Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GyMasa

0 bejegyzést írt és 12650 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
bircahang Pofára esés 2025.02.14 06:06:00
A körvonalazódó ukrajnai béke a legnagyobb csapást nem Ukrajnára, sőt nem is a nyugatra méri, hanem a legfanatikusabbakra: ezek a kelet-európai euroatlantisták. Rendkívül jó az emlékezetem még, szóval emlékszem a magyar ballib euroatlantistákra és fantasztikus jóslataikra: különösen a HVG…..
GyMasa 2025.02.20 14:05:17
@Deak Tamas:
Igen, azt felejtik el, hogy Magyarország pl. soha nem volt része a Szovketuniónak.
Mindig is különálló ország voltunk, akkoriban kicsit kevesebb szuverenitással.
GyMasa 2025.02.20 15:58:38
@gigabursch:
Elvileg - amúgy az Ukrán alkotmánnyak teljesen ellentétesen - állítólag zselé, meg a komplett családja, meg a kormánya is már régen rendelkezik brit útlevéllel.
Oda - elvileg- mehetne, csakhogy szerintem vagy a CIA-s testőrei, vagy az Azov nácik fogják megölni amikor ennek eljönne az ideje.
GyMasa 2025.02.20 16:12:21
@vasútihíd:
Nos, én azt nagyon nem nevezném "irreálisnak"
Azért csak ál ott egy , a népesség kb. 40%-át kitevő, teljesen jogfosztott orosz kisebbség.
Velük már demokratikus úton is el lehet azt érni...
bircahang Orkránzokogás 2025.02.20 12:12:00
Mint a zsidók és a holokauszt. Szent téma, érinthetetlen. Csak persze ott legalább érzelmileg, sőt értelmileg is érthető: a zsidók személyesen érintettek, így semmi furcsa nincs abban, hogy a holokausztot fő témává emelték. Persze egy időben kissé idegesítő volt, amikor még az akciófilmekbe…..
GyMasa 2025.02.20 15:51:35
@vasútihíd:
Amúgy, szerintem mostanra elérték az oroszok azt az állapotot a fronton, hogy nem az ukrán haderő, hanem a saját logisztikájuk hátráltatja az előrenyomulást.
GyMasa 2025.02.20 15:53:28
@vasútihíd:
Nos az Azvov-nácik csak addig "támogatják" zselét, amíg az nem köt békét.
Amint terítékre kerül a fegyverletétel, úgy meg fogják puccsolni, mint a huzat.
Amúgy, gyanús, hogy a kurszk-i betörés is azért kellett, hogy zselé ezzel gyangítse a náci erőket.
GyMasa 2025.02.20 16:02:44
@vergyula:
Nos, alapvetően az "összeomlás" végen, hiszen elég durván be kell állni, hogy valaki "fegyverletétellel" győzzön, nem?
A harc utáni bűnözők száma meg sokmindentől függ, kezdve azzal, hogy mennyi embert mozgósít Ukrajna, és abból végül mennyi éli túl a háborút.
( az előbbi most kezd megakadni, hiszen a nép elkezdett durván ellenállni az ottani, "mélyen demokratikus" és "önkéntes" mozgósításnak, az utóbbi meg sajnos csökkenő tendenciát mutat, mert az ukránok láthatóan az "ukraiinsky doszty" elvet képviselik, hiszen a frontra kikerülő újoncok várható élettartama nincs egy hét.)
bircahang A túlzás esélyt ad 2025.02.18 06:06:00
A túlzás mindig esélyt ad - az ellenkező oldalnak. A 2010 utáni Fidesz-siker sose lett volna lehetséges, ha nem lett volna 2 dolog előtte: a szinte diktátori ballib hatalom a nyilvánosságban, mely a médiák több mind 90 %-át birtokolta egy időben, Gyurcsány teljesen téves taktikája…..
GyMasa 2025.02.19 17:22:26
@vergyula:
Olyat sem lehet, mert az meg a "törvény előtti egyenlőség" elvét sérti alapjaiban.
Arról már nem is beszélve, hogy az így beszedett adó marginálisan kb., semennyi nem lesz.
(Ezért baromság a selyemmajom, 10 (vagy 50 ?) milliárdos jövedelem feletti exrta adója, mert, szerintem az országban nincs 10-nél több ember, akire az vonatkozna.
Azaz egy kb., 50 milliárdos tétel miatt lenne bevezetve, amiből egy heti nyugdíja sem jön ki az országnak, de legalább a gazdagokat el fogják üldözni, ahogy a franciáknál történik.)
Ezen felül, akinek évente 10+milliárdos bevétele van, azokat a legritkább esetben kapja kézhez bérszerű juttatásként.
Pl. az osztalék bevételre egy sokkal kedvezőbb kulcs vonatkozik, mint a SZJA-ra.
GyMasa 2025.02.20 14:02:26
@vergyula:
Igen, látom, elkezdted kapisgálni, amit próbálok neked magyarázni!
Az egész violág úgy van berendezkedve, hogy a vagyonosabb rétegek kedvezményeket kapnak és a középréteg viszi a vállán az ország költségevtését.
GyMasa 2025.02.20 15:56:06
@vergyula:
Arról nincs szó, hogy örülünk-e ennek. Ez világszerte a valóság.
És, ezt támogatják a jobbos, meg a balos kormányok is, világszerte.
Csak a balos kormányok szarabbul tudnak gazdálkodni a pénzzel, hiszen, amikre ők költik el, azok soha nem produktív dolgok, és csak újratermelik és szaporítják a naplopókat.
  Egy évvel Magyar Péter megjelenését követően ismét egy Partizán-interjút láthattunk. Mintha egy pályafutás keretes szerkezete tárulna elénk: a kezdet és a vég. Gulyás Marci korábban kivégzett már néhány messiás-jelöltet. Fekete-Győr András számára nem termett sok babér azután, hogy a kirakatba…..
GyMasa 2025.02.16 18:11:47
@lac1:
Igen, ez csinálta meg Orbánék első 2/3-át, 2010-ben.
Ferenc összekovácsolta a népet maga ellen.
GyMasa 2025.02.16 18:13:18
@G. Nagy László:
"Nem volt ellenzék. Nem voltak választások. Nem volt szabad sajtó."
Jah, meg mindezt hitelből csinálták amit a mai napig fizetünk.
GyMasa 2025.02.16 18:18:58
@G. Nagy László:
Ez a nagyon vicces a Boldi-féle kripto-kommunistákkla, hogy annyira nicnsenek képben a matematikáéval kapcsolatban, hogy azt sem értik meg ezekkel az ötletekkel kapcsolatban, hogyha 100% adót vetnének ki a 1ö milliárd feletti rrészre, azaz mindent elkoboznűnak, akkor is kb annyi pénz jönne be, amiből, mondjuk fél évig lehetne nyugdíjakat fizetni.
Persze, még annyi sem, hiszen ezek a kretének képtelenk a Jövedelem és a Vagyon között különbséget tenni...
Hiába teszel 100% SZJA-t a 10 milliárd feletti részre, ha mondjuk Lölönek is havi 5 millió a fizetése.
A gazdag emberek pont attól gazdagok, hogy képesek minimalizálni a befizetett adójukat.
Megfizetnek egy jó ügyvédet meg egy jó könyvelőt, és hipp-hopp kevesebb adót kell fizetniük, mint Boldinak...
Valójában az antifa hőbörgés nem más, mint a nyugtamajmolás egyik mellékterméke. A "szikrázók", "lángolók", s más debilek megtudták, hogy nyugaton nagy divat antifának lenni, s ennek fontos része, hogy ártatlan embereket terrorizálnak az közterületen, bedrogozva rongálnak, vörös zászlóval a…..
GyMasa 2025.02.16 17:05:19
@IdomitottFoka:
"Ha a donbaszi "civilek" annyira szenvedtek, mért nem nyújtott menedéket nekik a világ legnagyobb országa, ha már elkezdte az el nem ismert, de azért ismert műveleteit? Nem volt hely? Vagy pont áldozatokra volt szüksége?"
Lapozz fel egy szótárt, amiben bennevan a "népirtás" definíciója, és meg fogod érteni.
(persze, te lehet, hogy nem fogod megérteni, de ez van)
GyMasa 2025.02.16 17:15:07
@Deak Tamas:
Ez is működhet, de nekem mindig nagyon gyanós a 2 napja regisztrál, 5 hozzáazólással rendelkező alak, aki az elején még megpróbál amolyan pártatlanuk Orbánellenes lenni.
Azaz, nem megy neki senkinek minősíthetetlen hangnemben, de minde hozzászólása amolyan kimért.
Jellemzően a legtöbbjük az állítása szerint valahol külföldön él, retteenteesen jól keres, csakhogy (pl. akik állítólag itt élnek Németországban) semmiféle negatívumát nem tapasztalják az itteni életnek, ami minden ittélőnek teljesen természetes, és minden nap szembe jön veled. (kb. csak akkor nem találkozol ezekkel, ha olyan gazdag vagy, hogy van saját lakájod, szakácsod, meg ügyvéded, akik mindent elintéznek helyetted, és neked csal a francia pezsgőt kell a Jakuzziban szürcsölgetni.
(a legutóbbi ilyen hüölyegyerek, azon kesergett, hogy itt, Németországban, lentebb vitték valami családi kedvezmény felső határát 25 000 EUR-ral. Csakhogy akit ez érintett, annak 200 000 EUR felett kell keresnie évente. Az pedig kb. egy osztályvezető főorvosi, vagy egy osztályvezetői szint az iparban. Viszont, akik ennyit keresnek, azoknak nincs ideje arra, hogy itt kommentelgessenek. )

De, ott buknak le, hogy ezt nem bírják fenntartani, és kibukik belőlük az O1G nagyon hamar.
Az ilyeneknek nem szoktamválaszolni egy jópár hétig, mert addigra kiderül, kik is valójában, és nem vesztegettem rájuk időt.
GyMasa 2025.02.16 17:16:37
@Tapi2021:
A népírtás definícoójában az is szerepel, ha elüldözik a népcsoportot a lakóhelyéről, nem kell feltétlenül megölni őket!
Szóval a fóka-gyerek erős kapufát lőtt.
bircahang Argentín csoda 2025.02.10 12:12:00
Az ultraliberális, gyakorlatilag anarcho-liberális Javier Milei csodát tett. Milei 2023 decembere óta az ország - Argentína - elnöke. Persze nem abban a tekintetben tett csodát, amit ígért. Bár nem is igazán tudható mit ígért és mennyi idő alatt. A kampányában annak idején azt ígérte, hogy egy…..
GyMasa 2025.02.10 14:02:50
@fofilozofus:
Mondjuk, a tűzoltóktól pont nem sajnálom ezt.
AZért50+ osan már nem olyan fitt az ember, mint 20 évesen.
Plusz, hiába vannak remek védőfelszereléseik, azért szerintem az a sok füst, amit belélegeznek a munkájuk során, az is maradandó nyomot hagy az egészségükön!
Ami viszont tényleg vérlázító volt ezzel kapcsolatban, hogy MIcike, a titkárnő is elmehetett 40 évesen nyugdíjba, pedig neki a legnagyobb kockázata a munkája során kb az lehetett, hogy túl forró a kávé...
GyMasa 2025.02.10 14:12:13
bircahang Letöltésbűn 2025.01.27 12:12:00
Megéltem egy sajátos büntetést: kitiltással nem járó YouTube letiltást. A YouTube-on sokféle módon meg lehet sérteni a szabályzatot. Szerencsére azonban nem mindent büntetnek azonos módon. A legsúlyosabb büntetés a teljes kitiltás, azaz a profil megszüntetése, majd új profil létrehozásának…..
GyMasa 2025.02.08 16:03:51
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor fizess elő prémiumra. azzal le tudsz tölteni mindent.
GyMasa 2025.02.10 13:44:58
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nekem prémium van, és ott van a "download" mint opció...
bircahang Nem lesz hamar béke 2025.02.04 06:06:00
A várakozás ellenére, úgy néz ki, nem lesz hamarosan béke Ukrajnában. Kósza hírek szerint Trump teljes kivonulást ígért Putyinnak, cserébe egyetlen dolgot kért: a kínai-orosz szövetség jegelését. S Putyin nemet mondott. Pedig az ajánlat extrém volt: a Krím elismerése az USA által mint…..
GyMasa 2025.02.07 19:50:36
@gigabursch:
"Szerintem ha rápillantasz a térképre, akkor még továbblépsz.
1) Kell neki Izmail és térsége. Részben a Duna, részben a románok, részben meg Transznyisztria miatt."
Az nem része Odessza oblasztnak?
Mert, nyilván, ha Odessza megvan, akkor nem akarnak majd ott egy ukrán enklávét..

"2) Kell neki Zaporizsján kívül az ún. Déli Atomerűmű is."
Mikolajiv kell nekik ahhoz is, hogy el legyen vágva Ukrajna a tengertől ÉS meglegyen a szárazföldi összeköttetés Odesszával.
Ha oda is hidat kell építeniük, akkor azzal csak újabb problémákat csinálnak maguknak.
Szerintem magára az atomerőműre nincs égető szükségük. Építeni egyet, egy biztonságos helyen, mint mondjuk BÁRHOL a NATO fegyvereinek a hatótávolságán kívül, az olcsóbb, mint elfoglalni ezt.

"Aztán még:
Ha nem akar még egy blamát a CH szállítások kapcsán akkor a Barátság és a Testvériség vezetékek nyomvonalát is kénytelen rendezni.
Azt meg a jelenlegi hadászati technológiai fölény mellett pont letojja, hogy három hónap vagy három év alatt rendezi."
Igen, ez igaz, de a vezetéket át lehet építeni, ha megvan a stabil kapcsolat Odessza felé.

"Politikailag és gazdaságilag kell neki egy kiegyezés a hohóliai földtulajdonos Monsanto és haveri körével, illetve a részben a Monsatno mögött álló, részben meg telibe bányatulajdonos BlackRockkal."
Vagy csak simán megmondhatja nekik, hogy írják le a veszteséget.
Több tankja van, mint a Monsantonak.

"Mindemellett:
Az oroszoknál feltett cél, hogy minden, a hohol oldalon harcoló zsoldos megismerje az anyaföldet alulról, illetve az azov és az ahhoz hasonló teljes és félkatonai szervezeteket mind elfüstöljék."
Pontosan! Én ezért röhögtem, amikor (a nyugati, "szabad" sajtó szerint ugye Erdogan "hátbaszúrta Putyint, amikor elengedte a Mariupolnál fogságba esett Azovitákat...
Ezzel tette a legnagyobb szívességet Putyinnak, hiszen azóta szerintem már egy sem él azok közül a nácik közül, akik, ha Törökországban maradnak, túlélik a háborút...
Manapság nem nagy divat Azov nácikat hadifogságba ejteni.

"S addig, amíg kapják a fegyvert a hoholok, addig ez a sors vár rájuk. "
Igen, pontosan.
GyMasa 2025.02.07 20:14:26
@IdomitottFoka:
"Ezt mondjuk deklarálták is még 2021-ben, kell neki az ndk is..."
Az, ugye megvan, hogy Ukrajna nem NATO tag, az összes többi ország pedig igen.
Azaz, ha mondjuk Putyin őgy döntene a valahol 500 000 és 1 500 000 fős hadseregével, hogy esetleg megtámadja mondjuk Lengyelországot, vagy Romániáűt, akkor azzal az egész, kb., 5 milliós NATO haderőt magára szabadítaná.
Ez egy esélytelen harc lenne.
Ahhoz, hogy ebbe egyáltalán belefogjon, kb. a mostani haderejének a 10-15x-üsére lenne szüksége. Az az orosz lakosság kb 10%-a.
Ha te elhiszed, hogy ennek van bármi alapja, akkor nagyon buta vagy.
Ezen felül a "B" lehetőség, hogy a NATO odadobja az esetleg megtámadott országot az oroszoknak, ami viszont automatikusan a NATO, mint olyan megszűnését jelenti, hiszen, amint mondjuk odadobják Litvániát az oroszoknak, mindn másik tagállam gyanakodhat, hogy vajon, őket is beáldozza a NATO a "béke" érdekében...
Ezen kívül ne feledd azt sem, hogy az Oroszok a világ legerősebb atomhatalma.
(És, éppen most változott meg a nukleáris doktrinájuk is, a NATO szempontjából nem a legelőnyösebb formában.)

"Ez a két vezeték marginális igényeket elégít ki és egy békekötés esetén teljesen kiválthatók úgy h az ukránok teljesen kimaradjanak, főleg a testvériség, az már most is ki van váltva a déli vezetékkel."
Igen, de az hosszabb, és a déli vezeték nem elég arra, hogy egész Európát kiszolgálja.
Odessza és Mikolajev amúgy is stratégiailag fontos az oroszoknak az előbbi hozzászólásomban leírtak miatt.
Ha pedig még zselé sokáig keménykedik, akkor bizony az oroszok szépen végigmasíroznak Ukrajnán.
Már ma is úgy tűnik, hogy az orosz előrenyomulást nem igazán az ukrán ellenállás lassítja, hanem az orosz logisztika kiépítésének a sebessége.

"Katonai szempontból elhanyagolható a külföldi zsoldosok száma, ez aligha szempont. A prigozsini magánhadseregek és az ék kontingens fényében meg nemigen van alap zsoldosozni."
AZ, ugye megvan, hoyg pl. az Azov eredetileg egy magánhadsereg volt, amit Ukrajna betagozott az AFU alá.
Én a mai napig nem vagyok benne biztos, hogy kétséges helyzetben az Azov vajon Szirszkíjnek fog engedelmeskedni, vagy az igazi parancsnokának....
(Zselé, amúgy pont azért nem nagyon tud békét kötni, mert az Azov-féle nacionalisták valószínűleg abban a pillanatbanm megpuccsolnák, amint ezk a tárgyalások elkezdődnek. )

"Igen, a NATO pont bazi nagy hadseregeket képzett ki az utóbbi évtizedekben, nem pedig leépítette az aktív szárazföldi és tengeri erejét, különös tekintettel a külföldön is önálló csapásmérésre alkalmas alakulataira..."
Hát, ezt sem tudod igazán jól...
Pont az a baja az összes Európai NATO haderőnek, hogy mindegyik egy lepkefing lett az elmúlt években!
Nem találnak katonákat, az fiatalok több mint felel amúgy is teljesen alkalmatlan lenne katonnak egészségügyi szempontból.
A briteknél pl. azért kell komplett hadihajókat selejtezniük, mert nem találnak kapitányokat rájuk. Pedig már ilyen LinkedIN jellegű helyeken toboroznak.
A román hadsereg létszáma az ukrán háború kitörése óta kb. megfeleződött.
A franciák kínkeservesen ki tudnának állítani egy kb. 2000 fős kontingenst, ha be kellene küldeni, mondjuk békefenntartani őket Ukrajnába.
Az egy fél hadosztály, ami maximum egy hetes veszteséget fedezne.
A "sikeres kiképzés" meg annyira "sikeres lett", hoyg pl. a Hírhedt 155. gépesített hadosztály, amit Franciaországban képeztek ki (igaz, csak kb 2000 embert), na az még azelőtt feloszlott, hogy érdemben be tudták volna vetni, hiszen az emberek dezertáltak belőle, és az ukrán hadvezetés a maradékot pedig kannibalizálta, és apránként vesztek oda a fronton.

"ekkicsikét elkéstek ezzel az elővigyázatossággal, közben a Baltikum és Finnország is suttyomban benátolt. Meg Alaszka is ott púposkodik a határon..."
A Baltikum a 90-es évek óta NATO tag, most Finnország és Svédország lépett be. (Ők skandinávok, nem Baltiak)

"a románok amúgyis a Tiszáig szerettek volna nyújtózni, úh akkor most lenne esélyük újra... a parádéosztag egy darabig tudná biztosítani az utat vikiéknek a rózdeórig "
Nos, jelenleg úgy néz ki, hogy a magyar haderő létszáma több, mint a duplája a románnak, és a magyar hadsereg bizony eléggé fel lett fejlesztve. A románoknak jelenleg nulla közeli esélyük van egyedül bármit is elérni Magyarországgal szemben.
GyMasa 2025.02.07 20:18:18
@Deak Tamas:
Ez is igaz, én sem tudtam erről pr évvel ezelőttig...
AMikor ugye kitört a háború és jöttek a "nácimentesítéssel" nem értettem, miről van szó, mert nem értettem, miért baj, az, hogy akad néhány hülye a hadseregben, akik faxok.
Aztán elkezdtek szállingózni a videók az Azovról, meg elkezdtek nyilvánosságra kerülni a mindenféle fotók (beleéártve a hivatalos Ukrajna csatornákat is, ahol a "hősök" Totenkopf felvarróval vannak lefotózva, és akkor értettem meg, hogy Putyinnak igaza van, és tényleg az egész országban túl mélyen ott vannak a náculás jelei.
bircahang Lesz-e bolgár euró? 2025.02.05 06:06:00
Napjaink lázas vitakérdése Bulgáriában az euró bevezetésének kérdése. Ugyanis Bulgária gyakorlatilag teljesítette a bevezetés formális követelményeit: maximum 4,8 % alapkamat (a bolgár sokkal kisebb), jogszabályi megfelelés, maximum 15 %-os árfolyamingadozás (a bolgár 0 %, hiszen…..
GyMasa 2025.02.07 11:03:27
@_Neville:
AZért kell megtartani a sjaát valutát, mert azt a kötöttséget egy tollvonással el lehet törölni, és, akkor a levát tudják használni az ország pénzógyi stabilizálására, ha arra lenne szükség.
Az egész EU zónával az a baj, hogy (legalábbis eddig) a német ipar kaszált azon, hogy az EURO árfolyamát az EGÉSZ EU gazdasági teljesítménye határozza meg, és a németek messze feleltte álltak az átlagnak.
Ennek az a következménye, hogy a déli országok le vannak gatyásodva (természetesen nem szabad itt elfeledkezni a balos kormányaik hozzájárulásáról sem, de az igazából csak ront a helyzeten, nem az oka neki.) és Németországban jelentkezik a hozadéka a helyzetnek.
Az EURO problémáit nagyon jól mutatta a görög államcsőd anno.
Amikor egy kormány csődbe viszi az országát, akkor, ha EURO-d van, akkor nincs mozgástered a fiskális eszközökben... Ki tudsz vetni több adót, vagy csökkenteni tudod a kiadásaidat (csökkentett nyugdíjak, állami alkalmazottak fizetései, közszolgáltatások megnyirbálása) Ezek mind olyan dolgok, amiket a lakosok azonnal és teljes terjedelmükben megéreznek. És, ezekbe frankón bele is bukik az a kormány, amelyiknek ezt meg KELL lépnie.
Ha va saját valuta, akkor viszonylag könnyebb a dolog, hiszen elkezdheted leértékelni, ami jót tesz az exportnak, hiszen a saját valutában elkezdenek nőni a bevételeid (mármint kormányzati szinten).
A nép ugyanannyit keres, csak az infláció kezd el növekedni. Tehát a saját valutával "el lehet kenni" a hatásait egy ilyen eseménynek. Ha ugye a gazdaság eléggé zárt (azaz képes a megtermelt javak legtöbbjét helyben (azaz csak a helyi valuta használatával ) megtermelni, akkor az infláció kisebb lesz. Ha nyitott, azaz az utolsó szget is EUR-ért kell megvenni, akkor meg magasabb.
Orbánék ezért nem erőltetik az EURO bevezetést, mert elvenné tőlük ezt a mozgásteret, és ismerve az EU jelenlegi hozzáállát, és céljait, egészen biztosan azonnal elkezdenék aláásni Orbán hatalmát PLUSZBAN az így kapott eszközök segítségével IS.
bircahang A valóságmentes elit 2025.02.05 12:12:00
A kozmopolitizmus is már gond, mert aki mindenhol otthon van, az sehol sincs otthon. Viszont ha ez kombinálódik az elitbuzizmussal, az immár hatalmas baj. Krasznohorkoló tipikus díszpéldánya ennek a furcsa, de káros fajnak. Kijelenti, hogy milyen rossz emberek ezek a buta magyarok. Pedig…..
GyMasa 2025.02.07 10:49:49
@MEDVE1978:
És a "nyugat" azért olyan gazdag, mert, pl. Magyarországgal szemben, ott csak a két világháború vetette vissza a "tőkefelhalmzosát", míg Magyarországon jöttek a kommerek is padlást söpörni, majd, miután "felszabadultunk", jöttek a "nyugatiak" is a piacainkért.
(Az 500+ éve felhalmozott vagyonukkal a hátuk mögött.)
Itt, most nem kívánom az országot 100%-ban felmenteni, hiszen a magyar gazdaság szereplőinek is öles része volt benne, hogy a magyar ipar, és mezőgazdaság elhalt, de csak az ő versenyképtelenségükre fogni mindezt, erős túlzás.
Pont ugyanúgy, mint azt állítani, hoyg az EU és a multik az ország megmentői, mert a pénzük nélkül rég éhen haltunk volna.
Nem, a multiknak egy hatalmas üzlet Magyarországon lenni. Az, hogy "nem hagynak minket éhen halni" sajnos csak egy mellékterméke a profitjuknak.
  Először csak bohóc volt. Később maga lett az ördög. Mi több: Hitlerhez kezdték hasonlítgatni. Azután jött a hónapokig tartó, vágyvezérelt mantra: úgyse nyerhet... úgyse nyerhet... az nem létezik, hogy nyerhet. Miután mégiscsak nyert, következett az, hogy úgysem tud változtatni semmin. Hát…..
GyMasa 2025.01.27 12:59:20
@G. Nagy László:
Eleve 35 éves kor alatt nem is indulhat azelnöki pozícoóért senki...
GyMasa 2025.02.04 20:10:43
@HypocritSlayer:
">>ezért van a " szuverenitásvédelmi hivatal" felállítva, muszka mintára >>

Add Uram, hogy úgy is működjön:) "
Ezt az agyhalottat cseppet sem zavarja, hogy pont a szabad USA mintájára lett megalkotva az egész rendszer...
GyMasa 2025.02.04 20:16:17
@HypocritSlayer:
Én jól szórakoztam, bár én is csodálom a türelmedet.
bircahang A kultúrharc fontos 2025.01.20 12:12:00
Gramsci igazát bizonyítja ami történik: a szellem mégis képes hatni a hatalomra. A ballib, s általában a liberális álláspont eddig a Facebookról és más hasonló óriáscégekről az volt, hogy joguk van alapvető döntéseket hozni, pl. arról mi elfogadható hozzászólás és mi nem, mert ez a "piac…..
GyMasa 2025.01.21 21:45:17
@Deak Tamas:
Igen, ez valóban kellemetlen!
Mondjuk az is, hogy a mai ellenzékenk jelenleg kb. az az egyelten reális scenarió a fidesz hatalmának a megingatására, ha Orbánnal történik valami és inkapacitált, vagy halott lesz.
És, még akkor is gyanús, hogy a fidesz képes lesz egy olyan helyettessel előállni, aki még mindig jobb az ellenzéki kínálatnál.
(Amúgy, én jelenleg Szíjjártót látom a legtehetségesebbnek a bandából. Sajnos Lézer Jani kihívásokkal küzd, RIgán Tóni meg eléggé terhelt múlttal rendelkezik.
GyMasa 2025.01.23 12:12:14
@vergyula:
Nem tudom, de tavaly egyszer Bayer vendége volt a Bayer Show-ban és akkor mintha valami ilyesmit mondott volna, de emiatt nem vagyok fogadni még egy sörben sem.
A képességeit tekintve alkalmasnak tartom rá.
GyMasa 2025.01.25 15:47:51
@Deak Tamas:
Momdnjuk, ennyire én nem tartom rossznak, mert, szerintem az elmúlt 30 év külügyminiszterei közül ő az egyik legtehetségesebb. A legtöbbnek méág a nevét sem tudnám felidézni, szóval, ahhoz képest kifejezetten jól teljesít.
A bombafenyegetések kapcsán több média azonnal kiderítette: az oroszok műve. Ezt onnan lehet tudni, hogy "a leveleket egy orosz platformon hozták létre". Hagyjuk itt a valóságtesztet: vajon hogyan lehet megállapítani egy levélről, hogy azt milyen "platformon" hozták létre. A válasz persze:…..
GyMasa 2025.01.24 20:14:13
@vasútihíd:
Te is hozzá tudsz férni korlátozás nélküli LLM modellekhez.
Menj fel a huggingface-re.
Még csak nagyon izmos gép sem kell hozzá, hogy otthon legyen egy saját MI-d.
(Nyilván nem lesz szupergyors, de teljesen használható lesz így is)
GyMasa 2025.01.24 20:15:25
@Tapi2021:
Igen, akik ezt csinálták, azok mögött ott áll egy ország teljes titkosszoláglata. Nekik nincs szükségük MI-re.
GyMasa 2025.01.25 15:46:06
@vergyula:
Nincsen semmiféle kötelességünk az ukránok felé.
Nem vagyunk sem a csicskásaik, sem a szolgáik.
Teljességgel egyenrangúak vagyunk velük, és Orbán, meg Fico ELSŐSORBAN a magyar és a szlovák emberek érdekeit kell, hogy figyelembe vegye!
Bármiféle másik ország érdeke, csakis ezután következhet. Még akkor is, ha az Ukrajna!
És, még akkor sem kötelezi őket semmi arra, hogy bármit megtegyenek.
Ezen felül felhívnám a figyelmedet egy nemzetközi szerződésre, amit "Energiacharta" néven ismerhetsz.
Nos, az a szerződés egészen pontosan kötelezi Ukrajnát, hogy átengedje az orosz gázt harmadik ország irányába.
Tehát, Ukrajna nem csak őgy spontán seggfej, hanem konkrétan nemzetközi szerződést szeg azzal, hogy nem engedi az orosz gáztranszportot.
Az pedig, hogy elkezdte a török áramlatot is támadni, az pedig a legalja szánalmas undorító viselkedés.
bircahang Büntetőfékezés 2025.01.24 12:12:00
Ez egy sajátos jelenség, társadalmi rejtély. A kommunista rendszerben is létezett önkéntesrendőrködés egyfajta turbósított verziója: lényege, hogy valaki szabálytalanságot észlel, mire azt igyekszik megbosszulni, "megnevelve" így az elkövetőt. Velem csak egyszer fordult elő ilyen. Haladtam…..
GyMasa 2025.01.24 20:09:57
@vasútihíd:
Szerencsére a VW már 1-2 éve kijelentette, hogy visszaáll a többnyire valós kezelőszervekre.
Ők hallgattak a vevői panaszokra.
  Ahogyan sokan mások, magam is elég sűrűn használom a ChatGPT-t. Ha a téma semleges, kérdéseimre többnyire használható válaszokat kapok. Ám ahogy sikamlósabb területekre érünk, rögtön behúzza a kéziféket az én virtuális beszélgetőtársam. Mintha a politikai korrektségre lenne…..
GyMasa 2025.01.23 13:05:52
@poszt:
AZ én alap kérdésem, meghatározni, hogy milyen is egy MI, az "Are traps gay?".
Ha erre elkezd hópihe hisztizni, akkor az egészen biztosan valami woke idióta tanította be...
(Egészen knonkrétan a Bing első MI -je megsértődött és olyan 10-12 kérdés utén közölte, hoyg "beszéljünk másról!"
*******************************
Innentől kissé szamai fejtegetés jön, amiért előre is elnzést kérek, és, aki BIZTOSAN nem akar otthonra saját MI-t, annak felesleges továbbolvasnia!
*******************************
Amúgy, ha valaki akar magának saját MI-t, akkor arra windows alatt az LM-Studio-t ajánlom.
Az egy natív Windows-os keretrendszer, ( nem kell nozzá sem linuxot, sem WSL-t telepíteni) kényelmes felhasználói felülete van (pl. nem kell command line.nal meg mindenflke konfigurációval vacakolni (természetesen LEHET, de ha nincs rá igény, akkor anélkül is remekül működik!))
A gépigénye is egészen szerény:
- CPU-ból legalább olyan kell neki, amiben az AVX2 utasításkészlet benne van (ez INteléknél a 4. generációs Core CPU, én építettem magamnak egy ilyen gépet COre i2 4170 CPU-val és tényleg működik)
- RAM-ból 8GB azért kell, (elvileg 4-gyel is működhet, de akkor csak az ilyen 1-3G-sre kvantált modelleket tudod futtatni, amik nem a legjobbak, de működnek, és némelyik egészen meglepően jól teljesít.) természetesen, a több az itt is jobb (nekem pl abban a gépben 16 GB van)
- HDD/SSD-ből elég 120GB bőven, (mármint a többi tárhely mellett. Az én gépemen csak egy üres Windows volt és az LM studió, de nekem itthon rengeteg korosodo PC HW hever szerteszét)
- VGA nem feltétlenül kell hozzá, anélkül is működik, de eléggé lassú lesz. (AMúgy, megleően nem elfogadhatatlanul lassú, de még egy erps VGA-val sem érdemes a Chat GPT szintjére számítani, mert amögött brutális (an drága) HW áll amit otthon te soha nem fogsz egy ilyen MI mögé tenni.
A rendszer a huggingface MI adatbázisát használja, van benne beépített böngésző, amivel a programon belül lehet válogatni, hogy melyik modellt akarod letölteni. A kereső mutatja előre, ha a modellt a géped nem fogja tudni futtatni.
- Utána, aha kiválasztottad a modellt, le tudod tölteni.
- Ha le van töltve, be kell tölteni a memóriába, és a program csevegő ablakán keresztül lehet vele kommunikálni.
- A modellleknek van "hosszú távú memóriájuk", azaz "emlékeznek arra, hogy azelőtt mikről volt szó. (én pl. az enyémat elneveztem "Scarlett"-nek, és mindig megkérdezem, emlkékszik-e rá, és igen.)
- A huggingface-n vannak úgynevezettt "unrestricted" modellek, na azok azok, amiket direkt úgy tanították be, hogy ne legyen rajtuk semmi korlát.
- Az "MI hallucináció" egy valós jelenség, ténylegesen is képesek orbitális baromságokat leírni röhögés nélkül.
- Technikai kérdésekben erősen kérdőjeles a válaszaik hitelessége, így az őgyben egy Reddit kérdés hamarabb vezet eremdményre.
- Tudnak viccesek is lenni. Egyszer az egyiket megkértem, hogy számoljon el 1 millióig. Katam túle kb 5-10 vicces választ, mielőtt ténylegesen is elkezdett egyesvel számolni, és ki is írni MINDEN számot a képernyőre.
- Többféle feladatra optimalizált modellek vannak. Érdemes letölteni ezeket külön, és az egyes feladatokra azt a modellt betölteni, ami éppen kell. (Ilyen feladatok a képfelismerés, szüvegértés, képgenerálás, video generálás, stb) Van oylan modell is, ami ezek közül többet is tud, de az vagy több memóriát igényel, vagy szerényebb képességű.
- Alapelv, hogy amekkora a modell mérete letöltéskor, annyi memória kell neki a VGA-n vagy a fő memóriában, és addig fogja használni a VGA-t, amíg oda belefér, azaz egy 4GB-os VGA-ba fel lehet tlteni egy 4GB-s egy 3GB-s egy 2GBs-s és egy 1GB-s modellt. Ha a modell nagyobb 4 GB-nál, akkor a gép memóriájába fog teljes egészében betöltődni, és nem is fogja használni a VGA-t semennyire.
- Ha valaki szerencsés, és több VGA-ja van, akkor azok között megoszlik a modell, azaz képes együttműködni 2 vagy több VGA.(azaz 2 db, 4GB-os VGA-ba fel lehet tölteni 8GB-os modellig )
- VGA-ból minimum a 4 GB-os, amit érdemes megvenni, de a 8GB-os (De a több az erősen ajánlott) azért kell. (de, int fentebb írtam nem kütelező)
- VGA-ból az nVidia ajánlott, mert jelenleg annak a legerősebb a támogatottsága. AMD és Intel VGA-k MűködHETnek, de nincs rá garancia.
-VGA architektúra tekintetében a Kepler már semmiképpen nem javasolt, csak valami annál (lehetőseg sokkal) fiatalabb. (Maxwell (GTX9xxx VGA) még támogatott, de, szerintem azzal már nem érdemes 1-2 évnél tovább számolni) Tehát a Pascal (GTX10xx) vagy fiatalabb.
GyMasa 2025.01.23 14:15:26
@G. Nagy László:
"Nem láthatatlan. És nem csökkenti a konfliktust, csupán a szőnyeg alá söpri."
Szerintem meg tudatosan szítja a feszültéget, és olyan helyeken is akonfromtációt keresi, ahol nincs semmi, de ők sikeresen "megtalálják".
GyMasa 2025.01.23 14:17:16
@MEDVE1978:
"Persze, hogy az általánosan elérhető chatbotok ilyen politikailag korrekt válaszokat fognak adni, hiszen a fejlesztő célja az elérés maximalizálása (tehát ne sértse meg a "woke" embereket se). "
Csak őket nem kell megsárteiük, mert ők a hópihék...
Egy felnőtt ember tudja kezelni az élet által elérakott nehézségelet, és szüksége sincs arra, hogy ettől megvédjék.
A ballibbant média szerint: szertefoszlóban az álom, hogy az internet globális közösséggé formálja az emberiséget. Valójában semmi ilyesmi nem történt. Csak annyi, hogy nem sikerült a liberális világhatalomnak a maga eszközévé téve az internetet, átmosnia az egész világ agyát, ezzel mindenkit…..
GyMasa 2025.01.23 11:48:59
@fofilozofus:
Mindez csakis azért van, mert ez a sok "egyéniség" megteheti, hogy "nem megy el dolgozni"...
...és, valószínűleg, eddigi életük során soha nem is kellett semmiféle, munkáénak tekinthető tevékenyésget folytatniuk, hogy étellhez jussanak...
(vagy éppen a panaszkodó szülei tartják el, vagy valaki más...)
Ha éheznének, akkor lehet, nem lenne ekkora a szájuk...
  A világ már jó ideje két részre szakadt. Globalistákra és patriótákra. Ha úgy tetszik: ideológiák által fűtöttekre és pragmatikus gondolkodásúakra. Még egyszerűbben: komplett idiótákra és józanokra. Persze, mondhatnánk erre: ez mindig is így volt. Mindig is születtek és éltek köztünk őrültek,…..
GyMasa 2025.01.21 13:58:57
@G. Nagy László:
Azért, ez nem annyira egyértelmű.
De, remélem, hogy igazad lesz.
(Az a probléma minden ultimátummal, hogy ott van a másik serpenyőben, hogy a másik fél ki fogja hívni ( sajnos, magyarul nem tudom, mi a jó szó a "call" kifejezésre a blöfföt (Mert, ma a Német hadsereg enyhén szólva sincs aközelében sem annak, hogy háborúzzon! (nemcsak az oroszokkal nem, de úgy általában sem. Rossz nyelvek szerint a Bundeswehr-nek annyi lőszere van, ami 2 (KETTŐ) napra elég...)
És, akkor ugye Németországnak át kell adnia a Taurus rakétákat az Ukránoknak, akik ugye majd azonnal elkezdik azokat belövöldözni orosz területekre, és ismerve az önmérsékletüket és a múltjukat, nyilván nem katonai célpontokat fognak lőni vele, hanem sima terror-eszközök lesznek csak, hiszen annyi rakétája senkinek nincs, hogy érdemben kárt tudjanak tenni az orosz katonai infrastruktúrában.
A nagyon keleti részeket ugyanis semmilyen rakétával nem lehet elérni.
Plusz, ugye az orosz légvédelem legendásan jó, azaz, nagyon kicsi az esélye, hogy egy rakéta el is jut a céljáig.
Az orozsoknak meg pont elég csak annyit üzenni erre az ultimátumra, hogy "holnap déután 6-ig ürítsétek ki Berlinben a Brandenburgi kaput és annak 10km-es körzetét, mert a máésodik Oreshnyik rakáta tesztnak az lesz a célpontja!"
Mert az Oreshnyik eléri Európa bármelyik pontját, kevesebb, mint 30 perc alatt, és nem is létezik ellene semmilyen védelem! Azaz, ha az oroszok kilövik, akkor az egyetlen esélye a célpontnak, hogy a rakéta még nincs hadrendbe állítva és valami gebasz történik vele út közben.
És, még robbanófejre sincs szükség, hogy óriási károkat okozzon a rakéta, hiszen abban a sebességtartományban (10-11 Mach) akkora egy 500 kg-os acéldarab mozgási energiája, hogy a becsapódás maga felér 3500-4500kg TNT robbanóerejével!
És, egy ilyen rakétába 18 vagy 36 db ilyen acéldarabot lehet beletenni.
(És, akkor most rád bízom a szorzás elvégzését... Csak a pontosabb komtextus végett: A Hiroshimai atombomba kb. 20 kTonna robbanóenergiával rendelkezett)
Én, biztos vagyok benne, hogy a CDU politikusai nem (sem) értik, mekkora nagy hazárdjátékot játsszanak ezzel az ultimátummal.
GyMasa 2025.01.21 21:47:42
@G. Nagy László:
Az a nagy szrencse, hogy a Boldi mega Zigóta féle, nagyszájú hópihék gyáva férgek ahhoz, hogy fegyvert fogjanak, és kiálljanak azért, amit jelenleg hirdetnek.
SZóval, addig, amíg _VALAKI MÁSNAK_ kell tennie _VALAMIT_, hogy véget érjen a Trump/Orábn armageddon, addig SENKI nem fog tenni semmit...
GyMasa 2025.01.21 21:49:15
@G. Nagy László:
Azért a Pressman búcsúztató klip eléggé színvonalas lett!
bircahang Meleg- és hideghimnusz 2025.01.21 06:06:00
 Azt kérdezi a szélsőliberális média: Donald Trump tényleg egy meleghimnusz zenéjére fogja ünnepeltetni magát? A kérdés érdekes, persze csak elméleti szinten. Azért csak elméleti szinten, mert a szóban forgó dal nem homokos dal. Eleve ez a 70-es évek közepén született, amikor nem volt…..
GyMasa 2025.01.21 13:41:02
@fofilozofus:
...sőt, ugye nekik az a hozzáállásuk, hogy csak akkor igazán!
Főleg, ha pap is van a közelben, mert azok mind csak buzik lehetnek.
GyMasa 2025.01.21 21:41:31
@Tapi2021:
Tudom én azt!
  Tíz napja röhögök ezen a hülyeségen. Valamelyik okostojásnak feltűnik, hogy a költségvetés tartalmaz egy 8,4 milliárdos tételt, amely a választások kapcsán kerülhet felhasználásra. Rögtön elindul a fantáziálás: a Fidesz megpróbálja kihasználni, hogy Magyar Péter még nem áll készen a kormányzásra,…..
GyMasa 2025.01.17 19:26:41
@Reactor:
FOlytatás:
""Munkaügyi per, há' hogyne :D mert az átlagmelósok közismerten olyan gazdagok, hogy bőven telik nekik olyan ügyvédre, aki helyből lenyomja a cég ügyvédjét a tárgyaláson - méghozzá rögvest az elsőn, dehogy kell 2-3 évig bíróságra mászkálni miatta!"
Jah. értem, akkor meg sem kell próbálni! Nem vagy te túl szervilis?
Olvasgass Totalcar-t, meg mondjuk a 13. kerület "jogi teljesítményéről" az általuk kitalált parkolási törvény értelmezéssel kapcsolatban

" És amelyik cég nyíltan vagy burkoltan visszaél a rabszolgatörvénnyel, egytől-egyig pocsék, tehetségtelen ügyvédeket alkalmaznak!"
Akkor lehet őket a rendprségen feljelenteni.
Elég ritka az olyan, hoyg a cég nyíltan csal, ÉS nicns mondjuk egy munkabiztonsági, tűzvédelmi, vagy adóügyi visszaélés IS jelen a cégben.
Akkor azokban az ügyekben kell őket feljelenteni.

" Sőt, olyan se fordulhat elő, hogy megkenik a bírót, te egy ilyen esetről se tudsz, tehát nem létezik!"
Igen, akorrupció az egy problémás eset, de nem hiszem, hogy egy max 1-2 milliós munkaügyi perben megéri egy bíró megveesztegetésével kísérletezni.
Szinte kizártnak tartom, hogy megérje a munkaadónak ezt megkockáztatni...
(Illetve, akkor annak a bírónak vagy nagyon alacsony az ekrölcsi küszöbe, vagy óriási bajban van, amit nem tud sokáig elrejteni...)
Ezen felül ott van még az igazségszolgáltatás többi lépcsője:
Meg kell kenni az első fokon a bírót, a mésodfokon a bírót a legfelsőbb bíróségon is aztán az alkotmánybíróságot is.
Szerintem ez kifejezetten életszerűtlen...

" Amiről te nem tudsz, amit nem látsz, nem tudsz megtapogatni, megnyalogatni, az nincs és kész, mindenki aki mást állít, az kamuzik, demagóg, meg másegyéb! That must be an easy way to live :D"
Occam borotvája megvan?

"Még szerencse hogy a Zsindex kutyakölykei nem hoztak le ilyen esetet címlapon - ezeken a legalja viccoldalakon még a szóközök is hazudnak."
Miért, hoztak?
Szerinted a nyíltan ellenzéki sajtó kihagyna egy ilyen, ezüsttálcán kínált botrányt a kormány ellen???
Komolyan???

" De énfelőlem azt hiszel amit akarsz, vallásszabadság van, a laposföldesek mellett lényegében nem sok vizet zavarsz... "
Jaja, gondoltam, hogy elfogytak az érveid..."
GyMasa 2025.01.19 19:02:10
@Reactor:
"Occam borotvája ám hogy jön ide?"
Úgy, hogy az esetek nagy részében (tehát nem mindig) a legegyszerűbb magyarázat az, ami igaz lesz.

" Azt írtad, ne írjak anekdotákat, csak és kizárólag fényképes újsághírt fogadsz el bizonyítéknak."
Igen, ahogy meg is indokoltam, hogy miért!
Ha iagazad lenne, és ilyen esetek előfordultak volna, akkor am agyar ellenzéli sajtóban erről egészen biztosan lenne hír.
Ugyanis ha hazdni is hajlandóak, hogy megbuktassák Orbánr, akkor az igazat is le tudják írni, hiszen egy-egy ilyen eset pont a hahsznukra lenne.
Azaz, ha nem tudsz nekem egy cikket sem mutatni, akkor én ezt arra vezetem vissza, hogy ezek az esetek csak a fejedben léteznek és nem arra, hogy az ellenzéli sajtó valami csodálatos okból nem hozza le őket.

"Jó, akkor nem írok, meghagylak ebben a hitedben, hogy aki mást tapasztalt, az mind hülye, mind hazug, meg demagóg."
Nézd, én nyitott vagyok rá, hogy bebizonyítsd az álltásaidat.
Ha nem élsz ezzel a lehetőséggel, az a te döntésed.
Viszont ezzen biztosan nem győzöl meg arról, hogy én látom rosszul az esetet.

" Mindenesetre azé' ha lesz bármilyen olyan jellegű ügy, ami eléri a sajtó ingerküszöbét, lett légyen az akár egy "kutya megharapta a postást" hírmazsola, majd belinkelem neked. Addig nyugodtan hidd azt, hogy max. 1-2 ilyen egyedi elszigetelt eset fordult elő :D "
Ez most egy kiváló szalmabáb érvelés volt!
Maradjunk annyiban, hogy 1-2 SEM történt meg, mivel nem vagy hajlandó erről bizonyítékot mutatni, csak ilyen elvi okfejtésből általánosítasz.
GyMasa 2025.01.20 15:08:53
@Reactor:
OKé, akkor ezt itt most be is fejezhetjük.
bircahang Szerepcsere 2025.01.16 12:12:00
Ki gondolta volna? Puzsér, aki pár éve még röhögött a ballib gigatüntiket szervező ballib szalonon, most hogy a szalon némán tátog, úgy gondolta, átveszi a szerepet, s a Ballib Reformkor Párttal közösen gigatüntit szervez. Úgy tűnik azonban Puzséréknak rosszabbak a kapcsolataik, így nem…..
GyMasa 2025.01.17 19:35:04
@Gery1987:
Igen, ez volt az alap, amit írtam!
Ennyire nem érted meg, amit leírok???
GyMasa 2025.01.17 19:38:41
@Gery1987:
"A szélsőjobb kivételével a fidesz eddig az összes ellenzéki pártot lehazaarulozta és ugynokozte..."
Igen, bazzeg, mert mindegyik hazaáruló ügynök, te szerencsétlen!

"Most a jobber tiszat is. Nem számít ki van ellenzékben nektek mi senki áruló akik inkább ne is legyenek... "
Jah, jobber tisza...

:-D
Te ostobább vagy, mint gondoltam...
A tisza nem egy párt, hanem egy CIA eszköz a jelenlegi ellenzék leváltására.
Mert a CIA rájött, '22 után, hogy amíg Gyurcsány a porondon van, addig minden olyan akciót el fog szabotálni, amiben nem az övé a főszerep!
MP most ezt a rendszert verte szét eléggé jól.
Viszont, azzal, hogy jobbernek nevezed a tiszát, eléggé megsérted az összes liberális ellenzéki szavazót, akik meg rájuk szavaznának...
GyMasa 2025.01.19 18:51:36
@Gery1987:
Figyeljél már!
Szerinted, az micsoda, aki az EU-ban azzal tölti az idejét, meg azért lobbizik, hogy az ORSZÁG ne kapja meg a nekli amúgy JÁRÓ pénzeket, csak azért, hogy ezzel buktassa meg Orbánt, mert politikailag tehetségtelenak, és normális versenyben nem képesek legyőzni?
Mert, ha ez nem hazaárulás, akkor mégis mi az?
bircahang Trump-pánik 2025.01.14 12:12:00
Nem vagyok egyáltalán trumpista. Persze abban az értelemben igen, hogy neki kellett nyernie Amerikában, nem az ellenfelének. Ami leginkább bizakodásra ad okot: rettegnek tőle a rendszerkonform erők. Szóval nem tudom pontosan mit akar Trump, de biztosra vehető: amit tesz, az a…..
GyMasa 2025.01.14 15:36:48
@erol:
Hát, aki a Biden kormányzást "Jónak" tekinti, annka eléggé sajátságos fogalmai vannak a "Jóról"...
Trump megérdemelten győzött, ha Biden 4 éve a viszonyítási alap.
GyMasa 2025.01.16 20:42:16
@vasútihíd:
A tőkéseknek nem kell eltűnniük!
Szerintem a mai rendszer egyetlen problémája, hogy a mindenkori kormányok kiszolgálják ezt a félrecsúszott rendszert a törvénykezésükkel.
Ha az államok legfőbb feladata és fókusza a szabadpiaci verseny minden eszközzel történő fenntartása lenne, akkor jobb lenne a világ.
(Pl. semmi bajom nincs azzal, ha Jeff Bezos dollár százmilliárdos, amennyiben az Amazonos raktárosok napi 8 óra munkával hazavisznek nettó 5000 USD-t. A baj azzal van, ha heti 80 órát kell dolgozniuk, és ezért minimálbért kapnak...)
GyMasa 2025.01.17 17:03:54
@vasútihíd:
Igen, pontosan így gondolom én is!
Ha úgy emelkedik fel, hogy azokat is felsegíti, akik gazdaggá teszik, akkor lehet neki bármekkora vagyona, mint mondjuk Musknak.
Tegnap ellenzéki áttörés következett be Tolnában. A fő nyertes a Tisza Párt: a választók 66 %-a nem ment el szavazni, hallgatott a Tisza bojkott felhívására, azaz a Tiszára szavazott. Ez majdnem kétharmados többség! De az ellenzék többi része is komoly sikereket ért el. A DK 10 % felett…..
GyMasa 2025.01.16 20:48:55
@Gery1987:
Jaja Alaszka "csak úgy megvásárlása" na, az igazán rendben volt!
Sőt, Ukrajna leradírozása a térképről mindenképpen egy sokkal előremutatóbb megoldás!
Sőt Szerbia NATO bombázása és utána Koszovó leszakítása, pedig maga volt a mennyország!
GyMasa 2025.01.16 20:51:32
@Tapi2021:
Ebben biztos vagyok...
Ma az "eladásnak" szerintem pont a "független" Grönlandi , balos kormány a legnagyobb akadálya.
(Bár, ismerve az általános, balos morális "alapelveket", egészen biztosan megvan az ára annak, hogy a miniszterelnök hirtelen megggondolja majd magát.
Sőt, akkorra máér majd a magyarázatot is ki fogja találni.
GyMasa 2025.01.16 20:52:47
@Gery1987:
Jah, nem az USA vadkapitalizmus az oka a szuicid hajlamoknak, hanem a kibaszott hosszú, sötét tél.
bircahang Látens homokos 2025.01.12 06:06:00
Volt régen egy ilyen ismerősöm: Mondjuk nem ez a durva típus, ennek az enyhe változata. Azaz nem megerőszakoltatta másokkal a saját feleségét, hanem normál szexpartnereket szerzett neki. Először azt hittem: csoportszexet akar. De kiderült, nem: ő csak nézni akarja. Aztán - s ez volt…..
GyMasa 2025.01.13 16:56:45
@vasútihíd:
Igen, én is így gondolom!
Egy adott országnak az a jó, ha olyanok vezetik, aki azt tartják szem előtt, hogy az országnak a legjobb legyen.
GyMasa 2025.01.13 20:22:40
@Gery1987:
Jah, ott vannak azok, csak nem osztják meg veled ezt a tényt.
Persze, ha neked nincsenek (vagy nem tudsz róla, ez tökmindegy) akkor NYILVÁN másoknak sincsenek, és MINDENKI, aki azt hiszi, hogy vannak neki, az csak hallucinál...
Sőt, melegek sincsenek, az egész csak egy konzervatív kitaláció, amivel a magadfajta, felvilágosult embereket lehet heccelni, meg sakkban tartani meg az egész kamut propaganda célokra használni!
SŐT!!!
A pride sem igazi, csak a patásorbán szervezi statisztállaé, hogy erre hivatkozva el tudja nyomni a magadfajta "szadab" embereket!
Istenem, hogy te mennyire hülye vagy!
GyMasa 2025.01.14 15:45:44
@Tapi2021:
Igen, azt a leckét úgy látom alaposan megtanulta.
Ha most van esze, akkor Vance kölköt előtérben tartja és sok dolgot fog rábízni, hogy az emberek tudjanak róla, és akkor 4 év múlva meglesz a Vance 8 év.
Utána meg lehetne Tucker Carlson az alelnök, és utána jöhet a 8 év Carlson eln9kség.
Kicsit olyan az USA helyzet, mint anno, a 2010-es magyar volt.
A demokraták túlrázták a pofonfát...
Ha most Trump és Vance jobbá teszi az USA népének az életét, akkor esélytelen lesz a demokrata párt.
Főleg, ha 4 év múlva megint valami DEI jelölttel futnak neki a választásnak.
Az a baj, hogy a friss, esetlegesen megfeleő jelölt arcokat (Tulsi Gabbard, RFK, stb) szépen kiutálták a pártból. Obama nem lehet elnök, Biden szerintem nem fog már még é4 évet élni, de különben sem hinné el róla senki, hogy képes lenne rá...
Ezen kívül ott vannak még:
- Bernie Sanders (Túl öreg, és még a demokraták is gyűlölik)
- AOC (Arrogáns picsa, aki maga ellen fordította a népet.)
- Hillary (OMG, not again!)
- MIchelle Obama ( mondjuk, neki lenne esélye...)
- Kamala (Ő most bemutatkozott, szerintem neki ez volt az egyetlen lehetősége. Ha a demokraták 4 év múlva is vele próbálkoznak, akkor tényleg megérettek a teljes pusztulásra)
A vágyalapú liberális újságírás gyöngyszeme: - a lényeg: a művelt européer polgár ül otthon és tajtékzik, hogy megszűnt a liberális cenzúra, ezért törli magát a Facebookról. Mert ilyenek ezek az igazi polgárok: nem bírnak óvónéni nélkül létezni, akik törölnek, engednek-tiltanak, s…..
GyMasa 2025.01.13 12:08:21
@fofilozofus:
EGyrészt, jól látod, hogy Trump miatt van, de az okokat, szerintem nem.
Ha visszaemlékszel, Zuckerberg és Jeff Bezos is (A Washington Post tulajdonosa) már tavaly nyáron bejelentette, hogy ebben az utolsó választásban nem hajlandóak sem a demokratákat sem a republikánusokat sem segíteni semmilyen cenzúrával.
És, mindezt azután, hogy már előtte kiderült, hogy bizony a FBI--nak mag at NSA-nak beépített kiskapuja és emberei voltak ezeknél a cégeknél, hetzi megbezsélésekkel, hogy kiket kellene éppen árnyék-, vagy valódi bannolni...
És, ezeket már azóta tudjuk, hogy musk megvette a Twittert, mert ő azzal kezdte, hogy nyilvánosságra hozta a teljes levelezést ezzel kapcsolatban.
(Természetesen azok is mind fabrikált kamunak lettek azonnal nyilvánítva. Aztán Zuckerberg is beismert a kongresszusi bizottság előtt, hogy a FB is hasonlóan járt el.)
Szerintem amúgy ezek a milliárdosok rájöttek (Musk példája a Twitterrel megmutatta nekik), hogy elég gazdagok ahhoz, hogy ne kelljen lefeküdniük a mindenkori kormánynak.
És, mindezt összeadták azzal, hogyha a (szavazóképes) népesség kb felét cenzúrázzák és magukra haragítják, akkor az ROSSZ az üzletnek...
És, ha ROSZZ az üzletnek, akkor a SZENT PROFITNAK is rossz.
AZ pedig azt jelenti, hogyha csaj 1%-kal csökken a profit emiatt, egy 25 milliárd USD-s éves profitnál az 250 millió USD minusz.
Azaz, minden évben elveszíti egy szuperjachtnak és az éves üzemeltetési költségének a lehetőségét.
  A váltóállítás folyamata. A váltó lényege a váltás. Az viszont eddig még nem került szóba, hogy a váltó beállása után, mi veszi rá a csúcssíneket, hogy ott maradjanak, ahová állítottuk őket. Ez nem olyan egyszerű dolog, mert a vonat haladása következtében olyan erők keletkeznek, amik ezt a…..
GyMasa 2025.01.10 20:06:31
GyMasa 2025.01.12 14:34:46
@Pályamágus, a sínész:
Nézd, ha nem érzed, hogy írni kell róla, akkor nem kötelező!
Én végighallgattam anno Hőgye Sanyi bácsi tárgyait az egyetemen.
Roppant szórakoztató volt az öreg!