg."
Igen, de csak a nulladik lépés teljes megvalósulása után, mert a jelenlegi garnitúra maradása esetén ennek a haderőnek az első feladata Orbán fegyverekkel történő eltakarítása lenne, egy Budapesti Majdan és magyr polgárháború kirobbantása után.
" Amikor a jemeni idióta bohócterroristák újra akciózni kezdenek, akkor vákumbombát nekik. Ha újra kalózok akcióznak Sueznél elsüllyeszteni őket. Béke Oroszországgal az olcsó nyersanyagok érdekében, akár Ukrajna feláldozása árán is."
Igen, alapvetően már '22-ben is azt kellett volna tenni, amit az EU a világ maradék, kb. 30 háborúja esetén tesz/tett: Leszarni az egészet és semlegensek maradni. ÉS üzletelni mind a két féllel.
De, ez a vonat már elment.
Most húzzák sorba a lapokt 19-re, 2ö-ra és, ahogy látom, most már 21-re is.
" Afrikához önérdekvezérelten kellene teljes mértékben viszonyulni. Marokkó, Egyiptom, Algéria, Tunézia, LÍbia? Akkor kapnak pénzt, ha nem jön menekült. Huszonkettedik Mutumba átvette a hatalmat Nigerben és sérülnek az EU vállalatok érdekei? Rakétát neki. "
Afrikával nagyon óvatosnak kell lenni, mert, amíg nem sikerül ott stabilizálni a helyzetet politikailag, addig a gazdasági kapcsolatok mindig is rettentő kockázatosak lesznek.
(pl, ezért értelmetlen a sötétzöld illúzió, ami szerint ugye Afrikában elég lenne csak a sivatagban lefedni napelemekkel párezer négyzetkilomátert, és az egész EU-t el lehetne látni árammal. Ez papíron egs remek terv, kár, hogy sem a technológia, sem a politikai staóbiliás nincs meg hozzá. Plusz láttuk már,mekkora nagy sikertörténet lett annoaz EU cukoripar beszántása "Oh a brazil nádcukor olyan olcsó, minek nekünk cikoripar", de ide sorolnám, a Paksi bővítéssel kapcsolatok "minek ide atomerőmű, a nap ingyen süt a szél ingyen fúj az Osztrákoknak meg ott vannak a hegyi vízerőművei, így olcsóbb importálni az áramot, mint egy elavult gőzgépre bízni...)
Egyesek szerint nem is kormányváltó, inkább rendszerváltó hangulat jellemzi Magyarországot. Orbán már a huszadik évét tölti miniszterelnökként, lassan utoléri Kádárt (aki pártfőtitkárként irányított). Néhányan egyenesen úgy érzik, mintha a nyolcvanas évek végén járnánk, amikor az MSZMP-től…..
GyMasa
2025.11.03 13:46:49
@grundigg:
Nos, azóta történt egy-s-más:
- Meg lettünk fenyegetve, hogy az ukrán hadsereg 2 óra alatt elér a Balatonhoz, hogy belemossa a magyar vért a bakancsáról
- Meg lettünk fenyegetve, hogy fel lesz robbantva a barátság olajvezeték
- Meg is próbálták közben felrobbantani azt avezetéket már jópárszor.
- A fél ukrán titkosszolgálat Magyarországon ügyködik a kormány megbuktatásán.
Ezek után ne csodálkozzál már, hogy Ukrajnát Orbánnem akarja az EU-ban látni.
Nos, azóta történt egy-s-más:
- Meg lettünk fenyegetve, hogy az ukrán hadsereg 2 óra alatt elér a Balatonhoz, hogy belemossa a magyar vért a bakancsáról
- Meg lettünk fenyegetve, hogy fel lesz robbantva a barátság olajvezeték
- Meg is próbálták közben felrobbantani azt avezetéket már jópárszor.
- A fél ukrán titkosszolgálat Magyarországon ügyködik a kormány megbuktatásán.
Ezek után ne csodálkozzál már, hogy Ukrajnát Orbánnem akarja az EU-ban látni.
GyMasa
2025.11.03 14:03:52
GyMasa
2025.11.03 14:08:37
@atomic power 1986DucaDuca:
AZért ne feledjük el azt sem, hogy Ukrajna mára nyíltan ellenséges Magyarországgal szemben.
Teljes joggal érthető, hogy nem akarunk egy ilyen ellenséges országot határ nélkül a szomszédunknak.
AZért ne feledjük el azt sem, hogy Ukrajna mára nyíltan ellenséges Magyarországgal szemben.
Teljes joggal érthető, hogy nem akarunk egy ilyen ellenséges országot határ nélkül a szomszédunknak.
A mai napig magyar jobboldali nézet a kereszténydemokrácia igenlése.
Lám ilyeneket ír a PS: "A politikai LMBTQ egyik leglátványosabb példája az Európai Néppárt nevű, magát kereszténydemokratának nevező, egyébként kőliberális soft-core kommunista szervezet". Ez a A Néppárt, mint soft-core…..
GyMasa
2025.10.27 12:28:53
@valis47:
Semmi akadálya nem lett volna a bankokat, meg a tőzsdecégeket kötelezbi a napi, elektronikus adatszolgáltatásra.
Az lett volna viszont a szép, ha az árfolyamnövekedést adóztatta volna, az árfolyan esést meg nem lehetett volna leírni az adóból.
Amúgy, pont ezért vannak a befektatéseknél is éves elszámolások.
Lehet látni, hogy mennyi volt az éves nyereség/veszteség, és a tulaj eldönti, hogy kiveszi-e a nyereséget (és fizet adót utána) vagy nem veszik kia nyereséget, hanem visszaforgatja, és akkor - értelemszerűen- adóznia sem kell utána, hiszen praktikusan nem származott bevétele a befektetéséből.
Nyilván, amikor végül az ember kiveszi a nyereséget, akkor őgy is adózni fog utána, de ugye a 4 éves politikai ciklusok mellett erre nem lehet bevételt alapozni, mert a jó befektetéseket az ember évtizedekkel később veszi csak ki...
Semmi akadálya nem lett volna a bankokat, meg a tőzsdecégeket kötelezbi a napi, elektronikus adatszolgáltatásra.
Az lett volna viszont a szép, ha az árfolyamnövekedést adóztatta volna, az árfolyan esést meg nem lehetett volna leírni az adóból.
Amúgy, pont ezért vannak a befektatéseknél is éves elszámolások.
Lehet látni, hogy mennyi volt az éves nyereség/veszteség, és a tulaj eldönti, hogy kiveszi-e a nyereséget (és fizet adót utána) vagy nem veszik kia nyereséget, hanem visszaforgatja, és akkor - értelemszerűen- adóznia sem kell utána, hiszen praktikusan nem származott bevétele a befektetéséből.
Nyilván, amikor végül az ember kiveszi a nyereséget, akkor őgy is adózni fog utána, de ugye a 4 éves politikai ciklusok mellett erre nem lehet bevételt alapozni, mert a jó befektetéseket az ember évtizedekkel később veszi csak ki...
GyMasa
2025.10.27 21:01:23
@_Neville:
Nagy kér, hogy még egy éve is azt mondták, hogy ez hazugság, mert senki nem akar ilyet csinálni még nyugaton sem...
Nagy kér, hogy még egy éve is azt mondták, hogy ez hazugság, mert senki nem akar ilyet csinálni még nyugaton sem...
A ballib identitáspolitika új zászlóvívője a Kutyapárt nevű szélsőliberális képződmény:
Az alap a 2014-es Eleven Szemétdomb akció a Szabadság téren, ahová ballib identitásharcosok kihurcolták felesleges lomjaikat, így tiltakozva egy emlékmű ellen.
A Kutyapárt most a DK-val küzd, ki…..
GyMasa
2025.10.24 10:16:26
@Tapi2021:
"Sajnos a te verziód is a háború folytatásáról szól. "
Igen, de ezt le is írtam az elején, hogy Putyinnak nem érdeke most megállni.
Nem taktikai, hanem stratégiai, azaz hosszútávú szempontból.
AMíg nem sikerül neki biztosítania a hosszú távú biztonságot, addig nincs értelme békét kötnie.
Sajnos, az EU és az USA épp az elmúlt 15+ évben bizonyította, hogy egy hazug, megbízhatatlan, az oroszokat, amint lehet, hátba szúró, gerinctelen csűrhe.
Trump, hiába akr jót, egyet nem tud megígérni Putyinnak, az pedig az, hogy 4 év műlva, amikor lejár az elnöki mandátuma, egy új, demokrata kormány nem fogja újrakezdeni az egészet.
Ebben az esetben viszont Putyin szeretne egyrészt készen állni erre másrádzt pl Odessza birtoklásával, sokkal kockázatosabbá tenni a CIA ármánykodást.
(Ha az Orosz föderáció a Transznisztriai határon kezdődik, 5 perc alatt lehet orosz csapatokat bevetni, ha a moldávok esetleg egy DOnbassz v2.ö-t akarnának csinálni ott is.)
"Sajnos a te verziód is a háború folytatásáról szól. "
Igen, de ezt le is írtam az elején, hogy Putyinnak nem érdeke most megállni.
Nem taktikai, hanem stratégiai, azaz hosszútávú szempontból.
AMíg nem sikerül neki biztosítania a hosszú távú biztonságot, addig nincs értelme békét kötnie.
Sajnos, az EU és az USA épp az elmúlt 15+ évben bizonyította, hogy egy hazug, megbízhatatlan, az oroszokat, amint lehet, hátba szúró, gerinctelen csűrhe.
Trump, hiába akr jót, egyet nem tud megígérni Putyinnak, az pedig az, hogy 4 év műlva, amikor lejár az elnöki mandátuma, egy új, demokrata kormány nem fogja újrakezdeni az egészet.
Ebben az esetben viszont Putyin szeretne egyrészt készen állni erre másrádzt pl Odessza birtoklásával, sokkal kockázatosabbá tenni a CIA ármánykodást.
(Ha az Orosz föderáció a Transznisztriai határon kezdődik, 5 perc alatt lehet orosz csapatokat bevetni, ha a moldávok esetleg egy DOnbassz v2.ö-t akarnának csinálni ott is.)
GyMasa
2025.10.24 10:34:00
@gigabursch:
A német népnek különleges lelke van...
Bonyolult (és nagyon hosszú ) lenne most, itt mindent leírni, de maradjunk annyiban, hogy alapvetően a 2. VH utáni USA hatás arról szólt, hogy meg (akarták) törni a németeket, hogy soha nem forduljon elő olyan, mint akkor.
(Illetve, ha elő is fordul, akkor az USA oldalon, mert nekik úgy kényelmesebb)
Ennek szerves része, hoyg a németekre rá lett kényszerítve egyfajta meghunyászkodás és (a génjeikkel alapvetően ellentétes) "elfogadás".
Ennek eszköüze, hogy a gyerekeket kisiskolás koruktól évente hordják a közeli holokauszt-múzeumokba, ahol elmondják, hogy mekkora aljas geciládák még ők is, és tessenek kussolni.
Na, ennek az lett az eredménye, hogy a németeknek lett 2 "arcuk":
- Egy, amit a Boldi félék látnak és hiszik el, hoyg csak ez az egy van (Wir schaffen es)
- meg az IGAZI, ami pontosan ugyanaz a kategória, ami az 1. a 2. és remélhetően a 3. VH-.hoz nem fog vezetni.
Ezt, a második arcát csak nagyon ritkán látod egy németnek!
Amíg csak truista vagy, meg tereptárgy, addig egyáltalán nem.
Aztán, amikor megpróbálsz közéjük beilleszkedni, akkor elkezded megtapasztalni, hogy milyenek is valójában.
A hivatalokban parasztok veled, nem segítenek.
Lenéznek, még akkor is, ha 3-4x annyit keresel, mint ők.
Nem barátkoznak veled. (kollégaként, meg a boltban bartáságosak(nak tűnnek), de ennek csak az az oka, hogy ott, te csak egy tereptárgy vagy.
Ha sikerül valamelyikhez közel kerülni. (nekem pl. 2013 óta ez első 8 évben sikerült egy USA és egy Indiai srácot a barátomnak tekinteni.)
Utána, szépen, lassan volt egy két, eredeti német, akikkel egészen jó viszonyba kerültem, de most is 5 alatt van azoknak a száma, akiknél pl. jártam az otthonukban.
(Ami, amúgy a legjobb indikátora, hogy jóban vagytok).
Ebben az esetben már meg is osztják veled a VALÓDI érzéseiket és gondolataikat.
Azok pedig a szöges ellentétei a Boldi-féle egyhalottak által szajkózott baromságoknak.
Persze, mindez a hagyomnyos németekre igaz, csak a kozmopolita, belvárosi, "értelmiségi" németek azok már lesűlyedtek arra aszintre, hogy nem is tekintik magukat németnek, és hazátlan férgek lettek.
Ez a réteg az, akik amai napig is hatalonban tartják a hazaárulú politikusaikat.
A német népnek különleges lelke van...
Bonyolult (és nagyon hosszú ) lenne most, itt mindent leírni, de maradjunk annyiban, hogy alapvetően a 2. VH utáni USA hatás arról szólt, hogy meg (akarták) törni a németeket, hogy soha nem forduljon elő olyan, mint akkor.
(Illetve, ha elő is fordul, akkor az USA oldalon, mert nekik úgy kényelmesebb)
Ennek szerves része, hoyg a németekre rá lett kényszerítve egyfajta meghunyászkodás és (a génjeikkel alapvetően ellentétes) "elfogadás".
Ennek eszköüze, hogy a gyerekeket kisiskolás koruktól évente hordják a közeli holokauszt-múzeumokba, ahol elmondják, hogy mekkora aljas geciládák még ők is, és tessenek kussolni.
Na, ennek az lett az eredménye, hogy a németeknek lett 2 "arcuk":
- Egy, amit a Boldi félék látnak és hiszik el, hoyg csak ez az egy van (Wir schaffen es)
- meg az IGAZI, ami pontosan ugyanaz a kategória, ami az 1. a 2. és remélhetően a 3. VH-.hoz nem fog vezetni.
Ezt, a második arcát csak nagyon ritkán látod egy németnek!
Amíg csak truista vagy, meg tereptárgy, addig egyáltalán nem.
Aztán, amikor megpróbálsz közéjük beilleszkedni, akkor elkezded megtapasztalni, hogy milyenek is valójában.
A hivatalokban parasztok veled, nem segítenek.
Lenéznek, még akkor is, ha 3-4x annyit keresel, mint ők.
Nem barátkoznak veled. (kollégaként, meg a boltban bartáságosak(nak tűnnek), de ennek csak az az oka, hogy ott, te csak egy tereptárgy vagy.
Ha sikerül valamelyikhez közel kerülni. (nekem pl. 2013 óta ez első 8 évben sikerült egy USA és egy Indiai srácot a barátomnak tekinteni.)
Utána, szépen, lassan volt egy két, eredeti német, akikkel egészen jó viszonyba kerültem, de most is 5 alatt van azoknak a száma, akiknél pl. jártam az otthonukban.
(Ami, amúgy a legjobb indikátora, hogy jóban vagytok).
Ebben az esetben már meg is osztják veled a VALÓDI érzéseiket és gondolataikat.
Azok pedig a szöges ellentétei a Boldi-féle egyhalottak által szajkózott baromságoknak.
Persze, mindez a hagyomnyos németekre igaz, csak a kozmopolita, belvárosi, "értelmiségi" németek azok már lesűlyedtek arra aszintre, hogy nem is tekintik magukat németnek, és hazátlan férgek lettek.
Ez a réteg az, akik amai napig is hatalonban tartják a hazaárulú politikusaikat.
GyMasa
2025.10.27 12:48:03
Tiszás fanatikus nyílt levelet intéz a kárpátaljaikhoz:
Vicces látni: nem érti, hogy a kárpátaljai magyarok nem ukránok.
A ballib szélsőség sose hal ki, csak alakot változtat...
GyMasa
2025.10.24 10:16:52
A gyónáshoz nekem személyes speciális viszonyom van, de ez túl intím, így nem beszélnék róla. Így marad az általános elv.
Újabb DK-s demagógia a pedofil hiszti meglovagolása mentén: "A DK gyermekvédelmi programjának része az is, hogy a törvény mindenki számára írja elő a kiskorúakat érintő…..
GyMasa
2025.10.14 10:00:00
@Jumbóka:
Birca jól megírta a posztban, hogy miért nincs ennek az egésznek érdemi kihatása
- Egy katolikus ember általában nem pedofilkodik
- Ha pedofilkodik, nem valószínű, hogy templomba jár
- Ha mégis elmegy templomba, igen ritkán fogj azt meggyónni a papjának
- Ha meggyónja, akkor is a pap lelkiismeretére van bízva, hogy azt jelenteni fogja, vagy nem (Nem fogja, mert csak gondoljunk bele milyen hatása lenne ennek a hitközösségre? A katolikus egyház így is problémákkal küzd, nem hiányzik nekik egy ilyen jellegű probléma
- Hogy, meg lett-e gyónva neki, az meg bizonyíthatatlan, hiszen, a jelenleti, Római jogon alapulo világszerte nagyjából mindenhol alkalmazott jogrend szerint a vádat azt bizonyítani is kellene. Ehhez pedig bizonyítékok kellenek, azaz kb. be kellene kamerázni a templomokat (vagy legalábbis a gyóntatófülkéket, hogy látszódjon, kik mentek be) esetleg még be is mikrofonozni azokat, ÉS az idők végezetéig megőrizni a felvételeket.
- Remélem, látszik, mennyire a valóságtól teljes mértékben ekrugaszkodott az elképzelés...
Birca jól megírta a posztban, hogy miért nincs ennek az egésznek érdemi kihatása
- Egy katolikus ember általában nem pedofilkodik
- Ha pedofilkodik, nem valószínű, hogy templomba jár
- Ha mégis elmegy templomba, igen ritkán fogj azt meggyónni a papjának
- Ha meggyónja, akkor is a pap lelkiismeretére van bízva, hogy azt jelenteni fogja, vagy nem (Nem fogja, mert csak gondoljunk bele milyen hatása lenne ennek a hitközösségre? A katolikus egyház így is problémákkal küzd, nem hiányzik nekik egy ilyen jellegű probléma
- Hogy, meg lett-e gyónva neki, az meg bizonyíthatatlan, hiszen, a jelenleti, Római jogon alapulo világszerte nagyjából mindenhol alkalmazott jogrend szerint a vádat azt bizonyítani is kellene. Ehhez pedig bizonyítékok kellenek, azaz kb. be kellene kamerázni a templomokat (vagy legalábbis a gyóntatófülkéket, hogy látszódjon, kik mentek be) esetleg még be is mikrofonozni azokat, ÉS az idők végezetéig megőrizni a felvételeket.
- Remélem, látszik, mennyire a valóságtól teljes mértékben ekrugaszkodott az elképzelés...
Lassan kezd világos lenni: folyómederben még Bulgáriában se lehet építkezni.
Bulgária igazi problémája a kommunizmus bukása után nem a korrupció volt, valójában - minden ellenkező híresztelés ellenére - a bolgár korrupció semmivel se nagyobb, mint nyugaton. A fő probléma az lett, hogy…..
GyMasa
2025.10.13 13:39:58
@F.M.J.:
Én, kezdetben pozitívan állok ezekhez hozzá.
Megpróbálok érdemi vitát folytatni, és tény alapon érvelni.
Nagyon ritkán sikerül csak, és már az is nagy eredmény, ha bármiben, részben egyetértünk.
Nagyrészt a vitaképtelenségükből adódóan szinte mindegyik az Adblokkerem tiltólistáján köt ki.
Alapvetően két fajtásjuk van, a személyeskedő, meg az "ál-buta-végtelen kommentfolyamot generáló" típus, az a fajta, amikor egy egy mondatos válaszodra olyan hozzászólásai lesznek, amin ott vettem észre magamat, hogy az 5000 karakter nem elég egy válaszra, és csak újra- és újra magyarázom neki, hogy a fű zöld az ég kék és a víz nedves.)
Az első csoportba tartozi, Brendel ratyika, meg a hoplita néven futó idióták, a másodikba meg Gery és Boldi.
Én, kezdetben pozitívan állok ezekhez hozzá.
Megpróbálok érdemi vitát folytatni, és tény alapon érvelni.
Nagyon ritkán sikerül csak, és már az is nagy eredmény, ha bármiben, részben egyetértünk.
Nagyrészt a vitaképtelenségükből adódóan szinte mindegyik az Adblokkerem tiltólistáján köt ki.
Alapvetően két fajtásjuk van, a személyeskedő, meg az "ál-buta-végtelen kommentfolyamot generáló" típus, az a fajta, amikor egy egy mondatos válaszodra olyan hozzászólásai lesznek, amin ott vettem észre magamat, hogy az 5000 karakter nem elég egy válaszra, és csak újra- és újra magyarázom neki, hogy a fű zöld az ég kék és a víz nedves.)
Az első csoportba tartozi, Brendel ratyika, meg a hoplita néven futó idióták, a másodikba meg Gery és Boldi.
GyMasa
2025.10.13 13:42:56
@F.M.J.:
"Hogy közben mi történik a háttérben, az szinte mindegy is."
Ez a másik probléma, hogy 30+ éve megy a lebegtetése ennek a témának, de konkrét bizonyítékokat valahogy sose sikerült a vádlóknak előkeresniük.
(ebben a témában a kedvencem a "szervilis Polt úgyis elkaszálná a nyomozást!" Mire én: "Tettél feljelentést"? Mire ők, "nem, mert a szervilis Polt úgyis elkaszálná a nyomozást... OMG)
"Hogy közben mi történik a háttérben, az szinte mindegy is."
Ez a másik probléma, hogy 30+ éve megy a lebegtetése ennek a témának, de konkrét bizonyítékokat valahogy sose sikerült a vádlóknak előkeresniük.
(ebben a témában a kedvencem a "szervilis Polt úgyis elkaszálná a nyomozást!" Mire én: "Tettél feljelentést"? Mire ők, "nem, mert a szervilis Polt úgyis elkaszálná a nyomozást... OMG)
GyMasa
2025.10.13 21:56:11
@Deak Tamas:
Igen, ez a helyes lépés!
Csak, itt lenne ám EU-szintű sipákolás, hogy a zaPatáasOrbán be is vezette a diktatúrát!
Igen, ez a helyes lépés!
Csak, itt lenne ám EU-szintű sipákolás, hogy a zaPatáasOrbán be is vezette a diktatúrát!
Ez most a következő. Az álhírgyártó O1G tábor felsült, a pedofil-lufi kipukkadt, de azért maradt még pár vaktöltény a tárban. Oké, hogy Semjén Zsolt felállt a parlamentben és visszautasította a légből koholt vádakat, no de egyetlen szót sem ejtett a gyerekekről... Oké, hogy Fülöp Attila, a…..
GyMasa
2025.10.13 12:43:01
GyMasa
2025.10.13 12:49:42
@valis47:
Köszi, hogy leírtad!
Én pl. a nyáron tettem meg a Szeged-Bikal útvonalat.
170km, és 3,5 óra volt.
Bajáig egészen vállalható volt annak ellenére, hoyg csak országút (széles, lehetőség szerint egyenes vonalvezetés, széles, krbantartott padka, kitisztított árok, sok helyen zajvédő töltés az árok utén, szinte végig bicikliút az úttal párhuzamosan, szépen gondozott fő az út mellett (Itt, Németországban pl. ez már nem divat... Az egyetlen különbség az, hogy otthon a fű az bizony jobban ki volt száradva... De ez sem annyira meglepő, hiszen az a környék homok és rengeteg napsütés...)
De, Baja után egy rettenet volt.
Kezdve a Bajai Dunahíddal...
Köszi, hogy leírtad!
Én pl. a nyáron tettem meg a Szeged-Bikal útvonalat.
170km, és 3,5 óra volt.
Bajáig egészen vállalható volt annak ellenére, hoyg csak országút (széles, lehetőség szerint egyenes vonalvezetés, széles, krbantartott padka, kitisztított árok, sok helyen zajvédő töltés az árok utén, szinte végig bicikliút az úttal párhuzamosan, szépen gondozott fő az út mellett (Itt, Németországban pl. ez már nem divat... Az egyetlen különbség az, hogy otthon a fű az bizony jobban ki volt száradva... De ez sem annyira meglepő, hiszen az a környék homok és rengeteg napsütés...)
De, Baja után egy rettenet volt.
Kezdve a Bajai Dunahíddal...
GyMasa
2025.10.13 21:54:23
Nagy Ádám, a Fókuszcsoport nevű YouTube csatorna házigazdája helyes gyerek, de követői eddig sem az eszéért szerették. Jómagam akárhányszor látom, mindig azon tűnődöm, hogy miért foglalkozik politikával egy olyan fickó, aki szemmel láthatóan nem sokat ért a világból, s nem is igazán érdeklődik a…..
GyMasa
2025.10.13 14:57:16
@MEDVE1978:
"Ezt szerintem mondjuk 2010. után az összes média kicsi százaléka próbálta meg."
A nagyobb, magukat "szabadnak nevező oldalak (Telex, Index, 444,24, stb.) és, tudtommal mindegyiknek sikerült is.
" A NER finanszírozottak nyilván nem, mivel ott nincs szükség előfizetéses finanszírozásra, ad eleget a rendszer."
EZ egy csóusztatóas, mert maradóeknak meg a CIA óes az MI6, meg az USA nagykövetség ad!
És, ezek nem csak pletykák, mert minden nyilvánosan elérheté adat.
PL. a cikkben szereplő Ádám, Csokival együtt egy kis csatornából 1-2 év alatt több tízmilliós profitot realizáló csatornává nőtte ki magát.
De, említeni lehet Majkát is, vagy Bödőcs urat is, akik annyira el vannak nyomva itt a nagy NER terrorban, hogy bővel 100 millió feletti osztalóekot vettek ki tavaly a cégükből.
" De messze nem volt megőrizhető ezzel minden, például vége lett a Népszabadságnak is."
A Népszabadság a MSZP lapja volt.
A háttérembereik nem mentették meg, azért állt bele a földbe.
"Szerintem nem. A modern médiában (kb. a kilencvenes évek óta) már nem az előfizetők tartanak el egy lapot, hanem normál esetben a hirdetők."
EZ jópár éve nem így van már. Az összes patinás lap online kiadása inkább az előfizetéses modell felé tolja az olvasóit. Pl. az USA-ban.
" Ez nem csak Magyarországon van így, hanem nagyjából az egész világon. Az internetes újságoknál ez hatványozott: a 2000-es években, ami az internet teljes start évtizede (amikor mainstreammé és mindenki által elérhetővé vált) az interneten megtalálható szinte összes hírportál ingyenes volt."
" Tehát a felhasználók ahhoz voltak szoktatva, hogy a tartalmakért nem kell előfizetniük."
Pontsabban, nem kellett nekik közvetlenül, cimkézetten előfizetniük a portálra.
Fizettek az idejükkel, a profiladatukkal, amiket a háttérben a hirdető-oldalak építgettek, és a böngészési szokásaikkal. Csak ez először nem tűnt fel sokaknak, és még többen szimplán leszarták...
"A 2010-es évek második felében indult be a nagy előfizettetési hullám a hírportáloknál. Ekkoriban lett mondjuk fizetős a New York Times, Washington Post, die Zeit stb. De ez mindenhol csak kiegészítés, nem ez tartja el a lapot, hírportált."
Egyre fontosabb pillér lesz, mert a hirdetők már nem érdekeltek a reklámblokkolók miatt abban, hogy olyan hirdetésekért fizessenek, amiket senki nem néz meg.
" Az előfizetőket a magyar hírportálok két dolog miatt nem találnak sokat: 1. Ahogy említettem, kicsi a piac, a magyar nyelvű elérésnek természetes határa van (a magyarul beszélők száma). 2. A magyarok is az ingyenességre kondicionáltak a hírportáloknál. "
3., nem nyújtanak olyan, magas minőségű (lásd pl. az Indexet, ahol nincs olyan cikk, amiben ne lenne valami nyelvtani, vagy stilisztikai hiba) és/vagy kizárólagos (a telex, 444, 24 azok ugyanazt írják le csak pepitában. Ha bármelyik áttérne a _CSAK_ fizetős rendszerre, annak azonnal vége lenne, plusz ezek propaganda honlapok, így nekik az üzleti modelljük, hogy ingyen elérhetőek legyenek. )tartalmat, ami miatt előfizetnének rá a magyarok.
"Ezt szerintem mondjuk 2010. után az összes média kicsi százaléka próbálta meg."
A nagyobb, magukat "szabadnak nevező oldalak (Telex, Index, 444,24, stb.) és, tudtommal mindegyiknek sikerült is.
" A NER finanszírozottak nyilván nem, mivel ott nincs szükség előfizetéses finanszírozásra, ad eleget a rendszer."
EZ egy csóusztatóas, mert maradóeknak meg a CIA óes az MI6, meg az USA nagykövetség ad!
És, ezek nem csak pletykák, mert minden nyilvánosan elérheté adat.
PL. a cikkben szereplő Ádám, Csokival együtt egy kis csatornából 1-2 év alatt több tízmilliós profitot realizáló csatornává nőtte ki magát.
De, említeni lehet Majkát is, vagy Bödőcs urat is, akik annyira el vannak nyomva itt a nagy NER terrorban, hogy bővel 100 millió feletti osztalóekot vettek ki tavaly a cégükből.
" De messze nem volt megőrizhető ezzel minden, például vége lett a Népszabadságnak is."
A Népszabadság a MSZP lapja volt.
A háttérembereik nem mentették meg, azért állt bele a földbe.
"Szerintem nem. A modern médiában (kb. a kilencvenes évek óta) már nem az előfizetők tartanak el egy lapot, hanem normál esetben a hirdetők."
EZ jópár éve nem így van már. Az összes patinás lap online kiadása inkább az előfizetéses modell felé tolja az olvasóit. Pl. az USA-ban.
" Ez nem csak Magyarországon van így, hanem nagyjából az egész világon. Az internetes újságoknál ez hatványozott: a 2000-es években, ami az internet teljes start évtizede (amikor mainstreammé és mindenki által elérhetővé vált) az interneten megtalálható szinte összes hírportál ingyenes volt."
" Tehát a felhasználók ahhoz voltak szoktatva, hogy a tartalmakért nem kell előfizetniük."
Pontsabban, nem kellett nekik közvetlenül, cimkézetten előfizetniük a portálra.
Fizettek az idejükkel, a profiladatukkal, amiket a háttérben a hirdető-oldalak építgettek, és a böngészési szokásaikkal. Csak ez először nem tűnt fel sokaknak, és még többen szimplán leszarták...
"A 2010-es évek második felében indult be a nagy előfizettetési hullám a hírportáloknál. Ekkoriban lett mondjuk fizetős a New York Times, Washington Post, die Zeit stb. De ez mindenhol csak kiegészítés, nem ez tartja el a lapot, hírportált."
Egyre fontosabb pillér lesz, mert a hirdetők már nem érdekeltek a reklámblokkolók miatt abban, hogy olyan hirdetésekért fizessenek, amiket senki nem néz meg.
" Az előfizetőket a magyar hírportálok két dolog miatt nem találnak sokat: 1. Ahogy említettem, kicsi a piac, a magyar nyelvű elérésnek természetes határa van (a magyarul beszélők száma). 2. A magyarok is az ingyenességre kondicionáltak a hírportáloknál. "
3., nem nyújtanak olyan, magas minőségű (lásd pl. az Indexet, ahol nincs olyan cikk, amiben ne lenne valami nyelvtani, vagy stilisztikai hiba) és/vagy kizárólagos (a telex, 444, 24 azok ugyanazt írják le csak pepitában. Ha bármelyik áttérne a _CSAK_ fizetős rendszerre, annak azonnal vége lenne, plusz ezek propaganda honlapok, így nekik az üzleti modelljük, hogy ingyen elérhetőek legyenek. )tartalmat, ami miatt előfizetnének rá a magyarok.
GyMasa
2025.10.13 17:27:40
@nemecsekerno_007:
Hát, nem tudom... Katonaként RSz a magyar alkotmány védelmére esküdött fel.
Ha a nevét adja ilyen, "feles többséggel fogunk alkotmányozni" jellegű programokhoz, akkromég a katonai esküjét is megszegi.
Bár, nekem nagyon visszatetsző volt az is, hogy az 1,2 milliós zsírleszívását intézte...
AZ nincs egyhavi javadalmazása a magyar honvédéségtől.
Nagyon gáz volt az egész...
De, én látom, ahogy összefújta a szél a szemetet a tisza pártnak csúfolt sarokba...
Hát, nem tudom... Katonaként RSz a magyar alkotmány védelmére esküdött fel.
Ha a nevét adja ilyen, "feles többséggel fogunk alkotmányozni" jellegű programokhoz, akkromég a katonai esküjét is megszegi.
Bár, nekem nagyon visszatetsző volt az is, hogy az 1,2 milliós zsírleszívását intézte...
AZ nincs egyhavi javadalmazása a magyar honvédéségtől.
Nagyon gáz volt az egész...
De, én látom, ahogy összefújta a szél a szemetet a tisza pártnak csúfolt sarokba...
Ex-Gyurcsányné Klára láthatóan nem érti mi zajlik körülötte.
Nemrég még azt tervezték, körülöttük alakul meg a Zorbánt leváltó BEP - Ballib Egységes Párt -, s nyilván a Klára lesz a fővezér. Most meg hirtelen a dolgok úgy alakultak, hogy az 5 %-ért küzdenek egyedül. Nagyon gyors változás.…..
GyMasa
2025.10.13 12:55:24
@vergyula:
"Amikor éppen nekem adsz tanácsokat, akkor te a saját dolgoddal foglalkozol?"
Igen, miért te nem?
Tudod, nekem van egy úgynevezett életem.
Itt csak akkor vagyok, ha éppen ráérek.
Ma egy ilyen nap van az elmúlt 1 hónapnyi hajtás után.
Kérlek, bocsásd meg nekem, ha nem tetszik, hogy baromsáokak irogatsz.
Lehetne az is, hogy mondjuk megcáfolod, amiket leírtam,de, ugye az nehezebben menne...
"SZóval, nem, én semmilyen körülmények között nem vagyok hajlandó többet adózni..."
Te nem Németországban dolgozol? "
De, igen, és tervbe van véve a hazaköltözés.
És nem akarok haztérni ugyanarra az igazságtalan kiszipolyozásra, ami itt is van.
"Amikor éppen nekem adsz tanácsokat, akkor te a saját dolgoddal foglalkozol?"
Igen, miért te nem?
Tudod, nekem van egy úgynevezett életem.
Itt csak akkor vagyok, ha éppen ráérek.
Ma egy ilyen nap van az elmúlt 1 hónapnyi hajtás után.
Kérlek, bocsásd meg nekem, ha nem tetszik, hogy baromsáokak irogatsz.
Lehetne az is, hogy mondjuk megcáfolod, amiket leírtam,de, ugye az nehezebben menne...
"SZóval, nem, én semmilyen körülmények között nem vagyok hajlandó többet adózni..."
Te nem Németországban dolgozol? "
De, igen, és tervbe van véve a hazaköltözés.
És nem akarok haztérni ugyanarra az igazságtalan kiszipolyozásra, ami itt is van.
GyMasa
2025.10.13 12:57:06
GyMasa
2025.10.13 17:23:37
Az irodalmi Nobel egy politikai díj, nem irodalmi elismerés. Mint a halivúdi Oszkár.
Csak meg kell nézni az eddigi díjazottak listáját. Nagy részüket még az irodalommal szakmai szinten foglalkozó emberek se ismerik.
Szóval a díjnak nincs jelentősége, ez egy protokoll elismerés a saját kutya…..
GyMasa
2025.10.13 12:36:53
@megamovieboy:
Jajj, rosszul látod'
Orbán személyesen telefonált oda a bizottságnak, hogy ki az idei díjazottak' Sőt, túrt ki Trumpot is a béke Nóbelből, mert az a pojáca átverte őt!
Jajj, rosszul látod'
Orbán személyesen telefonált oda a bizottságnak, hogy ki az idei díjazottak' Sőt, túrt ki Trumpot is a béke Nóbelből, mert az a pojáca átverte őt!
GyMasa
2025.10.13 12:42:04
Na, nekem ma megvolt a mai nap "Legalja" beszélgetése...
www.youtube.com/watch?v=HcPfy9qJ4UA
Basszus, ez a Pulai nagyon kemény peremű buborékban él...
Totál komolyan hisz ebben a "Nekem hiszel, vagy a szemednek?" jellegű baromságban.
www.youtube.com/watch?v=HcPfy9qJ4UA
Basszus, ez a Pulai nagyon kemény peremű buborékban él...
Totál komolyan hisz ebben a "Nekem hiszel, vagy a szemednek?" jellegű baromságban.
GyMasa
2025.10.13 12:51:34
@erol:
...és, ez az egész világon így van.
Nem értem, miért kell akkor ezekkel a példákkal előjönni?
...és, ez az egész világon így van.
Nem értem, miért kell akkor ezekkel a példákkal előjönni?
Aki elárulja a baloldalt, az előbb-utóbb jobboldali lesz. Ahogy ez fordítva is igaz.
Sőt, aki eleve azzal indul, hogy ő harmadik erő, az is kiköt aztán a 2 tábor valamelyikénél.
Lehet bármilyen változás személyekben, a táborok elve szilárdan marad. Ez a magyar politika sajátossága.…..
GyMasa
2025.10.10 09:08:09
Úgy döntöttem, a Puzsérek körüli új szalont elnevezem újlibeknek.
Vicces, szolidaritási tüntetés egy régi ballib mellett - igaz, átállt az újakhoz -, mert ki lett hallgatva. Közismert, tanúkihallgatás csak kőkemény diktatúrákban szokott lenni.
Valószínűleg szimpla kapkodás, meg ürügy. Az…..
GyMasa
2025.10.07 18:49:10
@gigabursch:
Szerintem, tökre jól teszi!
Én már tavayly sme értettem, miért kel egyáltalán szót vesztegetni erre a MP gyerekre, hiszen akkor is teljesen nyilvánvaló volt, hogy egy pojáca...
Szerintem, tökre jól teszi!
Én már tavayly sme értettem, miért kel egyáltalán szót vesztegetni erre a MP gyerekre, hiszen akkor is teljesen nyilvánvaló volt, hogy egy pojáca...
GyMasa
2025.10.09 15:07:39
@Deak Tamas:
Róbertnek mindig olyan volt a stílusa...
Mindig ordított minden műsorában...
Szerintem ez volt neki egyfajta védjegye...
Róbertnek mindig olyan volt a stílusa...
Mindig ordított minden műsorában...
Szerintem ez volt neki egyfajta védjegye...
GyMasa
2025.10.09 15:09:41
@Unalmas Pofázás:
AZ nekem is nagy meglepetés volt, amikor a baráátaim elkezdték mondani, hog ymilyen vicces, de én valahogy nem találtam annak.
AMi most hirtelen eszembe jut azz az, ahogy Várkonyit cinkelte abban a tenyérbemászóan tudálékos modorában, miszerint majd ágyba is kell bújni Lölövel...
Nagyon nem volt vicces, és eszembe is jutott, hogy bizony neki meg Puzsérral kell ágyba bújnia...
AZ nekem is nagy meglepetés volt, amikor a baráátaim elkezdték mondani, hog ymilyen vicces, de én valahogy nem találtam annak.
AMi most hirtelen eszembe jut azz az, ahogy Várkonyit cinkelte abban a tenyérbemászóan tudálékos modorában, miszerint majd ágyba is kell bújni Lölövel...
Nagyon nem volt vicces, és eszembe is jutott, hogy bizony neki meg Puzsérral kell ágyba bújnia...
Panaszkodik a Mérce:
Pedig a jelenség nem új.
A világkommunizmus összeomlása (1988-1992) óta egyértelmű a helyzet. A szélsőbal (ami alatt a rendszerkritikus baloldal értendő) narratíváját lassan átvette a nyugati elit, miután ez a értékrend nem kapcsolódott immár az ellenséges hatalom…..
GyMasa
2025.10.07 13:21:16
Hónapok óta hallgatom, ahogyan a kormánypárt és az ellenzék hívei cinkelik egymást; mindkét tábor szektásnak bélyegzi a másikat. Érdemes volna végre megnézni, mennyi valóságtartalmat találunk a csúfolódás mögött az egyik, illetve a másik oldalon.
Először is nem árt tisztázni, mik a…..
GyMasa
2025.08.02 15:44:12
@G. Nagy László:
Mondjuk, Puzsér egyre lejjebb sűlyed, és egyre rohamosabban.
Szok a kijelentései, miszerint "az utolsó töltényig kell a selyemmajmot támogatni Orbánék leváltásában" és a többi, manapság egyre gyakoribb utalásai a fegyveres felkelésre egyáltalán nem megnyugtató hírek!
Mondjuk, Puzsér egyre lejjebb sűlyed, és egyre rohamosabban.
Szok a kijelentései, miszerint "az utolsó töltényig kell a selyemmajmot támogatni Orbánék leváltásában" és a többi, manapság egyre gyakoribb utalásai a fegyveres felkelésre egyáltalán nem megnyugtató hírek!
Amerika adott 50 napot Oroszországnak, hogy befejezze a háborút.
Az orosz közvélemény céljai:
a maximum program: elérni Transznisztriához, hogy az csatlakozhasson Oroszországhoz,
a minimum program: megszerezni Odesszát.
Ha csak a 4 hivatalosan csatolt megye és Krím lesz orosz,…..
GyMasa
2025.07.27 10:15:39
@jónévez:
Hát, ha nincs, aki meghúzza a ravszt, akkor nem lesz, aki megvédje a várost.
AMúgy, ha visszakeresed, akkor volt arról is szó, hogy egy Odessza elleni támadás esetén a helyi polgármester átadta volna harc nélkül a várost.
Odessza tudtommal nincs agyon erődösítve.
Az ukránok soha nem hitték, hogy odáig eljutnak az oroszok.
Ami erődítmány van, az mind a tenger felől érkező támadások kivédésére alkalmas. Ha partraszállnak délre Odesszátúl és szárazföldön is támadnak északról, akkor körbe tudják keríteni, és onnan viszonylag védtelen a város.
Hát, ha nincs, aki meghúzza a ravszt, akkor nem lesz, aki megvédje a várost.
AMúgy, ha visszakeresed, akkor volt arról is szó, hogy egy Odessza elleni támadás esetén a helyi polgármester átadta volna harc nélkül a várost.
Odessza tudtommal nincs agyon erődösítve.
Az ukránok soha nem hitték, hogy odáig eljutnak az oroszok.
Ami erődítmány van, az mind a tenger felől érkező támadások kivédésére alkalmas. Ha partraszállnak délre Odesszátúl és szárazföldön is támadnak északról, akkor körbe tudják keríteni, és onnan viszonylag védtelen a város.
GyMasa
2025.08.01 13:24:41
@gigabursch:
Igen, az elmúlt 3 év alatt a "szabad" nyugat az utolsó hitelességi morzsáit is aprópénzre váltotta...
És, bebizonyosodott, hogy "meztelen a király"
Szerintem sem lesz semmi foganatja Trump vámokkal fenyegetőzésének.
Már azért sem, mert, ha ezt ténylegesen is be akarja tartani, akkor gyakorlatilag majdnem mindegyik nyugati államot is meg kell vámolnia.
Márpedig az USA sincs annyira zárt gazdaság, hogy kibírja különösen a kínai árúk hiányát, vagy azoknak a 2x-6x-osra drágulását.
Vagy az Európai árukkal kapcsolatban ugyanezt.
Igen, az elmúlt 3 év alatt a "szabad" nyugat az utolsó hitelességi morzsáit is aprópénzre váltotta...
És, bebizonyosodott, hogy "meztelen a király"
Szerintem sem lesz semmi foganatja Trump vámokkal fenyegetőzésének.
Már azért sem, mert, ha ezt ténylegesen is be akarja tartani, akkor gyakorlatilag majdnem mindegyik nyugati államot is meg kell vámolnia.
Márpedig az USA sincs annyira zárt gazdaság, hogy kibírja különösen a kínai árúk hiányát, vagy azoknak a 2x-6x-osra drágulását.
Vagy az Európai árukkal kapcsolatban ugyanezt.
GyMasa
2025.08.01 13:28:26
@gigabursch:
"Nagy valószínűséggel az ősszel már komplett tűzérségi előkészítés lesz a Dnyeper jobb partjára az oroszok részéről.
De még előtte elkezdik ágyúzni, drónozni, rakettyázni, Zaporizsjét... Is... "
Én már nem merek ezügyben nyilatkozni, mert azért eddig sem rohantak.
Mondjuk, bizonyos szempontból igen érdekes kérdés, hogy vajon, miért vitte hirtelen le Trump az 50 napos ultimátumát, 10 napra?
Mondjuk, én kizártnak tartom, hogy akár 50 nap alatt is elérhetnék az oroszok az összes stratégiai céljukat.
Egyszerűen szerintem az orosz logisztika nem lenne alkalmas ellátni a hadsereget, ha az olyan gyorsan haladna.
Főleg nem a Dnyeper átlépése után. Ott nagyon-nagyon óvatosnak kell lenniük az oroszoknak, mert az egy stratégiailag veszélyes lépés.
Úgy gondolom, ha azt meglépik, akkorra gyakorlatilag megszűnik az ukrán haderő.
"Nagy valószínűséggel az ősszel már komplett tűzérségi előkészítés lesz a Dnyeper jobb partjára az oroszok részéről.
De még előtte elkezdik ágyúzni, drónozni, rakettyázni, Zaporizsjét... Is... "
Én már nem merek ezügyben nyilatkozni, mert azért eddig sem rohantak.
Mondjuk, bizonyos szempontból igen érdekes kérdés, hogy vajon, miért vitte hirtelen le Trump az 50 napos ultimátumát, 10 napra?
Mondjuk, én kizártnak tartom, hogy akár 50 nap alatt is elérhetnék az oroszok az összes stratégiai céljukat.
Egyszerűen szerintem az orosz logisztika nem lenne alkalmas ellátni a hadsereget, ha az olyan gyorsan haladna.
Főleg nem a Dnyeper átlépése után. Ott nagyon-nagyon óvatosnak kell lenniük az oroszoknak, mert az egy stratégiailag veszélyes lépés.
Úgy gondolom, ha azt meglépik, akkorra gyakorlatilag megszűnik az ukrán haderő.
Amennyiben normális világban élnénk, annak az volna a legnyilvánvalóbb jele, ha az alapvető kérdésekben egyet tudnánk érteni. Százezer évvel a homo sapiens megjelenését követően; 2500 évvel Buddha, illetve 2000 évvel Jézus után végre létezne valamiféle egyetemesen elfogadott erkölcsi kódexünk. De…..
GyMasa
2025.07.25 18:06:02
GyMasa
2025.07.25 18:09:00
@G. Nagy László:
Ott van az általam linketz EUROstat grafikonban minden.
AZ elmúlt 4 évben nemcsak a magyar, hanem az egész EU termékenységi rátája csökkent, méghozzá egészen pontosan abban az ütemben, ahogy a magyar.
Ott van az általam linketz EUROstat grafikonban minden.
AZ elmúlt 4 évben nemcsak a magyar, hanem az egész EU termékenységi rátája csökkent, méghozzá egészen pontosan abban az ütemben, ahogy a magyar.
GyMasa
2025.07.25 19:49:44
@grundigg:
Neked kellene inkább megtanulni olvasni, meg trendeket értelmezni.
Amit linkeltél, az csak egy pillanatnyi adat.
ELég nagyvonalúan kussolsz arról, amit a bloggazda is meg én is belinkeltünk neked.
Persze, az nem a te hazugságodat támasztja alá, dehát nem is vártam tüled többet.
Neked kellene inkább megtanulni olvasni, meg trendeket értelmezni.
Amit linkeltél, az csak egy pillanatnyi adat.
ELég nagyvonalúan kussolsz arról, amit a bloggazda is meg én is belinkeltünk neked.
Persze, az nem a te hazugságodat támasztja alá, dehát nem is vártam tüled többet.
Válogatott marhaságok hangoztak el a palágykomoróci templomra festett magyarellenes felirat kapcsán.
A dilletáns főszakértő Rácz megállapítja: "Azok a betűk, amelyek a latin és a cirill ábécében egyaránt megvannak, teljesen jó írásképpel kerültek fel a falra is. Viszont azok a betűk, amelyek…..
GyMasa
2025.07.24 20:53:59
GyMasa
2025.07.25 10:33:56
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát. a kommerek nagyon szerették megváltoztatni a múltat. A rúsz vola z orosz nép eredete így őket fel kellett számolni, hogy ne is létezzenek.
Hát. a kommerek nagyon szerették megváltoztatni a múltat. A rúsz vola z orosz nép eredete így őket fel kellett számolni, hogy ne is létezzenek.
GyMasa
2025.07.25 10:35:36
@Deak Tamas:
Nyomorult propagandista ez a "Fedinec Csilla"...
Meg, ahogy látom, samponra meg fodrászra sem telik neki...
Nyomorult propagandista ez a "Fedinec Csilla"...
Meg, ahogy látom, samponra meg fodrászra sem telik neki...
Valójában már Kádárral elkezdődött. Sokunk szemében gyilkos és hazaáruló. De akadtak olyanok is, akik az ország atyjaként tekintettek rá, s ha annak idején neve szóba került, csak annyit mondtak: addig jó, amíg ő van... Azután jött a rendszerváltás, és vele Antall József. Sokunk szemében bölcs és…..
GyMasa
2025.07.24 13:07:41
@nemecsekerno_007:
Nem lehet nekik elmagyarázni.
Ők tipikusan azok az emberek amkik sokadszorra is teljes erőből nekifutnak a falnak...
Nem lehet nekik elmagyarázni.
Ők tipikusan azok az emberek amkik sokadszorra is teljes erőből nekifutnak a falnak...
GyMasa
2025.07.24 19:08:56
GyMasa
2025.07.24 20:52:01
Két neves ballib megmondóember - Iványi Mikulás és Libeeró Kamupüspök - nem értik a keresztet.
Nem csoda, hiszen ehhez kereszténynek kell lenni, márpedig ők nem azok.
Még az az ostoba és hazug közhely is elhangzik, hogy "a hitnek nem a külsőségekben kéne megjelennie". Persze aki ilyet mond,…..
GyMasa
2025.07.22 12:42:41
@Deak Tamas:
Szerintem, vannak sokkal feltúnésmentesebb és hatékonyabb módjai a pénzszivattyúzásnak.
Szerintem, vannak sokkal feltúnésmentesebb és hatékonyabb módjai a pénzszivattyúzásnak.
GyMasa
2025.07.22 14:51:11
@kiskisutca:
Igazad van, de ma nem ilyen világot élünk!
Ma szekuláris, koedukált világot élünk, amire a népnek igénye van.
(Pál apostol megmondta: Mindent szabad, de nem minden használ!"
Igazad van, de ma nem ilyen világot élünk!
Ma szekuláris, koedukált világot élünk, amire a népnek igénye van.
(Pál apostol megmondta: Mindent szabad, de nem minden használ!"
GyMasa
2025.07.23 19:16:56
@MEDVE1978:
Mondd csak, tányleg ez a legnagyobb probléma az országban?
Most komolyan mindenbe bele kell kötni, amit Orbánék csinálnak?
Nem tartod ezt unalmasnak meg gyerekesnek?
Mondd csak, tányleg ez a legnagyobb probléma az országban?
Most komolyan mindenbe bele kell kötni, amit Orbánék csinálnak?
Nem tartod ezt unalmasnak meg gyerekesnek?
Rövid lesz.
Így néz ki az ellenség, íme 3 ellenség egyszerre:
Ritka pillanat, hogy ilyen nyíltan látni őket. Gágognak ezerrel és mocskos pofájukat nem szégyellik...
GyMasa
2025.07.22 15:06:18
@vergyula:
" Talán legjobb, ha onnan indulok, hogy van egy valamilyen kormány, viszont az ország lakossága nem csak kormánypárti szavazókból áll."
Ezt ne nekem mondd, hanem azoknak, akik en-bloc "mucsaizzák" meg "gombázzák" meg börtönnel meg cenzussal fenyegetik azokat akik nem szavaznak megfelelően...
" És ha - elvileg - senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés a politikai meggyőződése miatt (hahaha), akkor valamiféle igazságosabb megoldás a sajtótermékeknek is járna."
Nem feltétlenül!
Itt most összekevered a természetes személyek alkotmányos jogait a jogi személyekként működő sajtóternékek (amúgy nem létező) "jogaival"...
" (Én egyébként nem amellett lennék, hogy a kormánykritikus lapok ugyanannyit kapjanak. Inkább senki se kapjon, az tisztább.)"
Én úgy gondolom, hogy a piacnak kell eltartania minden piaci szereplőt.
Pl. az Index pár évvel ezelőtti pénzkuncsorgása bizonyította, hogy van pénz arra, hogy eltartsák az ellenzékiek az ellenzéki sajtótermékeket, csak vagy szándék nincs rá, vagy kitartás... (igaz, ott nekem nagyon durván kibaszta a biztosítékot, hogy a céllistájukon, a "még több korrektor alkalmazása" az UTOLSÓ ELŐTTI helyen volt, közvetlenül a "saját focicsapat" előtt... ENnek kellett volna az ELSŐ pontnak lenni, (de legalábbis top3-ban ) hiszen az Index szakmai szempontból igencsak egy durván igénytelen hírportál volt mindig is.
A kormányzatnak ebbe közvetlenül nem szabadna beleavatkoznia.
"Kicsit hasonló dolog ez, mint az önkormányzatok kezelése. Ugye mondjuk egy kórházat nem ott kell felújítani, ahol kormánypárti a polgi, hanem ahol romos (a kórház, nem a polgi). "
MOndjuk ha korlátosak az anaagi lehetőségeid, (remélem, ebben nincs vita közöttünk), akkor nyilvánvalóan oda fogsz hamarabb beruházni, ahol kapsz vissza cserébe valamit...
Te pl. adnál pénzt egy olyan városnak, akit egy karigeri jellegű picsogó kis fasz vezet, akinek minden problémára kb. az a zsigeri reakciója, hogy "adjon a kormány még több pénzt!"
Mert én nem.
Persze, te ezt diszkriminációnak nevezed, én pedig következménynek.
" Talán legjobb, ha onnan indulok, hogy van egy valamilyen kormány, viszont az ország lakossága nem csak kormánypárti szavazókból áll."
Ezt ne nekem mondd, hanem azoknak, akik en-bloc "mucsaizzák" meg "gombázzák" meg börtönnel meg cenzussal fenyegetik azokat akik nem szavaznak megfelelően...
" És ha - elvileg - senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés a politikai meggyőződése miatt (hahaha), akkor valamiféle igazságosabb megoldás a sajtótermékeknek is járna."
Nem feltétlenül!
Itt most összekevered a természetes személyek alkotmányos jogait a jogi személyekként működő sajtóternékek (amúgy nem létező) "jogaival"...
" (Én egyébként nem amellett lennék, hogy a kormánykritikus lapok ugyanannyit kapjanak. Inkább senki se kapjon, az tisztább.)"
Én úgy gondolom, hogy a piacnak kell eltartania minden piaci szereplőt.
Pl. az Index pár évvel ezelőtti pénzkuncsorgása bizonyította, hogy van pénz arra, hogy eltartsák az ellenzékiek az ellenzéki sajtótermékeket, csak vagy szándék nincs rá, vagy kitartás... (igaz, ott nekem nagyon durván kibaszta a biztosítékot, hogy a céllistájukon, a "még több korrektor alkalmazása" az UTOLSÓ ELŐTTI helyen volt, közvetlenül a "saját focicsapat" előtt... ENnek kellett volna az ELSŐ pontnak lenni, (de legalábbis top3-ban ) hiszen az Index szakmai szempontból igencsak egy durván igénytelen hírportál volt mindig is.
A kormányzatnak ebbe közvetlenül nem szabadna beleavatkoznia.
"Kicsit hasonló dolog ez, mint az önkormányzatok kezelése. Ugye mondjuk egy kórházat nem ott kell felújítani, ahol kormánypárti a polgi, hanem ahol romos (a kórház, nem a polgi). "
MOndjuk ha korlátosak az anaagi lehetőségeid, (remélem, ebben nincs vita közöttünk), akkor nyilvánvalóan oda fogsz hamarabb beruházni, ahol kapsz vissza cserébe valamit...
Te pl. adnál pénzt egy olyan városnak, akit egy karigeri jellegű picsogó kis fasz vezet, akinek minden problémára kb. az a zsigeri reakciója, hogy "adjon a kormány még több pénzt!"
Mert én nem.
Persze, te ezt diszkriminációnak nevezed, én pedig következménynek.
GyMasa
2025.07.22 17:25:29
@vergyula:
"A másik oldalon meg "romkocsmában drogozó libsik" meg "kígyóvállú kis szarjancsik" hangzanak el. Nincs ebben különbség."
Az lehet, de én nem nagyon hallottam még börtönnel meg akasztással meg vagyonelkobzással fenyegetőzni kormánypárti embereket.
Abban vezet a mai ellenzék, de nagyon.
(És, most itt nem a NER közvetlen haszonélvezőivel szembeni ilyen dolgokról beszélek, hanem egyesek szerinte MINDENKIT meg kellene büntetni, akik nem az ellenzékre szavaznak...)
"Ha ez amolyan krumpliosztogatásnak tűnik. "
Ahogy írtam: Következmény.
Krumplit a választások ELŐTT szokás osztogatni, ráadásul, nekem nem rémlik, hogy ez valaha is be lett bizonyítva...
"A másik oldalon meg "romkocsmában drogozó libsik" meg "kígyóvállú kis szarjancsik" hangzanak el. Nincs ebben különbség."
Az lehet, de én nem nagyon hallottam még börtönnel meg akasztással meg vagyonelkobzással fenyegetőzni kormánypárti embereket.
Abban vezet a mai ellenzék, de nagyon.
(És, most itt nem a NER közvetlen haszonélvezőivel szembeni ilyen dolgokról beszélek, hanem egyesek szerinte MINDENKIT meg kellene büntetni, akik nem az ellenzékre szavaznak...)
"Ha ez amolyan krumpliosztogatásnak tűnik. "
Ahogy írtam: Következmény.
Krumplit a választások ELŐTT szokás osztogatni, ráadásul, nekem nem rémlik, hogy ez valaha is be lett bizonyítva...
GyMasa
2025.07.22 20:44:50
@vergyula:
"Tiszásokkal szemben elég gyakori, mondjuk a vagyonelkobzást kivéve."
Milyen Tiszásokkal???
Eddig ismerjük a selyemmajmot, Kollár Kingát, meg Kulja Andrást...
Én soha, senkit nem hallottam mg tiszást börtönnel fenyegetni!
Holott, konkrétam MP egy köztörvényes bűnöző!
"Ez egy metafora, a krumpli behelyettesíthető. "
Oh, értem.
Bár, itt nem az volt a kérdés, hogy krumplit osztogattak-e, hanem, hogy nekem nem rémlik, hogy bármikor is ilyen dolgokat osztogattak volna.
Nyilváűn pénzt, meg olcsó hitelt, meg adókedvezményeket osztogatnak, de azt "krumplinak" nevezni eléggé érdekes elgondolás...
"Tiszásokkal szemben elég gyakori, mondjuk a vagyonelkobzást kivéve."
Milyen Tiszásokkal???
Eddig ismerjük a selyemmajmot, Kollár Kingát, meg Kulja Andrást...
Én soha, senkit nem hallottam mg tiszást börtönnel fenyegetni!
Holott, konkrétam MP egy köztörvényes bűnöző!
"Ez egy metafora, a krumpli behelyettesíthető. "
Oh, értem.
Bár, itt nem az volt a kérdés, hogy krumplit osztogattak-e, hanem, hogy nekem nem rémlik, hogy bármikor is ilyen dolgokat osztogattak volna.
Nyilváűn pénzt, meg olcsó hitelt, meg adókedvezményeket osztogatnak, de azt "krumplinak" nevezni eléggé érdekes elgondolás...
Amint ismertté válnak a nevek, jönnek a problémák, szólt a jóslat.
S igen, ez így van. Most látjuk Brüsszel Péter pornószínésznős ügyét.
A felmérések szerint a férfiak 78 %-a szereti a pornót. Igenám, de ez nem jelenti azt, hogy ez a hatalmas többség minden helyzetben pozitívnak értékeli a…..
GyMasa
2025.07.22 15:13:07
@Tapi2021:
És, a Simicska-féle "G-nap" után egyáltalán nem lenne sem meglepő, sem szokatlan, ha még egyszer meglépnék ezt.
Egyszerűen Trumpról nem tudom elképzelni, hogy az egyik saját példaképének tartott vezetőt, (aki kb az egyetlen volt a nyugati világban aki végig kitartott mellette), azt hagyná, hogy a saját maga által vezetett CIA megbuktassa.
Részéről sem esett egy szó sem erről a helyzetről.
És, a Simicska-féle "G-nap" után egyáltalán nem lenne sem meglepő, sem szokatlan, ha még egyszer meglépnék ezt.
Egyszerűen Trumpról nem tudom elképzelni, hogy az egyik saját példaképének tartott vezetőt, (aki kb az egyetlen volt a nyugati világban aki végig kitartott mellette), azt hagyná, hogy a saját maga által vezetett CIA megbuktassa.
Részéről sem esett egy szó sem erről a helyzetről.
GyMasa
2025.07.22 16:42:25
@Tapi2021:
Szerinted.
Simicskára is azt mondja mindenki, hogy meghülyült, holott, szerintem az egész "G-nap" egy eltervezett, fedett akció volt a Jobbik kicsinálására.
Szerinted.
Simicskára is azt mondja mindenki, hogy meghülyült, holott, szerintem az egész "G-nap" egy eltervezett, fedett akció volt a Jobbik kicsinálására.
GyMasa
2025.07.22 20:40:08
A lányka kommunista és feminista és LMBTQP-aktivista. Magyar, de Ausztriában él, így el van szokva a magyar dolgoktól.
Így nyíltan bevallja, amit nála tapasztaltabb magyar liberálisok soha: hogy a LMBTQP-aktivisták iskolákba vezénylése alapvető része a társadalomépítési programnak.…..
GyMasa
2025.07.22 09:34:32
GyMasa
2025.07.22 09:53:26
GyMasa
2025.07.22 10:03:37
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz

FIgyelmen kívül hagyja az alapvető emberi jellemet.
Kiválóan működne hangyák meg méhek esetén, de értelmezhetetlen a normál, emberi kontextusban.