Adatok
Ács Gábor
26 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Forbes Magyarország blogja
Nyugdíj szinte nem lesz, helyette itt a kötelező szülőtartás
2016.06.06 21:38:00
Júliustól mindenki köteles a eltartani nem csak a gyerekeit, hanem a szüleit is. Ha valaki nem teszi, a szülők, de akár a nyugdíjas otthon, vagy kórház is perelheti és behajthatja a pénzt. Farkas András nyugdíjszakértő szerint a teljesen fenntarthatatlanná váló nyugdíjrendszer…..
Ács Gábor
2016.06.08 11:05:02
Kéretik tartózkodni az anyázástól, hadd ne kelljen már újabbakat moderálni, jó?
Ács Gábor
2016.06.08 11:07:43
@BiG74 Bodri: igen
A Forbes Magyarország blogja
Paksból elég annyi, amennyit éjjel kettőkor fogyasztunk
2016.03.17 09:52:52
Komoly siker: Varró László lett a Nemzetközi Energia Ügynökség vezető közgazdásza, miután elődjét az intézmény első számú vezetőjévé választották. Az energetikában komoly szaktekintélynek számító magyar szakemberrel Csepelen beszélgettünk, amikor Párizsból pár napra hazalátogatott. Az interjúban…..
A Forbes Magyarország blogja
Vitézy Dávid a fonódó hibáiról, Tarlósról és a BKV-vitáról
2016.03.02 21:33:00
Vitézy Dávid ma a Közlekedési Múzeumot vezeti, illetve újítja meg. Természetesen aktuális terveiről is beszélgettünk vele a Forbes márciusi számában megjelent interjúban, de rengeteg érdekes rész nem fért be a lapba. Ezeket két részletben közöljük itt a blogon, ez az első - többek között…..
A nagy áfacsökkentés miatt olcsóbbak lehetnek az új építésű lakások, rendben. De mennyi fejlesztés indul? Valóban robban heteken belül a kínálat? Mikor érdemes venni, mennyit érdemes várni a döntéssel? Mi lesz az újszerű lakások és a használtak piacán? A januári Forbesban Déry Attila, a Otthon…..
A Forbes Magyarország blogja
Öt fontos döntés, amivel sokat nyerhet, aki még idén meghozza
2015.12.29 09:12:22
Van pár pénzügyi döntés, amit bőkezűen támogat az állam, márpedig az ingyen pénzt kár kihagyni. A rendszerhibákhoz is alkalmazkodni kell, de a lényeg, hogy kis pénzzel, vagy komoly összeggel, valamelyik lehetőség talán Önnek is jól jön. A lényeg, hogy az év végéig lépni…..
A Forbes Magyarország blogja
10+1 elképesztő idézet Magyarország leggazdagabb pékjétől
2015.11.30 20:03:49
Sokan arrogánsnak tartják, szexistának, elviselhetetlennek. Mások több mint tíz éve dolgoznak vele. Az biztos, hogy Palásti József, a Fornetti alapítója rendkívül impulzív, s igen megosztó figura. Élvezi, hogy bármikor bármit kimondhat, sose vigyáz a szájára. Mellesleg…..
A tisztességes brókerek is felelősek azért, ami a szakmával történt - legalábbis Virág Ferenc szerint. A Random Capital vezére azt mondja, a befektetési piac szereplői tudomásul vették, hogy az állam velük fizetteti meg a csalók sarát, de el nem fogadták. A Forbes májusi…..
A Forbes Magyarország blogja
Fapados milliárdos: a leggazdagabbak közé ugrik a Wizz Air vezére
2015.02.25 06:10:00
Napokon belül lezárul a Wizz Air londoni tőzsdei részvénykibocsátása, mely egyre biztosabb, hogy óriási siker lesz. A magyar alapítású vállalat eddigi tulajdonosai nagyon gazdag emberré válnak, a cég vezérigazgatója, Váradi József szinte bizonyosan felkerül a tízmilliárdosok…..
Ács Gábor
2015.02.25 10:43:57
Ács Gábor
2015.02.25 11:17:18
@lac666: nincs sértődés, csak elszomorít, hogy sokan mennyire nem tudják a helyén kezelni ezt a sztorit. vannak árnyoldalai persze, de ettől még elképesztően ügyesen összerakták és vezették el a tőzsdéig ezt a céget.
Szarvas, az index.hu rejtőzködő gifmágusa is felkerült a Forbes immár másodszor megjelent listájába, amelyen 30 sikeres 30 év alatti magyar szerepel. Vigyázat, nem csak életút, kép is van róla!
Dr. Puskás Tivadar szombathelyi polgármesterjelölt egy WC-re photoshopolva, illetve…..
Ács Gábor
2015.02.12 16:17:16
@shitgun: sok szempont alapján, nagy merítésből. javaslom, olvasd el a többit is, akkor jobban érzed majd. de szarvasnál maradva, mondj párat hasonló vonalon, aki sikeresebb nála és 30 alatt van.
Ács Gábor
2015.02.12 17:16:49
@eßemfaßom meg áll: a semmiből indulva eljutni odáig, hogy az ország első számú portálja épp őt akarja, mert nyilván ő a legjobb ebben a műfajban, szerintünk siker. mint ahogy a listán van sok sikeres fiatal vállalkozó is.
@shitgun: hát, nálam az alpolgiság nem egy nagy durranás, van olyan hogy elég hozzá a párthűség és némi jó kapcsolat. be biztos van példa arra is, hogy e nélkül éri el valaki. az persze szintén siker.
@shitgun: hát, nálam az alpolgiság nem egy nagy durranás, van olyan hogy elég hozzá a párthűség és némi jó kapcsolat. be biztos van példa arra is, hogy e nélkül éri el valaki. az persze szintén siker.
Ács Gábor
2015.02.12 18:31:54
@eßemfaßom meg áll: látom feleslegesen írtam bármit, de legalább ma is tanultam valamit.
Nem lehetett könnyű döntés tavaly júniusban, amikor a Wizz Air tulajdonosai a tőzsdei bevezetési procedúra célegyenesében kihátráltak a tranzakcióból. Mára kiderült: az olajárzuhanás úgy felértékelte a céget, hogy jóval magasabb áron tudnak kiszállni. Mázli is kellett…..
Néhány nappal azt követően, hogy a svájci jegybank felrobbantotta a frankpiacot, még nem lehet pontosan tudni, hogy az elszabaduló árfolyam és kereskedés befagyása nyomán mekkora veszteségek érték a világ befektetőit. Az biztos, hogy több devizás brókercég bedől, vagy…..
Ács Gábor
2015.01.20 17:04:33
@fogyasztói magastartás: @s: köszönjük a komoly szakértelemről tanúskodó, kitűnő stílusban megírt hozzászólásokat. Ennyi elég is volt, talán mindenki jobban jár, ha átadják a lehetőséget másoknak.
A Forbes Magyarország blogja
Mitől lett a Wizz Air az új magyar nemzeti légitársaság?
2014.09.09 09:54:23
A Wizz Air vezérigazgatója szerint nem a piros-fehér-zöld festés teszi a nemzeti légitársaságot, hanem az számít, hogy ki mennyit tesz az országért. Váradi Józseffel a cég jövő nyári menetrendjének bejelentését követően beszélgettünk, a miniinterjú csak itt a blogon…..
Ács Gábor
2014.09.10 10:18:04
@Ibn Battuta: ezen nyilván baromi sokáig lehet vitatkozni. Az egyes bázisok személyzete általában helyi, a pesti bázis gépein túlnyomórészt magyarok dolgoznak, ez a pilótákra is érvényes. Ötlet magyar, alapítók magyarok, a finanszírozók amerikaiak és németek. Csúcs menedzsment vegyes, benne két magyar, kis létszámú vezetői központ Svájcban, nagy létszámú üzemelési központ Pesten.
Hogyan értesül a Nemzeti Bank egyik vezetője, hogy dőlnek össze a piacok? Miért nem léptek a devizahitelek ügyében? Miért vesz részt egy női vezetőket támogató cég létrehozásában. Az augusztusi Forbesban Király Júliával készítettünk interjút. Itt egy izgalmas…..
Ács Gábor
2014.08.13 12:24:26
@s: és még mások: kérnénk megőrizni a kulturált stílust. Amúgy kár itt ezért bal-jobb vitáért, fekete-fehér látásmódért.
Az interjúban Király Júlia szakmai alapon beszél és a szoci kormányok költségvetési lazaságát is említi. 98-ban egy világméretű válság érintette a korábbi évek hibái miatt különösen súlyosan az országot.
Ebben kellett helyt állni, ami sikerült - más kérdés, hogy ha nem legatyásodott állapotban éri a válság az országot, akkor talán megúszható lett volna-e az IMF-hitel. De ez egy másik kérdés
Az interjúban Király Júlia szakmai alapon beszél és a szoci kormányok költségvetési lazaságát is említi. 98-ban egy világméretű válság érintette a korábbi évek hibái miatt különösen súlyosan az országot.
Ebben kellett helyt állni, ami sikerült - más kérdés, hogy ha nem legatyásodott állapotban éri a válság az országot, akkor talán megúszható lett volna-e az IMF-hitel. De ez egy másik kérdés
Ács Gábor
2014.08.13 13:00:51
@s: bocs, igen, elírtam, a 2008-asról van szó természetesen.
A Forbes Magyarország blogja
Pénz, autók, Las Vegas - Egy ismeretlen médiamilliárdos élete
2014.08.08 10:49:04
Holló Gábor kárpótlási jeggyel kezdte, mi mással. Amikor először elfogyott a pénz a Náncsi Néninél költötte el utolsó ötezer forintját. Aztán csöngött a telefonja, és megkérdezték tőle: fizethetünk? Hogyan vált milliárdossá a Hirkereso.hu alapítója? Részlet a…..
Mégse megy tőzsdére a Wizz Air, legalábbis ebben a hónapban. A cég szűkszavú közleményben tudatta, hogy nem folytatja a megkezdett kibocsátási procedúrát, mivel az elmúlt időszakban kedvezőtlenné vált a hangulat a légitársaságok részvényeinek piacán. Mi ez? Bukás,…..
Ügyes megoldást választott a Wizz Air a tőzsdére vonuláshoz: nem egyből eresztik rá részletes számaikat a piacra, hanem először csak szándéknyilatkozatot adtak ki a tervekről. Elmondták fontos mutatóik egy részét, de a lényeget még megtartják maguknak: annyit elárultak, hogy…..
Kolba Miklós húsz éve játszik milliárdokkal a bankközi forintpiacon és még mindig nem unja. A Forbesnak mesélt pályája kezdetéről, a rejtélyes forintpiac működéséről, a londoni spekulánsokról és saját kisvendéglő-kísérletéről is. Részletek az áprilisi számban…..
Mentőövet dobott az állam tavaly év végén a biztosítóknak azzal, hogy 2014-től adókedvezményt ad a nyugdíjcélú életbiztosításokra. Az életpiac évek óta vergődik, a díjbevétel 2008 és 2012 között mintegy 10 százalékkal csökkent, s tavaly is csak az egyszeri díjas…..
A Forbes Magyarország legelső számának címlapembere volt Váradi József. Októberben, amikor azt a címlapsztorit készítettük, a londoni tőzsdeguruk és az iparági öreg rókák is egyöntetűen tudni vélték, hogy pár hónapon belül tőzsdére mehet a Wizz Air, s akkor minden kiderül…..
Ha milliókért veszünk otthonra egy presszógépet, amihez utána olcsón szerezzük be a szemes kávét, akkor ettől olcsón isszuk naponta a feketét? Nem. Az atomerőmű is ilyen: ha már kifizettük a hiperdrága gépet, akkor hiába költünk utána keveset, olcsón már semmiképpen nem…..
Ács Gábor
2014.02.13 21:38:10
@napelemügynök: @István Dudás: a szerző elismert energetikai elemző, érdemes ránézni a blogjára: gurulohordo.blog.hu
Az év üzletembere 2011-ben, másfél évvel később viszont már cége túlélése a tét, csődegyezségért küzd a hitelezőkkel, miközben lepattint egy fenyegetésbe csomagolt visszautasíthatatlan ajánlatot. Soós Csaba, az E-Star (ma Enefi) elnök-vezérigazgatója megjárta a mennyet és…..
Ács Gábor
2014.02.09 13:17:29
@Mária: nem egészen. az üzleti modell úgy néz ki, hogy saját forrásból korszerűsíti a cég pl. a fűtést, aztán a következő években a csökkenő számla egy részéből fizeti az egészet a megrendelő, többségében az önkormányzatok. szerződést megkötötték, korszerűsítést elvégezték, aztán egyszer csak elkezdtek az önkorik nem fizetni. nem csak a felújított rendszerért, de még a gázért se, semmiért. kikapcsolni ugye mégse lehet, a finanszírozása a cégnek kifeszített volt, kalap kabát.
Ács Gábor
2014.02.09 19:10:32
@prfecó: kényes vagyok az ilyen gyanúsítgatásokra, ezért inkább nem is válaszolok rá. de kicsit eltévesztette ezzel a házszámot.
Ács Gábor
2014.02.09 23:27:14
@prfecó: túllépve azon, hogy köszönöm, de van fogalmam a szakmám alapelveiről, figyelmébe ajánlom, hogy ez egy rövid változata a cikknek, a kifogásolt dolgok közül több megtalálható a magazinban.
több célzását nem is tudom hova tenni, de ettől még jól fogok aludni.
több célzását nem is tudom hova tenni, de ettől még jól fogok aludni.
Simák Pál, az MKB Bank vezérigazgatója a devizahiteles-mentésről, a bank küszöbön álló eladásáról, a közelmúlt súlyos szakmai hibáiról és arról, hogy nem hárítják át az ingyenes készpénzfelvétel után fizetendő illetékterhet az ügyfelekre. Az interjú néhány fontos…..
Bejgli után, pezsgő előtt még mindig nem késő rászánnia néhány pillanatot a pénzügyeire annak, aki szereti állami támogatással növelni befektetéseit, vagy csak nyereségadót szeretne spórolni a következő években. Vasárnap számolás, hétfőn intézkedés, aztán 2014-re már…..
Újabb komoly járatritkításba kezdett a magyar piacon a legnagyobb európai fapados légitársaság. A Ryanair szinte menekülőre vette a figurát. Jövő nyáron a Wizz Air túlsúlya nyomasztóvá válik Ferihegyen, nyolc gépük lesz itteni bázisukon, a Ryanair pedig a jelenlegi három…..
Ács Gábor
2013.12.14 16:38:34
@char_le_roi: ez a ködös divert dolog bizony így működik, de mindkettőnél. a ködös, leszállásra alkalmatlan reptéren várakozóknak bizony ez általában törlés, nem fogj a gép megvárni, míg átbuszoztatják őket pl. weezéből Eindhovenbe. Késne a gép 5-6 órát, akkor meg a hátralevő összes körének minden utasa reklamálna, hogy miért késik a gép 6 órát. Itt nincs jó megoldás, ez az ultra low-cost modell velejárója. ennek semmi köze a tartalékgép kérdéskörhöz. Legutóbb Göteborg City-n jártam így Ryanairrel, előre lehetett tudni, hogy a gép a fő reptéren száll le 25 kilométerre. Átbuszoztattak? Fenét, simán törölték. Ráfáztam, de tudom, hogy így működik, volt B terv.
Műszaki hiba, visszatérés után minden cégnél az operations eldönti, honnan szednek új gépet. akkor könnyebb volt nekik bérelni, mint elhozni a tartalékot. Ez mindig helyzet függvénye.
Senki se mondta, hogy nem szüntet meg a Wizz is járatokat kereskedelmi okokból, de ez a poszt most a Ryanairről szólt. Ha majd megint a Wizz csinálja, azt is megírjuk. Debrecennél mondjuk nagyon úgy tűnik, van egy vállalásuk, mert MXP helyett lett DTM, aztán amikor az se működött, sűrűbbre vették LTN-t. Célállomás kevesebb lett, de a forgalom maradt.
Műszaki hiba, visszatérés után minden cégnél az operations eldönti, honnan szednek új gépet. akkor könnyebb volt nekik bérelni, mint elhozni a tartalékot. Ez mindig helyzet függvénye.
Senki se mondta, hogy nem szüntet meg a Wizz is járatokat kereskedelmi okokból, de ez a poszt most a Ryanairről szólt. Ha majd megint a Wizz csinálja, azt is megírjuk. Debrecennél mondjuk nagyon úgy tűnik, van egy vállalásuk, mert MXP helyett lett DTM, aztán amikor az se működött, sűrűbbre vették LTN-t. Célállomás kevesebb lett, de a forgalom maradt.
Ács Gábor
2013.12.15 15:27:30
@kekecke: jogos, emlékezetből írtam. a wizz 45/60, kevesebb, mint a fele.
@Cat70: ezen már csak mosolyogni tudok. De talán utánanézhetnél a dolgoknak, a Ryanairnél ezerszám van olyan hír, hogy tesz az utasokra, sőt még el is küldi őket a francba. Csak mivel nálunk a Wizz nagy, a Ryanair meg újra jelentéktelen, előbbinek a balhéi jutnak el nagyobb számban a magyar médiába.
Ez egy érdekes balhé volt, a legszemetebb díj amúgy jogos behajtása, meg utána az utas lehülyézése:
www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/9522191/Ryanair-boss-slams-idiot-who-forgot-boarding-pass.html
@Cat70: ezen már csak mosolyogni tudok. De talán utánanézhetnél a dolgoknak, a Ryanairnél ezerszám van olyan hír, hogy tesz az utasokra, sőt még el is küldi őket a francba. Csak mivel nálunk a Wizz nagy, a Ryanair meg újra jelentéktelen, előbbinek a balhéi jutnak el nagyobb számban a magyar médiába.
Ez egy érdekes balhé volt, a legszemetebb díj amúgy jogos behajtása, meg utána az utas lehülyézése:
www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/9522191/Ryanair-boss-slams-idiot-who-forgot-boarding-pass.html
Ács Gábor
2013.12.15 20:58:54
@Cat70: kár volt önre egy percet is pazarolnom, az érv nélkül, név nélkül kötekedés nagymesterével valóban nem érdemes vitázni. nincs sértődés, csak jobban kedvelem a tényeket, érveket, nem pedig a poszthoz nem tartozó dolgok hiányolását és a kétszeri cáfolat után is változatlanul folytatott teljesen alaptalan vádaskodást.
@BizA-i-Rr: tényeket miért kell elvitatni? van tartalékgép, még a 30. gép érkezése körül került a rendszerbe. így nehéz szakértőként feltűnni. és kérném ideírni, mikor és hol hoztunk wizz promós bullshites híreket.
@BizA-i-Rr: tényeket miért kell elvitatni? van tartalékgép, még a 30. gép érkezése körül került a rendszerbe. így nehéz szakértőként feltűnni. és kérném ideírni, mikor és hol hoztunk wizz promós bullshites híreket.
Simonyi Tamás, a KPMG közép-kelet európai pénzintézeti tranzakciókért felelős igazgatója a banki államosításról, a bankadó hatásairól és arról, hogy elmenekülhetnek-e a külföldi tulajdonú hitelintézetek az országból. Hitel nem lesz több akkor se, ha magyar kézbe kerülnek…..
Ács Gábor
2013.12.07 09:40:17
@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.:
és mindenki: ha lehet kerüljük a szalonképtelen kifejezéseket, másik kommented ment is a lecsóba.
és mindenki: ha lehet kerüljük a szalonképtelen kifejezéseket, másik kommented ment is a lecsóba.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz